Chlazení na motoru J8S - Escape II

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Geroge
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 08, 2021 12:48

Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od Geroge » čtv dub 08, 2021 13:25

Ahoj, měl bych takový dotaz. Vlastním Jeep cherokee s motorem J8S, který je chlazený normálně přes vrtuli na visco spojce. Na netu jsem ale našel fotku Escape II 1994, kde vidím že visco nemá a místo toho jsou tam dvě elektro vrtule. Proto se chci zeptat zda by mi někdo neřekl co všechno musím udělat pro to abych mohl přestavět chladící soustavu na stejnou jako má Escape II? Asi v tom nebude úplně nějaká věda, ale spíš mi jde o to kam a na kolik nastavit čidla spouštění vrtulí.

Díky

fotka motoru: https://content.invisioncic.com/m304542 ... 8a26e1.jpg

PS: omlouvám se že je tento příspěvek i v sekci Escape III, bohužel jsem se překliknul a příspěvek nejde smazat :-(

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od jakub » čtv dub 08, 2021 15:17

dáš vrtule a čidlo je v chladiči, hodnoty kdy má spínat na běžném spínači nastavit nejdou, ale je možné, že se dělá několik variant s různou teplotou. Volil bych čidlo tří vývodové tzn dvě teploty. Zapojení dle uvážení buď první stupeň jedna vrtula a druhý druhá nebo se to také (nevím zda u E II ale R25 ano) na první stupeň spustili obě vrtule spojené do serie tudíž se točili pomaleji a nedělai takový hluk a pokud šla teplota výš a sepnul stupeň druhý tak se přepojili paralelně a jeli obě na plno....
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Geroge
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 08, 2021 12:48

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od Geroge » čtv dub 08, 2021 15:53

Super díky moc, takže stačí koupit chladič z R25 nebo Escape IIjky na to dát ty dvě vrtulky a toť vše? To nezní složitě. Já se bál že bude muset bejt nekde čidlo u motoru atd.. aby se motor nepřehříval nebo nepodchlazoval právě. Nechápu proč tam ty el. vrtule nemam už od výroby a mam tam viscošku která mi snižuje zbytečně výkon...

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od jakub » čtv dub 08, 2021 16:02

Tak to záleží na prostoru, rozměry chladičů budou třeba v kelly. Protožře na visco se nemá co podělat max neviskuje a jede naplno stále...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Geroge
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 08, 2021 12:48

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od Geroge » čtv dub 08, 2021 16:08

No prostoru tam mam právě habaděj. Normálně se tam dával 4.0L řadovej 6tivál, a jinak to je právě můj problém že jede na max furt. Tak jsem si říkal že bych to rovnou předělal na elektriku. Kort když vim že ty motory s elektrickou se normálně dělali. Já se jenom bál abych třeba nedával motoru štosy typu jednou vyší teplota po druhé menší nebo ho moc přehříval či podchlazoval.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od jakub » čtv dub 08, 2021 16:10

normálně se to tak dělalo, klidně bych to tak udělal..
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Geroge
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 08, 2021 12:48

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od Geroge » čtv dub 08, 2021 16:14

Ok, díky moc. Každopádně dost se mi zamlouvá ta verze s tím 3 vývodovým čidlem na dvě vrtule.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od jakub » čtv dub 08, 2021 16:24

jasně tak se to dělalo u těch r25 sto pro, jen je třeba víc kabelovat a někam dát přepínací relátka, origo r25 chladičovka respektive držák vrtulí měl tuším vpravo dole krabici ve které to vše bylo....
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Geroge
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 08, 2021 12:48

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od Geroge » čtv dub 08, 2021 16:41

Super, tak jdu hledat a koumat. Případně zkusím nějakou Renault vrakárnu kdyby tam něco měli. Ale fakt díky moc za rady :)

Geroge
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 08, 2021 12:48

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od Geroge » pát dub 09, 2021 15:33

Ještě jedna otázka. Našel jsem chladič i s vrtulema z Escape III z 2,2 za 1500,- je možný ho použít? Nebo tam dát raději přímo ten chladiš s vrtulema co se dával na tu 2,1?

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od jakub » pát dub 09, 2021 16:27

teoreticky by měl jít použít, všechno to jsou "J" motory tak by vývody měli být stejný... Jedině porovnat v katalogu, zda pro TD nebyl větší.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Geroge
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 08, 2021 12:48

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od Geroge » pát dub 09, 2021 18:41

Ok, co koukam tak tenhle byl dokonce o pár cm větší, a ono stejně budu muset vodu nějak předělat. Jelikož v Jeepu je voda jinak než v Renaultu. Je tam i na chladiči klasický víčko bez pružiny a v hrdle toho je normálně trubky která veda zpět do expansky

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2453
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od Dawes » pát dub 09, 2021 23:56

:roll: ESPACE nikoliv ESCAPE
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Geroge
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 08, 2021 12:48

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od Geroge » sob dub 10, 2021 11:27

Ouuu, tak to se všem majitelům omlouvám :-( mi přišlo takový zvláštní ten název... na moji blbost to nepíši jenom sem... :-( :D

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od kotasekh » sob dub 10, 2021 16:33

A čte se espas nebo íspejs? :D
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od jakub » sob dub 10, 2021 17:40

Espas
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2453
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od Dawes » sob dub 10, 2021 21:49

Jinak já měl na R25TX / 2.2i jednoduchou plechovou klec s jednou vrtulí. Ale auto nemělo klimačku a zatížení motoru myslím taky nebylo extra velké. Teda to plánované, Zlaťák si u mě máknul docela dostatečně.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Geroge
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 08, 2021 12:48

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od Geroge » pon dub 12, 2021 08:41

Hele klimošku tam taky nemam ikdyž jí tam mohu dát páč ji mam, ale nechci si sundavat koníky :D Každopádně jo tam věřim že nebylo zatížení extra velký, ale u mě když pojedu někde terénem se to může trošku víc ohřát, takže nechci nic radši riskovat.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od jakub » pon dub 12, 2021 10:37

Klimu bych tam nechal, pokud je možnost, proč se pařit... Jednak ji člověk může vypnout manuálně když potřebuje větší výkon, eventuelně lze dát do sání baroskopický čidlo. Když jsem klimu dodělával do R26 V6T kde nikdy nebyla (v roce ca 98), tak bylo třeba udělat elktroniku která klimu spínala (hlídání teploty venku, výparníku, cirkulace..) a já tam právě z výkonových důvodů dal to baro čidlo z brzd š1203, to čidlo bylo možno štelovat šroubkem, takže si člověk nastavil požadovaný tlak (já tenkrát tuším mě nastaveno 0,9bar) a když člověk potřeboval výkon a naložil tomu, tak při dosažení plnícího tlaku čidlo odstavilo spojku kompresoru....
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Geroge
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 08, 2021 12:48

Re: Chlazení na motoru J8S - Escape II

Příspěvek od Geroge » úte dub 20, 2021 22:50

Tyjo, to je super vylepšení. To bych mohl něco takovýho udělat. A jako jo je pravda že takhle se člověk pěkně v tom autě paří. Kort na kožených sedačkách :D Díkes za tip

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace II (J63)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti