Klimatizace
Moderátor: Moderators General
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Klimatizace
Přátelé
nefunguje mě klima, a problém je v elektrice a protože nemám žádné schéma tak tápu.
Problém je následující: nespíná se spojka kompresoru, při měření na konektoru který vede do vysokotlakého čidla klimatizace (pod pravým předním světlem) jsem zjistil že sem nejde proud. Konektor má 4 piny, na jednom je stálý proud pro sepnutí ventilátorů na plný výkon v případě tlaku v klimě více jak 22bar, to funguje, ale na pinu kde má být 12V pro sepnutí spojky není nic, pokud si na pin který jde přímo na spojku přivedu 12V z aku tak se spojka sepne a ventilátory se rozjedou na I stupeň. Zajímalo by mne tedy kam vede ten drát z konektoru, na jakou pojistku (i když jsem všechny kontroloval) případně na jaké relé. Co jsem koukal tak ten drát jde do svazku který jde pravděpodobně na levou stranu auta (jde skrze příčku do nárazníku a ten svazek jde vlevo) a dál nevím. Na podběhu jsou černé krabice z relátky, z nichž jedna spíná ventilátory ale druhá nevím (jedna je také nad aku taky nevím co spínájí relé uvnitř) a ještě je na podběhu pouzdro na 2 velké 30A pojistky ty také nevím na co jsou.
Díky za odpovědi.
nefunguje mě klima, a problém je v elektrice a protože nemám žádné schéma tak tápu.
Problém je následující: nespíná se spojka kompresoru, při měření na konektoru který vede do vysokotlakého čidla klimatizace (pod pravým předním světlem) jsem zjistil že sem nejde proud. Konektor má 4 piny, na jednom je stálý proud pro sepnutí ventilátorů na plný výkon v případě tlaku v klimě více jak 22bar, to funguje, ale na pinu kde má být 12V pro sepnutí spojky není nic, pokud si na pin který jde přímo na spojku přivedu 12V z aku tak se spojka sepne a ventilátory se rozjedou na I stupeň. Zajímalo by mne tedy kam vede ten drát z konektoru, na jakou pojistku (i když jsem všechny kontroloval) případně na jaké relé. Co jsem koukal tak ten drát jde do svazku který jde pravděpodobně na levou stranu auta (jde skrze příčku do nárazníku a ten svazek jde vlevo) a dál nevím. Na podběhu jsou černé krabice z relátky, z nichž jedna spíná ventilátory ale druhá nevím (jedna je také nad aku taky nevím co spínájí relé uvnitř) a ještě je na podběhu pouzdro na 2 velké 30A pojistky ty také nevím na co jsou.
Díky za odpovědi.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Nevím, zda ti to pomůže, z této stránky se dá stáhnout elektroschéma. http://brunn.wz.cz/espace/J63/
Espace J637 rv 1993 2.2i
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Němečtí přátelé opět nezklamali, zde jsou schémata v podstatně lepší kvalitě než na odkazu výše. Díky http://www.espacefreunde.de/forum/index ... #msg_74075
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Takže prd, sice nezklamali ale potřebuju schémata z NT8093, to co mě poslali je NT8080 a to je pro Espace kolem roku 93 a já potřebuju na rok 95, líší se zapojení konektorů a nemůžu dohledat co kam vede.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
- Robert Hyánek
- Starting member
- Příspěvky: 11
- Registrován: sob zář 23, 2006 21:50
Zdravím taky jsem měl stejný problém -nespínalo se čerpadlo klimy- za levým světlem hned vedle tlakového spínače klimy je černá krabička s relátky první relé je pro klakson a hned vedle je konektor ve kterém by mělo být přesně to relátko které spíná kompresor,ale po zapojení nového relátka vůbec necvakalo a nespínalo klima jela jen když jsem podržel kontakty u sebe řešení-propojil jsem to bez relátka pro jistotu pře 30 pojistku a funguje vše perfekt s pozdravem Robert R ESPACE 2,1T
ESPACE 2,1TD rv.93
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
já jel nakonec podle jiných schémat, a je to jak říkáš v té krabici u baterky, já tam měl 4 relé, klakson,abs,a 2 na klimu. a co to dělalo, když byl jen zaplý klíček na kontrolky šla klima zapnout i vypnout ale při běžícím motoru šla pouze zapnout a běžela až do vypnutí klíčku bez ohledu na polohu spínače klimy. problém byl v to čtvrtém relé které po startu a při zaplé klimě drželo třetí relé sepnuté, stačilo to 4 jen vyndat. proč ta bylo a jestli tam mělo být nevím.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
-
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř pro 31, 2003 20:00
- Bydliště: Kolín
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: stř čer 03, 2009 22:31
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Klima- jak má fungovat
Zdravím,
mám dotaz, vyměnil jsem chladič na klimu, nechal naplnit a fungovalo to asi měsíc. Nyní jsem tam nechal napustit barvivo abych zjistil kudy to ještě utíká.
Kompresor spíná, klima chladí, ale nějak často to ten kompresor zase vypne, dělá to i za jízdy, je to normální.
Jezdím ještě firemním Partnerem, ale tam se mi zdá že to vypíná jen občas Např. při stání v koleně apod.
Napadlo mě jetli nemůže být špatný termostat pod palubní deskou.
Dík moc za odpovědi.
Už mě to celkem ser...., chceme jet s děckama na dovolenou ,ale nechci se v tom autě uvařit.
mám dotaz, vyměnil jsem chladič na klimu, nechal naplnit a fungovalo to asi měsíc. Nyní jsem tam nechal napustit barvivo abych zjistil kudy to ještě utíká.
Kompresor spíná, klima chladí, ale nějak často to ten kompresor zase vypne, dělá to i za jízdy, je to normální.
Jezdím ještě firemním Partnerem, ale tam se mi zdá že to vypíná jen občas Např. při stání v koleně apod.
Napadlo mě jetli nemůže být špatný termostat pod palubní deskou.
Dík moc za odpovědi.
Už mě to celkem ser...., chceme jet s děckama na dovolenou ,ale nechci se v tom autě uvařit.
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
jedině připojit na manometry a dle sacího a výtlačného tlaku se dá poznat zda je chladivo moc nebo málo, ať je ho totiž moc nebo málo tak to vypíná kompresor, pokud ho je málo a kompresor se (ještě) spustí běží jen chvilku protože jak odsává tak klesá tlak na sání až pod kritický bod ca 2bar kdy čidlo nízkého tlaku kompresor odpojí je to prostě proto kdy byla klima prázdná tak aby se nezadřel protože je mazám olej který je rozptýlen v chladivu. A naopak pokud je chladiva hodně tak se příliš brzy vytvoří kritický max tlak a čidlo opět vypne aby někde něco neprasklo. A ještě jedna věc po zapnutí klimy musí ihned běžet ventilátor na malé otáčky a při tlaku zvýšeném se musí přepnout na max otáčky, jinak to vede taky k častému odepínání kompresoru.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: stř čer 03, 2009 22:31
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Tak to jo, když jsem to byl plnit poprvé, tak mi tam dal cca 800 gramů, v tabulkách měl asi 1200, jako bývalý ledničkář mi tvrdí, že těch 800 bude stačit, že těch 1200 bych zbytečně moc zatěžoval kompresor. Je fakt, že po nějaké době to utíkalo, takže je možné, že to dělalo slabým tlakem. Těď mi tam dal cca 400 gr. s barvivem aby jsme zjistili kde to ještě utíká, na výtlaku naměřil asi 12 - 15 atm a pak to vyplo, tak doufám, že to bude tím, že je tam momentálně málo chladiva.
Až se to přetěsní, tak doufám , že to bude OK. Jestli ne tak mě už z toho asi jebne..
Nemáte ještě zkušenosti, kudy by to mohlo utíkat?(spoje trubek apod),cladič mám teď fungl.
Dík moc za odpovědi a rady
Až se to přetěsní, tak doufám , že to bude OK. Jestli ne tak mě už z toho asi jebne..
Nemáte ještě zkušenosti, kudy by to mohlo utíkat?(spoje trubek apod),cladič mám teď fungl.
Dík moc za odpovědi a rady
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
je to stará klima, osobně z mojí praxe kdekoliv. Buď se to najde a jako že v 99% případů nee a zákazník se prostě smíří s tím že před sezonou přijede klimu doplnit. A nebo prostě nechladí.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř srp 01, 2012 18:02
Re: Klimatizace
Ahoj, kolik g plynu patří do espace 3 2.0 84kw.
Děkuji.
Děkuji.
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace
nevím, zkušenej chlaďař ti to naplní dle sání a výtlaku
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů