Stále bohatá směs
Moderátor: Moderators General
Stále bohatá směs
Motor 2,2i pořád běží na bohatou směs. Má vysokou spotřebu, smrdí z výfuku nespáleným palivem. Jinak běží dobře, volnoběh nekolísá, možná má trochu nižší výkon.
Lambda sonda dává ustáleně cca 0,9V, takže to bohatou směs potvrzuje. Když se ale prudce ubere plyn, tak napětí z lambdy zakolísá, tak, jak by mělo, takže ta lambda sonda asi vadná není. Měřil jsem MAP a ten je OK. Mám podezření na regulátor tlaku paliva. Zkusil jsem z něj odpojit podtlakovou hadičku a bohatost směsi se podle lambdy nezměnila.
Je moje podezření na regulátor tlaku paliva oprávněné? Napadá vás ještě nějaká další možná příčina bohaté směsi?
A co s tím regulátorem, pokud je fakt vadný? Seženu někde jiný?
Lambda sonda dává ustáleně cca 0,9V, takže to bohatou směs potvrzuje. Když se ale prudce ubere plyn, tak napětí z lambdy zakolísá, tak, jak by mělo, takže ta lambda sonda asi vadná není. Měřil jsem MAP a ten je OK. Mám podezření na regulátor tlaku paliva. Zkusil jsem z něj odpojit podtlakovou hadičku a bohatost směsi se podle lambdy nezměnila.
Je moje podezření na regulátor tlaku paliva oprávněné? Napadá vás ještě nějaká další možná příčina bohaté směsi?
A co s tím regulátorem, pokud je fakt vadný? Seženu někde jiný?
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1610
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stále bohatá směs
proč bys nesehnal... tlak na railu se dá měřit tak ho změř a uvidíš ... pokud si dáš tu podtlakovou hadičku od regulátoru do pusy a budeš sát tak musí být znát změna chodu motoru pokud je regulátor funkční, stalo se mě, že se regulátor zasekl a na railu bylo 6bar...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Stále bohatá směs
Tak jsem teda na podtlak regulátoru tlaku paliva nasadil hadičku a tahal hubou co to šlo, ale s motorem to nehlo. Jenže stejné to bylo i na autě, které jede normálně. Zkusil jsem místo vlastní huby zdravotnickou odsávačku (velkou injekční stříkačku), která vyvine mnohem větší podtlak, ale ani to s motorem nehlo. Na tom druhém autě jsem už odsávačku nezkoušel.
Taky jsem prohazoval řídící jednotky. Naneštěstí, to auto s bohatou směsí s druhou jednotkou běželo vždy jen pár sekund. Že by immo? ale ten je na jednotce vypnutý. Normálně jezdící auto s jednotkou z auta s bohatou směsí běželo normálně.
Taky jsem prohazoval řídící jednotky. Naneštěstí, to auto s bohatou směsí s druhou jednotkou běželo vždy jen pár sekund. Že by immo? ale ten je na jednotce vypnutý. Normálně jezdící auto s jednotkou z auta s bohatou směsí běželo normálně.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1610
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stále bohatá směs
Na Espace jsem nikdy immo neviděl tedy. Bez podtlaku bude na railu ca 3bar a s podtlakem na volnoběh ca 2.5bar... dej tečko na přívod a měř... Prohod MAPy, pak kontrola kostry do MAPu... Jednou jsem řešil taky ztrátu napětí na El. Zapalovací modul... Když máš druhý auto máš v podstatě vyhráno, vše si omeris...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Stále bohatá směs
Já jsem zase neviděl Espace bez immo. Ale stejně je to divné, že auto hned zdechalo, protože na té řídící jednotce je immo vypnuté.
Tlak paliva nemám čím změřit. Musím zajet do servisu.
MAP jsem měřil a dával napětí od 0V do 5V, podle toho, jak jsem do něj foukal. Prostě vypadal dobře. Když na běžícím motoru odpojím z MAPu konektor nebo hadičku, tak motor zdechne. Jinak motor skoro na nic nereaguje - odpojení čidla teploty vody nebo vzduchu s ním taky nehne a z lambdy leze furt cca 0,9V (kromě po ubrání plynu). Že by do ŘJ ten signál z lambdy nedolezl? Kablama jsem zkoušel hýbat, ale nic.
Tlak paliva nemám čím změřit. Musím zajet do servisu.
MAP jsem měřil a dával napětí od 0V do 5V, podle toho, jak jsem do něj foukal. Prostě vypadal dobře. Když na běžícím motoru odpojím z MAPu konektor nebo hadičku, tak motor zdechne. Jinak motor skoro na nic nereaguje - odpojení čidla teploty vody nebo vzduchu s ním taky nehne a z lambdy leze furt cca 0,9V (kromě po ubrání plynu). Že by do ŘJ ten signál z lambdy nedolezl? Kablama jsem zkoušel hýbat, ale nic.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1610
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stále bohatá směs
Urizni ventil že starýho disku, ořez na něm gumu až na mosaz, na přívod do railu dej tečko, na jeden vývod přívod do railu nebo vývod do regulátoru, druhej vývod na railu nebo regulátor a na třetí vývod ten ventil, na něm to zmeris normálně merakem na pneu, pro rychlou kontrolu to stačí....
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Stále bohatá směs
Ok. Regulátor teda nějak změřím.
Kde teda případně seženu funkční?
Ještě mám podezření, že signály z některých senzorů do ŘJ ani nedorazí. Třeba z té lambdy.
Kde teda případně seženu funkční?
Ještě mám podezření, že signály z některých senzorů do ŘJ ani nedorazí. Třeba z té lambdy.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1610
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stále bohatá směs
regulátor je v podstatě stejnej u všech vícebodových stříkaček, liší se jen způsob montáže, tady je hadicovej tak ideálně sehnat takovej, když dáš railovej tak si musíš udělat redukci na hadici.... Fiat, Lancia hodně používali nastavitelný regulátory, ale to vyloženě nepotřebuješ - to je dobrý když dáš turbo a začneš lehce přpelňovat.... No a kabely jedině propípat, ale u těhle starejch motoru a jejich řízení až takový problém nebyl když byla lambda mrtvá...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Stále bohatá směs
tlak paliva je ok (2,5atm az 3atm) podle podtlaku.
vymenil jsem lambda sondu a proveril, ze drat do ECU je ok.
motor porad bezi na bohatou smes a lambda dava pres 0,9V
motor otackama reaguje na zmenu tlaku paliva, ruzne hodnoty odporu z cidla teploty (odpojovani/zapojovani ruzne zahratych cidel), ale na bohatosti smesi a napeti na lambde se to neprojevi. Odpojeni/zapojeni lambdy nedela zadnou zmenu.
Dochazi mi napady.
vymenil jsem lambda sondu a proveril, ze drat do ECU je ok.
motor porad bezi na bohatou smes a lambda dava pres 0,9V
motor otackama reaguje na zmenu tlaku paliva, ruzne hodnoty odporu z cidla teploty (odpojovani/zapojovani ruzne zahratych cidel), ale na bohatosti smesi a napeti na lambde se to neprojevi. Odpojeni/zapojeni lambdy nedela zadnou zmenu.
Dochazi mi napady.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1610
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stále bohatá směs
Změř si napětí na zapalovacím modulu...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Stále bohatá směs
Můžeš upřesnit, co myslíš měřením npětí na zapalovacím modulu?
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1610
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stále bohatá směs
do zapalovacího modulu vedou tuším dva konektory, jeden je napájení, tady si změř zda tam jde skutečně 12V a druhej by měl být z ecu info kdy má pálit. Stalo se mě kdysi u espace, že se ztrácelo napětí na modulu, kleslo to tuším na 8V a potom to vynechávalo s příznaky bohaté směsi, tak třeba to pomůže...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Stále bohatá směs
změřím.
Ale ten můj motor právěže běží krásně hladce. Úplně ukázkový volnoběh. Jezdil jsem s tím asi 300km (ale jen po okreskách) a zpočátku mi nic nepřišlpo divné. Až když jsem viděl, jak rychle ubývá palivo, tak jsem si taky uvědomil neustlý smrad z výfuku, a taky až po přesednutí do druhého stejného auta jsem si uvědomil trochu horší dynamiku.
Ale ten můj motor právěže běží krásně hladce. Úplně ukázkový volnoběh. Jezdil jsem s tím asi 300km (ale jen po okreskách) a zpočátku mi nic nepřišlpo divné. Až když jsem viděl, jak rychle ubývá palivo, tak jsem si taky uvědomil neustlý smrad z výfuku, a taky až po přesednutí do druhého stejného auta jsem si uvědomil trochu horší dynamiku.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
Re: Stále bohatá směs
K čemu je konektor na motoru mezi prsama a sáním prvního válce a konektor mezi sáním druhého a třetího válce?
Čidlo detonací je ten konektor uprostřed, ale co dělá ten termistor u prvního válce? Taky si odpovím sám: rozsvěcuje kontrolku přehřátí motoru.
Čidlo detonací je ten konektor uprostřed, ale co dělá ten termistor u prvního válce? Taky si odpovím sám: rozsvěcuje kontrolku přehřátí motoru.
Naposledy upravil(a) Radek344 dne úte led 17, 2023 21:12, celkem upraveno 1 x.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
Re: Stále bohatá směs
Ještě zkusím odpojit hadičku od nádobky s aktivním uhlím, jestli to náhodou pořád nesaje výpary z nádrže.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
Re: Stále bohatá směs
Přisáváním výparů z nádrže to taky není.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
Re: Stále bohatá směs
Kompresní tlaky jsou ok.
Na netěsné vstřikovače to taky nevypadá (pustil jsem palivové čerpadlo a přes hadičku zasunutou otvorem pro svíčku jsem čichal, jestli neucítím benzín)
Všechny čtyři svíčky jsou stejně černé, zakarbonované, takže směs je stejně bohatá na všech válcích.
Na netěsné vstřikovače to taky nevypadá (pustil jsem palivové čerpadlo a přes hadičku zasunutou otvorem pro svíčku jsem čichal, jestli neucítím benzín)
Všechny čtyři svíčky jsou stejně černé, zakarbonované, takže směs je stejně bohatá na všech válcích.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
-
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv úno 24, 2011 07:48
- Bydliště: Brno
Re: Stále bohatá směs
Zaujal mne naměřený tlak paliva 2 - 3 bary. Pokud správně chápu, je to tlak na liště vstřikovačů? Pokud ano, dle mého by měl být tlak paliva 4 bary. Už 3,5 baru je málo, nedávkuje se rovnoměrně. ŘJ to neuregujuje, chod je nevyrovnaný. Čerpadlo, regulátor tlaku paliva.....aby ve výsledku byl onen tlak rovnoměrných jak na volnoběh i chod v otáčkách (například při 3 000 ot).
Renault Scenic 1,6 16v 08' - opět v LPG, pilotuje manželka s odborným komentářem dcery z autosedačky
Renault Scenic 1,6 16v 01' - krásný povození + Clip diagnostyka, snad mě už nic nepřekvapí (LPG a pilotuji osobně)
Peugeot 205 1,8 D 88' - legenda a špica auto
Renault 5 TD 85' - todle auto se mi rozpadlo za 4 měsíce pod rukama, jako 15tý majitel a vysloveně "dobrá" koupě
Renault Scenic 1,6 16v 01' - krásný povození + Clip diagnostyka, snad mě už nic nepřekvapí (LPG a pilotuji osobně)
Peugeot 205 1,8 D 88' - legenda a špica auto
Renault 5 TD 85' - todle auto se mi rozpadlo za 4 měsíce pod rukama, jako 15tý majitel a vysloveně "dobrá" koupě

- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1610
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stále bohatá směs
Prd, 3 jsou ok.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Stále bohatá směs
Měl jsem obě auta napíchnutá na NXR diagnostiku. Potvrdilo se, že čidla teploty a tlaku jsou ok. Přikládám obrázky. nxr1.jpg je z auta s bohatou směsí. Umí někdo vysvětlit zakroužkované položky? Jednak čeho přesně se týkají a jakou hodnotu vlastně zobrazují. nxr2.jpg je z dobrého auta. Nenechte se zmást napětím na lambdě - diagnostika vzorkovala pomalu a zrovna při focení tam bylo 0V, jinak to skákalo od 0 do 1.
nxr1: https://eu.zonerama.com/Link/Open/63ef5 ... 18647a01a1
nxr2: https://eu.zonerama.com/nxr5/Photo/9457345/369396140
Nejde mi vložit obrázky jako odkaz.
nxr1: https://eu.zonerama.com/Link/Open/63ef5 ... 18647a01a1
nxr2: https://eu.zonerama.com/nxr5/Photo/9457345/369396140
Nejde mi vložit obrázky jako odkaz.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
Re: Stále bohatá směs
Vyřešeno. Problém byl ve vstřikovačích. Jen nevím, jestli ty staré byly jen unavené nebo vadilo, že to jsou vstřikovače Bosch. Teď tam jsou Siemens Deka. Zopakuji hlavní příznaky závady: motor jel na bohatou směs, ECU neprováděla žádné adaptace, diagnostika hlásila vadný okruh lambda sondy.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti