Na co si dát pozor při nákupu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
barraka
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Na co si dát pozor při nákupu

Příspěvek od barraka » pát bře 09, 2018 10:19

Ahoj, uvažuju o pořízení Espace II s benzínovým motorem. Mohl bych poprosit zkušené majitele o postřehy co se na nich rádo porouchává a obecně čeho si všímat při obhlídce vozu ?
Díky za všechny rady.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7985
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: Na co si dát pozor při nákupu

Příspěvek od Jan Kalina » sob bře 10, 2018 12:11

Pozdě, z vlastní zkušenosti. Ne že by ti Espace2 neměl dnes co nabídnout pokud jde o prostor, pohodlí, variabilitu, výkony i výdrž - ale vzhledem ke klesajícím cenám ojetin se ty auta dostávají do rukou spotřebičů a až na výjimky je Espace2 ve valný většině dojetý vybydlený krumpl. Sám jsem svýho nynějšího sháněl dost dlouho a kdyby neměl jako jediný, na kterýho jsem narazil, 2 tuny na kouli, asi bych ho taky nekoupil.
Venkovní koroze tě nepřekvapí, nemá kde být, jsou to laminátový panely (často jsou polámaný nárazníky). Skelet je taky v pohodě, pozinkování mi přijde mnohem kvalitnější, než na starších renaultech. Jediná koroze, se kterou jsem se setkal, je na rámu dveří zevnitř.
Problematický je řízení, který se může utrhnout od karoserie a pak celý hřeben cestuje sem-tam. Zatočíš doprava, hřeben se nejprve posune doleva a pak teprve začnou zatáčet kola, s prodlevou. Na volantu to je vidět a cítit, vůle je znatelná - při koupi nepřehlídneš. Oprava není nemožná (výměnou řízení nebo nějakou dodatečnou fixací), ale obecně u Espace se nikam nedostaneš, na řízení už tuplem. Dá se na to zvyknout a naučit se s tím, já s takovým najel 15.tkm - ale technickou neprojde a určitě ti nebudu říkat, abys to klidně koupil.
Pokud má auto kotouče vzadu (V6 všechny, 4válce s ABS), lidi obecně vůbec neřeší, jestli mají vzadu nějaký destičky a funkční brzdy. Setkal jsem se s autama, co měly uštíplý lanka od ručky, protože to prý přibržďovalo, i s takovýma, který prostě měly vzadu jen železo a za jízdy (ne při brždění) to drhlo jak vlak na nádraží při zastavování. Ale prý jezdí jen po městě, tak nový destičky nepotřebují.. Zvláštní kapitolou jsou tací, kteří z těch brzd prostě něco ztratí (i vlivem již zmíněných závad) a neřeší to a jezdí dál.
Elektrika není úplně silná stránka Espace obecně, narazit můžeš na nesvítící světla - něco k tomu v sekci najdeš.
Přední náprava může přijít archaická a složitá, ale je bytelná a zatím jde snad sehnat všechno.
Klimatizace nejspíš nebude už fungovat nikde.
Dveřní zámky mám na třech E2 nepoužitelný, až nedávno jsem sehnal kompletní sadu i se spínačkou z jednoho rozebíranýho. Centrál funguje, jen občas některý dveře neodemykají/nezamykají. Problémem je ale zatuhlý mechanismus zámku, pomůže odmontovat, vyprat, odmočit nalepený prach, vyčistit.
Motory jsou obecně spolehlivý držáky. Jezdím jen s V6, spotřeba 10-12. Pohoda, relax za volantem. Co jsem mluvil s víc lidma, kteří mají/měli turbodiesel 2,1, tak prý spotřeba 6-7. Sice bych tipoval 7-9 po zkušenostech se stejným motorem v R21 a R25, který byly lehčí a ne takový krabice - s nima se dalo jezdit za 5-8, ale tvrdilo to víc lidí. TD není žádný trhač asfaltu, je to spolehlivý starý komůrkový diesel - nenáročný držák. 2,2benzín bude někde uprostřed, je to asi nejčastější motorizace.
Výbavově je to od úplnýho holobytu až po luxusní auto - ale vzhledem ke stavu vozů dnes si už moc vybírat nejde - spíš časem lecos povyměňovat a upravit/doplnit.
Jezdím už s druhým, co má origo vyklápěcí střešní okna (nyní 3) a neteče do toho.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

barraka
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Na co si dát pozor při nákupu

Příspěvek od barraka » sob bře 10, 2018 15:24

Díky moc za cené rady. Uvažuji o něm proto že jsem o něm četl že nerezne, je velký a zároveň je dost starý abych na něm mohl lecos udělat. A vubec neově na to nemám moc peněz.
Obecně jsem četl, že diesly spíš nebrat a protože i montážně jsem spíš na klasiku a měl jsem teďka lagunu 2.0 F3R tak bych spíš šel do benzínu ale máš pravdum že jich moc v nabídce neni. Ale když už benzín, dost často vidím předělaný na LPG. Jak si tyhle motory s tím rozumí ? Zaklepávají / podpalují se ventily? Lpg jsem nikdy neměl, nevyžaduju ho, ale zas když už by tam bylo...
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7985
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: Na co si dát pozor při nákupu

Příspěvek od Jan Kalina » sob bře 10, 2018 20:29

O dieselu 2,1 kolují pohádky, ale záleží, jaký jsi řidič. Ve slabší variantě jen o pár koní byl v Jeepu Cherokee a jeepaři mu nemůžou přijít na jméno - podle mýho názoru to ale konstruktéři zazdili spíš špatně zpřevodovanou převodovkou a obecně se od jeepa očekává a ždíme výkon - a tady má ten motor nějaký limity. Já si ho nemůžu vynachválit, ke 100.tkm s ním najeto mám a jen měníš olej, tankuješ naftu a uděláš rozvody. Jeden se mi dokonce potkal, do rozvodů mi spadly šrouby (resp.jejich vymezovací futra) z povolenýho krytu rozvodů - polámaly se jen 3 vahadla a držáky vahadlový hřídele. I s novým rozvodovým řemenem mě oprava vyšla na litr a časově i s vymezením vůle ventilů za půlden hotovo a jedeš dál. Pokud jsi klidnější řidič a nemáš potřebu na každým semaforu startovat jako nejrychlejší a být všude první, může tě plně uspokojit a překvapit minimálními nároky na provoz. Libuje si v nízkých otáčkách a to pak žere nula nula prd - v R21 mi to bralo od 5 při klidných couračkách až po 8 na dálnici při cca 140, těžká noha se tu projeví. Když narazíš na nějaký velmi zachovalý (pravděpodobnost je ale mizivá), vůbec se není čeho bát.
U LPG je často rezerva hozená v autě a ikdyž je to velká krabice, to kolo tam sakra překáží všude, kam ho dáš. Plynaři tu jsou, tak ti poreferují.
Cenově to dnes drahý auto není, ale právě proto jsou tak zbědovaný. Do 10.tis. to bude paštika, do 20.musíš hledat. Bohužel ani vyšší cena není zárukou zachovalýho kusu.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

barraka
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Na co si dát pozor při nákupu

Příspěvek od barraka » pon bře 12, 2018 18:43

Tak jsem jeden našel - cena je okolo 20000, benzín 2.2 s lpg. Nemá žádné z uvedených neduhů akorát ruzné kosmetické vady a drobnosti. Řízení šlo dobře, při přejezdu retardérů žádné zvuky z podvozku (po dlouhém hledání bouchání na laguně už snad lecos poznám) Zvuk motoru příjemný chod motoru normální, jen my bylo řečeno, že to špatně jezdí na benzín (při prudkém sešlápnutí plynu se dusí). Líbí se mi tak snad budu mít štěstí.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1476
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor při nákupu

Příspěvek od jakub » úte bře 13, 2018 13:13

2.2i LPGi mám už asi 5 let, předtím V6, změnil jsem motorizaci hlavně kvůli opravám a na V6 prostě docházej díly...
Jsem spotřebitel, takže na vzhled nedám ale po technický stránce to je ok, pokud koupíš verzi s kotoučema, doporučuju výměnu za bubny, lze to i se zachováním ABS...
R Espace 2.2i LPGi, Kawasaki ZX10R
Pneuservis

barraka
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Na co si dát pozor při nákupu

Příspěvek od barraka » úte bře 13, 2018 19:44

jakub píše:
úte bře 13, 2018 13:13
2.2i LPGi mám už asi 5 let, předtím V6, změnil jsem motorizaci hlavně kvůli opravám a na V6 prostě docházej díly...
Jsem spotřebitel, takže na vzhled nedám ale po technický stránce to je ok, pokud koupíš verzi s kotoučema, doporučuju výměnu za bubny, lze to i se zachováním ABS...
Mužu vědět proč změna za bubny ? Většinou jsem řešil opak. Výměna destiček 10 minut paken 1hod, na kotoučovejch je vše vidět na první pohled... To by mě zajímalo.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1476
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor při nákupu

Příspěvek od jakub » úte bře 13, 2018 20:15

Bohužel ty zadní kotouče a jejich brzdiče po letech prostě nefungují, na běžné brzdění jsou ok ale přestávají fungovat samostavy pro ruční brzdu, asi se na to podepíší i předchozí majitelé protože nastavují páku ruční brzdy respektive lanko stejně jako u bubnu na nějaký 5 zub, u téhle brzdicu je podle manuálu nutnost nechat volný chod snad 13 zubů, nepamatuji si to už. No a ty brzdiče potom buď pribrzduji nebo zase nejde ručka, na v6 jsem to vyřešil novejsima brzdičema tuším ze scénika. A nejde to jen vyměnit, musí se upravit držák. U 2.2 je jednodušší to přehodit na bubny, jen je třeba do štítu udělat díru na ABS čidlo, jsou v podstatě bezúdržbový a hlavně jde ručka....
R Espace 2.2i LPGi, Kawasaki ZX10R
Pneuservis

barraka
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Na co si dát pozor při nákupu

Příspěvek od barraka » stř bře 14, 2018 05:40

Díky moc zas odpověď dám si na to pozor. U toho kousku co ho budu pořizovat jestli se nepletu, když jsem parkoval ručka fungovala normálně, tak si to zavčasu dohledám a nezanedbám udržbu. Díky za informaci. Ohledně toho že se to dusí na benzín při rychlym přidání plynu nějakou zkušenost nemáš ? Asi pak na to napíšu navý vlákno do sekce LPG ale když jsi psal, že to máš na plyn tak jesli ses s tim nesetkal.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1476
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor při nákupu

Příspěvek od jakub » stř bře 14, 2018 06:48

To může být cokoliv, začal bych palivovým filtrem, palivovým pumpou, tlakem paliva na liště atd, zapalováním a senzorem a by to být nemělo pokud to na plyn jede bez problémů, tedy za předpokladu, že to je vstřikování LPG, pokud je to podtlak tak to mohou býti ty senzory...
R Espace 2.2i LPGi, Kawasaki ZX10R
Pneuservis

barraka
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Na co si dát pozor při nákupu

Příspěvek od barraka » stř bře 14, 2018 20:01

jakub píše:
stř bře 14, 2018 06:48
To může být cokoliv, začal bych palivovým filtrem, palivovým pumpou, tlakem paliva na liště atd, zapalováním a senzorem a by to být nemělo pokud to na plyn jede bez problémů, tedy za předpokladu, že to je vstřikování LPG, pokud je to podtlak tak to mohou býti ty senzory...
Huh to bude veselo. No jak to budu mít doma tak posleduju pozkoušim a napíšu nový téma asi do LPG sekce. Zjistim jakýže lpg systém tam je. a vubec maximum informací.

Jinak jsem dnes využil příležitosti a ruční brzda je opravdu zatim uplně normálně funkční.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Radek344
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: stř říj 05, 2011 20:56
Bydliště: Olomouc

Re: Na co si dát pozor při nákupu

Příspěvek od Radek344 » pát dub 27, 2018 21:50

Na brzdy se daji koupit reparacni sady nebo i uplne nove brzdice. Pokud dvakrat za rok v zadnich brzdach vycistis a promazes klinky, budou brzdy dobre fungovat vecne.
Espace II 2,2i, r.v. 1996

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace II (J63)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host