Prosím o pomoc či radu, začalo mi blbnout dobíjení a to takovým způsobem, že buď se mi rozsvítí kontrolka dobíjení, že se nedobíjí akumulátor (mám připojený za jízdy voltmetr) a na měřáku mi to spadne zhruba na 12V, takže se nedobíjí a pomalu klesá napětí (zapnutá světla, zapalování atd.) nebo nesvítí kontrolka - dobíjí se, ale napětí různě skáče od 13,5-17V, večer mi blikají světla jak se mění napětí. Není to trvalé, jen občas, vetšinou až po pár km jízdy, patrně až se něco zahřeje. Nemůžu najít od toho dobíjení relé (pokud tam někde je), měl jsem vyndaný celý alternátor i sundaný regulátor napětí, co je přímo na alternátoru, jenže ten je zalitý a není vidět dovnitř, uhlíky jsou OK jako nové, pruží.
Kontroloval jsem a pořádně očistil a utáhnul kontakty na baterii, mám připojenu pro jistotu ještě jednu paralelně, takže baterií by to být nemělo.
Jsem elektrikář, sice už v důchodu, ale s dostatečnou praxí, jenže nemám schéma od toho vozítka (mám R-Esp.I -2.2i benzín).
Otázka zní:
1. - kde je nějaké relé od dobíjení? a co spíná kontrolku na palubovce?
2. - jak zjistit kde je závada, regulátor se dá ještě sehnat, jenže abych zbytečně nevyhodil peníze, pokud by to bylo něčím jiným.
Díky za odborné rady.
Emi
Prosím o pomoc a radu s dobíjením VYŘEŠENO
Moderátor: Moderators General
Prosím o pomoc a radu s dobíjením VYŘEŠENO
Naposledy upravil(a) emines dne sob kvě 30, 2015 16:43, celkem upraveno 1 x.
Re: Prosím o pomoc a radu s dobíjením aku
Bylo by dobré napsat o jaké auto a motorizaci jde hned v úvodu - ideálně do názvu tématu, takhle se potenciální poradce může maximálně ptát křišťálového loga...
Kontrolka na palubce je vypínána buď srovnáním napětí mezi baterkou a alternátorem (nedobíjí-li, je na alternátoru o mnoho míň voltů než na baterce, rozdíl rozsvítí žárovku), nebo elektronicky na základě testu napětí v síti (pokud napětí sítě při zapnutém klíčku neodpovídá danému rozsahu, je sepnuta výstraha).
Ve tvém případě bych vzal milý alternátor a nechal jej otestovat v servisu alternátorů a startérů. Díly jsou v řádu 500,- efekt maximální.
EDIT: Espace I má svoje oddělení, přesouvám.
Kontrolka na palubce je vypínána buď srovnáním napětí mezi baterkou a alternátorem (nedobíjí-li, je na alternátoru o mnoho míň voltů než na baterce, rozdíl rozsvítí žárovku), nebo elektronicky na základě testu napětí v síti (pokud napětí sítě při zapnutém klíčku neodpovídá danému rozsahu, je sepnuta výstraha).
Ve tvém případě bych vzal milý alternátor a nechal jej otestovat v servisu alternátorů a startérů. Díly jsou v řádu 500,- efekt maximální.
EDIT: Espace I má svoje oddělení, přesouvám.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Prosím o pomoc a radu s dobíjením aku VYŘEŠENO
Zdravím moderátora a díky za informace, ovšem problém už mám vyřešen a protože tady nemám možnost můj příspěvek smazat, jen vysvětlím...
Sehnal jsem na vrakáči podobný alternátor za 400,- a vyměnil pouze regulátor napětí a problém zmizel. Takže chyba byla v regulátoru.
Díky za snahu a pomoc.
Sehnal jsem na vrakáči podobný alternátor za 400,- a vyměnil pouze regulátor napětí a problém zmizel. Takže chyba byla v regulátoru.
Díky za snahu a pomoc.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů