Odvzdušnění Espace I Quadra

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Hope
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: pát úno 27, 2009 07:29
Kontaktovat uživatele:

Odvzdušnění Espace I Quadra

Příspěvek od Hope » ned bře 27, 2011 22:33

Víte někdo kde najdu - jestli najdu - odvzdušňovací ventil na odvzdušnění chlazení?
Quadra se mi přehřívá a sahara se občas sepne, občas ne - teplota vyletí jenom v malým okruhu... Nebo staci jenom vyměnit termostat a odvzdušní se pak sama přes expanzku?

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1475
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvzdušnění Espace I Quadra

Příspěvek od jakub » pon dub 04, 2011 14:07

většinou máš na tělěse termostatu odvzdušňovák, další bývá na hadici pod oknem (od motoru) k topení, pokud si to dobře pamatuju. Ale u espace jak je expanzka nahoře není většinou třeba nic extra odvdušňovat, vždy stačilo promačkat hadice a dolívat vodu.
R Espace 2.2i LPGi, Kawasaki ZX10R
Pneuservis

Hope
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: pát úno 27, 2009 07:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvzdušnění Espace I Quadra

Příspěvek od Hope » úte dub 05, 2011 11:15

Dky za tip, přesně jak popisuješ ma sice Espace 1 odvzdusnovaky, ale quadra, mrcha jedna je nema:) Ale ma posazenej motor niz, expanzka je jednoznacne nejvyssi misto obehu, tak doufam ze to vybubla:)

Stanislav Matura
Člen RCČR
Příspěvky: 43
Registrován: úte bře 13, 2007 21:06
Bydliště: Lomnice n.P.

Re: Odvzdušnění Espace I Quadra

Příspěvek od Stanislav Matura » čtv dub 07, 2011 21:03

Ještě jedna možnost na chladiči máš uzávěr a ten lehce povol (není to závit ale tzv.bajonet)pootoč i tam by ti měla vytéct voda.Tam by mohla být vzduchová mezera .Tak jsem to řešil já a pomohlo.Mě to nechtělo topit a vody tam bylo relativně dost.Od chladiče k čerpadlu vede možná 6 cm silná hadice a tu když pomačkáš tak poslechem zjistíš,kde to šplouchne,správně by se měla zvedat jen hladina v nádobce.Jestli tam teda není jiný problém.
Espace I. 2,2 s LPG prodáno
Espace IV. 1,9

Hope
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: pát úno 27, 2009 07:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvzdušnění Espace I Quadra

Příspěvek od Hope » pon dub 25, 2011 20:01

Termostat vyměněn, problém vyřešen:)

Hope
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: pát úno 27, 2009 07:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvzdušnění Espace I Quadra

Příspěvek od Hope » pon kvě 30, 2011 11:42

Tak problem je zpet, termostat otevira ok, sahara spina tak v 70% pripadu prehrivani, odvzdosnovak jsem proste nenasel, pri kontrole termostatu bylo v hadici co k nemu vede cca 50ml vody (predpokladam ze by se tam melo vejit tak 0.5l a ne 0.05l) takze jeste jednou, nevite jak odvzdusnit Espace I Quadra s klimatizaci? Klimu pisu protoze oproti klasickejm to ma uplne jinak udelany chlazeni - je tam cca 15mm silnej chladic, pac se tam musel vlezt jeste jeden pro klimu, neni na nem zadny ventil, hadice nemaji zadny ventil, pres expanzku nevim, pri odpojeni chladice kvuli cisteni jsem ml nahore dost vzduchu, po instalaci zpet jsem se ho snazil doplnit rucne, je to silenost...

Jinak problem se ted projevuje tak, ze pri 3000ot pri jizde po dalnici s nalozenym autem se teplota vysplha do cerveneho pole (na jeho zacatek), tam vydrzi celou cestu, ale auto porad jede. Pokud je prudsi klesani a necham to brzdit motorem, tak teplota padne na 2/3 (cca do 3 minut klesani)

Ja uz fakt nevim :shock:

Jo jako chladici kapalinu mam 100% destilku, takze bod varu by mel byt ok...

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7985
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: Odvzdušnění Espace I Quadra

Příspěvek od Jan Kalina » pon kvě 30, 2011 13:46

Tak zavzdušněný, nebo se jen přehřívá?
Oddělit chladiče od sebe, vyfoukat opatrně vzduchem smetí mezi nima i z žebrování, propláchnout opatrně žebrování vodou z hadice (ne wapkou, aby se nepomačkaly lamelky), případně vyměnit zarostlý chladič za nový. A další přehřívání nastane až za 20 let.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Hope
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: pát úno 27, 2009 07:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvzdušnění Espace I Quadra

Příspěvek od Hope » úte kvě 31, 2011 13:20

Chladiče byly oddělené, povrch byl ok, ale pro jistotu jsem ho prostříkal hadicí, do chladiče jsem připojil hadici (průměr cca 14mm) voda protékala bez problému, poté odpojeno, sestaveno, přehřívání trvá.

slawek3
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř led 12, 2011 21:55

Re: Odvzdušnění Espace I Quadra

Příspěvek od slawek3 » stř čer 15, 2011 14:45

Je ste by to chtelo proverit taplomer-cidlo

Hope
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: pát úno 27, 2009 07:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvzdušnění Espace I Quadra

Příspěvek od Hope » ned čer 19, 2011 20:36

vyzkouseny 2, oba jete, ale predpokladam ze 2x stejna zavada neni pravdepodobna...
Prijde mi ale, ze auto netlakuje - ale voda neubyva a koluje, tak nevim kde by mohla byt netesnost, kdyz je vody porad dost?

slawek3
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř led 12, 2011 21:55

Re: Odvzdušnění Espace I Quadra

Příspěvek od slawek3 » sob čer 25, 2011 12:19

slawek3 píše:Je ste by to chtelo proverit taplomer-cidlo
Chtelo by to mozna nezavisly teplomer.
Hlavne nezavisly na problemove elektroinstalaci Espace.
Jak to ma stabilizovany napeti palubnich pristroju? Ja u miho J63 2,1td r.96 tam jsou asi "zenerky" dokonce 2x ne stabilizator v pouzdru To 220.

Chtelo by to presny navod jak odvzdusnit celej chladici system podle vyrobce.
Pak by to chtelo podtlako- pretlakovou zkozku tesnosti.
Vyloucit moznost netesnosti v systemu.

Pokud ten vzduch nezmizi tak zajet na mereni emisi.
Nechat zmerit CO2 ve vode.

Pokud to dopadne blbe tak sundat hlavu zkontrolovat rovinnost a provezt tlakovou zkousku "zatepla".
Jo a jeste premerit presahy mokrejch vlozek a vybrat vhodny tesneni.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace I (J11)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host