Problemy se startem za studena (r. 1985, J6R 2l., LPG)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
c0rw
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 11, 2008 17:51

Problemy se startem za studena (r. 1985, J6R 2l., LPG)

Příspěvek od c0rw » ned kvě 11, 2008 18:19

Zdravim,

snazil jsem se poctive procist prispevky zde na foru, ale priznam se, ze jako zactecnik v automechanice nemam v nekterych vecech zcela jasno. Nejdrive ale popisi problem. Jeste jednou upresnim, ze se jedna o model 1985, cca 2-litr, LPG. Nedavno meneny karburator.

- start je za studena problematicky - tocim 5s a nechytne, pak na podruhe tak do 3s chytne - pri spravnem prislapavani plynu. Za tepleho motoru trva cca 2s toceni nez chytne a pak uz slape jako hodinky.

- po startu ma motor tendenci chcipnout - nedrzi otacky. Otacky zacne drzet, az kdyz se zahreje, pak jede bez problemu. Chova se to stejne na benzin i plyn.

- kdy se zahreje, tak jede bez problemu, nechcipa. Parkrat se mi uz ale stalo, ze se nejak prechlastal - tj. pri rychlejsi jizde po vyrazeni rychlosti (4/5tky) a pusteni na volnobeh klesne rucicka otacek na nulu a motor chcipne.

Chapu, ze k ladeni toho asi bude podstatne vic. Problemy sou defacto tri - spatny start, nedrzi otacky, chcipnuti obcasne pri jizde (asi uchlastani). Zminuji je vsechny najednou, jelikoz si myslim, ze mohou souviset, ale nejvice me trapi problem s nedrzenim otacek po startu - je to dost neprijemne, jelikoz auto nemuzu nikomu sverit (coz bych potreboval, napr. pritelkyni), pac je to proste ohubu (nez se to zahraje, tak to ma tendenci chcipnout, tj. vypusti posilovani - brzdy, volant...)

Procital jsem diskuze a smejdil na netu - nasel jsem, ze casto dela problem spatne fungujici krokovadlo (regulator volnobehu), ale tady si nejsem jistej (a prichazi ma neznalost automechaniky), zdali se u tohoto modelu o volnobeh nestara karburator a nic jako krokovaci motorek zde neni. Znamenalo by to tudiz, ze je stale problem s karburatorem (?).

Chapu, ze je problem komplikovanejsi - predevsim tim, ze vyse zminene tri neduhy spolu uzce souvisi a navic je to v LPG. I tak bych byl vdecny za jakekoli napady a rady co s tim.

PS: jeste dodam, ze jsem to mel u jednoho chlapika v servisu, doufal jsem, ze se vymenou karbece hlavni problem s chcipanim vyresi (karbec byl opravdu spatny - predtim melo auto problem i s kolisajicimi otackami, coz v tuto chvili nema, jedna klapka karbece byla mrtva), ale nevyresil.

Predem diky za jekokoli rady!

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » ned kvě 11, 2008 20:04

nejprveje třeba vyřešit chod motoru na benzin a poté na LPG, karbec jsem už neviděl dlouho a doufám že už ho nikdy neuvidím, J6R má karbec s automatickým sytičem startuje se tak že se prošlápne plyn, tím se zavře přívěra vzduchu a potom se normálně nastartuje, pokud ne tak sundej plast na karburátoru a zkontroluj zavírání těch horních klapek (vzduchová přívěra) dost často je zde vypadlý táhlo.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

c0rw
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 11, 2008 17:51

Příspěvek od c0rw » čtv kvě 29, 2008 17:13

Diky za odpoved, ackoli az tak pozde - jsem ted pomerne vytizen, tak se k tomu dostanu malo kdy. Takovy dotaz - jsem fakt laik a i kdyz se toho nebojim, nerad bych udelal nejakou kravinu. Ten kryt muzu sundat jen tak? Neni potreba predtim neco zajistit? Privod plynu do karbece? Nebo tak neco? ;)

c0rw
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 11, 2008 17:51

Příspěvek od c0rw » čtv kvě 29, 2008 17:32

Jeste jedna vec me napadla - mluvil jsem s jednim mechanikem, ktery mi poradil, abych take zkontroloval, jestli dobre funguje automaticky sytic. Bohuzel nevim ani jak na toto. Ma to smysl? Pokud ano, pak jak to zkontroluju?

Pokud kladu prilis elementarni dotazy, prosim o nejaky odkaz, kde bych si mohl tyto zaklady nastudovat, abych nemusel otravovat s banalitami.

Diky.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » čtv kvě 29, 2008 17:45

ten vrchní plast se sundá bez problému je jen na třech šroubech, hned potom jsou vidět klapky vzduchový přívěry - sytiče, nejlépe to bude vidět pokud bude motor studený, po rozdeklování (pokud se mezitím nešlápne na plyn) budou ty klapky vzduch. přívěry otevřené, šlápnutím na plyn nebo zatažením za lanko nplynu se musí zavřít. a zůstanou zavřené
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

c0rw
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 11, 2008 17:51

Příspěvek od c0rw » čtv kvě 29, 2008 18:25

Bingo! Klapky se ani nehnout. Co s tim? Chybi tam nejaka pruzinka mezi mechanizmem, kterym otaci lanko a pakou na klapku?

c0rw
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 11, 2008 17:51

Příspěvek od c0rw » čtv kvě 29, 2008 19:14

Nasel jsem pekny clanek, ktery laikovi jako jsem ja odost priblizil, jak karburator funguje:

http://web.daves.cz/index2.php?ses_web= ... 0&item=333

c0rw
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 11, 2008 17:51

Příspěvek od c0rw » pát kvě 30, 2008 11:33

Tak jsem nasel PDF s podrobnym popisem konkretne Weber 32 DARA karbecu a pokud tomu dobre rozumim, muze byt v neco spatne s mechanizmem kolem termostaticke pruziny na regulaci sytosti? Je tohle pro laika nejak opravitelne? Nebo muze byt pricina nekde jinde?

Tady pekna dokumentace WEBER karburatoru: http://r21club.com/download/r21organes/ ... er_ang.pdf

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » pát kvě 30, 2008 11:56

to péro může být třeba prasklé a nebo nemá už tu sílu, z boku na výhřevu (jdou tam 2 cca 13mm hadice s vodou) jsou tři šrouby na šroubovák po povolení lze povolit nebo více předepnout ten mechanismus s pružinou a tím to doštelovat. Jinak já osobně bych ten motor vyhodil a dal tam 2.0 12V a budeš mít pokoj, jezdí to nesrovnatelně lépe a úsporněji.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

c0rw
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 11, 2008 17:51

Příspěvek od c0rw » pát kvě 30, 2008 12:05

Tak nevim, jestli jsem s tou pruzinou nekecal - radeji jsem to sel nafotit, pac mi to prijde, ze mam spis asi pneumaticky system - ale fakt nevim, jsem laik a mam v tom porad jeste hokej.

Nicmene jsem zjistil, ze jedina elektronicka soucastka, kt. tam je (a podle tech schemat by snad mela ridit volnobeh), je odpojena - coz moc nechapu. Vice viz fotky:

Obrázek Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » pát kvě 30, 2008 12:11

na tý poslední fotce, je to vpravo u filtru, nahoře toho bazmeku je ten odvzdušňovák, hned vedle je elektromagnetický ventil který po vypnutí zapalování přeruší přívod paliva aby auto neškytalo jak se to občas stávalo, buď na něj přiveď +12V po zapnutí zapalování, mělo by to v něm cvakat, nebo ho vyšroubuj a jehlu uštípni.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

c0rw
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 11, 2008 17:51

Příspěvek od c0rw » pát kvě 30, 2008 12:21

Ad ventil - ted si nejsem jist - mas na mysli toto?

Obrázek

Ad pruzina - mam to teda odmontovat? Nehrozi, ze to na me secko vyskace, nebo neco vytece?

Ad prestavba - jenom ciste informacne, kolik by tak stala prestavba na ten motor 2.0 12V vcetne pripojeni existujiciho LPG? Jaka je pak spotreba v LPG?

Diky moc za tuto podporu!

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » pát kvě 30, 2008 12:28

ano toje ten elmgn. ventil, ten se normálně vyšroubuje, nejsem si jist ale požná je z boku jištěn malým imbudem (červíkem).

hned za tím ventilem je vidět ten mechanismus vyhřívání sytiče a uvnitř je to péro, osobně bych to zatím nesundaval, zkontroloval bych po demontáži toho černýho plastu sání zda ty klapky zavíraj pokud ne povolil bych ten mechanismus vyhřívání a pootočil s ním tak aby se zavřely.

co stojí přestavba nemám ponětí, dělal jsem si to tenkrát sám (prptože s tím karburátorem byly samý problémy) motor stál cca 200DM (s celým autem), spotřeba na lpg nevím ,jezdil jsem na benzin, každopádně to jelo na trase 800km a nějakých 20l méně (s přívěsem) a prostě to jelo, startovalo, paráda.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

c0rw
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 11, 2008 17:51

Příspěvek od c0rw » pát kvě 30, 2008 12:36

jakub píše:hned za tím ventilem je vidět ten mechanismus vyhřívání sytiče a uvnitř je to péro, osobně bych to zatím nesundaval, zkontroloval bych po demontáži toho černýho plastu sání zda ty klapky zavíraj pokud ne povolil bych ten mechanismus vyhřívání a pootočil s ním tak aby se zavřely.
Cerny plast jsem sundaval jiz predtim - klapky se ani nehnou pri slapnuti na plyn. Povolit mechanismus - tedy sundat to viko s hadicema na trech sroubech a podivat se dovnitr? Co potom myslis tim "pootocil" ?

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » pát kvě 30, 2008 13:10

takže ještě jednou, motor musí být studený, sundat to černý plastový sání, pokud se po prošlápnutí plynu nezavřou ty horní klapky povolím z boku na plechu který je kolem mechanismu vyhřívání sytíče 3 šrouby potom mohu celým mechanismem (včetně hadic) pootáčet, pokud se stejně klapku po prošlápnutí plynu nezavřou je někde nějaká chyba. rozebrat a zkontrolovat, víc nepomůžu protože ten karbec jsem viděl naposled před cca 10lety.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

c0rw
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 11, 2008 17:51

Příspěvek od c0rw » stř čer 25, 2008 19:37

Tak jsem nedavno zkousel vyse popsane postupy. Zjistil jsem, ze nemuzu otocit celym telem s pruzinkou natolik, abych ji dostal do tlaku na kladku od vzduchovych klapek. Co ted resim jsou dve veci:

1) moznost povoleni "regulacniho" sroubu ze strany tak, abych mohl otocit casti s pruzinou nezavisle na casti, kterou proteka kapalina z chaldice (viz. foto) - co ale nevim, jestli ten "regulacni" sroub skutecne je na to, aby od sebe vrstvy povolil a mohlo se s nimi nezavisle otacet, nebo zdali neni na neco zcela jineho

Obrázek Obrázek

2) nebo zdali to neni nesmysl, jelikoz pruzinka jiz ztratitla sve vlastnosti a pokud ji dostanu do tlaku na kladku, tak ji sice zavre, ale po zahrati se kladka neotevre (ztratou vlastnosti pruziny) a tak bude spotreba vysoka

Kdyby slo tim sroubem zregulovat, tak bych to zkusil i pres risk vyssi spotreby s tim, ze bych to otevrel po zahrati motoru, abych zjistil, zdali se klapky uvolnuji (pokud nehrozi pri otvirani horkeho karburatoru jine nebezpeci nez ze se spalim).

c0rw
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 11, 2008 17:51

Příspěvek od c0rw » sob čer 28, 2008 13:25

Tak tu mame dalsi vyvoj ve veci :)

Odpojil jsem hadice, sundal kryt s pruzinou, a pomoci sveraku ovlni sroub. Moje domenka byla spravna - sroub slouzi na uvolneni obou pulek (s pruzinou a tekutinou) a umoznuje jimi proti sobe hybat. Posunul jsem tedy pruzinu o cca 60 stupnu (do polohy, kdy jsem si odzkousel, ze uz zacina zavirat klapky), pulky sroubem opet stahnul a cely system poskladal zpet.

Bylo take nutne doplnit vodu, jelikoz sejmutim hadic velke mnozstvi kapaliny uteklo. Pritom se vyskytl maly problem - tesneni mezi pulkami nyni lehce prosakuje kapalinu - pokud neprestane, budu to muset zas cele rozebrat, a nejak poresit tesneni :(

Po prvnim startu na benzin motor naskocil krasne - zadne dlouhe toceni klickem. Nicmene velmi rychle zacal ztracet otacky a mel dost nepravidelny chod. Chvili jsem zkoumal, co se deje a pak si vzpomnel, ze kdyz jsem daval naposledy k mechanikovi auto, rikal mi, ze sesteloval motor na dobry chod na plyn a ze v benzinu se to bude chovat hur. Zkusil jsem tedy prepnout na plyn a motor zacal hrasne ciste bzucet a chrochtat.

Zkusil jsem tedy take zhasnout a nastartovat primo na plyn - take bez problemu - ale faktem je, ze je uz motor trochu zahraty, takze tezko nyni tvrdit, jak dobre to na ten plyn ve skutecnosti jede. Nicmene jedno resume tu je - zatimco to na benzin stale pomalu prichcipavalo, na plyn si to drzelo otacky mezi 800-1100 - zda se tedy, ze pro plyn karburator dostatecne prysycuje.

Dnes s tim pojedu na vikend pryc, takze to poradne protestuji a dam jeste vedet, jak se to chova po par jizdach.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace I (J11)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů