Ukazatel teploty Espace 2.2

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Jawasystem
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: pát srp 24, 2007 14:59
Bydliště: Praha

Ukazatel teploty Espace 2.2

Příspěvek od Jawasystem » pon bře 10, 2008 10:05

Ahoj přátelé,
Ukazatel teploty motoru mi občas začne hned po otočení klíčku ukazovat od předposledního dílku a pak "normálně "pracuje dál-tzn. po malém ohřátí se zastaví na maximu.Motor atd. vše OK, auto bez problémů jezdí a nepřehřívá se. Máte někdo představu,kde může být chyba? V teplotním čidlu,či spíše v budíku samotném? Štěpán
MEGANE III 1.5dCi Generation 2010
In memoriam:
ESPACE I,Ph II 2.2i TXE 1988

jirkadvorak
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 05, 2008 21:45

Příspěvek od jirkadvorak » pon bře 10, 2008 20:26

Neukazuje ti to hladinu motorového oleje?Po nastartování by to mělo spadnout a fungovat jako teploměr.

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pon bře 10, 2008 23:03

jirkadvorak píše:Neukazuje ti to hladinu motorového oleje?Po nastartování by to mělo spadnout a fungovat jako teploměr.
Takhle se dřív v Renaultech nešetřilo, olej i voda mají samostatný budíky.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » úte bře 11, 2008 09:00

Mno, jenže Espace to takhle má od r. 1984... 8)
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Jawasystem
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: pát srp 24, 2007 14:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jawasystem » úte bře 11, 2008 09:10

Je to jen a pouze voda a když "blbne" tak jen tím,že ukazuje při studeném motoru 80°C a po ohřátí se ručka zastaví na maximálním rozsahu budíku..čili funkce je zachována,ale v nesprávném rozsahu budíku. Po vypnutí motoru a el. normálně spadne až na "0°C".
MEGANE III 1.5dCi Generation 2010
In memoriam:
ESPACE I,Ph II 2.2i TXE 1988

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » úte bře 11, 2008 22:32

Tomáš Langer píše:Mno, jenže Espace to takhle má od r. 1984... 8)
Myslíš tím jako jeden sdružený budík pro teplotu chladící kapaliny a hladinu oleje? Tomáši, proč tomu nevěřím? :D Espace J11 i J63 mají stejný budíky (neberu v úvahu design číslic, ale provedení), jako novější Fuego/R18/R9, R11, R5super, R19, R21. Proč by J11 měl mít něco jinak (tak jak to měli nebo možná ještě mají novější modely (Clio, Mégane,..?)), když J63 to tak nemá (ověřil jsem si to v návodu k obsluze J63) :?: :wink:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » stř bře 12, 2008 05:58

Čoveče, tys mě tak znejistěl, že jsem se v 6 ráno musel podívat do archívu na fotky :lol: . Je to tak jak říkáš - ty budíky jsou dva, hned vedle sebe.
Holt už si po 3 letech nepamatuju detaily mýho starýho auta... :roll:
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » stř bře 12, 2008 10:14

:t18:
(ale nemusel jsi kvůli tomu tak brzo vstávat :D )
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R11 » úte dub 08, 2008 19:42

Tak. Ty budiky jsou tam skutecne 2, jeden ukazuje teplotu, druhy olej. Nedavno jsem to resil u jednoho Espacu, delelo to to samy, po nastartovani ukazovalo jako kdyz je motor zahraty a po ohrati to lezlo az k maximu. A bylo to.......spatnam teplotnim cidlem :) A to se pozna tak, ze se u vodni pumpy odpoji ten dratek co je pod tlustou hadici a budik pak neukazuje nic. Zkus to cidlo vyndat a vycistit, ale asi to moc nepomuze, lepsi je dat novy, at to nemusis delat kazdou chvili. Stalo myslim neco kolem 500.- A budik uz ukazuje spravne :wink:
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Jawasystem
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: pát srp 24, 2007 14:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jawasystem » stř dub 09, 2008 08:33

Děkuji za info, je zajímavé,že to nepravděpodobnější mne nenapadlo.. :oops:
MEGANE III 1.5dCi Generation 2010
In memoriam:
ESPACE I,Ph II 2.2i TXE 1988

Uživatelský avatar
houmr78
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: úte srp 14, 2007 11:39
Bydliště: České Budějovice

Re: Ukazatel teploty Espace 2.2

Příspěvek od houmr78 » úte čer 03, 2014 14:21

Protože na svém Espace 21TD ovládám ventilátory ručně, rád bych si trochu ověřil skutečné teploty, které ukazuje ten budík teplotu chladící kapaliny. Ale potřeboval bych vědět:
- při jaké teplotě se má spouštět první ventilátor ?
- při jaké teplotě se spouští druhý ?
- jaká teplota je už kritická pro motor ?

Předpokládám, že voda z motoru jde na horní přívod chladiče, takže hodlám skrz expanzku zasunout teplotní čidlo refernčního teploměru až do hadice k chladiči. Akorát po dobu měření nebude těsnit víčko, tedy nebude tlak v soustavě - bude tedy chladící kapalina s nemrzoucí směsí vařit již při 100 stupních ?
Espace 1986 2,1TD (v roce 2009 po nezaviněné nehodě prodán), Espace 1989 2,1TD a Espace 2,1TD 1994

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace I (J11)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů