Sháním schema dobíjení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
emines
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: úte říj 05, 2010 20:13

Sháním schema dobíjení

Příspěvek od emines » pon črc 30, 2018 18:02

Ahoj dobří lidé, začala se mi divně chovat kontrolka dobíjení, rozsvěcuje a pohasíná, někdy déle nesvítí nebo svítí, ale když připojím na baterii měřák za jízdy, ukazuje stále bez výkyvu asi 13.9 - 14.3V (podle zatížení - světla, ventilátor...) i při blikání té kontrolky.
Dotaz zní: má s tím někdo zkušenost? má někdo schema aspoň toho dobíjení? stabilizátor už jsem jednou měnil a tím to teď nebude, protože napětí je stabilní a dobíjí, takže kde udělali soudruzi z NDR chybu? :-)
Kdo rozumně poradí?
Pokud má někdo schema, dík za zaslání, jsem elektrotechnik, poradil bych si.
Předem moc díky - emines

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1476
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Re: Sháním schema dobíjení

Příspěvek od jakub » čtv srp 02, 2018 14:04

když na tohle sháníš schéma a dosud sis neporadil tak ti ta elektrotechnika asi moc nejde :-), od regulátoru jde jen drát do palubky k žárovce nic jinýho tam není, takže jediný kde může být problém je regulátor který jsi ale měnil, takže před další výměnou bych ještě zkontroloval kostry mezi motorem a kastli a pak už jen ten regulátor...
R Espace 2.2i LPGi, Kawasaki ZX10R
Pneuservis

emines
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: úte říj 05, 2010 20:13

Re: Sháním schema dobíjení

Příspěvek od emines » čtv srp 02, 2018 15:36

Ahoj Jakube a díky za snahu, ale když jsem poprvé měnil regulátor, tak mi napětí skákalo spíše nahoru (čili neregulovalo), že jsem v noci jel, jako bych na všechny blikal dálkovýma... místy až na 18V, tam to bylo jasné, že je regulátor v pr... ale teď nechápu, když tam mám za jízdy napíchlej měřák, napětí drží, před startem 12.6V a po nastartování asi 14.3V a po zapnutí světel to spadne asi na13.9V a to je trvale neměnné i když mi ta kontrolka bliká, což je mi divné, proto jsem chtěl podle schematu vyčmuchat, při čem se rozsvěcuje nebo co ji spíná, jestli je to přes relé nebo elektronicky a podle mne by to mělo být když alt. nedobíjí, jenže podle napětí na AKU dobíjí. Pokud by byla špatná kostra (což je mínus) tak bych to pochopil, kdyby něco zhasínalo, ale ona se rozsvěcuje (různě poblikává nebo svítí a zase chvilku nesvítí, těžko změřitelná závada). Mám několik schémat, co jsem různě vygooglil, ale na každém je to jinak zapojené a nevím jak je to u toho mého E1. Ještě zkusím pohýbat relátkama, jestli některé nemá špatnou zem. No už brzy půjde do kytek, ale zatím jezdí dobře, až 180, tak je mi ho líto :-) Měj se díky... Emi

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1476
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Re: Sháním schema dobíjení

Příspěvek od jakub » čtv srp 02, 2018 20:13

Nejde to přes relé, z regulátoru je vývod přímo pro kontrolku a tahle info jde kabelem až do palubky, cestou určitě budou sdružený konektory a tam by mohla být oxidace, nebo může být cestou zlomený kabel, natáhne kabel přímo do budíku a pokud je regulátor ok tak to musí zhasnout jak to začne dávat. Samozřejmě pokud taky v palubě nebude problém na protipolu, nepamatuji si zda jde z regulátoru + či -. Jinde závada nebude.
R Espace 2.2i LPGi, Kawasaki ZX10R
Pneuservis

emines
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: úte říj 05, 2010 20:13

Re: Sháním schema dobíjení

Příspěvek od emines » čtv srp 02, 2018 21:20

při zapnutí klíčku se kontrolka okamžitě trvale rozsvítí (nebliká) a po nastartování mžikem zhasne, když se dívám do jednoho schématu, vypadá to, že je zapojená z plusu přes kontakt spínací skříňky a přes cívku nějakého relé rozsvícená a jak naběhne alternátor, dává jí z opačné strany také plus, takže zhasne, ale proč potom zablikává, když napětí na AKU je trvale stejné, neměnné a dobíjí se. To schema je dost nesrozumitelné, není celkové a není s vysvětlivkama co je který kontakt a od čeho, jsou tam jakési nejasné značky, tak že je mi na h... nevím jak se to tady dá připojit to schema... neznám tyhle fora. Byl jsem to schválně projet, pořád stejný problém, po pár km to začne blikat (jakoby teplem to začne - divné), ale napětí na AKU je OK, jen kontrolka bliká... takže jedině jak píšeš, někde ve svorkovnici blbej kontakt, že se tam ztrácí plus z alt. a pak může zablikávat. Jenže těch svorkovnic je tam kýbl a najít ten správný špatný kontakt. No hlavně že to dobíjí, kontrolka je mi ukradená, pokud nemá vliv na dobíjení. Zkusím to ještě prolézt, ale v tomhle horku je to o nervy... Mám tam trvale napíchlej měřák na AKU a ten je pro mě směrodatnej...
pokud máš nějaké schema nebo načrtneš zapojení, můžeš mi ho poslat mailem - emines@seznam.cz
dík za snahu - Emi

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1476
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Re: Sháním schema dobíjení

Příspěvek od jakub » pát srp 03, 2018 09:41

renaultí schémata jsou bohužel špatná, špatně se čtou proti jiným autům, hlavně se schémata i liší dle roku takže najít správné schéma je problém. Ale jak jsem psal na tohle schéma potřeba není, pokud nechceš hledat přes který to jde konektory, přes žádné relé to nejde a vůbec ne přes cívku.

Renaulty jsou známý svou špatnou elektrikou, u espace to ještě ale co jsem opravoval R25... v podstatě nejjednodušší bylo natáhnout solo kabel protože ne vždy se podařilo najít všechny konektory přes které to šlo, nebo se prostě nechtěla sundávat celá palubní deska.

Pokud je to jak píšeš, že na žárovku jde v přístrojovce plus a po startu a běhu altíku začne jít i plus z regulátoru (co si vzpomínám tak to skutečně je), tzn. pokud altik neběží je tedy na vývodu z regulátoru pro žárovku kostra a žárovka svítí... z toho vyplívá, že pokud by byl přechodový odpor či zlomený kabel tak by žárovka NESVÍTILA a tudíž by za jízdy nemohla blikat, to že bliká musí způsobovat regulátor který tam do toho vývodu pro žárovku pouští kostru, myslím, že kdyby eventuálně byl kabel prodřený, že by někde škrtal o kostru a tím rozsvěcel tu žárovku tak by to si myslím, mělo spálit nějakou pojistku (ale přes žádnou tohle info nejde) a nebo časem oddělat regulátor
R Espace 2.2i LPGi, Kawasaki ZX10R
Pneuservis

emines
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: úte říj 05, 2010 20:13

Re: Sháním schema dobíjení

Příspěvek od emines » pát srp 03, 2018 10:08

našel jsem jedno schema, které by asi odpovídalo tomu zapojení, takže už je to celkem jasné, jak to funguje, jen najít toho zakopaného hafáka :-)
Obrázek

takže to uzavřeme a pokud tu závadu objevím, tak to sem vložím...
díky za pomoc - ahoj

emines
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: úte říj 05, 2010 20:13

Re: Sháním schema dobíjení

Příspěvek od emines » pát srp 03, 2018 10:13

ještě jedno schema, podobné s relém
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace I (J11)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host