občas nenastartuje

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Ludvík Hron
Člen RCČR
Příspěvky: 75
Registrován: stř pro 31, 2003 09:53
Bydliště: Čelákovice

občas nenastartuje

Příspěvek od Ludvík Hron » ned led 07, 2018 14:08

Můj dědeček Espace I/2,2i/1987 mi dává zabrat - občas nechce nestartovat. Vyměnil jsem benzinový filtr (protože když to před lety dělalo, tak byl při startování cítit benzin, takže jsem si myslel, že tam benzin nejde) , ale nic. Vždycky než jsem stačil někoho sehnat, aby mi zatočil startérem, abych zjistil zda jde jiskra, tak to naskočilo a tím jsem byl v háji. Zjistil jsem však, že je poškozen obal na čidlo snímání otáček ze setrvačníku a vzhledem k tomu, že mi teče řízení, tak je to dost zamaštěné, ale vodiče jsou v pořádku. Čidlo ukazuje cca 235 Ohmů. Dá se zjistit zda čidlo funguje? Třeba když budu točit startérem při vysunutém čidle z konektoru, že se bude měnit odpor? Výměna je dost náročná - nemám zvedák a vím, že čidlo je dost nepřístupné ( a u mě ještě zasr.né od oleje). Poradíte? Čekají mě dost dlouhé cesty a nerad bych zůstal někde viset. Prosím nepiště, že to mám shodit ze skály - je to člen rodiny. Díky Ludva

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: občas nenastartuje

Příspěvek od Jan Kalina » ned led 07, 2018 18:41

Generátor impulzů setrvačníku bude v pořádku, jeho odpor je v toleranci, předepsáno 200 +/- 50 ohmů. Jednoduše se dá ještě zkontrolovat pomocí kompasu, má přitahovat N (sever). Pokud by přitahoval S (jih), byl by na výměnu. Problém může být v teplotním čidle chladící kapaliny pro řídící jednotku, v kontaktu jeho konektoru, kabeláži po cestě. Může být zpuchřelá a prasklá hadička k MAP-seznoru, zatuhlý volnoběžný ventil, atd. V podstatě to jsou prkotiny. Nějak příležitostně ti to můžu napíchnout na kufr a uvidíme. Příští nebo přespříští týden některý den odpoledne pojedu na rychlou otočku do Prahy, tak bych z D11 mohl odbočit.
Pokud se k tomu dostaneš, mrkni na štítek motoru, jestli tam je J7T ? 770 a na řídící jednotce jestli je číslo 7700748713.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Ludvík Hron
Člen RCČR
Příspěvky: 75
Registrován: stř pro 31, 2003 09:53
Bydliště: Čelákovice

Re: občas nenastartuje

Příspěvek od Ludvík Hron » pon led 08, 2018 14:44

Díky za odpověď. Vzhledem k tomu, že je kabel obnažený, tak jedu zítra čidlo vyměnit do servisu (pokud to pojede -dneska to jelo a startovalo jak zamlada). Nerozumím severu a jihu. Čidlo kapaliny už dlouho nemám - místo něj mám přepínač odporu pro startování - to je v pořádku a funkční. Nevím co je Map senzor. Na čísla se podívám a ještě se ozvu. Pošli prosím mobila nebo maila. Můj mobil je 602942264. Díky - ahoj - Ludva

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: občas nenastartuje

Příspěvek od Jan Kalina » pon led 08, 2018 17:12

Jémine, to bude na kufru blikat diskotéka. Proč je místo čidla teploty kapaliny nějaký nabastlený ruční přepínač odporu, když to čidlo (pokud tam má být to které tam má být, tedy s negativním průběhem odporu) se dá koupit řádově od 150,-Kč do 500,- v běžným maloobchodě a v Renaultu za cca 800,-? Severem a jihem je myšlená ručička kompasu - když to čidlo přblížíš k obyčejnýmu kompasu, musí přitahovat sever - v opačným případě by bylo špatný. MAP je snímač tlaku v sání, je to malá černá krabička s logem GM a vede do toho tenká hadička (v místě nasunutí obvykle zpuchří a praskne) a jeden konektor s kabelama. Nevím, kde je umístěna v Espacu, bývá buď u řídící jednotky, nebo někde nad motorem.

Pak jsem ještě nezmínil vlhko pod kapotou - orosený rozdělovač (i uvnitř!), kabely - to pak prostě nechytá. Jak to oschne, na cvrnk. Mám už takhle měsíc pod kapotu Espace V6 nataženou prodlužku s fénem, kdyby náhodou bylo potřeba - a že za ten měsíc potřeba byla několikrát - stačí delší déšť nebo mlha a nenatočím. Pak na 10-15 minut pustím fén na rozdělovač a to chytne na cvrnk.

Zavolám ti a nějak se domluvíme.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Ludvík Hron
Člen RCČR
Příspěvky: 75
Registrován: stř pro 31, 2003 09:53
Bydliště: Čelákovice

Re: občas nenastartuje

Příspěvek od Ludvík Hron » pon led 08, 2018 19:10

Díky - ostatně barevná hudba je docela pěkná. Ale vážně - čidlo teploty (pokud oba mluvíme o stejném) se nevyrábí ve dvojce (pouze originál za cca 2000,-kč). Je tam prostě jiné než u ostatních Espaců. Když už jsem vyměnil 3x, tak jsem to udělal na přepínač za cca 20,-kč - a funguje to jak v létě, tak v zimě. Snímač tlaku v sání tam asi je (nějaké čidlo zasunuté do gumového vedení sání). Když seženu kompas, tak vyzkouším snímač. Rozdělovač jsem čistil (bez efektu), o kabelech vím - jsou loni nové (také jsem jezdil s fenem a prodlužkou). Uvidím co udělá zítřejší výměna snímače. Dám vědět - zkusím je v servisu také ukecat na celkovou diagnostiku. Zdravím - Ludva
PS.: nevolej před 10hod. Jsem už v důchodu a rád spím

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: občas nenastartuje

Příspěvek od Jan Kalina » pon led 08, 2018 19:41

A ty máš někde poznamenaný hodnoty odporů, který ručně "přepínáš"?
Pokud jde o ty teplotní čidla, krom toho čidla do motoru V6Turbo v R25/Alpine se v druhovýrobě ještě vyrábí nebo alespoň donedávna vyráběly snad všechny používaný verze, včetně těch 2 variant, který myslíš - tedy toho správnýho i toho druhýho. To dražší se už sehnat nedá (resp.není běžně k objednání nikde, ani v Renaultu) a v Autokelly jsem NEoriginál loni kupoval za asi 1000,-. To druhý provedení je všude skladem a druhovýroba začíná od těch 150,-Kč, originál je okolo 800,- a pokud někdo někdy nebastlil motorovou elektriku ve tvým autě výměnou za něco z R21 nebo R25, měl bys tam mít právě to levný. Ale víc by řekly ty hodnoty přepínaných odporů.
To čidlo v hadici k sání je snímač teploty nasávanýho vzduchu, MAP je na konci tenký hadičky od sacího potrubí - najdeme ho.
Kdybys za tu diagnostiku v servisu měl cokoliv platit, tak se bez toho klidně obejdi. Já mám diagnostiku originální, kufr. Ten pozná i z jakýho auta je ta řídící jednotka - a tedy jestli je původní.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Ludvík Hron
Člen RCČR
Příspěvky: 75
Registrován: stř pro 31, 2003 09:53
Bydliště: Čelákovice

Re: občas nenastartuje

Příspěvek od Ludvík Hron » úte led 09, 2018 17:49

Tak jsem se vrátil po výměně snímače. Je to stejné, dobré (ale to ostatně poslední dva dny bylo také). Koukal jsem a měřil to čidlo teploty, které ovlivňuje chod motoru - startování / chod po zahřátí. Startuji při 265 ohmech, po ujetí cca 0,5km přepínám na 420 ohmů (pokud se jede a nemusí stát na křižovatkách). Jinak ještě přepnu na "start", aby to nechcíplo. Měřil jsem i čidlo, které tam je, ale není zapojené. Dost mě to překvapilo : studený 592, teplý 433 ohmů. To vypadá jako by tam bylo čidlo, které pracuje obráceně - s vyšší teplotou odpor klesá. Ale když jsem ho tam před léty dal, tak to určitě chvíli fungovalo. Buď je vadné (tedy určitě) a nebo změnilo pohlaví. Takto to funguje u mého Espace. Ale pokud jsem pochopil to Tvoje "s negativním průběhem odporu", tak to je to druhé. Budu rád když se zastavíš s kufrem na kafe - dej vědět, ale 30.1 až 1.2 nejsem doma. Zatím díky -Ludva

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace I (J11)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti