startování Kangoo 1.2

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Andypohoda
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 27, 2010 12:32

startování Kangoo 1.2

Příspěvek od Andypohoda » sob úno 02, 2013 17:27

Zdravím,
potřeboval bych poradit - mám Renault Kangoo 1.2 doplněné o LPG a tuhle zimu se objevil neodstranitelný problém, se kterým si neporadili ani v sevisu - seřídili ventily, měřili tlaky na válcích, škrtící klapku, lamba sondu a kdo ví, co ještě, ale bez výsledku.
Jedná se o to, že jakmile klesnou teploty pod 0°C, objeví se zásadní prblém se startováním. Motor naskočí, ale během dvou tří sekund jdou otáčky dolů až zhasne. Když se startuje opakovaně, asi na podesáté to klesá dolů pomaleji, ale musí se počkat až se něco "stane" a jde přidat plyn. Jinak totiž okamžitě při sešlápnutí plynu motor okamžitě zhasne. Takže tak na popatnácté se teprve dá s autem rozjet. Když je teplota nad nulou, tak ten problém není, pouze se nesmí brzy přidávat ten plyn, jinak motor zhasíná.
Má někdo nějakou zkušenost s podobným problémem a podarí, na co se podívat?
Děkuji.
Andy

starecek
Člen RCČR
Příspěvky: 592
Registrován: pon bře 01, 2010 19:16
Bydliště: Kladno

Re: startování Kangoo 1.2

Příspěvek od starecek » čtv úno 07, 2013 05:53

řeší to tu snad každý plynař, rozdíl v bohatosti směsi, plyn je bohatší a když se pak startuje v zimě ne benzin směs je velmi chudá.
Renault Grand Modus 1.2 16V 2008

Jan Kavik
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
Bydliště: Klimkovice
Kontaktovat uživatele:

Re: startování Kangoo 1.2

Příspěvek od Jan Kavik » pát dub 11, 2014 00:09

starecek píše:řeší to tu snad každý plynař, rozdíl v bohatosti směsi, plyn je bohatší a když se pak startuje v zimě ne benzin směs je velmi chudá.
Tím chceš říct, že (u mne na kangu) bohatší LPG směs musí sonda lambda ochudit, aby byla stechiometrická, což činí pomoci benzínového počítače Jeho data následně koriguje plynový počítač, pro vstřikované množství plynu. Benzínový počítač si tato "ochuzena" data zapamatuje a pří prvním studeném benzínovém startu je dodá místo aby dodal data k obohacení (jako u karburátoru zapnutí sytiče)?

Nezlob se, ale takové vysvětlení je holý mýtus.
Jsem zedník, ale to, že dodávka paliva, právě pro studený start, je pevně naprogramována (v závislosti na okolní teplotě), se učilo už v 7. třídě (ti co dávali pozor to vědí).

Je to stejně absurdní, jako bys prohlásil, že auto jezdící na Sahaře, přepravené letecky za polarní kruh do mrazu -10 st., absolutně nemá šanci nastartovat, neboť si zvyklo na trošku chudší směs v horku + 50 stupňů.

Jak dokážeš své tvrzení, že plyn je bohatší? V čem je bohatší? Ve směsi? A proč je ve směsi bohatší? Je vždy ve směsi bohatší? Proč dle tvého tvrzení konstruktéři a montéři a seřizovači LPG tuto bohatost plynu nekorigují už v počátcích? Aby byla vyšší spotřeba? Nebo jim to nařizuje směrnice Evropy? Nezlob se, já jen nesnáším bezmyšlenkovité přebírání cizích nesmyslných názorů a jejich šíření.

Jan Kavik
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
Bydliště: Klimkovice
Kontaktovat uživatele:

Re: startování Kangoo 1.2

Příspěvek od Jan Kavik » pát dub 11, 2014 00:18

Je ale fakt, že mi to v mrazu dělá to samé. Tak čím to opravdu je?

Jan Kavik
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
Bydliště: Klimkovice
Kontaktovat uživatele:

Re: startování Kangoo 1.2

Příspěvek od Jan Kavik » sob úno 18, 2017 12:03

Najel jsem dalších 45 000 km a nezlepšilo se to. Mezitím se už udělalo vše. Jenom v zimě jsem nezkoušel ujet 200 km jen na benzín, To radí LPGáci, asi se spraví dlouhodobé korekce, rozladěné jízdou na plyn.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: startování Kangoo 1.2

Příspěvek od kotasekh » úte úno 21, 2017 14:15

A prave ty dlouhodobe korekce jsou to, co ovlivni tu startovaci davku benzinu. Startovaci davka nemuze byt pevna, protoze vstrikovace casem meni svou charakteristiku, palivo je trosku jine atd. Auto sice chce dat vzdycky stejnou davku, ale ty korekce mu lzou a da davku nizsi. Jednoduchy test - koukni na diagnostice na dlouhodobou adaptaci smesi. Pokud bude mezi 45-55%, je problem jinde. Pokud bude mimo tyhle hodnoty, je problem ve smesi lpg a pak to dava spatnou davku benzinu pri startovani. Taky jsem s tim mel problem, lpg moc bohate a nasledne starty na benzin moc chude. Stacilo lepe nastavit lpg a bylo po problemu. Vse jde poznat na tech korekcich.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Jan Kavik
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
Bydliště: Klimkovice
Kontaktovat uživatele:

Re: startování Kangoo 1.2

Příspěvek od Jan Kavik » úte úno 21, 2017 18:15

Jednak s oktanovým číslem na OMW jsi měl pravdu:
V CZ prodáváme benzin s boizložkou Ethanol. Benzín bez biosložky se vůbec neprodává.
V SK se prodává benzín jen s Biosložkou ETBE.
Oktanové číslo se shoduje s obchodním názvem.
BA 95 má minimálně 95 oktanů a MM100+ má minimálně 100 oktanů.
S pozdravom
OMV Tým.

Pro tankování Kachny bych to potřeboval naopak. Dále musím hledat pumpu s ETBE, to membrány nežere.

Myslím si, že obohacení směsi je přesně předem a pevně naprogramováno dle teploty při startu. Je to zvláštní režim, který přejde vlivem zahřívání v normální provozní stav a teprve ten pak ovlivňuji korekce. Kdyby tomu bylo jak píšeš, nestávalo by se to při cca každém 10 startu, ale vždy. Startovací dávka je třeba 5x vyšší - to korekce neovlivní.

Připadá mi to (když motor nastartuje, ale pomalu zdechne), jako by nebyla informace "zapnout sytič". Nebo se vodou orosí svíčky a začnou probíjet. Při druhém startu už je vše v pořádku (vlhkost se dodaným teplem vypařila)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: startování Kangoo 1.2

Příspěvek od kotasekh » úte úno 21, 2017 18:48

Pokud vim, omv maxxmotion 100 by mel mit prave ty etbe, ale jen jsem to slysel, nezkoumal jsem vice. A s tou davkou pri startu - nebudu se prit, neznam funkcnost rj, ale jak nastavit davku? Je to jen doba otevreni vstriku. A pokud rj zjisti, ze vstrik uz ma neco za sebou a strika jinak nez dle papiru, upravi mu dobu vstriku. A ta upravena doba vstriku se pak musi promitnout i do studeneho startu. Priklad ad absurdum - vstrik dava o 50% vice paliva nezli dle tabulek, vlivem treba poskozeni. Rj to upravi na korekcich a o 33% stahne dobu otevreni, aby byla neustale stejna davka paliva. Pak si pri startu pamatuje, ze vstrik ma o 50% vetsi prutok a k dosazeni davky pro studeny start staci o 33% lratsi doba otevreni. Ale ona nestaci, protoze se to merilo na plynovych vstrikovacich a studeny start jede na benzinovych.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Jan Kavik
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
Bydliště: Klimkovice
Kontaktovat uživatele:

Re: startování Kangoo 1.2

Příspěvek od Jan Kavik » ned srp 05, 2018 23:13

Startování napodruhe mi řešil servis. Měřili tlak čerpadla. Je to prý nastaveno tak, že při prvním startu vyvozuje čerpadlo nižší tlak, než při druhém satartu. Navíc mi už čerpadlo dává nižší tlak, než předepsaný. Součtem těchto dvou poklesů mi to poprve nenastartuje, případně chytne, ale strašně nepravidelně se motor kodrcá. Raději ho zdechnu, ať se necuká, podruhé, nebo potřetí běží dobře (1 100 ot/min) a otáčky pomalu klesnou na provozní volnoběh.

Odpovědět

Zpět na „Renault Kangoo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů