Bzučení po zasunutí karty (oprava ventilátorku v zrcátku)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

duron
Advanced member
Příspěvky: 333
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Bzučení po zasunutí karty (oprava ventilátorku v zrcátku)

Příspěvek od duron » sob říj 14, 2006 18:12

Zajímalo by mě, jestli vám po zasunutí karty začne něco v palubovce bzučet. Není to nijak nahlas, ale úplně slabé to taky není. Možná to je normální, ale napadá mě, jestli tam není někde zkrat. Ale vrtat se mi do toho, bez 100% jistoty nechce. Koupil jsem ho před měsícem a předchozí majitel (Francouz) na něj pěkně kašlal.
Napadl mě ten zkrat, protože se mi jednou ráno při teplotě kolem 5stupňu samy asi na vteřinku přeply potkávačky na mlhovky. Ale od té doby ne. Měl bych si raději nechat zkontrolovat elektriku? A taky mi to při zapnutí vyhřívání zrcátek a skla začne dost rušit rádio.
Znáte na severní moravě nějaký dobrý servis, kde se zaměřují na elektro? Já se ptal asi v pěti noname servisech a do elektriky moc nefušují...
díky za info, jsem v tomhle nováček
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

meginka
Junior member
Příspěvky: 145
Registrován: sob dub 09, 2005 10:37

Re: Bzučení po zasunutí karty

Příspěvek od meginka » ned říj 15, 2006 09:23

To bzušení co slyšíš, bude pravděpodobně nastavování klapek automatické klimatizace.

Uživatelský avatar
Hotler
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: úte kvě 16, 2006 10:34

Příspěvek od Hotler » ned říj 15, 2006 19:57

mo spíš bych si tipl že slyší z motoru palivový čerpadlo :)

duron
Advanced member
Příspěvky: 333
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Příspěvek od duron » pon říj 16, 2006 00:15

nevím, nevím... asi si s tím zajedu do nějakého servisu, bo jak říkám, jde to odněkaď z palubovky. Tím myslím od toho, jak se dává karta. Klapky to určitě nebudou, bo to dělá, ikdyž mám klimu vyplou a hlavně, dělá to od zasunutí až po vytažení karty, takže to bzučí furt, i během jízdy (akorát to člověk nevnímá, bop to přehluší motor. Jen aby mi to nezačalo během jízdy hořet... :shock: Ale snad ne :lol:
ale moc se v tom nevyznám, tak se na to zkusím zkusím poptat...
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Bzučení v palubovce

Příspěvek od wilczek » pon říj 16, 2006 06:24

Jestli Tě to uklidní, tak věz, že mi to v Espace dělá přesně totéž. Bzučí to, jako by se tam točil nějaký el-motorek s převodem. Nějak jsem tomu nevěnoval pozornost s důvěrou ve výrobek. Auto bylo 2 x ve značkovém servisu na kontrole a nic k tomu neříkali (pokaždé jiný servis). Zkusím se na to zeptat. (Espace 4 a Laguna 2 mají prakticky identickou elektroinstalaci) Ahoj, St.W.

tiba
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: úte kvě 16, 2006 13:20

Příspěvek od tiba » pon říj 16, 2006 07:28

Skús sa pozrieť na spätné zrkadlo. Mne to tam tak jemne bzučí. Nie je to nič vážne.

duron
Advanced member
Příspěvky: 333
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Re: Bzučení v palubovce

Příspěvek od duron » pon říj 16, 2006 18:18

wilczek píše:Jestli Tě to uklidní, tak věz, že mi to v Espace dělá přesně totéž. Bzučí to, jako by se tam točil nějaký el-motorek s převodem. Nějak jsem tomu nevěnoval pozornost s důvěrou ve výrobek. Auto bylo 2 x ve značkovém servisu na kontrole a nic k tomu neříkali (pokaždé jiný servis). Zkusím se na to zeptat. (Espace 4 a Laguna 2 mají prakticky identickou elektroinstalaci) Ahoj, St.W.
Zítra se mi na to bude koukat nějaký známý od servisáka. Že prý se vrtá v elektroblbostech u aut. Tak dám případně vědět...
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

tiba
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: úte kvě 16, 2006 13:20

Příspěvek od tiba » úte říj 17, 2006 07:10

OK, tak to daj potom na forum, nech aj my vieme čo to tam bzučí.

duron
Advanced member
Příspěvky: 333
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Příspěvek od duron » úte říj 17, 2006 18:22

Tak mi bylo rěčeno, že to je nějaká hydraulika, či co. Ale prý to jde vypnout... že už se s tím setkal u renaultu víckrát. No nevím jestli mu věřit. Beztak nevěděl, tak řekl tohle. Ale je fakt, že jsem byl nedávno v Renault servise kvůli diagnostiky a týpek do toho sedl zandal kartu, uslyšel bzukot a nic neřekl... tak to tak asi má být.
Snad jo :?
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

duron
Advanced member
Příspěvky: 333
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Příspěvek od duron » čtv říj 19, 2006 19:35

tiba píše:Skús sa pozrieť na spätné zrkadlo. Mne to tam tak jemne bzučí. Nie je to nič vážne.
Já jsem ale XXXXXX :shock: Ale asi nejsem sám 8) Všichni co se mnou seděli v autě, se ptali, co mi to bzučí v palubovce :lol: A ono to jde vážně od toho zpětného zrcátka :roll: Není tam náhodou čidlo na klimu? Co s tím? Nejde to nějak opravit? Když do toho šťouchnu, tak se intenzita bzučení mění. Ať nahoru, nebo dolů... asi budu po každém nastartování dlubat, než se dodlubu na nízký bzukot :lol: Proč se vlastně ptám, to někdy rozeberu. A omlouvám se všem, kterým jsem zaměstnal mozky při přemýšlení nad mým "problémem" :lol:
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

Uživatelský avatar
Hotler
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: úte kvě 16, 2006 10:34

Příspěvek od Hotler » pon říj 23, 2006 12:27

duron píše:[
Není tam náhodou čidlo na klimu? Co s tím? Nejde to nějak opravit? Když do toho šťouchnu, tak se intenzita bzučení mění. Ať nahoru, nebo dolů... asi budu po každém nastartování dlubat, než se dodlubu na nízký bzukot :lol: Proč se vlastně ptám, to někdy rozeberu. A omlouvám se všem, kterým jsem zaměstnal mozky při přemýšlení nad mým "problémem" :lol:
Jestli máš automatickou klimu, tak v interierovém zrcátku je snímač teploty a NOx. Je to váleček, ve kterém je motorek s vrtulkou co nasává vzduch z interieru na čidlo. Takže se ti to nejspíš zaneslo prachem a teď tomu zlobí ložisko. Zkusiol bych to rozebrat a vyčistit.

LuděkT
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv dub 26, 2007 20:15

Příspěvek od LuděkT » čtv dub 26, 2007 20:33

Ahoj prosím tě zbavyl ses toho vrzání v tom čidle, mám stejný problém.

duron
Advanced member
Příspěvky: 333
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Příspěvek od duron » čtv dub 26, 2007 21:50

LuděkT píše:Ahoj prosím tě zbavyl ses toho vrzání v tom čidle, mám stejný problém.
Rozebrat tu krytku...
Obrázek


strojek pořádně profouknout (pokud možno tehdy, když tam nemáš kartu, jinak se ti to točí :) )
Obrázek

Pokud to nepomůže, tak strojek vyndat (budeš potřebovat nějaký pidi torx klíč) a pročistit ho doma (jak jsem se koukal, tak by neměl být problém to rozebrat). Mi ale hluk ztišilo profouknutí... velké profouknutí podotýkám :lol: Vypadlo tak 5kg prachu. Ani nevím, jak se to mohlo ještě točit... a teď to SKORO nejde slyšet. Po nastartování vůbec a předtím jsem to slyšel i při běžícím motoru a puštěném rádiu...
Jo a ještě jsem si vzpomněl, ten konektor (co vidíš na druhém obrázku) je údajně umístěn pod stropním světlem... tak ať zbytečně nehledáš v případě potřeby...
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

LuděkT
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv dub 26, 2007 20:15

Příspěvek od LuděkT » pát dub 27, 2007 05:40

Ahoj, díky za radu ještě dnes se na to mrknu snad to nebude problem.

Ondrej007
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: pát pro 15, 2006 09:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ondrej007 » pát kvě 04, 2007 15:35

Taky me to delalo, vyndal sem to, vzal domu rozebral na prvocinitele, vycistil prach a promazal tu osicku na ktery je vrtulka. Ne ze by to ted nebylo vubec slyset, ale je to o hodne lepsi.

Pri vyndavani byl u me nejvetsi problem vyndani konektoru - je tam na to takova pojistka a ve stisnenem prostoru narvanej u celniho skla se to blbe hledalo :)
Laguna II Grandtour, 1.9dCi 88kW, 2003

LuděkT
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv dub 26, 2007 20:15

Příspěvek od LuděkT » sob kvě 05, 2007 13:25

Ahoj
tak jsem postupoval podle návodu a ještě dál, úplně jsem rozebral motůrek "jde to docela dobře" a vyčistil a pod ty dva šroubky co drží motůrek jsem dal gumové podložky, protože se my zdálo že rezonuje.
Je fakt, že to je teď lepší i když nepatrné bzučí dál, ale tak to má asi bejt.

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 949
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

SNÍMAČ VLHKOSTI - vyčištění vrtulky / vnitřní zpětné zrcátko

Příspěvek od Makak007 » ned bře 21, 2010 23:21

Postup vyčištění vrtulky:

1) Sejmeme kryt, palec a ukazovák dáme přibližně 1-2cm nad mřížky a táhneme směrem dolů, jakoby po skle. Představte si kapku vody stékající přímo dolů od čidla deště, stejným směrem je třeba táhnout i plastový kryt. Kryt drží nasunutý na kovovou lyžinu a je aretován dvěma jazýčky (v zelených kroužcích na fotce). Po mírném tahu by měl jít krásně dolů pokud se táhne správným směrem.
U kořene vnitřního zpětného zrcátka je v té kovové lyžině zasunutý hnědý konektor. Tento konektor lze vysunout směrem nad řidičovo sedadlo, tím se uvolní horní strana konektoru, kde malým plochým šroubovákem vychýlíme pojistku a konektor rozpojíme (značen modře na fotce, ta pojistka je vidět z opačného úhlu pohledu než je focen konektor).
Obrázek Obrázek


2) Odšroubujeme samotnou sestavu motorku, vrtulky a elektroniky s čidlem která je v pouzdře z černého plastu. Potřebujeme bit ve tvaru HVĚZDA, velikost 20.
Obrázek


3) Nejjednodušší způsob rozebrání je ze strany motorku, konec sestavy je chráněn nacvakávacím krytem (značen zeleně na fotce). Po vyjmutí krytu lze motorek i s vrtulkou vytlačit ven šroubovákem - vsunout ze strany elektroniky a čidla (ten bílý váleček), celé to drží vevnitř jen na gumovém těsnění statoru motorku které tlumí vibrace.
Obrázek Obrázek


4) Rotor s vrtulkou jednoduše sejmeme z čepu statoru a vyčistíme ho. Pozor na vnik tekutiny do rotoru. Já jsem po vyčištění ještě použil WD40 na promazání (otřít co ukápne vedle ať to nechytá zbytečně prach).
Obrázek
Obrázek


5) Nezapomenout na vyfoukání usazeného prachu i ze samotného čidla a součástek elektroniky.
Obrázek


6) Opačným postupem složíme. Nasadit rotor, motorek opatrně vsunout do plastového pouzdra (nepoškodit tu tlumící gumu, je poměrně slabá a měkká), drátky vložit do průchodek (foto) a nacvaknout koncový kryt. Našroubovat zpět do krytu zrcátka, připojit konektor (opět je potřeba použít šroubovák aby se daly protikusy spojit) a usadit ho zpět. Nasunout přesně na kovovou lyžinu a docvaknout. Po zasunutí karty by mělo být slyšet slabé vrčení (při vypnutém rádiu).
Obrázek


To je vše, práce na cca 10-15 minut.


7) Doplnění o zlepšovák co poslal kolega milodej (tímto mu velice děkuji):
Konec, kde je umístěna vrtulka s motorkem lze omotat gumou která se pak dotýká šedivého plastového krytu a tím se mnohem lépe tlumí vibrace celé sestavy. Nebo lze zvolit jiné, podobné řešení, např. uříznout kousek kancelářské plastické gumy na gumování a použít ji jako rozpěru mezi sestavu a plastový kryt (tak jsem to udělal já). Funguje obojí a je úplné ticho. :P
Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) Makak007 dne stř kvě 26, 2010 14:30, celkem upraveno 7 x.
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 949
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » ned bře 21, 2010 23:32

Jinak ještě jeden postřeh:
autor technického řešení onoho vlhkostního čidla předvedl ukázkový případ, jak nepoužít při práci mozek. Celé to pouzdro má uchycení pomocí dvou šroubů naprosto nepochopitelně na NEJVZDÁLENĚJŠÍM místě od motorku - čili zdroje vibrací. Tím dochází k přirozenému zesilování vibrací (motorové vibrační síly vlastně působí na páce). Přitom je to jeden ze vzácných případů v automobilovém oboru, kdy je vlastně na vše dost a dost místa a není žádná nutnost k technickým kompromisům. Ta sestava mohla být uchycena buďto jinde, nebo mohla mít ještě jeden šroub kdesi na druhém konci za motorkem...
Achjoooooooooo. :roll:
Nedivte se proto hluku vrtulky, autor technického řešení udělal vše co bylo v jeho silách aby mu pomohl co se dalo.
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Petr Novotný » pon bře 22, 2010 13:30

:idea: Návod úplně super, rozebráno, vyčištěno, spokojenost... Jen pro doplnění - velikost torxu je 20... Ještě jednou díky
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 949
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » pon bře 22, 2010 15:39

Diky, torx doplním aby to bylo přesné.
ObrázekObrázekObrázek

milodej
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: stř kvě 12, 2010 13:33

Příspěvek od milodej » stř kvě 12, 2010 14:27

Návod úplně super, na 100% souhlasím, ale měl bych ještě jedno vylepšení. Nejdříve jsem vše vyčistil podle návodu a výsledek byl lepší, nicméně pro puntičkáře jako já :D to ještě nebylo ono. Když jsem pak procházel zpětně příspěvky, tak jsem si uvědomil, že problém rušivého zvuku není primárně v prachu, ale jak již Makak007 uváděl, v rezonanci. Pouzdro motorku se totiž dotýká krytky, ke které je přišroubován. Proto se intenzita zvuku mění, pokud se krytu dotknete (jak psal Duron), protože tím omezíte možnost vibrací. Vše jsem vyřešil úpravou v nákladech menší než 1 Kč. Použil jsem obyčejnou černou gumičku do vlasů a omotal ji kolem pouzdra motorku v místě nacvakávacího krytu. Je to totiž přesně to místo, kde se motorek s hlavním krytem dotýkají (mimo upevňovací šrouby a otvoru pro sání) a kde dochází k vibracím. Gumičku musíte na pouzdro motorku dát ještě před tím, než vrátíte motorek po vyčištění zpět do plastového pouzdra kvůli drátkům. Je důležité, aby se gumička v místě dotyku s krytem nekřížila (pro její velikost jsem ji musel omotat 2x). Foto můžete vidět v předchozím příspěvku Makak007 (viz. bod 7), který byl tak hóódnej a vyřešil moji negramotnost s vkládáním fotek. Ještě jednou dík.
Naposledy upravil(a) milodej dne stř kvě 26, 2010 13:39, celkem upraveno 6 x.

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 949
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » stř kvě 12, 2010 22:34

Tak to je gól! :P
Zrovinka dnes jsem chtěl dopsat, že pro úplné utišení bzučení lze vzít syntetickou gumu na gumování a nůž, uříznout klínek a použít ho jako vzpěru na opačném konci než jsou upevňovací šrouby... Holt jsem se dneska chviliknu nudil na parkovišti...

P.S. milodej: obrázky musíš umístit někde na webu a vložit odkaz. Ale nefunguje to jen tak někde. Nerozchodil jsem to z rajčete ani googlu (gmailu), apod... Takže to není úplně jednoduché.
Posílám ti do soukromého vzkazu mail na mě, pokud chceš, pošli foto a já to přilepím na konec toho mého návodu s vřelými díky tobě. 8)
ObrázekObrázekObrázek

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » ned črc 18, 2010 21:47

Tak jsem dnes provedl první pokus v odstranění rezonancí, s gumičkou, ale mám pocit, že je to horší, než před tím... Asi budu muset provést nějaký důkladnější reinženýring...
Celá ta konstrukce budí silný dojem, že ji navrhoval idiot.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

wsogmm
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned dub 08, 2007 23:18
Bydliště: Řevnice

Příspěvek od wsogmm » čtv zář 16, 2010 22:46

Díky, zrovna to budu muset řešit ...
Laguna 2.0 RT B56LKC / 1996 => Laguna II Grandtour 1.9dCi Executive / 2006 => Škoda OIII combi / 2020

Omron
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: úte zář 21, 2010 08:03
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Omron » stř zář 29, 2010 10:34

Tak to je super návod, taky mně trápi to bzučení, takže dnes se do toho pustím.
Renault Scenic II 1,6 16V LUXE EXPRESSION, rv. 2003

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 11 hostů