Bzučení po zasunutí karty (oprava ventilátorku v zrcátku)
Moderátor: Moderators General
Bzučení po zasunutí karty (oprava ventilátorku v zrcátku)
Zajímalo by mě, jestli vám po zasunutí karty začne něco v palubovce bzučet. Není to nijak nahlas, ale úplně slabé to taky není. Možná to je normální, ale napadá mě, jestli tam není někde zkrat. Ale vrtat se mi do toho, bez 100% jistoty nechce. Koupil jsem ho před měsícem a předchozí majitel (Francouz) na něj pěkně kašlal.
Napadl mě ten zkrat, protože se mi jednou ráno při teplotě kolem 5stupňu samy asi na vteřinku přeply potkávačky na mlhovky. Ale od té doby ne. Měl bych si raději nechat zkontrolovat elektriku? A taky mi to při zapnutí vyhřívání zrcátek a skla začne dost rušit rádio.
Znáte na severní moravě nějaký dobrý servis, kde se zaměřují na elektro? Já se ptal asi v pěti noname servisech a do elektriky moc nefušují...
díky za info, jsem v tomhle nováček
Napadl mě ten zkrat, protože se mi jednou ráno při teplotě kolem 5stupňu samy asi na vteřinku přeply potkávačky na mlhovky. Ale od té doby ne. Měl bych si raději nechat zkontrolovat elektriku? A taky mi to při zapnutí vyhřívání zrcátek a skla začne dost rušit rádio.
Znáte na severní moravě nějaký dobrý servis, kde se zaměřují na elektro? Já se ptal asi v pěti noname servisech a do elektriky moc nefušují...
díky za info, jsem v tomhle nováček
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW
Re: Bzučení po zasunutí karty
To bzušení co slyšíš, bude pravděpodobně nastavování klapek automatické klimatizace.
nevím, nevím... asi si s tím zajedu do nějakého servisu, bo jak říkám, jde to odněkaď z palubovky. Tím myslím od toho, jak se dává karta. Klapky to určitě nebudou, bo to dělá, ikdyž mám klimu vyplou a hlavně, dělá to od zasunutí až po vytažení karty, takže to bzučí furt, i během jízdy (akorát to člověk nevnímá, bop to přehluší motor. Jen aby mi to nezačalo během jízdy hořet... Ale snad ne
ale moc se v tom nevyznám, tak se na to zkusím zkusím poptat...
ale moc se v tom nevyznám, tak se na to zkusím zkusím poptat...
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW
Bzučení v palubovce
Jestli Tě to uklidní, tak věz, že mi to v Espace dělá přesně totéž. Bzučí to, jako by se tam točil nějaký el-motorek s převodem. Nějak jsem tomu nevěnoval pozornost s důvěrou ve výrobek. Auto bylo 2 x ve značkovém servisu na kontrole a nic k tomu neříkali (pokaždé jiný servis). Zkusím se na to zeptat. (Espace 4 a Laguna 2 mají prakticky identickou elektroinstalaci) Ahoj, St.W.
Re: Bzučení v palubovce
Zítra se mi na to bude koukat nějaký známý od servisáka. Že prý se vrtá v elektroblbostech u aut. Tak dám případně vědět...wilczek píše:Jestli Tě to uklidní, tak věz, že mi to v Espace dělá přesně totéž. Bzučí to, jako by se tam točil nějaký el-motorek s převodem. Nějak jsem tomu nevěnoval pozornost s důvěrou ve výrobek. Auto bylo 2 x ve značkovém servisu na kontrole a nic k tomu neříkali (pokaždé jiný servis). Zkusím se na to zeptat. (Espace 4 a Laguna 2 mají prakticky identickou elektroinstalaci) Ahoj, St.W.
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW
Tak mi bylo rěčeno, že to je nějaká hydraulika, či co. Ale prý to jde vypnout... že už se s tím setkal u renaultu víckrát. No nevím jestli mu věřit. Beztak nevěděl, tak řekl tohle. Ale je fakt, že jsem byl nedávno v Renault servise kvůli diagnostiky a týpek do toho sedl zandal kartu, uslyšel bzukot a nic neřekl... tak to tak asi má být.
Snad jo
Snad jo
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW
Já jsem ale XXXXXX Ale asi nejsem sám Všichni co se mnou seděli v autě, se ptali, co mi to bzučí v palubovce A ono to jde vážně od toho zpětného zrcátka Není tam náhodou čidlo na klimu? Co s tím? Nejde to nějak opravit? Když do toho šťouchnu, tak se intenzita bzučení mění. Ať nahoru, nebo dolů... asi budu po každém nastartování dlubat, než se dodlubu na nízký bzukot Proč se vlastně ptám, to někdy rozeberu. A omlouvám se všem, kterým jsem zaměstnal mozky při přemýšlení nad mým "problémem"tiba píše:Skús sa pozrieť na spätné zrkadlo. Mne to tam tak jemne bzučí. Nie je to nič vážne.
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW
Jestli máš automatickou klimu, tak v interierovém zrcátku je snímač teploty a NOx. Je to váleček, ve kterém je motorek s vrtulkou co nasává vzduch z interieru na čidlo. Takže se ti to nejspíš zaneslo prachem a teď tomu zlobí ložisko. Zkusiol bych to rozebrat a vyčistit.duron píše:[
Není tam náhodou čidlo na klimu? Co s tím? Nejde to nějak opravit? Když do toho šťouchnu, tak se intenzita bzučení mění. Ať nahoru, nebo dolů... asi budu po každém nastartování dlubat, než se dodlubu na nízký bzukot Proč se vlastně ptám, to někdy rozeberu. A omlouvám se všem, kterým jsem zaměstnal mozky při přemýšlení nad mým "problémem"
Rozebrat tu krytku...LuděkT píše:Ahoj prosím tě zbavyl ses toho vrzání v tom čidle, mám stejný problém.
strojek pořádně profouknout (pokud možno tehdy, když tam nemáš kartu, jinak se ti to točí )
Pokud to nepomůže, tak strojek vyndat (budeš potřebovat nějaký pidi torx klíč) a pročistit ho doma (jak jsem se koukal, tak by neměl být problém to rozebrat). Mi ale hluk ztišilo profouknutí... velké profouknutí podotýkám Vypadlo tak 5kg prachu. Ani nevím, jak se to mohlo ještě točit... a teď to SKORO nejde slyšet. Po nastartování vůbec a předtím jsem to slyšel i při běžícím motoru a puštěném rádiu...
Jo a ještě jsem si vzpomněl, ten konektor (co vidíš na druhém obrázku) je údajně umístěn pod stropním světlem... tak ať zbytečně nehledáš v případě potřeby...
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW
Taky me to delalo, vyndal sem to, vzal domu rozebral na prvocinitele, vycistil prach a promazal tu osicku na ktery je vrtulka. Ne ze by to ted nebylo vubec slyset, ale je to o hodne lepsi.
Pri vyndavani byl u me nejvetsi problem vyndani konektoru - je tam na to takova pojistka a ve stisnenem prostoru narvanej u celniho skla se to blbe hledalo
Pri vyndavani byl u me nejvetsi problem vyndani konektoru - je tam na to takova pojistka a ve stisnenem prostoru narvanej u celniho skla se to blbe hledalo
Laguna II Grandtour, 1.9dCi 88kW, 2003
SNÍMAČ VLHKOSTI - vyčištění vrtulky / vnitřní zpětné zrcátko
Postup vyčištění vrtulky:
1) Sejmeme kryt, palec a ukazovák dáme přibližně 1-2cm nad mřížky a táhneme směrem dolů, jakoby po skle. Představte si kapku vody stékající přímo dolů od čidla deště, stejným směrem je třeba táhnout i plastový kryt. Kryt drží nasunutý na kovovou lyžinu a je aretován dvěma jazýčky (v zelených kroužcích na fotce). Po mírném tahu by měl jít krásně dolů pokud se táhne správným směrem.
U kořene vnitřního zpětného zrcátka je v té kovové lyžině zasunutý hnědý konektor. Tento konektor lze vysunout směrem nad řidičovo sedadlo, tím se uvolní horní strana konektoru, kde malým plochým šroubovákem vychýlíme pojistku a konektor rozpojíme (značen modře na fotce, ta pojistka je vidět z opačného úhlu pohledu než je focen konektor).
2) Odšroubujeme samotnou sestavu motorku, vrtulky a elektroniky s čidlem která je v pouzdře z černého plastu. Potřebujeme bit ve tvaru HVĚZDA, velikost 20.
3) Nejjednodušší způsob rozebrání je ze strany motorku, konec sestavy je chráněn nacvakávacím krytem (značen zeleně na fotce). Po vyjmutí krytu lze motorek i s vrtulkou vytlačit ven šroubovákem - vsunout ze strany elektroniky a čidla (ten bílý váleček), celé to drží vevnitř jen na gumovém těsnění statoru motorku které tlumí vibrace.
4) Rotor s vrtulkou jednoduše sejmeme z čepu statoru a vyčistíme ho. Pozor na vnik tekutiny do rotoru. Já jsem po vyčištění ještě použil WD40 na promazání (otřít co ukápne vedle ať to nechytá zbytečně prach).
5) Nezapomenout na vyfoukání usazeného prachu i ze samotného čidla a součástek elektroniky.
6) Opačným postupem složíme. Nasadit rotor, motorek opatrně vsunout do plastového pouzdra (nepoškodit tu tlumící gumu, je poměrně slabá a měkká), drátky vložit do průchodek (foto) a nacvaknout koncový kryt. Našroubovat zpět do krytu zrcátka, připojit konektor (opět je potřeba použít šroubovák aby se daly protikusy spojit) a usadit ho zpět. Nasunout přesně na kovovou lyžinu a docvaknout. Po zasunutí karty by mělo být slyšet slabé vrčení (při vypnutém rádiu).
To je vše, práce na cca 10-15 minut.
7) Doplnění o zlepšovák co poslal kolega milodej (tímto mu velice děkuji):
Konec, kde je umístěna vrtulka s motorkem lze omotat gumou která se pak dotýká šedivého plastového krytu a tím se mnohem lépe tlumí vibrace celé sestavy. Nebo lze zvolit jiné, podobné řešení, např. uříznout kousek kancelářské plastické gumy na gumování a použít ji jako rozpěru mezi sestavu a plastový kryt (tak jsem to udělal já). Funguje obojí a je úplné ticho.
1) Sejmeme kryt, palec a ukazovák dáme přibližně 1-2cm nad mřížky a táhneme směrem dolů, jakoby po skle. Představte si kapku vody stékající přímo dolů od čidla deště, stejným směrem je třeba táhnout i plastový kryt. Kryt drží nasunutý na kovovou lyžinu a je aretován dvěma jazýčky (v zelených kroužcích na fotce). Po mírném tahu by měl jít krásně dolů pokud se táhne správným směrem.
U kořene vnitřního zpětného zrcátka je v té kovové lyžině zasunutý hnědý konektor. Tento konektor lze vysunout směrem nad řidičovo sedadlo, tím se uvolní horní strana konektoru, kde malým plochým šroubovákem vychýlíme pojistku a konektor rozpojíme (značen modře na fotce, ta pojistka je vidět z opačného úhlu pohledu než je focen konektor).
2) Odšroubujeme samotnou sestavu motorku, vrtulky a elektroniky s čidlem která je v pouzdře z černého plastu. Potřebujeme bit ve tvaru HVĚZDA, velikost 20.
3) Nejjednodušší způsob rozebrání je ze strany motorku, konec sestavy je chráněn nacvakávacím krytem (značen zeleně na fotce). Po vyjmutí krytu lze motorek i s vrtulkou vytlačit ven šroubovákem - vsunout ze strany elektroniky a čidla (ten bílý váleček), celé to drží vevnitř jen na gumovém těsnění statoru motorku které tlumí vibrace.
4) Rotor s vrtulkou jednoduše sejmeme z čepu statoru a vyčistíme ho. Pozor na vnik tekutiny do rotoru. Já jsem po vyčištění ještě použil WD40 na promazání (otřít co ukápne vedle ať to nechytá zbytečně prach).
5) Nezapomenout na vyfoukání usazeného prachu i ze samotného čidla a součástek elektroniky.
6) Opačným postupem složíme. Nasadit rotor, motorek opatrně vsunout do plastového pouzdra (nepoškodit tu tlumící gumu, je poměrně slabá a měkká), drátky vložit do průchodek (foto) a nacvaknout koncový kryt. Našroubovat zpět do krytu zrcátka, připojit konektor (opět je potřeba použít šroubovák aby se daly protikusy spojit) a usadit ho zpět. Nasunout přesně na kovovou lyžinu a docvaknout. Po zasunutí karty by mělo být slyšet slabé vrčení (při vypnutém rádiu).
To je vše, práce na cca 10-15 minut.
7) Doplnění o zlepšovák co poslal kolega milodej (tímto mu velice děkuji):
Konec, kde je umístěna vrtulka s motorkem lze omotat gumou která se pak dotýká šedivého plastového krytu a tím se mnohem lépe tlumí vibrace celé sestavy. Nebo lze zvolit jiné, podobné řešení, např. uříznout kousek kancelářské plastické gumy na gumování a použít ji jako rozpěru mezi sestavu a plastový kryt (tak jsem to udělal já). Funguje obojí a je úplné ticho.
Naposledy upravil(a) Makak007 dne stř kvě 26, 2010 14:30, celkem upraveno 7 x.
Jinak ještě jeden postřeh:
autor technického řešení onoho vlhkostního čidla předvedl ukázkový případ, jak nepoužít při práci mozek. Celé to pouzdro má uchycení pomocí dvou šroubů naprosto nepochopitelně na NEJVZDÁLENĚJŠÍM místě od motorku - čili zdroje vibrací. Tím dochází k přirozenému zesilování vibrací (motorové vibrační síly vlastně působí na páce). Přitom je to jeden ze vzácných případů v automobilovém oboru, kdy je vlastně na vše dost a dost místa a není žádná nutnost k technickým kompromisům. Ta sestava mohla být uchycena buďto jinde, nebo mohla mít ještě jeden šroub kdesi na druhém konci za motorkem...
Achjoooooooooo.
Nedivte se proto hluku vrtulky, autor technického řešení udělal vše co bylo v jeho silách aby mu pomohl co se dalo.
autor technického řešení onoho vlhkostního čidla předvedl ukázkový případ, jak nepoužít při práci mozek. Celé to pouzdro má uchycení pomocí dvou šroubů naprosto nepochopitelně na NEJVZDÁLENĚJŠÍM místě od motorku - čili zdroje vibrací. Tím dochází k přirozenému zesilování vibrací (motorové vibrační síly vlastně působí na páce). Přitom je to jeden ze vzácných případů v automobilovém oboru, kdy je vlastně na vše dost a dost místa a není žádná nutnost k technickým kompromisům. Ta sestava mohla být uchycena buďto jinde, nebo mohla mít ještě jeden šroub kdesi na druhém konci za motorkem...
Achjoooooooooo.
Nedivte se proto hluku vrtulky, autor technického řešení udělal vše co bylo v jeho silách aby mu pomohl co se dalo.
- Petr Novotný
- Advanced member
- Příspěvky: 313
- Registrován: sob led 14, 2006 20:04
- Bydliště: Česká Lípa
Návod úplně super, na 100% souhlasím, ale měl bych ještě jedno vylepšení. Nejdříve jsem vše vyčistil podle návodu a výsledek byl lepší, nicméně pro puntičkáře jako já to ještě nebylo ono. Když jsem pak procházel zpětně příspěvky, tak jsem si uvědomil, že problém rušivého zvuku není primárně v prachu, ale jak již Makak007 uváděl, v rezonanci. Pouzdro motorku se totiž dotýká krytky, ke které je přišroubován. Proto se intenzita zvuku mění, pokud se krytu dotknete (jak psal Duron), protože tím omezíte možnost vibrací. Vše jsem vyřešil úpravou v nákladech menší než 1 Kč. Použil jsem obyčejnou černou gumičku do vlasů a omotal ji kolem pouzdra motorku v místě nacvakávacího krytu. Je to totiž přesně to místo, kde se motorek s hlavním krytem dotýkají (mimo upevňovací šrouby a otvoru pro sání) a kde dochází k vibracím. Gumičku musíte na pouzdro motorku dát ještě před tím, než vrátíte motorek po vyčištění zpět do plastového pouzdra kvůli drátkům. Je důležité, aby se gumička v místě dotyku s krytem nekřížila (pro její velikost jsem ji musel omotat 2x). Foto můžete vidět v předchozím příspěvku Makak007 (viz. bod 7), který byl tak hóódnej a vyřešil moji negramotnost s vkládáním fotek. Ještě jednou dík.
Naposledy upravil(a) milodej dne stř kvě 26, 2010 13:39, celkem upraveno 6 x.
Tak to je gól!
Zrovinka dnes jsem chtěl dopsat, že pro úplné utišení bzučení lze vzít syntetickou gumu na gumování a nůž, uříznout klínek a použít ho jako vzpěru na opačném konci než jsou upevňovací šrouby... Holt jsem se dneska chviliknu nudil na parkovišti...
P.S. milodej: obrázky musíš umístit někde na webu a vložit odkaz. Ale nefunguje to jen tak někde. Nerozchodil jsem to z rajčete ani googlu (gmailu), apod... Takže to není úplně jednoduché.
Posílám ti do soukromého vzkazu mail na mě, pokud chceš, pošli foto a já to přilepím na konec toho mého návodu s vřelými díky tobě.
Zrovinka dnes jsem chtěl dopsat, že pro úplné utišení bzučení lze vzít syntetickou gumu na gumování a nůž, uříznout klínek a použít ho jako vzpěru na opačném konci než jsou upevňovací šrouby... Holt jsem se dneska chviliknu nudil na parkovišti...
P.S. milodej: obrázky musíš umístit někde na webu a vložit odkaz. Ale nefunguje to jen tak někde. Nerozchodil jsem to z rajčete ani googlu (gmailu), apod... Takže to není úplně jednoduché.
Posílám ti do soukromého vzkazu mail na mě, pokud chceš, pošli foto a já to přilepím na konec toho mého návodu s vřelými díky tobě.
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů