Ojniční ložiska (klepání motoru)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Selic
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát lis 02, 2012 21:39

Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Selic » sob úno 07, 2015 14:12

Čus chlapy asi před týdnem mi začalo klepat v motoru po hledání jsem zjistil, že mám vůli na prvním válci na klice (ojnice-klika)
Po sundání ojnice jsem našel šály bez zámků ( nebyli přestřiženy ale vůbec z výroby nevylisovány a na ojnici také nebyl prolis ) a měli na sobě ozn 0,25. Tak jsem změřil ojniční ček na klice, který má 47,74mm (nový 48,01)
Když jsem zkusil dát z jiného válce šály na první vůle tam nebyla. Tak jsem objednal nové od kolbenu.
Montáž: očistění ojnice čepu šal a následná montáž na motor.
Po dotažení jsem ještě motorem protočil pro jistotu. Vše se zdálo ok, ale:

Jezdil jsem cca dva dny ( 50km ) a dnes opet klepání a dokonce ještě hvízdání, jako by se šála protáčela.

Sháním tu jakoukoliv radu pomoc jestli je nalepit nebo co dál. Budu tedy teprve zjištovat jestli to je opět ta šála ale řekl vbxch že stopro.
Ptám se z důvodu, že se mi zatím nechce kupovat nový motor, nebo sundavat kliku a dávat jí na druhý výbrus a nemám kontakty na to kdo kliky stáčí.

Tak děkuji za komentáře. Zdar
Jirka - autooprava

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Šamša » sob úno 07, 2015 15:24

Tlak oleje si měřil? Kliku jsi vyleštil od zbytků kompozitu?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Selic
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát lis 02, 2012 21:39

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Selic » sob úno 07, 2015 16:19

Ano klika byla čistá. A tlak oleje jsem neměřil a popravdě ani nevím kde ale kouknu do manuálu. Kdyby to bylo tlakem tak neodejde ale pouze první válec ne.
Jirka - autooprava

Selic
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát lis 02, 2012 21:39

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Selic » sob úno 07, 2015 16:20

teda cyleštil otřel jsem ji a nebylo vidět poškození nebo zbytky.
Jirka - autooprava

Selic
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát lis 02, 2012 21:39

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Selic » ned úno 08, 2015 10:59

Tak jsem sundal vše a opet vyklepaná šála na prvním válci ( rozklepaná do šířky ) protáčela se takže je i lehce zmodralá od otáčení. Na kluzné straně sedřená foto fofám.
Nevim co se mohlo po jestli je oojniční čep opravdu lehce konický nebo nevim.
Zkoušel jsem vzduchem profouknout maazací kanálek ale neuspěšně páč je to na těsno a vyplněné olejem tak to nejspíš neprofouknu.
Nevim kde dál co hledat, ale nejspíš se nevyvaruju toho, vyndat klikovku a nechat srovnat na druhý výbrus 0,50. Pokud pujde.

Nějaké názory popř rady kdo to dělá srovnává ?
Jirka - autooprava

Selic
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát lis 02, 2012 21:39

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Selic » ned úno 08, 2015 11:12

Jirka - autooprava

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Zefek » ned úno 08, 2015 11:16

Něco k ojničním ložiskům:
Obrázek
Jinak když se mrkneš do galerie, kterou mám v podpisu do sekce Mégane II a pak do dci a šálky, nebo tak nějak, tak tam najdeš spoustu fotek.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Selic
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát lis 02, 2012 21:39

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Selic » ned úno 08, 2015 11:22

ano manuál mám dle obrázku mam nečistoty nedostatek oleje a nadměrné opotřebení :D

Já už fakt nevím hele když se jukneš na ty fotky co z nich vyčteš ?
Jirka - autooprava

Selic
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát lis 02, 2012 21:39

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Selic » ned úno 08, 2015 11:24

Nevim jak to zkusit změřit neebo pročistit tak aby byl problém odstraněn.
Jirka - autooprava

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Šamša » ned úno 08, 2015 11:39

Podle mne ti to jelo jen na olej co jsi tam máznul při montáži. Zkus kanálek prošťourat měděným drátem, třeba z kabelu, měl by si ho dostat až k hlavnímu ložisku.
Styčnou plochu na klice je nutno vyleštit např. smirkem 1000-1200, prostě utrhneš dlouhý proužek a opásáš čep a šůruješ, pak osprejovat čističem, hlavně mazací dírku.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Selic
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát lis 02, 2012 21:39

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Selic » ned úno 08, 2015 13:01

ok zkusím to zejtra nebo v uterý zkusím ten kanálek co a jak
Jirka - autooprava

Selic
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát lis 02, 2012 21:39

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Selic » ned úno 08, 2015 13:02

mam ještě 4 šály ve slušném stavu tak snad to bude ok kouknu ještě na ty co jsem tam dával nové ted na ostatní válce jestli nejsou odřený popř nějak vyčistit kliku na autě ale nevim zda to půjde přes ty ložiska
Jirka - autooprava

pisvic
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob črc 04, 2009 10:14

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od pisvic » stř lis 18, 2015 18:41

Ahoj, jak si dopadl, máš to vyřešený? Díky
Laguna 2.2DCi,2002

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Šamša » úte dub 13, 2021 23:10

Tak jsem začal klepat také, nejprve zmizení oleje na 2500km 3 litry, zjistil jsem to až jízdou do kopce, když problikla kontrolka mazání. Po dolití jsem ještě najel 1000km a z počátečního pazvuku na pozadí se zvyšující intenzitou až do klepání a konec. Motor má 440.000 km, tak dám papíry do depozitu a bude sloužit jako zdroj dílů. Pořídím jiný stroj a mám "něco" vyhlídnuté.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Foren
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: čtv črc 17, 2014 11:30

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Foren » pát dub 16, 2021 17:06

Co sposobilo stratu oleja?
Renault Scenic 1.9 dCi 88kw Privilège Luxe 2004

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Šamša » pát dub 16, 2021 22:36

Asi prošel přes kroužky. Turbo má 50tis. km a bylo jako nové.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob dub 17, 2021 09:54

A neni to skoda? Menit motor se ti nechce? Jako chapu, to same auto kupis za 20-30tis. A mas komplet. Motor kupis za nejakych 5tis a jeste s nim pak plno prace, rozvody, oleje a filtry, prace s tim. Takze jsi na 10-15tis.
Jestli jento ta cervena z tveho podpisu, tak je ji skora, rendlikum ta cervena velmi slusi
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Šamša » úte dub 20, 2021 13:21

Já vím, prožili jsme spolu tolik ofenziv :-), moje ženská mě tlačí do novější. Mám hrůzu z toho, že jak zakvedlám s kabeláží, tak budu mít spoustu práce navíc. Dám ji asi do depozitu a buď dopadne jako dárce orgánů a zbytek prodám, nebo tak nějak. Tu a tam se na netu objevují moc pěkné kousky. Např. v Praze je kombík 2.0T GT upravený na 197kW, ale já potřebuji pracovní vozidlo s nádrží na 1000km :-D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte dub 20, 2021 14:30

Jako presne vim, o cem mluvis. Jak mi po 10letech odesla L1, pritom jsem do ni dal cca 3-4tis do brzd a cepu, proste ji chystal na STK a ona si pak rozla ABS. No a cenove to vychazelo na cca 6-8tis. A jen vice jak pulka z toho by byla cena odtahu do velejsiho mesta a ovzdusneni brzd pres diag. Tehda jsem to malem obrecel, jak si ji recyklak odvezl. Roba se mi divila, ze umrel strejda a ja proste tvrdej chlap bez slzicky. No a jak odjelo auto, tak jsem si aj kapesniky musel vzat. No blbej pocit. Dnes uz diag mam a uz bych ji asi opravoval, bo bych si to udelal sam. No co se da delat.
Jinak chapu, ze ses zalaskovanej do L2, ale doporucim L3, s 2.0dci naftou, jsou super. Tam se myslim nebudes muset bat nejakych zhnilych kabelu a blbnouci elektriky
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 589
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od moucha tse-tse » úte dub 20, 2021 16:30

No je to mimo klepani motoru.. ale k tomu ABS.
Co vlastne ta diag, udela? Otevre nejake vemtily a pak se to normalne odvzdusni?
Je uplne mimo, kdyz jsem slysel kdysi, ze se to da provest na sotoline, prudce zabrzdit a tim ten motorek vyzene bubliny z abs?
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte dub 20, 2021 16:40

To nevim, neslysel a ani necetl jsem tuto verzi o prudkem brzdeni na sterku, ledu proste cemkoliv kluzkem
Ano, diag otvira ruzne ventilky k jednotlivym kolum a ty se pak takto ovzdusni.

No ale je to zajimava informace o tomto ovzdusneni. Muzes se rozepsat vice? Mas to overeno? Anebo je to jen nejaky gugl rada od nejakeho uzivatele z skoda fora :-D ???
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 589
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od moucha tse-tse » úte dub 20, 2021 19:13

Psal jsem, ze jsem slysel...kdysi jsem premyslel nad vymenou brzdoveho valce na scenicu... ale to jsem jeste nemel diagnostiku. A tak jsem se ptal jednoho mechanika primo v renaultu.. takhle mi to rekl.
Nooo, ale ver jim🤔tezko rict.
Valec je tam stale, nemam tedy overeno.. ale jen jsem si na to vzpomnel po tvem prispevku..
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte dub 20, 2021 19:38

A jo, uz chapu, promin, blbe jsem to predtim pochopil.
Jako ale.myslim, ze to mozna pujde ovzdusnit tim spinamin abs, ale myslim, ze to nebude tak dokonale, jako pres diag.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ojniční ložiska (klepání motoru)

Příspěvek od Šamša » stř dub 21, 2021 23:28

Podle mne je to pitomost, protože do těch brzd jdou pod tlakem jen ml kapaliny, pohyb brzdové destičky je nějakých 0,1-0,2mm a to na odvzdušnění kostky ABS nestačí. Od číňana lze koupit ten Würt (WOW) za pár korun a ten to umí otevřít také. Proplach čistou novou kapalinou není na škodu.
Ohledně auta, také mě při pohledu naň cukal koutek oka, ale co se dá dělat, uklonit se jí a poděkovat :-) , že mi pomohla zvládnutými losími testy a brzdovým asistentem z hrozícího maléru. LIII. nechci, ne že by to byli špatná auta, ale ten vzhled jsem nikdy nezkousl a ten se i podepsal na likvidaci loga "Laguna" a podpořili ty LGBT názvy nástupců.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů