Ztrácí se olej

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Ztrácí se olej

Příspěvek od amat » ned lis 24, 2013 17:42

Přátelé, pomalu začínám řešit jeden zvláštní problém. Ztrácí se mi olej... Příčinou je dle mého motor nikoliv turbo, které je rok staré.

Zatím jsem neměl auto zvednuté abych ho pořádně prohlédl zespodu. Co jsem se díval z vrchu, tak se mi zdál zacákaný spodek motora, ale to může mít jiný důvod (protékal mi olejový přívod do turba než jsem vyměnil těsnění).

Ztráta oleje je taková zvláštní, když jej doleju tak, abych měl zaplněné všechny stupně rysky, tak se mi za cca 2000km olej ztratí na jeden stupeň. Pak to drží docela dlouho. Za studena jsou první starty provázené bílý kouřem z výfuku. Nemohu se ubránit dojmu, že kouř je cítit spáleným olejem. Jakoby přes noc natekl olej do válců a ráno po startu chvíli trvá než se vypálí.

Kde hledat příčinu??

- nějaké těsnění na straně ventilů? Že by to prosakoval v hlavě?
- pístní kroužky za studena špatně stírají naftu a ta zůstává ve válcích a spaluje se?
- ???? nic dalšího mě nenapadá.

Jinak auto jede moc dobře (až na trochu vyšší spotřebu, ale to je dáno možná tím, že teď často spěchávám).

Ještě taková událost která se mi stala a možná s tím souvisí. V létě jsem se na dálnici naháněl se superbem a asi patnáct minut jsem držel rychlost 200kmh najednou auto začalo samovolně zrychlovat, za mnou hustý bílý dým. Myslel jsem si, že to opět nevydrželo turbo. Tak jsem zpomalil na 90kmh, chtěl to odstavit na krajnici a opatrně jsem vyšlápl spojku jestli to zase nevyletí do otáček, ale ne, normálně to spadlo na volnoběh, tak jsem pokračoval v normální předpisové jízdě. Na benzince jsem zkontroloval olej a neubylo skoro nic... Někudy to zkrátka muselo do válců chrstnout pár deci oleje. Myslím, že je to klíč k tomu, kde se mi dnes ztrácí olej, pravděpodobně to má stejný původ. Ale kde tedy může být zrada, resp. jak problém diagnostikovat??
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Zefek » ned lis 24, 2013 20:23

Očisti ten motor všude, kde uvidíš stopy od oleje. A pak pozoruj. My jsme měli taky takovou záležitost, auto si prostě drželo olej mezi ryskama. Nežralo ho to, ale vyhazovalo ho to přes netěsné víčko od hřídele olejového čerpadla (tenkrát byly olejové čerpadla poháněné od rozvodů řemenem), což určitě není tvůj případ. Ale je možné, že tam nějakou netěsnost máš a jak hladina poklesne pod určitý level, tak už to pak neteče.

Každé auto za studena kouří do bíla. Pokud je to do vzdálenosti cca 2km a pak to přestane, je to ok a vůbec bych to neřešil. Náš megane to dělá taky, za chvilku přestane. Vadné guferka na ventilech by to dělat mohly, ale ty většinou odchází, kdy se motor uvaří. Pístní kroužky bych vynechal, to by nemělo kompres. Ale otázkou je, co stírací. I když to by kouřilo ne do bíla, ale spíš do fialova.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Šamša » úte lis 26, 2013 00:06

Mě se stalo po poslední výměně oleje to, že po 3 tis. km, kdy dávám přesně 4 litry a měním po 10 tis. km, na mě začal blikat servis a ejhle 1 litr oleje v čudu, tak jsem dolil a teď už mám dalších 7 tis. km, těsně před další výměnou a olej klesl na palubce o jedno okénko. Také se přikláním k nějaké anomálii, kdy mohl zatuhnout stírací kroužek, nebo něco podobného. Jinak motor mám čistý od výměny klapky a použití alternativního těsnění z duše kola.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
nio-10
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát úno 11, 2011 16:02
Bydliště: Svitavy

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od nio-10 » stř pro 24, 2014 00:23

Zdravím, mám problém, že mi auto začalo dost žrát olej cca 1 - 1,5 litru na 1000 km. Nevím kde se ztrácí, pokud by prosakoval přes turbo auto by hulilo bíle, co ?? Auto kouří černě jen při rozjezdech a jen do doby než se zahřeje, potom zakouří (černě) při větší akceleraci. Olejová vana je mírně od oleje, ale kdyby mi vyteklo 1,5 litru oleje do spodního krytu motoru tak bych ho tam musel vidět. Potřeboval bych nějaký rady na co se zaměřit :-)
Renault Laguna II Grandtour 1,9 dCi 88kW 2002

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Krovak » stř pro 24, 2014 10:55

Bíle to hulí, když motor žere vodu. A ztrácet přes turbo se může, zkontroluj intercooler, jestli není plnej oleje. Jinak by tě mohla potkat dost velká patálie, až by ti motor ten olej z chladiče nasál. A pokud bude v intercooleru sucho, tak ti ho to žere přes ventily, nebo máš v háji stěráky, jako já :-)
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
nio-10
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát úno 11, 2011 16:02
Bydliště: Svitavy

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od nio-10 » stř pro 24, 2014 16:13

V sacím potrubí je trochu oleje, ale nic velkýho. Vždy tam trocha toho oleje prosákne. Hadice jsem měl z intercooleru sundaný, abych se podíval jestli nejsou popraskaný. Ale jestli je něco v něm fakt nevím to bych ho musel dostat ven celej. Jaký ventily a stěráky myslíš ?? Bíle by to mělo hulit i kdyby šel olej (ve větším množství) do spalování co mi bylo řečeno. Pokud mi prej rozdělá motor tak cena opravy začíná na 10 tisících a prý to rapidně roste za ty díly do motoru, že bude lepší sehnat případně jiný motor a přehodit je.
Renault Laguna II Grandtour 1,9 dCi 88kW 2002

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Krovak » stř pro 24, 2014 17:13

Jo, ale to už by to jelo jen na olej a motor by šel na maximální otáčky. Prostě dostaň ven spodní hadici z cooleru, a pokud by tam bylo 1.5l a více oleje, začal by vytékat ven. Prostě, co se ti ztratilo, by mělo být v něm. Pak by to bylo vadné turbo. Ventily - sací a výfukové v hlavě motoru. Pokud jsou vadné dříky ventilů, popřípadě jejich těsnění, půjde olej přes ně do válců. Stěráky myslím stírací pístní kroužky. Na každém pístu jsou tři kroužky, spodní je právě stírací a když se zapeče, ztratí těsnost, přestane plnit funkci a motor začne žrát olej.
U tebe bych to skoro viděl na turbo, popřípadě víc úniků najednou, protože tohle je velká ztráta oleje. Kolik má turbo a auto najeto?

Co se týká té ceny, tak je to blbost. Mě čeká v pátek něco podobného. Žere mi to cca 1l oleje na 3000km, teď už asi i víc a ještě tlakuje do vody.
Budu dávat nové šály, pístní kroužky, nový rozvodový řemen, těsnění pod hlavu, olejové vany, ventilového víka a ventilů +tlaková zkouška hlavy a přebroušení. Pro jistotu i olejové čerpadlo, protože má 270tkm na krku. Tohle všechno vychází materiálově na 10tkč. Pokud se objeví ještě nějaké problémy po rozebrání, holt cena naroste, ale zas to bude defakto zgenerálkovaný motor.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
nio-10
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát úno 11, 2011 16:02
Bydliště: Svitavy

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od nio-10 » stř pro 24, 2014 23:03

Zkusim sundat tu hadici od intercooleru a uvidim jestli tam bude ten olej, ale jelikož za poslední měsíc jsem dolival snad třikrát, už by to muselo být sakra plný oleje. Dnes mi přišlo, že cítím z výfukových plynů spálený olej, ale včera jsem zase dolival tak jestli to nebude tím, že není ještě vypalenej. Auto má najeto 182 tkm na tachometru jaká je skutečnost nevím. Já ho kupoval a mělo 119 tkm. Turbo je repas který má max. 45 tkm. Měněno bylo zhruba při 140 tkm.

Nejhorší je, že člověk neví čím to je a nechat něco rozdělat a pak se zjistí, že tím to není je o ničem. Akorát zbytečný výdaje. O těch salách a pistech mluvil taky, ale pak by musel pretesnit celý motor, aby tlakem nedošlo k poškození vrchu motoru kde se to nechá původní. On by mi to udělal komplet, aby to bylo pořádně a nemusel pak řešit případný reklamace. Cenu říkal od 10 tisíc víš podle případných dílů na výměnu.
Renault Laguna II Grandtour 1,9 dCi 88kW 2002

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Krovak » čtv pro 25, 2014 09:59

Pokud všechno funguje jak má, nemůžeš cítit z výfuku spálený olej, jelikož se tam nemá jak dostat. No, pokud v IC nic nebude, tak zbývají akorát ventily a kroužky. Pokud tedy vyloučíme možnost, že ti to někde teče z motoru na kryt.

140tkm je celkem málo na nové turbo, nicméně s 30tkm servisním intervalem to není nemožné.

Tak pokud ti to žere olej, a není v IC, ani na krytu, tak to rozebrat musíš stejně. Nejdřív sundáš hlavu a pokud to není vrškem, holt jdeš na kroužky, které bez sundané hlavy stejně nevyměníš. A když už to máš takhle celý rozebraný, zkontroluješ/vyměníš i ty šály, páč stojej kolem pětikila a origo z Renaultu asi 11 stovek. Což není taková pálka. Akorát mi vysvětli, co chceš těsnit na vršku motoru. Protože těsnění pod hlavou se stejně dává nový a těsnění dříků ventilů stojí asi 12Kč/ks. A tlaková zkouška hlavy + srovnání je taktéž samozřejmost, bez toho by to dělal jen sebevrah.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
nio-10
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát úno 11, 2011 16:02
Bydliště: Svitavy

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od nio-10 » čtv pro 25, 2014 11:30

Staré turbo nedostalo olej a odešlo tak jsem tam nechal dát repas. Měl i sundanou olejovou vanu a měnil tam nějaký ojniční ložiska, protože starý byly některý zlomený a dost vyběhaný, už v té době mi říkal, že auto bude mít zřejmě mnohem víc najeto než uvádí počítač.

Na krytu olej není tohle množství by nešlo přehlídnout. Uvidím co ta hadice do intercooleru, ale tam si myslím, že olej nebude. Já jsem laik takže nevím co by na té opravě bylo tak drahý, ale říkal, že pokud motor otevře začínáme na zmíněných 10 tisících. Srovnání hlavy by nechal taky udělat.
Prý bych měl lepší sehnat holý motor za nějakou dobrou cenu a zbytek by vzal u mě a složil zpět do kupy.
Renault Laguna II Grandtour 1,9 dCi 88kW 2002

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Krovak » čtv pro 25, 2014 12:02

Vždyť to je nesmysl. Pokud koupíš starej motor, stejně ho celej rozebereš a ty nový věci do něj stejně dáš. Jinej motor se kupuje pouze v případě fatální závady, jako je roztržená ojnice, poškozený povrch válců, propálené písty, případně zadřená klika.

Za kolik myslíš že koupíš starej holej motor? 6-10 tisíc? Možná. A nemáš v tom nic novýho. Prostě, nech to rozebrat, a podle stavu poškození nakoupíš díly, popř. se rozhodneš co s tím dál. To je nejsnadnější cesta. Jinak cenu dílů jsem ti uváděl výše, jen pro info. A nic jinýho s tím dělat nemůže, protože třeba kvůli výměně ložisek kliky, nebo jí samotné musí už dolů převodovka a motor ven.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
nio-10
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát úno 11, 2011 16:02
Bydliště: Svitavy

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od nio-10 » čtv pro 25, 2014 17:46

On myslel starej motor kterej nežere olej (což člověk stejně ale neví, protože prodejce ti řekne vše co chceš slyšet) a na něj by dal moje vstřiky, turbo, čerpadlo, atd. poté to dal do mého auta. Ještě mi říkal, ať zkusím dát olej 10W-40 a přísadu pro utěsnění motoru (http://www.zbozi.cz/vyrobek/prisada-pro ... gle-355-ml). Teď tam dávám 5W-40. Ale jestli tohle nějak pomůže netuším. Sem tam se člověk dočte, že někomu motory žerou litr oleje na 1000 km, protože už jsou prostě moc vyjetý.
Renault Laguna II Grandtour 1,9 dCi 88kW 2002

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Krovak » čtv pro 25, 2014 19:33

Takže si dáš do auta motor z vrakáče, o kterém nevíš vůbec nic a nahážeš na něj svoje komponenty? Tak to jsi odvážnej. V lepším případě budeš jezdit. V horším jsi právě vyhodil 10 tisíc a motor bude stejně tak v kopru jako předchozí.

Btw, co znamená vyjetej motor? Pokud fungujou kroužky, válce a ventily, žrát to olej nemůže.
Hustší olej dát můžeš, třeba snížíš spotřebu oleje na polovinu, ale rozhodně tím nevyřešíš problém. Ty sajrajty na utěsnění průsaků si klidně nalij, ale pak si nestěžuj, že jsi zadřel turbo, nebo cokoli jiného. Krom toho tam píšou, že to má regenerovat těsnění. Takže fajn, nepoteče ti to (možná) kolem víka ventilů, olejové vany a gufer na klice (kde ti to neteče ani teď).
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
nio-10
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát úno 11, 2011 16:02
Bydliště: Svitavy

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od nio-10 » čtv pro 25, 2014 20:10

Turbo se zadřelo, protože nemělo olej bylo zanesený čerpadlo v olejové vaně a ne kvůli utěsňovači, kterej tam ani nebyl. To už je 4 roky stará záležitost !!
Neříkám, že tam chci dát jinej motor jen ti tady píšu co mi řekl, že by to bylo možná levnější, ale sám jsem mu říkal, že nikdy nebudu vědět v jakým bude motor stavu a taky bych si nemusel pomoct. Tohle mi řekl, že můžu zkusit jako nejlevnější variantu. Jiný olej + utěsňovač pokud to nepomůže bude potřeba otevřít motor. Auto má cenu zhruba 40 tisíc a on mi řekne, že oprava bude stát mezi 10 a 15 tisíci to mi přijde docela dost. A nevím za co, když mi tady píšeš kolik ty díly stojí. Nechápu jak by se to k takové ceně mohlo dostat. Kdybych šel tady u nás do Renaultu tak mě stáhnou i z kalhot kolik by tam zase chtěli.
Renault Laguna II Grandtour 1,9 dCi 88kW 2002

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Krovak » čtv pro 25, 2014 21:41

No tak to už je potom otázka, jestli to opravovat, nebo ne. A druhá věc je, kolik si řekne mechoš za práci.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
nio-10
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát úno 11, 2011 16:02
Bydliště: Svitavy

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od nio-10 » pát pro 26, 2014 11:00

Teď jsem se vrátil z venku, sundal jsem tu hadici z intercooleru a v něm olej není, protože nic nevytékalo. Strejc mi říkal, že to mám dát do Renaultu z diagnostikovat, aby mi řekli co s tím je případně kolik by chtěli za opravu a pak bych si to třeba nechal udělat jinde. On to měl na hondě a byly to pístní kroužky za opravu dal 21 tisíc (Honda Brno).
Renault Laguna II Grandtour 1,9 dCi 88kW 2002

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Krovak » pát pro 26, 2014 14:34

Diagnostikou ti skutečně příčinu mizení oleje nezjistěj. Maximálně ti můžou změřit komprese, ale to ti zase nepomůže. Prostě, dokud se to nerozebere, je to jen věštění z křišťálové koule.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
nio-10
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát úno 11, 2011 16:02
Bydliště: Svitavy

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od nio-10 » pát pro 26, 2014 17:45

To je jasný, že diagnostikou se to nedá zjistit. Myslel jsem jako určit závadu. To je fakt na nic. Zkusím jim napsat do Renaultu email co mi k tomu řeknou a případnou kalkulaci opravy. Pak dám vědět co napsali.
Renault Laguna II Grandtour 1,9 dCi 88kW 2002

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Krovak » sob pro 27, 2014 11:17

V renaultu bude cena opravy převyšovat cenu auta :-D
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Zefek » sob pro 27, 2014 11:22

Pokud by pouštěly stěrací kroužky, pak by to žralo olej hlavně za běhu motoru a při vyšších otáčkách (vyšší tlak, více oleje, ...) a mohlo by to kouřit do fialova. Pokud jsou to guferka ventilů, na což bych vsadil, tak to moc poznat není. Ale taky je to pěkná pálka, protože to znamená hlavu dolů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Krovak » sob pro 27, 2014 12:26

Nojo, ale 1-1.5 litru na 1000km mi přijde na gufera ventilů trochu moc. Já třeba ve 160km/h za sebou pozoroval lehký modrý dým a bere mi to "jen" litr na 3000km.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
nio-10
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát úno 11, 2011 16:02
Bydliště: Svitavy

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od nio-10 » sob pro 27, 2014 15:51

Já budu ten případ, kdy to žere za chodu motoru. Jsem schopen za 2 týdny najezdit 1000 km. Jezdím z 50 % po dálnici při otáčkách do 2500 a i když jsem tomu šlápnul a jel třeba 150 - 160 km/h na šestku tak jsem za sebou dým neviděl. Bych musel podřadit na 4 a vytáčet to nad 3000 otáček tak jo. Nebo když jedu na dvojku do kopce a rozjíždím to z 20 km/h tak je ten dým celkem výraznej, ale jen do chvíle než zapne turbo a auto zrychlí.
Renault Laguna II Grandtour 1,9 dCi 88kW 2002

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Krovak » pon pro 29, 2014 14:33

Takže, motor je rozhozený, najeto 270tkm, ve 250tkm karambol s rozvody a následnou opravou. Výsledky jsou tyto:
Gufera ventilů potrhaná zřejmě od šikulů v servise v 250tkm.
Pístní kroužky komplet zapečené.
Výfukové ventily nejsou podpálené, nicméně nesou už značné známky opotřebení (dírky v sedlech).
Sací ventily byly evidentně zabrušované (údajně tam mělo být 5 nových ventilů, haha).
Šály na spodku kliky ok, na vršku už byl obroušený kompozit.
A to nejdůležitější na konec, hlava byla nejspíš málo utažená, takže těsnění Victor Reinz foukalo mezi prvním a druhým válcem, třetí a čtvrtý měl namále a zároveň unikal tlak z 1. a 2. válce do vodního kanálu.

Rozpočet opravy: Olejová pumpa (pro jistotu), gufera ventilů, těsnění víka ventilů, hlavy, olejové vany a výpušťáku, šály, kroužky, 4x výfukový ventil, rozvodový řemen (pro jistotu), olej Elf SXR 5W40 + filtr 10 000,-Kč. V mém případě + prachovka na poloose a převoďák - 1400 navíc. Takže zbývá ještě broušení hlavy a ventilů (jeden hrníček za 250x8 fakt dávat nebudu) s tlakovou zkouškou což odhaduji na 1000-2000,-Kč.
A pak samozřejmě práce, kde se doufám vlezu do 5000,-Kč. Takže slušnej ranec. Kdybych měl velkou garáž, mohl jsem ušetřit za práci :-)
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od amat » pon pro 29, 2014 19:20

Tak tomu říkám kompletní generálka motoru. Není tam už nic moc, co by se dalo udělat navrch. Jsem zvědavý, jak ten motor pojede až se to složí. Určitě napiš, jak se změnil zvukový projev, celkově chod motoru, výkon i spotřeba.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Ztrácí se olej

Příspěvek od Krovak » pon pro 29, 2014 19:33

Tak obávám se, že o spotřebě nebudu moci poreferovat, protože v poslední době jezdím samé pocuky a podle palubáku atakuju hranici 7 litrů :-)
Nicméně na to, že podfukovalo těsnění, motor dobře startoval i jel. Zvukový projev byl horší už 100tkm zpátky, prostě byl hlučnější, než by mohl být. Na druhou stranu jel lépe, než srovnávací vzorek :-)
Každopádně dám vědět, druhý týden v lednu by to mohlo být v kupě, teď se čeká jen na materiál a zabroušení hlavy.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů