Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si myslíte

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od amat » úte zář 17, 2013 16:05

Nemáš náhodou někde po ruce číslo toho těsnícího O-kroužku na snímači plnícího tlaku? Nahoře na trubce co vede do kolektoru sání? V dialogysu je pouze samotný snímač ale bez O-kroužku.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

tommicek69
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: sob lis 10, 2012 10:51
Bydliště: Praha

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od tommicek69 » stř zář 18, 2013 16:44

Ahoj Renaultáci,
tak dnes jsem se jen tak ve spěchu koukal na tu chcípací klapku a byla docela oblitá od oleje, ale myslím si že to není tak hrozný. Po sundání hadice jsem byl příjemně překvapen že přiruba nebyla prasklá. Tak jsem se chtěl podívat na okroužek a spodní šroub co drží chcípačku tak byl povolenej že jsem ho vytočil prstama. Po sundání jsem zjistil že tam asi nemám vůbec žádne o kroužek. Porádí mi někde kde se přesně nachází? Dík
Přílohy
IMG_20130918_144319.jpg
IMG_20130918_144310.jpg
Renault Laguna II 1,9dCi 88kw, 2002, 190 000km

pepos82
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: ned črc 21, 2013 08:06

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od pepos82 » čtv zář 19, 2013 13:50

o-kroužek patří na druhou fotku do té kruhové mezery
Laguna grandtour II 2001 88 kw
230tis km komplet el.

tommicek69
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: sob lis 10, 2012 10:51
Bydliště: Praha

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od tommicek69 » čtv zář 19, 2013 15:53

Dík, to jsem si myslel, ale vůbec žádný tam nemám, nevím kam se vytratil.
Renault Laguna II 1,9dCi 88kw, 2002, 190 000km

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Single » čtv zář 19, 2013 21:13

:-D ale máš, to je ta černá věc uprostřed těch dvou kruhů, jak je to starý a steřelý, tak to vypadá jako jeden kus :-), u mě to vypadá stejně

tommicek69
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: sob lis 10, 2012 10:51
Bydliště: Praha

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od tommicek69 » pát zář 20, 2013 06:27

Já si to myslel trochu, ale šahal jsem na to a bylo to tvrdý jak kámen, tak jsem usoudil, že to těsnění není.
Renault Laguna II 1,9dCi 88kw, 2002, 190 000km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Šamša » sob zář 28, 2013 14:54

Také jsem použil duši z horského kola, ustřihl cca 2cm a je z toho super těsnění na přírubě, namazal jsem to silikonovou vazelínou a s citem utáhl sponu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Shimmy
Junior member
Příspěvky: 130
Registrován: čtv led 12, 2012 02:06
Bydliště: Bratislava

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Shimmy » ned říj 06, 2013 19:03

Inac ked mate niekto prasknutu tu klapku tak mam jednu neposkodenu na predaj. Objednal som totiz novu a ked som to rozobral tak sa ukazalo ze je znicene len to tesnenie ale uz bola zaplatena tak som ju vymenil. Staru ponukam na predaj za 25 eur, nova stala 53 eur. Samozrejme ze poslem dopredu foto ;)
Renault Laguna II 2003, 1.9 dCi 88 kW, Privilege, 360 000 km
Renault Talisman 2019, 2.0 dCi 147 kW, Intens 4Control, 100 000 km
Diagnostika (CLIP) a drobne opravy Bratislava a okolie clenom fora ;)

calex
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: sob srp 31, 2013 12:41

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od calex » čtv led 23, 2014 19:26

ako inak aj mne tecie olej pri EGR, chcem to spravit, potrebujem k tomu:
1: Hadicu (tu moju sa uz niekto snazil prerabat a aj to tak vyzera)
a teraz neviem ci maju vsetky 1.9 dci 88kw tu haidcu rovnaku (myslim ze ano ale istota je istota) a pripadne ci aj 79kw a96kw maju tu hadicu rovnaku. Chcem ju kupit asi
z nejakej buracky, pripadne, viete mi niekto povedat kolko stoji nova v renaulte?

2: Tesneni to skrtiacej klapky.

Ale teraz hned na druhej fotke vidim zlomenu prirubu. Aj ta sposobuje netesnost? treba novu celu klapku?
Renault Laguna 2 1.9dci 88kw r.v. 2002 asi dynamique :D

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od amat » čtv led 23, 2014 20:14

Zlomená příruba způsobuje netěsnost taky. Co je ale blbé je to, že tím těsněním (O-kroužek) to úplně nevyřešíš. Ono to totiž teče i přes uložení osky klapky, jsou tam vymačkané guferka. Kup tedy klapku novou a budeš mít navždy klid. V balení nové klapky je i těsnění. Vyřešíš tím i tu přírubu. Co se týče hadice, tak by měla být stejná, ale na 100% to nevím.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Šamša » čtv led 23, 2014 21:11

Hadice už na kolínku netěsnila když byla nová, je to dost šlendriánsky řešené.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od amat » čtv led 23, 2014 21:35

jojo, tohle je prostě poddimenzované místo. Naštěstí je to jen taková blbost, která když se podchytí včas tak ten olej nezpůsobí žádnou škodu.

Dnešní výkonnější diesely mají v sání plastové vířívé klapky (swirl) které usměrňují proud vzduchu a postupně se drolí, v extrému se nechají nasát do motoru... prostě průšvih.

Utěsnění spoje trubka - příruba dokonale zvládne 1cm široký kus ustřihnuté duše, jak Šamša vymyslel. Mám to tak a je klid.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Zefek » čtv led 23, 2014 23:15

Ty tam máš tu duši taky? Víš jak jsem na to v sobotu nadával, když jsem musel povolit chcípací klapku, protože ta hadice z ní nešla sundat? :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od amat » čtv led 23, 2014 23:23

Jojo, mam to tam :-D

Taky jsem to uz X-krat chtel sundat ale nejde to. Je to tam prilepene na fest, budu to muset opatrne sroubovakem podebirat po obvodu, abych to z te priruby sundal.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Šamša » čtv led 23, 2014 23:53

Já tam mám duši v celé šíři od osazení k osazení(cca 2cm) a namazal jsem ji silikonovou vazelínou, trubka jde lehce sundat i nasadit(nepřilepuje se).
To co jsem psal v předchozím příspěvku, jsem měl na mysli odvětrání motoru.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od amat » pát led 24, 2014 01:29

no, tak máznout to silikonovou vazelínou jsem zapomněl... :-) Je to zalepené jako sviňa :-D
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

OndrasDCI
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: sob lis 20, 2010 21:25

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od OndrasDCI » pon úno 24, 2014 21:56

Zdravim pánove, dneska jsem se pustil do opravy kabelaže opravdu fialovy hnus :cry: Mam akorat takovy problem, rozebral jsem konektor o dvou pinu ktery je umistěn nad turbem a zapoměl jsem si poznacit ktery kablik do ktere dirky, je tam zeleny a červenohnědy prosim o radu zatim dik měj te se

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Zefek » pon úno 24, 2014 23:07

Jestli jde o snímač teploty chladící kapaliny, tak je to jedno.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od amat » úte úno 25, 2014 01:20

Nad turbem by měl být elektromagnetický ventil, který spojuje podtlakové vedení s atmosférou a spíná chcípací klapku. Jaké je tam zapojení teď nemám jak ověřit.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Zefek » úte úno 25, 2014 08:08

A tam je to taky jedno :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

OndrasDCI
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: sob lis 20, 2010 21:25

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od OndrasDCI » úte úno 25, 2014 21:36

ne ne snimac teploty tan jsem si stihl poznacit bude to ten elekromagneticky ventil ale tak pokud je to jedno tak to snad bude v poho :D zitra startuju sme sam zvědav co se bude dit :lol:

hayney
Starting member
Příspěvky: 81
Registrován: ned úno 14, 2010 19:10
Bydliště: Teplice/Dubí

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od hayney » sob bře 15, 2014 13:57

děje se to také u 2.2dci?
rodiče: Laguna 2,2 dci 110 kW, manual, 2003 +190tis km
moje: Volvo V70, 2.4 D5 120 kW, manual, 2001, +400tis km

Uživatelský avatar
Marsiano
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: pon dub 05, 2010 09:30
Bydliště: West Home
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Marsiano » pon dub 07, 2014 19:08

Můžete prosím popsat průběh výměny a o foto bo jsem úplný antitalent a nerad bych něco zkurwyl děkuji.
Renault Clio Privilege 1,5 48 [kW] dCi 2002 5P 201102 km Červená základní 7U9 6545

Marek Sládek
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: pát led 18, 2008 08:24
Bydliště: Krásná Lípa u Rumburka

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Marek Sládek » sob dub 12, 2014 11:30

Ahoj.
1,9 DCI
Stopnout motor, otevřít kapotu. Pozor na ruce, pokud byl motor před tím déle v chodu (po jízdě) budou jisté, kovové části dosti horké. Sundat plastový kryt motoru pokud je, povolit a sundat jeho tři matičky, nejlépe desítkou oříškem a malou golovkou. Nyní vidíš vršek motoru v celé své kráse. Pozornost zaměřit na prostor spojení plastové trubky s "chcípací" klapkou a následně na propojení "chcípací" klapky s kovovou částí sacího potrubí.
Obrázek

Povolíš tu stahovací sponu na plastové trubce nasazané na nátrubku "chcípací" klapky, povolit raději více, stáhnou plastovou trubku, opatrně, je plastová a za leta provozu teplem může být zkřehlá. Odkreje se vlastní nátrubek té "chcípací" klapky, kterej bude buď v naprostém pořádku, nebo bude již promáčknutý, prasklý, viz obrázek. To už je pak jasně na výměnu klapky, číslo dílu je zde někde uvedeno (díl číslo: 8200843370, kompatibilitu nechat pro jistotu v Renaultu při objednání ověřit podle VIN), koupit snad jedině v origo Renaultu. Minulý týden stála cca 1300,-Kč včetně DPH (Ústí nad Labem). Když se kupuje klapka, tak ta už má i nový těsnící kroužek, viz dále.
Obrázek

Pokud bude nátrubek v pořádku, pak se oddělá samotná klapka opět desítkou ořiíškem na golovce, povolí se tři šroubky po obvodu tělesa klapky, klapka se uvolní, odpojí se hadička, a klapka je svobodná. Na straně přiléhající ke kovovému sání je po obvodu těsnící kroužek, ten bude nejspíše pěkně ztvrdlý. Dá se opět sehnat v origo Renaultu. Drážku po starém těsnění vyčistit a vysušit, nandat nový těsnící kroužek, nasadit zpět hadičku na klapku, klapku usadit zpět na sání pomocí třech šroubků utáhnout. Doporučuji dotáhnout pevně, ale z CITEM, rádo to těleso klapky praská a taky závity v kovovém, hliníkovém sání za léta vyhřívání nemusí přehnanou sílu vydržet a strhnou se. Dále zde kluci přišli s doporučením nasadit následně na nátrubek "chcípací" klapky jakoby široký těsnící kroužek z ustřižené duše třeba horského kola. Doporučuje se kroužek z koloduše potřít z obou stran silkonovou vazelínou, jednak se nepřilepí a pak vazelína usnadní následné nasazení plastové sací trubky zpět na nátrubek "chcípací" klapky. Po jejím nasazení se už jen utáhne ta spona na ní (jse to malou golovkou a oříškem číslo 7). Sponu utáhnou opravdu s rozumem, není potřeba na krev, jednak je tam těsnění v podobě koloduše a hlavně při velkém, nadměrném utažení spony hrozí zničení nátrubku "chcípací" klapky, viz i obrázek výše.

Když už se kontroluje stav té klapky a těsnění, doporučuji rovnou prohlédnout a vyčistit i EGR ventil a prohlédnout kabeláž vedenou pod prostorem EGR ventilu a "chcípací" klapky. Pokud tam prolínal olej dlouhodobě v kombinaci s velkým teplotním zatížením od motoru, může být zaděláno na jak zde kluci uvádějí na VELIKÝ problém. Důvod k panice, ale není, neznamená to, že to tak nutně musí být.
I zde na fotkách je vidět, že i jak to krásně nazvali zelenina, se dá velice pěkně a trvanlivě opravit.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Snad to trošku pomůže.
Za Re použití fotek se omlouvám.

Mára
Renault LagunaII 1.9 Dci/79kW, r.v.10.2003, ABS, ESP, ASR, 6-ti kvalt, 8 x airbag, dig. dvouz. klima, 16" kola, roletky na zadních oknech včetně zadního, od 08.06.2009 originální Tempomat s omezovačem a s ovládáním na volantu, 25.04.2014 doplňen CD měnič (6 CD) v palubní desce, držák Brodit na TomTom a konzole Kuda (šedivá) na mobilní telefon. Komplet vyčištěný sací trakt, zaslepený EGR na přívodu výfukových plynů (harmonice). Olej pouze Castrol EDGE Turbo Diesel, max 13tKm, filtr z HDI.

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od martinsem » pon dub 14, 2014 11:42

hayney píše:děje se to také u 2.2dci?
Tam se tohle neděje, pro změnu mi odněkud sáknoucí olej sežral izolaci z kabelu ke snímači otáček :-).
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů