Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si myslíte

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si myslíte

Příspěvek od amat » pát čer 14, 2013 11:46

Rád bych upozornil na typický a dost velký problém 1.9dCi - únik oleje ze sání kolem chcípací klapky. Toto je naprosto typický problém pro všechny 1.9dCi (phase 1, ve ph2 je tento modul myslím přepracován). Je to tichý zabiják, nikdo se nad tím nepozastaví, v servisu vám řeknou, že průsak oleje ze sání je u dieselu běžný jev. Tento problém však dokáže vaše auto zastavit a jeho řešení je velmi náročné.

Problém je poddimenzovaná konstrukce chcípací klapky, která je z tvrdého a tedy křehkého plastu. Časem se bortí její příruba na kterou se napojuje hadice z IC. Tu je nutno dotahovat s citem a mnohem méně než byste čekali. Když to přeženete, příruba na chcípací klapce praskne, čímž se spustí plíživý proces zničení kabeláže motoru. Hadice na klapce sice drží, nicméně díky prasklé přírubě začne spodem unikat olej, který kape na EGR (což nevadí), slije v podstatě celou větev EGRu a teplotního čidla kabeláže motoru. V dlouhodobém měřítku způsobí olej dokonalou erozi izolace jednotlivých drátů ve svazku, což za stálého působení vibrací znamená, že izolace nevydrží a doslova ze z vodičů rozdrolí. Odhalené dráty jdou do zkratu nebo se utrhnou (v mém případě snímač teploty chladící kapaliny).

Dalším místem kudy může kolem chcípací klapky unikat olej je spoj klapky a kolektoru sání. Těsnící O-kroužek má pravděpodobně většina z nás už naprosto zteřelý a netěsnící. Kolem něj dochází k masivnímu průsaku oleje.

Krom toho, že na uvedených místech dochází k průsaku oleje což ničí kabeláž, jsou inkriminovaná místa zároveň zdrojem netěsnosti v sání a tedy se zde může ztrácet tlak z turba (auto hůř jede a kouří). S řešením tohoto problému se bohužel nemůžete obrátit na vrakoviště, najít neprasklou chcípací klapku je rovno zázraku. Nepochodíte ani na polských megavrakáčích. Když už takovou objevíte, bude mít v každém případě zteřelý těsnící O-kroužek. Stejný problém je s náhradní kabeláží motoru. 90% motorových kabelových svazků na vrakáčích jsou zničeny v oblasti EGR větve. Dá se koupit neporušená, ale chce to trpělivé hledání.

Ceny v renaultu:
Nová chcípací klapka: číslo 8200843370, cena 1109Kč bez DPH
Nový těsnící O-kroužek: 7701059142, cena 196Kč bez DPH

Doporučuju všem majitelům 1.9dCi (nejen Lagun) tento jev nepodceňovat a řešit! Když dojde k rozpadu kabeláže pomůže Vám jedině šikovný autoelektrikář a vzhledem ke špatnému přístupu ke kabeláži v daném místě se nedoplatíte (nehledě na spolehlivost takové opravy). Navíc tím nevyřešíte příčinu, ale pouze důsledek.

Chcípací klapku naleznete zde:
Obrázek

Zlomená příruba na chcípací klapce:
Obrázek

Pohled na zničenou kabeláž na tepelném čidlu. Izolace se dávno rozdrolila, žíly vodičů šly do zkratu. Nakonec dráty upadly.
Obrázek
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

compicek
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: pát říj 16, 2009 17:43

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od compicek » pon čer 17, 2013 23:37

Jsem na tom úplně stejně. Zítra jdu zkontrolovat kabeláž. Dík za info.
Renault Laguna II 1.9Dci 79KW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od amat » úte čer 18, 2013 00:52

Viděl jsem tento víkend kompletně rozdrolenou kabeláž k EGRu. Vinou výše popsaného. Zefek byl svědkem.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
speedy11
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: ned bře 24, 2013 15:41
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od speedy11 » úte čer 18, 2013 21:48

Můžu potvrdit rozežírání kabeláže a dokládám i na fotografiích !!!

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
11 let ve značkovém servisu, 7 let v neznačkovém, nyní už sám na sebe a stále s RENAULTY :D
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od amat » úte čer 18, 2013 22:03

Jojo, to je přesně ta katastrofa! Řešit tohle... to je za trest. Když to dáte do běžného servisu, tak vás rovnou buď vyženou, nebo se pěkně prohnete.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Single » úte čer 18, 2013 23:47

speedy11 no já bych to spíš viděl na kunu nebo jinou potvoru než na olej, obzvlášť ta druhá fotka

compicek
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: pát říj 16, 2009 17:43

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od compicek » stř čer 19, 2013 00:02

Tak jsem to zkontroloval a dráty od oleje naštěstí nemám. Přitom je tam všude dost naprskaný.
Renault Laguna II 1.9Dci 79KW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od amat » stř čer 19, 2013 02:44

Single: tohle nezpůsobuje žádná kuna ani jiná zvěř. Izolaci drátu prostě olej dlouhodobým působením zničí. Materiál izolace vlivem působení oleje časem ztvrdne a vibrace motoru dokonají zbytek, ztvrdlá izolace rozpraská a odpadne -> žíly se odhalí.

compicek: pokud máš slitý motor od oleje, tak je vysoká pravděpodobnost, že se dostal do kabeláže pod husím krkem (na pohled to není vidět, musel bys vytáhnout dráty z těchto husích krků). Určitě to prolínání oleje řeš.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
speedy11
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: ned bře 24, 2013 15:41
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od speedy11 » stř čer 19, 2013 15:37

Single píše:speedy11 no já bych to spíš viděl na kunu nebo jinou potvoru než na olej, obzvlášť ta druhá fotka
No mýlýš se! Je to opravdu jen a jen unikajícím olejem stejně jak ti oponuje "amat", Renaulty už dělám 11 let a tak to mám prozkoumaný.
11 let ve značkovém servisu, 7 let v neznačkovém, nyní už sám na sebe a stále s RENAULTY :D
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od krt.ecek » stř čer 19, 2013 15:47

Píšete, že to je bolest všech 1,9dCi první fáze, odkdy se dělá ta druhá fáze? Jak to na první pohled poznám. Budu se muset podívat do Espace, v jakém to je stavu :-(

Pokud by utíkal ten olej, vyčistil bych to, případně jednotlivé dráty obalil teplem smrštitelnou bužírkou, dá se nějak zabránit úniku oleje bez velkých investic? (třeba to zalepit "silikonem")
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od amat » stř čer 19, 2013 16:18

krt.ecek: No co jsem prolezl vrakáče a viděl různé verze 1.9dCi (včetně ph2), tak to bylo zblité u všech. Vydal jsem se do Polska koupit celý motorový svazek a 90% z nich byly taky takto zničené. Tohle je opravdu vážný problém, který zbytečně spoustu 1.9dCi zastaví. Samotná mechanika motoru vydrží strašně moc když se o to člověk stará. Pak zamrzí, když funkční motor, který má dobré komprese, ložiska a další komponenty odejde kvůli takové blbosti jako je zničená kabeláž. Proto apeluji na každého, aby se nebál zajít do Renaultu a minimálně ten O-kroužek mezi kolektorem sání a chcípací klapkou vyměnil. Ty dvě stovky snad nikoho nezabije.

Co se týče lepení různými silikony atd... je tady riziko, že když se to potom připevní, může se kus toho lepidla roztéct směrem dovnitř do sání. Přestože ztuhne, může se časem strhnout do motoru a dokážu si představit, že to pro válec případně katalyzátor nebude úplně v pořádku.

Největší problém ale je s tou klapkou samotnou, protože je z dost blbého a křehkého materiálu a nedá se nijak lepit či opravovat. Napadlo mě vysoustružit kousek válečku (o šířce cca 1cm) a vložit jej do příruby klapky v místě prasknutí. Tím by se úspěšně podařilo zabránit dalšímu borcení a místo se vyztužilo natolik, že by pak hadice šla opravdu silně dotáhnout. Bohužel to ale nebude tak jednoduché, protože ta příruba nemá zase přísně kulový tvar. Je to spíše oválek.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Šamša » stř čer 19, 2013 21:47

Mám dnešní zkušenost, když jsem po zkompletování motoru po výměně těsnění, vyměnil chcípací klapku za novou(ten O kroužek je součástí nové klapky) cena cca 1300Kč. Nejdříve jsem chtěl odstranit netěsnost odvětrání, tak jsem se pokusil vyndat gumovou vložku(těsnění) z odvětrávací trubky a nalomil jsem to hrdlo, tak jsem odřízl zbytek na odvětrávací trubce tu část s gumovým těsněním, které bylo ztvrdlé a neplnilo funkci na připojovacím kolínku u sací hadice mezi filtrboxem a turbem. Použil jsem metrážní hadici k topení do aut, třeba Š100 a stahovací pásky. No a nastartoval jsem motor, který po odvzdušnění vstřiků pěkně naběhl a vrněl cca 15 minut abych to odvzdušnil a najednou zakolísání a zhasl. Napíchnul jsem diagnostiku a už mi to hlásilo chybu 5 snímačů, které byly bez napětí nebo ve zkratu na kostru(nevymazatelná chyba). Jak se demontovala a montovala hlava, tak se manipulovalo se svazkem a zřejmě došlo k onomu oloupání izolace, tak mě čeká zítra kompletní rozborka, co se kde stalo. Zajímavé také bylo, že jak nastala chyba, tak i po vytažení karty, stále palubka svítila a nezhasla, musel odpojit baterii a systém resetovat tímto způsobem.
Foto zde:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Šamša » čtv čer 20, 2013 17:37

Dneska ráno mě volá mechanik Míra, pojď se podívat na tu "zeleninu", tak pěkně to bylo oloupané. Nakonec jsme vypustili chladící kapalinu a odpojili dvě hadice od termostatu, abychom mohli vytáhnout celý svazek dopředu, kvůli přístupu a možnosti opravy. Nejhorší věc je odpojit kablík od startéru, kde frantík přemýšlel a na konec přimontil očko s maticí(kompakt).
Po příjezdu a vymontění svazku to vypadalo takhle:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Začal jsem z toho oloupávat husí krky a udělal jsem si poznámku jak to bylo naskládaný.

Obrázek

Vzal jsem čistič na brzdy a všechny dráty jsem důkladně odmastil a očistil.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Pak přišla na řadu izolačka a piplačka, že mi z toho mohli záda a nohy upadnout, jak jsem nad tím byl 2 hodiny shrbenej.

Obrázek
Obrázek

Míra mi dal "zánovní" husí krky, protože ty původní se buďto rozpadali, nebo byly tak umaštěný a zašpiněný, že nemělo cenu se s tím babrat. Nakonec jsem přemotal i ty husí krky, aby případný úkap oleje nevlezl dovnitř na dráty.

Obrázek
Obrázek

Vypadalo to jak od profesionála :-), svazek na místo a piplačka s drátkem na starter s 3 x zalomenou rukou. Do koncovek ohřívačů jsem natlačil teflonovou pastu, aby přenášela teplo a neoxidovalo to, ohřívače vyleštil, protože předchozí koncovky byly opálené a polorozpadlé(vydrželi tam 2 sezony). Škoda, že tam nejsou koncovky se závitem, to by bylo mnohem lepší. Auto naskočilo na 1 ťuk, vymazání poruch Clipem a hotovo. Jen se objevuje trvalá porucha pojistky brzdových světel, i když vše funguje.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

mannice
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: sob čer 01, 2013 01:02
Bydliště: Decin

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od mannice » čtv čer 20, 2013 19:31

Zdravim,

zrovna sem hledal vhodnou diskuzi, kde se zeptat na únik oleje a přesně tuhle část (teď už vim u EGR ventilu) a druhou kterou sem vyznačil na puvodnim obrázku. Snad se nebude autor zlobit.

Asi mám na obou místech průsak oleje, nevim teda zatim jak moc, protože mám vůz teprve pár dnů. Ale průsak tam určitě je.

Chtěl sem se zeptat, kolik stojí oprava téhle části?

- pokud je rozpadlý už i elektrovsazek
- pokud jde o napravení průsaku na obouch místech

Nebyl by někdo šikovnej,kdo by mi na to mrknul? Do servisu bych nerad,a radši to dám někomu šikovnýmu s kterym se dá domluvit a ještě se něco naučim.

Jinak sem rád,že sem mezi renaulťáky. Takže zdravim všechny
Přílohy
motor.jpg

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Šamša » čtv čer 20, 2013 21:50

Vítej v klubu Renaultistů. To co popisuješ jsou tytéž příznaky průsaku mastnoty okolo chcípací klapky. Ten snímač tlaku v druhém kroužku má poškozený O kroužek, ten se dá vyměnit. Jinak klapka stojí v Renaultu +- 1300Kč. Výměna klapky práce tak na 15 minut, ale pokud je v tom i ta oprava elektriky, tak práce ve dvou při demontáži a montáži cca 4 hodiny, Z toho ve dvou tak hodinu taháš svazek(vypustit vodu atd...), pak jsem 2 hoďky rozebíral svazek, čistil jednotlivé dráty a pak izoloval, no a pak tak hoďku ve dvou montuješ (připojit i hadice, napustit vodu).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Zefek » čtv čer 20, 2013 22:57

Šamšo, na diagnostice je porucha pojistky brzdových světel nutno interpretovat jako poruchu světel samotných, tedy problém v žárovkách, či spíše v odporech žárovky, patic, konektorů, ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

mannice
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: sob čer 01, 2013 01:02
Bydliště: Decin

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od mannice » pát čer 21, 2013 07:03

Šamša píše:Vítej v klubu Renaultistů. To co popisuješ jsou tytéž příznaky průsaku mastnoty okolo chcípací klapky. Ten snímač tlaku v druhém kroužku má poškozený O kroužek, ten se dá vyměnit. Jinak klapka stojí v Renaultu +- 1600Kč. Výměna klapky práce tak na 15 minut, ale pokud je v tom i ta oprava elektriky, tak práce ve dvou při demontáži a montáži cca 4 hodiny, Z toho ve dvou tak hodinu taháš svazek(vypustit vodu atd...), pak jsem 2 hoďky rozebíral svazek, čistil jednotlivé dráty a pak izoloval, no a pak tak hoďku ve dvou montuješ (připojit i hadice, napustit vodu).
Ještě sem se chtěl zeptat, s tim to ale spojitost ani nemá.
Když sem pořizoval vůz, tak Palubní počítač ukazoval 3 "kolečka" hladiny oleje.
Než sem dojel domů, byla tam jenom jedna čárka.
Chtěl sem se zeptat, jestli to nebylo způsobený tim,že ten vůz dlouho stál ?

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od krt.ecek » pát čer 21, 2013 09:25

amat píše: Co se týče lepení různými silikony atd... je tady riziko, že když se to potom připevní, může se kus toho lepidla roztéct směrem dovnitř do sání. Přestože ztuhne, může se časem strhnout do motoru a dokážu si představit, že to pro válec případně katalyzátor nebude úplně v pořádku.
Dobře ale třeba takové ty těsnící vulkanizační pásky, že by se to zvenku omotalo by mohli fungovat ne :oops: No budu to muset okouknout
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

mannice
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: sob čer 01, 2013 01:02
Bydliště: Decin

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od mannice » pát čer 21, 2013 10:21

Jen taková věcná, vim že tim problém nevyřeší.Ale co pravidelný mytí motoru ? Nepomůže to alespoň částešně hlavně to zničení kabeláže?

A zároveň taky, má člověk vůbec dávat mejt motor? Aby mu při mytí tim tlakem vody nevytrhali kabely :))

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od krt.ecek » pát čer 21, 2013 10:25

tlakově mýt motor není dobré, voda se dostane do konektorů a pak to zlobí ještě více, co by pomohlo je pravidelné mytí těch drátů, ale to je nereálné....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

mannice
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: sob čer 01, 2013 01:02
Bydliště: Decin

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od mannice » pát čer 21, 2013 10:37

krt.ecek píše:tlakově mýt motor není dobré, voda se dostane do konektorů a pak to zlobí ještě více, co by pomohlo je pravidelné mytí těch drátů, ale to je nereálné....
Takže všeobecně, je spíš na škodu dávat mít motor v různých mycích centrech?

Uživatelský avatar
speedy11
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: ned bře 24, 2013 15:41
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od speedy11 » pát čer 21, 2013 19:06

mannice píše: Takže všeobecně, je spíš na škodu dávat mít motor v různých mycích centrech?
To určitě ano! Musel bys po každém umytí vyfoukávat z konektorů vodu a navíc ti zatýká do míst kde se ti teplem odpaří a jen to tam zrezne.
Takže kdyby ti někdy začal třeba foukat vstřikovač pod podložkou tak se z toho lidově řečeno pos...., protože než ho vyndáš tak použiješ velký obsáhlý slovník neslušných výrazů :D
11 let ve značkovém servisu, 7 let v neznačkovém, nyní už sám na sebe a stále s RENAULTY :D
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)

mannice
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: sob čer 01, 2013 01:02
Bydliště: Decin

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od mannice » pát čer 21, 2013 19:30

speedy11 píše:
mannice píše: Takže všeobecně, je spíš na škodu dávat mít motor v různých mycích centrech?
To určitě ano! Musel bys po každém umytí vyfoukávat z konektorů vodu a navíc ti zatýká do míst kde se ti teplem odpaří a jen to tam zrezne.
Takže kdyby ti někdy začal třeba foukat vstřikovač pod podložkou tak se z toho lidově řečeno pos...., protože než ho vyndáš tak použiješ velký obsáhlý slovník neslušných výrazů :D
Ok, tak díky. Sem o něco chytřejší :)
Ono by asi teoreticky, při nulovym průsaku neměl bejt motor od čeho extrémě špinavej viď ? .

Musim sakra vyřešit,tenhle problém. Mám strach se podívat na ten svazek drátů. Řek bych, e předchozí majitel to neřešil a spíš jen dolejval olej.

Nevíte o někom šikovnym v Ústeckym kraji ? :lol:

Marek Sládek
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: pát led 18, 2008 08:24
Bydliště: Krásná Lípa u Rumburka

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Marek Sládek » ned čer 23, 2013 19:05

Ahoj.
Tak jsem si zde přečetl čeho se mám bát. Dneska odpoledne jsem se na to šel podívat a uffff, vše mám suché. Sundal jsem husí krky a i v nich je sucho a izolace vodičů je měká, pružná a neodrolená. Auto má najeto minimálně 190 000 Km. Měl jsem sundán kabel k EGR, čidlu teploty a svazek k předehřívání chladící kapaliny.
Jinak tu chcípací klapku mám nezničenou, nepromačknutou.
Držím palce Vám ostatním.
Mára
Renault LagunaII 1.9 Dci/79kW, r.v.10.2003, ABS, ESP, ASR, 6-ti kvalt, 8 x airbag, dig. dvouz. klima, 16" kola, roletky na zadních oknech včetně zadního, od 08.06.2009 originální Tempomat s omezovačem a s ovládáním na volantu, 25.04.2014 doplňen CD měnič (6 CD) v palubní desce, držák Brodit na TomTom a konzole Kuda (šedivá) na mobilní telefon. Komplet vyčištěný sací trakt, zaslepený EGR na přívodu výfukových plynů (harmonice). Olej pouze Castrol EDGE Turbo Diesel, max 13tKm, filtr z HDI.

Babik78
Člen RCČR
Příspěvky: 608
Registrován: úte led 04, 2005 22:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys

Příspěvek od Babik78 » úte čer 25, 2013 22:04

Teda pánové, to jste mě moc nepotěšili... koukal jsem na svazky od ohřívačů a ty jsou ok, ale na fotkách od Šamši to má taky ok, ale má špatný motorový svazek v trubkách. Zbytek nemám odvahu rozdělat. Jak velké jste měli uniky oleje od výměny do výměny... měřeno palubním PC?
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů