Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » pon dub 01, 2013 00:25

Zdravím všechny, prosím o radu, již 4. turbo odrovnala moje laguna, už opravdu nikdo neví proč. Motor komplet několikrát rozebrám, nic, teď už se jde s pátráním dozady, směrem k výfuku, katalizátor zprůchodněm, byl docela zanesen, ale stejně další turbo KO, nějaké nápady? cením si každé rady.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od Šamša » pon dub 01, 2013 11:37

Záleží co na turbech odchází, jestli ti mizí lopatky, nebo uložení a ložiska. Původ odcházení turb, může být pouze v nedostatečném mazání, tj. přicpaný kanál v motoru(dá se odměřit, musí ti na výtoku z turba téci min. 0,5l/1min, pokud ne existují spešl čističe do oleje), nebo přívodní trubka, nebo odvodní trubka. Může to způsobovat netěsnost ve vzduchovém tlakovém okruhu a turbo se přetáčí vlivem doregulování úniku, ale to by vypadávala hláška od váhy vzduchu(i ta může být vadná a vykazovat nesmysly). Nebo se ti může ničit mechanicky a to tak, že netěsnost na sání způsobí přisávání špinavého vzduchu a tím mikroskopického brusiva které po čase ubrousí materiál tak, že se vrtule rozváží a pak už je to okamžik ke zničení, to samé může být i na výfukové straně a nánosy sazí, které se uvolňují. Ucpaný kat také přispívá ke smrti, ten se nechá horkou vodou(s jarem) vyčistit a pak nechat důkladně vysušit. Pokud je napálený nebo rozpadlý, tak je lepší ho vytlouct a vsadit do katu průchozí trubku.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » pon dub 01, 2013 12:34

Jako mazani se uz zkouselo, tesnost taky a furt nic. Vaja vzduchu nebo lambda kousne trubku misto kataku? Jeste me napada nejaka nepruchodnost na tlumici, ale jako uz nemam na to neco kupovat kort cely vyfukovy system

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od flighttom » čtv dub 04, 2013 20:13

chce to opravdu vědět co na nich odešlo jinak nemá smysl vše bezhlavě menit, to se nedoplatíš.
Jestli se obrousily lopatky, nebo do nich něco vlétlo, nebo ložisko jestli se zadřelo atd... normálně rozebrat to poškozené a prohlédnout... jinak to fakt nemá smysl...
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » pon kvě 20, 2013 22:03

Takze viz foto, takto vypada vrtule burba zepredu od sani, u kazdeho zniceneho turba. Nikdo si s tím neví rady, kazdé turbo jezdí měsíc a pak smrt, pretrhla osicka. Ale pokazdé je prední vrtule takto očesaná. Když to někdo viděl, řekt tam něco vlítlo....ne, prostě ne, není kudy a co. Zkontrolovali jsme vše, trubku, síta na váze zepredu ze vzduchu, filtr, box, všeee!!!! Kdyby tam něco vlítlo, třeba při montáži, byla by to otázka mžiku, štíplá lopatka, kdyby to bylo až potom, co se pretrhla osa, bylo by to očesané po okrajích, ale takhle zepredu, to je jako by tam něco soustavne vandilo a rovnoměrně to očesávalo,ale co. Nikdo neví, servis, přátelé automechanici, prostě nikdo. Opravdu prosím o radu!
fotka_320.jpeg

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od Zefek » úte kvě 21, 2013 08:41

Takové obroušení může mít více příčin. Buď to turbo něco natáhlo a tím se lopatky obrousily. Nebo se to mohlo stát tak, že se zvětšila axiální vůle a lopatky začaly drhout o přírubu turba. Chtělo by se podívat, jak je na tom ta část turba, ve které je tahle vrtule uložená. Axiální vůle se mohla časem zvětšovat a když se zvětšila dostatečně, tak se tyhle lopatky kously a došlo k urvání hřídele. A nebo se to taky mohlo stát až po tom, co to prasklo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » úte kvě 21, 2013 10:45

To je ale prave ono. Turbo nemohlo nic nasat, opravdu jsme vse peclive prohledli a neni kudy. A ulozeni, respektive cele okoli vrtulky je netknute. Je to proste obrousene jen takto zepredu.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od Šamša » úte kvě 21, 2013 11:12

Co odvětrání motoru, je v pořádku, těsnění praskliny? Zefka opravím, protože kdyby turbo získalo vůli, tak to nebude obroušené zepředu kde to je jen v kontaktu se vzduchem a kde nic jiného není, ani skříň. Tohle je zničené nálétávajícím prachem, někde to musí přisávat falešnej vzduch, nebo je trhlina ve filtrboxu, nebo filtru samotném.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » úte kvě 21, 2013 18:12

A co inzercooler, mohl by to delat? Osobne si myslim ze ne, nebot pred vrtuli jde jen vzduch, ale i takovou verzi jsem slysel....

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od amat » úte kvě 21, 2013 22:10

Tohle nemohlo nastat po přetržení osky, to by vypadalo jinak (na mém první turbu se oska zlomila... mám nafocené jak dopadla vrtulka která se obrousila o skříň turba (díky nekonečné axiální vůli - utržená oska). Intercooler se na této závadě nemůže podílet, protože vzduch, který přes něj přejde jde rovnou do sání nikoliv na turbo. Na tuto vrtulku jde jen a pouze hadice z filtrboxu. Jestli používáš vložku místo klasického filtru, poslal bych ji do koše a instaloval klasický filtr. Dále bych sundal hadici z filtrboxu do turba a prohlédl jestli není prasklá. Stejně tak bych prošel všechny stahovací pásky na této trase, dokážou se ochodit a pak nejdou pořádné dotáhnout. Pokud bude všechno výše zmíněné v pořádku je snad jen jediná možnost kde hledat zradu: odvětrání klikové skříně. Může být prasklá trubička co směřuje na hadici z filtrboxu. Pokud i tato trubička je v pořádku, další varianta je, že motor produkuje kovové piliny, které jsou v oleji a létají do turba. Zkusil bych vypustit olej a do tekoucího proudu strčit magnet. Při tomto zákroku vřele doporučuju sundat vanu a prohlédnout jestli tam nemohou být nějaké nečistoty případně piliny.

PS: Ještě takový detail. Tu matku nahoře z vrtulky jsi odšrouboval ty? Protože se mohlo stát, že se nějakým záhadným způsobem odšroubovala a způsobila tuto paseku, ale tohle je opravdu hodně velké vaření z vody.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » úte kvě 21, 2013 23:50

Opravdu dekuji za nazory, moc si toho cenim. Tedy odpovim na vyse uvedene otazky at lze neco vydedukovat. Motor byl kompletne GO, byl praskly blok takze piliny bych skoro vyloucil, motor byl velice peclive hozen do cajku, matku jsem odsrouboval ja, hadice odvetrani motoru je tez ok, jedine co me z toho vyplyva je opravdu nejaka netesnost na boxu, ale proste mi stale nejde na rozum, aby nejaky drobny bordel takhle oholil vrtuli. Takhle hrube. Jedina netesnost ktera me napada je v miste mezi boxem a vahou vzduchu...

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od amat » stř kvě 22, 2013 00:00

Jakým způsobem byl prasklý blok opraven? Takové věci bych totiž neopravoval, ale raději koupil blok na vraku.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od amat » stř kvě 22, 2013 00:03

Dokážu si představit, že by piliny postupem času takto lopatky ohlodaly. Když se uváží jejich ohromná rotace (cca 200 000ot/min) tak co přijde na řadu první při styku s bordelem? Hrana lopatky. Takže když to tam prostě dlouhodobě proudí bylo by to logické. A nemusí to být piliny, může to být třeba zapečený karbon v oleji... Opravdu bych se mrknul na ten olej a preventivně vyměnil trubku od filtrboxu do turba.

Jestliže máš netěsnost mezi filtrboxem a váhou tak bych to určitě vyřešil. Může si tady přifoukávát nefiltrovaný vzduch... Což je pro turbo veliký problém.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » stř kvě 22, 2013 08:24

Blok byl vymenen za jiny,s tim olejem to zkusim, jinak kdyby z motoru sly piliny tak bych to chapal,i kdyz se mi nechce verit ze by sly az k hrdlu nalevky,box rovnez poresim,ale jako porad se mi nechce verit ze by "mala netesnost" oddelala turbo za mesic, kdyby pul roku,ale takhle krute a za kratkou dobu?

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od Šamša » stř kvě 22, 2013 09:08

Rrozebral a vyčistil bych to odvětrání i s odlučovačem. Jinak co jsem na netu viděl, tak pro takovéto zničení turba stačí malý papírek, nebo list ze stromu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » stř kvě 22, 2013 11:24

a jestli se mohu jeste zeptat, projit sani bych vedel,ale to odvetrani motoru, odkud kam zacit?ma to nejake sito atd?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od Zefek » stř kvě 22, 2013 13:12

amat píše:Jakým způsobem byl prasklý blok opraven? Takové věci bych totiž neopravoval, ale raději koupil blok na vraku.
Trošku OT, ale kdysi jsme kupovali traktora z JZD. Měl vepředu radlici na odhrnování hnoje ve chlévě a někdo s tou radlicí o něco škrtnul a traktor se zlomil na půlku. Podalo se to na přírubě mezi motorem a převodovkou. Ta příruba se tenkrát svařila a dalo se to celé dohromady. Jediné, co byl problém, byla spojka, protože se tím rozpůlením ohnula lamela. Ale to se tenkrát vyřešilo, když si traktor půjčil soused a přijel s tím, že za traktorem sbíral přítlačné pracky ze spojky :D Takový luk jsem v životě neviděl, jak to bylo ohnuté. Ale svary držely bez problémů, trhali jsme s tím na zahradě stromy, tak to skákalo po zadních, když stromy držely a nic. Akorát byl asi ten blok prasklý ještě někde, protože se ztrácela voda, tak se po každé jízdě preventivně vypouštěla - za jízdy se neztrácela. A sloužilo to víc než deset let bez jakýchkoliv problémů :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od jarda19 » stř kvě 22, 2013 23:43

Pánové nechci Vám do toho kecat a dělat chytrého ale.....dle počtu zničených turb, dle toho že vždy jsou obroušené lopatky jsem přesvědčen že je to špatným mazáním turba. Vím že psal že mazání kontrolovali ale přesto.....lopatky se obrousí proto že se zvětší vůle v ložiskách turba, nakonec rupne hřídelka. A vůle se velmi rychle zvětší když je turbo málo mazáno. Zaměřil bych se na pořádnou ale opravdu pořádnou kontrolu tlaku mazání turba.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od amat » stř kvě 22, 2013 23:59

No je pravda, že v servisním manuálu je psáno, že při výměně turba se musí měnit i olejové vedení k němu (in a out).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » čtv kvě 23, 2013 07:03

Kdyz je turbo spatne mazano a zvetsuje se vule dochazi k obrusovani vrtule po obvodu o prirubu, zde je problem viz. foto. Naprosto fatalne obrousena cast ktera neni v kontaktu s prirubou, ale pouze se vzduchem. Tlak oleje byl meren na celem motoru, v pripade ze ny to u turba vazlo, byl by mazan nedostatecne cely motor.

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » čtv kvě 23, 2013 08:29

Leda z by se zvetsovanim vule obrousily rohy a kousky by pak nasledne deformovali predek. Ale porad jsou to domnenky a problem muze byt jinde. Prejedu tesnost ohledne vzduchu,hadice oleje a odvetrani motoru. A jestli se to posere,tak to uz zapalim

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od jarda19 » čtv kvě 23, 2013 21:33

Popiš mi jak byl měřen tlak oleje na celém motoru a hlavně tlak oleje na turbu. Byl jsi u toho měření nebo ti jen někdo řekl že měřil tlak oleje. Já jsem na 100pro přesvědčen že je to vadným mazáním turba. Mimochodem četl jsi moji anabázi s řemenem ? Bylo přicpané sítko pro olejové čerpadlo. Ve volnoběhu tlak oleje v pořádku. Ve vyšších otáčkách malý průtok oleje a co myslíš že se stalo.......turbo nedostatečně mazáno, bleskově se vydřely ložiska a rupla osička turba.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od flighttom » čtv kvě 23, 2013 23:16

a čistě teoreticky - párkrát jsem se setkal s váznoucím ventilem na olejovém čerpadlu, většinou motor mazal v pohodě ale někdy po startu prostě dávalo málo ale k rozsvícení kontrolky to nestačilo, spíná někdy u některých aut až pod 1bar a to je zoufale málo. Naopak takové Mondeo se kamarádovi seklo tak že se olej dost brutálně vyvalil okolo filtru :D udělalo to několikrát a vždy pak normálně jezdilo a nic neteklo :D třeba týden bez problému a najednou to lilo jako z konve :D to s nízkým tlakem by na to mohlo sedět, prostě náhodně...
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » pát kvě 24, 2013 07:59

No bohuzel ted mam maslo na hlave protoze kdyz jsem rekl memu technikovi o tom, jestli je v pohode mazani turba, protoze to bylo prvni, co me napadlo, rekl ze to je v poradku, u mereni jsem nebyl, a s tim jak ho znam, jak ke poctivy a peclivy, jsem to dal neresil. Kdybych pripustil tuhle variantu, co bych mel udelat? Kde a jak to merit, udava tuto hodnotu diagnostika? Co rozebrat a cistit? Trubky k turbu a cerpadlo oleje? Vim, ze se ptam hloupe, ale pravdepodobne uz to budu muset resit na vlastni pest.

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » pát kvě 24, 2013 08:08

A jardo19, pls kdyz se tobe podelalo turbo, vypadalo takhle? Obrousene zepredu?

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů