Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO
Moderátor: Moderators General
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO
ZNB: mi odešlo turbo taky přetržením osky a vypadlo podstatně jinak než to tvoje. Oholily se lopatky jen po stranách, ale střed zůstal neporušen. Ostatně prohlédni si ho sám, natočil jsem ho na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=L4IVlVqz204
http://www.youtube.com/watch?v=L4IVlVqz204
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- flighttom
- Experienced member
- Příspěvky: 554
- Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
- Bydliště: Odolena Voda
Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO
Změřit tlak mazání je jednoduché, chce to udělat redukci se závity, která se zašroubuje místo spínače tlaku oleje. Ten bývá na přední straně motoru, vede z něj jeden drátek. Připojíš tam manometr řekněme do 10bar. Můžeš zkusit kolik to natlačí studenej motor a pak pořádně zahřátý.
Nevím kolik přesně tenhle motor má mít ale co vím tak moje bývalé dTi mělo za studena 5bar.
Vím že v manuálech bude uvedeno dost málo u zahřátého motoru ale myslím že pod 3 je to špatné. Hlavně pak v zátěži dostává motor zabrat pokud má nízký tlak oleje. A samozřejmě první co odejde je turbo. Ale klidně se to může chovat normálně a ten ventil na čerpadle se může sekat náhodně. Opravdu jsem se s tím několikrát setkal. Na starých škodovkách se dávaly podložky pod pružinku toho ventilu pro zvýšení tlaku a měřila se vůle v zubech čerpadla.
Nevím kolik přesně tenhle motor má mít ale co vím tak moje bývalé dTi mělo za studena 5bar.
Vím že v manuálech bude uvedeno dost málo u zahřátého motoru ale myslím že pod 3 je to špatné. Hlavně pak v zátěži dostává motor zabrat pokud má nízký tlak oleje. A samozřejmě první co odejde je turbo. Ale klidně se to může chovat normálně a ten ventil na čerpadle se může sekat náhodně. Opravdu jsem se s tím několikrát setkal. Na starých škodovkách se dávaly podložky pod pružinku toho ventilu pro zvýšení tlaku a měřila se vůle v zubech čerpadla.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO
Na volnoběh 1 bar, při otáčkách 3 tisíce 3-3,5barů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- flighttom
- Experienced member
- Příspěvky: 554
- Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
- Bydliště: Odolena Voda
Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO
to je předpokládám ze servisního manuálu. Ale faktem je že pokud nemá motor velké vůle a čerpadlo je v dobré kondici tak by měl být tlak vyšší. Totiž hodně lidí jezdí s dieselem od 1500 - 2500ot, to by při tomhle tlaku dostávalo turbo docela zabrat. Vím že jsem kdysi četl přímo nějaké články od výrobce turbodmychadel a tam doporučovali minimální tlak oleje 3bary. Vlastně všechny motory co jsem kdy opravoval tak při měření už na volnoběh měly tlak jako při 3000ot, obvykle okolo 4,5baru který se už téměř neměnil s otáčkama. Mohlo by to souviset s tím že celkově na dCi nemívají turba tak velkou životnost.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO
Tyhle motory mají čerpadlo pouze s přepouštěcím ventilem, tj. je to spočítaný tak, aby to při max. otáčkách netlakovalo přes 5 bar, na volnoběh minimum 1 bar, nové motory 1.6dCi a 2.0dCi mají čerpadla s variabilním regulátorem, kde je tlak udržován na stejné hodnotě v celém rozsahu otáček.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO
ZNB: Lopatky tam skoro nebyly a rupla i osa turba. Nevím jak změřit tlak oleje na turbo.....ale změřil bych tlak oleje tím manometrem a pak asi množství oleje na odpadové rtubce turba, Ale nevím kolik by s ní mělo téct.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO
No musel bys vyrobit redukci na mazací trubičku, abys změřil tlak před turbem a na odpadové trubce by měl být min. průtok 0,5l/min. Dost časté problémy měli motory tdci od Fordu, kde docházelo z zanášení kanálu už v motoru(navíc tam ještě nějaký konstruktérský pako vsadilo do trubičky sítko), můj kamarád už řešil neurekom případů, kde byl před výměnou turba průtok třeba jen 0,2l/min, propláchnul motor rozpouštěčem od Winns, buď jemně http://www.ewynns.cz/wynns/eshop/11-1-S ... OR-CLEANER , nebo generálně http://www.ewynns.cz/wynns/eshop/11-1-S ... ONDITIONER akorát by to chtělo sehnat menší balení než toto pro servisy. Po proplachu měli motory průtok do turba více než 0,6l/min.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO
No takze turbo videl jeden odbornik, kterej mi delal nasledne repas turba a rekl, nic nemer vyndej cerpadlo a uvidis. Tak jsem tak udelal, a bylo v desolatnim stavu. Vubec nedavalo, zasekavalo se,...sehnal jsem jiny, komplet ocista, vyplachy, pretesneni vseho moznyho a uvidime, zatim dobry
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 45 hostů