Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od amat » pát kvě 24, 2013 11:21

ZNB: mi odešlo turbo taky přetržením osky a vypadlo podstatně jinak než to tvoje. Oholily se lopatky jen po stranách, ale střed zůstal neporušen. Ostatně prohlédni si ho sám, natočil jsem ho na youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=L4IVlVqz204
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od flighttom » pát kvě 24, 2013 21:03

Změřit tlak mazání je jednoduché, chce to udělat redukci se závity, která se zašroubuje místo spínače tlaku oleje. Ten bývá na přední straně motoru, vede z něj jeden drátek. Připojíš tam manometr řekněme do 10bar. Můžeš zkusit kolik to natlačí studenej motor a pak pořádně zahřátý.
Nevím kolik přesně tenhle motor má mít ale co vím tak moje bývalé dTi mělo za studena 5bar.
Vím že v manuálech bude uvedeno dost málo u zahřátého motoru ale myslím že pod 3 je to špatné. Hlavně pak v zátěži dostává motor zabrat pokud má nízký tlak oleje. A samozřejmě první co odejde je turbo. Ale klidně se to může chovat normálně a ten ventil na čerpadle se může sekat náhodně. Opravdu jsem se s tím několikrát setkal. Na starých škodovkách se dávaly podložky pod pružinku toho ventilu pro zvýšení tlaku a měřila se vůle v zubech čerpadla.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od Zefek » pát kvě 24, 2013 21:24

Na volnoběh 1 bar, při otáčkách 3 tisíce 3-3,5barů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od flighttom » sob kvě 25, 2013 22:40

to je předpokládám ze servisního manuálu. Ale faktem je že pokud nemá motor velké vůle a čerpadlo je v dobré kondici tak by měl být tlak vyšší. Totiž hodně lidí jezdí s dieselem od 1500 - 2500ot, to by při tomhle tlaku dostávalo turbo docela zabrat. Vím že jsem kdysi četl přímo nějaké články od výrobce turbodmychadel a tam doporučovali minimální tlak oleje 3bary. Vlastně všechny motory co jsem kdy opravoval tak při měření už na volnoběh měly tlak jako při 3000ot, obvykle okolo 4,5baru který se už téměř neměnil s otáčkama. Mohlo by to souviset s tím že celkově na dCi nemívají turba tak velkou životnost.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od Šamša » ned kvě 26, 2013 11:53

Tyhle motory mají čerpadlo pouze s přepouštěcím ventilem, tj. je to spočítaný tak, aby to při max. otáčkách netlakovalo přes 5 bar, na volnoběh minimum 1 bar, nové motory 1.6dCi a 2.0dCi mají čerpadla s variabilním regulátorem, kde je tlak udržován na stejné hodnotě v celém rozsahu otáček.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od jarda19 » ned kvě 26, 2013 21:16

ZNB: Lopatky tam skoro nebyly a rupla i osa turba. Nevím jak změřit tlak oleje na turbo.....ale změřil bych tlak oleje tím manometrem a pak asi množství oleje na odpadové rtubce turba, Ale nevím kolik by s ní mělo téct.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od Šamša » ned kvě 26, 2013 22:05

No musel bys vyrobit redukci na mazací trubičku, abys změřil tlak před turbem a na odpadové trubce by měl být min. průtok 0,5l/min. Dost časté problémy měli motory tdci od Fordu, kde docházelo z zanášení kanálu už v motoru(navíc tam ještě nějaký konstruktérský pako vsadilo do trubičky sítko), můj kamarád už řešil neurekom případů, kde byl před výměnou turba průtok třeba jen 0,2l/min, propláchnul motor rozpouštěčem od Winns, buď jemně http://www.ewynns.cz/wynns/eshop/11-1-S ... OR-CLEANER , nebo generálně http://www.ewynns.cz/wynns/eshop/11-1-S ... ONDITIONER akorát by to chtělo sehnat menší balení než toto pro servisy. Po proplachu měli motory průtok do turba více než 0,6l/min.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Laguna 1.9 dCi 2002 již čtvrté turbo KO

Příspěvek od ZNB » úte čer 18, 2013 08:45

No takze turbo videl jeden odbornik, kterej mi delal nasledne repas turba a rekl, nic nemer vyndej cerpadlo a uvidis. Tak jsem tak udelal, a bylo v desolatnim stavu. Vubec nedavalo, zasekavalo se,...sehnal jsem jiny, komplet ocista, vyplachy, pretesneni vseho moznyho a uvidime, zatim dobry

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 45 hostů