2,0t bez špice
Moderátor: Moderators General
2,0t bez špice
Zdravím, řekl jsem si, že si nechám svojí Lagunu chipnout. Zdála se mi ve vyšších otáčkách taková líná netočivá. Po zmeřění na brzdě před chipem bylo jasno..... místo 170k v 5 tis. má 140 ve 4,5tis!!!! Krouťák dole slušný, dokonce ve stejných otáčkách, ale od 4 tis. katastrofa... Setkal se někdo z Vás s tímto problémem u tohoto motoru?? Není třeba špatná regulace turba?? Má sice už něco za sebou, ale klasickým opotřebením motoru - ztráta tlaků to nebude, dole to krouťák má, pak tragédie..., nekouří. Po chipu cca 155k....zase krouťák slušný 322Nm a v nižších otáčkách cca o 400,tak nevím..je to jako bez turba.
Re: 2,0t bez špice
Popravdě moje nemá eště moc najeto, ale po překročení 4500ot to už moc nahoru nechce šplhat, spíš jenom z nutnosti.
Laguna II 2,0T 125kW Dynamique F/L 2005, Eibach pružiny, nově obšitý volant- ex
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: 2,0t bez špice
Tedy pokud ti měřili výkon a zároveň neměřili tlak na turbu, co to je za odborníky? Otevřený(zaseklý) EGR by mohl docela žrát výkon.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: 2,0t bez špice
No v 5 tisících je to srovnání tragický: 128 vs 170 koní. Říkám si, jestli třeba nejezdil minulý majitel hodně v nízkých otáčkách a nezůstává pootevřený obtokový ventil. Při překročení 6 tis to padne do nouzáku, tedy po chipu, před ním ne.
Re: 2,0t bez špice
zrovna jsem se chtěl zeptat na to samé co psal Šamša
a ještě by mně zajímalo kde ti to čipovali ?
a ještě by mně zajímalo kde ti to čipovali ?
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Re: 2,0t bez špice
mereni-vykonu.cz
Re: 2,0t bez špice
Tenhle motor EGR nemá, asi bude chyba v naklápění lopatek, jestli tedy předchozí majitel jezdil hodně v nízkých otáčkách. Jinak jsem měl auto v Renaultu a na nic nepřišli, zdálo se jim, že to jede pěkně. No to bude asi tím krouťákem, diagnostika nic nehlásí,čili není jasno kde je problém. Nevím kolik stojí nové turbo,ale řekl bych, že problém bude v něm. Tak auto mám krátce, je to můj druhý Renault a podruhé jsem se spálil...
Re: 2,0t bez špice
Benzínový 2,0 T má regulaci plnícího vzduchu řešenu přes obtokový ventil, nejsou tam naklápěcí lopatky. Mrknul bych na podtlakový vedení jestli není netěsný, i to táhlo k regulaci jestli chodí volně. Na jeho konci je podtlaková dóza, ta musí taky těsnit. Celý je to ovládaný elektropneumatickým ventilem. Zkusil bych to rozdělat a mrknout na případnou netěsnost nebo ucpání.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: 2,0t bez špice
Teď jsem se dostal k autu a je to ovládané přes obtokový ventil, žádné lopatky jak u ropáků. Zkusím to. Přemýšlím, jestli třeba elmag. ventil nedává špatné pokyny - signál. Ale,že auto nic nehlásí..
Re: 2,0t bez špice
Napínavé čtení.. Dopadlo to nějak?
Renault Megane Grandtour GT220, Espace RFC..
Ex: Renault Laguna Grandtour GT 205k
Ex: Renault Laguna Grandtour GT 205k
Re: 2,0t bez špice
Bohužel se nic nenašlo, turbo bez vůlí, ani kapka oleje, prý jako nové, regulace funguje, podle budíku za jízdy na plný plyn vyletí na 1,0 bar - začne fungovat regulace a usadí se a drží 0,95 ve vyšších otáčkách, kolik má mít sériové nevím, mám tam chip, tak já už nevím, můj mechanik prý s tím nic neudělá, nikde nic není vidět,nic nikde auto nehlásí, kat průchozí...už fakt nevím,pal. filtr klasický to nemá, jen komplet v nádrži s čerpadlem. Všem se zdá,že to jede pěkně jak má, ale to je tím chipem a krouťákem dole si myslím. Jedině tady v klubu poprosit někoho se stejným motorem a ta auta porovnat, aby bylo vidět, jak to jede. Nemám srovnání. Buď se s tím smířit a čekat jestli se časem něco neukáže, nebo to prodat. Ale přitom se občas zdá, že ve stejných otáčkách na stejný kvalt to jednou zabere fakt pěkně a jindy je to slabota a jde i někdy při plném plynu na nižší kvalty cítit, jako vlnový zátah - jo ne jo ne, jen jemně - což dělá regulace, ale jak jsem psal, nic se nenašlo a regulace prý ok, vedení čisté, těsné.... fakt mně to štve. Ropáky nemám rád, do budoucna problémy s CR... to radši jednodušší benzin, tento motor se chválí,ale teda... Jinak jsem chtěl vyměnit ten regulační ventil,ale není prý řízen podltakem, ale tlakem, takže kdyby byl pootevřený, nebyl by tlak - drží při plném 0,95.
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2,0t bez špice
svíčky? cívky?
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
Re: 2,0t bez špice
Po koupi jsem samo dal nové svíčky, filtry - vzduchový Green vložku. No ještě jedna věc by byla, ale nevím zda by to mohlo být tím, na volnoběh motor jemně sem tam zakolísá, no prý to značí začínající konec některého zapal. modulu. Že by to mělo až takový vliv na výkon, no nevím, ale auto nic nehlásí.
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2,0t bez špice
vadné cívky nikdy nehlásí předemOtes píše:Po koupi jsem samo dal nové svíčky, filtry - vzduchový Green vložku. No ještě jedna věc by byla, ale nevím zda by to mohlo být tím, na volnoběh motor jemně sem tam zakolísá, no prý to značí začínající konec některého zapal. modulu. Že by to mělo až takový vliv na výkon, no nevím, ale auto nic nehlásí.
svíčky jsi dal správné?
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
Re: 2,0t bez špice
No když odejde zapal. modul, tak si myslím, že to hlásit bude - kolísání napětí - žádné napětí. No auto jde do Renaultu ve středu znova, tak uvidím. Ozvali se mi, že mi zdarma opraví ESP, což u tak starého a jetého auta je zajímavé. Prý to byla výrobní vada renaultu ty vadné řj ESP. Tak zkusím znovu to pořešit přes ně. Jinak svíčky samozřejmě správné.
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2,0t bez špice
Jo ESP se řeší v téma výše (taky mi ho měnili v prosinci - byl jsem první u auta staršího 5 let )Otes píše:No když odejde zapal. modul, tak si myslím, že to hlásit bude - kolísání napětí - žádné napětí. No auto jde do Renaultu ve středu znova, tak uvidím. Ozvali se mi, že mi zdarma opraví ESP, což u tak starého a jetého auta je zajímavé. Prý to byla výrobní vada renaultu ty vadné řj ESP. Tak zkusím znovu to pořešit přes ně. Jinak svíčky samozřejmě správné.
Bohužel právě, že vadný zapalovací modul (cívku) nemůže ŘJ poznat, pozná pak až oklikou jako podružnou závadu - pokud cívka vůbec nepálí, tak pak lambda sonda hlásí vysoký obsah nespáleného benzínu ve výfukových plynech, ŘJ se to snaží doregulovat, což nejde a vyhodí chybu. Dokud cívky jen špatně pálí, tak to nepozná, jen ubere množství vstřikovaného paliva. Ale to je samozřejmě jen teoretizování, u 2,0T jsem to neřešil. Ostatně po delší jízdě vyndat cívky a podívat se jak vypadají svíčky zvládneš snad i sám.
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: 2,0t bez špice
Lambda nehlásí obsah nespáleného benzínu, ale množství kyslíku ve spalinách. Pokud jeden válec nepálí, pozná se to tím, že hodnoty lambda jsou extrémně chudé - nedochází ke spalování směsi a místo toho dochází k detonačnímu spalování a vyfouknutí v podstatě celého objemu válce vzduchu do výfuku.100KUC píše:Jo ESP se řeší v téma výše (taky mi ho měnili v prosinci - byl jsem první u auta staršího 5 let )Otes píše:No když odejde zapal. modul, tak si myslím, že to hlásit bude - kolísání napětí - žádné napětí. No auto jde do Renaultu ve středu znova, tak uvidím. Ozvali se mi, že mi zdarma opraví ESP, což u tak starého a jetého auta je zajímavé. Prý to byla výrobní vada renaultu ty vadné řj ESP. Tak zkusím znovu to pořešit přes ně. Jinak svíčky samozřejmě správné.
Bohužel právě, že vadný zapalovací modul (cívku) nemůže ŘJ poznat, pozná pak až oklikou jako podružnou závadu - pokud cívka vůbec nepálí, tak pak lambda sonda hlásí vysoký obsah nespáleného benzínu ve výfukových plynech, ŘJ se to snaží doregulovat, což nejde a vyhodí chybu. Dokud cívky jen špatně pálí, tak to nepozná, jen ubere množství vstřikovaného paliva. Ale to je samozřejmě jen teoretizování, u 2,0T jsem to neřešil. Ostatně po delší jízdě vyndat cívky a podívat se jak vypadají svíčky zvládneš snad i sám.
Protože tedy dochází i k detonačnímu spalování, tak je to vidět na korekcích předstihu na základě klepání motoru.
Na samotných cívkách může být vadný primární okruh, ten jednotka pozná a ukáže závadu. Pak problém na sekundárním vinutí, to se pozná vynecháváním zapalování a na diag by to mělo přímo napsat, který válec vynechává. A nebo je rozpadlé jádro a pak to neháže jiskru vůbec.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: 2,0t bez špice
Odešel někomu z vás přesuvník na vačce a nebylo to přitom znát na zvuku?
Re: 2,0t bez špice
Tak cívky nové, škubání zmizelo, ale výkon pořád nic moc. Ach jo....
Naposledy upravil(a) Otes dne pát zář 07, 2012 20:09, celkem upraveno 1 x.
Re: 2,0t bez špice
já bych to zkusil zajet změřit někam jinam a tam bych neříkal nic o chipu , nebo aby to projel někdo se stejnou motorizací. Pokud ti někdo čipuje auto s tím že to nemá výkon který to má mít (30koní je dost) tím pádem by to vypadalo na nějakou závadu a přesto to načipuje působí to na mě divně. Možná že od toho auta očekáváš víc a nakonec bude v pořádku.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Re: 2,0t bez špice
No tak škubaní je zpět, za studena vždy...doxxxxxx už. S tím čipem se mne samozřejmě ptal, že za výsledek neručí, nechal jsem ho.Možná mám očekávání, ale to není jen pocit, krouťák přidal 60 - 70Nm a to znát je, výkon šel o 15 koní a prostě je cítit, že to v otáčkách netáhne. Tak možná sehnat komplet motor a začít měnit věci, než se to najde:-) Kdyby brzda kecala, tak by nebyl ani krouťák, to by pak mělo origo 500Nm ne:-):-):-) Už nevím, kde by byla chyba, fakt jedině měnit věci z jiného motoru a nebo prodat a už tu pí... pardon diamant nikdy více!!!
Naposledy upravil(a) 100KUC dne úte zář 04, 2012 22:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: vyvaruj se prosím zbytečných vulgarismů
Důvod: vyvaruj se prosím zbytečných vulgarismů
Re: 2,0t bez špice
Hele, já teda spíše jenom točím volantem a kvedlám šajtrpákou, než že bych věděl do detailů, co se děje pod kapotou, ale když už jsi to vzal takhle od podlahy, tak mě napadá ještě nechat zkontrolovat sání. Šikovný mechanik to musí být schopný rozhodit a zase složit během jednoho dne a je to tak poslední věc co mě napadá, že by třeba mohla být na vině Tebou popisovaných problémů..
Renault Megane Grandtour GT220, Espace RFC..
Ex: Renault Laguna Grandtour GT 205k
Ex: Renault Laguna Grandtour GT 205k
Re: 2,0t bez špice
To mě právě taky napadlo, chtěl jsem po mechanikovi vyčistit škrtící klapku a pak ty cívky, no nebyl čas, daly se cívky a na klapku se nedostalo,což si myslím se mělo udělat obráceně, musím ho ukecat:-) už mě nevidí moc rád:-)
- budlik
- Junior member
- Příspěvky: 223
- Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
- Bydliště: Jindřichov ve Slezsku
Re: 2,0t bez špice
Sice nemám čip, ale přesto máme jeden společný problém. A to škubání za studena. Já už měnil svíčky, cívky, čidlo teploty motoru, lambdu, vstřiky. Bez výsledku.Otes píše:To mě právě taky napadlo, chtěl jsem po mechanikovi vyčistit škrtící klapku a pak ty cívky, no nebyl čas, daly se cívky a na klapku se nedostalo,což si myslím se mělo udělat obráceně, musím ho ukecat:-) už mě nevidí moc rád:-)
Právě teď jsem laboroval se sácím potrubím, zda je správně dotaženo....a to je taky v pořádku.Zbývá už jen rozvod vzduchu turbo-chladič-klapka.
Nechce se mi kvůli toho rozebírat "půlku" auta ..... ale asi mě to nemine.
Edit:
Neškube Ti to jen při rozjezdu? Nekouří to?
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů