Meziplyny

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Koubes
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: stř bře 03, 2010 13:26
Bydliště: Přerov

Meziplyny

Příspěvek od Koubes » pát bře 30, 2012 22:12

Nevím, zda to v sekci LII už je, jako vyložené téma jsem to nenašel:
Otázka: používáte za jízdy v LII meziplyny? Jestli jo tak jenom při podřazování nebo i při řazení nahoru? A jak vám auto na pokyn meziplynu reaguje?
Nevím, jestli je to u všech motorů u LII, ale u 2,0T je to dost velkej oříšek, protože pedál na šlápnutí reaguje hodně letargicky. Někdy je dokonce potřeba prošlápnout i 2x, nwž to vůbec reaguje. Dlouho jsem se to učil, protože to auto prostě někdy reaguje dost nevyzpytatelně. Na 2. stranu prakticky identický motor v LIII s identickým EURO4 v GT verzi 150kW je stejná tragédie.
Zajímavý je, že to ve srovnání s BMW 325i E90, která je dokonce EURO5. Tam motor reaguje na pedál asi tak 3x rychleji a naprosto stejně při jakémkoliv jízdním režimu. A to je ten motor díky emisní normě ještě víc tlumenej.

Jaké jsou vaše poznatky?
Laguna II 2,0T 125kW Dynamique F/L 2005, Eibach pružiny, nově obšitý volant- ex

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Meziplyny

Příspěvek od Zefek » pát bře 30, 2012 22:14

A na co chceš dávat meziplyn? Hapruje ti řazení? Jinak se meziplyn zásadně dává při řazení směrem dolů, jinak nemá smysl. Při řazení nahoru bys díky meziplynu vůbec nezařadil.
Naposledy upravil(a) Zefek dne pát bře 30, 2012 22:17, celkem upraveno 2 x.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Meziplyny

Příspěvek od EfineSS » pát bře 30, 2012 22:16

No ono srovnávat atmosférický motor s přeplňovaným.. Atmosférický vždycky bude mít lepší reakce na plyn..
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Meziplyny

Příspěvek od jarda19 » pát bře 30, 2012 22:18

ee....on při opravě převodovky zapomněl namontovat synchrony. :D
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Meziplyny

Příspěvek od Zefek » pát bře 30, 2012 22:23

Jinak při řazení s meziplynem na převodovce, která má funkční synchrony se může stát, že synchrony kleknou. Přece jen synchron má za úkol zabrzdit ozubené kolo a roztočením hřídelí pomocí meziplynu to má pak těžší. Proto jsou taky synchrony z bronzu. Pokud to tedy není přidání plynu s vyšlápnutou spojkou, ale to postrádá jakýkoliv smysl, snad krom frajeřiny "hele, umím meziplyn", ale ve skutečnosti by použití meziplynu pro účel řazení, nevedlo ke kýženému výsledku - zařadit bez zvuku ozubených kol.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Koubes
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: stř bře 03, 2010 13:26
Bydliště: Přerov

Re: Meziplyny

Příspěvek od Koubes » pát bře 30, 2012 22:39

Nejde mi o frajeřinu, z toho už jsem vyrostl. Co třeba pro plynulost jízdy? Při podřazovaní ve vyšších otáčkách při brždění motorem to aspoň tolik necuká.
Laguna II 2,0T 125kW Dynamique F/L 2005, Eibach pružiny, nově obšitý volant- ex

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Meziplyny

Příspěvek od Zefek » pát bře 30, 2012 22:47

Když nebudu pouštět spojku jak s dřevěnou nohou, cukat to nebude ani když se ten motor má z volnoběžných otáček roztočit na 3-4 tisíce. Neumím si představit, jak zlepšit plynulost jízdy použitím meziplynu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Koubes
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: stř bře 03, 2010 13:26
Bydliště: Přerov

Re: Meziplyny

Příspěvek od Koubes » pát bře 30, 2012 23:03

tak v tom se očividně neshodneme, to je zbytečná debata
Laguna II 2,0T 125kW Dynamique F/L 2005, Eibach pružiny, nově obšitý volant- ex

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Meziplyny

Příspěvek od Zefek » pát bře 30, 2012 23:22

Já prostě nevidím smysl používat meziplyn, pokud je převodovka plně funkční. Spojkou se dá auto dost dobře ovládat. Jinak ještě co se týče té ochoty vytáčení motoru, tak u meziplynu je ti stejně jedno, jak rychle se motor dostane do otáček. Jde jen o to, abys vyrovnal otáčky hřídelí. Jak rychle už nezáleží.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Meziplyny

Příspěvek od dj.pepino » sob bře 31, 2012 00:16

Koubes píše:tak v tom se očividně neshodneme, to je zbytečná debata
Něco na tom je - podle mne při meziplynu nedostane dvouhmota takovou ránu :oops:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Uživatelský avatar
Koubes
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: stř bře 03, 2010 13:26
Bydliště: Přerov

Re: Meziplyny

Příspěvek od Koubes » sob bře 31, 2012 08:38

Zefek: díky za názor.
dj.pepino: taky mi to tak přijde

Nejvíc mi hlavně vadí to, že reaktivita pedálu je nepředvídatelná. POkaždé se chová trošku jinak. Kdyby to bylo neustále stejně mdlé, tak by to ušlo. Takhle je to o to těžší.
Laguna II 2,0T 125kW Dynamique F/L 2005, Eibach pružiny, nově obšitý volant- ex

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Meziplyny

Příspěvek od amat » sob bře 31, 2012 11:48

Ona ta mdlejsi reaktivita pedalu ae projevuje v podstate u vsech modernich motoru. Pokud pominu ruzne ekologicke "vylepsovaky" tak se na tom mimojine podili i elektronicky plynovy pedal. Je ale pravda, ze konkretne 2.0T lagunu jsem mel moznost ridit a je fakt, ze reakce na pedal u tohoto motoru se mi zdala docela letargictejsi nez treba u 1.6 16V v Meganu 2. To je ale samozrejme dano i rozdilem mezi atmosferou a preplnovanim. Taky je nutne rict, ze kdyz uz se ten dvoulitrik vytoci tak jede jako blazen. Je to holt tocivejsi motor nikoliv spodovy.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Meziplyny

Příspěvek od Davidak79 » sob bře 31, 2012 18:35

Když při podřazení pomáhá dvouhmotě aby nedostala ránu tak při přeřazení by chtělo dodělat nějakou brzdu místo meziplynu :wink: né sranda :oops:

Při řazení dolu taky meziplynuju sice 2x nevyšlapuju spojku jako mě učili v autoškole.
Dělal jsem to i na fichtlu :lol:
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Meziplyny

Příspěvek od Zefek » sob bře 31, 2012 20:11

Dolů to právě nemá moc smysl, tam potřebuješ snížit otáčky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Meziplyny

Příspěvek od Davidak79 » sob bře 31, 2012 20:25

myslím že si teď asi nerozumíme co jsem myslel dolů
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Meziplyny

Příspěvek od Šamša » sob bře 31, 2012 22:54

Ten doběh motorů u Renaultu všeobecně je ostuda, tohle kdyby udělali soudruzi v Mnichově, tak by pověst "sportovní" byla velmi nahnutá. Myslím si, že to vůbec nesouvisí s ekologií, jen to neumějí pořádně naprogramovat. Asi zkusím vytáhnout konektor od spínače spojky, protože se sešlápnutou spojkou je ten doběh evidentně kratší.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Re: Meziplyny

Příspěvek od Sova » pon dub 02, 2012 00:08

sportovní pružiny, meziplyny...vy ste se s těma lagunama vyloženě minuly "povoláním" :lol: :lol:

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Meziplyny

Příspěvek od dj.pepino » pon dub 02, 2012 00:18

Sova píše:sportovní pružiny, meziplyny...vy ste se s těma lagunama vyloženě minuly "povoláním" :lol: :lol:
Někdo řeší problémy a někdo jen na foru píše samé :off:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Uživatelský avatar
Ocko
Junior member
Příspěvky: 114
Registrován: stř črc 27, 2011 21:07
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Meziplyny

Příspěvek od Ocko » úte čer 26, 2012 12:52

Take v pouziti meziplynu vidim smysl a to jak pri razeni nahoru tak i dolu, protoze vzdy je lepsi aby se pred pustenim spojky vyrovnali otacky motoru s otackami hridele prevodovky. Ti co to zatracuji asi presne nepochopili o co jde. A smysl- plynulost a opotrebeni dvouhmoty i ulozeni motoru. Nemam rad kdyz nekdo razenim a nemotornou praci s pedaly generuje cukani jak pri pripojovani masiny k vlaku.

Uživatelský avatar
Squixx
Advanced member
Příspěvky: 339
Registrován: stř zář 03, 2008 22:09
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Meziplyny

Příspěvek od Squixx » úte čer 26, 2012 16:08

Taky jsem vždycky při řazení na nižší stupeň dával meziplyn, auto necuká, jak tu říkáte netrpí ani tak moc dvouhmota a tak celkově je jízda plynulejší a komfortnější...při řazení nahoru je to pitomost..nebo pitomost..vždy jsem se snažil dorovnat otáčky tak, aby to s motorem necuklo.

Obecně pro mě měla Laguna příšernou odezvu na plyn, neskutečně mě to štvalo, že musím tak dlouho čekat, až se to dostane do otáček, samosebou je to taky otázka zvyku, že jo...ale víte jak...ovšem po přesednutí do třílitru od BMW, to je něco úplně jiného, ta reakce a tak, neskutečný rozdíl, takhle by měl reagovat každý diesel :)
Laguna II 2.2dCi, r.v. 2002 Dynamique, 17' kola
Obrázek
http://s7.bitefight.cz/user/bite/136805 - prosim kliknete, neni to reklama

Uživatelský avatar
Wizzard
Advanced member
Příspěvky: 411
Registrován: úte říj 06, 2009 16:04
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Meziplyny

Příspěvek od Wizzard » pon črc 16, 2012 14:13

Ja som medziplyn nikdy nepoužíval, až v poslednom čase som nejako začal, lebo mávam občas problém s rozbiehaním na jednotke a dvojke, ak rýchlo pustím spojku a chcem rýchlo pridať, auto niekedy vôbec nezaberá, ako keby sa motor dusil na malých otáčkach, keď pridávam. S medziplynom je to omnoho plynulejšie, len neviem či je ten motor už úplne v poriadku.
Dacia Logan II Arctica 1.2 16V
ex: Renault Laguna I Phase I 3.0 V6 12V

Uživatelský avatar
mtv
Experienced member
Příspěvky: 671
Registrován: ned zář 06, 2009 20:14
Bydliště: Teplice

Re: Meziplyny

Příspěvek od mtv » pon črc 16, 2012 18:58

to by mě zajímalo jak dáváš meziplyn na jedničce?
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Meziplyny

Příspěvek od Davidak79 » pon črc 16, 2012 19:25

a kdo teda vymačkává 2x spojku ?? když už používáme meziplyn :D
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
mtv
Experienced member
Příspěvky: 671
Registrován: ned zář 06, 2009 20:14
Bydliště: Teplice

Re: Meziplyny

Příspěvek od mtv » pon črc 16, 2012 20:11

třeba my, co jsme dělali řidičák na "véesce" :)
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Meziplyny

Příspěvek od Davidak79 » pon črc 16, 2012 20:19

to je jiná :D já měl instruktora blázna a musel jsem to dělat na motorce v traktoru v osobáku a dokonce i v IFě která už měla synchrony
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů