Vše o stěračích a stírátkách (zadřené, sčudlé, matlající)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
kasitaxi
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: úte bře 27, 2007 23:20
Bydliště: Sokolovsko
Kontaktovat uživatele:

Vše o stěračích a stírátkách (zadřené, sčudlé, matlající)

Příspěvek od kasitaxi » ned lis 23, 2008 23:39

Ahoj. Chtěl bych se zeptat,jestli někdo nemáte zkušenost s vypadávajícím chodem stěračů?
Často se mi stává,že při chodu stěračů na první polohu (senzor) normálně cyklují podle potřeby,ale po nějaké době jen cvakne relátko v palubce a stěrače zůstanou ležet. Musím přepnout až na nejrychlejší polohu a vrátit zpět. Pak zase chvíli poslouchají,ale po nějaké době zas to samé. Nevíte čím by to mohlo být?
Mám podezření na špatně fungující relátko (opálené kontakty. apod.)
Zkoušel jsem ho hledat,ale nějak jsem se nedopátral.(No bylo to jen na benzině a koukal jsem ze strany od pojistek)
Pěkný večer
Moje R 19 d má 476 000 :-) ať mi někdo řekne,že je to špatný auto. No ale Lagůňa je Lagůňa 1,9 dci 2003

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o stěračích a stírátkách (zadřené, sčudlé, matlající

Příspěvek od VanJ » pon lis 24, 2008 08:49

kasitaxi píše:Ahoj. Chtěl bych se zeptat,jestli někdo nemáte zkušenost s vypadávajícím chodem stěračů?
Často se mi stává,že při chodu stěračů na první polohu (senzor) normálně cyklují podle potřeby,ale po nějaké době jen cvakne relátko v palubce a stěrače zůstanou ležet. Musím přepnout až na nejrychlejší polohu a vrátit zpět. Pak zase chvíli poslouchají,ale po nějaké době zas to samé. Nevíte čím by to mohlo být?
Mám podezření na špatně fungující relátko (opálené kontakty. apod.)
Zkoušel jsem ho hledat,ale nějak jsem se nedopátral.(No bylo to jen na benzině a koukal jsem ze strany od pojistek)
Pěkný večer
Mne to "blbne" podobne. Ked damna senzor, tak to stiera viac-menej nahodne, nech uz nastavim akukolvek citlivost. A niekedy sa prepne do do rezimu suvisleho stierania. Napr. vcera, a to som s tym vosiel do garaze a este chvilu stieral ciste sklo kym mu to doslo. A to som tam pred 2 tyzdnami menil stierace za nove (to inac bola tiez sranda :) ).
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

kasitaxi
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: úte bře 27, 2007 23:20
Bydliště: Sokolovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o stěračích a stírátkách (zadřené, sčudlé, matlající

Příspěvek od kasitaxi » sob pro 06, 2008 18:40

Tak jsem to asi vyřešil. V manualu píšou,že je na stěračích pojistka proti spálení motoru z důvodu např. přimrznutí. Všiml jsem si že jdou stěrače velmi ztuha,tak jsem je prostříkl a je po závadě. Zatím chodí výborně. Uvidím jak dlouho :wink:
Moje R 19 d má 476 000 :-) ať mi někdo řekne,že je to špatný auto. No ale Lagůňa je Lagůňa 1,9 dci 2003

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » ned pro 07, 2008 09:44

To teda je. Většinou to bývá bnějaký bimetal v motorku, možná už to hlídají prodově... nejspíš ano, když to relé odpojilo.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

kasitaxi
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: úte bře 27, 2007 23:20
Bydliště: Sokolovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kasitaxi » pon led 19, 2009 22:21

Ahoj.Tak jsem se musel po nějaké době vrátit k tomuhle problému. Už neběhaly skoro vůbec.
Stěrače jsem sundal rozebral a zjistil že tam je úplný sucho.Myslím kolem osiček. Taky jsem si všim vydření v některých místech.
Tak jsem to namazal a ještě otevřel motorek a vyčistil rotor od prachu z uhlíků.Především mezi mosaznýma ploškama kde se dotýkají uhlíky.
Teď běhají o poznání líp.
Nemáte někdo tušení jestli se dají uhlíky dokoupit zvlášť? Díky
Moje R 19 d má 476 000 :-) ať mi někdo řekne,že je to špatný auto. No ale Lagůňa je Lagůňa 1,9 dci 2003

mildap
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: čtv dub 23, 2009 14:12

Prasklý blok předních stěračů

Příspěvek od mildap » stř kvě 20, 2009 10:43

Ahoj ve spolek,

přestali mi náhle fungovat přední stěrače (doběhly jen do 1/2 dráhy). Po prohledání tohoto fóra mi svitla naděje, že to bude stačit jen vyčistit. Nicméně při rozebírání jsem zjistil, že mám prasklý takový ten odlitek ve kterém je namontován motor a osa stěrače pro spolujezdce.

Řešil to už někdo prosím? Nevím jestli to půjde svařit, po velmi zevrubném dotazování v servisu (nemám u sebe VIN) to vypadá, že se dá koupit jen celý blok s motorem za 9.600,- :cry:

Díkec předem.
Laguna GrandTour 1.9 dCi (2003), 88kW

Lax
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: úte lis 18, 2008 17:47
Bydliště: okr Kladno

Příspěvek od Lax » stř kvě 20, 2009 10:54

Ahoj, taky se mi to nedávno stalo. Byl jsem ve Vojkově, za blok i s motůrkem chtěli 4000,- a měli poslední. Nejdříve jsem ten motůrek nechtěl, ale pak jsem byl rád, protože ten můj starej má jinou rozteč příchytnejch šroubů.
Jinak dá se tu v historii najít stejný téma s tím, že si to ty lidi raději nechali zavařit. Já ten starej taky nechal zavařit, pro jistotu do zásoby ...
Lax
-------------------
Laguna Grandtour II 1,8 16v 2002

mildap
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: čtv dub 23, 2009 14:12

Příspěvek od mildap » stř kvě 20, 2009 11:02

Aha. To je fajn ze to pujde svarit. Mel jsem problem sundat i rameno sterace u ridice, tak jsem to sveril odbornikovi s pripravkem. Zbytek (krome svaru) snad uz zvladnu. Diky za bleskovou odpoved.
Laguna GrandTour 1.9 dCi (2003), 88kW

Uživatelský avatar
mioman
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned bře 02, 2008 13:05
Bydliště: Kněždub,J.Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mioman » čtv kvě 21, 2009 21:31

no taky jsem měl tento problém,zadřel se mi jeden stěrač a tah motorku prostě desku rozlomil,nechal jsem zavařit u odborníka,oprava asi dvě stovky za práci a tuto zimu jsem zapomněl ráno odendat stěrače od skel a naštěstí přimrzlí stěrač jen vyskočil z tisíci hranu a deska drží. Takže moje rada je svařovat a nekupovat novou.
Bylo:Laguna II 1,9 dCI,235 000t.km. A nyní je Megane Grandtour 1,6 16V, 81kW,Dynamique,červená Dynamique,32800 km.

torn988
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř črc 08, 2009 17:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od torn988 » stř črc 08, 2009 17:38

mel sem ten samej problem nekdy sterace fungovaly pak sel jen nejrychlejsi posun a pak uz nesly vubec cely sem to rozebral myslel sem ze bude zavada nekde v privodu proudu pac mi po zapnuti packou neco pod kapotou cvakalo. opravil jsem to sam a jednoduse cely vymontovat namazat tahla kdyz uz je to venku u me to ale problem nebyl sly volne pak jsem oddelal viko rotoru na motorku a musel jsem rozhybat uhliky jsou tam 3 volne sel pouze jeden takze kontaktol a prace hotova sterace frcej jako na novym aute nejsou ani slyset

ivetam
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř říj 14, 2009 08:16

Reanult Laguna II - Stěrače

Příspěvek od ivetam » stř říj 14, 2009 08:43

Dobrý den, prosím o radu co se stěrači?? Při zapnutí na jakoukoli polohu jdou, po nějaké době přestanou fungovat / jen cvakne v palubce a nic/, což za deště je velmi nepříjemné :evil: .Musím zastavit, tak 10 min. počkat a pak opět naskočí. Už jsem to měla v servisu, ale závadu neodstranili, navíc se jim nestalo, že by přestaly chodit.Nedokázal by jste mi prosím někdo poradit...prosím:-).[/b]

podbehly
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát kvě 16, 2008 21:10
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Reanult Laguna II - Stěrače

Příspěvek od podbehly » stř říj 14, 2009 08:56

ivetam píše:Dobrý den, prosím o radu co se stěrači??
V jaké poloze se stěrače zastaví??? Nejdřív cvaknutí a pak stěrače dojedou do startovní pozice nebo cvaknutí a stěrače ihned stojí?
Pokud nedojíždějí do startovní pozice tipoval bych to na motorek stěračů (nebo spínač uvnitř motorku) eventuelně kabel k němu vedoucí. V druhém případě na nějaké relé určené k ovládání stěračů.
LII 1.9DCi, 88KW, 2003

ivetam
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř říj 14, 2009 08:16

Příspěvek od ivetam » stř říj 14, 2009 09:36

Stěrače se vždy zastaví v zakladní ( startovací poloze ), nikdy se mi nestalo, že by nedojely. Po těch asi 10 min. opět cvakne a zase se samy rozejdou.

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » stř říj 14, 2009 11:57

Este je mozne ze su nejako pridrene a po nejakom case sa ten motor stieracov prehreje a vypne ho nejaka poistka proti prehriatiu, comu by nasvedcovalo aj to ze za 10 minut zas zacnu fungovat. mozno by som to skusil rozobrat a premazat. Ale to len tipujem...
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř říj 14, 2009 12:24

Choroba tych stieracov je ze po urcitom case zaoxiduju ocelove hriadele v hlinikovych puzdrach a motor to potom nevladze pretocit (vpredu aj vzadu). Neviem ci je to aj tvoj pripad lebo pises ze sa stierace vzdy zastavia v zakladnej polohe. Pri tom zahrdzaveni mi stierace chodili niekedy pomalsie a stavalo sa ze do zakladnej polohy ani nedosli.
No mozes pozriet co sa deje s motorom ked stierace nefunguju (museli by sa odmontovat kryty) alebo chytit jeden stierac (a potom aj druhy) za rameno pri hriadeli, pootocit proti voli v mechanizme a potom zapnut. Ak ucitis nejaky pohyb (na jednom alebo druhom stieraci, jeden moze byt zablokovany), moze to byt zaoxidovane. Alebo ked budes pozerat tak ked sa "vzopne" hlinikova zakladna motora stieracov.
Ak je mechanika OK, na spinanie stieracov je tam rele len je asi na UCH. Mozno by stalo za to urobit pokus a vymenit ho za rovnake z inej pozicie a ked nieco ine prestane fungovat je to jasne.

ivetam
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř říj 14, 2009 08:16

Příspěvek od ivetam » stř říj 14, 2009 12:28

Především Vám děkuji za rady. Už jsem z toho nešťastná, ale abych to popsala úplně přesně, tak já vlastně na cyklovač je už teď ani nepouštím, stírám většinou manuálně. Dnes ráno dost lilo, tudíž jsem je musela pustit- cykl.1.stupěň a po cca 1 minutě se opět vyply. :cry:

podbehly
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát kvě 16, 2008 21:10
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od podbehly » stř říj 14, 2009 16:30

Vyměnil bych relé jak už je psáno výše a potom teprve pokud by to nepomohlo tak bych řešil další možné příčiny.
LII 1.9DCi, 88KW, 2003

esty
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: sob srp 29, 2009 23:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od esty » stř říj 14, 2009 18:23

Dotaz,chtěl bych vyměnit stěrače před zimou.
Jaké tam mám dát?
Které budou pasovat?
Samozřejmě né moc drahé.Děkuji za rady
Laguna II Grandtour, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG - Kůže

[img]http://forum-lines.ru/rez/ab93459.gif[/img]
вадим зеланд

podbehly
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát kvě 16, 2008 21:10
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od podbehly » čtv říj 15, 2009 13:25

esty píše:Dotaz,chtěl bych vyměnit stěrače před zimou.
Jaké tam mám dát?
Které budou pasovat?
Samozřejmě né moc drahé.Děkuji za rady
Na své LII mám stěrače aero stěrače z globusu (á 179,- v jakékoli délce) jedou výborně už od května 2008. Před týdnem jsem kupoval stejnou značku opět v globusu přítelkyni na Fiestu a opět 100% spokojeneost. Poměrem kvalita/cena jsou podle mě bez konkurence. Pokud budeš chtít tak ti pošlu i jméno značky někde bych snad krabičku našel. Mimochodem na tyto stěrače jsem byl upozorněn velmi dobrými ohlasy na fóru o Škodovkách.
Naposledy upravil(a) podbehly dne čtv říj 15, 2009 13:31, celkem upraveno 1 x.
LII 1.9DCi, 88KW, 2003

esty
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: sob srp 29, 2009 23:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od esty » čtv říj 15, 2009 13:29

podbehly píše:
esty píše:Dotaz,chtěl bych vyměnit stěrače před zimou.
Jaké tam mám dát?
Které budou pasovat?
Samozřejmě né moc drahé.Děkuji za rady
Na své LII mám stěrače aero stěrače z globusu (á 179,- v jakékoli délce) jedou výborně už od května 2008. Před týdnem jsem kupoval stejnou značku opět v globusu přítelkyni na Fiestu a opět 100% spokojeneost. Poměrem kvalita/cena jsou podle mě bez konkurence. Pokud budeš chtít tak ti pošlu i jméno značky někde bych snad krabičku našel. Mimochodem na tyto stěrače jsem byl upozorněn velmi dobrými ohlasy na fóru o Škodofkách.
Ok,pošli prosím přesný tip stěračů.dík.
Laguna II Grandtour, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG - Kůže

[img]http://forum-lines.ru/rez/ab93459.gif[/img]
вадим зеланд

podbehly
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát kvě 16, 2008 21:10
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od podbehly » čtv říj 15, 2009 13:48

esty píše:Ok,pošli prosím přesný tip stěračů.dík.
Takže značka je "Evo" a délka na LII je tuším 500 a 600mm - na zadní straně krabičky jsou napsány modely na která auta je stěrač určen tak to raději ověř.
LII 1.9DCi, 88KW, 2003

esty
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: sob srp 29, 2009 23:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od esty » čtv říj 15, 2009 14:01

podbehly píše:
esty píše:Ok,pošli prosím přesný tip stěračů.dík.
Takže značka je "Evo" a délka na LII je tuším 500 a 600mm - na zadní straně krabičky jsou napsány modely na která auta je stěrač určen tak to raději ověř.
Dík
Laguna II Grandtour, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG - Kůže

[img]http://forum-lines.ru/rez/ab93459.gif[/img]
вадим зеланд

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » pát říj 16, 2009 20:37

podbehly píše:
esty píše:Ok,pošli prosím přesný tip stěračů.dík.
Takže značka je "Evo" a délka na LII je tuším 500 a 600mm - na zadní straně krabičky jsou napsány modely na která auta je stěrač určen tak to raději ověř.
Tak kémo, obrovské díky za tenhle tip-dlouho se mi líbil tenhle druh stěračů, ale ikdy mě nenapadlo jít do Globusu, hned jsem pro ně jel a mé nadšení nezná mezí!!!!! Díky,díky,díky...
Jen menší oprava-u řidiče 580mm, spolujezdec 500mm. k řidičovi mi ten 610mm nešel napasovat, měl jiné uchycení, které se neslučovalo s Lagy, možná to maj tak jen v PCE,je mi to jedno, ale ještě jednou díky!!!

Hrneček
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pát říj 16, 2009 20:56

Já koupil tyhle lišty na tržnici za 130 kč kus :lol: značku nepamatuju hned jsem ty obaly zahodil a řeknu vám netušil jsem jakej to byl kup :lol: Makají super a i teď když je ráno docela chladno :t18: a když mě je někdo šlohne doufám že je na tý tržnici budou zase mít.
edit: předtím jsem měl lišty zy 350 kus a při vyšší rychlosti poskakovaly :evil:
edit délky obojí 500 a 600
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » pát říj 16, 2009 21:59

Davidak79 píše:Já koupil tyhle lišty na tržnici za 130 kč kus :lol: značku nepamatuju hned jsem ty obaly zahodil a řeknu vám netušil jsem jakej to byl kup :lol: Makají super a i teď když je ráno docela chladno :t18: a když mě je někdo šlohne doufám že je na tý tržnici budou zase mít.
edit: předtím jsem měl lišty zy 350 kus a při vyšší rychlosti poskakovaly :evil:
edit délky obojí 500 a 600
hele hele, nenasírej mě tu, že jsem je koupil o 4 pětky dráž :D

Jojo, u našich je cca 40 cm sněhu a makaj fajnově!!!
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů