Obvod přívodu vzduchu - DF301

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11573
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Šamša » pon bře 11, 2013 22:06

Nemůže být nějak posunutý převod těch klapek.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17589
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Zefek » úte bře 12, 2013 09:54

Ty jsou přímo na tom táhlu, co jde do balonku na turbu. Každopádně turbo půjde zpátky na kontrolu tam, kde to repasovali. Hapruje tam regulace a vidím to na problém v turbu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17589
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Zefek » pát kvě 03, 2013 19:37

Napíšu tady ještě pokračování - výměna turba nepomohla, auto se chová stále stejně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Alias
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: úte lis 27, 2012 19:56
Bydliště: Liberec

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Alias » stř srp 20, 2014 21:46

Zdravím, pořídil jsem si lagunu 1,9dci 88kw, mám teď po výměně turba a olej. čerpadla a auto vůbec nemá výkon. v clipu mám popsanou závadu DF301 - nedostatek vzduchu v sacím systemu. Když závadu vymažu auto vůbec nejede, ani se neutáhne a hrozně šedivě kouří, pak se přepne do nouzovýho režimu a do 2000 ot/min má stále nízký výkon ale aspoň jede a pak jak zabere turbo, tak vše vypadá Ok ikdyž jede v nouzovím režimu. hodnoty za jízdy nemůžu změřit na ntb mám vadnou baterii. jaký by měli být nějaký základní hodnoty na volnoběh? díky
Clio 2002 1,5dci 48kw 205 tkm
Clio 2002 1,5dci 60kw 190 tkm
Clio 2002 1,5dci 60kw 196 tkm
Clio 2002 1,5dci 48kw 191tkm
Megane 1996 1,9TDi 69kw 189 tkm

don.karloss
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 19, 2012 13:43

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od don.karloss » pát srp 14, 2015 18:08

Nazdar chlapi mam Lagunu 1,9dci 81kW 2005 a po vymene turba z jine Laguny mi pri velkem zatizeni vyskoci taky hlaska df301 prilis vysoky tlak a spadne do nouzaku, nejede,ale nekouri. Zkousel jsem menit cidlo tlaku i el.mag.ventil turba, tahlo na westu taky chodi... Diag ukazuje tlak pri zatizeni neco pres 2900mbar, coz je asi moc ne??? da se nejak ten tlak ubrat?? diky

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od amat » pát srp 14, 2015 18:30

A jsi si jisty, ze jsi tam dal spravne turbo? Ze na jeho stitku sedi vsechny cisla?
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

don.karloss
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 19, 2012 13:43

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od don.karloss » pát srp 14, 2015 18:33

znamy co to delal rikal ze cisla sedi..... musim mu verit...

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17589
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Zefek » sob srp 15, 2015 18:49

2900mbar je hodně. Divím se ale, že ti to takový tlak ukazuje, protože snímače končí na 2500mbar. Pak to chce vidět a změřit, jak se chová regulace turba. Pokud by regulace byla na minimu, tak by to mělo překročit tlak i při normální akceleraci s odpojeným podtlakem turba.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

don.karloss
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 19, 2012 13:43

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od don.karloss » sob srp 15, 2015 18:58

diky za info, ukazuje 2900mbar... ale dnes jsem vymenil ten elmag ventil z jineho auta,tak to nejde do nouzaku,ale pri pedalu na podlaze to jakoby mirne skube,kolisa,tezko to popsat a diag ukazuje tlak turba max 2400mbar, to skubani kolisa tlak turba... pri mirnem pridavani plynu,kdyz neni uplne na podlaze se chova normalne!!!! Jinak kdyz odpojim tu hadicku z bambule pred nastartovanim,tak auto je jako bez turba...

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11573
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Šamša » stř srp 19, 2015 13:16

Kup nový regulátor, protože stejně po 100 000km už nefunguje tak jak má. Já už mám 3 kus a vždy po výměně jede auto jak divý.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

don.karloss
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 19, 2012 13:43

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od don.karloss » stř srp 19, 2015 14:16

Jj asi to bude tim regulatorem... Jsem ten svuj rozebral az k membranam, vycistil WDeckem a je to skoro jako driv.... Skoro, auto jede, nepada do nouzaku a na diag ukazuje pri plnem plynu tlak max 2400 pak si to jakoby odfoukne a spadne na tlak jak ma... Diky za rady

Alfonzo
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř led 18, 2017 19:28

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Alfonzo » ned led 22, 2017 15:47

Čau, prosíl o radu, koupil jsem lagunu po vymene turba. S novou vahou vzduchu, novym ovladanim obtokoveho ventilu turba, s novym snimacem tlaku stlaceneho vzduchu, EGR ventil je vycisteny. Vsechny podtlakove hadicky jsou v poradu. Mel jsem odpojeny katak, intercooler je v poradku, hadice bez poruseni. Pri rozjezdu a plnem zatizeni se auto nedostane nad 2000 otacek, dlouho se dusi a pak hodi zavadu nedostatek vzduchu v sani. Kdyz ale radim rychlosti jedna-dva-tri a zacnu ubirat a pridavat plyn asi pri tretim seslapnuti se auto rozjede a jede jak vitr. Po zastaveni(krizovatka, retarder) se situace opakuje. Nevim si rady. Nema nekdo nejaky napad, konektory jsem prosel proud i odpory v poradku.

Je to laguna II 2002 1.9 88kW

Uživatelský avatar
johnyd21
Senior member
Příspěvky: 1275
Registrován: sob bře 27, 2010 17:19
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od johnyd21 » ned led 22, 2017 16:03

Alfonzo píše:Čau, prosíl o radu, koupil jsem lagunu po vymene turba. S novou vahou vzduchu, novym ovladanim obtokoveho ventilu turba, s novym snimacem tlaku stlaceneho vzduchu, EGR ventil je vycisteny. Vsechny podtlakove hadicky jsou v poradu. Mel jsem odpojeny katak, intercooler je v poradku, hadice bez poruseni. Pri rozjezdu a plnem zatizeni se auto nedostane nad 2000 otacek, dlouho se dusi a pak hodi zavadu nedostatek vzduchu v sani. Kdyz ale radim rychlosti jedna-dva-tri a zacnu ubirat a pridavat plyn asi pri tretim seslapnuti se auto rozjede a jede jak vitr. Po zastaveni(krizovatka, retarder) se situace opakuje. Nevim si rady. Nema nekdo nejaky napad, konektory jsem prosel proud i odpory v poradku.

Je to laguna II 2002 1.9 88kW
novym ovladanim obtokoveho ventilu -nemá to obtokové,ale variabilné turbo.Odpoj výfuk a bež sa odviest.
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4 -Can-Clip,Vag-VCDS-Op-com,Fiat EcuScan,KTS 540 Esi 2.

Alfonzo
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř led 18, 2017 19:28

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Alfonzo » ned led 22, 2017 17:25

Výfuk jsem odpojený měl a bylo to beze změny.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od amat » ned led 22, 2017 17:53

No pro mě je zajímavá informace o výměně obtokového ventilu. Samozřejmě tím myslíš podtlakovou bambuli, která naklápí lopatky VGT. Tyto bambule se nikde neprodávají samostatně - pokud se budeme bavit o originále. Prodávají se pouze laciné čínskopolské náhrady, které jsou už svým zpracováním odstrašující šmejdy. Vůbec bych se nedivil, kdyby právě tady byla zrada a ta bambule regulovala lopatky špatně. Ono je taky problém ji jen tak od oka nastavit, hraje se tady na milimetry. Zajel bych na diagnostiku ke zkušenému diagnostikovi (tady na fóru třeba Zefek na Ostravsku) a pak bych to viděl na výměnu celého turba za nové (originální).
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Alfonzo
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř led 18, 2017 19:28

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Alfonzo » ned led 22, 2017 18:54

Jo myslim tím ovladací ventil plnicího tlaku - elektroventil na pravé straně. Turbo bylo vyměněné v Renaultu a ja auto koupil od zaměstnance, kterej už to dál nechtěl řešit.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od amat » ned led 22, 2017 19:04

Takže né podtlaková bambule, ale regulační ventil turba. Tak ten se dá koupit normálně originál Pierburg, stojí snesitelných cca 1200Kč. Je v autě originál turbo, nebo repas?

Za tím by mohl být i váznoucí EGR ventil. Zkusil bych ho v rámci testu otočit (zaslepit) a projet. Trochu se bojím té "nové" váhy vzduchu. Je to originál? Ty lacinné číny co se nabízejí na aukru jsou totiž úplně k ničemu. Kámoš to instaloval na svůj Vel Satis a váha se rozpadla (uvolnily se měřící členy) a krásně zlikvidovala turbo. Nehledě na to, že i před tím měřila dost od oka.

U 1.9dCi bývá taky problém s kabeláží ke snímači plnícího tlaku, dráty se často ulámou. Tohle prostě bude chtít hodit na diagnostiku a projet to. Záleží co se v motoru děje když se zasekne na 2000ot.
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Alfonzo
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř led 18, 2017 19:28

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Alfonzo » ned led 22, 2017 19:19

EGR je vyčištěny a otočený, elektroventil je originál a váha je siemens od hella, měl jsem tam ještě jednu novou na zkoušku a pořád stejný projev. Kabely ke snímači plnícího tlaku jsou v pořadku.Podtlaková membrana na turbu tlak drží. Měl jsem dole i vyvěvu jestli je v pořadku a je o.k. Turbo je repasované, ale kvalitní.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od amat » ned led 22, 2017 19:29

No takových kvalitní repasovaných turb jsem už viděl. A pokud se nemýlím, pár zoufalců tady už popisovalo podobné projevy jako u tebe. V rámci testu, bych zajel na vrak, koupil staré turbo za pár kaček a zkusil to vyměnit - u 1.9dCi v L2 je to práce v pohodě. Repasům nebudu nikdy věřit ať si vykládá kdo chce co chce. Viděl jsem jak to v takových dílnách vypadá a hlavně jaké díly se k repasi používají... Nedal bych si to ani na kolo.

Zkusil bych tedy vrátit EGR do originální polohy, jestli se něco změní. Je totiž možné, že je otočený špatně.
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od amat » ned led 22, 2017 19:41

Ještě mě napadlo, zkusil bych podle čísla zkontrolovat, zda-li je tam správný snímač plnícího tlaku. Co vím tak existovaly snad tři typy - tři rozdílné čísla.

Na tvém místě bych ještě jednou prošel banalitu v podobě těsnosti sání. Zejména spoje na vstupu a výstupu z IC. Pochopitelně musí být všechny spoje suché. Pokud nejsou, je tam netěsnost - ztráta tlaku. Ta když je velká může vyústit až v chybu nedostatku vzduchu v sání. První L2 taky měly IC, který se rád nafouknul a prasknul. Tohle by chtělo taky prověřit. Zejména pravý (z pohledu zepředu) spoj IC (výstup), není z vrchu vidět, pokud tam je netěsnost, uvidíš to jen ze spodu. Další kritický bod 1.9dCi je chcípací klapka - často praská. Základní pravidlo - sání musí být absolutně čisté, kde prolíná olej, tam se ztrácí tlak. Většinou jsou ty ztráty drobné a nikdo to neřeší - v servisech jsou nad tím schopni mávnout rukou a prohlásit, že je to u dieselu normální (i v autorizáku), ale opravdu NENÍ! Moje L2 1.9dCi má 350 000km a sání má čisté jak u nového auta.
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od amat » ned led 22, 2017 19:44

Prověřil bych i samotnou hadici z IC do sání - umí takřka neviditelně prasknout.
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2095
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od jarda19 » ned led 22, 2017 23:21

Ale on v 1 příspěvku psal: ,, Kdyz ale radim rychlosti jedna-dva-tri a zacnu ubirat a pridavat plyn asi pri tretim seslapnuti se auto rozjede a jede jak vitr,,
Kdyby tam někde byla netěsnost tak by tam byla snad pořád.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Alfonzo
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř led 18, 2017 19:28

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Alfonzo » pon led 23, 2017 10:39

Když to nechce jet je rozdíl zdvihu regulačního ventilu + 80mg/zdvih až + 421.8 mg/ zdvih. Když se to rozjede tak se změní skokově na záporné hodnoty až - 420 mg/zdvih, plnící tlak vylétne nahoru a auto jede jak střelený. Problém je tedy v regulaci. Otázka je jestli v elektromagnetickým ventilu nebo na samotném turbu. V poledne mi přivezou elektroventil tak to zkusím.

Hadice mám čistý i klapku. Má najeto 310 000km.

Tím elektromagnetickým ventilem to není.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů