Obvod přívodu vzduchu - DF301

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

trumpetak
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon zář 22, 2008 08:35

Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od trumpetak » stř kvě 04, 2011 22:15

Ahoj,
pri akceleraci vozu se mi cim dal casteji ukazuje hlaska Check Injection. Mam vycisteny EGR a zaslepeny privod spalin do EGR ventilu. Odmastovacim sprayem na brzdy jsem prostriknul vahu vzduchu, vizuelne cista. Nezbylo mi nic jineho nez diagnostika a ta pise:

DF301 - obvod přívodu vzduchu 2.DEF - příliš vysoká hodnota plnícího tlaku.

Ze by odchazela vaha vzduchu nebo si mam dat pozor jeste na jine eventuality?

Predem diky za vsechny rady vsem zkusenym renaultakum ;-)

Dan
Laguna II Grandtour 2.2 dCi r.v.2005

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11573
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Šamša » pát kvě 06, 2011 01:27

Vysoký tlak řeší čidlo tlaku na rouře za intercoolerem a nejspíše máš zarostlé naváděcí klapky v turbu, nebo zaseklou bambuli která je pohání a nebo regulační ventil.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

trumpetak
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon zář 22, 2008 08:35

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od trumpetak » pát kvě 06, 2011 06:12

Díky za odpověď Šamšo,
umím si představit kontrolu čidla nebo zprovoznění zaseklého regulačního venilu turba. V případě že budou "zarostlé" naváděcí klapky v turbu nebo ta "bambule" jak říkáš, je cesta jak to vyčistit (zprovoznit) nebo mi turbo pomalu odchází a čeká mne repas či výměna?

Díky Dan
Laguna II Grandtour 2.2 dCi r.v.2005

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11573
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Šamša » ned kvě 08, 2011 12:21

V každém případě to vyzkoušej, že na volnoběh odpojuj hadičku podtlaku z regulačního ventilu a uvidíš zda reaguje táhlo bambule na natáčení lopatek, můžeš to zkusit i rukou, ale péro v bambuli má dost velký odpor. V každém případu pokud nepomůže promazání čepu do skříně turba(nejlépe měděnou vazelínou do 1300°C) a je to zaseklé, tak musí turbo ven a nechat ho vyčistit, případně repasovat.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

trumpetak
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon zář 22, 2008 08:35

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od trumpetak » sob kvě 21, 2011 14:49

Ahoj,
tak dle rady jsem vyzkoušel odpojování hadičky podtlaku na regulačním ventilu turba a táhlo na turbu funguje bezvadně (pro jistotu ventil prostříknut pro vyčištění). Dále byl venku EGR ventil, který byl pouze zaolejovaný (vyčištěn - mám zaslepený přívod spalin do EGRu). Stejně pročištěn ventil chcípací klapky (klapka se taky pohybuje bez problémů) a nakonec bylo venku i samotné čidlo kontolující přetlak na hadici která jde z IC. Také prostříknuto a vyčištěno (ikdyž bylo jen trochu od oleje). Chcípací klapka a hadice kolem ní byla docela od oleje ale někde sem tu čet, že je to vcelku normální.
Diagnostika pořád vyhazuje stejnou chybu, když je motor chvilku v záběru pak to padne do nouzáku nejede a mírně kouří když to sešlápnu.
Může být v hajzlu to čidlo přetlaku na hadici z IC nebo nemůže být problém, že je zaslepený ten přívod spalin do EGERu?.
Nevím jestli se tahle chyba co se objevuje je stejná jako před vyčištěním EGRu a jeho zaslepením nebo to předtím byla chyba zasraného EGRu. Chyby už sem z jednotky vymazal......

Díky Dan
Laguna II Grandtour 2.2 dCi r.v.2005

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11573
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Šamša » ned kvě 22, 2011 12:27

Zaměř se na čidlo tlaku a pokud máš DDT, tak kontroluj tlak i za jízdy. Neměl by jít přes 1,5 bar(2,5 bar absolutního), teď nevím jak je to tam vedeno.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

trumpetak
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon zář 22, 2008 08:35

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od trumpetak » ned kvě 22, 2011 13:26

Mám Renault Clip. Za jízdy sem jednou měřil, ale jako na potvoru to žádnou chybu nevyhodilo. Tady je printscreen chyby, kterou pak najdu dodatečně, když diagnostiku připojím, on zaznamená hodnoty v tu chvíli, kdy chybu vyhodí.

http://obrazku.cz/obr699088_Obr2.JPG

a tady je vyfocený to čidlo. Hledal sem podle čísla na e-cat.cz a na můj motor mi to vyhodilo úplně jiný. Tady to sem našel u 1,9 dCi
(ja mam 2.2 dCi 110 kW).

http://obrazku.cz/obr699096_IMAG0283.jpg



Dan
Laguna II Grandtour 2.2 dCi r.v.2005

trumpetak
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon zář 22, 2008 08:35

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od trumpetak » úte kvě 31, 2011 20:37

Tak dnes mi konečně dorazilo čidlo plnícího tlaku na hadici z IC a auto se chová úplně jinak. Zase to táhne od spodních otáček jako dřív a po celoodpoledním prohánění po severočeských silnicích ani jednou nouzovej režim. Jsem ale skeptik, tak ještě nechci dělat závěry, nicméně to vypadá skutečně na vadné čidlo. To by člověk nevěřil jak jedna titěrná součástka dokáže úplně změnit jízdní vlastnosti auta (akcelerace apod.)

Jinak objednano na: http://www.nahradnidily1.cz/autodily/sn ... /62951739/
Dodáno rychle a o tisícovku levněji než u nás v kameném krámě.

Díky Šamšo za užitečné rady ;-)

Dan
Laguna II Grandtour 2.2 dCi r.v.2005

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od amat » stř čer 01, 2011 02:20

Da se to cidlo cistit sprejem na vahy vzduchu? Nebo doporucite nejaky jiny pripravek? Da se vubec cistit nebo se rovnou meni??
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

trumpetak
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon zář 22, 2008 08:35

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od trumpetak » stř čer 01, 2011 23:22

No ono to je konstrukčně odlišný od váhy vzduchu. Není to průchozí, má to pouze malý otvor uprostřed a uvnitř jsou nějaké plíšky a elektronika podobně jako na váze vzduchu. Nicméně čistidlo na váhy vzduchu nebo odmašťovač brzd tomu určitě neuškodí, otázkou je jak to pomůže. U mne to čidlo bylo asi fakt K.O. protože čištění nepomohlo. Naproti tomu kámoš na fiatovi měl stejný problémy a po demontáži čidla zjistil že vsupní otvor má zapráskanej tak jako bývá EGR takovym černym hnojem. Po vyčištění a zprůchodnění otvoru měl po problému. Takže ponejprv bych určitě čistil a až potom měnil.......záleží taky co vám hlásí diagnostika.

Dan
Laguna II Grandtour 2.2 dCi r.v.2005

matko600
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: stř zář 29, 2010 20:48
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od matko600 » pát čer 03, 2011 08:32

Cau ja mam podobny problem ako ty, iba s tym rozdielom ze nemam vysoky tlak ale nizky. Tebe na diagnostike ukazovalo cez 2000 mbar, ja som mal okolo 1300 mbar. Ako sa ti to chovalo ked hovoris ze ti to odspodu vobec netahalo? Mne auto taha az od asi 2200ot.
Renault Laguna 1,9DCi 2001

trumpetak
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon zář 22, 2008 08:35

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od trumpetak » pát čer 03, 2011 15:54

Nejdřív k odpovědi na tvůj dotaz. Nízký tlak by mohl znamenat děravý intercooler nebo něco prasklého na cestě od turba přes IC až do motoru. Prostě se Ti ten tlak někde ztrácí....
No a teď zpět k mému problému, nouzový režim se opět opakoval, opět s vysokým tlakem. Takže čidlo to nebylo a jediné co už nás napadá s kámošem je toto: vysoký tlak v sání se objevuje ve chvíli kdy to oroštuju a při přeřazování ten tlak na chvilku vyletí nahoru (v té chvíli motor ohlásí check injection). Říkal, že by to mohlo dělat právě zaslepení přívodu spalin do EGRu které se provedlo po jeho vyčištění. Nejsem automechanik, ale vysvětloval mi to tak že při velkém záběru a náhlém povolenní (typicky přeřazení)dojde k nějkému zpětnému rázu do sání (nebo nějak podobně) a tím tam ten tlak vyletí. To by to ale dokázali popsat jiní, já ne. Nicméně zkusíme odstranit zaslepení.....a pak se uvidí.....
Už mne to laborování fakt neba.....

Dan
Laguna II Grandtour 2.2 dCi r.v.2005

matko600
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: stř zář 29, 2010 20:48
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od matko600 » pát čer 03, 2011 21:28

Ja mam vsetko v sani tesne neviem cim to je ze je nizky tlak. Menil som IC.
Mam repasovane turbo, a ja som si myslel ze ten ventil co riadi naklapanie lopatiek (Waste gate) je zle nastaveny a aj si to myslim. V servise kde robia turba mi povedali ze ale to nema s tym nic spolocne.
A teraz k tvojmu pripadu: V servise kde robita turba mi hovoril ze ten ventil na naklapanie lopatiek robi to ze ked je velky tlak v turbe alebo sani, prepusti vyfuk von z turba a nie na lopatky. Ze ak by to bolo zle nastavene tak auto pri vyssich otackach padne do nudzoveho rezimu - presne ako tebe. Ale ak to moze byt zle nastavene na vysoky tlak preco by to potom nemohlo byt zle nastavene aj na nizky tlak, ze by mi netlacilo do turba tolko kolko by malo ale prepusta to von.
Renault Laguna 1,9DCi 2001

trumpetak
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon zář 22, 2008 08:35

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od trumpetak » pon čer 20, 2011 15:34

Po delší době jsem opět zpátky a snad už s vyřešeným problémem příliš vysokého tlaku. Vyměnil jsem tedy čidlo plnícího tlaku, to bohužel nepomohlo jak sem psal a stále hlásilo příliš vysoký tlak. Už mi to tedy nedalo a jel jsem do Renaultu v Teplicích, kde mi technik pootvrdil, to co jediné zbývalo a to buď elektromagnetický ventil turba (Pierburg) nebo samotné turbo. Říkal, že chyba se mu jak na potvoru neprojevila ani s mojím Pierburgem ani s jiným, který sebral z jiného auta. Nicméně to prý bude nejspíš jím, protože se mu při nějakém podtlakovém zkoušení jednou kousnul.
Nedalo mi to tedy a začal sem googlit zde ve fóru a narazil na Vlákno kde Šamša a wecka popisují, že ventil je dobré prostříknout třeba čističem brzd (to už jsem jednou dělal) a poté ještě prostříknout silikonovým olejem (to jsem předtím neudělal). Navíc jsem ještě sejmul tu boční čepičku, vyčistil molitanový filtr pod ní a dovnitř také stříknul silikonový olej. Od té doby už sem jel 2x Prahu a zpět, jednou Ústí nad Labem a chyba nikde :-).
Doufám tedy, že toto vlákno můžeme uzavřít s tím, že se nejspíš kousal elmag. ventil Pierburg a nereguloval správně naklápěcí lopatky turba, které pak dávalo vyšší tlaky než mělo ;-).
Chtěl bych tedy tímto poděkovat Šamšovi za dobré typy a také technikovi z Renaultu Jelínek v Teplicích. Byl moc ochotnej.

Díky

Dan
Laguna II Grandtour 2.2 dCi r.v.2005

Uživatelský avatar
email68
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pon kvě 18, 2009 11:31
Bydliště: BB kraj

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od email68 » pát srp 19, 2011 18:37

Zdravim panov Renault-akov, vedel by mi niekto napisat cislo toho cidla plniaceho tlaku vzduchu? do dvojkovej Laguny Grandtour kombi 1.9dCi,88kW,120PS,rok vyroby:04.2001/cidlo je zastrcene do tej hrubej hadici(asi v polovici) ktora vedie od chladica ku skrtiacej klapke,uz som dva krat objednaval a ani do jedneho nepasoval konektor.

Tu je link na stranku z ktorej som objednaval: http://www.profesionalni-autodily.cz/sn ... 16665.html
Renault Laguna Grandtour II - Privilege 1.9dCi 88 KW r.v. 2001,chiptunning 140PS

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od amat » pát srp 19, 2011 19:00

No to je tedy pěkně zvláštní, protože tento snímač mám ve svém voze (z vraku) a konektor bezproblému sedí. Chtělo by nafotit tvůj konektor, případně starý snímač co máš, protože asi budeš mít nějaký atyp.
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Tomas.jednoxxx
Junior member
Příspěvky: 164
Registrován: ned led 10, 2010 14:19

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Tomas.jednoxxx » pát srp 19, 2011 19:10

To číslo je 8 200 155 613 A mrkni třeba sem: http://www.ecat.elit.cz/ArticleBrowser. ... SUP=&SST=4
Renault Laguna Grandtour II - Privilege 1.9Dci 88 KW r.v. 2001 270000 km

Uživatelský avatar
email68
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pon kvě 18, 2009 11:31
Bydliště: BB kraj

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od email68 » pát srp 19, 2011 19:44

Dakujem vsetkym,trosku som maturoval,ako sem dostat obrazok,no dufam,ze to pojde:tu je link na moj konektor:
https://rapidshare.com/files/796114059/DSC00505.JPG
Renault Laguna Grandtour II - Privilege 1.9dCi 88 KW r.v. 2001,chiptunning 140PS

Tomas.jednoxxx
Junior member
Příspěvky: 164
Registrován: ned led 10, 2010 14:19

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Tomas.jednoxxx » pát srp 19, 2011 20:26

Hm, tak to nechápu, můj konektor vypadá trošku jinak, tak nevím, jestli by ti to šlo zapojit s tím tvým konektorem to čidlo, co jsem psal výše.
Renault Laguna Grandtour II - Privilege 1.9Dci 88 KW r.v. 2001 270000 km

Uživatelský avatar
email68
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pon kvě 18, 2009 11:31
Bydliště: BB kraj

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od email68 » sob srp 20, 2011 08:57

ObrázekObrázek
konektor ma mensie 3 dierky,tym padom sa nedal zasunut na cidlo
Renault Laguna Grandtour II - Privilege 1.9dCi 88 KW r.v. 2001,chiptunning 140PS

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od amat » sob srp 20, 2011 12:11

Hmmm, tak těch anomálií tam vidím trochu více... pokud to tedy nemáš nějak demontované, tak máš velmi zvláštní i chcípací klapku. Směrem k tobě má mít totiž vývjevu (baňku). Dále mě zajímá na co tam máš ten modrý drát?
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
email68
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pon kvě 18, 2009 11:31
Bydliště: BB kraj

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od email68 » sob srp 20, 2011 14:12

Ten modry kabel je nepodstatny,to je napajanie zosilovaca k hudbe
Renault Laguna Grandtour II - Privilege 1.9dCi 88 KW r.v. 2001,chiptunning 140PS

Uživatelský avatar
email68
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pon kvě 18, 2009 11:31
Bydliště: BB kraj

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od email68 » sob srp 20, 2011 21:17

Obrázek Obrázek
Tu je cidlo,ktore som objednal ako druhe(drahsie),ale konektor nepasuje.

Toto je ono: http://www.profesionalni-autodily.cz/sn ... 16665.html
Renault Laguna Grandtour II - Privilege 1.9dCi 88 KW r.v. 2001,chiptunning 140PS

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17589
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od Zefek » ned srp 21, 2011 01:06

Co jsem se díval, tak ty čidla existují dvě. Ale jen jeden typ se používá na hadici. Jeden typ je pod číslem 8200155613 a další číslo na tom snímači je 0281002552. Tenhle typ se používá na motoru F9Q750 a F9Q754. Pak je k tomu díl, který je označený jako bočník snímače tepla s číslem 7701058171 (8200764747), ale netuším, co to je - vypadá to jako konektor s kouskem kabelu.
Druhý typ se používá třeba na motoru F9Q732(Mégane I) a je k sání připojený malou hadičkou. Je pod číslem 8200225971. Na snímači by mělo být číslo A261260607-015. Do toho snímače by měl sedět ten konektor, který tady ukazuješ.

Když tak tady napiš čísla z těch snímačů a podíváme se, z čeho to je.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
email68
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pon kvě 18, 2009 11:31
Bydliště: BB kraj

Re: Obvod přívodu vzduchu - DF301

Příspěvek od email68 » ned srp 21, 2011 08:56

Original snimac,ktory tam bol som stratil,takze treba identifikovat snimac podla konektoru,ktory tam je,tie ktore som objednal su vacsie rozmerovo,aj tie koliky(kontakty) v snimaci su vacsie,preto konektor nejde pripojit,Verzia mojej Laguny je KG0G06/1,9/cislo motora v technicaku je F9QC7
urcite tam nejde nic ine,len ten snimac,najlepsie by bolo,keby niekto s rovnakou Lagunou pofotil tie vecicky,a ktovie ci by to slapalo s inym konektorom.
Renault Laguna Grandtour II - Privilege 1.9dCi 88 KW r.v. 2001,chiptunning 140PS

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů