Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Moderátor: Moderators General
- Stanley.ONEill
- Advanced member
- Příspěvky: 371
- Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
- Bydliště: Kralovehradecko
Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Omlouvám se administrátorům pokud jsem založil téma které tu již je ... já ho bohužel nenašel. Přikládám tedy svůj návod na (pro někoho možná zbytečné, pro jiného snad nápomocné) opravu ...
Doufám, že i tyto nic neříkající fotky, pomohou při opravě.
Nejdříve, snad to ani nestojí za zmínku, je nutné demnotovat dva šrouby krycích plastů pod volantem.
Jako další krok otestujeme, zda je vůbec systém funkční, zda-li je problém opravdu ve spínači, resp. jeho drátech. Skratujeme kontakty na konektoru od spínače.
Pokud se tedy po spojení dvou kontaktů aktivuje hlasové ovládání, demontujeme celou páčku i s mechanismem tak, že zamáčkneme plastové zajišťovací packy. Viz obr. 2 a 4 a vytáhneme směrem ke dveřím.
Po vyndání páčky jsem vymotal černé dráty od spínače a problém se ukázal v podobě urvaného drátu.
Nyní musíme rozebrat celej mechanismus. Není se čeho bát, žádná součástka při demontáži nevypadne (neměla by, pokud ano povedlo se vám něco zlomit ). Opatrným vypáčením všech plastových západek rozdělíme mechanismus na dvě části. (Západky bohužel na fotkách nejsou vidět, ale jsou nepřehlédnutelné.)
Dále např. nožíkem vypáčíme vlastní tlačítko hlas.ovládání. Nožíkem opatrně zajedeme do spodní části tlačítka a lehce ji vypáčíme. Pozor na pružinu!
Tyto dvě packy drží část, kterou nyní potřebujeme vyndat. Šroubováčkem je tedy lehce ohneme, kupodivu vcelku drží ohnuté.
Ze strany mechanismu nyní vytáhneme střed páčky. Dobrá zpráva je, že jsme se dostali k jádru celé věci. Špatná, že Renault krásně zalil do plastové tyčky drát, který potřebujeme vyměnit.
Já postupoval dále následovně :
Zbytky drátu jsem ostrým nožem uřízl spolu s kouskem plastu, abych se dostal k co „nejzdravějšímu“ kousku drátu a aby měly nové dráty nějaké zázemí.
Před vlastním pájením, je dobré lehce ocínovat drátky na plastové tyčce, ale opravdu jen lehce, aby se nezačal tavit plast kolem, aby se drátky opět neschovali.
Teď je potřeba trochu odizolovat dráty, ocínovat je, lehce namočit do kalafuny a nejlépe mikropájkou začít pájet na plastovou tyčku přímo na dráty a nechat lehce zapustit do plastu (zase ne moc – opět, aby se drátky v tyčce neztratily). Je dobré, v průběhu práce s novými dráty, kontrolovat, zda mají kontakt, nejlépe dráty připojit k multimetru a zlaté kontakty spínače čímkoli spojit.
Další krok už není asi úplně povinný, ale doporučoval bych ho, vzhledem k tomu, že drátky budou opět namáhány při zapínání světel. Je dobré je lehce zalepit do dvojsložkového lepidla, aby nebyl takový tlak na spájený spoj.
Necháme chvíli lepidlo zatuhnout, aspoň hodinku. Tyčku následně zasuneme zpět do páčky, ještě předtím, ale srovnáme pacičky ze strany tlačítka, které jsme při vyndávání tyčky uhnuli.
Teď je už jen potřeba odměřit délku a nové drátky napojit na konektor. Dle vlastní libosti jak se vám s tím chce dělat. Já volil variantu napojení drátků přímo na kontakty, které jsem musel vyndat z konektoru. Myslím si, že je to lepší, vzhledem k tomu, že RENAULT dráty jsou moc tvrdé a lámou se.
Zároveň můžeme mechanismus dát opět do kupy. Pozor (jak už jsem na začátku zmiňoval), aby konec tyčky byl ve stejné poloze jako bílá plastová část v druhé polovině mechanismu (viz. začátek).
Doporučuji epoxidové lepidlo ještě lehce přizpusobit terénu tak, aby nikde nedrhlo. Co se týče následné upevnění drátku, doporučuji udělat větší očko (viz. obrázek), aby si kabel mohl „dělat co chce“ a nebyl nucen ke zbytečnému opotřebení.
Před montáží páčky zpět, provedeme nejřív raději test. Pokud jsem vše napsal pochopitelně, tak jste určitě jako já uspěli v opravě.
Přeji znovu příjemné používání hlasového ovládání .
Doufám, že i tyto nic neříkající fotky, pomohou při opravě.
Nejdříve, snad to ani nestojí za zmínku, je nutné demnotovat dva šrouby krycích plastů pod volantem.
Jako další krok otestujeme, zda je vůbec systém funkční, zda-li je problém opravdu ve spínači, resp. jeho drátech. Skratujeme kontakty na konektoru od spínače.
Pokud se tedy po spojení dvou kontaktů aktivuje hlasové ovládání, demontujeme celou páčku i s mechanismem tak, že zamáčkneme plastové zajišťovací packy. Viz obr. 2 a 4 a vytáhneme směrem ke dveřím.
Po vyndání páčky jsem vymotal černé dráty od spínače a problém se ukázal v podobě urvaného drátu.
Nyní musíme rozebrat celej mechanismus. Není se čeho bát, žádná součástka při demontáži nevypadne (neměla by, pokud ano povedlo se vám něco zlomit ). Opatrným vypáčením všech plastových západek rozdělíme mechanismus na dvě části. (Západky bohužel na fotkách nejsou vidět, ale jsou nepřehlédnutelné.)
Dále např. nožíkem vypáčíme vlastní tlačítko hlas.ovládání. Nožíkem opatrně zajedeme do spodní části tlačítka a lehce ji vypáčíme. Pozor na pružinu!
Tyto dvě packy drží část, kterou nyní potřebujeme vyndat. Šroubováčkem je tedy lehce ohneme, kupodivu vcelku drží ohnuté.
Ze strany mechanismu nyní vytáhneme střed páčky. Dobrá zpráva je, že jsme se dostali k jádru celé věci. Špatná, že Renault krásně zalil do plastové tyčky drát, který potřebujeme vyměnit.
Já postupoval dále následovně :
Zbytky drátu jsem ostrým nožem uřízl spolu s kouskem plastu, abych se dostal k co „nejzdravějšímu“ kousku drátu a aby měly nové dráty nějaké zázemí.
Před vlastním pájením, je dobré lehce ocínovat drátky na plastové tyčce, ale opravdu jen lehce, aby se nezačal tavit plast kolem, aby se drátky opět neschovali.
Teď je potřeba trochu odizolovat dráty, ocínovat je, lehce namočit do kalafuny a nejlépe mikropájkou začít pájet na plastovou tyčku přímo na dráty a nechat lehce zapustit do plastu (zase ne moc – opět, aby se drátky v tyčce neztratily). Je dobré, v průběhu práce s novými dráty, kontrolovat, zda mají kontakt, nejlépe dráty připojit k multimetru a zlaté kontakty spínače čímkoli spojit.
Další krok už není asi úplně povinný, ale doporučoval bych ho, vzhledem k tomu, že drátky budou opět namáhány při zapínání světel. Je dobré je lehce zalepit do dvojsložkového lepidla, aby nebyl takový tlak na spájený spoj.
Necháme chvíli lepidlo zatuhnout, aspoň hodinku. Tyčku následně zasuneme zpět do páčky, ještě předtím, ale srovnáme pacičky ze strany tlačítka, které jsme při vyndávání tyčky uhnuli.
Teď je už jen potřeba odměřit délku a nové drátky napojit na konektor. Dle vlastní libosti jak se vám s tím chce dělat. Já volil variantu napojení drátků přímo na kontakty, které jsem musel vyndat z konektoru. Myslím si, že je to lepší, vzhledem k tomu, že RENAULT dráty jsou moc tvrdé a lámou se.
Zároveň můžeme mechanismus dát opět do kupy. Pozor (jak už jsem na začátku zmiňoval), aby konec tyčky byl ve stejné poloze jako bílá plastová část v druhé polovině mechanismu (viz. začátek).
Doporučuji epoxidové lepidlo ještě lehce přizpusobit terénu tak, aby nikde nedrhlo. Co se týče následné upevnění drátku, doporučuji udělat větší očko (viz. obrázek), aby si kabel mohl „dělat co chce“ a nebyl nucen ke zbytečnému opotřebení.
Před montáží páčky zpět, provedeme nejřív raději test. Pokud jsem vše napsal pochopitelně, tak jste určitě jako já uspěli v opravě.
Přeji znovu příjemné používání hlasového ovládání .
Naposledy upravil(a) Stanley.ONEill dne sob led 18, 2014 18:06, celkem upraveno 2 x.
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Perfektni navod
Hned jak prestane prset tak to jdu zkusi zkratovat kde je problem
DIKY
Lukas
Hned jak prestane prset tak to jdu zkusi zkratovat kde je problem
DIKY
Lukas
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
- Stanley.ONEill
- Advanced member
- Příspěvky: 371
- Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
- Bydliště: Kralovehradecko
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
- ted jsem si vsiml ze tam chybi jeden obrazek 07... neni sice moc podstatnej ale urcite potesi kdyz uz sem to fotil
- myslim ze neni zac konecne necim muzu tez prispet
- myslim ze neni zac konecne necim muzu tez prispet
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
- Jirke
- Senior member
- Příspěvky: 1920
- Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Stando, tys to musel opravovat ? Ja mel pocit, ze to fungovalo dycky (i kdzy ja to teda nepouzival)...
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
- Stanley.ONEill
- Advanced member
- Příspěvky: 371
- Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
- Bydliště: Kralovehradecko
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
No covece, na zcatku to chodilo ale postupem castu to slo hur a hur. Nakonec jsem zjistil ze je tam jeden dtratek zlomenej no ... ale od te opravy to jede v pohode . Spis resim lehce poblaznene okno u ridice, od dob co se mi trochu v zime lehce vybila baterie mou vinouJirke píše:Stando, tys to musel opravovat ? Ja mel pocit, ze to fungovalo dycky (i kdzy ja to teda nepouzival)...
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Díky za postup...neb mi take nefungovalo hlasove ovladani, z niceho nic prestalo...v Renaultu si nevedeli rady...zkouseli to pres pocitac, ze tam bylo pry vypnute, ale po nove reaktivaci stejne nechodilo, tlacitko v haji je nenapadlo...takze jsem to rozebral...vypadly hned oba dratky...takze to bylo jasne...rozdelal jsem to...musim rici, ze rozdelal tu krabicku byl lehce porod, tech 6 zamecku dokola strasne drzelo, fakt to bylo to nejhorsi...ale sletovano, vraceno a ejhle fungovalo, ale asi tak den...takze znova otervit a bylo to znova utrzene...takze DOBROVOLNY KROK s pouzitim lepidla povazuji za nutny a doporucuji nejake lepidlo, ktere je po zaschnuti lehce elasticke, pouzit... fakt to bez toho nevydrzi, jak se rozsvetci, tak to lita sem a tam a hned to praskne, neda se to naletovat poradne, neb skoro nekoukaji dratky...takze po pouziti lepidla, zashle, vracene a funguje...takze dekuji za navod...neb zprava ze servisu - Páčka směrovek originál 3 298,- je hruza...takze parada
- Stanley.ONEill
- Advanced member
- Příspěvky: 371
- Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
- Bydliště: Kralovehradecko
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
- ja to radsi prave lepil
- jinak ... od te doby stale bez problemu jedu i s hlas. ovladanim )))
- jinak ... od te doby stale bez problemu jedu i s hlas. ovladanim )))
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3328
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Ahoj,
Díky za super návod. Díky němu jsem našel odvahu se do toho taky pustil, i když zatím nejsem úspěšný, protože se mi to při montáži zpět opět někde přerušilo - spoj je opravdu titěrný. Za to řešení se zalitými tenkými drátky, které se pohybují při každém zapnutí světel i pohyby páčky by zasluhoval konstruktér dostat pár facek.
Ještě to zkusím jednou rozebrat, přiletovat a zalít lepidlem z tavné pistole (nemůžu jí najít), ale myslím, že to časem stejně zas upadne
napadá mě možnost vrazit, či naletovat do těch zbytků drátků piny a na ty pak přiletovat kabel ke konektoru (ideálně kroucený).
nebo prostě umístit tlačítko na hlasové ovládání někam jinam, třeba na kryt sloupku řízení...
Díky za super návod. Díky němu jsem našel odvahu se do toho taky pustil, i když zatím nejsem úspěšný, protože se mi to při montáži zpět opět někde přerušilo - spoj je opravdu titěrný. Za to řešení se zalitými tenkými drátky, které se pohybují při každém zapnutí světel i pohyby páčky by zasluhoval konstruktér dostat pár facek.
Ještě to zkusím jednou rozebrat, přiletovat a zalít lepidlem z tavné pistole (nemůžu jí najít), ale myslím, že to časem stejně zas upadne
napadá mě možnost vrazit, či naletovat do těch zbytků drátků piny a na ty pak přiletovat kabel ke konektoru (ideálně kroucený).
nebo prostě umístit tlačítko na hlasové ovládání někam jinam, třeba na kryt sloupku řízení...
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
No nevim nevim, zda budes s temi piny uspesny, protoze je to fakt na tesno...hlavne ten zadni (vic zastrceny) de facto nemuze vest nahoru (kolmo naletovat nelze), neslo by to zastrcit a otacet, musi byt letovan uz lehce smerem dopredu (tedy jako by k tlacitku), kolmo lze letovat ten blizsi...no a kdyz das piny, tak to nepujde slozit (malo mista)...je to fakt strasne debilni...nechapu, jak to mohli vypustit takto do sveta...vyvedeni ven sice je reseni, ale urcite bych si to sobe nikdy neudelal, proc pridavat dalsi spinac, nepasoval by nikam, kdyz uz jich tam je vice nez dost...a jak casto to budes pouzivat??? Mne to tedy stale funguje, od posledniho prispevku...ale take jsem se natrapil...pomoholo opravdu az lepidlo, ktere je po zaschnuti elasticke a take jsem pouzil napojeni kabilku... puvodni jsme zkratil a na ne naletoval asi 5 cm dalsi jine...fakt bych nevyvadel jinam spinac, nebude to hezke a zas tak casto to prece nepouzivas...a kdyz ano sahat jinam a hledat spinac, potom ztraci prece smysl ,ze je to hlasove ovladane (ma to byt po ruce), to muzes treba navigaci rovnou stelovat pravou rukou...to spis bych investoval do jine packy...skoda ze se neda pouzit ze starsi lagunky, ty jsou za 200 na aukru i ebay, ale tyhle jsou jen na ebay, sehnat se tam daji, co jsem hledal za cca 25 liber i s dopravou, cca 650 Kc...coz oproti nove je dobre, ale presto to zaboli ...no takze asi tak...je to na tobe...ale zkus to take prilepit po sletovani...je to mizerna prace a jde to blbe, ale uz jsme 2 komu to nakonec drzi...chce to vytrvat drzim palce...
- Stanley.ONEill
- Advanced member
- Příspěvky: 371
- Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
- Bydliště: Kralovehradecko
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
- no vono jde hlavne o to ze tohle nepouziva jen renault bohuzel .. a ten konstrukter pouzil dost nevhodnou kabelaz (moc tvrde lanko) .... jinak plne souhlasim
- co se tyce tech pinu... to sem tu ani nepsal ..zkousel jsem to a hned sem od toho upustil ... proto ze jednak kdyz dovnitr zatavis pin ... tak pri rostaveni se ti lehce dratky strati a mezi pinem a dratem bude prevazne plast
- bohuzel .. tak jak sem to resil je asi takova jedina "nejlepsi" moznost .. kazdopadne kdyz nekdo bude sikovnejsi a najde lepsi reseni .. sup sem s tim
- ja osobne vyuzivam hlasove ovladani casto ... zvlast konkretne na vyteceni
- co se tyce tech pinu... to sem tu ani nepsal ..zkousel jsem to a hned sem od toho upustil ... proto ze jednak kdyz dovnitr zatavis pin ... tak pri rostaveni se ti lehce dratky strati a mezi pinem a dratem bude prevazne plast
- bohuzel .. tak jak sem to resil je asi takova jedina "nejlepsi" moznost .. kazdopadne kdyz nekdo bude sikovnejsi a najde lepsi reseni .. sup sem s tim
- ja osobne vyuzivam hlasove ovladani casto ... zvlast konkretne na vyteceni
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Já když potřebuju vytéct tak si najdu babu.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
- Stanley.ONEill
- Advanced member
- Příspěvky: 371
- Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
- Bydliště: Kralovehradecko
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
oprava ...... na vytaceni ....
:D:D:D:D ... D
:D:D:D:D ... D
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
- Trupik
- Starting member
- Příspěvky: 45
- Registrován: sob pro 30, 2006 07:49
- Bydliště: Postoloprty/Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Zdravím vás kolegové renaulťáci. Mám ten samý problém, ale nemám tlačítko na volantu ale vedle tlačítka ESP. I po proklemování mi nic hlasovka neřekne. Nevíte čím by to mohlo být?
díky za info.
díky za info.
Trupik / Laguna II expresion 1,9 Dci,6kvalt..stříbrná metalíza,prostě kráska
spotřeba 6,5l/100km
spotřeba 6,5l/100km
- Stanley.ONEill
- Advanced member
- Příspěvky: 371
- Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
- Bydliště: Kralovehradecko
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
kdyz si spojil konktakt u volantu tak nic ? .. pak bych zkoumal dal od toho konektoru, nejlip az na druhou stranu kabelu ... coz je ale na prd pac se tam tezko dostava ... zkus mozna treba 10 cm od toho konektoru lehce oholit drat a spojit.
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
- Trupik
- Starting member
- Příspěvky: 45
- Registrován: sob pro 30, 2006 07:49
- Bydliště: Postoloprty/Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Ne nic se nestalo. A psal jsem, že nemám ten konektor na páčce blinkrů u volantu ale vedle vypínače ESP na přístrojovce. Pod volantem nic nemám.Mám výbavu privilege. Vím, že na mě mluvilo ale pak z ničeho nic přestalo. Zkoušel jsem snad všechno možný,ale nevím kudy a kam je to tažené.
Trupik / Laguna II expresion 1,9 Dci,6kvalt..stříbrná metalíza,prostě kráska
spotřeba 6,5l/100km
spotřeba 6,5l/100km
- Stanley.ONEill
- Advanced member
- Příspěvky: 371
- Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
- Bydliště: Kralovehradecko
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Jo takhle .. ja myslel ze to mas dodelavanej, jako nekteri zde, vypinac mimo. Premyslim jestli se to neda zjistit pres servisni menu. Jen si nepamatuju presne jak se tam dostat a hlavne jestli by tam byl nejaky test tehle funkce.... :/ ... tezko rict. . jestli se nevyklepal treba konektor kdesi v utrobach palubovky
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
- Stanley.ONEill
- Advanced member
- Příspěvky: 371
- Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
- Bydliště: Kralovehradecko
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Nedostupnes fotek resim, presouvam na jiny server. Zanedlouho budou zase k dispozici.
edit: - obnoveno
- jinak dvouslozkac stale drzi a tlaticko stale OK
edit: - obnoveno
- jinak dvouslozkac stale drzi a tlaticko stale OK
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
- Stanley.ONEill
- Advanced member
- Příspěvky: 371
- Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
- Bydliště: Kralovehradecko
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Panove, nevim zda vam to bude nejak platne, chci se podelit se zkusenosti provozu opraveneho tlacitka... po letech izolace ztvrdla a drat se ulomil u hrany zatvrdleho lepidla. Proto jsem udelal upravu a dal tenci dratek s mekci uzolaci a navic pretahnu smrsovaci buzirku pres dratek s lepidlem. viz. foto. ktere dodam.
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
- Stanley.ONEill
- Advanced member
- Příspěvky: 371
- Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
- Bydliště: Kralovehradecko
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Foto :
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Zdravím, mám Lagu chvíli a ted jsem se dostal k tomu, že vyřeším nefunkční tlačítko hlasového ovládání. Sundal jsem kryty pod volantem a koukam, nechybí mi tam něco? Nevedou mi do toho konektoru z druhé strany žádné kabely. Nikde to není odpojedné, přidělané nebo tak....
Prosím radu.
Prosím radu.
Renault Mégane IV (2017) modrá Cosmos, 1,5Dci, 81KW, Intens- R Link 2, Pur led Vision, Head Up, el. brzda, 17alu, výhřev sedaček, shark anténa, led osvětlení prahů- styling pack
Renault Laguna II (2006) 1.9 Dci, 96KW FAP, polokůže, 17alu, PDC atp
ex: R11 1,4 turbo, R19 1.7, Laguna 1,8i, Laguna 1,8 16V, Renault Trafic valník 2.0, Renault 19 II 1.9D,Renault Laguna I (2000) 1.9 DTi 5,2l /100Km v plné výbavě-el.kožené sedačky,atd.
Renault Laguna II (2006) 1.9 Dci, 96KW FAP, polokůže, 17alu, PDC atp
ex: R11 1,4 turbo, R19 1.7, Laguna 1,8i, Laguna 1,8 16V, Renault Trafic valník 2.0, Renault 19 II 1.9D,Renault Laguna I (2000) 1.9 DTi 5,2l /100Km v plné výbavě-el.kožené sedačky,atd.
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Jen hloupý dotaz, jsi si jist, že máš verzi, která má hlasové ovládání, tedy že máš na levé páčce tlačíko?
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Ano, zrak a hmat mi jeste sloužídráček píše:Jen hloupý dotaz, jsi si jist, že máš verzi, která má hlasové ovládání, tedy že máš na levé páčce tlačíko?
Renault Mégane IV (2017) modrá Cosmos, 1,5Dci, 81KW, Intens- R Link 2, Pur led Vision, Head Up, el. brzda, 17alu, výhřev sedaček, shark anténa, led osvětlení prahů- styling pack
Renault Laguna II (2006) 1.9 Dci, 96KW FAP, polokůže, 17alu, PDC atp
ex: R11 1,4 turbo, R19 1.7, Laguna 1,8i, Laguna 1,8 16V, Renault Trafic valník 2.0, Renault 19 II 1.9D,Renault Laguna I (2000) 1.9 DTi 5,2l /100Km v plné výbavě-el.kožené sedačky,atd.
Renault Laguna II (2006) 1.9 Dci, 96KW FAP, polokůže, 17alu, PDC atp
ex: R11 1,4 turbo, R19 1.7, Laguna 1,8i, Laguna 1,8 16V, Renault Trafic valník 2.0, Renault 19 II 1.9D,Renault Laguna I (2000) 1.9 DTi 5,2l /100Km v plné výbavě-el.kožené sedačky,atd.
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
No tak je dost dobre mozne, ze predchozi majitel to kvuli nefunkcnosti nejak resil a bud to totalne po...a pak vytrhl, nebo mu to udelal nejaky specialista v kvalitnim servisu, porotze dratky by tam byt mely
- Stanley.ONEill
- Advanced member
- Příspěvky: 371
- Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
- Bydliště: Kralovehradecko
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
no dobre by bylo zjistit odkud to vede presne a zkusit ty draty bud najit nebo vyvest znova
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998
Re: Oprava tlačítka pro aktivaci hlasového ovládání
Jak vůbec funguje to ovládání hlasem? Mám to tlačítko také ale vůbec nevím jak to obsluhovat
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů