Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně startuje

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od amat » stř čer 12, 2013 12:47

Tak to je dobrá zpráva ne? Snad to bude opravdu těsněním a lagu bude jezdit vesele dál. Prosím popiš detailně postup pro měření tlaků.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od Šamša » stř čer 12, 2013 12:59

Je na to speciální sada se zapisovačem tlaků, teda můj kamarád to má ještě z dob bývalých, ale funguje, jen je potřeba mít příslušné redukce na konkrétní motor. Měří se to v otvorech po vstřikovačích nebo žhav. svíčkách.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od amat » stř čer 12, 2013 13:03

Jj, s tou sadou vím, ale jaký je samotný proces toho měření? Motor se nastartuje a v určitých otáčkách se provede odečet hodnot?
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od Zefek » stř čer 12, 2013 13:09

Vždyť už jsme se o tom bavili. Měří se při startování a motor nesmí chytit. Při běžícím motoru jsou tlaky až 10x vyšší vlivem expanze hořícího paliva. Pokud potřebuješ změřit jen kompresní tlak, tedy tlak vzduchu, který tam je, když je píst v nejvyšším bodě (vzduch je nejvíce stlačen), nesmí dojít k zážehu (vznícení) paliva.

Nějaké budíky bych doma měl, aby se to změřit dalo, problém je ta redukce, nebo prostě napojení na motor.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od Šamša » stř čer 12, 2013 13:10

Musíš mít odpojené podávací čerpadlo, a odpojené čidlo na railu, no a pak zastartuješ a proces po přehozeni na další válec opakuješ. Rukou to neudržíš, musí to být fixované koníkem, tedy místo vstřikovače. Redukcí místo žhaviček by to také šlo. Nebo si zase uděláš výlet do našich krajů :-D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od Laco19 » stř čer 12, 2013 17:52

Zefek píše:... problém je ta redukce, nebo prostě napojení na motor.
Neoplati sa to vymyslat a vyrabat, ja som kupil merac kompresii na diesel s cca 10-timi adaptermi z ebay za necelych 36€ aj s dopravou.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od Šamša » čtv čer 13, 2013 23:06

Tak hlava je dole a Míra si chválí, že to jde tak jednoduše sundat, vše jen odpojil a nechal na svém místě. Na těsnění je vidět kde to povolilo. Potěšující je také to že válce mají nulové opotřebení, žádná hranka ve válcích a je pěkně vidět lapování válců a to má najeto 267000km. Také jak originální chladící kapalina s inhibitory koroze funguje velmi dobře, je krásně vidět, jak otvory pro chladící kapalinu v bloku svítí čistým kovem.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od amat » pát čer 14, 2013 02:24

Teda zejmena to honovani je tedy sokujici fakt. Skoro bych se nebal hovorit o dukazu mechanickych kvalit tohoto motoru. Stesti, ze pricinou tohoto problemu je jen takova blbost jako tesneni!

Rozepis se vic o te zazracne chladici kapaline? Co je to zac a za kolik?

At to brzy zase jezdi!
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od Laco19 » pát čer 14, 2013 11:04

amat píše:Teda zejmena to honovani je tedy sokujici fakt. Skoro bych se nebal hovorit o dukazu mechanickych kvalit tohoto motoru...
Myslim ze sokujuce by bolo ak by tam pri takom najazde uz neboli viditelne skrabance po honovani :wink: .

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od amat » pát čer 14, 2013 11:12

Někde se tady kdysi strhl skoro flame war, že stopy po honování píst vyhladí už po cca pár desítkách tisíc km. Tady vidím, že i po 270 000km je to v pohodě. Já už mám 305 000km tak jsem zvědavý jak by vypadaly válce u mě.

PS: Teda vlastně ne! Vůbec nechci vidět svému motoru do válců! Jen pěkně šlapej dál :D
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od Laco19 » pát čer 14, 2013 11:41

amat píše:Někde se tady kdysi strhl skoro flame war, že stopy po honování píst vyhladí už po cca pár desítkách tisíc km...
To by o dalsich par tisic km uz motor nemal kompresiu, tie skrabance sa tam robia umyselne koli mazaniu inac by sa tam nedrzal olej.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od Šamša » pát čer 14, 2013 23:20

Tak po očištění a vyleštění ploch se zjistilo, že je hlava v inkriminovaném místě propadlá(jakoby vyšoupaná), asi tam už delší dobu prosakovala kapalina(přitom neubývala), teplo a roztažnost materiálů dokonala dílo, tak v pondělí jde do strojírny, musí se nechat srovnat a zároveň zahloubit ventilová sedla o tl. opracování materiálu a zároveň dělají i ventilové vůle a případně kalibrují podložky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Motor jakoby na tři válce a dunění

Příspěvek od Šamša » stř čer 19, 2013 23:07

V pondělí ráno odvezeno do Kostelce nad Orlicí a v úterý ráno vyzvednuto. Ačkoli oprava hlavy je zakázána, muselo se opravovat a to tak, že se ubrala, jak hlava, tak i ventily, aby více netrčeli do spalovacího prostoru a negativně ovlivňovali kompresi nebo kontakt s pístem i vzhledem k tomu že písty přesahují vývrt a těsnění je kovové o tl. 1,23mm. Zahloubení ventilů do sedel se opustilo, protože u tohoto motoru není ventilová vůle řešená podložkami, ale celými kalibrovanými zdvihátky a to je problém i s cenou a komplikací s výběrem tolerancí.

Přebroušená plocha hlavy i ventilů.
Obrázek

Zde je vidět hrubost opracování :-)
Obrázek

Ubrání hlavy.
Obrázek

Ubrání ventilů.
Obrázek

Ustrojeno a čekání na novou chcípací klapku a oprava odvětrání motoru.
Obrázek
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Kony.cz
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: čtv led 31, 2013 21:05
Bydliště: Znojmo

Re: Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně star

Příspěvek od Kony.cz » pon čer 24, 2013 13:20

a na kolik te to tenkrat vyslo ????
Renault Laguna II 2.2 dci Combi 2003 plna vybava

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně star

Příspěvek od radekc » pon čer 24, 2013 13:42

Já už teď nevím přesně, každopádně, když si díly seženeš sám, třeba na vrakáči, zařídíš si sám opravu hlavy a to pak celý dáš do servisu, aby to smontovali, tak tě to vyjde o hooooodně míň, než kdybys to v servisu nechal, ať to celý zařídí oni. Chce to hledat, hledat, ptát se, zjišťovat.
Eště, že už tohle neřešim, po tom, co mi vybehla ojnice z motoru jsem to střelil za 15tis. a koupil novýho golfa! :roll: Je to divný, třeba půl roku jezdit bez závady..trochu nezvyk ;-)
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Kony.cz
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: čtv led 31, 2013 21:05
Bydliště: Znojmo

Re: Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně star

Příspěvek od Kony.cz » pon čer 24, 2013 15:27

tyjo ty si mel teda pech :))) ja tedka resim ze me zacal motor dymyt po nastartovani, ale po chvilce se to vsechno ustali a je to vse OK, rekl bych ze to bude ten EGR ventyl, tak se chystam stim zajed do servisu aby ho vycistili.... A taky dalsi vec a to kdyz jsem kupoval to auto v bazaru tak to nemelo tah a psalo to na displaji chyby vstrikovani atd... a to spravili vymenou gumove hadice sani do turba, tak se mi zda ze to auto nema vykon pri rozjezdu, tak aby to nebylo neco s hadicema.. protoze bych rekl ze i kdyz mam automat, ale mam 2.2 dCi tak kdyz na to slapnu tak by to snad mohlo zahrabat a u me nic, jen se zadymy a rozjede, ale zase kdyz jedu a slapnu na to, tak to zatahne jak blazen.. proste pri tom studenym motoru je to nejaky divny
Renault Laguna II 2.2 dci Combi 2003 plna vybava

karel334
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř zář 11, 2013 22:33

Re: Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně star

Příspěvek od karel334 » stř zář 11, 2013 23:02

Nikdy jsem Lagunu nejezdil a tak o ní nic nevím.Nedávno jsem si pořídil 1.9 DCI 88KW na skákání do práce, bylo to za lidové kačky s přetrženým rozv.řemenem a Hlavou KO.Po GO hlavy a oživení motoru jsem zjistil že motor je lempl a vůbec netáhne.Začal pročítat toto forum a procházel dalším postupem např.egr OFF dle postupu který se zde popisuje,Vyčištění sacího potrubí.pak sem taky zjistil že nějaký manták tam narouboval benzínovou převodovku a tu jsem tedy následně vyměnil za naftovou.Po výměně převodovky se auto vzbudilo a už jsem tam i zařadil šestku na rovince ale max 170 km/hod více ten motor tu káru nerozhebal.Z výfuku žádný dým startuje na drc,chod motoru až podezřele hladký.Nechal jsem to čipnout u profíka který mi už nějaká auta dělal a laguna se vzbudila ale až od 1800 ot.Už teda 200 km/hod to valí ale trvá to dlouho.Problém mám že do 1800 ot se poměrně nic neděje a po městě je to cekem problém když se to nechce letmo na dvojku v křižovatce rozhýbat.I po čipování nejde z výfuku na plný kotel žádný dým,na palubáku mám průměr 9l na 100 nijak ji nešetřím a hodně jízda po městě.Přijde mi že ta kára je taková lenivá o proti TDI německého koncernu.Mám ještě vybušit katalizátor?Váhu vzduchu jsem už vyměnil!Díky za nějaké názory.jinak je to pohodlné vozidlo.Od motoru jsem čekal více :cry:

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně star

Příspěvek od amat » čtv zář 12, 2013 02:25

karel334: Tedy ty si svéráz, bez urážky...

Auto je evidentně v nepořádku, motor nejede jak by měl a ty to vyřešíš čipem?? To je snad to nejhorší možné řešení. V čistě hypotetické rovině bych to přirovnal asi k pacientovi, který má nemocné srdce a po pátém infarktu jede na 50% výkon. Místo toho, aby se srdce vyměnilo za zdravé (rozuměj vyřešil se ten problém) tak ty do pacienta napícháš nitroglycerin a podobné léky, aby zase běhal jako za mlada. On možná skutečně běhat bude, ale jak dlouho?

Nevyřešil jsi příčinu problému, ale pouze důsledek. To může mít fatální následky. Ten motor evidentně není v pořádku. Z diagnostiky máme vypozorováno, že se turbo sbírá už od 1600ot. a naplno tlačí v cca 1800ot. Já mám dlouhodobou spotřebu 6,6l a po městě jezdím tak do osmi, ale není problém za sedm když chci.

Srovnání s TDI je trochu mimo... ty motory jsou úplně jinak naladěné. TDI bylo od jakživa laděné na mohutný zátah kolem 2000 a pak už nic... dCička (alespoň tedy 1.9dCi a v podstatě i nová 1.5dCi) nezatáhne tak mohutně, ale zase táhne až k omezovači. Je to znát hlavně na dálnici, kdy je motor neobvykle pružný a dokáže plynule zrychlovat až ke 200kmh. Snad jediná výhoda TDI kromě poměrně robustní konstrukce starých 1.9TDI je spotřeba, kterou měly vždy o něco nižší než dCi... je to ale daň za sametový chod dCiček proti traktorům TDI. Možná je to fáma, ale z více stran jsem slyšel, že palubní počítače v TDIčkách podhodnocovaly (ukazovaly méně než byla realita).

Být tebou, tak kompletně rozhodím sání, vyčistím všechny snímače, důsledně zkontroluju těsnost (kde teče olej, tam je netěsnost), ideálně na diagnostice bych vyzkoušel jestli se ukazují hodnoty které mají být (korekce vstřiků, plnící tlak v závislosti na otáčkách, funkčnost váhy vzduchu, atd.). Pokud bude všechno v pohodě, šel bych po turbu. Jestli nemá oska vůle a hlavně jestli nějaký kutil nerýpal do nastavení táhla VGT (lopatek). Dále bych zkontroloval jestli táhlo vůbec chodí, jestli funguje regulační ventil turba atd.

Čipovat motor co nefunguje pořádně... to jsi mě tedy pobavil.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně star

Příspěvek od Single » čtv zář 12, 2013 10:22

Já bych jako první šel po tom regulačním ventilu turba, tam by mohl bejt zakopanej pes. Pak bych poprosil někoho s diagnostikou ať se s tebou projede a pokud to nebude ..... co jen čte závady tak byste měli na něco přijít.

karel334
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř zář 11, 2013 22:33

Re: Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně star

Příspěvek od karel334 » čtv zář 12, 2013 17:56

mám všechny auta načipované od osobáků,offroad až nákl.tahače a neměl jsem nikdy žádné problémy.Moc díky za názor k mému jednání.Váhu vzduchu už řešit nebudu ,měl jsem pujčené tři a tu na kterou to nejlépe jelo jsem tam nechal.Jsem nastartovaný že kat učitě půjde ven ,dle mého názoru a porovnání s 2,0 hdi fiat jde z výfuku volnoběhem malý tlak(skoro nic).na tom fiatu to mám vše vykuchané a zatahuje to snad už od volnoběhu dál,prostě parádní jízda.chtěl bych tu lagunu také dostat do takové mršnosti.Půjdu tedy po tom turbu nějaká diagnostika a snad to časem doladím.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně star

Příspěvek od amat » čtv zář 12, 2013 18:06

Nene, proti čipu nemam nic. Když je udělaný dobře, tak to nemůže ničemu škodit. Narážel jsem na to, že čipovat by se měl motor, který ve výchozím stavu jede tak jak by měl a nevykazuje žádné anomálie. Ale motor s nějakým problémem, který se projevuje nedostatkem výkonu "opravovat" čipem není správná cesta.

Raději než vymlátit katík bych se podíval po příčině toho proč to nejede.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

karel334
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř zář 11, 2013 22:33

Re: Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně star

Příspěvek od karel334 » čtv zář 12, 2013 18:58

ok .brzo popíšu jak to probíhalo a diky za názory.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně star

Příspěvek od amat » čtv zář 12, 2013 19:09

Jde totiž o to, že ty motory mnohdy jedou špatně kvůli naprosté banalitě (netvrdím, že odstranit tyto banality je jednoduché) - zaseklý EGR v otevřené poloze díky sazím, zaseklé řízení lopatek turba... špatná kabeláž k regulačnímu ventilu turba, nebo i samotný ventil. Pak se stane, že to majitel nechá čipnout, čipař to na hodnotách osolí trochu víc, aby to tedy jelo lépe než předtím. Díky jinému provoznímu režimu, kdy je v trubkách vyšší tlak, se třeba může stát, že se ty úsady co brání zavření EGRu strhnou, EGR se zavře a turbo najednou začne tlačit do sání opravdu naplno. Čip byl zkoušen na přiucpaný motor, což najednou není a dojde k neplánovanému nárůstu výkonu což může vést např. k protočení šálků nebo jiné fatální závadě.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

karel334
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř zář 11, 2013 22:33

Re: Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně star

Příspěvek od karel334 » čtv zář 12, 2013 22:44

Vše kolem sání vzduchu bylo komlet demontované a vyčištěno od sazí.Načipováno nemám na max hodnoty z důvodu životnoti turba.Egr je vyřazen dle návodu zde a původní majitel ho měnil za nový před KO rozvodového řemene.Na palubáku při startu probíhá ten control a vždy je to Ok tak bych to na vstřikovače neodhadoval.Znám z HDI že to ihned skáče do nouzáku, jak při poruše tlakového čidla railu , vady vstřikovače nebo čerpadla.Taky jsem si s tím už užil u ducata.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dýmí, černý kouř, netáhne, jede na 3 válce, obtížně star

Příspěvek od amat » čtv zář 12, 2013 23:02

Ono ty vstřikovače nemusí být vyloženě špatné. Mohou mít jen vyšší přepady, mohou mít zaslepené některé trysky. Zkrátka všechno v toleranci (která je dost benevolentní), akorát prostě díky nim může motor hůře reagovat.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů