Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

qubek
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: pon črc 26, 2010 12:09
Bydliště: Kudowa Zdrój

Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od qubek » sob říj 09, 2010 20:58

Prominte ale nie znam czeskiego, wiec musicie użyć jakiegoś translatora np: http://translate.google.cz/#pl

To může být užitečné pro někoho (tranlator)

Wymiana podświetlenia w czytniku kart

Co potrzebujemy ? Kilka rzeczy :) A mianowicie:

1.Diody LED - najlepiej 3 mm (kolor jaki chcecie - ja użyłem czerwonych)
2.Oporniki - najlepiej między 750 Ohm, a 1200 Ohm (ja użyłem 1000 Ohm-owych)

Obrázek

3.Szczypce, obcinaczki - do cięcio-gięcia
4.Lutownica - raczej z jak najcieńszym grotem
5.Kalafonia
6.Cyna
7.Czas i chęci.

Obrázek

Zanim zaczniemy lutowanie mały schemacik diody

Obrázek

Wymianę zaczynamy od wyciągnięcia popielniczki

Obrázek

Następnie wyciągamy czytnik. Trzymają go zaczepy po bokach, więc wystarczy pociągnąć go do siebie.

Obrázek

Następnie odpinamy wtyczkę z czytnika i idziemy z nim np. do garażu, gdzie dokonamy operacji.

Obrázek

Zdejmujemy osłonę podważając lekko zaznaczone plastiki

Obrázek

Obrázek

Odkręcamy śrubkę i lekko odginamy zatrzaski, płytka powinna dać się wyciągnąć.

Obrázek

Wyciągamy płytkę i oczom naszym ukazał się las ...

Obrázek

... diod :D, znaczy dwie diody SMD, które wymienimy na super jasne 3mm czerwone LED-y.

Obrázek

Diody są troszeczkę za długie, więc trzeba było coś wykombinować . Jedną spiłowałem prawie do połowy, drugą zmatowiłem papierem ściernym (wodnym).

Obrázek

Chciałem płytkę chwycić w imadełko z biedronki, niestety było za małe, więc przymocowałem tak jak na załączonym obrazki i zabrałem się za wylutowywanie diod. Z pierwszą poszło elegancko, bo jest sporo miejsca i można ją złapać obcążkami, do chwycenia drugiej użyłem pęsety.

Obrázek

Od razu napiszę, że jeśli ktoś nie ma wprawy w lutowaniu to niech poprosi kogoś kto mu to zrobi. O ile łatwo było wylutować SMD tak z przylutowaniem LED-a jest już ciut ciężej. Ja się lutować nie boję, jakąś wprawę mam a na dodatek robię to lutownicą transformatorową.

Obrázek

Po udanej operacji bierzemy się za drugą diodę SMD. Jak wspominałem wyżej tu użyłem jako chwytaka pęsety.

Obrázek

Z tą diodą musiałem pokombinować, bo dziury wiercić w płytce nie chciałem no i poza tym nie ma tam za bardzo gdzie tą dziurę wywiercić :D

Obrázek

Nóżki jakoś takoś powyginałem, przygotowałem pod lutowanie, dopasowałem i przylutowałem.

Obrázek

Po przylutowaniu nóżek docisnąłem lekko diodę do płytki, żeby za bardzo nie wystawała.

Obrázek

A to już przylutowane obie diody.

Obrázek

A tu efekt wymiany białych SMD na czerwone LED-y ?

Obrázek

Obrázek

----------------------------------------------------------------------

Wymiana podswietlenia zapalniczki

Najsamprzód wyciągamy zapalniczkę (po prostu otwieramy i ciągniemy do siebie za klapę) następnie chwytamy mieszek od dźwigni zmiany biegów (rys.1) i ciągniemy do góry, następnie łapiemy za mieszek od hamulca ręcznego (rys.2) i również ciągniemy do góry. Podnosimy podłokietnik (rys.3) i delikatnie ale stanowczo ciągniemy za ten plastikowy przedmiot, który nie wiem jak się nazywa a umieszczony jest w nim przycisk od świateł awaryjnych i blokady wszystkich drzwi (rys.4)
Odłączamy wtyczki od awaryjnych i blokady, pod odpowiednim kątem przekładamy ramkę z mieszkiem od dźwignie zmiany biegów, żeby móc z całym tym plastikiem pójść do domu :D.

Obrázek

Na koniec odpinamy kabel od zapalniczki. W domu wysuwamy biały plastik z oprawką i żarówką

Obrázek

Ja rozebrałem zapalniczkę na części pierwsze.

Obrázek

Obrázek

Żeby wyciągnąć żarówkę w szarej oprawce, musiałem się troszkę namęczyć i po wkurzać . W końcu wsadziłem śrubokręt , mocno go przekręciłem w prawo albo w lewo (nie pamiętam, na fotce zaznaczyłem strzałki w obie strony), końcówki białego plastiku rozszerzyły się i można było wysunąć oprawkę z żarówką

Obrázek

Trzeba uważać przy wyciąganiu samej żarówki, ja użyłem do tego specjalnego przyrządu, tzn. złapałem za kombinerki i dawaj wyciągać żarówkę no i ją pokruszyłem. Po środku znajduje się przegroda w którą można wsadzić coś, żeby oddzielić plus z minusem (1 i 2) i nie było zwarcia. Miałem pod ręką plastikowe opakowanie po karcie pamięci, więc odciąłem kawałek, dopasowałem i wsadziłem w przegrodę. Tak ja na fotkach poniżej.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Przygotowałem sobie dwa kabelki (czerwony i czarny ), z końców ściągnąłem izolacje (jakieś 3-4 milimetry), odpowiednio zarobiłem cyną, żeby mocno siedziały w oprawce (na fotce strzałki z cyferkami 1 i 2).

Obrázek

Jak już kabelki mocno siedziały w oprawce, złożyłem zapalniczkę. Następnie owinąłem zapalniczkę jednym kabelkiem, zaznaczyłem w którym miejscu mają być przylutowane oporniki, obcinaczkami w zaznaczonych miejscach usunąłem izolację i odpowiednio przygotowałem miejsce (kalafonia + cyna). To samo zrobiłem z drugim kabelkiem, przygotowując miejsce na luty pod diody. Końcówki kabelków również zarobiłem cyną (do nich przylutujemy diodę do podświetlenia chyba popielniczki . Tak przygotowane kabelki potraktowałem superglu do obudowy, coby mi nie latały (strzałki na fotce). Ta wystająca dioda jest źle przylutowana, więc nie zwracać na nią uwagi

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

I jak to u mnie bywa, jak zwykle musiałem coś zrobić nie tak Jak już wszystko zrobiłem okazało się, że nogi od diod która ma podświetlać popielniczkę, są za krótkie. Tak więc odlutowałem ją, dolutowałem dłuższe nogi, dodatkowo wsadziłem je w izolacje po kabelku, odpowiednio ukształtowałem, zwracając uwagę na ruchomy element (w kółku na zdjęciu poniżej), przykleiłem klejem i na wszelki wypadek podłączyłem bateryjkę i sprawdziłem jak działa. No i zadziałało :D

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Na koniec za izolowałem miejsca, w których wydawało mi się, że mogło by dojść do zwarcia.
Podświetlenie działa w momencie włączenia świateł.

------------------------------------------------------------------

Wymiana podświetlenia w radiu i nawigacji

Wymianę podświetlenia zaczynamy od wymontowania radia i nawigacji z auta :)
Odkręcamy śrubki po obu stronach, wyciągamy z zatrzasków z góry i z dołu. Wysuwamy panel.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odkręcamy 3 śrubki, lekko podważamy zatrzask (zaznaczony w kółku) i wysuwamy całą drukowaną płytkę.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Wkładamy płytkę w imadełko i odlutowujemy diody SMD (chwycić szczypcami za diodę i rozgrzanym grotem lekko dotykać nóżek diody, powinny same odejść). Przygotowaną wiertareczką z wiertłem nr.3 rozwiercamy delikatnie otwór pod diodę LED 3mm. Nóżki od diody odpowiednio zaginamy, zarabiamy, obcinamy i wlutowujemy. Pamiętajmy gdzie ma być + a gdzie -. W diodzie SMD ? jest zaznaczony ściętym rogiem lub wyżłobieniem .

Obrázek

Obrázek

Obrázek

A tak to wygląda już po całej operacji .

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Podłączyłem bateryjkę, diody zaświeciły, znaczy wszystko przylutowane ok. Po wszystkim składamy radyjko i podłączamy.

Obrázek

To samo robimy z nawigacją.

Po ściągnięciu obudowy ściągamy panel z zaczepów, wyciągamy taśmę i ściągamy pokrętło.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odwracamy ściągnięty panel, odkręcamy śrubki, delikatnie odginamy zaczepy i wyciągamy płytkę drukowaną.

Obrázek

Wkładamy w imadełko ;) szczypcami łapiemy diodę SMD, rozgrzaną lutownicą dotykamy nóżki diody, dioda powinna sama odejść. Poszerzamy otwór wiertarką (również wiertło nr. 3). Wsadzamy przygotowaną diodę i przylutowujemy ją. Ciągle pamiętamy gdzie + a gdzie -.

Obrázek

A tak wygląda płytka z wlutowanymi diodami z jednej strony.

Obrázek

A tak z drugiej strony.

Obrázek

Po wszystkim składamy nawigację i podłączamy. A tu efekt

Obrázek

------------------------------------------------------------------------

Wymiana podświetlenia przycisków klimatronica

Wymianę zaczynamy od wyciągnięcia popielniczki i czytnika kart.

Obrázek

Obrázek

Następnie wyciągamy panel klimatyzacji. Dwoma palcyma :) wciskamy gumowe zatrzaski i panel powinien wyjść bez problemu, następnie odpinamy wtyczki i udajemy się w miejsce gdzie dokonamy operacji.

Obrázek

Obrázek

Lekko odginamy plastikowe uchwyty i wyciągamy panel z zatrzasków z góry i z dołu, następnie wyciągamy pokrętła. Nie są przymocowane, więc łatwo wyjdą.

Obrázek

Obrázek

Teraz wyciągamy wyświetlacz (szkiełko z taśmą i biała plastikowa osłona). Najpierw trzeba wyciągnąć biały plastik. Wystarczy lekko wcisnąć zatrzask (na zdjęciu u kółku) i wysunąć do góry, drugi wyjdzie nam praktycznie sam.

Obrázek

Teraz wyświetlacz. Żeby nie urwać taśmy musimy lekko podważyć szary zatrzask z obu stron. Podniesie się na jakieś 2-3 mm i bez problemu wyciągniemy taśmę.

Obrázek

Tak wygląda prawie gotowa płytka po usunięciu prawie wszystkich rzeczy :)

Obrázek

Teraz znajdujemy diody SMD, które chcemy wymienić na czerwone LED-y i zaznaczamy sobie gdzie plus a gdzie minus (przy diodach są oporniki, więc będziemy przylutowywać same LED-y).

Obrázek

Obrázek

Jak widać, w pobliżu SMD znajduje się plastikowa osłonka, która troszkę przeszkadza w lutowaniu, więc ją też zdemontujemy. Odchylamy boczne zaciski i wyjmujemy płytkę.

Obrázek

Z drugiej strony również odchylamy zatrzaski i plastik przy diodach powinien nam wyjść bez problemu.

Obrázek

Lutowanie diod.

SPOSÓB 1 Odpowiednio przycięte diody LED lutujemy w miejsce SMD.
SPOSÓB 2 Diody nie przycinamy tylko całe dokładnie zmatowiamy papierem ściernym (najlepiej wodnym).


Obrázek

Obrázek

Następnie wkładamy na miejsce plastik, w którym musiałem zrobić wyżłobienie, żeby nóżki diody były ładnie schowane i nie było wybrzuszenia.

Obrázek

Czas na SMD w pokrętłach. Może się wydawać, że będzie ciężko wlutować LED-a w miejsce SMD ale tak nie jest

Obrázek

Pod SMD jest "otworek" przez który przełożymy minus od diody, a po wylutowaniu SMD zrobi się miejsce na LED-a :)

Obrázek

Obrázek

Przygotowaną diodę LED wlutowujemy w miejsce wylutowanej SMD

Obrázek

Obrázek

Obrázek

A tak wygląda wszystko po wymianie SMD na czerwone LED-y i założeniu plastikowej osłony.

Obrázek

Teraz możemy powoli składać klimę do kupy. Zaczynamy od wciśnięcia płytki w cztery zatrzaski (te po bokach), następnie wkładamy taśmę i wciskamy szary zatrzask (żeby nam taśma nie wyskoczyła), teraz można wcisnąć biały plastik od wyświetlacza i położyć na nim białą folię i wyświetlacz.
Z racji tego, że SMD jest płaska a nasze LED-y nawet po skróceniu nie będą takie jak SMD, musimy lekko pogłębić już wydrążone otworki (zaznaczone na zdjęciu)

Obrázek

Użyłem do tego ręcznej wiertarki i wiertła nr 4.

SPOSÓB 1 pogłębiłem otwory o jakieś 5 mm w światłowodzie, aby spiłowane diody się zmieściły.
SPOSÓB 2 pogłębiłem otwory w światłowodzie tak aby cała dioda się w nim schowała.


Obrázek

A oto efekt .

Obrázek

Obrázek

Mam nadzieje, że się komuś przyda.

Manual poprawiony, naniesione korekty.

PS. Właśnie jestem po wymianie spiłowanych diod na całe tyle, że zmatowione. Efekt o niebo lepszy niż był, dodatkowo pogłębiłem otwory w światłowodzie tak aby cała dioda weszła.
Polecam ten sposób.

Obrázek

------------------------------------------------------------------------

Wymiana podświetlenia przycisków
(poradnik napisany raczej na wesoło :))

Drzwi od strony kierowcy

Wkładamy albo wsuwamy lekko paluszki pod plastik i ciągniemy z wyczuciem aczkolwiek zdecydowanie do góry tak aby ukazały nam się zaczepy, widoczne na zdjęciu. U mnie jeden z zaczepów wsunął się pod skórę, więc musiałem uważać żeby jej nie rozedrzeć. Jak już nam się ukażą zaczepy, możemy spokojnie wyciągnąć obudowę.

Obrázek

Obrázek

Następnie odpinamy wtyczki od przełączników i zostawiamy je gołe w samochodzie a z przełącznikami udajemy się do domu, warsztatu, komórki, garażu (nie wnikam gdzie Wy to będziecie lutować).

Obrázek

Obrázek

Teraz w ciepełku i na spokojnie można wyjąć przełączniki. W tym celu dwoma palcyma, najlepiej wskazującym i dowcipnym łapiemy za wystające plastiki przy zatrzaskach i po kolei naciskamy i staramy się lekko je wyjąć.

Obrázek

Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie otrzymamy takie coś jak na zdjęciu poniżej

Obrázek

Teraz staramy się wyjąć przyciski z obudowy i w tym celu wkładamy śrubokręcik z boku pod osłonkę, lekko pchamy do przody, następnie lekko podważamy i staramy się aby przyciski wysunęły się z obu otworów. To samo robimy z drugiej strony

Obrázek

Po zdjęciu obudowy ukażą nam się żaróweczki w niebieskich kapturkach
Ja, oczywiście pierwsze co zrobiłem to złapałem za kombinerki i heja do góry. No i wyrwałem samą żaróweczkę.

Obrázek

A można je wyciągnąć lekko podważając śrubokrętem, jak pokazuje strzałka na fotce. Po ściągnięciu ukażą nam się dwa druciki, pręciki do których będziemy przylutowywać diody z opornikiem.

Obrázek

Teraz bierzemy lutownicę i łączymy ( możemy ale nie musimy, ja tak zrobiłem) opornik z diodą a konkretnie anodą (dłuższa nóżka albo mniejszy drucik jak
popatrzymy na „bańkę” diody)

Obrázek

WAŻNE !!!

Jeśli macie miernik, sprawdzajcie miernikiem gdzie „+ (plus)” a gdzie „- (minus)”. Ja nie miałem, więc po wpadce z przyciskami od strony kierowcy, poświęciłem jedną diodę i opornik i nimi sprawdzałem prąd

Obrázek

Ale wróćmy do lutowania.

Obrázek

Żeby nie przypalić plastikowej osłonki w czasie lutowania, wsadziłem kawałek miedzianej (taką miałem pod ręką) blaszki między lutowanymi częściami a plastikiem. Bardzo dobrze zdała egzamin co widać na załączonych zdjęciach.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

No i właśnie tu się naciąłem.
Robiłem wszystko według manuala MarioJas-ia, nie sprawdziłem gdzie + (plus) a gdzie – (minus) i jak wszystko polutowałem, poskręcałem, poskładałem, podłączyłem okazało się, że du.p blada, nie działa.
Niestety, w moim aucie przy zatrzasku jest + (plus), więc wszystko musiałem przelutowywać, ale że to lubię, zrobiłem to z przyjemnością

Obrázek

Małe nieudogodnienie jest z blokadą rodzicielską. Jest tam ciut mniej miejsca gdyż z jednej strony jest już zamocowana czerwona dioda, ale dla chcącego … .

Obrázek

Sprawdziłem tylko gdzie i jak są rozmieszczone nacięcia

Obrázek

Zaznaczyłem minus i przylutowałem diodę z opornikiem.

Obrázek

To tyle jeśli chodzi o drzwi kierowcy. Podobnie postępujemy z tylnymi drzwiami od kierowcy i pasażera (wyciąganie obudowy, odłączenie wtyczek, wyciągnięcie przełączników, lutowanie diod)

--------------------------------------------------------
Blokada wszystkich drzwi

Żeby się do niej dostać potrzebne są zwinne palce albo:
Najpierw wyciągamy zapalniczkę (po prostu otwieramy i ciągniemy do siebie za klapę) następnie chwytamy mieszek od dźwigni zmiany biegów (rys.1) i ciągniemy do góry, następnie łapiemy za mieszek od hamulca ręcznego (rys.2) i również ciągniemy do góry. Podnosimy podłokietnik (rys.3) i delikatnie ale stanowczo ciągniemy za ten plastikowy przedmiot, który nie wiem jak się nazywa a umieszczony jest w nim przycisk od świateł awaryjnych i blokady wszystkich drzwi (rys.4)
Potem odłączamy wtyczkę, wyciągamy przełącznik, ściągamy osłonę .

Obrázek

Ten przełącznik jest taki sam jaki znajduje się w drzwiach kierowcy, więc wlutowanie diody może być ciut utrudnione ale jak widać na zdjęciu idzie to zrobić

Obrázek

---------------------------------------------------------
Drzwi od strony pasażera (przód)

Z tym miałem najwięcej problemów, nie z wlutowaniem diody, bo to pikuś ale ze ściągnięciem tapicerki. Niestety a może i stety moje auto od nowości nie miało ściąganej tapicerki, więc wszystko trzymało się strasznie, okropnie, piekielnie mocno. Ale wszystko się udało, bo inaczej nie pisałbym tego poradnika . Oto co zrobiłem:

1. Odkręciłem 3 śruby (dwie pod drzwiami, jedną ukrytą w klamce)

Obrázek

Obrázek

2. Zdjąłem osłonę lusterka ( lekko ruszałem palcami raz w lewo, raz w prawo aż wyszła).

Obrázek

3. Zdjąłem osłonę głośnika, wykręciłem głośnik i go odłączyłem.

Obrázek

4. Wyjąłem schowek (prawdopodobnie nie trzeba tego robić ale ja to zrobiłem )

Obrázek

5. A potem zaczęły się schody a wszystko przez uszczelkę (chyba tak to można nazwać), która w ogóle nie chciała puścić tapicerki. Ale na wszystko jest sposób. Owinąłem śrubokręt w szmatkę i wcisnąłem od spodu aż wlazł do połowy, potem lekko ale zdecydowanie ciągnąłem do siebie żeby powstała luka, w którą można by włożyć palce. Jak już wsadziłem palce to musiałem użyć naprawdę sporo siły żeby uszczelka puściła a z nią zaczepy, których nie pourywałem

Obrázek

Obrázek

6. Następnie odpiąłem kabel (wystarczy wcisnąć te dwa czerwone, hmmm prostokąty a potem wyciągnąć wtyczkę).

Obrázek

7. Zdjąłem klamkę (odkręciłem 3 śruby i wyciągnąłem to coś okrągłe )

Obrázek

Obrázek

Obrázek

I to wszystko, a tak wyglądają drzwi z odkręconą tapicerką.

Obrázek

Później to już tylko odpięcie przełącznika, zdjęcie obudowy z przycisków, usunięcie żaróweczki i wlutowanie diody z opornikiem. Sprawdźcie czy dioda świeci zanim złożycie tapicerkę z powrotem.

---------------------------------------------------------------
Pokrętło regulacji podświetleniem

Najpierw trzeba wyciągnąć maskownicę. Ja wyciągnąłem ją wkładając palucha pod kierownicę i wypychając głośniczek.

Obrázek

Następnie odpinamy wtyczki (od głośniczka i pokrętła, które potem będą sobie luźno dyndać
Uwaga na zaciski, które trzymają pokrętło, można je łatwo połamać (na zdjęciu w kółku obok strzałki z wykrzyknikami

Obrázek

Po zdjęciu obudowy pokrętła usuwamy żaróweczkę

Obrázek

A w jej miejsce wlutowujemy przygotowaną wcześniej diodę z opornikiem (wcześniej sprawdźcie gdzie + a gdzie -

Obrázek

Obrázek

---------------------------------------------------------------
Przycisk ESP

Maskownice wyjąłem swoimi zwinnymi palcyma , ciągnąłem do siebie aż wyszła, (naprawdę nic trudnego)

Obrázek

I znów odpiąłem wtyczki, odczepiłem przycisk, zdjąłem obudowę

Obrázek

Zabrałem się za lutowanie.
Tą czarną osłonkę można zdemontować, lekko podważając śrubokrętem, uważając żeby nie połamać zaczepy.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jak już wszystko polutowałem okazało się, że dioda nie świeci, bo zapomniałem sprawdzić gdzie + a gdzie - i trzeba było robić od nowa. Ale teraz wymyśliłem sobie jak to zrobić żeby wyglądało prawie jak full profi .

W tej czarnej osłonce przy zaczepach, lutownicą porobiłem otwory na „nogi” opornika a w środku stopiłem jedną z przegródek tak aby się zmieścił opornik.

Obrázek

W przełączniku zrobiłem taką konstrukcje

Obrázek

Wcisnąłem osłonkę na miejsce i tak to wygląda:

Obrázek

--------------------------------------------------------
Tempomat

W tempomacie jest jedna żaróweczka i wymieniając ją na jedną diodę nie było efektu, więc wsadziłem dwie, które połączyłem równolegle.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Plusy puściłem dołem a minusy górą.

Obrázek

Obrázek

Jak widać diody leciutko przetarłem pilnikiem do paznokci, żeby zmatowić samą górę (lepszy efekt).

A tak wygląda podświetlenie.

Podłączone do baterii 9V

Obrázek

W aucie.

Obrázek

Obrázek

--------------------------------------------------------------
przycisk START/STOP

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Na wszelki wypadek odizolowałem zlutowane nóżki diody i opornika od płytki.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Czerwoną diodę lekko zmatowiłem pilnikiem do paznokci żony :D (dobrze, że poszła spać :D). Szkoda, że nie zrobiłem tego z zieloną, mocno świeci, ale po włączeniu świateł lekko przygasa. Kurcze znowu się będę męczył przy wyciąganiu przycisku, kto nie ma w głowie ten .... pierdoła :D

Zdravim.
qubek

Uživatelský avatar
TACOSI
Advanced member
Příspěvky: 277
Registrován: ned lis 15, 2009 17:48
Bydliště: Košice - okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TACOSI » sob říj 09, 2010 21:21

Super. Niektóre przewodniki tutaj już, choć są, ale w tym temacie sumuje się bardzo ładnie, chociaż należy w szczególnych, które już istnieją tematy. Mas P + na mnie i kiedy mam to wszystko zrobić razem z deski rozdzielczej na niebiesko :wink:
Laguna 2 GT. Expression 2002, 1.9 dci 74Kw ->96 kW
Audi A6 3.0 TDI 220 kW quattro S-Line :-)

Uživatelský avatar
johnyd21
Senior member
Příspěvky: 1488
Registrován: sob bře 27, 2010 17:19
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od johnyd21 » sob říj 09, 2010 21:47

je to super,ale PL nic-co tak sk-cz?Neovladame vsetci vsetko.Dik
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4 Can-Clip,Vag-VCDS-Op-com,Bmw ista-D,KTS 540 Esi 2

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Příspěvek od jarda19 » sob říj 09, 2010 21:54

qubek: kolego, tu na tym foru jest bardzo malo ludi kturzi rozumiejom po polsku. Mam takom sprave do tiebie: za tvojim pozvoleniem caly temat przerobie do jenzyka czeskiego i nastempnie ty skasujes polski OK ???
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

qubek
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: pon črc 26, 2010 12:09
Bydliště: Kudowa Zdrój

Příspěvek od qubek » sob říj 09, 2010 22:20

jarda19, OK

Uživatelský avatar
Trupik
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: sob pro 30, 2006 07:49
Bydliště: Postoloprty/Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trupik » ned říj 10, 2010 06:35

Myslím si, že jak to ten človíček nafotil, tak je to super návod. A vypadá to moooc hezky. Asi se do toho pustím až bude lepší počasí.
Fain práce.
Trupik / Laguna II expresion 1,9 Dci,6kvalt..stříbrná metalíza,prostě kráska
spotřeba 6,5l/100km

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od jarda19 » ned říj 10, 2010 13:09

[quote="Autor:qubek-překlad jarda19"]
Změna barvy podsvícení čtečky karet

Co k tomu ptřebujeme ? několik věcí, jmenovitě:

1.Vysoce svítivé diody LED - nejlépe 3 mm (barva záleží na Vás - já jsem použil červené)
2.odpory - hodnota 1000 Ohm neboli 1kohm

Obrázek

3.Štípačky
4.Mikropájku vysvětlim později
5.Kalafuna
6.Cín
7.Čas a chuť

Na pájení je nejlépe použít řízenou mikropájku ale je drahá...pak se prodávají tužkové mikropájky s tou to při troše opatrnosti taky jde. Nejhorší je pistolová pájka bez dlouhodobých zkušeností bych ji vůbec nedoporučil hrozí upálení plošných spojů. Ale kdo umííííí tak to dá i s pistolí. Dále důležitá věc:NEŠETŘETE KALAFUNOU, pájení vypadá mnohem lépe a nakonec se dá kalafuna lihem umýt.
A ještě malá poznámka: Já (jarda19) bych při výměně SMD LEDek použil opět SMD LEDky vybrané barvy.
Obrázek

Než začneme, malý datashet LED diody

Obrázek

Práci začneme vytáhnutím popelníku

Obrázek

Pak vytáhneme čtečku potáhnutím k sobě.

Obrázek

Odpojíme konektor čtečky a hurá na stůl.

Obrázek

Odstraníme obal lehkým nadzvednutím označených zámků.

Obrázek

Obrázek

Vyšroubujeme šroubek a lehce odtlačíme zámky, deska by měla jít vytáhnout.

Obrázek

Deska z druhé strany kde jsou LED diody.

Obrázek

Kroužkem jsou označené dvě LED diody které vyměníme za vysoce svítivé 3mm Ledky naší zvolené barvy.

Obrázek

Ledky mají vysoké čepičky, jednu jsem zpiloval na poloviční výšku a druhou jsem zmatnil vodním smirkem.

Obrázek

Odpájíme označené smd ledky, pomůžeme si pinzetou.

Obrázek

Pájime velmi opatrně a nešetříme kalafunou.

Obrázek

Obrázek

S duhou ledkou jsem musel trochu myslet protože není místo na provrtání desky.

Obrázek

Vývody LEDek je třeba zkrátit, vytvarovat, doporučuji předem pocínovat, ještě horký vývod namočit do kalafuny a zapájet na místo.

Obrázek

Po zapájení lehce dotlačíme ledky k desce aby moc neodstávaly.

Obrázek

Takhle to vypadá po připájení.

Obrázek

Tady je výsledný efekt po výměně LED.

Obrázek

Obrázek

----------------------------------------------------------------------


Změna barvy podsvícení zapalovače a popelníku

Vytáhneme zapalovač. Dále vytáhneme manžetu kolem řadící páky obr.1 a ruční brzdy obr.2. Pak vytáhneme celý kryt ve kterém jsou spínač varovných světel. Odpojíme konektory.

Obrázek

vytáhneme bílý držák žárovky.

Obrázek

Já jsem rozebral zapalovač úplně.

Obrázek

Obrázek

Vytáhneme patici žárovky.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Do patice připájíme červený+ a černý - káblík

Obrázek

Složíme zapalovač a ovineme jej káblíky. Naznačíme si ve kterých místech budou připájeny LEDky a odpory. V naznačených místech odizolujeme a pocínujeme. Taktéž konce káblíku kde bude připájena LEDka a odpor pro osvětlení popelníku. Pak káblíky přichytíme vteřiňákem k tělesu zapalovače. Připájíme LEDky a odpory.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Vyměříme si konce káblíku, připájíme LEDku a odpor pro osvětlení popelníku. Doporučuji zaizolovat pájená místa teplým lepidlem z tavné pistole.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Osvětlení zapalovače a popelníku je ve funkci při rozsvícených světlech.

------------------------------------------------------------------

Změna barvy osvětlení rádia a navigace
Moje poznámka: nevím proč autor nepoužil SMD LEDky ???

Vytáhneme rádio a navigaci z auta. Odšroubujeme šroubky po stranách panelu a panel uvolníme z aretačních úchytů.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odšroubujeme 3 šroubky a vytáhneme plošný spoj.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odpájíme smd LEDky, provrtáme desku vrtákem průměr 3, vytvarujeme vývody LEDek a zapájíme na místo. Pozor na polaritu. U smd LEDek je plus označen šikmým rohem.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Takhle to vypadá po výměně.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Poskládáme zpět radio.

Obrázek

To samé uděláme u navigace.

Demontujeme přední panel, odpojíme plochý kabel a vytáhneme ovládací knoflík.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odšroubujeme šroubky a vytáhneme plošný spoj.

Obrázek

Vyměníme LEDky jako u rádia. Opět pozor na plus a mínus.

Obrázek

Takhle vypadá deska po výměně LEDek.

Obrázek

A z druhé strany.

Obrázek

Poskladáme navigaci. Tady je výsledek.

Obrázek

------------------------------------------------------------------------

Změna barvy osvětlení ovladačů klimy
Opět si kladu otázku proč autor nepoužil SMD LEDky odpovídající barvy.

Vytáhneme popelník a čtečku.

Obrázek

Obrázek

Pak vytáhneme panel klimy, odpojíme konektory.

Obrázek

Obrázek

Vytáhneme ovládací knoflíky a demontujeme přední panel.

Obrázek

Obrázek

Nyní odpojíme displej. Napřed sundáme bílý držák displeje.

Obrázek

Pak odaretujeme konektor páskového vodiče a vytáhneme páskový vodič.

Obrázek

Takhle vypadá deska po odnětí displeje.

Obrázek

Teď najdeme LEDky které budeme měnit, LEDky už mají předřadné odpory takže měníme jen LEDky.

Obrázek

Obrázek

V blízkosti LEDek je plastiková clonka která vadí při práci tu také demontujeme.

Obrázek

Obrázek

Pájení LEDek.

LED diody zmatníme vodním smirkem.

Obrázek

Namontujeme plastikovou clonu do které uděláme zářezy podle LEDek.

Obrázek

Následuje výměna LEDek v ovladačích.

Obrázek

LED diody naletujeme dle obrázku viz níže.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Takhle to vypadá po výměně LEDek.

Obrázek

Vrtákem o průměru 4mm prohloubíme otvory ve světlovodech do hloubky 5mm.

Obrázek

Pak ovládání klimy poskládáme zpět.

Obrázek

Tady je výsledek.

Obrázek

Obrázek

------------------------------------------------------------------------

Změna barvy ovětlení ovladačů oken

Dveře řidiče

Velmi opatrně vytáhneme směrem nahoru držák přepínačů.

Obrázek

Obrázek

Odpojíme konektory.

Obrázek

Obrázek

Vyjmeme přepínače z držáku..

Obrázek

Po demontáži přepínačů.

Obrázek

Pak přepínače rozebereme.

Obrázek

Po rozebrání uvidíme žárovky s modrými návleky.

Obrázek

Žárovky vytáhneme za pomocí šroubováčku tak jak je naznačeno šipkou. Uvidíme drátky na které budeme pájet LEDky.

Obrázek

Pak si spájíme LEDky s předřadnými odpory dle obrázku.

Obrázek

!!! Pozor !!! Je třeba si měřákem změřit kam přijde anoda a kam katoda LEDky

Obrázek

Ale vraťme se k pájení.
Obrázek

Při pájení použijeme kousek plechu abychom nepopálili přepínače.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Trošku problém je u přepínače blokování zadních dveří, je tam méně místa.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dle tohoto návodu zapájíme LEDky do dveří spolujezdce a do zadních dveří.

--------------------------------------------------------

Tlačítko zamykání dveří

Vymontujeme plastový kryt jako u výměny barvy podsvícení zapalovače.

Obrázek

Na přepínač napájíme LEDku tak jak vidíme na orázku.

Obrázek

---------------------------------------------------------
Dveře spolujezdce

Kvůli vytažení přepínače musíme demontovat tapecírunk dveří.
1. Odšroubujeme 3 šroubky, 2 dole a jeden pod klikou.

Obrázek

Obrázek

2. Sundáme kryt zrcátka.

Obrázek

3. Sundáme kryt reproduktoru a reproduktor.

Obrázek

4. Pak už jen sundáme čalounění které je nacvakané na příchytkách.

Obrázek

Obrázek

5. Odpojíme konektory.

Obrázek

6. Odšroubujeme madlo a jsme u přepínače.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Takhle vypadá sundané čalounění.

Obrázek

---------------------------------------------------------------
Potenciometr osvětlení

Sundáme kryt reproduktorku.

Obrázek

Odpojíme konektory a opatrně vycvakneme potenciometr z držáku.

Obrázek

Po rozebrání vytáhneme žárovku.

Obrázek

Na její místo zapájime LEDku s odporem.

Obrázek

Obrázek

---------------------------------------------------------------
Vypínač ESP

Sundáme kryt tlačítka ESP

Obrázek

Odpojíme konektor a rozebereme tlačítko.

Obrázek

Černou krytku jde sundat podebráním šroubováčkem opatrně.

Obrázek

Krytku upravíme aby se tam vešel odpor.

Obrázek

Takhle je tam zapájená LEDka a odpor.

Obrázek

Výsledek práce.

Obrázek

--------------------------------------------------------
Tempomat

V tempomatu je 1 žárovička kterou nahradíme 2 LEDkama.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Mírně zmatníme smirkem špičky LEDek.

A výsledek.

Obrázek

V autě.

Obrázek

Obrázek

--------------------------------------------------------------
Tlačítko START/STOP

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Izolace odporu.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Červenou i zelenou LEDku zmatníme smirkem

Toď vše, doufám že jsem tímto překladem pomohl alespoň jednomu člověku ať má snaha nevyjde nazmar. Váš jarda19
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

qubek
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: pon črc 26, 2010 12:09
Bydliště: Kudowa Zdrój

Příspěvek od qubek » pon říj 11, 2010 21:20

jarda19, napisałeś dlaczego nie wymieniłem SMD białe na SMD czerwone, tylko na LED 3mm ?
Najpierw robiłem przyciski opuszczania szyb a że kupiłem 100 LED czerwonych chciałem je wykorzystać, są tańsze no i chciałem coś po kombinować a nie iść na łatwizne :mrgreen:

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Příspěvek od jarda19 » stř říj 13, 2010 21:32

Ja bym 100 czerwonych LEDov dal do kupy serioparalelnie i na choinke. :lol:
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Filson
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř úno 01, 2012 17:36

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od Filson » úte dub 24, 2012 19:33

je potrebne pri 12V led pouzivat ten odpor alebo sa pouziva na inu voltaz?
Laguna II,1.9dci,88kW,F9Q750,2001, Privilege

Uživatelský avatar
Švejdula
Senior member
Příspěvky: 1445
Registrován: čtv bře 01, 2007 16:47
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od Švejdula » čtv dub 26, 2012 21:46

jarda19 píše: Toď vše, doufám že jsem tímto překladem pomohl alespoň jednomu člověku ať má snaha nevyjde nazmar. Váš jarda19
Poklona tobě Jardo19 a i Qubekovi :super:
Wygląda to bardzo ładnie i myślę, że coś zapamiętałem z dzieciństwa. :kc:
776701460

S CLIPem jde všechno líp .


Laguna II 1,9 Dci 88Kw .

mato088
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte zář 07, 2010 07:18
Bydliště: slovensko lipany

Re:pomoc radio stale svieti

Příspěvek od mato088 » čtv led 31, 2013 10:49

caute robil som podvietenie podla toho navodu vsetko v pohode akurat mi radio stale svieti aj po vybrati karty radio sa vypne len tlacitka ostavaju svietit kde som urobil chybu :cry:

Uživatelský avatar
RomanB74
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: úte srp 14, 2012 11:13

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od RomanB74 » čtv úno 07, 2013 15:19

Qubek i Jarda19 - excelentní práce pánové a velmi inspirující.

Až mne omrzí to tuctové oranžové podsvícení, mrknu asi po zelených SMD a začnu si hrát. Nebo zrovna RGB diody a mixovací kolečko na přepínání barvy podle nálady??? :lol: (vím, to by byla technicky ukrutně náročná machrovinka vyžadující vytvoření samostatného okruhu podsvícení všech prvků). :roll:
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)

ScanX
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: sob bře 29, 2008 16:45
Kontaktovat uživatele:

Ledky na vnitřní osvětlení - obrácená polarita

Příspěvek od ScanX » pát čer 07, 2013 14:12

Ahoj,
rozhodl jsem se vyměnit co nejvíce žárovek pro vnitřní osvětlení kabiny za ledky, ale narazil jsem na problém u "lampiček" vpředu i vzadu. Jedná se o bajonetovou patici, kdy obvykle na kostře je mínus a na hrotu žárovky/ledky plus. V mé Laguně je ale obrácená polarita a tím pádem ledky nesvítí :(
Nezkoušel jste to někdo nějak řešit? Otočit nějak polaritu na konektoru u stropních světel nebo sehnat ledky s obrácenou polaritou? Dají se koupit ledky, kterým je to jedno, ale stojí 100 kc jedna a svítí hrozně moc...
Díky
Laguna II Grandtour 10/2004 - 2.2 dCi - 150HP - INITIALE

Ronnie9
Advanced member
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 24, 2011 18:02
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od Ronnie9 » úte čer 11, 2013 21:45

Kdyby tu byl takhle přesný návod, jak přepájet LED v palubní desce bylo by to super :)
Obrázek
Laguna II Dynamique 1.9 dCi 88KW r.v 2004

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ledky na vnitřní osvětlení - obrácená polarita

Příspěvek od Šamša » úte čer 11, 2013 22:40

ScanX píše:Ahoj,
rozhodl jsem se vyměnit co nejvíce žárovek pro vnitřní osvětlení kabiny za ledky, ale narazil jsem na problém u "lampiček" vpředu i vzadu. Jedná se o bajonetovou patici, kdy obvykle na kostře je mínus a na hrotu žárovky/ledky plus. V mé Laguně je ale obrácená polarita a tím pádem ledky nesvítí :(
Nezkoušel jste to někdo nějak řešit? Otočit nějak polaritu na konektoru u stropních světel nebo sehnat ledky s obrácenou polaritou? Dají se koupit ledky, kterým je to jedno, ale stojí 100 kc jedna a svítí hrozně moc...
Díky
Řešil jsem to tak, že jsem musel rozebrat ony LED a přehodit polaritu v nich. Dá se, ale chce to trpělivost.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Hodor
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned lis 24, 2013 20:48

LED v interiéru

Příspěvek od Hodor » pát led 17, 2014 16:49

Zdravím, jsem tu novým "členem" na fóru a zároveň čerstvým majitelem Laguny Grandtour II. A hned přidávám moji první menší úpravu. Po koupi jsem zjistil, že je prasklá žárovička na stropním osvětlení, tak jsem si řekl, že si rovnou pořídím LED osvětlení. Nechtěl jsem si pořizovat LED žárovičky, které nahrazují původní a stačí je tam jen nacvaknout, nevěřím, že by to svítilo více než obyčejná žárovka. Tak jsem si namaloval plošný spoj a osadil jej 21 kusy 5mm LED samozřejmě s předřadnými odpory. Je to úplně jednoduchá konstrukce, pro někoho to může být inspirace na kutění. Kdyby jste měli nějaké otázky klidně se ptejte a nebo klidně mi navrhněte další blbůstky, které by šlo vykutit :) Hlavně mi to nezapomeňte zkritizovat :D Zde přidávám nějaké fotky. http://lukasmaty.rajce.idnes.cz/Laguna_LED_stropnice

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od Single » pát led 17, 2014 21:34

No dobrý, proč ne. Jen tak pro zajímavost, jak si vyřešil připojení do auta? Musel si nějak upravovat patici pro žárovku?

Nebylo by lepší použít SMD LEDky? Pak by mohl být plošňák měnší.

Svítivost vypadá docela dobře (naschvál by mě zajímalo porovnání se žárovkou). Něco takového taky plánuju, ale asi z lenosti a nedostatku času raději koupím LED žárovku přímo do patice, předpokládám totiž, že cenově to výjde na stejno ;-). Ono přecejen 5W*4 dveře + 5W*3 strop + 5W*2 nohy u řidiče a spolujezdce je docela dost.

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od budlik » pát úno 07, 2014 09:51

Ahoj,

já celý interiér auta osadil LED žárovkami z číny

http://www.buyincoins.com/item/39011.html

http://www.buyincoins.com/item/4585.html

a jsem naprosto spokojený....svítí to krásně bíle a hlavně v noci to vypadá moc parádně.

Dokonce jsem je použil i místo parkovacích žárovek, protože ta originální "žlutá" žárovka, se mi bila s bílou xenonovou výbojkou.
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

liborets
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon kvě 26, 2008 19:10
Bydliště: střední čechy

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od liborets » úte bře 11, 2014 18:58

Ahoj, tak jsem se rozhodl osadit přepínače stahování oken ledkama dle návodu. To čtyřtlačítko u řidiče jsem zvládl a funguje. Problém mám ale u spolujezdce, kde jsem prostě místo žárovky napájel led s odporem, jenže to zjevně nestačí, protože to funguje jen na první polohu karty, a to zas nefunguje u řidiče. Po ůplném zasunutí karty svítí zas ovládání u řidiče ale spolujezdec už má tmu. Dle těch obrázků to mám určitě blbě. Nejsem ale schopnej s toho vyluštit jak to má u toho spolujezdce být zapojené. Poradí mi někdo? pls.. :?

Re-- Aha tak špatná kostra to byla. To jsem rád, že jsem na to přišel sám...
Naposledy upravil(a) liborets dne stř bře 12, 2014 11:12, celkem upraveno 1 x.
Renault Laguna II 1,9dci 88kw Dinamique r.v. 2002
Renault clio I 1,2i -darováno na hobbyrallye.

Ronnie9
Advanced member
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 24, 2011 18:02
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od Ronnie9 » úte bře 11, 2014 20:07

Ahoj, může mi někdo pomoct jak jsou zapojené ty 2 SMD diody na panelu co ukazuje funkční senzory pneu? Jsou tam 2 SMD a já je přepájel a nefunguje to..

Obrázek
Obrázek
Laguna II Dynamique 1.9 dCi 88KW r.v 2004

liborets
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon kvě 26, 2008 19:10
Bydliště: střední čechy

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od liborets » stř bře 12, 2014 11:14

Ahoj, možná jsi je jen otočil, nebo špatně napájel a nebo jsou prostě vadný...
Renault Laguna II 1,9dci 88kw Dinamique r.v. 2002
Renault clio I 1,2i -darováno na hobbyrallye.

Ronnie9
Advanced member
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 24, 2011 18:02
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od Ronnie9 » stř bře 12, 2014 20:55

liborets píše:Ahoj, možná jsi je jen otočil, nebo špatně napájel a nebo jsou prostě vadný...

To vím taky :D potřebuju vědět, jak mají být, otáčel jsem je a nešlo to, měnil jsem oba kusy a nešlo to, zase jsem je otočil a stále to nejde :D
Obrázek
Laguna II Dynamique 1.9 dCi 88KW r.v 2004

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od jarda19 » stř bře 12, 2014 22:23

Ty se pouštíš do výměny Ledek a nemáš multimetr ???? Nebo nevíš co to je multimetr a jak se s ním měří, protože otáčet ledky.....no nevim. neměl bys radši dělat něco co umíš.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Ronnie9
Advanced member
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 24, 2011 18:02
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Wymiana podswietlenia na diody LED (oprava + foto)

Příspěvek od Ronnie9 » čtv bře 13, 2014 05:40

opět nic co by mi pomohlo.. multimetr nepotřebuju. přepájel jsem si i přístrojovku a vše ok
Obrázek
Laguna II Dynamique 1.9 dCi 88KW r.v 2004

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů