Pretlak oleja
Moderátor: Moderators General
Pretlak oleja
Je nejaka kontrola tlaku oleja v systeme? Ked sa nahromadi pretlak, kadial by mal unikat? Mne vyrazilo nejaky okruhly kryt na rozvodoch a za jazdy som stratil komplet olej... Pocas jazdy mi nic nehlasilo, az doma som si vsimol komplet pravy bok auta cely cierny od oleja... Este ze to mam domov len 30km, takze som nestihol nic zadriet ani rozhodit rozvody alebo ventily, valce ap. Je fakt, ze som sa ponahlal na fotbal cca 190 km/h, ale to auto je na to stavane, takze to nemoze byt prenho ziaden problem, ci?
Renault Laguna Grandtour II 2.2 dCi Dynamique
Re: Pretlak oleja
Moze byt problem s plastovym krytom hore na motore alebo s jeho tesnenim (ten problem sa vyskytuje). V tom kryte je privod vzduchu z turba do motora a ked je vhodne prasknuty alebo vadne tesnenie tak turbo tlaci do oleja a ten sa potom tlaci von. Vytlaci mierku, zatku za VT cerpadlom, atd.coobo píše:Je nejaka kontrola tlaku oleja v systeme? Ked sa nahromadi pretlak, kadial by mal unikat? Mne vyrazilo nejaky okruhly kryt na rozvodoch a za jazdy som stratil komplet olej... Pocas jazdy mi nic nehlasilo, az doma som si vsimol komplet pravy bok auta cely cierny od oleja... Este ze to mam domov len 30km, takze som nestihol nic zadriet ani rozhodit rozvody alebo ventily, valce ap. Je fakt, ze som sa ponahlal na fotbal cca 190 km/h, ale to auto je na to stavane, takze to nemoze byt prenho ziaden problem, ci?
Hodně podobná závada se mi stala včera na dálnici v Maďarsku.
Jel jsem volně, tempomat 130 a v mírném stoupání něco cvaklo, motor
okamžitě běžel na 3 válce, zastavil jsem, vypnul motor. Jdu otevřít
kapotu a pod autem asi půl litru oleje a na motoru vytržená hadice od
odvětrání klikové skříně. To jsem sice provizorně opravil, ale stejně olej
teče ještě někde za motorem(není tam vidět).
':roll:' ':('
Jel jsem volně, tempomat 130 a v mírném stoupání něco cvaklo, motor
okamžitě běžel na 3 válce, zastavil jsem, vypnul motor. Jdu otevřít
kapotu a pod autem asi půl litru oleje a na motoru vytržená hadice od
odvětrání klikové skříně. To jsem sice provizorně opravil, ale stejně olej
teče ještě někde za motorem(není tam vidět).
':roll:' ':('
Naposledy upravil(a) Béda46 dne pon zář 13, 2010 21:15, celkem upraveno 4 x.
R9,R11,R21 Nevada,Laguna l 2.0 16V 102kW 1997.
Nyní Laguna ll Grandtour 1.9DCI 88kW,6-ti kvalt, Privileg, 2002
Laguna ll Grandtour 1.9DCI 96kW, Executive 2006
Nyní Laguna ll Grandtour 1.9DCI 88kW,6-ti kvalt, Privileg, 2002
Laguna ll Grandtour 1.9DCI 96kW, Executive 2006
U 1.9dci je to ine. U 2.2dci treba pri popisovanej poruche najprv pozriet na dekel a tesnenia hore na motore.Béda46 píše:Hodně podobná závada se mi stala včera na dálnici v Maďarsku.
Jel jsem volně, tempomat 130 a v mírném stoupání něco cvaklo, motor
okamžitě běžel na 3 válce, zastavil jsem, vypnul motor. Jdu otevřít
kapotu a pod autem asi půl litru oleje a na motoru vytržená hadice od
odvětrání klikové skříně. To jsem sice provizorně opravil, ale stejně olej
teče ještě někde za motorem(není tam vidět).
Tak to tipuju na prasklou hlavu nebo těsnění pod ní.
no a s dovolenim ozivim post este raz, nakolko sa mi to iste stalo znova, velky tlak oleja mi vyrazil kryt niekde na rozvodoch, vraj tam je pristup k palivovemu cerpadlu... neviete, kadial by standardne mal pretlak oleja unikat? co treba precistit, ake kanaliky, aby mi stale ten kryt nevyrazalo?coobo píše:auto je uz doma, ale nebol som ho vyzdvihnut v servise ja, takze ani neviem, co sa vlastne stalo...
Renault Laguna Grandtour II 2.2 dCi Dynamique
Ma ale striekanie oleja z 2.2dci popisovane v tejto teme s tym nema nic spolocne. Na tom motore pri poruche olej vyteka z miest kde by nemal byt pod tlakom (nie z mazacich kanalov), z otvoru mierky alebo vytlaci upchavku za VT cerpadlom a pod.jarda19 píše:Nevím na 100% ale jsem přesvědčen že čerpadlo má svůj regulační ventil. Normální kulička a pružinka.
Pravdepodobnou pricinou poruchy je dekel hore na motore. Je to kryt vackovych hriadelov, je v nom labyrint na odvzdusnenie motora a tiez aj cast nasavacieho potrubia. Pri praskline dekla alebo porusenom tesneni pod nim tlaci turbo priamo do oleja a na taky tlak motor stavany nie je (a ani labyrint na taky velky prietok vzduchu). Pretoze vela vzduchu z nasavania unika prec, je zdanlivo velky prietok vzduchu cez snimac ale RJ povazuje za problem az katastrofalne velky unik (ak by niekto ocakaval ze mu taky problem bude RJ hlasit ). Motor ani nemusi velmi dymit, vacsinou ma vzduchu aj napriek uniku dost.
Takze treba skontrolovat ten dekel ci nema niekde prasklinu a pretesnit ho. Po jeho demontazi sa da pre pokoj duse vycistit odvzdusnovaci labyrint.
Vzadu za vstrekovacmi je na tom plastovom dekli rychloupinakom pripnuta hadica na odvzdusnenie motora. Da sa odopnut a zistit ci motor pri volnobehu "dycha" (pulzacie vzduchu) cez rurku na dekli, pri volnobehu je v nasavani cca atmosfericky tlak takze by nemal striekat olej (radsej otvor prykryt handrou ako potom utierat motor). No a rurka iduca dalej do nasavacieho potrubia by mala byt priechodzia (da sa do nej fuknut). Takto sa da zistit ci je odvetranie OK.
vadny dekel motora
takze laco19, mal si pravdu, bolo potrebne vymenit cely dekel motora, servisak u nas v dedine to stale nechcel pochopit, takze som to posunul inde, tam prisli na to, ze ten dekel je zdeformovany, kedze je plastovy... tlak sa potom dostaval z turba tam kde nemal a tlacilo mi von nie len olej, ale aj naftu, takze pochvala za spravnu diagnozu!
Renault Laguna Grandtour II 2.2 dCi Dynamique
Re: Pretlak oleja
Pozdravujem, mam podobny problem na GS2 1.9dci 88kw menil som hlavu a turbo kvoli tomu ze mi zacal strasne dymit po oleji, no a teraz som si vsimol ze mi vytlaca hadicu ktora ide z bloku motora a napaja sa na hrdlo kde je mierka kade sa nalieva olej. Prosim o radu po com ist dakujem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 hostů