Prasklá plastová trubka/koleno k turbu 2,0GT

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Prasklá plastová trubka/koleno k turbu 2,0GT

Příspěvek od Petr Novotný » čtv úno 11, 2010 18:27

Dneska jsem zjistil, že mám prasklou trubku sání vzduchu k turbu, která je mezi gumovým kolenem dole a gumovou hadicí nahoře. Je prasklá přímo v místě, kde je k ní přivařený držák, takže omotat páskou se nedá. Pod jakým názvem nebo označením ji mám hledat? Je možné ji zavařit nebo kvůli tlakům ji raději vyměnit? Je zaměnitelná např. za trubku z jiného motoru, třeba i dieselu? A co ji nahradit nějakou tenkostěnnou kovovou trubkou nebo pancéřovou hadicí?
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » čtv úno 11, 2010 18:36

je to 5 ?Obrázek
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Petr Novotný » čtv úno 11, 2010 18:55

Pětka je to gumové koleno, pak následuje ještě jedno koleno a teprve pak je ten kus, který myslím já, je bez označení... Divný, šroub, který ho drží, označení má, ta trubka ne-e... Nebo je to celé až nahoru jeden díl???!
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » čtv úno 11, 2010 19:01

vzhdem k tomu že je tam cena cca 3300 bez DPH tak je to asi celé
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Petr Novotný » čtv úno 11, 2010 19:06

Jj, po lepším prohlédnutí obrázku mi to došlo...tak to je fakt dobrý... Hrozí nějaké poškození čehokoliv? Zatím jezdím s fukarem...asi víc žere a výkon taky trochu klesnul...
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » čtv úno 11, 2010 19:55

no bude to asi podobné jako díra v intercooleru může to tou dírou přisávat špinavý vzduch , turbo bude víc namáhané aby dodalo vzduch který uteče tou dírou a díra se asi bude zvětšovat.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Petr Novotný » čtv úno 11, 2010 20:22

Díky Davidaku, ještě jak se to jmenuje, ať vím, co vlastně hledám? Co s tím zavařením nebo zalepením, je to reálné? Díra je přesně v místě přivaření držáku k trubce, takže to zřejmě ruplo vlivem pnutí mezi kusy... Ještě dotaz - kolem díry to je orosené od oleje, je to normální?
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát úno 12, 2010 02:21

Brzo si zničíš turbo, takhle jede i přes max otáčky, aby hnalo tlak. Neotálej vykul 4 litry, abys pak nekulil 15-20. Ten plast je nějaký termoset, tak se to strašně blbě svařuje a tady je to velmi exponovaný díl, tak bych moc neexperimentoval.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Re: Prasklá plastová trubka/koleno k turbu 2,0GT

Příspěvek od Josef HORÁK » pát úno 12, 2010 10:07

Petr Novotný píše:Dneska jsem zjistil, že mám prasklou trubku sání vzduchu k turbu, která je mezi gumovým kolenem dole a gumovou hadicí nahoře. Je prasklá přímo v místě, kde je k ní přivařený držák, takže omotat páskou se nedá. Pod jakým názvem nebo označením ji mám hledat? Je možné ji zavařit nebo kvůli tlakům ji raději vyměnit? Je zaměnitelná např. za trubku z jiného motoru, třeba i dieselu? A co ji nahradit nějakou tenkostěnnou kovovou trubkou nebo pancéřovou hadicí?
Směl bych se zeptat, jak se to projevuje? Je to slyšet z kabiny za jízdy? Spotřeba vzrostla o kolik? A co turbodíra? Nebo nějaké cukání?
Já jsem zatím jen dotahoval přírubu [12] a trochu mastný byly i obě [8], jestli je to teď na 100% nevim, bo je tam hrozně špatnej přístup. Ale nikde nic slyšet nebylo a neni, šel jsem po tom kvůli cukání při akceleraci mezi 2200 a 2700 ot/min, nakonec pomohlo vyměnit svíčky, ale zdá se mi, že i teď to občas stejně jakoby lehounce zaváhá.
Tak mě napadá, mohl by mi někdo říct, která pozice a obrázku je váha vzduchu? Je to ta [1]? že bych na ní mrknul a vyčistil. Díky.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pát úno 12, 2010 11:09

no diesel má váhu 2 ale tady je to jen nějaká spona já to nedějně vyndal že bude konektor ze spodu a ono prd :lol: jestli to není opravdu v tý 1 protože to taky stojí cca 3500 kč
jinak to pocukání sleduju taky po výměně svíček to dalo chvilku pokoj ale občas je to cítit lehké cuknutí pořád ve stejných otáčkách.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » pát úno 12, 2010 11:33

Davidak79 píše:no diesel má váhu 2 ale tady je to jen nějaká spona já to nedějně vyndal že bude konektor ze spodu a ono prd :lol: jestli to není opravdu v tý 1 protože to taky stojí cca 3500 kč
jinak to pocukání sleduju taky po výměně svíček to dalo chvilku pokoj ale občas je to cítit lehké cuknutí pořád ve stejných otáčkách.
Tak to mne hřeje, že nejsem sám :-). Zatím to nechávám, protože se to objevuje jen sporadicky, auto jede jako drak a nežere, i kdybych jel na dobrou diagnostiku, hrozí, že se situaci stejně nepodaří navodit. Ctěl bych ale, jakmile se trochu oteplí, zkontrolovat netěsnosti, prostříkat kontakty u všech čidel, vyčistit váhu, pokud to bude třeba a mrknout na turbo, pro klid duše.
Blbý je, že nikde nemůžu najít schéma celýho sacího systému , tj, i s čidlama a ventilama, abych věděl, co vlastně dělám... Kdybyste někdo měl, budu moc vděčnej.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pát úno 12, 2010 11:52

Petr Novotný píše: ještě jak se to jmenuje, ať vím, co vlastně hledám?
čoveče vůbec jsem nenašel jak se tomu nadává :-) tlaková trubka turba ,hadice k intercooleru. Hledal jsem podle ref. čísla ale to jsem taky nic nanašel , jestli se taky vůbec dělá nějaká druhovýroba.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Petr Novotný » pát úno 12, 2010 11:55

Přiznám se, že mi to moc nepřišlo, až včera jsem měnil olej a proto sundal dekl z motoru. Tam jsem si všiml tohohle

http://noffka.rajce.idnes.cz/turbo/#12022010400.jpg

Zpětně si vzpomínám, že turboefekt byl poslední dobou poněkud vlažnější, skoro až žádný, při otáčkach nad 3000 to syčelo poměrně hlasitě, ale jako laik jsem z toho nic nevyslyšel, myslel jsem, že je to normální. Spotřebou jsem se nedostal pod 9,4, to jsem zase dával do spojitosti s počasím, cukání jsem nepocítil...
Jinak ta trubka je trochu jiná, než na obrázku, tvar je stejný, ale je to jen to koleno do tvaru L, u toho spodního "vlnovce" je svorka na hadici.
Každopádně jsem dneska objevil ještě tuhle prasklou hadičku

http://noffka.rajce.idnes.cz/turbo/#12022010409.jpg

K čemu slouží? Vede zřejmě od turba k čidlu v sání vzduchu. Ještě jednou prosím o pojmenování obou dílů, než se půjdu zasebevraždit do Renaultu, chtěl bych to zkusit pohledat na netu...díky.
Fakt se vyplatí občas pod ten krásnej dekl podívat, kdoví co by se všechno v.y.s.r.a.l.o, kdybych olej neměnil... :?
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Re: Prasklá plastová trubka/koleno k turbu 2,0GT

Příspěvek od Josef HORÁK » pát úno 12, 2010 12:10

Petr Novotný píše:Dneska jsem zjistil, že mám prasklou trubku sání vzduchu k turbu, která je mezi gumovým kolenem dole a gumovou hadicí nahoře. Je prasklá přímo v místě, kde je k ní přivařený držák, takže omotat páskou se nedá. Pod jakým názvem nebo označením ji mám hledat? Je možné ji zavařit nebo kvůli tlakům ji raději vyměnit? Je zaměnitelná např. za trubku z jiného motoru, třeba i dieselu? A co ji nahradit nějakou tenkostěnnou kovovou trubkou nebo pancéřovou hadicí?
Jinak teda nevim přesně, jak ta prasklina vypadá, ale asi bych si s tim zkusil trochu pohrát. Držák by se dal možná ubrousit, udělat bytelná manžeta s novým držákem, ... Dneska existujou dobrý lepidla a vydržej věci. Já jsem například zatmelil epoxidem vyžranou díru v dosedací ploše těsnění v kompresoru klimatizace, přebrousil a těsní, drží.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pát úno 12, 2010 12:11

Ta druhá malá hadice jestli je to ta do tvaru Z tak stojí cca 500 ale pojmenovat nedokážu nic tam totiž není
Obrázek


možná že trubka na obrázku vypadá jinak protože to zadávám podle svého typu auta :D
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pát úno 12, 2010 12:22

Petr Novotný píše:
Fakt se vyplatí občas pod ten krásnej dekl podívat, kdoví co by se všechno v.y.s.r.a.l.o, kdybych olej neměnil... :?
Mě ten dekl za větších mrazů rachotí už mám asi vyčvachtané ty gumy jak tam pořád čumím :lol:
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Petr Novotný » pát úno 12, 2010 12:27

S myšlenkou uříznout držák, přepáskovat nějakou tlakotěsnou páskou a vyrobit držák z plechu (něco jako jsou svorky na okapy ;-) ) si taky pohrávám, protože kupovat se mi to fakt nechce...je mi líto tolika peněz za kus plastu... Hadičku samozřejmě koupím ještě dneska, pokud ji budou mít skladem...
A dekl budu sundavat při každým otevření kapoty...jelikož ostřikovače lejou jako svině, bude to dost často! :-D
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Petr Novotný » pát úno 12, 2010 14:59

Tak trubka jen komplet od IC až nahoru bratru za 6000,-, hadička 390,-, ale bude až ve středu... Takže hadička objednaná a jde se bastlit. Ať si myslí kdo co chce, ale fakt těm šmejdům nedam takovou palbu za plastovou rouru... :evil:
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pát úno 12, 2010 15:04

:shock: tý brďo tak to je fakt pálka. Jakej máš typ auta 4-7 číslo ve VIN
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » pát úno 12, 2010 15:22

To je normální lichva.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Petr Novotný » pát úno 12, 2010 15:28

Davidak79 píše::shock: tý brďo tak to je fakt pálka. Jakej máš typ auta 4-7 číslo ve VIN
Díky, už to nehledej, kdyžtak jen pro zajímavost... VIN je VF1KGCTB635897374
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pát úno 12, 2010 15:35

Teď už jen pro zajímavost hledám jakej je rozdíl v těch motorech :D
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Petr Novotný » pát úno 12, 2010 17:30

Problém vyřešen - trubka vyndána, držák šetrně odříznut (v podstatě se odloupnul sám), očištěno, odmaštěno (zvenku),prasklina přelepena 3M textilní páskou, celá trubka omotána ještě hliníkovou lepící páskou (Spokar), držák k trubce jsem přichytil oboustrannou lepící páskou, napevno přitáhnul stahovacími proužky, vráceno zpátky a je hotovo... Celé je to ještě skryté pod deklem, takže to ve finále ani nevypadá tak hrozně...hlavně to nestálo 6000,-! 8)

http://noffka.rajce.idnes.cz/turbo/#12022010415.jpg
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pát úno 12, 2010 17:55

:D
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » sob úno 13, 2010 16:44

Tak jsem tu trubku dneska jen tak kontroloval a opravdu by mě zajímalo co je na tom tak drahého. Je takový nějaký celý měkký čekal jsem to pevnější.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů