Prasklá plastová trubka/koleno k turbu 2,0GT
Moderátor: Moderators General
- Petr Novotný
- Advanced member
- Příspěvky: 313
- Registrován: sob led 14, 2006 20:04
- Bydliště: Česká Lípa
Prasklá plastová trubka/koleno k turbu 2,0GT
Dneska jsem zjistil, že mám prasklou trubku sání vzduchu k turbu, která je mezi gumovým kolenem dole a gumovou hadicí nahoře. Je prasklá přímo v místě, kde je k ní přivařený držák, takže omotat páskou se nedá. Pod jakým názvem nebo označením ji mám hledat? Je možné ji zavařit nebo kvůli tlakům ji raději vyměnit? Je zaměnitelná např. za trubku z jiného motoru, třeba i dieselu? A co ji nahradit nějakou tenkostěnnou kovovou trubkou nebo pancéřovou hadicí?
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
- Petr Novotný
- Advanced member
- Příspěvky: 313
- Registrován: sob led 14, 2006 20:04
- Bydliště: Česká Lípa
Pětka je to gumové koleno, pak následuje ještě jedno koleno a teprve pak je ten kus, který myslím já, je bez označení... Divný, šroub, který ho drží, označení má, ta trubka ne-e... Nebo je to celé až nahoru jeden díl???!
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
- Petr Novotný
- Advanced member
- Příspěvky: 313
- Registrován: sob led 14, 2006 20:04
- Bydliště: Česká Lípa
Jj, po lepším prohlédnutí obrázku mi to došlo...tak to je fakt dobrý... Hrozí nějaké poškození čehokoliv? Zatím jezdím s fukarem...asi víc žere a výkon taky trochu klesnul...
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
no bude to asi podobné jako díra v intercooleru může to tou dírou přisávat špinavý vzduch , turbo bude víc namáhané aby dodalo vzduch který uteče tou dírou a díra se asi bude zvětšovat.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
- Petr Novotný
- Advanced member
- Příspěvky: 313
- Registrován: sob led 14, 2006 20:04
- Bydliště: Česká Lípa
Díky Davidaku, ještě jak se to jmenuje, ať vím, co vlastně hledám? Co s tím zavařením nebo zalepením, je to reálné? Díra je přesně v místě přivaření držáku k trubce, takže to zřejmě ruplo vlivem pnutí mezi kusy... Ještě dotaz - kolem díry to je orosené od oleje, je to normální?
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Brzo si zničíš turbo, takhle jede i přes max otáčky, aby hnalo tlak. Neotálej vykul 4 litry, abys pak nekulil 15-20. Ten plast je nějaký termoset, tak se to strašně blbě svařuje a tady je to velmi exponovaný díl, tak bych moc neexperimentoval.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
Re: Prasklá plastová trubka/koleno k turbu 2,0GT
Směl bych se zeptat, jak se to projevuje? Je to slyšet z kabiny za jízdy? Spotřeba vzrostla o kolik? A co turbodíra? Nebo nějaké cukání?Petr Novotný píše:Dneska jsem zjistil, že mám prasklou trubku sání vzduchu k turbu, která je mezi gumovým kolenem dole a gumovou hadicí nahoře. Je prasklá přímo v místě, kde je k ní přivařený držák, takže omotat páskou se nedá. Pod jakým názvem nebo označením ji mám hledat? Je možné ji zavařit nebo kvůli tlakům ji raději vyměnit? Je zaměnitelná např. za trubku z jiného motoru, třeba i dieselu? A co ji nahradit nějakou tenkostěnnou kovovou trubkou nebo pancéřovou hadicí?
Já jsem zatím jen dotahoval přírubu [12] a trochu mastný byly i obě [8], jestli je to teď na 100% nevim, bo je tam hrozně špatnej přístup. Ale nikde nic slyšet nebylo a neni, šel jsem po tom kvůli cukání při akceleraci mezi 2200 a 2700 ot/min, nakonec pomohlo vyměnit svíčky, ale zdá se mi, že i teď to občas stejně jakoby lehounce zaváhá.
Tak mě napadá, mohl by mi někdo říct, která pozice a obrázku je váha vzduchu? Je to ta [1]? že bych na ní mrknul a vyčistil. Díky.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique
no diesel má váhu 2 ale tady je to jen nějaká spona já to nedějně vyndal že bude konektor ze spodu a ono prd jestli to není opravdu v tý 1 protože to taky stojí cca 3500 kč
jinak to pocukání sleduju taky po výměně svíček to dalo chvilku pokoj ale občas je to cítit lehké cuknutí pořád ve stejných otáčkách.
jinak to pocukání sleduju taky po výměně svíček to dalo chvilku pokoj ale občas je to cítit lehké cuknutí pořád ve stejných otáčkách.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
Tak to mne hřeje, že nejsem sám . Zatím to nechávám, protože se to objevuje jen sporadicky, auto jede jako drak a nežere, i kdybych jel na dobrou diagnostiku, hrozí, že se situaci stejně nepodaří navodit. Ctěl bych ale, jakmile se trochu oteplí, zkontrolovat netěsnosti, prostříkat kontakty u všech čidel, vyčistit váhu, pokud to bude třeba a mrknout na turbo, pro klid duše.Davidak79 píše:no diesel má váhu 2 ale tady je to jen nějaká spona já to nedějně vyndal že bude konektor ze spodu a ono prd jestli to není opravdu v tý 1 protože to taky stojí cca 3500 kč
jinak to pocukání sleduju taky po výměně svíček to dalo chvilku pokoj ale občas je to cítit lehké cuknutí pořád ve stejných otáčkách.
Blbý je, že nikde nemůžu najít schéma celýho sacího systému , tj, i s čidlama a ventilama, abych věděl, co vlastně dělám... Kdybyste někdo měl, budu moc vděčnej.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique
čoveče vůbec jsem nenašel jak se tomu nadává tlaková trubka turba ,hadice k intercooleru. Hledal jsem podle ref. čísla ale to jsem taky nic nanašel , jestli se taky vůbec dělá nějaká druhovýroba.Petr Novotný píše: ještě jak se to jmenuje, ať vím, co vlastně hledám?
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
- Petr Novotný
- Advanced member
- Příspěvky: 313
- Registrován: sob led 14, 2006 20:04
- Bydliště: Česká Lípa
Přiznám se, že mi to moc nepřišlo, až včera jsem měnil olej a proto sundal dekl z motoru. Tam jsem si všiml tohohle
http://noffka.rajce.idnes.cz/turbo/#12022010400.jpg
Zpětně si vzpomínám, že turboefekt byl poslední dobou poněkud vlažnější, skoro až žádný, při otáčkach nad 3000 to syčelo poměrně hlasitě, ale jako laik jsem z toho nic nevyslyšel, myslel jsem, že je to normální. Spotřebou jsem se nedostal pod 9,4, to jsem zase dával do spojitosti s počasím, cukání jsem nepocítil...
Jinak ta trubka je trochu jiná, než na obrázku, tvar je stejný, ale je to jen to koleno do tvaru L, u toho spodního "vlnovce" je svorka na hadici.
Každopádně jsem dneska objevil ještě tuhle prasklou hadičku
http://noffka.rajce.idnes.cz/turbo/#12022010409.jpg
K čemu slouží? Vede zřejmě od turba k čidlu v sání vzduchu. Ještě jednou prosím o pojmenování obou dílů, než se půjdu zasebevraždit do Renaultu, chtěl bych to zkusit pohledat na netu...díky.
Fakt se vyplatí občas pod ten krásnej dekl podívat, kdoví co by se všechno v.y.s.r.a.l.o, kdybych olej neměnil...
http://noffka.rajce.idnes.cz/turbo/#12022010400.jpg
Zpětně si vzpomínám, že turboefekt byl poslední dobou poněkud vlažnější, skoro až žádný, při otáčkach nad 3000 to syčelo poměrně hlasitě, ale jako laik jsem z toho nic nevyslyšel, myslel jsem, že je to normální. Spotřebou jsem se nedostal pod 9,4, to jsem zase dával do spojitosti s počasím, cukání jsem nepocítil...
Jinak ta trubka je trochu jiná, než na obrázku, tvar je stejný, ale je to jen to koleno do tvaru L, u toho spodního "vlnovce" je svorka na hadici.
Každopádně jsem dneska objevil ještě tuhle prasklou hadičku
http://noffka.rajce.idnes.cz/turbo/#12022010409.jpg
K čemu slouží? Vede zřejmě od turba k čidlu v sání vzduchu. Ještě jednou prosím o pojmenování obou dílů, než se půjdu zasebevraždit do Renaultu, chtěl bych to zkusit pohledat na netu...díky.
Fakt se vyplatí občas pod ten krásnej dekl podívat, kdoví co by se všechno v.y.s.r.a.l.o, kdybych olej neměnil...
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
Re: Prasklá plastová trubka/koleno k turbu 2,0GT
Jinak teda nevim přesně, jak ta prasklina vypadá, ale asi bych si s tim zkusil trochu pohrát. Držák by se dal možná ubrousit, udělat bytelná manžeta s novým držákem, ... Dneska existujou dobrý lepidla a vydržej věci. Já jsem například zatmelil epoxidem vyžranou díru v dosedací ploše těsnění v kompresoru klimatizace, přebrousil a těsní, drží.Petr Novotný píše:Dneska jsem zjistil, že mám prasklou trubku sání vzduchu k turbu, která je mezi gumovým kolenem dole a gumovou hadicí nahoře. Je prasklá přímo v místě, kde je k ní přivařený držák, takže omotat páskou se nedá. Pod jakým názvem nebo označením ji mám hledat? Je možné ji zavařit nebo kvůli tlakům ji raději vyměnit? Je zaměnitelná např. za trubku z jiného motoru, třeba i dieselu? A co ji nahradit nějakou tenkostěnnou kovovou trubkou nebo pancéřovou hadicí?
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique
Ta druhá malá hadice jestli je to ta do tvaru Z tak stojí cca 500 ale pojmenovat nedokážu nic tam totiž není
možná že trubka na obrázku vypadá jinak protože to zadávám podle svého typu auta
možná že trubka na obrázku vypadá jinak protože to zadávám podle svého typu auta
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Mě ten dekl za větších mrazů rachotí už mám asi vyčvachtané ty gumy jak tam pořád čumímPetr Novotný píše:
Fakt se vyplatí občas pod ten krásnej dekl podívat, kdoví co by se všechno v.y.s.r.a.l.o, kdybych olej neměnil...
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
- Petr Novotný
- Advanced member
- Příspěvky: 313
- Registrován: sob led 14, 2006 20:04
- Bydliště: Česká Lípa
S myšlenkou uříznout držák, přepáskovat nějakou tlakotěsnou páskou a vyrobit držák z plechu (něco jako jsou svorky na okapy ) si taky pohrávám, protože kupovat se mi to fakt nechce...je mi líto tolika peněz za kus plastu... Hadičku samozřejmě koupím ještě dneska, pokud ji budou mít skladem...
A dekl budu sundavat při každým otevření kapoty...jelikož ostřikovače lejou jako svině, bude to dost často!
A dekl budu sundavat při každým otevření kapoty...jelikož ostřikovače lejou jako svině, bude to dost často!
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
- Petr Novotný
- Advanced member
- Příspěvky: 313
- Registrován: sob led 14, 2006 20:04
- Bydliště: Česká Lípa
Tak trubka jen komplet od IC až nahoru bratru za 6000,-, hadička 390,-, ale bude až ve středu... Takže hadička objednaná a jde se bastlit. Ať si myslí kdo co chce, ale fakt těm šmejdům nedam takovou palbu za plastovou rouru...
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
- Petr Novotný
- Advanced member
- Příspěvky: 313
- Registrován: sob led 14, 2006 20:04
- Bydliště: Česká Lípa
Díky, už to nehledej, kdyžtak jen pro zajímavost... VIN je VF1KGCTB635897374Davidak79 píše: tý brďo tak to je fakt pálka. Jakej máš typ auta 4-7 číslo ve VIN
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
- Petr Novotný
- Advanced member
- Příspěvky: 313
- Registrován: sob led 14, 2006 20:04
- Bydliště: Česká Lípa
Problém vyřešen - trubka vyndána, držák šetrně odříznut (v podstatě se odloupnul sám), očištěno, odmaštěno (zvenku),prasklina přelepena 3M textilní páskou, celá trubka omotána ještě hliníkovou lepící páskou (Spokar), držák k trubce jsem přichytil oboustrannou lepící páskou, napevno přitáhnul stahovacími proužky, vráceno zpátky a je hotovo... Celé je to ještě skryté pod deklem, takže to ve finále ani nevypadá tak hrozně...hlavně to nestálo 6000,-!
http://noffka.rajce.idnes.cz/turbo/#12022010415.jpg
http://noffka.rajce.idnes.cz/turbo/#12022010415.jpg
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Tak jsem tu trubku dneska jen tak kontroloval a opravdu by mě zajímalo co je na tom tak drahého. Je takový nějaký celý měkký čekal jsem to pevnější.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů