Klima Laguna

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomek
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 09, 2004 20:17
Kontaktovat uživatele:

Klima Laguna

Příspěvek od Tomek » ned črc 17, 2005 19:47

Chci se zeptat jestli je normalni aby kompresor klimatizace spinal na volno beh kazdych zhruba 12s. Mam aut. klimu a napl byla kompletne vymenena v patek, plus byli vymeneny ventilky klimatizace. Diky

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Re: Klima Laguna

Příspěvek od Čeněk Urbanec » ned črc 17, 2005 21:00

Tomek píše:Chci se zeptat jestli je normalni aby kompresor klimatizace spinal na volno beh kazdych zhruba 12s. Mam aut. klimu a napl byla kompletne vymenena v patek, plus byli vymeneny ventilky klimatizace. Diky
Záleží na tom, kolik plnili, pokud to bylo na minimálním množství, tak prostě systém potřebuje k udržení tlaku před škrcením častěji plnit...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11347
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned črc 17, 2005 21:01

V poho, je vidět, že to teďka funguje, takže dává tlaku dost, kompresor hlídá tlakové čidlo a ŘJ UCH.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Tomek
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 09, 2004 20:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomek » ned črc 17, 2005 21:52

Nevim kolik plnili delali to v renaultu tak asi musi vedet kolik tam maji dat. Me se jen nezdalo jak kompresor casto spina. Jeste se chci zeptat je pravda ze se nad 3000 ot vypina kompresor klim.

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » ned črc 17, 2005 22:37

Tomek píše:Nevim kolik plnili delali to v renaultu tak asi musi vedet kolik tam maji dat. Me se jen nezdalo jak kompresor casto spina. Jeste se chci zeptat je pravda ze se nad 3000 ot vypina kompresor klim.
Omezovač motoru je nastaven na 6000 otáček, nevím ale, kolik má při tom kompresor...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Tomek
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 09, 2004 20:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomek » pon črc 18, 2005 00:22

Mam vypis s toho stroje kdyz plnili klimu ale ja tomu nerozumim tak nevim jestli ji napustili tak jak ma byt. Mohl bych vam to Čenku poslat prece jenon tomu rozumite vic nez ja. Diky.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11347
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pon črc 18, 2005 00:32

Důležitá je váha plynu, co tam napustili. Koukni na ty údaje hned pod kapotou, myslím, že tam je typ a množství plynu.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Tomek
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 09, 2004 20:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomek » pon črc 18, 2005 11:10

Šamša píše:Důležitá je váha plynu, co tam napustili. Koukni na ty údaje hned pod kapotou, myslím, že tam je typ a množství plynu.
Prosim te kde ty udaje mam hledat pod kapotou nic neni. :(

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pon črc 18, 2005 13:23

Tomek píše:Mam vypis s toho stroje kdyz plnili klimu ale ja tomu nerozumim tak nevim jestli ji napustili tak jak ma byt. Mohl bych vam to Čenku poslat prece jenon tomu rozumite vic nez ja. Diky.
Pro automatickou klimatisaci v Lagunách je váha náplně ( R 134a )800 g ∓ 25 g, množství oleje 135 ml, SANDEN SP 20 (PAG), nebo PLANET ELF PAG 488
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Raduna
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon srp 30, 2004 21:44

Příspěvek od Raduna » pon črc 18, 2005 15:16

Jistě myslíš na volnoběh, ale když auto stojí. Samozřejmě že to spíná často za sebou nejde vzduch na chladič. Mě to dělá taky a dělalo to vžydcky 12 s je dost dlouhá doba. Když je velké teplo tak to spíná i častěji. Nevidím v tom žádný problém. Taky nespíná jenom kompresor, ale i ventilátor na chladičích.

Uživatelský avatar
Tomek
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 09, 2004 20:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomek » pon črc 18, 2005 23:19

Raduna píše:Jistě myslíš na volnoběh, ale když auto stojí. Samozřejmě že to spíná často za sebou nejde vzduch na chladič. Mě to dělá taky a dělalo to vžydcky 12 s je dost dlouhá doba. Když je velké teplo tak to spíná i častěji. Nevidím v tom žádný problém. Taky nespíná jenom kompresor, ale i ventilátor na chladičích.
To si me uklidnil ze ti to taky dela uz jsem chtel jet do servisu. Diky

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 506
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » pon črc 25, 2005 16:46

Buď v klidu, mě to běhá úplně stejně. a když budeš mýt vnitřek už vychlazený, tak se spínání protáhne. Když bude ve vnitř 50st. tak bude spínat čestěji. Spínání kompresoru hlídá tlakové čidlo. Když chladí na plno, tak zamrzá výměník. Když zamrzne, tlak se zvedne a spínač vypne kompresor. To za chodu na plný výkon. Po vychlazení ho ovládá čidlo výstupu vzducu za výměníkem.
Láďa B
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pon črc 25, 2005 20:43

Tomek píše:Nevim kolik plnili delali to v renaultu tak asi musi vedet kolik tam maji dat. Me se jen nezdalo jak kompresor casto spina. Jeste se chci zeptat je pravda ze se nad 3000 ot vypina kompresor klim.
Je to tak:
- kompresor vypíná při otáčkách 6000 pro všecny motory, jen kompresor SD709 ( nevím, kdo jej má, zatím...) při 6500RPM
- kompresor je blokován, je - li pedál plynu " plný " a čtyřválce mají max. otáčky a šestiválec 3000RPM a to na dobu 5 ( F3P ) - 20 ( F3R - Z7X )sekund, pak se zase zapne. Pokud jedna z podmínek pomine v průběhu blokování, kompresor se zapne.
- kompresor je blokován, pokud teplota chladící kapaliny překročí 115°C ( 1,8 a 2,0 l ), nebo 120°C ( šestiválce)bez zatížení.
Při plném plynu při 110°C ( 1,8l. ), a 120°C ( 2,0 - 3 l. )
- ještě k zvýšeným otáčkám při zapnutí A/C:
1,8 750/900 RPM
2,0 730/950 RPM
3,0 700/900 RPM
Mají přijít horka, tak aby Vás to nepřekvapilo....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Jiri TRAGAN
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř led 07, 2004 10:17

Příspěvek od Jiri TRAGAN » úte srp 09, 2005 10:20

Nemate nekdo, Cenku :wink: , taky informaci o vaze naplne a oleje pro manualni klimatizaci v Megane? Diky
Megane r.v. 2000 1.6 16V

Uživatelský avatar
Bart13
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: úte čer 14, 2005 16:15
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvek od Bart13 » úte srp 09, 2005 11:59

megane ma 750+-25g a olejova napln je cca 130 ml

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » úte srp 09, 2005 14:31

Jiri TRAGAN píše:Nemate nekdo, Cenku :wink: , taky informaci o vaze naplne a oleje pro manualni klimatizaci v Megane? Diky
Bart má skoro pravdu, ale oleje je více, než v Laguně, je ho 220±15 ccm!!! (PLANET ELF PAG 488). A chladiva opravdu 750±30 g (R134a)
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Tomek
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 09, 2004 20:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomek » pon srp 15, 2005 12:09

Jeste jeden dotaz ke klimatizaci kdyz jsem se vracel z dovolene a mej jsem na aut. klime zaple jen A/C a rosvicoval se mi napis service. Jakmile jsem seslapl plyn hlaska zmizela. Nevite nekdo co je to za zavadu ?
Jeste dodam pri zapnutem AUTO a A/C se tato hlaska neobjevuje.

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pon srp 15, 2005 13:54

Mohlo být hodně vlhko a zaledovával se výparník... Kdy jste měnil pylový filtr - méně vzduchu to může zavinit také...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Tomek
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 09, 2004 20:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomek » pon srp 15, 2005 16:55

Pylovy filtr byl menen pred tremi tydny.

Uživatelský avatar
Tomek
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 09, 2004 20:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomek » úte srp 16, 2005 20:18

Nemohlo by to delat nejake cidlo ? Protze jsem mel auto v servisu a tam pry zadnou zavadu v pameti klimatizace nenasli.

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » úte srp 16, 2005 22:19

Tomek píše:Nemohlo by to delat nejake cidlo ? Protze jsem mel auto v servisu a tam pry zadnou zavadu v pameti klimatizace nenasli.
Ještě mě napadá, že při režimu AUTO se snaží klimatisace teplotu dostat na navolenou úroveň teploty přepnutím ventilátoru na větší výkon, čímž se přes výparník dostává více vzduchu. Zatímco v případě A/C je volba rychlosti ventilátoru na Vás, tak může chvilkově nastat zaledování výparníku.... Čidlo teploty zjistí nekorektní hodnotu, odstaví kompresor a zasvítí SERVICE... Možná...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Tomek
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 09, 2004 20:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomek » úte srp 16, 2005 23:49

Čeněk Urbanec píše:
Tomek píše:Nemohlo by to delat nejake cidlo ? Protze jsem mel auto v servisu a tam pry zadnou zavadu v pameti klimatizace nenasli.
Ještě mě napadá, že při režimu AUTO se snaží klimatisace teplotu dostat na navolenou úroveň teploty přepnutím ventilátoru na větší výkon, čímž se přes výparník dostává více vzduchu. Zatímco v případě A/C je volba rychlosti ventilátoru na Vás, tak může chvilkově nastat zaledování výparníku.... Čidlo teploty zjistí nekorektní hodnotu, odstaví kompresor a zasvítí SERVICE... Možná...
Ted ale nevim jestli to co popisuje te je zavada nebo ne ?

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11347
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » stř srp 17, 2005 09:16

Zkus to při různejch otáčkách ventilátoru a možná se potvrdí co psal Čeněk Urbanec. :wink: Já jsem to nechával na AUTO, aby si to verglovalo samo.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 506
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » čtv srp 18, 2005 19:19

Lidi, nejsem všeuměl, ale podle mě to není ani jedno. Při provozu na AUTO, se mozek snaží co nejdřív vychladit kabinu na nastavenou teplotu a reguluje ventilátor.Při provozu A/C (což chápu- zapnutá klima s ručním ovládáním ventilátoru) normálně běží kompresor, ALE ventilátor běží, tak jak je nastaveno ručně a pořád.
Spíš bych to viděl na nedostatek chladiva v okruhu nebo na nějaký elektrický vakl. Můžou to dělat i větráky na sahaře. První bych nechal zkontrolovat množství chladiva. Pokud si pamatuju, tak je tam tlak cca 17 atmosfer v klidu. Za chodu je v jedné trubce (té slabší) cca 21 atm a v té tlusčí klesne na cca 15 atm. Ale možná se pletu.
Pokud výměník zamrzne (což by se stát nemělo, má čidlo) tak se vypne kompresor, ale nic to na displej nepíše. Toť má zkušenost, už jsem klimu řešil. Ahoj
Láďa B
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI

Uživatelský avatar
Tomek
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 09, 2004 20:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomek » čtv srp 18, 2005 22:01

Klima je nove napustena takze problem bude nekde jinde spis asi prekontroluji vetraky jesli se toci oba dva.

To: Lado tim elektrickym vaklem myslis spatnej kontakt ?

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů