Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Moderátor: Moderators General
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Mozu byt jednospiralove (v nasich lagunach idu take do valcov) alebo dvojspiralove ale vzdy plati, ze pri zohrievani sa vodica odpor stupa, zhavic co ma 1 ohm pri izbovej teplote bude mat cca 3 ohmy pri 500 stupnoch (tj pojde cez neho tretinovy prud, samozrejme zavisi od materialu- plati pre kanthal). V kazdom pripade plugery su ponorene nonstop vo vode cize viac ako 100 stupnov nedosiahnu, teda by tam vyrazna zmena vo velkosti prudu byt nemala. Ak sa mylim opravte ma.
Teraz som zmeral ten z Kelly, ma za studena 0.55 ohmu, po nastartovani mame v sieti naprazdno 14 voltov, po zatazeni altiku minimalne 12V, cize vykon na plungeri bude niekde medzi (U^2/R)=(12^2/0,55)=261 az (14^2/0,55)=356 W (pri zanedbani strat na vedeni) cize tych 300W na jednom je celkom realnych. V stredu budem mat cas to menit tak rovno zmeriam realne prudy kliestakom
Teraz som zmeral ten z Kelly, ma za studena 0.55 ohmu, po nastartovani mame v sieti naprazdno 14 voltov, po zatazeni altiku minimalne 12V, cize vykon na plungeri bude niekde medzi (U^2/R)=(12^2/0,55)=261 az (14^2/0,55)=356 W (pri zanedbani strat na vedeni) cize tych 300W na jednom je celkom realnych. V stredu budem mat cas to menit tak rovno zmeriam realne prudy kliestakom
Renault Laguna II 2003, 1.9 dCi 88 kW, Privilege, 360 000 km
Renault Talisman 2019, 2.0 dCi 147 kW, Intens 4Control, 100 000 km
Diagnostika (CLIP) a drobne opravy Bratislava a okolie clenom fora
Renault Talisman 2019, 2.0 dCi 147 kW, Intens 4Control, 100 000 km
Diagnostika (CLIP) a drobne opravy Bratislava a okolie clenom fora
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Musíš vzít v úvahu to, že je tam ochrana a při poklesu napětí pod 12,8V to ohřev kompletně vypne. Takže na žhaviči je minimálně 13V. Zatížení je tak velké, že pokles napětí při všech zapnutých žhavičích je skoro 1V, tedy 13,4V.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Je to takhle:
1) Kontrola napětí > 12,8V => Sepne se relé, které má připojené pouze jednu žhavičku.
2) Čeká se 10 vteřin a opět kontrola napětí > 12,8V => Rozepne relé s jednou žhavičkou a sepne relé se dvěma.
3) Čeká se 10 vteřin a opět kontrola napětí >12,8V => Zůstane seplé relé se dvěma a sepne relé s jednou žhavičkou. (Tady to končí pro verze s dvěmi relátky a třemi žhavičkami).
4) Čeká se 10 vteřin a opět kontrola napětí > 12,8V => Zůstanou sepnuté předchozí relé a připojí se relé s jednou žhavičkou.
Neřeší se vůbec nárůst teploty chladící kapaliny. Jakmile je chladící kapalina pod 75°C a teplota vzduchu pod 5°C, rozjede se tenhle mechanismus. Vypíná to buď tak, že dojde k poklesu napětí a nebo dojde ke zvýšení teploty vzduchu nad 5°C (třeba při stání v křižovatce) a nebo vody nad 75°C.
1) Kontrola napětí > 12,8V => Sepne se relé, které má připojené pouze jednu žhavičku.
2) Čeká se 10 vteřin a opět kontrola napětí > 12,8V => Rozepne relé s jednou žhavičkou a sepne relé se dvěma.
3) Čeká se 10 vteřin a opět kontrola napětí >12,8V => Zůstane seplé relé se dvěma a sepne relé s jednou žhavičkou. (Tady to končí pro verze s dvěmi relátky a třemi žhavičkami).
4) Čeká se 10 vteřin a opět kontrola napětí > 12,8V => Zůstanou sepnuté předchozí relé a připojí se relé s jednou žhavičkou.
Neřeší se vůbec nárůst teploty chladící kapaliny. Jakmile je chladící kapalina pod 75°C a teplota vzduchu pod 5°C, rozjede se tenhle mechanismus. Vypíná to buď tak, že dojde k poklesu napětí a nebo dojde ke zvýšení teploty vzduchu nad 5°C (třeba při stání v křižovatce) a nebo vody nad 75°C.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Zefku ten popis je fakt mrte! Odkial si to vycital (VISU)? Vies kde su tie relatka od toho? A ide to zmenit niekde cez CLIP alebo nejak inak? Diky
Renault Laguna II 2003, 1.9 dCi 88 kW, Privilege, 360 000 km
Renault Talisman 2019, 2.0 dCi 147 kW, Intens 4Control, 100 000 km
Diagnostika (CLIP) a drobne opravy Bratislava a okolie clenom fora
Renault Talisman 2019, 2.0 dCi 147 kW, Intens 4Control, 100 000 km
Diagnostika (CLIP) a drobne opravy Bratislava a okolie clenom fora
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Změnit to nejde a jsou to tři černá relátka u pojistek v motorovém prostoru. (relátka nejsou vedle sebe)
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: stř pro 24, 2014 18:00
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Ahojte, dnes som vymenil tie žhaviče aj ja (vonku pri -5 °C ). Všetky 4 som mal zlé. Nové som kúpil tu https://www.motointegrator.sk/produkty/ ... 11-721-054 . Majú 300W a sú na 13,5V.
Výmena by sa dala zvládnuť za pol hodky priamo, bez demontáže celého bloku a pri studenom motore bez úniku chladiacej kvapaliny, keďže v systéme vždy ostane trochu podtlak (len treba meniť po jednom žhaviči). Ja som mal ale problém, že jeden bol na konci tak vydutý, že som ho nemohol dostať von, takže pekne demontáž celého bloku von (prístup nič moc) a urezať žhavič. 2 konektory som mal utrhnuté, dal som nové čo som kúpil v elektre, nahodil som celý blok bez žhavičov, nahádzal žhaviče, pripojil a finito. V týždni to skúsim, či je nejaká zmena. Mám obavu o tie relátka, či budú dobré.
Výmena by sa dala zvládnuť za pol hodky priamo, bez demontáže celého bloku a pri studenom motore bez úniku chladiacej kvapaliny, keďže v systéme vždy ostane trochu podtlak (len treba meniť po jednom žhaviči). Ja som mal ale problém, že jeden bol na konci tak vydutý, že som ho nemohol dostať von, takže pekne demontáž celého bloku von (prístup nič moc) a urezať žhavič. 2 konektory som mal utrhnuté, dal som nové čo som kúpil v elektre, nahodil som celý blok bez žhavičov, nahádzal žhaviče, pripojil a finito. V týždni to skúsim, či je nejaká zmena. Mám obavu o tie relátka, či budú dobré.
-
- Starting member
- Příspěvky: 36
- Registrován: pon úno 21, 2011 11:17
- Bydliště: Sezimovo Ústí
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Mám dotaz k funkci předehřívačů na motoru 2.0 dCi. Včera večer jsem koukal přes diagnostiku že nebyl povel k zapnutí předehřívačů. Venkovní teplota 3°, napětí baterie 14,6V, teplota kapaliny přesně nevím, ale ručička úplně dole. Auto stálo 5 hodin venku. Teplota nasávaného vzduchu 14° - tohle je mi podezřelé, neměla by být teplota nasávaného vzduchu hned po startu stejná jako venkovní? Čidlo teploty nasávaného vzduchu je předpokládám součást váhy vzduchu že? Nebo je možné že byl ještě po 5ti hodinách motor teplý natolik že to tolik ohřeje nasávaný vzduch? Zkoušel jsem i za jízdy, to teplota trochu klesla, ale předehřívače se nezapnuli. Které čislo teploty vzduchu má vliv na funkci předehřívačů? Vím že jde funkce předehřevu vypnout, ale to není můj případ, loni jsem to v diagnostice viděl funkční, dle zatížení alternátoru se vypínali jednotlivá relátka.
ex Laguna II Grandtour 2.0 dCi 110kW, r.v.2005
ex Laguna I 2,2 dT, r.v.1999
ex Laguna I 2,2 dT, r.v.1999
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Oživím toto téma, protože jak se ochladilo, tak jsem měl problém s vytopením auta, které začalo topit až po ujetí min 5km a usoudil jsem že jsou ohříváky KO a měl jsem pravdu. Objednal jsem je opět u distributora f. Iskra, vyměnil a vesele topím už po pár stovkách metrů.
Proto zde uvedu kontakt a adresu distributora a objednací číslo ohřívačů.
Radomír Gazda - AGV, Roštín 273, 768 03 CZ
Tel.+420) 573 368 336 I 602 361 487 I www.iskra-agv.cz
radomir.gazda(zavináč)iskra-agv.cz
žhavící svíčka (ohřívač vody) 13,5V 300W typ 11.721.053 cena 195 Kč bez DPH
Proto zde uvedu kontakt a adresu distributora a objednací číslo ohřívačů.
Radomír Gazda - AGV, Roštín 273, 768 03 CZ
Tel.+420) 573 368 336 I 602 361 487 I www.iskra-agv.cz
radomir.gazda(zavináč)iskra-agv.cz
žhavící svíčka (ohřívač vody) 13,5V 300W typ 11.721.053 cena 195 Kč bez DPH
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Mám takú otázku malinko z cesty, ale možno máte niekto skúsenosť - akú životnosť čo sa kilometrov týka majú tieto žhaviče na ohrev vody? Pochopitelne neočakávam odpoveď, že to vydrží presne 126 582,6 km. Ale tak orientačne plus mínus autobus. Či to vydrží 50 000 alebo 150 000 alebo šli do kopru pri nájazde 250 000 a viac?
Pýtam sa preto, lebo pred časom som si kúpil žhaviče ISKRA. A stálo ma to vtedy dosť zháňania. Pamätáte aká podpultovka z toho bola cca v roku 2014? Nikde sa to nedalo zohnať a nakoniec jediný kto to začal dodávať bola ISKRA. Nakoniec mi Šamša dal kontakt na dodávateľa a žhaviče už mám nejaký ten piatok doma. Otázne je, akú majú životnosť. Či si pre istotu neprikúpiť do zásoby kým ešte sú. Alebo sú to také držiaky, že to prežije auto?
Pýtam sa preto, lebo pred časom som si kúpil žhaviče ISKRA. A stálo ma to vtedy dosť zháňania. Pamätáte aká podpultovka z toho bola cca v roku 2014? Nikde sa to nedalo zohnať a nakoniec jediný kto to začal dodávať bola ISKRA. Nakoniec mi Šamša dal kontakt na dodávateľa a žhaviče už mám nejaký ten piatok doma. Otázne je, akú majú životnosť. Či si pre istotu neprikúpiť do zásoby kým ešte sú. Alebo sú to také držiaky, že to prežije auto?
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Vzhledem k tomu, že je to více jak 3 roky od minulé výměny do letošní zimy, tak to odhaduji na životnost 100 000 km. Což odpovídá mému nájezdu, kdy ty ohříváky vlastně měním potřetí a poprvé jsem kupoval celé těleso v Renaultu za ranec.
Ohříváky jsou skladem, měl jsem je druhý den doma.
Ohříváky jsou skladem, měl jsem je druhý den doma.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Pánové dotaz. Jaké ohříváky jsou na 2.2....prosím číslo nebo lépe odkaz. Díky
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Já si myslím, že jsou to ty o kterých se vede diskuze, protože mají šroub s matičkou. Původně jsem měl ohřívače na kulatý konektor, ale věčně byly konektory vypálené, tak jsem je nahradil z verze faceliftu, kde je to na kabelové očko pod matičkou. A ve verzi 2.2dCi by to mělo být stejné, hliníkové těleso a 4ks ohřívačů, jo a dávalo se to samé i do benzínových aut specifických klimatických verzí, tedy co jsem koukal do Dialogysu. Myslím si též, že spousta lidí jezdí aniž tuší, že jim to nefunguje a ani jim není divný, že se jim auto topí až po 5 kilometrech.
Zde jsou obrázky původních ohříváků na konektor a ohříváky se závitem a matičkou.
Zde jsou obrázky původních ohříváků na konektor a ohříváky se závitem a matičkou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Mám na Scénikovi tři žhaviče do vody, které jsem nedopatřením odpálil. Koupil jsem 3 nové na Felicii za 98Kč/ks a fungují stejně jako Iskra, která má stejný odběr 20A jako ty na Felicii.
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Obávam sa, čo na to samotné žhaviče. Čo som tak pozeral katalógy žhavičov, tak sú žhaviče určené na ohrev vzduchu a žhaviče určené na ohrev vody. Myslím si že nejaký rozdiel v tom bude. Rýchlovarnú kanvicu tiež nebudete používať ako elektrický ohrievač keď máte v miestnosti zimu. Aj keď má principiálne rovnakú 2 kW špirálu. Znie to ssmozrejme lákavo, dať za žhavič 3€ miesto 11€. Ale furt premýšlam nad tým delením žhavičov vzduch/voda.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Žhaviče na ohřev vzduchu neznám, ale myslím že každý žhavič ponořený ve vodě funguje přibližně stejně, protože cirkulující voda mu nedovolí se přehřát.
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Tak žhaviče na vzduch jsou třeba v motoru - spalovací prostor
Jinak tipuju že žhaviče do vody budou výkonnější, protože voda rychleji odvádí teplo.
Jinak tipuju že žhaviče do vody budou výkonnější, protože voda rychleji odvádí teplo.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Zkoušel jsem žhaviče do spalovacího prostoru i do vody a ohřívají vodu přibližně stejně při odběru 20A.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Pracovní doba žhavičky v motoru je v řádu jednotek až desítek vteřin a klade se důraz na rychlost nažhavení a konečnou teplotu špičky (která přečuhuje do spalovacího prostoru) při minimálním odběru proudu, ohřívač vody je konstruován na celkový výkon (300W), to znamená, že ohřívá v celé délce tělesa a ne jen samotná špička. Pracovní čas minuty až desítky minut a při arktických mrazech prakticky trvale. Takže konstrukčně úplně odlišné zařízení.
Na co ti je svítící špička žhavičky, v bublající nemrzce.
Na co ti je svítící špička žhavičky, v bublající nemrzce.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Mám teď v autě ty svíčky 300W (ale při odběru 20A to asi nebude 300W) a fungují stejně (rychlost ohřívání vody) jako ty do Felicie. Je možné, že ty na 13,5V snesou trvalejší provoz. Mám to zapojené přes vypínače, protože ŘJ ohřev vypíná cca při 65 stupních a při teplotě nad 5 stupňů nesepne, tak si to řídím podle potřeby a zatím je to v pohodě. Možná, kdybych měl v tělese 4 svíčky jako některé laguny, tak by byl ohřev rychlejší. Mám v ohřívacím tělísku jednu dírku zaslepenou, tak si říkám, že bych tam dal čtvrtou svíčku. Co ty na to?Šamša píše: ↑stř úno 28, 2018 22:43Pracovní doba žhavičky v motoru je v řádu jednotek až desítek vteřin a klade se důraz na rychlost nažhavení a konečnou teplotu špičky (která přečuhuje do spalovacího prostoru) při minimálním odběru proudu, ohřívač vody je konstruován na celkový výkon (300W), to znamená, že ohřívá v celé délce tělesa a ne jen samotná špička. Pracovní čas minuty až desítky minut a při arktických mrazech prakticky trvale. Takže konstrukčně úplně odlišné zařízení.
Na co ti je svítící špička žhavičky, v bublající nemrzce.
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Ja mam opel vivaro, cize renault trafic (rok vyroby 2002, 1,9 DTi), tiez som sa rozhodol vymenit zhavice vody, povodne tam boli ngk0262 y212 13,5V, v predajni opel ponukaju na predaj iba ceyy hlinnikovy blok so zhavicmi za 200€, ja som dlho hladalvariantu, ktoru tam dam, pisal som do NGK do USA nech mi ponuknu nahradu za tie stare zhavice NGK0262, povedali, ze ziadnu nahradu nemaju a ze sa tie zhavice asi vyrabali specialne pre renolt a nech kontaktujem ich. Tak som skumal rozne alternativy ale vsetci dostupni vyrobcovia maju 12V zhavice, ktore by mohli fungovat ale nie dlho a tie 13,5V su stavane na tu zataz, ktoru nadizajnoval renault, cize jedine tie ma Slovinsky vyrobca ISKRA (tiez pod nazvom Hidria) su dve varianty so zavitom ISK11721053 - ISKRA 11 721 053 alebo nasadzovacie ISKRA 11 721 054, takze toto su moje vysledky dlheho hladania, nech posluzi niekomu dalej
Zhavice ISKRA 11 721 054 maju na stranke www.motointegrator.sk ale ked som ich chcel objednat tak ani po piatich dnoch od objedvanky mi nedosla ziadna informacia o stave objednavky, na telefonne cisla ani maill neodpovedaju, firma zrejme skrachovala a stranka im ide iba zo zotrvacnosti.
Zhavic ISKRA 11 721 053 som si objednal zo stranky tvojediely24.sk a cakam na dodanie.
Kebyze sa mi nepodarilo ich objednat na Slovensku, tak si ich kludne objednam z polska, kde maju dobre ceny a ani dodanie nieje drahe.
Obvolal som aj DD Auto, Auto Kelly a Bardi auto ale zhavice ISKRA nepredavaju
Zhavice ISKRA 11 721 054 maju na stranke www.motointegrator.sk ale ked som ich chcel objednat tak ani po piatich dnoch od objedvanky mi nedosla ziadna informacia o stave objednavky, na telefonne cisla ani maill neodpovedaju, firma zrejme skrachovala a stranka im ide iba zo zotrvacnosti.
Zhavic ISKRA 11 721 053 som si objednal zo stranky tvojediely24.sk a cakam na dodanie.
Kebyze sa mi nepodarilo ich objednat na Slovensku, tak si ich kludne objednam z polska, kde maju dobre ceny a ani dodanie nieje drahe.
Obvolal som aj DD Auto, Auto Kelly a Bardi auto ale zhavice ISKRA nepredavaju
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Zdravím, jelikož jsem měl velké poklesy napětí u studeného motoru (světla lehce pozhasínaly, otáčky topení klesal), tak mi bylo doporučeno zkontrolovat předehřev vody...je tam velký odběr a mohlo by to mít vliv. Prvně jsem pochopil, že tyhle svíčky si berou kostru z upevnění k motoru...pokud ano, tak možná to byl celý problém, protože tam byl šroubek povolenej a celej ten blok se hýbal..což mohlo mít špatnou kostu a proto ty poklesy napětí.
Jinak jsem měřil ty svíčky nyní při cca 5ti stupních celsia venkovní teploty...a mají cca 0,7 Ohmu...jsou ještě v pořádku? Nebo je to už na výměnu?
Jinak jsem měřil ty svíčky nyní při cca 5ti stupních celsia venkovní teploty...a mají cca 0,7 Ohmu...jsou ještě v pořádku? Nebo je to už na výměnu?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody
Je to OK.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], ZdenekH83 a 21 hostů