Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Kolísavý volnoběh 1.9 dCi a předehřívače vody

Příspěvek od Hrnecek » čtv pro 17, 2009 19:01

Ahoj chci se zeptat,
teď v zimě mi začala Lagunka dělat, že někdy na volnoběh je místo standartních 800(cca) okolo 950 ot./min. občas se to vrátí na 800, při dalším zastavení zase 950... Jinak motor chodí naprosto bez problémů, jen tohle. Můj mechanik po telefonu radil zahejbat s konektorem, co vede k tomu inštrumentu nad plynovým pedálem, ale nějak zásadně se nic nezměnilo. pak hovořil cosi o slavném EGR :cx14:
Díky za rady.....

Hrneček
Naposledy upravil(a) Hrnecek dne ned úno 14, 2010 00:53, celkem upraveno 3 x.
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi

Příspěvek od Giggo » čtv pro 17, 2009 19:45

Hrnecek píše:Ahoj chci se zeptat,
teď v zimě mi začala Lagunka dělat, že někdy na volnoběh je místo standartních 800(cca) okolo 950 ot./min. občas se to vrátí na 800, při dalším zastavení zase 950... Jinak motor chodí naprosto bez problémů, jen tohle. Můj mechanik po telefonu radil zahejbat s konektorem, co vede k tomu inštrumentu nad plynovým pedálem, ale nějak zásadně se nic nezměnilo. pak hovořil cosi o slavném EGR :cx14:
Díky za rady.....

Hrneček
Napadá mě jestli není studená a proto se "dohřejvá" zvednutím otáček, jakmile se zahřeje se vrátěj a dyž je jí zase kosa, opět je zvýší. Pokud by to pak dělala zbytečně, vinil bych termostat.
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Re: Kolísavý volnoběh 1.9 dCi

Příspěvek od Hrnecek » čtv pro 17, 2009 20:03

Giggo píše:
Hrnecek píše:Ahoj chci se zeptat,
teď v zimě mi začala Lagunka dělat, že někdy na volnoběh je místo standartních 800(cca) okolo 950 ot./min. občas se to vrátí na 800, při dalším zastavení zase 950... Jinak motor chodí naprosto bez problémů, jen tohle. Můj mechanik po telefonu radil zahejbat s konektorem, co vede k tomu inštrumentu nad plynovým pedálem, ale nějak zásadně se nic nezměnilo. pak hovořil cosi o slavném EGR :cx14:
Díky za rady.....

Hrneček
Napadá mě jestli není studená a proto se "dohřejvá" zvednutím otáček, jakmile se zahřeje se vrátěj a dyž je jí zase kosa, opět je zvýší. Pokud by to pak dělala zbytečně, vinil bych termostat.
Taky mě to napadlo..ale nedokážu to říct najisto, teplota je v podstatě pořád stejn, v půlce mezi 1. a 2. čárkou. třeba dnes ráno(-12 mrazu) jsem ji natočil a byla na 800. Chvilku ji nechávám ofrknout na volnoběh, než dám cígo, abych ji nehonil studenou..no a při dalším zastavení je třeba na 950...pak jezdím třeba čtvrt hodinky po městě-furt zastit a rozjet, furt 950, najednou další zastavení a 800...jsem z toho blázen... Další má alternativa byl zvýšený odběr proudu(topení, světla....), ale i když vše vypnu, furt je ten volnoběh vyšší.. Jinak ten motor šlape luxusně, chodí krásně odspodu za plynem jako ďas.. V podstatě mě to nijak neomezuje ani netrápí, jen bych chtěl vědět, co by to mohlo způsobovat.....
EDIT: před cca 14 dny jsem začal dávat aditivum do nafty(beru Vervu), doporučil mi známý, že snižuje spotřebu a emise a vůbec pomáhá motoru. Psali na tom, že i čistí vstřik. soustavu a zvyšuje cetanové číslo...mohlo by to mít souvislosti??????
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Uživatelský avatar
TACOSI
Advanced member
Příspěvky: 277
Registrován: ned lis 15, 2009 17:48
Bydliště: Košice - okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TACOSI » čtv pro 17, 2009 20:57

Z tymito otackami mi to robi presne to iste.Akurat som sa chystal vytvorit na to temu. :)
Zacalo mi to robit,ked prisli tie mrazy.Dovtedy bolo vsetko v poriadku.
Laguna 2 GT. Expression 2002, 1.9 dci 74Kw ->96 kW
Audi A6 3.0 TDI 220 kW quattro S-Line :-)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv pro 17, 2009 21:18

Je to tak, někde v dialogysu je to i popsaný. Zvýšený volnoběh je tam z důvodu dodávky proudu z alternátoru, kdy se spouští ponorné ohřívače na přívodu do topení a mají výkon 1200W to znamená, že je okamžitý odběr proudu 100A!!!
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » čtv pro 17, 2009 21:25

Šamša píše:Je to tak, někde v dialogysu je to i popsaný. Zvýšený volnoběh je tam z důvodu dodávky proudu z alternátoru, kdy se spouští ponorné ohřívače na přívodu do topení a mají výkon 1200W to znamená, že je okamžitý odběr proudu 100A!!!
Takže se nemusím stresovat nějakým novým lagunoidním vejmyslem k vánocům?
Kurňa, nésu macho přes elektriku, ale kolik dokáže altík dodat proudu? netušil jsem že to jsou až takové cifry, ale jestli jenom topení 100 A, te´d světla, rádio atd. a ještě dobíjet baterku....
Šamšo, díky moc!!!!!!
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

podbehly
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát kvě 16, 2008 21:10
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od podbehly » pát pro 18, 2009 08:41

Hrnecek píše:
Šamša píše:Je to tak, někde v dialogysu je to i popsaný. Zvýšený volnoběh je tam z důvodu dodávky proudu z alternátoru, kdy se spouští ponorné ohřívače na přívodu do topení a mají výkon 1200W to znamená, že je okamžitý odběr proudu 100A!!!
Takže se nemusím stresovat nějakým novým lagunoidním vejmyslem k vánocům?
Kurňa, nésu macho přes elektriku, ale kolik dokáže altík dodat proudu? netušil jsem že to jsou až takové cifry, ale jestli jenom topení 100 A, te´d světla, rádio atd. a ještě dobíjet baterku....
Šamšo, díky moc!!!!!!
Raději bych prověřil jestli to odpovídá těmto hodnotám:

_______°C -20° 20° 40° 80° 100° 120°
Otáčky motoru
1/min (F4P) 1070 980 900 750 750 850
Otáčky motoru
1/min (K4M) 1120 900 820 750 750 900
LII 1.9DCi, 88KW, 2003

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » pát pro 18, 2009 09:27

podbehly píše:
Hrnecek píše:
Šamša píše:Je to tak, někde v dialogysu je to i popsaný. Zvýšený volnoběh je tam z důvodu dodávky proudu z alternátoru, kdy se spouští ponorné ohřívače na přívodu do topení a mají výkon 1200W to znamená, že je okamžitý odběr proudu 100A!!!
Takže se nemusím stresovat nějakým novým lagunoidním vejmyslem k vánocům?
Kurňa, nésu macho přes elektriku, ale kolik dokáže altík dodat proudu? netušil jsem že to jsou až takové cifry, ale jestli jenom topení 100 A, te´d světla, rádio atd. a ještě dobíjet baterku....
Šamšo, díky moc!!!!!!
Raději bych prověřil jestli to odpovídá těmto hodnotám:

_______°C -20° 20° 40° 80° 100° 120°
Otáčky motoru
1/min (F4P) 1070 980 900 750 750 850
Otáčky motoru
1/min (K4M) 1120 900 820 750 750 900
No, len dCi je F9Q a nie F4P ani K4M, to su benzinove motory pokial viem :-)
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

ondriso
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: ned zář 20, 2009 16:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondriso » pát pro 18, 2009 13:36

Šamša píše:Je to tak, někde v dialogysu je to i popsaný. Zvýšený volnoběh je tam z důvodu dodávky proudu z alternátoru, kdy se spouští ponorné ohřívače na přívodu do topení a mají výkon 1200W to znamená, že je okamžitý odběr proudu 100A!!!
takze nam chces povedat ze kazdy v lagune mame elektricky zohrievac vody? ako zistim ze ozaj funguje? lebo mne kym sa to zohreje to trva doost dlho...
laguna, r.v. 2004, 1,9 DCI(88KW) chip 104kw, 360 Nm

Marek Sládek
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: pát led 18, 2008 08:24
Bydliště: Krásná Lípa u Rumburka

Příspěvek od Marek Sládek » pát pro 18, 2009 14:17

Ahoj!
Mám to v Laguně taky, je to takový válec a v něm nějaký čtyři jakoby žhavící svíčky. Je to někde za EGR ventilem směrem k čelnímu sklu a posilovači brzd.
Renault LagunaII 1.9 Dci/79kW, r.v.10.2003, ABS, ESP, ASR, 6-ti kvalt, 8 x airbag, dig. dvouz. klima, 16" kola, roletky na zadních oknech včetně zadního, od 08.06.2009 originální Tempomat s omezovačem a s ovládáním na volantu, 25.04.2014 doplňen CD měnič (6 CD) v palubní desce, držák Brodit na TomTom a konzole Kuda (šedivá) na mobilní telefon. Komplet vyčištěný sací trakt, zaslepený EGR na přívodu výfukových plynů (harmonice). Olej pouze Castrol EDGE Turbo Diesel, max 13tKm, filtr z HDI.

podbehly
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát kvě 16, 2008 21:10
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od podbehly » pát pro 18, 2009 15:01

Dehumanizer píše: No, len dCi je F9Q a nie F4P ani K4M, to su benzinove motory pokial viem :-)
Ano máš pravdu, mě zmátlo to že tu ostatní psali o regulaci dle aktuálního odběru energie.. to má podle mě jen benzín u dieselu jsou možnosti korekce otáček jen následující:

KOREKCE VOLNOBĚŽNÝCH OTÁČEK V ZÁVISLOSTI NA TEPLOTĚ CHLADICÍ KAPALINY (plynulá regulace mezi těmito hraničními hodnotami)
méně než-25°C___-10°C____více než+20°C
1100____________950______800

KOREKCE VOLNOBĚŽNÝCH OTÁČEK PŘI PORUŠE POTENCIOMETRU
Při poruše potenciometru snímače polohy pedálu akcelerátoru jsou volnoběžné otáčky udržovány na hodnotě
1200 1/min.
V případě inkoherence informací potenciometru snímače polohy pedálu akcelerátoru a informace spínače brzd jsou
volnoběžné otáčky udržovány na hodnotě 1250 1/min.

KOREKCE VOLNOBĚŽNÝCH OTÁČEK VZHLEDEM K ZAŘAZENÉMU RYCHLOSTNÍMU STUPNI
PŘEVODOVKY
Volnoběžné otáčky se mění v závislosti na zařazeném rychlostním stupni převodovky:
– při prvním, druhém atřetím rychlostnímstupni jsou volnoběžné otáčky 840 1/min,
– při ostatních rychlostních stupních jsou 870 1/min.
LII 1.9DCi, 88KW, 2003

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » pát pro 18, 2009 15:08

podbehly píše:
Dehumanizer píše: No, len dCi je F9Q a nie F4P ani K4M, to su benzinove motory pokial viem :-)
Ano máš pravdu, mě zmátlo to že tu ostatní psali o regulaci dle aktuálního odběru energie.. to má podle mě jen benzín u dieselu jsou možnosti korekce otáček jen následující:

KOREKCE VOLNOBĚŽNÝCH OTÁČEK V ZÁVISLOSTI NA TEPLOTĚ CHLADICÍ KAPALINY (plynulá regulace mezi těmito hraničními hodnotami)
méně než-25°C___-10°C____více než+20°C
1100____________950______800

KOREKCE VOLNOBĚŽNÝCH OTÁČEK PŘI PORUŠE POTENCIOMETRU
Při poruše potenciometru snímače polohy pedálu akcelerátoru jsou volnoběžné otáčky udržovány na hodnotě
1200 1/min.
V případě inkoherence informací potenciometru snímače polohy pedálu akcelerátoru a informace spínače brzd jsou
volnoběžné otáčky udržovány na hodnotě 1250 1/min.

KOREKCE VOLNOBĚŽNÝCH OTÁČEK VZHLEDEM K ZAŘAZENÉMU RYCHLOSTNÍMU STUPNI
PŘEVODOVKY
Volnoběžné otáčky se mění v závislosti na zařazeném rychlostním stupni převodovky:
– při prvním, druhém atřetím rychlostnímstupni jsou volnoběžné otáčky 840 1/min,
– při ostatních rychlostních stupních jsou 870 1/min.
No přiznám se, že těm tech.pojmům skoro nerozumím, třeba taková inkoherence informací......
Ale podle těch teplot to odpovídá, ale ne chladící kap., ale jak je venku(nepředpokládám, že když je ručička teploty těsně nad 1.čárkou, tak má chladící kap. -10..nebo se pletu??? )..neb teď při těch -10 jsem na 950, když je teplejc tak na 800..a průběžně během jízdy se to mění..jinak se motor chová normálně, spotřeba 5.9-6.0(70 procent okresky, 30 pr. město) . A jestli ne, tak jsme se zmýlili...
Díky moc všem..
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát pro 18, 2009 19:30

No a právě u dieselu je ten elektrický předehřev, aby nám to vůbec začlo topit :D , tak se drží ten volnoběh ve vyšších otáčkách. Jinak jsou to 4 tělíska podobné žhavičkám a jediný údaj na nich je 12V 300W. Nedají se samostatně sehnat, pouze celek za cca 2200Kč. Změřit se nechají ohmetrem a měli by mít 0,5 ohmu. Komu to hůř roztápí, tak by bylo dobré to zkontrolovat.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » sob pro 19, 2009 22:40

podbehly píše: KOREKCE VOLNOBĚŽNÝCH OTÁČEK VZHLEDEM K ZAŘAZENÉMU RYCHLOSTNÍMU STUPNI
PŘEVODOVKY
Volnoběžné otáčky se mění v závislosti na zařazeném rychlostním stupni převodovky:
– při prvním, druhém atřetím rychlostnímstupni jsou volnoběžné otáčky 840 1/min,
– při ostatních rychlostních stupních jsou 870 1/min.
Tomuto nerozumiem, to ze ked mas zaradenu rychlost a stojis na spojke tak to na volnobeh meni otacky? Aj ked teda neviem aky ma vyznam rozdiel 30 otacok :-)
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » sob pro 19, 2009 22:43

Hrnecek píše: No přiznám se, že těm tech.pojmům skoro nerozumím, třeba taková inkoherence informací......
Napriklad plynovy pedal mas normalne potenciometer s dvomi drahami, cize ked sa jedna prerusi alebo nejako poskodi a dava ine informacie ako druha, tak pocitac hlasi inkoherenciu udajov z plynoveho pedalu.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » sob pro 19, 2009 22:45

Šamša píše:No a právě u dieselu je ten elektrický předehřev, aby nám to vůbec začlo topit :D , tak se drží ten volnoběh ve vyšších otáčkách. Jinak jsou to 4 tělíska podobné žhavičkám a jediný údaj na nich je 12V 300W. Nedají se samostatně sehnat, pouze celek za cca 2200Kč. Změřit se nechají ohmetrem a měli by mít 0,5 ohmu. Komu to hůř roztápí, tak by bylo dobré to zkontrolovat.
Da sa k tomu nejako normalne dostat alebo to treba rozoberat? Len ze by som to skusobne odmeral a aspon by som zistil kde to presne je :-)
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » sob pro 19, 2009 22:46

ondriso píše:
Šamša píše:Je to tak, někde v dialogysu je to i popsaný. Zvýšený volnoběh je tam z důvodu dodávky proudu z alternátoru, kdy se spouští ponorné ohřívače na přívodu do topení a mají výkon 1200W to znamená, že je okamžitý odběr proudu 100A!!!
takze nam chces povedat ze kazdy v lagune mame elektricky zohrievac vody? ako zistim ze ozaj funguje? lebo mne kym sa to zohreje to trva doost dlho...
Najjednoduchsie je pozriet diagnostiku, ak su vadne tak to diagnostika urcite ohlasi.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » sob pro 19, 2009 23:45

Dehumanizer píše:
ondriso píše:
Šamša píše:Je to tak, někde v dialogysu je to i popsaný. Zvýšený volnoběh je tam z důvodu dodávky proudu z alternátoru, kdy se spouští ponorné ohřívače na přívodu do topení a mají výkon 1200W to znamená, že je okamžitý odběr proudu 100A!!!
takze nam chces povedat ze kazdy v lagune mame elektricky zohrievac vody? ako zistim ze ozaj funguje? lebo mne kym sa to zohreje to trva doost dlho...
Najjednoduchsie je pozriet diagnostiku, ak su vadne tak to diagnostika urcite ohlasi.
Právě že ne, nějak na to konstruktéři zapoměli. Diagnóza nic. Měl jsem na jaře všechny přerušené. Umístěné je to hned pod EGR ventilem, je to hůř přístupný, ale proměřit to jde. Musí se sundat ty koncovky. Vyměnit to také poměrně jde i bez vypuštění chl. kapaliny, ta ztráta je do 0,5l. Jediný problém, jsou ty pružinové objímky na hadicích, musí na to být takové udělátko s bowdenem(zkušení automechanici mají).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » ned pro 20, 2009 08:48

Šamša píše:
Dehumanizer píše:
ondriso píše:
Šamša píše:Je to tak, někde v dialogysu je to i popsaný. Zvýšený volnoběh je tam z důvodu dodávky proudu z alternátoru, kdy se spouští ponorné ohřívače na přívodu do topení a mají výkon 1200W to znamená, že je okamžitý odběr proudu 100A!!!
takze nam chces povedat ze kazdy v lagune mame elektricky zohrievac vody? ako zistim ze ozaj funguje? lebo mne kym sa to zohreje to trva doost dlho...
Najjednoduchsie je pozriet diagnostiku, ak su vadne tak to diagnostika urcite ohlasi.
Právě že ne, nějak na to konstruktéři zapoměli. Diagnóza nic. Měl jsem na jaře všechny přerušené. Umístěné je to hned pod EGR ventilem, je to hůř přístupný, ale proměřit to jde. Musí se sundat ty koncovky. Vyměnit to také poměrně jde i bez vypuštění chl. kapaliny, ta ztráta je do 0,5l. Jediný problém, jsou ty pružinové objímky na hadicích, musí na to být takové udělátko s bowdenem(zkušení automechanici mají).
Šamšo a jak se projeví jejich závada? Auto hůř topí a hůř se ohřívá?
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » ned pro 20, 2009 13:41

Šamša píše:
Dehumanizer píše:
ondriso píše:
Šamša píše:Je to tak, někde v dialogysu je to i popsaný. Zvýšený volnoběh je tam z důvodu dodávky proudu z alternátoru, kdy se spouští ponorné ohřívače na přívodu do topení a mají výkon 1200W to znamená, že je okamžitý odběr proudu 100A!!!
takze nam chces povedat ze kazdy v lagune mame elektricky zohrievac vody? ako zistim ze ozaj funguje? lebo mne kym sa to zohreje to trva doost dlho...
Najjednoduchsie je pozriet diagnostiku, ak su vadne tak to diagnostika urcite ohlasi.
Právě že ne, nějak na to konstruktéři zapoměli. Diagnóza nic. Měl jsem na jaře všechny přerušené. Umístěné je to hned pod EGR ventilem, je to hůř přístupný, ale proměřit to jde. Musí se sundat ty koncovky. Vyměnit to také poměrně jde i bez vypuštění chl. kapaliny, ta ztráta je do 0,5l. Jediný problém, jsou ty pružinové objímky na hadicích, musí na to být takové udělátko s bowdenem(zkušení automechanici mají).
Nevies nahodou kde to je v dialogyse, aspon v ktorej sekcii?

Edit: Tak som pozrel do motora a nasiel som to tam, zmerat by to malo ist v pohode, skusim to asi zajtra. Len tam nie je dobre vidiet a nepochopil som ako je tam cely ten modul uchyteny, ak som dobre pozeral tak to je zrejme nejako prisroubovane na nejakej konzole ktora ide niekde od miest kde je EGR alebo tak, ale nevidno tam poriadne ze kde su presne srouby a kolko sroubov. Inac to je teda asi jednoduche, z jednej strany ide hadica z motora a z druhej hadica do radiatora v kabine, cize treba len tie objimky otvorit, dat dole hadice a odsroubovat, ked sa to meni.
Len ma zaujalo ze v dialogyse som to nikde nenasiel, v 19-chlazeni - nadrze - vyfuk - drzak motoru v oddeleni radiatorove potrubi to tam je naznacene ze kde to patri, ale je nie je k tomu popis, cize to musi byt v nejakej inej sekcii. A v servisnom manuale nie je vobec zmienka o tom ako sa to demontuje, alebo som to tam nikde nenasiel. Jedine co som nasiel je strategia riadenia, a ta je taka ze ak je vonku pod 7 stupnov a nie je zapnute vyhrievanie skla, nedozhavuje sa a teplota chladiacej zmesi je pod 75 stupnov, tak by to malo byt zapnute (nad 7 stupnov len ak ma zmes pod 5 stupnov). A zapinaju sa postupne po 30 sekundach a vzdy sa testuje ci je napatie akumulatora nad 13V, inac sa nezapnu. Vzdy ked je aspon 1 zapnuty tak sa otacky zvysuju na 935, cize odpoved na tu povodnu otazku z prveho prispevku je ze to je uplne normalne lebo ked ide na volnobeh tak teplota zrejme klesne pod 75, zapnu sa ohrievace a zvysia sa otacky motora.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned pro 20, 2009 17:22

Ten modul ohřívačů je přišroubován k motoru jedním M6 šroubem(za rohem, že není vidět) a zároveň funguje jako "-" pól. Funkce je zřetelná v noci, kdy poblikávájí světla. No a když nefungují, tak dlouho trvá, než začne vůbec auto topit.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » ned pro 20, 2009 21:17

Šamša píše:Ten modul ohřívačů je přišroubován k motoru jedním M6 šroubem(za rohem, že není vidět) a zároveň funguje jako "-" pól. Funkce je zřetelná v noci, kdy poblikávájí světla. No a když nefungují, tak dlouho trvá, než začne vůbec auto topit.
By mě skoro zajmalo co je dlůho. Přeci jen máme Dieseli, nastartuju auto z včerejšího večera mám nastaveno 23,5, otočím to na okna, protože jinak bych za pár sekund nic neviděl a jedu. Nu a dle toho jak jedu se motor ohřeje po "pár minutách" ale rozhodně dýl jak benzínovka že? :))
Btw. nyní sem byl třeba v Alpách, kde bylo -20°C a při cestě na sjezdovku (15km) se motor stihl zahřát asi po 5km (cesta do kopce) .. při cestě ze sjezdovky se mi nezahřál nikdy (cesta z kopce a jen brždění motorem), dojel sem k chatě a teplota byla tak v polovině.
Každopádně s topením problémy nepociťuju s čím ano je zamlžování oken a jejich omrzání. V autě sauna a stejně vidím prdlajz :))
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » pon pro 21, 2009 10:49

Giggo píše: Btw. nyní sem byl třeba v Alpách, kde bylo -20°C a při cestě na sjezdovku (15km) se motor stihl zahřát asi po 5km (cesta do kopce) .. při cestě ze sjezdovky se mi nezahřál nikdy (cesta z kopce a jen brždění motorem), dojel sem k chatě a teplota byla tak v polovině.
Len pre zaujimavost, kolko bolo tych 5km v case? 10 minut?
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » pon pro 21, 2009 12:46

Tak som dnes zmeral tie ohrievace, zmeral som len tri lebo k tomu spodnemu zadnemu je uz strasne blby pristup, keby som strasne chcel tak zmeriam aj ten ale uz sa mi nechcelo.
Vsetky tri mali odpor 1.9 ohmu, pri 5 stupnoch v garazi a studenom motore. Tych 0.5 (teda 0.45 +- 0,05) maju mat pri 20 stupnoch. Takze neviem ci sa to moze o 1.4 ohmu lisit podla vonkajsej teploty, v kazdom pripade to riesit nebudem, ked niesu uplne prerusene tak aspon nejako to hreje. Este ked sa mi bude chciet tak to prestriekam nejakym kontoxom lebo sa mi zdali tie kontakty trochu zaoxidovane.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

sanjasin
Advanced member
Příspěvky: 278
Registrován: úte bře 11, 2008 11:51

Příspěvek od sanjasin » pon pro 21, 2009 13:26

Dehumanizer píše:Tak som dnes zmeral tie ohrievace, zmeral som len tri lebo k tomu spodnemu zadnemu je uz strasne blby pristup, keby som strasne chcel tak zmeriam aj ten ale uz sa mi nechcelo.
Vsetky tri mali odpor 1.9 ohmu, pri 5 stupnoch v garazi a studenom motore. Tych 0.5 (teda 0.45 +- 0,05) maju mat pri 20 stupnoch. Takze neviem ci sa to moze o 1.4 ohmu lisit podla vonkajsej teploty, v kazdom pripade to riesit nebudem, ked niesu uplne prerusene tak aspon nejako to hreje. Este ked sa mi bude chciet tak to prestriekam nejakym kontoxom lebo sa mi zdali tie kontakty trochu zaoxidovane.
Vzal jsi v potaz, že samotný Ohmetr má odpor cca 1 ohm?, takhle jsem si jednou naběh, když jsem měřil žhavící svíčky a ukazovalo mi to o 1 ohm víc, než v manuálu. Spoj si ty dvě packy měřiče a uvidíš.
Laguna II 2.2 Dci 110Kw 2002

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 29 hostů