výměna ojničních ložisek
Moderátor: Moderators General
Pánové takže co myslíte??? Je dobré preventivně vymněnit ojniční ložiska, nebo ne? Popřípadě musí se kvůli tomu i vybrušovat klikovka? a hlavně má cenu dělat tento zákrok na autě, které je motorovně v pořádku, má najeto 129450 km, měním olej po 20.000 Km, nebo jednom roce? Nevyplatí se preventivně jen překontrolovat olejová pumpa, zda není ucpaná a dává olej jak má? Přeci ty motory nejsou konstruované na cca 150.000 Km?
Jsou tam ještě nějaké rozdíly u Lagun z roku 2002 a podější, tj. 2003. Někde jsem četl, že do roku 2002 byly auta daleko poruchovější?
Jsou tam ještě nějaké rozdíly u Lagun z roku 2002 a podější, tj. 2003. Někde jsem četl, že do roku 2002 byly auta daleko poruchovější?
Laguna II Grandtour, r.v. 2003
Grand Scenic III 2011, 1.4TCe
Grand Scenic III 2011, 1.4TCe
Zdravím všechny.
To pivi:
Ano, klikových hřídelí různých vozů jsem viděl docela dost... Vidět lágry 2,2Dci jsem to štěstí neměl...
Samozřejmě, pokud měníš lágry "preventivně", tak klika i lágr může vypadat dobře.
Já mám spíš na mysli stavy po zadření lágrů, kdy se ložiskový kov navalí na kliku a oba povrchy se proti sobě doslova orvou.
Při normální funkci ložiska jsou, jak správně píšeš, oba povrchy oddělené vrstvou oleje. Jsou však případy, kdy i v provozu dojde k mžikovému přetržení olejového filmu (zima, studený start, nevhodný olej, přehřátí oleje, přetěžování nízkými otáčkami). To samozřejmě nemusí mít hned fatální následek, ale drobná poškození ložiska to přináší. Výbrus kliky se samozřejmě dělá při zadření ložiska.
Tvoje argumenty ovšem nevyvrací některé moje
1. To, že nevíš, jestli nejsou mazací kanály přizanešené, je myslím jasné, protože do namontované kliky nevidí nikdo. Nová ložiska mohou dobře pracovat, ovšem zanesení kanálu je odpraví úplně stejně jako ta stará.
Při GO motoru se navíc dělá defektoskopie kliky (není nic horšího, když po GO praskne ještě klika), dále se kanály čistí, profukují a zkoušejí na průchodnost a samozřejmě se ta klika přebrousí.
2. To, že jsou ojnice a klika časem zaběhané a že podléhají za provozu určitým mikrodeformacím je myslím také zřejmé.
3. Nečistoty v oleji ložiska také poznamenávají. Pokud praskne vnitřek filtru oleje (ano, stalo se a nikdo nic nepoznal) nečistoty se zpočátku navalí do ložiskového kovu. Tím se zpočátku klika opravdu nemusí poškodit, protože poměr mezi tvrdostí kliky a měkkostí ložiskového kovu je dosti velký. Časem ovšem při místním poškození olejového filmu "načnutý" lágr může kliku ohrozit. Zvlášť, pokud nečistota zůstane navalená v ložiskovém kovu a má dost času na práci Ložiskový kov - nevím jak dnes, ale bývala to olověná kompozice.
To jarda19:
S pístními kroužky máš pravdu, platila však jedna vyjímka do r.1989 neměly kroužky Škoda takovou kvalitu a tak se dalo, když motor kouřil a žral olej namontovat kroužky Goetze. které byly extrémně tvrdé. Motor se "zaběhl" a poctivě dál sloužil. Pak se při GO ovšem vložky válců rovnou vyhodily, protože se už nedaly ani přebrousit.
Jediný případ, kdy výměna kroužků stav spíše zhoršila byly dvoutakty, které měly na kroužcích zámek proti pootočení kroužku. Ten nový potom do toho šišatého válce pak nepasoval vůbec. Tedy pasoval, ale mizerně těsnil. U čtyřtaktů na kroužcí zámky nejsou a tak se kroužky za provozu neustále pootáčejí.
Tak to je zatím vše, díky všem, kteří to dočetli až sem.
S pozdravem
L.M.
To pivi:
Ano, klikových hřídelí různých vozů jsem viděl docela dost... Vidět lágry 2,2Dci jsem to štěstí neměl...
Samozřejmě, pokud měníš lágry "preventivně", tak klika i lágr může vypadat dobře.
Já mám spíš na mysli stavy po zadření lágrů, kdy se ložiskový kov navalí na kliku a oba povrchy se proti sobě doslova orvou.
Při normální funkci ložiska jsou, jak správně píšeš, oba povrchy oddělené vrstvou oleje. Jsou však případy, kdy i v provozu dojde k mžikovému přetržení olejového filmu (zima, studený start, nevhodný olej, přehřátí oleje, přetěžování nízkými otáčkami). To samozřejmě nemusí mít hned fatální následek, ale drobná poškození ložiska to přináší. Výbrus kliky se samozřejmě dělá při zadření ložiska.
Tvoje argumenty ovšem nevyvrací některé moje
1. To, že nevíš, jestli nejsou mazací kanály přizanešené, je myslím jasné, protože do namontované kliky nevidí nikdo. Nová ložiska mohou dobře pracovat, ovšem zanesení kanálu je odpraví úplně stejně jako ta stará.
Při GO motoru se navíc dělá defektoskopie kliky (není nic horšího, když po GO praskne ještě klika), dále se kanály čistí, profukují a zkoušejí na průchodnost a samozřejmě se ta klika přebrousí.
2. To, že jsou ojnice a klika časem zaběhané a že podléhají za provozu určitým mikrodeformacím je myslím také zřejmé.
3. Nečistoty v oleji ložiska také poznamenávají. Pokud praskne vnitřek filtru oleje (ano, stalo se a nikdo nic nepoznal) nečistoty se zpočátku navalí do ložiskového kovu. Tím se zpočátku klika opravdu nemusí poškodit, protože poměr mezi tvrdostí kliky a měkkostí ložiskového kovu je dosti velký. Časem ovšem při místním poškození olejového filmu "načnutý" lágr může kliku ohrozit. Zvlášť, pokud nečistota zůstane navalená v ložiskovém kovu a má dost času na práci Ložiskový kov - nevím jak dnes, ale bývala to olověná kompozice.
To jarda19:
S pístními kroužky máš pravdu, platila však jedna vyjímka do r.1989 neměly kroužky Škoda takovou kvalitu a tak se dalo, když motor kouřil a žral olej namontovat kroužky Goetze. které byly extrémně tvrdé. Motor se "zaběhl" a poctivě dál sloužil. Pak se při GO ovšem vložky válců rovnou vyhodily, protože se už nedaly ani přebrousit.
Jediný případ, kdy výměna kroužků stav spíše zhoršila byly dvoutakty, které měly na kroužcích zámek proti pootočení kroužku. Ten nový potom do toho šišatého válce pak nepasoval vůbec. Tedy pasoval, ale mizerně těsnil. U čtyřtaktů na kroužcí zámky nejsou a tak se kroužky za provozu neustále pootáčejí.
Tak to je zatím vše, díky všem, kteří to dočetli až sem.
S pozdravem
L.M.
od 12.10.2018 Megane Grandtour IV, 1,6 Sce, černá funeral, Limited
2012 Megane Grandtour III, 1,6 16V, 100 zeber, červená Lucifer, 1. facelift.
2007 Laguna II, 1,6 16V, šedomodrá metla
2002 Citroen Xantia 1,8 16V, bílá
2000 Renault 11, stříbrný šíp
1998 Renault 11, rudý ďábel
1988 Trabant 601, Universal, bílý
1971 Trabant 601, Limuzína, bílá
2012 Megane Grandtour III, 1,6 16V, 100 zeber, červená Lucifer, 1. facelift.
2007 Laguna II, 1,6 16V, šedomodrá metla
2002 Citroen Xantia 1,8 16V, bílá
2000 Renault 11, stříbrný šíp
1998 Renault 11, rudý ďábel
1988 Trabant 601, Universal, bílý
1971 Trabant 601, Limuzína, bílá
Urcite mas pravdu ale zadrenou kliku kde uz je natavenej kov uz nemusim preventivne prelagrovat.Nukles píše:Zdravím všechny.
To pivi:
Ano, klikových hřídelí různých vozů jsem viděl docela dost... Vidět lágry 2,2Dci jsem to štěstí neměl...
Samozřejmě, pokud měníš lágry "preventivně", tak klika i lágr může vypadat dobře.
Já mám spíš na mysli stavy po zadření lágrů, kdy se ložiskový kov navalí na kliku a oba povrchy se proti sobě doslova orvou.
Při normální funkci ložiska jsou, jak správně píšeš, oba povrchy oddělené vrstvou oleje. Jsou však případy, kdy i v provozu dojde k mžikovému přetržení olejového filmu (zima, studený start, nevhodný olej, přehřátí oleje, přetěžování nízkými otáčkami). To samozřejmě nemusí mít hned fatální následek, ale drobná poškození ložiska to přináší. Výbrus kliky se samozřejmě dělá při zadření ložiska.
Tvoje argumenty ovšem nevyvrací některé moje
1. To, že nevíš, jestli nejsou mazací kanály přizanešené, je myslím jasné, protože do namontované kliky nevidí nikdo. Nová ložiska mohou dobře pracovat, ovšem zanesení kanálu je odpraví úplně stejně jako ta stará.
Při GO motoru se navíc dělá defektoskopie kliky (není nic horšího, když po GO praskne ještě klika), dále se kanály čistí, profukují a zkoušejí na průchodnost a samozřejmě se ta klika přebrousí.
2. To, že jsou ojnice a klika časem zaběhané a že podléhají za provozu určitým mikrodeformacím je myslím také zřejmé.
3. Nečistoty v oleji ložiska také poznamenávají. Pokud praskne vnitřek filtru oleje (ano, stalo se a nikdo nic nepoznal) nečistoty se zpočátku navalí do ložiskového kovu. Tím se zpočátku klika opravdu nemusí poškodit, protože poměr mezi tvrdostí kliky a měkkostí ložiskového kovu je dosti velký. Časem ovšem při místním poškození olejového filmu "načnutý" lágr může kliku ohrozit. Zvlášť, pokud nečistota zůstane navalená v ložiskovém kovu a má dost času na práci Ložiskový kov - nevím jak dnes, ale bývala to olověná kompozice.
To jarda19:
S pístními kroužky máš pravdu, platila však jedna vyjímka do r.1989 neměly kroužky Škoda takovou kvalitu a tak se dalo, když motor kouřil a žral olej namontovat kroužky Goetze. které byly extrémně tvrdé. Motor se "zaběhl" a poctivě dál sloužil. Pak se při GO ovšem vložky válců rovnou vyhodily, protože se už nedaly ani přebrousit.
Jediný případ, kdy výměna kroužků stav spíše zhoršila byly dvoutakty, které měly na kroužcích zámek proti pootočení kroužku. Ten nový potom do toho šišatého válce pak nepasoval vůbec. Tedy pasoval, ale mizerně těsnil. U čtyřtaktů na kroužcí zámky nejsou a tak se kroužky za provozu neustále pootáčejí.
Tak to je zatím vše, díky všem, kteří to dočetli až sem.
S pozdravem
L.M.
To uz potom to slovo preventivne straci vyznam.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
laguna 19DCI 79kW
Presne bot c 3 je asi hlavny problem.U motora po 100000 su zvysene necistoty v oleji karbon,a ten maly filter nevyhovuje.nevidrzi mozno ani 10000.Otvori pretlakovy ventyl a necistoty z olejom idu rovno do kluky a do turba,preto filter z peugeot 2L HDI a menit po 10000.A hlavne nekupovat lacne nahrady za 3eura co robia niekde na druzstve v anglicku.
laguna 19DCI 79kW
Mam na aute naj.200000 a ide krasne ticho olej nezere vobec a nic hlavne neklepe.Poznam ludi co maju aj viac ako 250000 a nikto to este neriesil.Svagor ma kango 19DT a ma uz skutocnych 480000Km a v motore menili iba niekolkokrat rozvod a 5kove lozisko v prevodovke olej po 10000km +filtre.A iba bezne veci kosti niekolkokrat loziska v nabojoch kotuce a 1krat predne okno a auto jazdi uvidime kolko este.Preventyvne loziska mozes vymenit pokial nieje poskodena kl.po vymene nechat klepat motor aspon hodinu na volnobeh
Ahoj,já je tedy vyměnil,nebyli nic moc,šlušně vyjeté,mám najeto 180tis. říkal jsem si že jsem to měl tak za pět minut 12.Ale na mé doporučení si je vyměnil i kamarád a ten to měl tak ve 12.Nevím jestli už nebylo pozdě.Kdybych přišel na to jak se tu přikládá fotka tak vám jí pošlu.Prostě lágry úplně v pr.... .Díry v nich a úplně vydřený.Jinak klika snad dobrá,nebo nám tak přišla,dali se nové lágry a zatím jezdí. A ještě k ceně,sada šroubů a šál 156 euro a práce tak hodinu a půl na zdviži.
Laguna 2.2DCi,2002
pivi píše:Urcite mas pravdu ale zadrenou kliku kde uz je natavenej kov uz nemusim preventivne prelagrovat.Nukles píše:Zdravím všechny.
To pivi:
Ano, klikových hřídelí různých vozů jsem viděl docela dost... Vidět lágry 2,2Dci jsem to štěstí neměl...
Samozřejmě, pokud měníš lágry "preventivně", tak klika i lágr může vypadat dobře.
Já mám spíš na mysli stavy po zadření lágrů, kdy se ložiskový kov navalí na kliku a oba povrchy se proti sobě doslova orvou.
Při normální funkci ložiska jsou, jak správně píšeš, oba povrchy oddělené vrstvou oleje. Jsou však případy, kdy i v provozu dojde k mžikovému přetržení olejového filmu (zima, studený start, nevhodný olej, přehřátí oleje, přetěžování nízkými otáčkami). To samozřejmě nemusí mít hned fatální následek, ale drobná poškození ložiska to přináší. Výbrus kliky se samozřejmě dělá při zadření ložiska.
Tvoje argumenty ovšem nevyvrací některé moje
1. To, že nevíš, jestli nejsou mazací kanály přizanešené, je myslím jasné, protože do namontované kliky nevidí nikdo. Nová ložiska mohou dobře pracovat, ovšem zanesení kanálu je odpraví úplně stejně jako ta stará.
Při GO motoru se navíc dělá defektoskopie kliky (není nic horšího, když po GO praskne ještě klika), dále se kanály čistí, profukují a zkoušejí na průchodnost a samozřejmě se ta klika přebrousí.
2. To, že jsou ojnice a klika časem zaběhané a že podléhají za provozu určitým mikrodeformacím je myslím také zřejmé.
3. Nečistoty v oleji ložiska také poznamenávají. Pokud praskne vnitřek filtru oleje (ano, stalo se a nikdo nic nepoznal) nečistoty se zpočátku navalí do ložiskového kovu. Tím se zpočátku klika opravdu nemusí poškodit, protože poměr mezi tvrdostí kliky a měkkostí ložiskového kovu je dosti velký. Časem ovšem při místním poškození olejového filmu "načnutý" lágr může kliku ohrozit. Zvlášť, pokud nečistota zůstane navalená v ložiskovém kovu a má dost času na práci Ložiskový kov - nevím jak dnes, ale bývala to olověná kompozice.
To jarda19:
S pístními kroužky máš pravdu, platila však jedna vyjímka do r.1989 neměly kroužky Škoda takovou kvalitu a tak se dalo, když motor kouřil a žral olej namontovat kroužky Goetze. které byly extrémně tvrdé. Motor se "zaběhl" a poctivě dál sloužil. Pak se při GO ovšem vložky válců rovnou vyhodily, protože se už nedaly ani přebrousit.
Jediný případ, kdy výměna kroužků stav spíše zhoršila byly dvoutakty, které měly na kroužcích zámek proti pootočení kroužku. Ten nový potom do toho šišatého válce pak nepasoval vůbec. Tedy pasoval, ale mizerně těsnil. U čtyřtaktů na kroužcí zámky nejsou a tak se kroužky za provozu neustále pootáčejí.
Tak to je zatím vše, díky všem, kteří to dočetli až sem.
S pozdravem
L.M.
To uz potom to slovo preventivne straci vyznam.
Že se kroužky pootáčejí to slyším poprvé.U nás platí jedno pravidlo,jakmile se vyndají písty na čtyřtaktu tak se dávají vždy nové. To z důvodu že nemájí právě ty zámky a nikdy už je tam nevrátíte jak byli.Proto když se nevymění tak auto většinou začne žrát olej.
A k těm Goetze kroužkům,ty jsou jako by pružina,takže se furt rozpínají,proto vyjeli válec úplně do mrtě
Laguna 2.2DCi,2002
Asi se přišel na to jak vám ukázat tu fotku http://yamaha.yamaha.sweb.cz/Obraz130.jpg
Laguna 2.2DCi,2002
156 E je lepsi nez kupovat novou kliku-to je u me preventivne.pisvic píše:Ahoj,já je tedy vyměnil,nebyli nic moc,šlušně vyjeté,mám najeto 180tis. říkal jsem si že jsem to měl tak za pět minut 12.Ale na mé doporučení si je vyměnil i kamarád a ten to měl tak ve 12.Nevím jestli už nebylo pozdě.Kdybych přišel na to jak se tu přikládá fotka tak vám jí pošlu.Prostě lágry úplně v pr.... .Díry v nich a úplně vydřený.Jinak klika snad dobrá,nebo nám tak přišla,dali se nové lágry a zatím jezdí. A ještě k ceně,sada šroubů a šál 156 euro a práce tak hodinu a půl na zdviži.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Takže abych to trochu shrnul
Laguna všeobecně na vydřená ojniční ložiska trpí, takže se doporučuje preventivní výmněna, popřípadě kontrola.
Při výmněné ložisek není 100% nutné dělat výbrus kliky, když motor šlape a jedná se o prevenci, né o řešení důsledku.
Jen nevím, zda mám auto dávat do Rencka, nebo to nechat udělat v menším servisu. Přeci jen se jedná o zásah do motoru. Cenově to potom odpovídá podle toho kam se to dá.
Každopádně to nechám udělat, jak tu někdo psal, je lepší řešit prevenci, než důsledek.
Ještě se zeptám. Když dávám nové ojniční ložiska, musím dávat nějaké další nové věci, které mají s touto výmněnou souvislost, krom těsnění pod hlavu? nebo se obejdu jen s tímto . Ono i tak mi to v Rencku vpočetli na 11.000,-.
Laguna všeobecně na vydřená ojniční ložiska trpí, takže se doporučuje preventivní výmněna, popřípadě kontrola.
Při výmněné ložisek není 100% nutné dělat výbrus kliky, když motor šlape a jedná se o prevenci, né o řešení důsledku.
Jen nevím, zda mám auto dávat do Rencka, nebo to nechat udělat v menším servisu. Přeci jen se jedná o zásah do motoru. Cenově to potom odpovídá podle toho kam se to dá.
Každopádně to nechám udělat, jak tu někdo psal, je lepší řešit prevenci, než důsledek.
Ještě se zeptám. Když dávám nové ojniční ložiska, musím dávat nějaké další nové věci, které mají s touto výmněnou souvislost, krom těsnění pod hlavu? nebo se obejdu jen s tímto . Ono i tak mi to v Rencku vpočetli na 11.000,-.
Laguna II Grandtour, r.v. 2003
Grand Scenic III 2011, 1.4TCe
Grand Scenic III 2011, 1.4TCe
laguna 19DCI 79kW
No ta fotka to uz je masaker.Asi to preventyvne vymenim aj ja.Je viac vyrobcov co vyrabaju saly na lagunu?Akeho zvolit vyrobcu?Musia sa menit aj sruby?
zbraslav píše:Takže abych to trochu shrnul
Laguna všeobecně na vydřená ojniční ložiska trpí, takže se doporučuje preventivní výmněna, popřípadě kontrola.
Při výmněné ložisek není 100% nutné dělat výbrus kliky, když motor šlape a jedná se o prevenci, né o řešení důsledku.
Jen nevím, zda mám auto dávat do Rencka, nebo to nechat udělat v menším servisu. Přeci jen se jedná o zásah do motoru. Cenově to potom odpovídá podle toho kam se to dá.
Každopádně to nechám udělat, jak tu někdo psal, je lepší řešit prevenci, než důsledek.
Ještě se zeptám. Když dávám nové ojniční ložiska, musím dávat nějaké další nové věci, které mají s touto výmněnou souvislost, krom těsnění pod hlavu? nebo se obejdu jen s tímto . Ono i tak mi to v Rencku vpočetli na 11.000,-.
Si vedle,hlava se vůbec nesudavá.Sundáš jen vanu,pak ty vyvažováky co jsou pod klikou a jsi na lágrech.Nic víc se nesundavá.Takže jen nový šály a nový olej jinak nic.I těsnění pod vanou zůstalo starý a nic neteče.
Laguna 2.2DCi,2002
to poradím v servisu a dám jim pásek
Jak to je s olejem. Já jsem zrovna dával nový olej i filtr. Vypusit ho a zase ho tam nalýt je asi kravina, takže se bude muset dávat zase nový olej . Ještě pro mé upřesnění, ojničním ložiskům se říká šály.
Začínám se v tom autu pomalu vyznávat , tak nesmím potom koupit zase jinou značku.
Jak to je s olejem. Já jsem zrovna dával nový olej i filtr. Vypusit ho a zase ho tam nalýt je asi kravina, takže se bude muset dávat zase nový olej . Ještě pro mé upřesnění, ojničním ložiskům se říká šály.
Začínám se v tom autu pomalu vyznávat , tak nesmím potom koupit zase jinou značku.
Laguna II Grandtour, r.v. 2003
Grand Scenic III 2011, 1.4TCe
Grand Scenic III 2011, 1.4TCe
laguna 19DCI 79kW
Taak uz som objednal saly a cena 40e made in germany.150e stoja asi len v renaulte a maju iba tie.Drahsie uz niesu.Ja olej tiez som menil pred tydnom a urcite nebudem kupovat novy zasa.Spustim ho do cistej nadoby.Ved ked ho potom nalejem tak prechadza cez filter az kym sa dostane k loziskam.Dobry postup je v knihe JAK NATO laguna 2,takze studujte
- Chicony
- Starting member
- Příspěvky: 42
- Registrován: ned črc 25, 2010 21:19
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Re: laguna 19DCI 79kW
Smím se zeptat kde?...peto20400 píše:Taak uz som objednal saly a cena 40e made in germany
Dík
Renaulťák čekatel
dříve Š110L, 125L, Favorit, AlfaRomeo33 1.7IE 77kW, Ford Escort 1.6 16V 66kW
Nyní Ford Mondeo 1.8 16V 85kW
a Fábii 1 1.2HTP 40KW + LPG.
Výše jmenované už není. A ještě byla Omega 2001 2.6 V6
Teď je Focus ´99 kombi dělník, Fiat Stilo 1.6 16V + lpg
dříve Š110L, 125L, Favorit, AlfaRomeo33 1.7IE 77kW, Ford Escort 1.6 16V 66kW
Nyní Ford Mondeo 1.8 16V 85kW
a Fábii 1 1.2HTP 40KW + LPG.
Výše jmenované už není. A ještě byla Omega 2001 2.6 V6
Teď je Focus ´99 kombi dělník, Fiat Stilo 1.6 16V + lpg
laguna 19DCI 79kW
No v mototechne a hned v prvej myslim ze objednava z meteoru.Ale zasa u nho rozvod na dti 6000sk a v druhej mototechne od 3300sk.Ceny hociake treba len pobehat
Zdravím všechny.
To pisvic:
Ty lágry jsou fakt masakr. Napadá mě, zda má olejové čerpadlo dostatečný tlak, protože k takovému poškození lágrů by při běžném provozu a v konstrukčně dobře navrženém motoru dojít nemělo...
Díky za ukázku, moje zkušenosti jsou s benzínovými motory a s takovouhle pohromou jsem se tam ještě nesetkal.
Nicméně a PROSÍM NEBERTE TO NUTNĚ VÁŽNĚ, byly případy, kdy se unavila pružina na obtokovém ventilu a ventil otevřel dříve a neudržel správný mazací tlak. Ale bylo to u starých škodovek. Snad už je to dneska řešeno jinak a tato příčina to vůbec není. Nevím, dávám ke zvážení a popřemýšlení.
Možná by stálo za to mazací tlaky přeměřit, protože samotná kontrolka mazání stačit nemusí.
To pivi:
Ano, u motorů bez zámků na pístech se kroužky za provozu pootáčejí. Tedy pokud nám ve škole nekecali.
Je fakt, že jsem se učil automechanikem koncem 70. let minulého století a v obru už 30 let nepůsobím. Takže ta technika byla úplně někde jinde, nicméně si myslím, že mechanicko - konstrukční principy klikového mechanismu a mazání zůstaly stejné, nebo aspoň podobné. Dnešním autům už moc nerozumím, když to nejede, tak zvednu kapotu, pokývám hlavou a zavolám asistenční službu.
Takže suma sumárum, díky za rozšíření obzorů, teď už vím že u Renaultu Dci se holt musí lágry měnit preventivně.
S pozdravem
L.M.
To pisvic:
Ty lágry jsou fakt masakr. Napadá mě, zda má olejové čerpadlo dostatečný tlak, protože k takovému poškození lágrů by při běžném provozu a v konstrukčně dobře navrženém motoru dojít nemělo...
Díky za ukázku, moje zkušenosti jsou s benzínovými motory a s takovouhle pohromou jsem se tam ještě nesetkal.
Nicméně a PROSÍM NEBERTE TO NUTNĚ VÁŽNĚ, byly případy, kdy se unavila pružina na obtokovém ventilu a ventil otevřel dříve a neudržel správný mazací tlak. Ale bylo to u starých škodovek. Snad už je to dneska řešeno jinak a tato příčina to vůbec není. Nevím, dávám ke zvážení a popřemýšlení.
Možná by stálo za to mazací tlaky přeměřit, protože samotná kontrolka mazání stačit nemusí.
To pivi:
Ano, u motorů bez zámků na pístech se kroužky za provozu pootáčejí. Tedy pokud nám ve škole nekecali.
Je fakt, že jsem se učil automechanikem koncem 70. let minulého století a v obru už 30 let nepůsobím. Takže ta technika byla úplně někde jinde, nicméně si myslím, že mechanicko - konstrukční principy klikového mechanismu a mazání zůstaly stejné, nebo aspoň podobné. Dnešním autům už moc nerozumím, když to nejede, tak zvednu kapotu, pokývám hlavou a zavolám asistenční službu.
Takže suma sumárum, díky za rozšíření obzorů, teď už vím že u Renaultu Dci se holt musí lágry měnit preventivně.
S pozdravem
L.M.
od 12.10.2018 Megane Grandtour IV, 1,6 Sce, černá funeral, Limited
2012 Megane Grandtour III, 1,6 16V, 100 zeber, červená Lucifer, 1. facelift.
2007 Laguna II, 1,6 16V, šedomodrá metla
2002 Citroen Xantia 1,8 16V, bílá
2000 Renault 11, stříbrný šíp
1998 Renault 11, rudý ďábel
1988 Trabant 601, Universal, bílý
1971 Trabant 601, Limuzína, bílá
2012 Megane Grandtour III, 1,6 16V, 100 zeber, červená Lucifer, 1. facelift.
2007 Laguna II, 1,6 16V, šedomodrá metla
2002 Citroen Xantia 1,8 16V, bílá
2000 Renault 11, stříbrný šíp
1998 Renault 11, rudý ďábel
1988 Trabant 601, Universal, bílý
1971 Trabant 601, Limuzína, bílá
laguna 19DCI 79kW
Mozno ze je chyba vo vyrobe a firma ktora dodava ojnicne loziska do renaultu pouzila slabsie materialy.Ktovie ci to nieje prave nisan.A mozno predlzena vymena oleja a filtra po 30000km a maly filter sa rychlo upchal a cez ventyl pustal bordel a nozno koli tomu trpely aj turba.Toje len moj nazor
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů