výměna ojničních ložisek
Moderátor: Moderators General
laguna 19DCI 79kW
No v renaultu ti doporucuji vymnenit asi vsedko co sa da vymenit tak ako v kazdom servise.K tomu cerpadlu asi najprv dat zmerat tlak oleja a podla toho sa rozhodnut.Napr.u Ford tranzitou ked bol slaby tlak oleja tak preblikavala kontrolka oleja a studene starty kedy bol olej husty tak aj trvale svietila,a ked mal olej a filter asi 8000km a uz bol z polovice upchaty tak kontrolka trvale svietila,hned sa vymenil filter a bolo po probleme docasne.takze toho by som sa nebal.
laguna 19DCI 79kW
tak dne som vymenil ojnicne loziska a po 200000 boli osuchane a trocha cierne skoro ako na tych fotkach o par riadkov vys takze vymenu doporucujem kazdemu.Ale zasa kluka nesie znamky minimalneho opotrebenia,je ako po zabehu a to je hlavne.Motor trocha stichol.Loziska mi dali nemecke kvalitne a bolo na nich mitsubushi,renault,volvo.Olejove cerpadlo som mal dole a cez vytlacny otvor vidno oz.koleso ktore nesie znamky min.opotrebenia.Olej som nechal stary,no skoro novy ma 1000km.vymenim ho po 3000Km.Takze zabehujem.Prvych 800KM nevytacat motor do max a ani nedusit
Re: výměna ojničních ložisek
Ahoj Pánové,
tak jsem prozatím dojezdil
Při poslední cestě se po ujetí 40km ozvalo dost kovové klepání motoru. Auto jsem odstavil a odtáhnuli jsme ho zpět.
Motor má najeto 280k. Při zkoušce tlaků se objevil první problém. První (nebo čtvrtý, kažodpádně ten u olej. čerpadla) měl malý tlak. Takže se po sundání hlavy, rozpůlení motoru a kontrole ojnic a kliky zjistilo, že šály na na klice jsou v prd*li Ojnice vypadal celkem slušně. Olejové čerpadlo taky ok. Ostatní šály byly v bezvadném stavu. A protože se píst potkal s ventilem, udělala se výměna ventylů na tomhle válci. Pak nové žhavičky, rozvody, těsnění a šály. Ojnice se vrátila. Všechno se dalo dohromady a vypadlo v pohodě, motor měl zvuk jako nový, naprosto tichý. Jenže po par kilometrech na nízké otačky a ponechání motoru na volnoběch se objevil zvuk opět.
Zatím se znovu vana nesundavala, aby se zjistilo, jak jsou na tom šály.
Ale mám doměnku, že to prostě na tomhle válci nemaže a že se to stalo znovu právě proto, že je ucpanej mazací kanálek. Ten byl před sestavením zkontrolován, ale neprofukován, jen že je průchozí mechanicky.
Nemá s tímto někdo zkušenost? Jen je divné, že je to první válec hned u olejového čerpadla.
Ještě info, auto jsem kupoval když mělo 200k z D. Šel do něj hned nový rozvod, náplně a filtry. Interval na olej jsem snížil na 15k.
Nějaká dobrá rada?
Díky,
Benny
tak jsem prozatím dojezdil
Při poslední cestě se po ujetí 40km ozvalo dost kovové klepání motoru. Auto jsem odstavil a odtáhnuli jsme ho zpět.
Motor má najeto 280k. Při zkoušce tlaků se objevil první problém. První (nebo čtvrtý, kažodpádně ten u olej. čerpadla) měl malý tlak. Takže se po sundání hlavy, rozpůlení motoru a kontrole ojnic a kliky zjistilo, že šály na na klice jsou v prd*li Ojnice vypadal celkem slušně. Olejové čerpadlo taky ok. Ostatní šály byly v bezvadném stavu. A protože se píst potkal s ventilem, udělala se výměna ventylů na tomhle válci. Pak nové žhavičky, rozvody, těsnění a šály. Ojnice se vrátila. Všechno se dalo dohromady a vypadlo v pohodě, motor měl zvuk jako nový, naprosto tichý. Jenže po par kilometrech na nízké otačky a ponechání motoru na volnoběch se objevil zvuk opět.
Zatím se znovu vana nesundavala, aby se zjistilo, jak jsou na tom šály.
Ale mám doměnku, že to prostě na tomhle válci nemaže a že se to stalo znovu právě proto, že je ucpanej mazací kanálek. Ten byl před sestavením zkontrolován, ale neprofukován, jen že je průchozí mechanicky.
Nemá s tímto někdo zkušenost? Jen je divné, že je to první válec hned u olejového čerpadla.
Ještě info, auto jsem kupoval když mělo 200k z D. Šel do něj hned nový rozvod, náplně a filtry. Interval na olej jsem snížil na 15k.
Nějaká dobrá rada?
Díky,
Benny
R21, 1.7 GTS Beverly
+ Laguna II Grandtour, 1/2004, 2.2dCi(110kW) Privilége
+ Laguna II Grandtour, 1/2004, 2.2dCi(110kW) Initiale Paris
+ Laguna II Grandtour, 1/2004, 2.2dCi(110kW) Privilége
+ Laguna II Grandtour, 1/2004, 2.2dCi(110kW) Initiale Paris
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: výměna ojničních ložisek
To, že je to hned u olejového čerpadla, nemá na nic vliv, protože nejdřív jde olej přes filtr do hlavního mazacího kanálu a až potom ke klice.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: výměna ojničních ložisek
Takže si myslíš, že by to mohlo být přicpaným kanálkem na tomhle válci, nebo bys to přisuzoval prostě stáří motoru a km? Jde o to, že se ta samá chyba stala vlastně hned po opravě, kydž to jelo tiše jen 40 minut.
R21, 1.7 GTS Beverly
+ Laguna II Grandtour, 1/2004, 2.2dCi(110kW) Privilége
+ Laguna II Grandtour, 1/2004, 2.2dCi(110kW) Initiale Paris
+ Laguna II Grandtour, 1/2004, 2.2dCi(110kW) Privilége
+ Laguna II Grandtour, 1/2004, 2.2dCi(110kW) Initiale Paris
- S3m8a
- Senior member
- Příspěvky: 1384
- Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
- Bydliště: Vysočina - ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna ojničních ložisek
muj motor ma 312tis a jsou i s vyssim najezdem
pokud to bylo 40min po oprave, tak nebyla odstranena pricina problemu, ale pouze jeho dusledek
pokud to bylo 40min po oprave, tak nebyla odstranena pricina problemu, ale pouze jeho dusledek
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
- budlik
- Junior member
- Příspěvky: 223
- Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
- Bydliště: Jindřichov ve Slezsku
Re: výměna ojničních ložisek
Určitě dostanu spílané za off topic, ale nedá mi to
Ještě za mého mládí a stařičkých škodovek, se ojniční ložiska měnily při generálkách motoru. Otec si vždy dělal generálky zásadně sám. Měl dva motory, jeden v autě a druhý na ponku, kde postupně dělal generálku. Když jsme jeden rok (tuším 1996) měli jet na dovolenou do Německa ke známým (ano Škodou 120L z roku 1979), tak několik měsíců předem, si nechal udělat generálku, aby stihl motor dostatečně zajet. Jelikož auto používal k živnosti, tak zajetí bylo dostatečné.
Tak jsme jednoho dne vyrazili. Cíl bylo Karslruhe (kdo neví, tak skoro u francouzských hranic). Mezi Mnichovem a Stuttgartem najednou kladiva v motoru...ale pořádné. Bohužel naši neměli odvahu zastavit na dálnici, tak jsme pomalou jízdou dojeli na nejbližší benzínku. Hned na první poslech z pod auta, bylo jasné, že jsou to ojniční šály, nebo šály uložení kliky. Zavolali známým, že jsme dojeli. Ti pro nás přijeli, zapřahli na lano a odtáhli k přes 100 kilometrů vzdálenému cíli. Pán cca 70 let, poprvé tahl za sebou auto. Ani nevím kolik lan přetrhl rozjezdy, když zapoměl, že má sa sebou auto . Zpětně se divím, že to tažné oko na škodovce vydrželo.
V jejich krásné vykachličkované garáží, kde normálně stály dvě krasné, pár měsíců staré, VW Venta (tehdy pro mě vysněné vozidlo ), se škodovka hodila na kozy. Na jejich krásný dřevěný ponk, kde se normálně pokládalo pouze krmení pro rybičky na zahradě a nužky na živý plot, se vyklopil motor. Po rozborce bylo jasno. Roztavený kompozit na ložiskách ojnic. Klika samozřejmě v háji taky. Ojnice, jako takové, to naštěstí vydržely. Tak se jelo shánět kliku. Jenže nastal problém. Bolševici vyváželi na západ odlišné motory, než prodávali u nás. Potřebovali jsme kliku s uložením o průměru 55mm, jenže v Německu se dala koupit klika pouze s uložením o průměru 60 mm. Údajně tyto motory byly tišší. Takže pešek. Nu což, nezbývalo než sednout do VW a jelo se na otočku sháněl kliku a ložiska do ČR.
No opravdu to byla "krásná" dovolená . Hlavně pro otcové nervy. Nezapomenu, jak na mě němečtí známí koukali, že jsem špinavý až po uši, jak jsem byl otcovi po ruce (podrž, dones). Podle nich by se todle u německé mládeže nestalo. Byl jsem na sebe hrdý. Nikdy nezapomenu, jak se auto po složení, jezdilo několikrát zajíždět, aby vydrželo 800 kilometrovou zpáteční cestu. V případě, že zhasl motor, tak se auto muselo vždy roztlačit, protože uložení bylo tak těsné, že na to startér neměl. Cesta zpět byla opravdu sázka do loterie. Vydrží-nevydrží.
Vydrželo
No a co si z toho vzít? Nikdy nedávejte auto do podřadných servisů, kde používají podřadné součástky. Jak jsme se poté dozvěděli, tak servis nakoupit ložiska v Polsku za výhodnou cenu a podle toho to taky tak dopadlo.
Omlouvám se za off topik, ale v závěru jsem vlastně také přispěl do debaty
Ještě za mého mládí a stařičkých škodovek, se ojniční ložiska měnily při generálkách motoru. Otec si vždy dělal generálky zásadně sám. Měl dva motory, jeden v autě a druhý na ponku, kde postupně dělal generálku. Když jsme jeden rok (tuším 1996) měli jet na dovolenou do Německa ke známým (ano Škodou 120L z roku 1979), tak několik měsíců předem, si nechal udělat generálku, aby stihl motor dostatečně zajet. Jelikož auto používal k živnosti, tak zajetí bylo dostatečné.
Tak jsme jednoho dne vyrazili. Cíl bylo Karslruhe (kdo neví, tak skoro u francouzských hranic). Mezi Mnichovem a Stuttgartem najednou kladiva v motoru...ale pořádné. Bohužel naši neměli odvahu zastavit na dálnici, tak jsme pomalou jízdou dojeli na nejbližší benzínku. Hned na první poslech z pod auta, bylo jasné, že jsou to ojniční šály, nebo šály uložení kliky. Zavolali známým, že jsme dojeli. Ti pro nás přijeli, zapřahli na lano a odtáhli k přes 100 kilometrů vzdálenému cíli. Pán cca 70 let, poprvé tahl za sebou auto. Ani nevím kolik lan přetrhl rozjezdy, když zapoměl, že má sa sebou auto . Zpětně se divím, že to tažné oko na škodovce vydrželo.
V jejich krásné vykachličkované garáží, kde normálně stály dvě krasné, pár měsíců staré, VW Venta (tehdy pro mě vysněné vozidlo ), se škodovka hodila na kozy. Na jejich krásný dřevěný ponk, kde se normálně pokládalo pouze krmení pro rybičky na zahradě a nužky na živý plot, se vyklopil motor. Po rozborce bylo jasno. Roztavený kompozit na ložiskách ojnic. Klika samozřejmě v háji taky. Ojnice, jako takové, to naštěstí vydržely. Tak se jelo shánět kliku. Jenže nastal problém. Bolševici vyváželi na západ odlišné motory, než prodávali u nás. Potřebovali jsme kliku s uložením o průměru 55mm, jenže v Německu se dala koupit klika pouze s uložením o průměru 60 mm. Údajně tyto motory byly tišší. Takže pešek. Nu což, nezbývalo než sednout do VW a jelo se na otočku sháněl kliku a ložiska do ČR.
No opravdu to byla "krásná" dovolená . Hlavně pro otcové nervy. Nezapomenu, jak na mě němečtí známí koukali, že jsem špinavý až po uši, jak jsem byl otcovi po ruce (podrž, dones). Podle nich by se todle u německé mládeže nestalo. Byl jsem na sebe hrdý. Nikdy nezapomenu, jak se auto po složení, jezdilo několikrát zajíždět, aby vydrželo 800 kilometrovou zpáteční cestu. V případě, že zhasl motor, tak se auto muselo vždy roztlačit, protože uložení bylo tak těsné, že na to startér neměl. Cesta zpět byla opravdu sázka do loterie. Vydrží-nevydrží.
Vydrželo
No a co si z toho vzít? Nikdy nedávejte auto do podřadných servisů, kde používají podřadné součástky. Jak jsme se poté dozvěděli, tak servis nakoupit ložiska v Polsku za výhodnou cenu a podle toho to taky tak dopadlo.
Omlouvám se za off topik, ale v závěru jsem vlastně také přispěl do debaty
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: výměna ojničních ložisek
Táta, jako automechanik zemědělské techniky, nákladních aut a autobusů za totáče (vlastně až do roku 2004), říkal, že nikdy nedělali generálku motoru. Jediné, co udělali, bylo to, že ten motor kompletně odstrojili a poslali do motorárny, kde udělali generálku motoru. Ani v té době si údajně nikdo nechtěl vzít na triko to, že uložení klikovky bude mít jinačí rozměry, nebo s ním něco bude a když to potom složí, za chvíli to zase klekne. Motor pak přišel z motorárny zgenerálkovaný, zase ho nastrojili a hodili do mašiny. Motorárna na generálku dala záruku a hlavně kvůli tomu se to takhle dělalo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon říj 25, 2010 20:50
- Bydliště: U ČESKÉHO KRUMLOVA
Re: výměna ojničních ložisek
S klikovkou jsi nic nedělal,změřil jsi jí ovalitu,jaký měla povrch-myslím tím to místo,kde došlo k vylágrování!Benny píše:Ahoj Pánové,
tak jsem prozatím dojezdil
Při poslední cestě se po ujetí 40km ozvalo dost kovové klepání motoru. Auto jsem odstavil a odtáhnuli jsme ho zpět.
Motor má najeto 280k. Při zkoušce tlaků se objevil první problém. První (nebo čtvrtý, kažodpádně ten u olej. čerpadla) měl malý tlak. Takže se po sundání hlavy, rozpůlení motoru a kontrole ojnic a kliky zjistilo, že šály na na klice jsou v prd*li Ojnice vypadal celkem slušně. Olejové čerpadlo taky ok. Ostatní šály byly v bezvadném stavu. A protože se píst potkal s ventilem, udělala se výměna ventylů na tomhle válci. Pak nové žhavičky, rozvody, těsnění a šály. Ojnice se vrátila. Všechno se dalo dohromady a vypadlo v pohodě, motor měl zvuk jako nový, naprosto tichý. Jenže po par kilometrech na nízké otačky a ponechání motoru na volnoběch se objevil zvuk opět.
Zatím se znovu vana nesundavala, aby se zjistilo, jak jsou na tom šály.
Ale mám doměnku, že to prostě na tomhle válci nemaže a že se to stalo znovu právě proto, že je ucpanej mazací kanálek. Ten byl před sestavením zkontrolován, ale neprofukován, jen že je průchozí mechanicky.
Nemá s tímto někdo zkušenost? Jen je divné, že je to první válec hned u olejového čerpadla.
Ještě info, auto jsem kupoval když mělo 200k z D. Šel do něj hned nový rozvod, náplně a filtry. Interval na olej jsem snížil na 15k.
Nějaká dobrá rada?
Díky,
Benny
Jinak jsem měnil olej po 15 tis,najeto necelých 250tis,a motor začal klepat - asi jsem ve stejném průseru co ty.
Já to řeším výměnou motoru,jsem zvědav,až rozeberu a vyndám tu poškozenou kliku.
Asi jsem ti moc nepomohl,ale jak vidíš,tyhle problémy řeší více lidí.
Ladislav
Re: výměna ojničních ložisek
Tak jen pro info, oprava vyřešena nakonec výměnou motoru
R21, 1.7 GTS Beverly
+ Laguna II Grandtour, 1/2004, 2.2dCi(110kW) Privilége
+ Laguna II Grandtour, 1/2004, 2.2dCi(110kW) Initiale Paris
+ Laguna II Grandtour, 1/2004, 2.2dCi(110kW) Privilége
+ Laguna II Grandtour, 1/2004, 2.2dCi(110kW) Initiale Paris
Re: výměna ojničních ložisek
Zdravím.
Nechal jsem si měnit rozvody a rovnou ojniční ložiska(rači).2.2Dci Po příchodu pro auto mi bylo zděleno že ty lágry byly už měněný cca pred 20 tis km..já jsem z toho ujel cca 11 tis. Klika je broušená na druhej výbrus. Že to jen teda prohlídly a nechaly ...
Můj dotaz zni:Co potom? vydrží to třeba 300tis nebo až ujedu dalších 120tis.tak budu muset schánet jinou kliku.
Díky všem za reakci...
Nechal jsem si měnit rozvody a rovnou ojniční ložiska(rači).2.2Dci Po příchodu pro auto mi bylo zděleno že ty lágry byly už měněný cca pred 20 tis km..já jsem z toho ujel cca 11 tis. Klika je broušená na druhej výbrus. Že to jen teda prohlídly a nechaly ...
Můj dotaz zni:Co potom? vydrží to třeba 300tis nebo až ujedu dalších 120tis.tak budu muset schánet jinou kliku.
Díky všem za reakci...
Espace IV 2.2Dci
VW Passat B5 1.8T
Alfa GTV 2.0T
Alfa 146 1.6 twin
Renault Clio 1.2
VW Passat B5 1.8T
Alfa GTV 2.0T
Alfa 146 1.6 twin
Renault Clio 1.2
Re: výměna ojničních ložisek
To je těžký 100% určit, to ti nezaručí nikdo, záleží, jak to bylo udělaný, když dobře a ložiska tam dali kvalitní, neviděl bych důvod tomu nevěřit a když s tím budeš zacházet, jak se má, dávat tomu, co se má, to znamená kvalitní motorový olej, motor studenej zbytečně netočit a výměnu max po 15 000 km, já radši po 10 000 km, motor netočím ani teplej, 2.2 má dostatečnej krouťák už od 2000 ot/min, tak si myslím, že to bude šlapat.Vmachy píše:Zdravím.
Nechal jsem si měnit rozvody a rovnou ojniční ložiska(rači).2.2Dci Po příchodu pro auto mi bylo zděleno že ty lágry byly už měněný cca pred 20 tis km..já jsem z toho ujel cca 11 tis. Klika je broušená na druhej výbrus. Že to jen teda prohlídly a nechaly ...
Můj dotaz zni:Co potom? vydrží to třeba 300tis nebo až ujedu dalších 120tis.tak budu muset schánet jinou kliku.
Díky všem za reakci...
Re: výměna ojničních ložisek
Leju tam Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 a měnim po 10tis...Studenej motor šetřim,a max při předjíždění to točim víc....
Espace IV 2.2Dci
VW Passat B5 1.8T
Alfa GTV 2.0T
Alfa 146 1.6 twin
Renault Clio 1.2
VW Passat B5 1.8T
Alfa GTV 2.0T
Alfa 146 1.6 twin
Renault Clio 1.2
Re: výměna ojničních ložisek
Já tam dávám taky tenhle olej, prostě Castrolu věřím, měl jsem ho v každým autě a nikdy problém nebyl a po 10 ho měnit je jen dobře, tak bych se ničeho nebál a jak už tu někdo psal, ono to zas tak horký s těma renaulťáckýma motorama nebude, prostě je to jen o tom, jak se o to kdo stará, to je i můj názor, tohle se děje i u jiných značek a bude to zlomek % z aut, co po světě jezdí, že se něco vysype. Může to bejt i vada materiálu, únava, ale nejvíc věřím tomu, že na to spíš ten zlomek % lidí kašle a dává tomu co proto, olej mění, až si vzpomene a pak se neni čemu divit. Přeju hodně ujetých km bez závad.Vmachy píše:Leju tam Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 a měnim po 10tis...Studenej motor šetřim,a max při předjíždění to točim víc....
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna ojničních ložisek
Tady jen dodám, že teplý motor je dobré občas protáhnout ve vyšších otáčkách. Moderní common railové diesely nejsou na vytáčení alergické, je to dokonce i dobré pro vyfoukání výfuku od sazí apod. Konkrétně u 2.0dCi odborníci doporučují provoz spíše ve středních otáčkách, protože nízké zbytečně namáhají řetěz.Nenča píše: motor studenej zbytečně netočit a výměnu max po 15 000 km, já radši po 10 000 km, motor netočím ani teplej
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: výměna ojničních ložisek
Spousta lidí si bohužel myslí, že podtáčením ten motor šetří. Ale je to přesně naopak. Dostává zabrat setrvák, v sání a EGR ventilu se hromadí karbon..
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: výměna ojničních ložisek
Zase vytáčet motor na 4 tisíce otáček, když nemáš zahřátý olej, asi taky nebude úplně to pravé, co by ten motor miloval. Laguna je dost těžká, ale s motorem 1.9dci 88kW se dá po rovině jet od 1700 otáček. Když to po rovině budeš držet kolem dvou tisíc, tak nic nezkazíš.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna ojničních ložisek
Olej musí být samozřejmě na provozní teplotě, vytáčet studený motor je prasárna. I to vytáčení s rozumem, myslím, že střední otáčky (cca 2000 - 3000/3500) jsou pro moderní diesely ideální pásmo. Pokud řidič odřazuje nahoru už při dvou tisících tak to motoru rozhodně neprospívá. Přesně jak píše EfineSS, dvouhmoťák, EGR, kolektor sání, atd. Dnešní diesely se holt neřídí jako staré Karosy či Liazky
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: výměna ojničních ložisek
Já taky nemluvím o podtáčení motoru, ale o zbytečném vytáčení do vysokých otáček, kde nafťák naopak krouťák ztrácí, to je jasná věc, že je to horší, než když ho budu mírně vytáčet, ale konkrétně 2.2 má dost velký krouťák už od poměrně nízkých otáček a když po něm nebudu chtít na 4 nebo 5 od nějakých 1500 ot./min prudkou akceleraci, ale jen budu auto na rovině držet při konstatní rychlosti, prostě ne do zátěže třeba v kopci apod., tak motoru nemůžu vůbec ublížit. Chce mu jen vyhovět, nic víc, nic míň.EfineSS píše:Spousta lidí si bohužel myslí, že podtáčením ten motor šetří. Ale je to přesně naopak. Dostává zabrat setrvák, v sání a EGR ventilu se hromadí karbon..
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: výměna ojničních ložisek
1500 otáček je pitomost, min 2000 (1800, ale opravdu jen udržovačka na rovině, tlak mazání je na minimu). Stačí si jen orientačně zkontrolovat okamžitou spotřebu a zjistíš, že optimum je mezi 2-3000 otáčkami. Já se vůbec nebojím točit k omezovači, už jak píše amat, čisté potrubí je základ a spotřeba, mezi jízdou na důchodce(votrava) a sportovnějším vyžitím je 1-1,5litru nafty což neřeším.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: výměna ojničních ložisek
Zase záleží, na jakou rychlost těch 1800 otáček budeš mít Pokud tam totiž budeš mít dvojku, tak to auto pojede. Samo, na šestku je to skutečně po rovině. Prostě se musí ten motor cítit, jak zabírá, jestli ještě pojede, nepojede, zda to dělá to co chci ... Nemám problém na 1.5 v thálii držet otáčky 1200 na pětku a auto z mírného kopečka s klidem rozjíždět. Rozjelo by se to na neutrál, tak když to budu lehce lechtat, tak proč ne. Pokud potřebuju zrychlit, hodím tam čtyřku a jedu. Prostě to záleží na tom, co od motoru žádám, protože pak by byl podtočený motor i na volnoběh při 750ot. Ale ten motor nemá zátěž, tak to nevadí. A čím víc mu chci naložit, tím je lepší, aby měl motor víc otáček. Pokud pojedu bez plynu, klidně i tisíc otáček. U turba je to stejně jedno, posilovač brzd má díky stálému podtlaku stejný účinek a motor brzdí +- furt stejně. U atmosféry je lepší mít otáček víc, protože je v sání větší podtlak a je lepší účinnost brzdového posilovače. To si lze ověřit, že začnu brzdit s otáčkama na volnoběh, zařadím nějakou malou rychlost a po puštění spojky se brzdový pedál lehce propadne a je cítit nárůst účinku. Taky větší podtlak v sání znamená lepší brzdný účinek motoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: výměna ojničních ložisek
Přesně tak, když nebude motor v zátěži, klidně můžeš, beru teď svojí 2.2 lechtat na 4 těch 1500 ot. po rovince a ničemu to nevadí, samozřejmě, když chci přidat, podřadím a rozjedu, ale při udržování rozjetýho auta je podle mě zbytečný točit motor 2000 ot., to přeřazuju na další kvalt, je teda pravda, že mám motor lehce chipnutej a bere víc odspoda, to je od originálu hodně znát. Když prostě jedu pohodovku, normálně při 2000 ot. přeřazuju, samozřejmě ne v kopci, to pak o něco víc, ale do 3000 ot. max, nemá to žádný význam, tu další rychlost motor bez problémů bere už od těch 2000 ot.Zefek píše:Zase záleží, na jakou rychlost těch 1800 otáček budeš mít Pokud tam totiž budeš mít dvojku, tak to auto pojede. Samo, na šestku je to skutečně po rovině. Prostě se musí ten motor cítit, jak zabírá, jestli ještě pojede, nepojede, zda to dělá to co chci ... Nemám problém na 1.5 v thálii držet otáčky 1200 na pětku a auto z mírného kopečka s klidem rozjíždět. Rozjelo by se to na neutrál, tak když to budu lehce lechtat, tak proč ne. Pokud potřebuju zrychlit, hodím tam čtyřku a jedu. Prostě to záleží na tom, co od motoru žádám, protože pak by byl podtočený motor i na volnoběh při 750ot. Ale ten motor nemá zátěž, tak to nevadí. A čím víc mu chci naložit, tím je lepší, aby měl motor víc otáček. Pokud pojedu bez plynu, klidně i tisíc otáček. U turba je to stejně jedno, posilovač brzd má díky stálému podtlaku stejný účinek a motor brzdí +- furt stejně. U atmosféry je lepší mít otáček víc, protože je v sání větší podtlak a je lepší účinnost brzdového posilovače. To si lze ověřit, že začnu brzdit s otáčkama na volnoběh, zařadím nějakou malou rychlost a po puštění spojky se brzdový pedál lehce propadne a je cítit nárůst účinku. Taky větší podtlak v sání znamená lepší brzdný účinek motoru.
Re: výměna ojničních ložisek
Zefku, kdo tady mluvil o vytáčení studeného motoru? Otáčky jsou jedna věc, ale požadavek na výkon je věc druhá. Za studena tedy zásadně jezdím s lehkou nohou, otáčky v pohodě nad dva tisíce, ale s citem, bez požadavku na nějaké větší zrychlování. Za tepla při zrychlování běžně za 3000 ot/min. A před vypnutím samozřejmě dochlazuju. To že "dýzl táhne vocpoda voe" je sice pravda, ale dlouhodobý provoz motoru v rozmezí 1500-2000 ot/min mu opravdu moc neprospívá.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: výměna ojničních ložisek
Zdravím
Týká jsem slyšel že šály na ojnici jsou zvlášt na spodní pulměsíc (označení lower) a zvlášt do ojnice , prý jiná tvrdost . je to tak ?
Týká jsem slyšel že šály na ojnici jsou zvlášt na spodní pulměsíc (označení lower) a zvlášt do ojnice , prý jiná tvrdost . je to tak ?
RENAULT ESPACE 2014 125kw ,CLIO 2002 1,2 16V, renault megane III 2015 1.6 dci renault megane II 2005 1.9 dci
Re: výměna ojničních ložisek
Ano, ale není to pravidlem.TTGO píše:Zdravím
Týká jsem slyšel že šály na ojnici jsou zvlášt na spodní pulměsíc (označení lower) a zvlášt do ojnice , prý jiná tvrdost . je to tak ?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů