výměna ojničních ložisek
Moderátor: Moderators General
výměna ojničních ložisek
Zdravím,
dočetl jsem se na jedné diskuzi,(viz: níže) že je dobré nechat vyměnit ojniční ložiska. Může někdo popsat přesně o co jde a zda se to vyplatí a co to vše obnáší??
Auto Vám mohu jen doporučit.Kupte klidně 1,9 je to konstrukčně jednoduchý motor s dostačujícím výkonem.Jsem dovozcem a opravářem vozidel 19 let a specializuji se na vozidla Renault, konkrétně na espace. Je to auto bezpečné a nemá konkurenci co se týče pohodlí.Co se týče poruch tak každá značka má nějaké problémy. Jediné co všem majitelům Espace a Lagun doporučím je výměna ojničních ložisek, jak u motoru 1,9 Dci tak 2,2 Dci. Pokud jste měnily olej po cca.10000 km pak to není nutné.Tuto radu mám od autorizovaného prodejce Renault v Rakousku kde to dělají již 1,5 roku a od té doby jsem tam neviděl s motory problém.
dočetl jsem se na jedné diskuzi,(viz: níže) že je dobré nechat vyměnit ojniční ložiska. Může někdo popsat přesně o co jde a zda se to vyplatí a co to vše obnáší??
Auto Vám mohu jen doporučit.Kupte klidně 1,9 je to konstrukčně jednoduchý motor s dostačujícím výkonem.Jsem dovozcem a opravářem vozidel 19 let a specializuji se na vozidla Renault, konkrétně na espace. Je to auto bezpečné a nemá konkurenci co se týče pohodlí.Co se týče poruch tak každá značka má nějaké problémy. Jediné co všem majitelům Espace a Lagun doporučím je výměna ojničních ložisek, jak u motoru 1,9 Dci tak 2,2 Dci. Pokud jste měnily olej po cca.10000 km pak to není nutné.Tuto radu mám od autorizovaného prodejce Renault v Rakousku kde to dělají již 1,5 roku a od té doby jsem tam neviděl s motory problém.
Laguna GrandTour 1.9dci 88kw r.v.9/2005 Privileg- facelift
Pokud jste měnily olej po cca.10000 km pak to není nutné
Problém je to že u nového auta to nedělá nikdo protože výrobce mu říká že po 30000km.
Druhý problém je že 10000km dneska u dieselových aut=2měsíce a to je blbost.
Moje 2,2 dci mělo kliku ok ale kolem pístů to byla hrůza takže v tomto případě je tato práce zbytečná
Problém je to že u nového auta to nedělá nikdo protože výrobce mu říká že po 30000km.
Druhý problém je že 10000km dneska u dieselových aut=2měsíce a to je blbost.
Moje 2,2 dci mělo kliku ok ale kolem pístů to byla hrůza takže v tomto případě je tato práce zbytečná
Volvo S80 2.4i 20v
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi
Dobře, ale odpověď, kterou jsem potřeboval si mi neřekl. co jsou to ojniční ložiska?? Koupil jsem lagunu když měla 150t/km a snížil jsem interval na 15t/km a to my už asi moc nepomuže.epic píše:Pokud jste měnily olej po cca.10000 km pak to není nutné
Problém je to že u nového auta to nedělá nikdo protože výrobce mu říká že po 30000km.
Druhý problém je že 10000km dneska u dieselových aut=2měsíce a to je blbost.
Moje 2,2 dci mělo kliku ok ale kolem pístů to byla hrůza takže v tomto případě je tato práce zbytečná
Laguna GrandTour 1.9dci 88kw r.v.9/2005 Privileg- facelift
- flighttom
- Experienced member
- Příspěvky: 554
- Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
- Bydliště: Odolena Voda
ojniční ložiska jsou "šály" na klikovce, konkrétně jen ty pro ojnice.... co více k tomu dodat. Je to na úplné rozebrání motoru. No možná pokud by se vyndala jen klika tak se tam můžou písty nechat ve válcích a jen přehodit ty šály. Jsou to kluzná ložiska, takové pánvičky.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
Nie je to az taky problem ako pises, ojnicne sa daju vymenit aj poleziacky pod autom a staci na to len odmontovat olejovu vanu (cerpadlo, vyvazovacie hriadele - podla vybavy motora).flighttom píše:ojniční ložiska jsou "šály" na klikovce, konkrétně jen ty pro ojnice.... co více k tomu dodat. Je to na úplné rozebrání motoru. No možná pokud by se vyndala jen klika tak se tam můžou písty nechat ve válcích a jen přehodit ty šály. Jsou to kluzná ložiska, takové pánvičky.
Tie loziska by teoreticky mali prezit auto. Myslim ze ani spina v oleji pri 30t intervale vymeny by im nemala velmi ublizit - no ak by upchala nejaky mazaci kanal skonci to poruchou velmi rychlo.
Mohol by niekto skuseny z Renault servisu popisat co pricinou poskodenia tych lozisk a v akom stave su ostatne loziska ak uz k poskodeniu dojde?
Ja som Laci videl lenm jeden taky Renault motor a tam doslo k upchaniu mazacieho kanalika, takze nic mimoriadne. OStatne loziska boli ok, ale bolo to jedno. Motor potreboval taku opravu, ze sa radsej zohnal relativne novy a vymenil sa komplet.
Laguna II 1,9 dCi 79kW, klima, siber, Carminat, 5,8L/100 Spokojny uzivatel ----> VW Passat 3C 2,0 TDi, DSG 103kW
- flighttom
- Experienced member
- Příspěvky: 554
- Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
- Bydliště: Odolena Voda
cncp píše:už jsi někdy viděl pánev??flighttom píše: Jsou to kluzná ložiska, takové pánvičky.
myslím že už jsem těch motorů zgenerálkoval dost na to abych věděl jak vypadá kluzné ložisko na klikovce, někdo samotné šály nazývá pánev ložiska. Ale zřejmě budu muset dodat obrázek.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
Ak dodas foto panvovej casti peknej baby myslim ze nas tym vsetkych potesis (foto daj do sekcie "zajimave mista na cestovani" ). Ak to bude "panev" so stejkom, aj na tu je radost pozerat ale uholna panev asi nebude zaujimava. No a pohlad na "panev" klzneho loziska vybratu z vlastneho motora asi nikoho nepotesi.cncp píše:OK dodej obrázek ložiska, já pak obrázek pánve.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Pánvičky a šály se tomu říká už asi 100 let, kolik je tobě?cncp píše:už jsi někdy viděl pánev??flighttom píše: Jsou to kluzná ložiska, takové pánvičky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Ahoj,chci se zeptat,měl jsem tenhle týden možnost vidět motor 2.2 Dci najeto 108000km v kterým mlátilo jak v kovárně.Po rozebrání totálně v háji ložisko ojnice na 2 a 3 válci.Když jsem to viděl tak přemýslím jestli je preventivně vyměnit jak tu někdo píše.Nerad bych dopadl takhle.ten motor měl prý pravidelnou údržbu s výměnou oleje po 15000km. Má to cenu měnit ty šály,nebo je to přehnaná údržba? Mám strach abych tomu naopak neublížil.Co myslíte?
Laguna 2.2DCi,2002
Zdaravim,
řeším podobné dilema. Mám Lagunu 2.2 Dci, najeto 129500 km. U dost lagun s tímto motorem dochází k poškození klikovky a dalších věcí. Z jednoho Renault servisu jsem dostal doporučení preventivně vyměnit ojniční ložiska. Prý důvodem proč se to stává zrovna u těchto motorů je, že jsou pod klikovou hřídelí přidělaný ještě další ozubená kola + něco co váží samo o sobě 15kg a ložiska na to nejsou úplně přizpůsobená. Opotřebují se daleko rychleji. Prý odcházejí víc motory, které jezdí dlouhé trasy. Každopádně se výměnou ojničních ložisek předejde případnému problému a prodlouží živostnost o dalších cca 100.000 km.
Co si o tom myslíte?? Jinak můj motor funguje normálně, žádná kovárna, ale auto bych si rád ještě dva roky nechal. Výměna ojničních ložisek + práce v Renault Praha vyjde na 12.000 s DPH. Renault Strakonice to dělá za 10.000 s DPH.
řeším podobné dilema. Mám Lagunu 2.2 Dci, najeto 129500 km. U dost lagun s tímto motorem dochází k poškození klikovky a dalších věcí. Z jednoho Renault servisu jsem dostal doporučení preventivně vyměnit ojniční ložiska. Prý důvodem proč se to stává zrovna u těchto motorů je, že jsou pod klikovou hřídelí přidělaný ještě další ozubená kola + něco co váží samo o sobě 15kg a ložiska na to nejsou úplně přizpůsobená. Opotřebují se daleko rychleji. Prý odcházejí víc motory, které jezdí dlouhé trasy. Každopádně se výměnou ojničních ložisek předejde případnému problému a prodlouží živostnost o dalších cca 100.000 km.
Co si o tom myslíte?? Jinak můj motor funguje normálně, žádná kovárna, ale auto bych si rád ještě dva roky nechal. Výměna ojničních ložisek + práce v Renault Praha vyjde na 12.000 s DPH. Renault Strakonice to dělá za 10.000 s DPH.
Laguna II Grandtour, r.v. 2003
Grand Scenic III 2011, 1.4TCe
Grand Scenic III 2011, 1.4TCe
Co uz len mozu mat spolocne ojnicne loziska s vyvazovacimi hriadelmi... No fakt je ze odchadzaju. Ja som ich kontroloval okolo 150t km - ak sa da vobec o kontrole hovorit lebo boli namontovane a zaliate vychladnutym olejom. Chcel som ich preventivne vymenit ale nestiham ani vaznejsie opravy. Aj tak drzia doteraz (220t km).zbraslav píše:Zdaravim,
řeším podobné dilema. Mám Lagunu 2.2 Dci, najeto 129500 km. U dost lagun s tímto motorem dochází k poškození klikovky a dalších věcí. Z jednoho Renault servisu jsem dostal doporučení preventivně vyměnit ojniční ložiska. Prý důvodem proč se to stává zrovna u těchto motorů je, že jsou pod klikovou hřídelí přidělaný ještě další ozubená kola + něco co váží samo o sobě 15kg a ložiska na to nejsou úplně přizpůsobená. Opotřebují se daleko rychleji. Prý odcházejí víc motory, které jezdí dlouhé trasy. Každopádně se výměnou ojničních ložisek předejde případnému problému a prodlouží živostnost o dalších cca 100.000 km.
Co si o tom myslíte?? Jinak můj motor funguje normálně, žádná kovárna, ale auto bych si rád ještě dva roky nechal. Výměna ojničních ložisek + práce v Renault Praha vyjde na 12.000 s DPH. Renault Strakonice to dělá za 10.000 s DPH.
V Renaulte su tie loziska drahe, od King Engine Bearings boli za zlomok ceny. Myslim ze sa po rozobrati predpisuje aj vymena skrutiek na ojniciach ale mali by vydrzat aj opakovanu montaz.
Prodávám jak jsem nakoupil. Motor 2.2. je prý tak trochu hybryt. Jde právě o tu váhu navíc co mají vyvažovací hřídele, které o to víc zatěžují ojniční ložiska, které se ptom opotřebovávají až se úplně vybrousí. Ukazoval mi pár vyndaných právě z Laguny, ale popisuji to jako naprostý amatér Proto zjišťuji názor zkušenějších
Laguna II Grandtour, r.v. 2003
Grand Scenic III 2011, 1.4TCe
Grand Scenic III 2011, 1.4TCe
Vážení, mám za to, že měnit ojniční ložiska "preventivně" je nesmysl.
Moje argumenty:
1. Ložisko se zadře, když do něj nejde dostatek oleje a vy nikdy nevíte (před havárií ložiska), zda tomu tak je. Takže může být přicpaný kanál (do něj nevidíte), čerpadlo může dávat málo a ložisko časem odejde stejně.
2. Ojnice a klika jsou spolu během provozu zaběhané. Klika jde časem do oválu, ojnice je časem zkroucená - "z úhlu". Výměnou tento souběh zrušíte a někde mohou být vůle větší a někde menší, než je zdrávo.
3. Klika během provozu dostává různé drážky od nečistot, které filtr neodfiltroval, takže se opět již s ložiskovou pánví zaběhla.
Při výměně oj. ložisek se klika VŽDYCKY!!! přebrušuje a ložiskové pánve se montují dle dosaženého výbrusu. Někdy. když je klika hodně chycená, tak se brousí třeba až na 3. výbrus. A k tomu se samozřejmě dávají šály pro 3. výbrus.
S pozdravem L.M.
Moje argumenty:
1. Ložisko se zadře, když do něj nejde dostatek oleje a vy nikdy nevíte (před havárií ložiska), zda tomu tak je. Takže může být přicpaný kanál (do něj nevidíte), čerpadlo může dávat málo a ložisko časem odejde stejně.
2. Ojnice a klika jsou spolu během provozu zaběhané. Klika jde časem do oválu, ojnice je časem zkroucená - "z úhlu". Výměnou tento souběh zrušíte a někde mohou být vůle větší a někde menší, než je zdrávo.
3. Klika během provozu dostává různé drážky od nečistot, které filtr neodfiltroval, takže se opět již s ložiskovou pánví zaběhla.
Při výměně oj. ložisek se klika VŽDYCKY!!! přebrušuje a ložiskové pánve se montují dle dosaženého výbrusu. Někdy. když je klika hodně chycená, tak se brousí třeba až na 3. výbrus. A k tomu se samozřejmě dávají šály pro 3. výbrus.
S pozdravem L.M.
od 12.10.2018 Megane Grandtour IV, 1,6 Sce, černá funeral, Limited
2012 Megane Grandtour III, 1,6 16V, 100 zeber, červená Lucifer, 1. facelift.
2007 Laguna II, 1,6 16V, šedomodrá metla
2002 Citroen Xantia 1,8 16V, bílá
2000 Renault 11, stříbrný šíp
1998 Renault 11, rudý ďábel
1988 Trabant 601, Universal, bílý
1971 Trabant 601, Limuzína, bílá
2012 Megane Grandtour III, 1,6 16V, 100 zeber, červená Lucifer, 1. facelift.
2007 Laguna II, 1,6 16V, šedomodrá metla
2002 Citroen Xantia 1,8 16V, bílá
2000 Renault 11, stříbrný šíp
1998 Renault 11, rudý ďábel
1988 Trabant 601, Universal, bílý
1971 Trabant 601, Limuzína, bílá
S timhle urcite nemuzu souhlasit!Nukles píše:Vážení, mám za to, že měnit ojniční ložiska "preventivně" je nesmysl.
Moje argumenty:
1. Ložisko se zadře, když do něj nejde dostatek oleje a vy nikdy nevíte (před havárií ložiska), zda tomu tak je. Takže může být přicpaný kanál (do něj nevidíte), čerpadlo může dávat málo a ložisko časem odejde stejně.
2. Ojnice a klika jsou spolu během provozu zaběhané. Klika jde časem do oválu, ojnice je časem zkroucená - "z úhlu". Výměnou tento souběh zrušíte a někde mohou být vůle větší a někde menší, než je zdrávo.
3. Klika během provozu dostává různé drážky od nečistot, které filtr neodfiltroval, takže se opět již s ložiskovou pánví zaběhla.
Při výměně oj. ložisek se klika VŽDYCKY!!! přebrušuje a ložiskové pánve se montují dle dosaženého výbrusu. Někdy. když je klika hodně chycená, tak se brousí třeba až na 3. výbrus. A k tomu se samozřejmě dávají šály pro 3. výbrus.
S pozdravem L.M.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
OK. Argumenty by nebyly?
Dík, L.M.
Dík, L.M.
od 12.10.2018 Megane Grandtour IV, 1,6 Sce, černá funeral, Limited
2012 Megane Grandtour III, 1,6 16V, 100 zeber, červená Lucifer, 1. facelift.
2007 Laguna II, 1,6 16V, šedomodrá metla
2002 Citroen Xantia 1,8 16V, bílá
2000 Renault 11, stříbrný šíp
1998 Renault 11, rudý ďábel
1988 Trabant 601, Universal, bílý
1971 Trabant 601, Limuzína, bílá
2012 Megane Grandtour III, 1,6 16V, 100 zeber, červená Lucifer, 1. facelift.
2007 Laguna II, 1,6 16V, šedomodrá metla
2002 Citroen Xantia 1,8 16V, bílá
2000 Renault 11, stříbrný šíp
1998 Renault 11, rudý ďábel
1988 Trabant 601, Universal, bílý
1971 Trabant 601, Limuzína, bílá
Souhlasím se tvými 3 body, proti ním logické argumenty nejsou. Je to to samé jako výměna pístních kroužků. Pokud nejsou zapečené....neměnit. Staré kroužky jsou zabroušené na válce. Nové kroužky než se opět zabrousí hůře těsní.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Uz jsi negdy videl kliku na vlasni oci?Vydeliste nekdy ojnicni loziska 2,2Dci na vlasni oci?
Ja sem jich preventive vymenil uz mraky a urcite sem vzdy udelal dobre.
Na klikach ktere jsou v poradku sem zadne skrabance nebo ryhi nevidel!
Krouzky je snad neco jineho. nez loziska.
Loziska theoreticky nemaj zadny dotik s klikou a plavou na olejovym polstarku.
Ja sem jich preventive vymenil uz mraky a urcite sem vzdy udelal dobre.
Na klikach ktere jsou v poradku sem zadne skrabance nebo ryhi nevidel!
Krouzky je snad neco jineho. nez loziska.
Loziska theoreticky nemaj zadny dotik s klikou a plavou na olejovym polstarku.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 15 hostů