výměna ojničních ložisek

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od budlik » čtv kvě 19, 2016 18:48

Technická otázka

Projevily by se problémy s ložisky na klice nebo na ojnicích při volnoběhu?
Mě auto v tahu docela dost mlátí, ale na volnoběh ani "ťuk". Dokonce ani když u stojícího auta přidám plyn.

P.S. neznáte v okolí Krnova, Opavy, Ostravy nějakého motoráře, který si to poslechne, zjistí co je původ klepání a odborně opraví?

Díky
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od vitas2 » čtv kvě 19, 2016 20:44

budlik píše:Technická otázka

Projevily by se problémy s ložisky na klice nebo na ojnicích při volnoběhu?
Mě auto v tahu docela dost mlátí, ale na volnoběh ani "ťuk". Dokonce ani když u stojícího auta přidám plyn.

P.S. neznáte v okolí Krnova, Opavy, Ostravy nějakého motoráře, který si to poslechne, zjistí co je původ klepání a odborně opraví?

Díky
ANO

Co se týče mlácení v tahu, mrknul bych jako první na poloosy.

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od budlik » čtv kvě 19, 2016 20:52

To klepání se mění v závisloti na otáčkách motoru nikoliv na rychlosti. Z těchto důvodů bych poloosu vyloučil.
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od vitas2 » čtv kvě 19, 2016 21:05

budlik píše:To klepání se mění v závisloti na otáčkách motoru nikoliv na rychlosti. Z těchto důvodů bych poloosu vyloučil.
To co píšeš nyní jsi ve svém prvním příspěvku nepsal.

Psal jsi toto:
budlik píše:Mě auto v tahu docela dost mlátí, ale na volnoběh ani "ťuk". Dokonce ani když u stojícího auta přidám plyn.

Tudíž jsem ti logicky poradil kontrolu poloos.
Naposledy upravil(a) vitas2 dne čtv kvě 19, 2016 21:13, celkem upraveno 1 x.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od Šamša » čtv kvě 19, 2016 21:06

Koukni se na uložení motoru, jestli ti držák na olejovém silentu nejde kov na kov.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od budlik » čtv kvě 19, 2016 21:35

vitas2 píše:
budlik píše:To klepání se mění v závisloti na otáčkách motoru nikoliv na rychlosti. Z těchto důvodů bych poloosu vyloučil.
To co píšeš nyní jsi ve svém prvním příspěvku nepsal.

Psal jsi toto:
budlik píše:Mě auto v tahu docela dost mlátí, ale na volnoběh ani "ťuk". Dokonce ani když u stojícího auta přidám plyn.

Tudíž jsem ti logicky poradil kontrolu poloos.

jj...díky za každou myšlenku :wink:
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od budlik » čtv kvě 19, 2016 21:41

Šamša píše:Koukni se na uložení motoru, jestli ti držák na olejovém silentu nejde kov na kov.
Tak to jsem si myslel taky, tak jsem loni koupil nový ale klepání se neztratilo. Dokonce jsem si myslel, že to může dělat řemenice na klice. Tu jsem také koupil novou a nic.
Mám takový pocit, že se klepání postupem doby pomaličku stupňuje....motor má hrubší a hrubší zvuk.
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od vitas2 » čtv kvě 19, 2016 21:44

Zkus svůj problém trochu blíže upřesnit (rozepsat). Dělá to opravdu jen v tahu, seš si jistej ?

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od budlik » čtv kvě 19, 2016 22:09

vitas2 píše:Zkus svůj problém trochu blíže upřesnit (rozepsat). Dělá to opravdu jen v tahu, seš si jistej ?

Nejlepší by byla zvuková nahrávka, ale bohužel nevím jak to nahrát, když to dělá jen za jízdy. (možná o víkendu něco zkusím)
Začalo se to projevovat možná před dvěma lety. Tehdy, po výměně oleje se to na cca 2000 km ztratilo a pak to nastoupilo znovu. nepomohlo ani zkrátit výměnu na 10000 km.
...teď mě napadá ještě jedna myšlenka. Někdy při studeném startu (ráno) klepe jedno nadzvihátko....po ťuknutí po plynu jeho klepání zmizí, respektive trošku klepe, ale je to nepatrné. Po přidání plynu u stojícíciho auta, toto klepání přehluší zvuk motoru...proto usuzuju, že problém zde nebude. Také to podle mě odporuje skutečnosti, že inkriminované klepání se projevuje pouze v tahu.

Ono se to klepání blbě popisuje...je to takové vrčení...kovové.
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od Zefek » pát kvě 20, 2016 05:15

A nedělá to přesuvník?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od S3m8a » pát kvě 20, 2016 08:23

z toho popisu tezko soudit, ale jete me napadla jedna vec - btw byt to loziska, tak myslim, ze to dva roky nevydrzi :)

ale napadl me klima kompresor - na satisu kdyz mi uteklo chladivo, tak to delalo v zavislosti na otackach kovove "vrceni" - nejlip to bylo slyset kdyz se auto postavilo ke zdi nebo se v uzsi ulicce otevrelo okno - prvne jen cvakani, pak kovove vrceni. zkus i zavislost na spusteni klimatizace (pokud chladi normalne, tak je to slepa ulicka) - manualne ji zapni vypni, jestli se neco zmeni
ale mozna je to vystrel do tmy
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne

Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade

Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga

Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris

Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris

Safrane V6 BiTurbo

bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw

Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od Nenča » pát kvě 20, 2016 09:02

Ahoj, no než rizkovat totální destrukci motoru, to bych se aspoň já na ty ložiska podíval, jen pro svůj klid. Nevím, kolik najedeš km, když říkáš, že už ti to dělá delší dobu, ale taky říkáš, že je to čím dál horší. Není to zase tolik práce vypustit olej, schodit vanu a kouknout na to. Hlavní to většinou nejsou, ale ojniční na to trpí. Tyhle zvuky se hrozně špatně určují, ale když říkáš, že to dělá při zatížení, já bych to na ty ojniční ložiska tipoval. Zkušený automechanik by to měl poznat, může tam drnčet cokoli, ale jak je to kovový zvuk, z toho bych měl strach.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od Davidak79 » pát kvě 20, 2016 19:51

myslím že se s budlikem drnčení klimakompresoru řešilo, v situaci kdy je málo chladiva to chladí ale nikdy nejde automatika na plno a drnčet to začne nad 2,5tis otáček
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od budlik » pon kvě 23, 2016 08:09

Omlouvám se, že jsem několik dní nereagoval, ale mám teď hodně nabitý program.

Díky za vaše reakce, ale...

Zefek - 2,0 turbo přesuvník nemá, takže toto můžeme vyloučit
S3m8a - klima kompresor to není...jak píše Davidak79, ten už jsem řešil a zvuk přidřeného kompresoru znám :-) ...(Davidaku čumím, máš dobrou pamět :) )
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od Zefek » pon kvě 23, 2016 11:27

V MII 2.0T přesuvník měl. Mrknu se někam do Lagun, jak na tom jsou, ale chtělo by to přesnější číslo motoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od budlik » pon kvě 23, 2016 12:44

Opravdu Zefku .... veř mi. :)

Dělal jsem loni rozvody a opravdu jsou tam jen dvě obyčejné ozubené kola.

Toto jsme dokonce spolu řešili v jiném tématu ohledně jiného mého problému.

Jinak motor je to F4R 765 spojený s automatickou převodovkou SU1
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

TTGO
Advanced member
Příspěvky: 365
Registrován: stř říj 22, 2008 12:18
Bydliště: CHRUDIM

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od TTGO » pon říj 17, 2016 21:09

Zdravím
Mam otázku jaký koupit ojniční šály . Jsou na výběr ze dvou druhu mat. Bud hliník nebo slitina olova s mědí . Jaký jste dam daly ?
A potom mám ještě slova do pranice , proč se to zadírá ? .Proč se nezadírá motor f4r 7 turbo stejné ojniční ložiska ! (výkon 120kw a krouták taky o hodně větší ) proč se nezadírá f8q ? Stejná ojniční ložiska ! proč se nezadírá f3r –opět stejná ojniční ložiska ?
RENAULT ESPACE 2014 125kw ,CLIO 2002 1,2 16V, renault megane III 2015 1.6 dci renault megane II 2005 1.9 dci

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od Nenča » úte říj 18, 2016 11:04

Ahoj, já si po prohledání netu vybral pro svůj 2.2 dci KING ENGINE BEARINGS.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

filipjurik
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: čtv led 04, 2007 09:33

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od filipjurik » úte dub 10, 2018 18:10

Zdravim Vas pani,

Tiez mi klepe motor a je to viac pocut pri otackach nad 1200. Pretoze som laik a neviem podla zvuku presne posudit co to moze byt, skusil som nahrat zvuk a prosim Vas o nejake napady ;) Mozno by to mohli byt aj tie ojnicne loziska.... ?
tu je zvuk https://mega.nz/#!np0AnC4B!6flmXtCDJc74 ... Fc0gdGy0jA
1. Renault Laguna II 1,9 DCi 88kW grandtour, r.v. 2005, naj. 298-tis., 6,2 l/100km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od Šamša » úte dub 10, 2018 19:24

Já bych to tipoval na přicpaný vstřik, pokud by to mlátilo na ojnici, tak je to jiný cvakot. Kup intenzivní čistič vstřiků https://www.znackoveoleje.cz/TEC-2000-D ... 80QAvD_BwE
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

filipjurik
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: čtv led 04, 2007 09:33

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od filipjurik » úte dub 10, 2018 21:44

Tento zvuk ale ide od spodu auta a nie z vrchu. Co by to este mohlo byt? Najprv sme mysleli ze vacka ale to servisak zamietol
lebo to ide odspodu...
edit: este by som dodal ze auto vobec nedymi a vykon nestraca
1. Renault Laguna II 1,9 DCi 88kW grandtour, r.v. 2005, naj. 298-tis., 6,2 l/100km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od Šamša » úte dub 10, 2018 23:18

Tak zkontrolovat spodek, sada pánví a těsnění vany.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

filipjurik
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: čtv led 04, 2007 09:33

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od filipjurik » stř kvě 09, 2018 07:36

Tak loziska su vymenene a klepanie neprestalo. :(
spodok je teda ok a pojdem na to z vrchu...
takto vyzeraju ojnicne loziska po 300 000 km
https://mega.nz/#!T5MQGQpS!1TiuP5ab51Ry ... Ro6aK8Ye0I
1. Renault Laguna II 1,9 DCi 88kW grandtour, r.v. 2005, naj. 298-tis., 6,2 l/100km

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od vitas2 » stř kvě 09, 2018 10:11

filipjurik píše:
stř kvě 09, 2018 07:36
Tak loziska su vymenene a klepanie neprestalo. :(
spodok je teda ok a pojdem na to z vrchu...
takto vyzeraju ojnicne loziska po 300 000 km
https://mega.nz/#!T5MQGQpS!1TiuP5ab51Ry ... Ro6aK8Ye0I
Koukni na rozvody, kdyby to skočilo o zub, klepe to "podobně". Další co bych zkouknul je dvouhmota, umí taky vydávat pěkný zvuky :-)

Tak Edit: všiml jsem si, že jsi nahrál zvuk, po poslechu bych to tipl na ten řemen o zub

filipjurik
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: čtv led 04, 2007 09:33

Re: výměna ojničních ložisek

Příspěvek od filipjurik » stř kvě 09, 2018 11:10

rozvody su v poriadku na 100% - niekolko krat kontrolovane a teraz boli zhodene pri vymene lozisk.
dvojhmota by sa neprejavila aj inak ako klepanim? na volnobehu to klepanie nieje pocut. len pri zvysenych otackach. nad 1200 to zacina

Edit: ako som uz pisal rozvody su 100% OK
Naposledy upravil(a) filipjurik dne stř kvě 09, 2018 11:16, celkem upraveno 1 x.
1. Renault Laguna II 1,9 DCi 88kW grandtour, r.v. 2005, naj. 298-tis., 6,2 l/100km

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů