Automatická ruční brzda - seřízení
Moderátor: Moderators General
- Martan
- Advanced member
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Automatická ruční brzda - seřízení
Nevíte někdo jestli lze seřídit tento typ ruční brzdy - eventuálně kde? (jde o model Laguna II r.v.2005) Zadní kola jsou i po rozjetí stále lehce přibržděna - dost se to hřeje a bojím se tak o destičky i o kotouče. Jde zřejmě o jiný postup seřízení než u jednoduché manuální brzdy. Díky moc za každou radu
Laguna II
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, koukám skoro soused a máš dokonce stejně starou Lagunu se stejným motorem
zatím jsem se s tím problémem nesetkal, poloautomatická ruční brza mi funguje výborně. Možná bych vyzkoušel to rozhábat pomocí manuálního odbrždění - dělá se táhlem, které je schované v loketní opěrce pod koberečkem, zkrátka to párkrát odbrzdit manuálně - možná radím blbost a chyba bude někde jinde, ale přijde mi to logické, že by to mohlo být jen zatuhlé
zatím jsem se s tím problémem nesetkal, poloautomatická ruční brza mi funguje výborně. Možná bych vyzkoušel to rozhábat pomocí manuálního odbrždění - dělá se táhlem, které je schované v loketní opěrce pod koberečkem, zkrátka to párkrát odbrzdit manuálně - možná radím blbost a chyba bude někde jinde, ale přijde mi to logické, že by to mohlo být jen zatuhlé
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
- Giggo
- Experienced member
- Příspěvky: 535
- Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automatická ruční brzda - seřízení
Můžou bejt taky přidřený zadní třmeny. Na našich lagy se to bohužel dost často stává, lanko brzdy, je pak špatně průchozí a brzdy můžou jemně přibrždovatMartan píše:Nevíte někdo jestli lze seřídit tento typ ruční brzdy - eventuálně kde? (jde o model Laguna II r.v.2005) Zadní kola jsou i po rozjetí stále lehce přibržděna - dost se to hřeje a bojím se tak o destičky i o kotouče. Jde zřejmě o jiný postup seřízení než u jednoduché manuální brzdy. Díky moc za každou radu
UKRADENÁ Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001
- Martan
- Advanced member
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Díky moc, ani jsem nečekal tak rychlé reakce Tipuji to spíše na ty přidřené třmeny. Předchozí majitel auto asi moc nešetřil, takže na třmenech je to docela znát (silná oxidace). V létě v Chorvatsku jsem musel dokonce sundat zadní kolo a šroubovákem srazit hrany na kotouči, které už drhly na kovovou část brzdové destičky! Mohlo mě trknout, že takovéto extrémně sjeté destičky a kotouče něco signalizují. Plně se to projevilo teď v chladných dnech, kdy po zastavení zadní kola vyloženě "hřejí" aniž bych nějak moc brzdil (přední jsou téměř studené).
Laguna II
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
tebe to odbrzduje nejako postupne? u mna je teda stav bud zabrzdene alebo odbrzdene, nic medzi tym teda potom je este dalsi stav ze extremne zabrzdene, to ked tu packu podrzis par sekund, ze to zatiahne uplne nadoraz, ked stojis v prudkom kopci alebo takMartan píše:Pro ilustraci ještě připojuji názorné PDFko: ZDE
v tom pdfku pisu ze to odbrzduje postupne, ale zas na obrazku je tam vel satis
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
- Martan
- Advanced member
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dehumanizer: na tom PDFku je sice Vel Satis, ale myslím, že ten systém je totožný s Lagunou II atd. U mě ta ruční brzda odbrzdí najednou, ale nějaký přítlak tam zůstane. Když jsem v létě otáčel tím "odbržděným" kotoučem, tak jsem se docela zapotil.
BTW - zkoušel někdo zatáhnout za to táhlo během jízdy Já to zatím raději nezkoušel.
BTW - zkoušel někdo zatáhnout za to táhlo během jízdy Já to zatím raději nezkoušel.
Laguna II
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
hm no neviem, mne sa nezda ze by to odbrzdovalo nejako pomaly postupne... aj ked ked nad tym rozmyslam tak po odbrzdeni je po chvili pocut este jeden zvuk odbrzdovania za sekundu alebo tak... ale nevsimol som si ze by to odbrzdovalo postupne. Mozno ze s tym nieco mam, lebo z casu na cas sa mi zjavi na diagnostike nejaka chyba tej rucnej brzdy ale brzdi aj odbrzduje vzdy bez problemov tak to neriesim.Martan píše:Dehumanizer: na tom PDFku je sice Vel Satis, ale myslím, že ten systém je totožný s Lagunou II atd. U mě ta ruční brzda odbrzdí najednou, ale nějaký přítlak tam zůstane. Když jsem v létě otáčel tím "odbržděným" kotoučem, tak jsem se docela zapotil.
BTW - zkoušel někdo zatáhnout za to táhlo během jízdy :?: Já to zatím raději nezkoušel.
S tym zatahovanim za jazdy, to sa ma pytaju vsetci koho som niekedy viezol autom ze co by sa stalo :-)) ale tiez som to radsej neskusal a myslim ze to asi neskusal nikto pre istotu :-) Tipoval by som ze to nezabrzdi, neviem...
Ale ked mi menili kolesa na zimne tak ked bolo auto na zdvihaku tak kvoli niecomu tocil kolesom (nieco tam niekde akoby drelo, chcel zistit ci to pocut) a po roztoceni kolesa na urcitu rychlost auto automaticky zabrzdilo naplno prednymi brzdami (myslim ze karta bola v aute zastrcena, ale motor bol vypnuty) a na displayi zacal daco nadavat, predpokladam ze to je nejaka funkcia tej elektroniky ze ked sa deje nieco nestandartne (ono tocenie jedneho kolesa nejakou rychlostou, pricom ostatne kolesa stoja je fakt nestandartne :-)) tak pre istotu zabrzdi vsetko... Vie niekto potvrdit ze to tak je?
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
To som pochopil, ja len ze v tom pdfku to pisu tak ako keby to mal uvolnovat postupne podla toho ako pridavas plyn, ako ked pomaly odbrzdujes obycajnu rucnu v kopci.Martan píše:Dehumanizer: jasně, ruční brzda - resp. servo má uvolnit kola naráz, ale mně to právě neodskočí úplně, což je chyba
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
- Martan
- Advanced member
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mimochodem dnes jsem testoval dvě věci: zkoušel jsem zatáhnout r.brzdu při rychlosti asi 5km/h - dojde k brutálnímu zabrždění, takže si ani netroufám zkoušet při vyšší rychlosti.
A druhý test - zkoušel jsem nouzově odbrzdit (když je motor vypnut). Pomocí žlutého nouzového táhla pod madlem ve středovém krytu se mi to jaksi nepodařilo. Podařilo se mi odbrzdit jedině s vloženou kartou, kdy jsem stiskl tlačítko za současného tažení táhla ruční brzdy. Tehdy se červená kontrolka rozbliká a na přístrojové desce se rozsvítí hláška "Apply handbrake" s červeným podsvícením.
A druhý test - zkoušel jsem nouzově odbrzdit (když je motor vypnut). Pomocí žlutého nouzového táhla pod madlem ve středovém krytu se mi to jaksi nepodařilo. Podařilo se mi odbrzdit jedině s vloženou kartou, kdy jsem stiskl tlačítko za současného tažení táhla ruční brzdy. Tehdy se červená kontrolka rozbliká a na přístrojové desce se rozsvítí hláška "Apply handbrake" s červeným podsvícením.
Laguna II
- Giggo
- Experienced member
- Příspěvky: 535
- Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Tam totiž není přímo, pružina, která by odtahla destičky do kšá. Odrazí si je sám kotouč, jakmile se rozjedeš, takže pokud si motal rukou, věřím že si se mohl aj zapotit. Možná lepší jak já, dyž sem ručku měl zataženou a kolem stejně otočím bez větší námahy.Martan píše:Dehumanizer: na tom PDFku je sice Vel Satis, ale myslím, že ten systém je totožný s Lagunou II atd. U mě ta ruční brzda odbrzdí najednou, ale nějaký přítlak tam zůstane. Když jsem v létě otáčel tím "odbržděným" kotoučem, tak jsem se docela zapotil.
BTW - zkoušel někdo zatáhnout za to táhlo během jízdy Já to zatím raději nezkoušel.
UKRADENÁ Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
No, ja ked som riesil v pneuservise nejake klepanie po tom com mi nasadili zimne kolesa tak to zdvihali a skusali tocit, odbrzdil som to predtym rucne na mieste a tocit s tym slo normalne.Giggo píše:Tam totiž není přímo, pružina, která by odtahla destičky do kšá. Odrazí si je sám kotouč, jakmile se rozjedeš, takže pokud si motal rukou, věřím že si se mohl aj zapotit. Možná lepší jak já, dyž sem ručku měl zataženou a kolem stejně otočím bez větší námahy.Martan píše:Dehumanizer: na tom PDFku je sice Vel Satis, ale myslím, že ten systém je totožný s Lagunou II atd. U mě ta ruční brzda odbrzdí najednou, ale nějaký přítlak tam zůstane. Když jsem v létě otáčel tím "odbržděným" kotoučem, tak jsem se docela zapotil.
BTW - zkoušel někdo zatáhnout za to táhlo během jízdy Já to zatím raději nezkoušel.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
- Martan
- Advanced member
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No je to tak a paradoxně čím lepší kotouč tj. s téměř nulovým axiálním házením, tím zůstanou destičky více "přilepené" a celé se to pěkně hřejeGiggo píše:Tam totiž není přímo, pružina, která by odtahla destičky do kšá. Odrazí si je sám kotouč, jakmile se rozjedeš, takže pokud si motal rukou, věřím že si se mohl aj zapotit. Možná lepší jak já, dyž sem ručku měl zataženou a kolem stejně otočím bez větší námahy.
Pro ilustraci připojuji foto:
Po uvolnění automatické ruční brzdy vznikne na lanku vůle - viz šipka(nyní nemohu dávat vinu servosystému). Je vidět i pružina, která uvolňuje páčku třmenu:
Umístění servomotoru ruční brzdy nad zadní nápravou:
Laguna II
Ahoj, dneska jsem si koupil Lagunu GT 3,0 V6 initiale. Kdyz jsem ji prebiral a projizdel bylo vse Ok,ale prijel jsem domu pred barak zatahl zatahl rucku a najednou rana jako blazen a auto nebrzdilo. Rosvitila se kontrolka rucky stopka a display rude pise ze brzda nefunguje Kdyz jsem pod to vlezl zjistil jsem ze uletela koncovka lanka u leveho kola V zivote jsem to nevidel a to lanko mi prijde taky dost silne Da se to vymenit samostantne nebo se musi koupit cely ten servomotorek
Diky moc za rady a postrehy
Diky moc za rady a postrehy
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Presne tuJarK píše:GREYWOLF: to si koupil tu v Rudne? Ja ze jsem po ni taky pokukoval, akorat se mi nechtelo resit ty dvere...sorry za OT.
Kosmetika mi nevadi jen mne prekvapila ta brzda... Pritom auto ma plnou servisni historii v Renaultu.
Zitra jedu do AMOS Chodov tak jsem jen chtel vedet na co se pripravit...
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
- Martan
- Advanced member
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, tak to je docela síla, že ta koncovka uletěla Myslel jsem, že je to dimenzovaný tak, že by se za to dalo pověsit celé auto Kdyby se mi stala taková věc, určitě bych se snažil to lanko vymontovat (asi by se to muselo vydolovat celé - i s tím servopohonem) a pak koncovku nechat ve speciální dílně znova zalisovat.
Laguna II
rano jsem to zavezl do Renaultu by se na to podivali a pry vymeni lanko. tak uvidime
Dal jsem to tam na diagnostiku, nahrani AJ, vymenu oleje , kontrola klimy a brzd a nahodily cenu 10 000,- s tim ze zavolaji kdyz bude vic....
Dal jsem to tam na diagnostiku, nahrani AJ, vymenu oleje , kontrola klimy a brzd a nahodily cenu 10 000,- s tim ze zavolaji kdyz bude vic....
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Nejde ta automatická ručka nějak vypnout? Po každým vypnutí motoru se automaticky zatahuje, což mi přijde zbytečné. Díky.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- Martan
- Advanced member
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To nevím, ale musí být dost nepříjemné přesedat z Laguny s automatickou ručkou do Laguny s manuální ruční brzdou. Myslím, že by to mohlo dopadnout i nezabržděným autemEfineSS píše:Nejde ta automatická ručka nějak vypnout? Po každým vypnutí motoru se automaticky zatahuje, což mi přijde zbytečné. Díky.
Občas se mi totiž stává, že odcházím od svého P206 a čekám, že se zamkne a ono nic
Laguna II
Já vždycky po vypnutí motoru řadím rychlost, takže by se nemohlo stát že by auto někam ujelo.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
ma ale jeste nevim na co to jeMartan píše:Apropos, když sleduji ten tvůj bourák, nemáš tam také hlasové ovládání (tlačítko na páčce blinkrů se symbolem hlasu + mikrofon nad sluneční clonou u řidiče)
Omlouvám se za OffTopic.
Jinak vyjadreni Renault na pretrzene lanko je ze se musi koupit novy cely system za 15 000 ,- Nemate s tim nekdo zkusenosti
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů