Automatická ruční brzda - seřízení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Automatická ruční brzda - seřízení

Příspěvek od Martan » ned lis 01, 2009 17:25

Nevíte někdo jestli lze seřídit tento typ ruční brzdy - eventuálně kde? (jde o model Laguna II r.v.2005) Zadní kola jsou i po rozjetí stále lehce přibržděna - dost se to hřeje a bojím se tak o destičky i o kotouče. Jde zřejmě o jiný postup seřízení než u jednoduché manuální brzdy. Díky moc za každou radu :wink:
Laguna II

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » pon lis 02, 2009 02:26

Ahoj, koukám skoro soused a máš dokonce stejně starou Lagunu se stejným motorem :)

zatím jsem se s tím problémem nesetkal, poloautomatická ruční brza mi funguje výborně. Možná bych vyzkoušel to rozhábat pomocí manuálního odbrždění - dělá se táhlem, které je schované v loketní opěrce pod koberečkem, zkrátka to párkrát odbrzdit manuálně - možná radím blbost a chyba bude někde jinde, ale přijde mi to logické, že by to mohlo být jen zatuhlé ;)
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Automatická ruční brzda - seřízení

Příspěvek od Giggo » pon lis 02, 2009 09:45

Martan píše:Nevíte někdo jestli lze seřídit tento typ ruční brzdy - eventuálně kde? (jde o model Laguna II r.v.2005) Zadní kola jsou i po rozjetí stále lehce přibržděna - dost se to hřeje a bojím se tak o destičky i o kotouče. Jde zřejmě o jiný postup seřízení než u jednoduché manuální brzdy. Díky moc za každou radu :wink:
Můžou bejt taky přidřený zadní třmeny. Na našich lagy se to bohužel dost často stává, lanko brzdy, je pak špatně průchozí a brzdy můžou jemně přibrždovat :(
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martan » pon lis 02, 2009 10:18

Díky moc, ani jsem nečekal tak rychlé reakce :D Tipuji to spíše na ty přidřené třmeny. Předchozí majitel auto asi moc nešetřil, takže na třmenech je to docela znát (silná oxidace). V létě v Chorvatsku jsem musel dokonce sundat zadní kolo a šroubovákem srazit hrany na kotouči, které už drhly na kovovou část brzdové destičky! Mohlo mě trknout, že takovéto extrémně sjeté destičky a kotouče něco signalizují. Plně se to projevilo teď v chladných dnech, kdy po zastavení zadní kola vyloženě "hřejí" aniž bych nějak moc brzdil (přední jsou téměř studené).
Laguna II

Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martan » pon lis 02, 2009 10:21

Pro ilustraci ještě připojuji názorné PDFko: ZDE
Laguna II

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » pon lis 02, 2009 12:50

Martan píše:Pro ilustraci ještě připojuji názorné PDFko: ZDE
tebe to odbrzduje nejako postupne? u mna je teda stav bud zabrzdene alebo odbrzdene, nic medzi tym :-) teda potom je este dalsi stav ze extremne zabrzdene, to ked tu packu podrzis par sekund, ze to zatiahne uplne nadoraz, ked stojis v prudkom kopci alebo tak
v tom pdfku pisu ze to odbrzduje postupne, ale zas na obrazku je tam vel satis :-)
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martan » pon lis 02, 2009 13:31

Dehumanizer: na tom PDFku je sice Vel Satis, ale myslím, že ten systém je totožný s Lagunou II atd. U mě ta ruční brzda odbrzdí najednou, ale nějaký přítlak tam zůstane. Když jsem v létě otáčel tím "odbržděným" kotoučem, tak jsem se docela zapotil.
BTW - zkoušel někdo zatáhnout za to táhlo během jízdy :?: Já to zatím raději nezkoušel.
Laguna II

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » pon lis 02, 2009 18:35

Martan píše:Dehumanizer: na tom PDFku je sice Vel Satis, ale myslím, že ten systém je totožný s Lagunou II atd. U mě ta ruční brzda odbrzdí najednou, ale nějaký přítlak tam zůstane. Když jsem v létě otáčel tím "odbržděným" kotoučem, tak jsem se docela zapotil.
BTW - zkoušel někdo zatáhnout za to táhlo během jízdy :?: Já to zatím raději nezkoušel.
hm no neviem, mne sa nezda ze by to odbrzdovalo nejako pomaly postupne... aj ked ked nad tym rozmyslam tak po odbrzdeni je po chvili pocut este jeden zvuk odbrzdovania za sekundu alebo tak... ale nevsimol som si ze by to odbrzdovalo postupne. Mozno ze s tym nieco mam, lebo z casu na cas sa mi zjavi na diagnostike nejaka chyba tej rucnej brzdy ale brzdi aj odbrzduje vzdy bez problemov tak to neriesim.
S tym zatahovanim za jazdy, to sa ma pytaju vsetci koho som niekedy viezol autom ze co by sa stalo :-)) ale tiez som to radsej neskusal a myslim ze to asi neskusal nikto pre istotu :-) Tipoval by som ze to nezabrzdi, neviem...
Ale ked mi menili kolesa na zimne tak ked bolo auto na zdvihaku tak kvoli niecomu tocil kolesom (nieco tam niekde akoby drelo, chcel zistit ci to pocut) a po roztoceni kolesa na urcitu rychlost auto automaticky zabrzdilo naplno prednymi brzdami (myslim ze karta bola v aute zastrcena, ale motor bol vypnuty) a na displayi zacal daco nadavat, predpokladam ze to je nejaka funkcia tej elektroniky ze ked sa deje nieco nestandartne (ono tocenie jedneho kolesa nejakou rychlostou, pricom ostatne kolesa stoja je fakt nestandartne :-)) tak pre istotu zabrzdi vsetko... Vie niekto potvrdit ze to tak je?
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martan » pon lis 02, 2009 19:06

Dehumanizer: jasně, ruční brzda - resp. servo má uvolnit kola naráz, ale mně to právě neodskočí úplně, což je chyba :(
Laguna II

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » úte lis 03, 2009 09:00

Martan píše:Dehumanizer: jasně, ruční brzda - resp. servo má uvolnit kola naráz, ale mně to právě neodskočí úplně, což je chyba :(
To som pochopil, ja len ze v tom pdfku to pisu tak ako keby to mal uvolnovat postupne podla toho ako pridavas plyn, ako ked pomaly odbrzdujes obycajnu rucnu v kopci.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martan » úte lis 03, 2009 09:41

Mimochodem dnes jsem testoval dvě věci: zkoušel jsem zatáhnout r.brzdu při rychlosti asi 5km/h - dojde k brutálnímu zabrždění, takže si ani netroufám zkoušet při vyšší rychlosti.
A druhý test - zkoušel jsem nouzově odbrzdit (když je motor vypnut). Pomocí žlutého nouzového táhla pod madlem ve středovém krytu se mi to jaksi nepodařilo. Podařilo se mi odbrzdit jedině s vloženou kartou, kdy jsem stiskl tlačítko za současného tažení táhla ruční brzdy. Tehdy se červená kontrolka rozbliká a na přístrojové desce se rozsvítí hláška "Apply handbrake" s červeným podsvícením.
Laguna II

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » úte lis 03, 2009 12:07

Martan píše:Dehumanizer: na tom PDFku je sice Vel Satis, ale myslím, že ten systém je totožný s Lagunou II atd. U mě ta ruční brzda odbrzdí najednou, ale nějaký přítlak tam zůstane. Když jsem v létě otáčel tím "odbržděným" kotoučem, tak jsem se docela zapotil.
BTW - zkoušel někdo zatáhnout za to táhlo během jízdy :?: Já to zatím raději nezkoušel.
Tam totiž není přímo, pružina, která by odtahla destičky do kšá. Odrazí si je sám kotouč, jakmile se rozjedeš, takže pokud si motal rukou, věřím že si se mohl aj zapotit. Možná lepší jak já, dyž sem ručku měl zataženou a kolem stejně otočím bez větší námahy.
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » úte lis 03, 2009 14:28

Giggo píše:
Martan píše:Dehumanizer: na tom PDFku je sice Vel Satis, ale myslím, že ten systém je totožný s Lagunou II atd. U mě ta ruční brzda odbrzdí najednou, ale nějaký přítlak tam zůstane. Když jsem v létě otáčel tím "odbržděným" kotoučem, tak jsem se docela zapotil.
BTW - zkoušel někdo zatáhnout za to táhlo během jízdy :?: Já to zatím raději nezkoušel.
Tam totiž není přímo, pružina, která by odtahla destičky do kšá. Odrazí si je sám kotouč, jakmile se rozjedeš, takže pokud si motal rukou, věřím že si se mohl aj zapotit. Možná lepší jak já, dyž sem ručku měl zataženou a kolem stejně otočím bez větší námahy.
No, ja ked som riesil v pneuservise nejake klepanie po tom com mi nasadili zimne kolesa tak to zdvihali a skusali tocit, odbrzdil som to predtym rucne na mieste a tocit s tym slo normalne.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martan » úte lis 03, 2009 14:32

Giggo píše:Tam totiž není přímo, pružina, která by odtahla destičky do kšá. Odrazí si je sám kotouč, jakmile se rozjedeš, takže pokud si motal rukou, věřím že si se mohl aj zapotit. Možná lepší jak já, dyž sem ručku měl zataženou a kolem stejně otočím bez větší námahy.
No je to tak a paradoxně čím lepší kotouč tj. s téměř nulovým axiálním házením, tím zůstanou destičky více "přilepené" a celé se to pěkně hřeje :(
Pro ilustraci připojuji foto:
Po uvolnění automatické ruční brzdy vznikne na lanku vůle - viz šipka(nyní nemohu dávat vinu servosystému). Je vidět i pružina, která uvolňuje páčku třmenu:
Obrázek
Umístění servomotoru ruční brzdy nad zadní nápravou:
Obrázek
Laguna II

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od GREYWOLF » úte říj 05, 2010 21:46

Ahoj, dneska jsem si koupil Lagunu GT 3,0 V6 initiale. Kdyz jsem ji prebiral a projizdel bylo vse Ok,ale prijel jsem domu pred barak zatahl zatahl rucku a najednou rana jako blazen a auto nebrzdilo. Rosvitila se kontrolka rucky stopka a display rude pise ze brzda nefunguje :x Kdyz jsem pod to vlezl zjistil jsem ze uletela koncovka lanka u leveho kola :roll: V zivote jsem to nevidel a to lanko mi prijde taky dost silne :roll: Da se to vymenit samostantne nebo se musi koupit cely ten servomotorek :?: :?: :?:

Diky moc za rady a postrehy :wink:
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

JarK
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: sob říj 07, 2006 23:40

Příspěvek od JarK » úte říj 05, 2010 22:33

GREYWOLF: to si koupil tu v Rudne? Ja ze jsem po ni taky pokukoval, akorat se mi nechtelo resit ty dvere...sorry za OT.

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od GREYWOLF » úte říj 05, 2010 22:56

JarK píše:GREYWOLF: to si koupil tu v Rudne? Ja ze jsem po ni taky pokukoval, akorat se mi nechtelo resit ty dvere...sorry za OT.
Presne tu 8)

Kosmetika mi nevadi jen mne prekvapila ta brzda... Pritom auto ma plnou servisni historii v Renaultu.

Zitra jedu do AMOS Chodov tak jsem jen chtel vedet na co se pripravit... :wink:
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martan » stř říj 06, 2010 08:48

Ahoj, tak to je docela síla, že ta koncovka uletěla :? Myslel jsem, že je to dimenzovaný tak, že by se za to dalo pověsit celé auto :) Kdyby se mi stala taková věc, určitě bych se snažil to lanko vymontovat (asi by se to muselo vydolovat celé - i s tím servopohonem) a pak koncovku nechat ve speciální dílně znova zalisovat.
Laguna II

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od GREYWOLF » stř říj 06, 2010 11:20

rano jsem to zavezl do Renaultu by se na to podivali a pry vymeni lanko. tak uvidime :roll:

Dal jsem to tam na diagnostiku, nahrani AJ, vymenu oleje , kontrola klimy a brzd a nahodily cenu 10 000,- s tim ze zavolaji kdyz bude vic....
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martan » stř říj 06, 2010 14:25

Apropos, když sleduji ten tvůj bourák, nemáš tam také hlasové ovládání (tlačítko na páčce blinkrů se symbolem hlasu + mikrofon nad sluneční clonou u řidiče) :?:
Omlouvám se za OffTopic.
Laguna II

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od EfineSS » stř říj 06, 2010 14:27

Nejde ta automatická ručka nějak vypnout? Po každým vypnutí motoru se automaticky zatahuje, což mi přijde zbytečné. Díky.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martan » stř říj 06, 2010 14:36

EfineSS píše:Nejde ta automatická ručka nějak vypnout? Po každým vypnutí motoru se automaticky zatahuje, což mi přijde zbytečné. Díky.
To nevím, ale musí být dost nepříjemné přesedat z Laguny s automatickou ručkou do Laguny s manuální ruční brzdou. Myslím, že by to mohlo dopadnout i nezabržděným autem :shock:
Občas se mi totiž stává, že odcházím od svého P206 a čekám, že se zamkne a ono nic :o
Laguna II

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od EfineSS » stř říj 06, 2010 15:38

Já vždycky po vypnutí motoru řadím rychlost, takže by se nemohlo stát že by auto někam ujelo.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od GREYWOLF » stř říj 06, 2010 16:49

Martan píše:Apropos, když sleduji ten tvůj bourák, nemáš tam také hlasové ovládání (tlačítko na páčce blinkrů se symbolem hlasu + mikrofon nad sluneční clonou u řidiče) :?:
Omlouvám se za OffTopic.
ma :wink: ale jeste nevim na co to je :oops:

Jinak vyjadreni Renault na pretrzene lanko je ze se musi koupit novy cely system za 15 000 ,- :x Nemate s tim nekdo zkusenosti :?: :?:
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martan » stř říj 06, 2010 17:26

No, jak říkám - jestli ulítla ta koncovka a lanko se nepřetrhlo, tak bych koncovku nechal znova nalisovat.
Laguna II

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů