Zadní třmen
Moderátor: Moderators General
Re: Zadní třmen
Tak mam to uspesne za sebou, dakujem vsetkym za ich rady, a pre vsetkych ktorych to este len caka som pripravil podrobny fotonavod.
Potrebne naradie a pomocky:
Gola sada, ockoploche a vidlicove kluce, kombinacky, spicate klieste, zverak, skrutkovace roznych velkosti, kladivo, Imbus 7 (fajka), litiova vazelina,
teflonova vazelina, brake cleaner, pripravok na zatlacanie piestikov, opravna sada s gumickami a tesneniami, brzdova kvapalina DOT 5.1,
hadicka na odvzdusnovak, 2x nove lozisko HK1612 (mozu byt OK, v tom pripade ich netreba menit), stahovacie pasky, prazdna nadoba, vodoinstalaterska
spojka 1/2 colova, o nieco tensia trubka ktora cez nu prejde, pevne nervy
Po demontazi kolesa si pripravte asi 10cm kusok hadicky a stahovacku. Odsrobujte privod hydraulickej hadicky od strmena a na brzdovu hadicku z ktorej zacne
vytekat kapalina nasadte kusok hadicky a upevnite stahovackou, naslehne nasadenu hadicku zapchajte vacsim skrutkovacom alebo zaskrtte dalsou stahovackou.
Pomocou Imbusu 7 demontujte strmen, ostrante staru prachovku a spicatymi kliestami otacanim dolava odskrutkujte piestik. Dostanete nieco taketo.
Ockovym klucom (nie vidlicovym, lahko sa strha) vyskrutkujte odvzdusovak. Nasledne treba vybrat diely [4][5] a [6]. Klietkova pruzinka ma 6 hacikov, ja som
ju dostal von tak, ze som pod tieto haciky strcil tenky skrutkovac, tesne vedla ktoreho som potom strcil odizolovany 2.5 medeny drot a skrutkovac vytiahol.
Takto som postupne podoprel 4 haciky. Treba ich podopierat oproti sebe tak, aby po podopreti 4och pruzina na dvoch protilahlych stale drzala. Potom staci
strcit skrutkovac pod jeden zo zostavajucich a vsetky 3 diely vyskocia von. Skusal som ju aj stlacit spojkou ale to neslo.
Potom vytiahnite srobovicu [3] a spicatymi kliestami vytiahnite capik [7] spoza nej.Tolko s tejto strany.
Uchytte strmen do zveraku (pozor aby ste zverakom nic neposkodili), odhaknite vratnu pruzinu [11] a tensim skrutkovacom alebo klincom vyrazte zo spodu
poistny cap [10]. Nasledne vyklepte resp vytiehnite otocny cap [8], podla stavu lozisk to moze ist celkom tazko. Teraz uvidite, v akom stave su ihlove loziska.
Strmen mate teraz kompletne rozobraty.
Teraz uchytte cez handru valcek do zveraku a uvolnite zakernu pruzinu [23] (uvidite preco). Vyskoci von spolu s [21] a [22]. Teraz uchytte cez handru koncek
trna [20] a tahajte za puzdro piestika kym sa vam nepodari vytiahnut [20] z [2]. Takyto bordel sa tam schovaval u mna. Ked sa rozhodnete k repasu strmena urcite
rozoberte aj tento mechanizmus, inak je vysoka pravdepodobnost ze sa vam brzdy budu zadierat dalej.
Teraz ostava vsetko dokladne vycistit Brake cleanerom, najma vnutro piestika, miesta kam dosada prachovka a okolie komory rucnej brzdy. Taktiez vnutro piestika je
kriticke. Skrutkovacom vyskrabte bordel s utrob piestika a hrdzavy koniec [20] mierne osmirglujte. Z vonkajsej strany piestika v drazke, do ktorej dosada prachovka
najdete malu dierku (bude vyzrerat ako bodka hrdze), vedie do vnutra valceka. Tu vycistite- prepchajte ihlou a poriadne prestriekajte brake cleanerom aby bola priechodná.
[20] ma v sebe pravdepodobne zalisovane lozisko, to preplachnite a dufajte ze po premazani brzdovkou pojde, lebo sa zjavne neda vymenit. Pochopitelne vyhodte vsetky
stare gumicky a tesnenia. Potom pristupime k opatovnemu poskladaniu vsetkych dielov. Cisty koniec [20] natrite trochou teflonovej vazeliny a trochu teflonky dajte
aj na spodok [2] aby sa vytvoril film proti korozii. Vymente tesnenie [19] na [20], nakvapkajte trochu cistej brzdovky na dno [2] a strcte [20] naspat.
Cez vycistenu dierku by mala tato brzdovka vytiect. Zalozte spat [21] a [22] a vratte nazad zakernu pruzinu [23]. Mne to prvy krat zabralo skoro
pol hodiny nadavok, kedze som o dierke nevedel, nevycistil ju a [20] mi stale vyliezal von. Robil som to plochym
a vidlickovym skrutkovacom, druhy krat to uz islo celkom pekne a mal som to za minutu. Ked sa vam to podari nalejte trochu cistej brzdovky do piestiku, potocte stredom
a vylejte ju aj spolu s roznymi malymi necistotami ktore sa tam este dostali pri zatlacani pruziny. Valcek mate timto poskladany.
Vratte sa k ihlovym loziskam, ak su rozpadnute, treba ich vylisovat a vymenit, zial idu dost tazko a bez lisu ich asi von nedostanete. Nasledne vycistite celu
komoru rucky a poriadne premazte litiovou vazelinou obe loziska a celu komoru rucky, na [8] nasadte nove tesnenie [14], [8] namazte vazelinou a strcte nazad do komory.
Namazte [7] a vratte ho nazad, rovnako aj koniec [3] s novym tesnenim [17] tak, aby sadol drazkou na [7].
Na [3] nasaddte podlozku [4]. Strcte [5] do [6] a cele to strcte do vodoinstalaterskej spojky podla obrazka.
Pripravte si dutu trubku, ktorou budete vediet vytlacit [6] z rurky, vtlacte dnu spojku, za staleho tlaku na spojku zatlact dutou trubkou a klietkova pruzina [6]
skoci na miesto. Osaddte spat cap [10] a puzinu [11]. Tesnenie piestika [15] namazte cistou brzdovkou a vlozte do komory. Vnutro komory tiez namazte cistou
brzdovkou, najma [3]. Piestik [2] namazte zvonka brzdovkou a spicatymi kliestami zasrobujte nazad do komory. Malo by nim ist otacat vyrazne lahsie ako predtym.
Cely ho dotlacte dnu pomocou nastroja na zatlacanie piestikov, drazku pre prachovku na piestiku a celut rciacu cast piestika nastriekajte teflonkou a osadte
novu prachovku. Vymente vodiace gumicky [13], nasadte nazad odvzdusnovak [12] a mozete strmen naspat namontovat. Nezabudnite dokladne odvzdusnit!
Vysledok by mal vyzerat nejak takto
Dakujem Martanovi za nakres klietkovej pruziny a napad so spojkou a Lacovi19 za rozmery ihloveho loziska
Vela zdaru pri praci a pevne nervy chlapi!
Potrebne naradie a pomocky:
Gola sada, ockoploche a vidlicove kluce, kombinacky, spicate klieste, zverak, skrutkovace roznych velkosti, kladivo, Imbus 7 (fajka), litiova vazelina,
teflonova vazelina, brake cleaner, pripravok na zatlacanie piestikov, opravna sada s gumickami a tesneniami, brzdova kvapalina DOT 5.1,
hadicka na odvzdusnovak, 2x nove lozisko HK1612 (mozu byt OK, v tom pripade ich netreba menit), stahovacie pasky, prazdna nadoba, vodoinstalaterska
spojka 1/2 colova, o nieco tensia trubka ktora cez nu prejde, pevne nervy
Po demontazi kolesa si pripravte asi 10cm kusok hadicky a stahovacku. Odsrobujte privod hydraulickej hadicky od strmena a na brzdovu hadicku z ktorej zacne
vytekat kapalina nasadte kusok hadicky a upevnite stahovackou, naslehne nasadenu hadicku zapchajte vacsim skrutkovacom alebo zaskrtte dalsou stahovackou.
Pomocou Imbusu 7 demontujte strmen, ostrante staru prachovku a spicatymi kliestami otacanim dolava odskrutkujte piestik. Dostanete nieco taketo.
Ockovym klucom (nie vidlicovym, lahko sa strha) vyskrutkujte odvzdusovak. Nasledne treba vybrat diely [4][5] a [6]. Klietkova pruzinka ma 6 hacikov, ja som
ju dostal von tak, ze som pod tieto haciky strcil tenky skrutkovac, tesne vedla ktoreho som potom strcil odizolovany 2.5 medeny drot a skrutkovac vytiahol.
Takto som postupne podoprel 4 haciky. Treba ich podopierat oproti sebe tak, aby po podopreti 4och pruzina na dvoch protilahlych stale drzala. Potom staci
strcit skrutkovac pod jeden zo zostavajucich a vsetky 3 diely vyskocia von. Skusal som ju aj stlacit spojkou ale to neslo.
Potom vytiahnite srobovicu [3] a spicatymi kliestami vytiahnite capik [7] spoza nej.Tolko s tejto strany.
Uchytte strmen do zveraku (pozor aby ste zverakom nic neposkodili), odhaknite vratnu pruzinu [11] a tensim skrutkovacom alebo klincom vyrazte zo spodu
poistny cap [10]. Nasledne vyklepte resp vytiehnite otocny cap [8], podla stavu lozisk to moze ist celkom tazko. Teraz uvidite, v akom stave su ihlove loziska.
Strmen mate teraz kompletne rozobraty.
Teraz uchytte cez handru valcek do zveraku a uvolnite zakernu pruzinu [23] (uvidite preco). Vyskoci von spolu s [21] a [22]. Teraz uchytte cez handru koncek
trna [20] a tahajte za puzdro piestika kym sa vam nepodari vytiahnut [20] z [2]. Takyto bordel sa tam schovaval u mna. Ked sa rozhodnete k repasu strmena urcite
rozoberte aj tento mechanizmus, inak je vysoka pravdepodobnost ze sa vam brzdy budu zadierat dalej.
Teraz ostava vsetko dokladne vycistit Brake cleanerom, najma vnutro piestika, miesta kam dosada prachovka a okolie komory rucnej brzdy. Taktiez vnutro piestika je
kriticke. Skrutkovacom vyskrabte bordel s utrob piestika a hrdzavy koniec [20] mierne osmirglujte. Z vonkajsej strany piestika v drazke, do ktorej dosada prachovka
najdete malu dierku (bude vyzrerat ako bodka hrdze), vedie do vnutra valceka. Tu vycistite- prepchajte ihlou a poriadne prestriekajte brake cleanerom aby bola priechodná.
[20] ma v sebe pravdepodobne zalisovane lozisko, to preplachnite a dufajte ze po premazani brzdovkou pojde, lebo sa zjavne neda vymenit. Pochopitelne vyhodte vsetky
stare gumicky a tesnenia. Potom pristupime k opatovnemu poskladaniu vsetkych dielov. Cisty koniec [20] natrite trochou teflonovej vazeliny a trochu teflonky dajte
aj na spodok [2] aby sa vytvoril film proti korozii. Vymente tesnenie [19] na [20], nakvapkajte trochu cistej brzdovky na dno [2] a strcte [20] naspat.
Cez vycistenu dierku by mala tato brzdovka vytiect. Zalozte spat [21] a [22] a vratte nazad zakernu pruzinu [23]. Mne to prvy krat zabralo skoro
pol hodiny nadavok, kedze som o dierke nevedel, nevycistil ju a [20] mi stale vyliezal von. Robil som to plochym
a vidlickovym skrutkovacom, druhy krat to uz islo celkom pekne a mal som to za minutu. Ked sa vam to podari nalejte trochu cistej brzdovky do piestiku, potocte stredom
a vylejte ju aj spolu s roznymi malymi necistotami ktore sa tam este dostali pri zatlacani pruziny. Valcek mate timto poskladany.
Vratte sa k ihlovym loziskam, ak su rozpadnute, treba ich vylisovat a vymenit, zial idu dost tazko a bez lisu ich asi von nedostanete. Nasledne vycistite celu
komoru rucky a poriadne premazte litiovou vazelinou obe loziska a celu komoru rucky, na [8] nasadte nove tesnenie [14], [8] namazte vazelinou a strcte nazad do komory.
Namazte [7] a vratte ho nazad, rovnako aj koniec [3] s novym tesnenim [17] tak, aby sadol drazkou na [7].
Na [3] nasaddte podlozku [4]. Strcte [5] do [6] a cele to strcte do vodoinstalaterskej spojky podla obrazka.
Pripravte si dutu trubku, ktorou budete vediet vytlacit [6] z rurky, vtlacte dnu spojku, za staleho tlaku na spojku zatlact dutou trubkou a klietkova pruzina [6]
skoci na miesto. Osaddte spat cap [10] a puzinu [11]. Tesnenie piestika [15] namazte cistou brzdovkou a vlozte do komory. Vnutro komory tiez namazte cistou
brzdovkou, najma [3]. Piestik [2] namazte zvonka brzdovkou a spicatymi kliestami zasrobujte nazad do komory. Malo by nim ist otacat vyrazne lahsie ako predtym.
Cely ho dotlacte dnu pomocou nastroja na zatlacanie piestikov, drazku pre prachovku na piestiku a celut rciacu cast piestika nastriekajte teflonkou a osadte
novu prachovku. Vymente vodiace gumicky [13], nasadte nazad odvzdusnovak [12] a mozete strmen naspat namontovat. Nezabudnite dokladne odvzdusnit!
Vysledok by mal vyzerat nejak takto
Dakujem Martanovi za nakres klietkovej pruziny a napad so spojkou a Lacovi19 za rozmery ihloveho loziska
Vela zdaru pri praci a pevne nervy chlapi!
Renault Laguna II 2003, 1.9 dCi 88 kW, Privilege, 360 000 km
Renault Talisman 2019, 2.0 dCi 147 kW, Intens 4Control, 100 000 km
Diagnostika (CLIP) a drobne opravy Bratislava a okolie clenom fora
Renault Talisman 2019, 2.0 dCi 147 kW, Intens 4Control, 100 000 km
Diagnostika (CLIP) a drobne opravy Bratislava a okolie clenom fora
-
- Starting member
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte zář 22, 2009 18:07
- Bydliště: Pelhřimov
Re: Zadní třmen
čau všichni nevím jestli to patri zrovna sem ale uz si nevim fakt rady.mam problem se zadnima brzdama nejdri povim co jsem vsechno vymenil takže: oba trmeny (nove ne repas),lanovody,kotouče,desky vsechno jsem delal podle navodu do puntiku vsechno jsem odvzdusnil a porad mi to pribrzduje prave vic leve docela jde ale taky se hreje.najel jsem asi 500km myslel jsem ze se to vomete a bude to dobry ale nee.rucni brzda mi jde uplne nahoru na posledni zub zacina brzdit na druhem zubu. nevim si fakt rady mate nekdo napad?Diky
wolksvagen jeta rv.88 1.6, škoda octavia combi rv.2002 (rosekána), Renault Laguna II, 2001, 88KW, tempomat 1.9Dci dovoz z Francie
-
- Starting member
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte zář 22, 2009 18:07
- Bydliště: Pelhřimov
Zadní třmeny Vše nové a pořád brzdí
Zdravím,mám problém se zadníma brzdama nejdrív povím co jsem všechno vyměnil takže: oba třmeny (nové ne repas),lanovody,kotouče,desky všechno jsem dělal podle návodu vsechno jsem odvzdusnil a porad mi to pribrzduje prave vic leve docela jde ale taky se hřeje.najel jsem asi 600km myslel jsem ze se to vomete a bude to dobry ale nee.ruční brzda mi jde úplně nahoru na poslední zub začíná brzdit na druhém zubu.přední jsou úplně v cajku to šlape jak má.Mohly by to dělat vodící čepy i když nebyly vůbec zrezlé?Protože když s těma třmenama jako hejbnu tak se to trochu uvolni a jde to docela lehce tada alespoň na levé straně na pravé je to horší.Mohl by ještě někdo poradit jak je to s těma samoštelama?já jsem je normálně zatočil po směru hodinových ručiček pak jsem nasadil desku na třmen potom samotný třmen a promazal jsem ty vodící čepy.byla tam krásná vůle točilo se bez problémů.kámoš to našlapal a odvzdušnili jsme to několikrát dolil jsem kapalinu a kola zůstala vyset :_( rukou s tím točit jde nasadím kolo roztočím to udělá to asi jednu otáčku a pak se to zastaví.Při jízdě se to hřeje.přijel jsem domů šahnul na přední kotouč ten byl sotva vlažný a vzadu jsem nemusel sahat ani na kotouč stačilo sahnout na disk a ten byl horkej na tož kotouč :_( máte někdo prosím radu či nápad?
wolksvagen jeta rv.88 1.6, škoda octavia combi rv.2002 (rosekána), Renault Laguna II, 2001, 88KW, tempomat 1.9Dci dovoz z Francie
Re: Zadní třmeny Vše nové a pořád brzdí
desky s pérkem máš správně nasazené na pístku ?
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Re: Zadní třmeny Vše nové a pořád brzdí
Zdarec, ja sem vcera zjistil ze mi asi pribrzduje leve zadni, mam elektronicku brzdu, cca po 15 km litak vrely a smrad z desek. Jak to zdelat, rozebrat a vycistit? Bude to stacit?
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
-
- Experienced member
- Příspěvky: 712
- Registrován: ned srp 09, 2009 15:26
- Bydliště: Most
Re: Zadní třmeny Vše nové a pořád brzdí
bohuzel to muze byt hodne veci. Budes muset sundat kolo a zacit skoumat jestli nevraci trmen nebo rucni brzda nebo uplne neco jineho. Me to treba delala el. rucni brzda, bylo zarezle lanko a porad pribrzdovalo ale modli se at to neni tvuj pripad. Je to dost draha soucastka a blbe se schani naka v dobrem stavu. V sekci vel satis tam otom jeden pise ze vetsinou jsou problemi s levym zadnim kolem.
Renault Megane II r.v.03 1.9Dci 88kw.
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Re: Zadní třmeny Vše nové a pořád brzdí
A nejaky rychly strucny navod jat to zdelat vycistit? Popr odzkouset?
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
-
- Experienced member
- Příspěvky: 712
- Registrován: ned srp 09, 2009 15:26
- Bydliště: Most
Re: Zadní třmeny Vše nové a pořád brzdí
jednoduse. Sundat to leve kolo, odpojit to lanko ( staci jen kleste a trochu zatahnout za konec toho lanka a hned je to venku). Pak roztocit disk a poslouchat jestli to dre a slapnout na brzdu a pak znova skusit zatocit jestli pujde lehce nebo ne. Kdyz nebude nic pribrzdovat tak nasadit zpatky do lanko rucky a postup opakovat ale misto brzdy zatahnou rucku a dned ji zase povolit. tohle je nejrychlejsi zpusob jak zjistit jestli to je lankem nebo trmenem.
Kdyz uz to bude dole tak zkontrolovat jestli jsou desky spravne nasazeny do trmenu a jsou i zahakle na vsechny tri pruziny
Kdyz uz to bude dole tak zkontrolovat jestli jsou desky spravne nasazeny do trmenu a jsou i zahakle na vsechny tri pruziny
Renault Megane II r.v.03 1.9Dci 88kw.
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Re: Zadní třmeny Vše nové a pořád brzdí
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=44&t=32559 i s fotonávodem
Laguna II 1,9 Dci 88 kW 2001 Dynamique
Re: Zadní třmeny Vše nové a pořád brzdí
Nenasel by sa nekde z okoli Hodonina, kdo to delal a mel by chut to vycistit aj me? Odmena jista!!!
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
Re: Zadní třmen
Ak su oba strmene nove na 100% (kupovane pred tvojimi ocami v Renaulte) (fakt si si isty ze ti tam nedali v servise zly repas ?) tak len teoreticky bordel v brzdnom systeme- naka spina v brzdovke ktora sa dostala do jednotky ESP resp sa niekde zasekla a nedovoluje kvapaline sa vracat tak ako sa ma... Robi ti to aj ked rucku nepouzivas ?
Renault Laguna II 2003, 1.9 dCi 88 kW, Privilege, 360 000 km
Renault Talisman 2019, 2.0 dCi 147 kW, Intens 4Control, 100 000 km
Diagnostika (CLIP) a drobne opravy Bratislava a okolie clenom fora
Renault Talisman 2019, 2.0 dCi 147 kW, Intens 4Control, 100 000 km
Diagnostika (CLIP) a drobne opravy Bratislava a okolie clenom fora
Re: Zadní třmen
Zdarec, jak spravne odvzdusnit brzdy po čišteni trmenu? Jaku pouzit bzdovku?
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
Re: Zadní třmeny Vše nové a pořád brzdí
Zdarec, jak spravne odvzdusnit brzdy po čišteni trmenu? Jaku pouzit bzdovku?
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní třmen
Kapalinu vyměň celou, nalej tam DOT4 (edit: měla by tedy být už DOT 5.1, omlouvám se). Doleješ kapalinu do nádobky na max. Jeden našlape pedál a nechá ho sešlápnutý, povolíš odvzdušňovák na brzdě a necháš vytékat kapalinu, hadičku máš přitom ponořenou v nádobě s brzdovkou, která je výše než odvzdušňovací šroub, když přestane vytékat, tak utáhnout odvzdušňovák, znovu našlapat pedál a postup opakovat dokud nepoteče nová brzdovka. Do nádobky musíš pořád dolévat, pokud ji vycucneš, tak máš problém, protože se ti může dostat bublinka do ABS a to už jde odvzdušnit hůř. Já začínám na nejvzdálenějším kole od nádobky a končím na nejbližším. Odvzdušňovací šroub povoluj očkem a ne klasickym klíčem ať ho nestrhneš. Utahovat s citem. Návodů na netu je dost a dost, i zde na foru...
Naposledy upravil(a) benytrans dne stř črc 24, 2013 05:15, celkem upraveno 1 x.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Zadní třmen
Kdyz sem kapalinu loni menil tak staci jen odvzdusnit pres odvzdusnovak a dolet kapalinu, ne?
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Zadní třmen
Brzdovka na LII. by měla být už DOT5.1
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Zadní třmen
Tak hotovo, vypada to ok, jen kdyz zabrzdim rucku rozne hlaska check hand brake, staci pres dia vymazat? Jinak funguje jak ma.
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
- Petr Novotný
- Advanced member
- Příspěvky: 313
- Registrován: sob led 14, 2006 20:04
- Bydliště: Česká Lípa
Re: Zadní třmen
Tak napodruhé vyčištěny oba třmeny, všechny gumové díly vyměněny, jedno ložisko taky bylo třeba nové. To nakonec šlo ven docela lehce pomocí provizorního stahováku z nábytkářského šroubu a několika vhodných podložek... K tomu levné desky na posledních pár tisíc km, které zřejmě zbývají do konce ložisek - je jasný, že teploty, které zažívaly, jim dost uškodily. Sice pořád točí bez pazvuků, ale důvěra už není 100%.
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Re: Zadní třmen
Tak jsem si opět ověřil, že když něco jde tak se v tom nevrtej!
Starý zadní kotouče měli už pouze cca 7mm (ale jinak všechno OK, brzdilo to jako blázen). Při výměně byl problém zatočit pístek na pravé straně, nakonec se to sice podařilo, ale při výměně brzdovky jsme zjistili, že se pístek nevrací a kolo tak přibržďuje... takže se vymění pístek. Po rozdělání byl starý na začátku docela orezlý. Takže jsme ho rozhodili úplně, přeházely díly a šup s ním zpět. Při odvzdušnění, to vypadalo celkem dobře, kotoučem šlo při uvolnění točit ... no jo, ale po projetí jsem zjistil, že tam ještě něco je. Kotouč se hřeje, sice ne jako předtím, kdy jsem po kilometrové cestě nemohl na kotouči udržet prst (z mírného kopečku auto zpomalovalo), ale stejně je teplejší než na druhé straně a než kotouče vepředu. Po trase necelých 10 km, už na něm s těží udržím prst což na ostatních úplně bez problémů, ty jsou sotva vlažné.
Mechanik si myslí, že by to mohli dělat brzdový hadice mezi nápravou-kastlí a mezi nápravou-třmenem (nezaškrcoval je, jen se ta mezi nápravou a třemenem ohla když to rozdělával). Zítra nebo pozítří se ještě chci mrknout jestli si dobře sedla vnitřní deska, protože si nějak nevybavuju, že by jí nejdřív nasadil na pístek, jak tady píšete (asi se sama nechytne co?) doufám, že to bude vidět nebo to alespoň půjde nahmatat bez rozebrání třmenu... do čehož se mi nechce.
Jinak auto popojíždí i z mírného "kopečku" a vše se tváří OK, i když jsem na zvedáku zkoušel točit kolama, tak se točily baj oko stejně. Nechávat to vyhnít, respektive, že by si to samo sedlo je asi blbost co?
Jinak ručka nepřibržďuje, její mechanizmus se vracel dobře a dneska jsem jí povolil a stejně se to hřálo.
Starý zadní kotouče měli už pouze cca 7mm (ale jinak všechno OK, brzdilo to jako blázen). Při výměně byl problém zatočit pístek na pravé straně, nakonec se to sice podařilo, ale při výměně brzdovky jsme zjistili, že se pístek nevrací a kolo tak přibržďuje... takže se vymění pístek. Po rozdělání byl starý na začátku docela orezlý. Takže jsme ho rozhodili úplně, přeházely díly a šup s ním zpět. Při odvzdušnění, to vypadalo celkem dobře, kotoučem šlo při uvolnění točit ... no jo, ale po projetí jsem zjistil, že tam ještě něco je. Kotouč se hřeje, sice ne jako předtím, kdy jsem po kilometrové cestě nemohl na kotouči udržet prst (z mírného kopečku auto zpomalovalo), ale stejně je teplejší než na druhé straně a než kotouče vepředu. Po trase necelých 10 km, už na něm s těží udržím prst což na ostatních úplně bez problémů, ty jsou sotva vlažné.
Mechanik si myslí, že by to mohli dělat brzdový hadice mezi nápravou-kastlí a mezi nápravou-třmenem (nezaškrcoval je, jen se ta mezi nápravou a třemenem ohla když to rozdělával). Zítra nebo pozítří se ještě chci mrknout jestli si dobře sedla vnitřní deska, protože si nějak nevybavuju, že by jí nejdřív nasadil na pístek, jak tady píšete (asi se sama nechytne co?) doufám, že to bude vidět nebo to alespoň půjde nahmatat bez rozebrání třmenu... do čehož se mi nechce.
Jinak auto popojíždí i z mírného "kopečku" a vše se tváří OK, i když jsem na zvedáku zkoušel točit kolama, tak se točily baj oko stejně. Nechávat to vyhnít, respektive, že by si to samo sedlo je asi blbost co?
Jinak ručka nepřibržďuje, její mechanizmus se vracel dobře a dneska jsem jí povolil a stejně se to hřálo.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Zadní třmen
U starších aut se stávalo to, že se brzdová hadice z vnitřku jakoby loupala a ty plandající šupiny fungovali jako zpětná klapka, tj. zabrzdils a tlak sice klesl, ale stále tam zůstal nějaký zbytkový.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Zadní třmen
Jo jo, taky jsem slyšel, jen se mi do toho vůbec nechce.
Jsem zvědavej na cenu těch hadic, podle dialogysu to vypadá na vůbec ne přemrštěných cca 1300 za obě... no to jsem šťastnej. Taky se mi nezdá (ale možný to samozřejmě je), že to předtím chodilo OK a že by teď najednou...
btw je to 2003
Jsem zvědavej na cenu těch hadic, podle dialogysu to vypadá na vůbec ne přemrštěných cca 1300 za obě... no to jsem šťastnej. Taky se mi nezdá (ale možný to samozřejmě je), že to předtím chodilo OK a že by teď najednou...
btw je to 2003
Re: Zadní třmen
Tak jen doplním info, krátká hadice mezi kastlí a nápravou výjde cca na 200-800 kč, dělá se v druhovýrobě a dokonce jí mají i v Renaultu od Motria za necelých 600 kč, nejdražší je tuším od TRW a nejlevnější od Corteco. No a aby se to nepletlo tak se dělají dvě délky 18 a 21 cm, tak jsem zvědavej která bude ta moje.
No a pak tu máme srandu mezi nápravou a brzdičem. Myslel jsem si, že se tam dá vyměnit jen ten kus hadice, ale ouha, je to celá ta trabka od nápravy s kousíčkem hadice a kouskem trubky u brzdiče, sehnat to jde jen v originále za cenu kolem 900,-.
A nechci to zakřiknout, ale u mě to opravdu vypadá na jednu z těchhle "hadiček", protože si to tak trochu žije vlastním životem a po nějaké době (kdy auto stojí) tam prostě asi klesne tlak a "nepřibržďuje". No uvidíme až si mechanik udělá čas.
No a pak tu máme srandu mezi nápravou a brzdičem. Myslel jsem si, že se tam dá vyměnit jen ten kus hadice, ale ouha, je to celá ta trabka od nápravy s kousíčkem hadice a kouskem trubky u brzdiče, sehnat to jde jen v originále za cenu kolem 900,-.
A nechci to zakřiknout, ale u mě to opravdu vypadá na jednu z těchhle "hadiček", protože si to tak trochu žije vlastním životem a po nějaké době (kdy auto stojí) tam prostě asi klesne tlak a "nepřibržďuje". No uvidíme až si mechanik udělá čas.
-
- Junior member
- Příspěvky: 121
- Registrován: pát pro 13, 2013 16:19
Re: Zadní třmen
Čau, chci se zeptat když ujedete např. 10 km zastravíte táhnete na středy kol, (pokličky u zadních, matice u předních) jsou vlažná ?nebo studená ? já je mám vlažné je to normální po ujetí této vzdálenosti při venkovní teplotě 0 °C
díky
díky
nyní: Laguna II GRANDTOUR facelift rv. 2006 2.0 Dci 110kw
předchozí: Laguna I B56 rv. 1995 2.O RT 83 kw
předchozí: Laguna I B56 rv. 1995 2.O RT 83 kw
-
- Experienced member
- Příspěvky: 738
- Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní třmen
Jen taková drobnost, kvůli které jsem na PZ kole dvakrát rozebíral třmen: pružinky na vnitřní brzdové destičce musí být správně osazeny v drážce pístu, jinak se píst nevrací a kolo přibržďuje. Při montáži jsem nasadil destičku na píst a pak nasadil do protikusu třmenu.
PS: kola mám při normální jízdě studená
PS: kola mám při normální jízdě studená
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Zadní třmen
Byl jsem na STK a špatně mi fungovala ručka, jedno kolo mizerně a druhé vůbec. Tak jsem se pustil do celkové opravy brzd, kde už bylo na čase, protože desky měli pod 3mm a kotouče už byly na minimu. Koupil jsem nové ATE, jak pro předek, tak pro zadek, koupil jsem keramický destičky ATE, jsou sice dražší, ale nešpiní alukola. Koupil jsem nové gumy vodítek od ATE a připravené sady na zadní třmeny od Autofrenu, kdyby bylo nutno třmeny rozebírat. Novou velice kvalitní kapalinu DOT 5.1, já nemám ESP, tak můžu. Zadní třmeny jsem nechtěl rozebírat, protože je to docela pakec, tak jsem jen zopakoval metodu, kterou jsem doporučil Davidakovi, že, jsme po demontáži třmenů, pouze zašroubovali pístek, znovu sesadili se starými deskami a pouze pumpování ručkou rozhýbávali samostavy, tohle jsme si zopakovali 3 x, aby to bylo echt gut a fakt to funguje ručka se chytla, že teď po výměně kotoučů a desek se nerozjedu, pouze mi propéruje zadek a auto stále stojí.
Jak jsem měl třmeny odmontované, tak jsem se pustil do renovace, aby to bylo i okulibé, tak jsem je řádně ocelákem očistil, vymáčkl stará vodítka, odmastil a nastříkal nerezovým sprejem s odolností do 600°C http://www.faren-praha.cz/STEEL.htm , výhoda je že má vynikající krytí, že se s ním nechají nastříkat tak 4 auta a schne do 5 minut.(samo, že jsem byl špinavý jako čuňě a musel si si stále umývat ruce, abych to renovované nezačunil) BMW jsem tím renovoval loni a stále dobrý. Namáčkl nové gumy vodítek, promazal silikonovou vazelínou, měděnou vazelínu na opěrné části třmenu pro desky a i na opěrnou plochu pístku(to kvůli pískání), samo i vedení desek, sesadil a našrouboval vyleštěná a silikonovou namazaná vodítka( http://www.faren-praha.cz/GF_501.htm silikonovou proto, že nenarušuje gumu vodítek, nevzniká bobtnání oné gumy a časem neváznou vodítka, desky se opotřebovávají rovnoměrně na obou stranách kotouče a má to i velký vliv na ručku). Vysáli starou kapalinu z nádobky, nalili novou a klasicky odvzdušňovali, aby se to vypláchlo. Dnes ale ještě jednou s připojeným Clipem spouštěli fáze odvzdušnění a nastalo velmi velké zlepšení, pedál podstatně ztvrdnul a nástup brzdného účinku na polechtání pedálu. (před 3 lety jsem dával repasované třmeny a měnil kapalinu a též odvzdušňoval za pomocí Clipu, no ale to bylo před 90 000km) Zřejmě se při razantnější jízdě a s modrými kotouči už kapalina dostávala do mikrovarů a došlo k nepatrnému zavzdušnění systému, v provozu postupnému nepozorovatelnému propadu pedálu a prodlužování reakční doby.
Samozřejmě jsem udělal fotky, až když to bylo hotový, ale alespoň něco pro inspiraci.
Jak jsem měl třmeny odmontované, tak jsem se pustil do renovace, aby to bylo i okulibé, tak jsem je řádně ocelákem očistil, vymáčkl stará vodítka, odmastil a nastříkal nerezovým sprejem s odolností do 600°C http://www.faren-praha.cz/STEEL.htm , výhoda je že má vynikající krytí, že se s ním nechají nastříkat tak 4 auta a schne do 5 minut.(samo, že jsem byl špinavý jako čuňě a musel si si stále umývat ruce, abych to renovované nezačunil) BMW jsem tím renovoval loni a stále dobrý. Namáčkl nové gumy vodítek, promazal silikonovou vazelínou, měděnou vazelínu na opěrné části třmenu pro desky a i na opěrnou plochu pístku(to kvůli pískání), samo i vedení desek, sesadil a našrouboval vyleštěná a silikonovou namazaná vodítka( http://www.faren-praha.cz/GF_501.htm silikonovou proto, že nenarušuje gumu vodítek, nevzniká bobtnání oné gumy a časem neváznou vodítka, desky se opotřebovávají rovnoměrně na obou stranách kotouče a má to i velký vliv na ručku). Vysáli starou kapalinu z nádobky, nalili novou a klasicky odvzdušňovali, aby se to vypláchlo. Dnes ale ještě jednou s připojeným Clipem spouštěli fáze odvzdušnění a nastalo velmi velké zlepšení, pedál podstatně ztvrdnul a nástup brzdného účinku na polechtání pedálu. (před 3 lety jsem dával repasované třmeny a měnil kapalinu a též odvzdušňoval za pomocí Clipu, no ale to bylo před 90 000km) Zřejmě se při razantnější jízdě a s modrými kotouči už kapalina dostávala do mikrovarů a došlo k nepatrnému zavzdušnění systému, v provozu postupnému nepozorovatelnému propadu pedálu a prodlužování reakční doby.
Samozřejmě jsem udělal fotky, až když to bylo hotový, ale alespoň něco pro inspiraci.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů