Automaticka prevodovka - problem?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

DarkAngel
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: čtv bře 12, 2009 07:08
Kontaktovat uživatele:

Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od DarkAngel » čtv bře 26, 2009 08:01

Tak si jeste zalozim jedno tema, snad posledni :)

Od koupe auta se potykam s jednim problemem. Pokud je v noci zima a ja se rano rozjedu, nekdy se stane ze auto 2-3x poskoci nez normalne jede (stane se to tak 1x z 5).
Dalsi veci je, ze pri prerazovani z 2-3 a 3-4 je citit takovy hup smer dopredu. Prisuzuji to jiz ne uplne idelani prevodovce. Za studena je skubnuti citit o neco malo vice po zahrati zase mene. Pokud jedu normalne, tedy zadne extra zrychlovani skubnuti je citit, ovsem pokud pred prerazenim pridam na plynu, je prechod plynuly.

Pred 14 dny jem nechal vymenit Olej v prevodovce (nejakej Castrol dexter III), ovsem nic se nezmenilo. (pri diagnostice prevodovky se zadny vazny probloem nenasel) Od te doby jsem najezdil rekneme 500-1000 km.

Nemate s timto nekdo zkusenost? Odchazi opravdu prevodovka, nebo muze byt problem i jinde?

(auto ma najeto 138 000km)
Laguna 2 combi (privilege), 2.0T, 120kW, automat

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od Šamša » čtv bře 26, 2009 11:02

DarkAngel píše:Tak si jeste zalozim jedno tema, snad posledni :)

Od koupe auta se potykam s jednim problemem. Pokud je v noci zima a ja se rano rozjedu, nekdy se stane ze auto 2-3x poskoci nez normalne jede (stane se to tak 1x z 5).
Dalsi veci je, ze pri prerazovani z 2-3 a 3-4 je citit takovy hup smer dopredu. Prisuzuji to jiz ne uplne idelani prevodovce. Za studena je skubnuti citit o neco malo vice po zahrati zase mene. Pokud jedu normalne, tedy zadne extra zrychlovani skubnuti je citit, ovsem pokud pred prerazenim pridam na plynu, je prechod plynuly.

Pred 14 dny jem nechal vymenit Olej v prevodovce (nejakej Castrol dexter III), ovsem nic se nezmenilo. (pri diagnostice prevodovky se zadny vazny probloem nenasel) Od te doby jsem najezdil rekneme 500-1000 km.

Nemate s timto nekdo zkusenost? Odchazi opravdu prevodovka, nebo muze byt problem i jinde?

(auto ma najeto 138 000km)
Ten olej co vypouštěli jakou měl barvu a jaký čuch?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od kmarty » čtv bře 26, 2009 11:15

DarkAngel píše:Dalsi veci je, ze pri prerazovani z 2-3 a 3-4 je citit takovy hup smer dopredu. Prisuzuji to jiz ne uplne idelani prevodovce. Za studena je skubnuti citit o neco malo vice po zahrati zase mene. Pokud jedu normalne, tedy zadne extra zrychlovani skubnuti je citit, ovsem pokud pred prerazenim pridam na plynu, je prechod plynuly.
Jde o to co mas za prevodovku, tohle totiz muze (ale nemusi byt) relativne v poradku (jestli ti to zpocatku nedelala, pak nejde o tento pripad a cely muj elaborat v klidu preskoc :-)).
Nemusi totiz jit o prerazeni, ale "pouze" o zapojeni premosteni menice (hnaci a hnana hridel se v menici propoji natvrdo pomoci takove "spojky" - ucelem je vyrusit ztraty vznikle prenosem pres menic). Bohuzel premosteni spojuje menic dost natvrdo(u mne teda jo) a kdyz se tak stane bez prokluzu, je to citelnejsi nez samotne prerazeni rychlosti. Ze zacatku jsem se diky tomu nebyl schopen ani dopocitat kvaltu (vzdycky mi to vychazelo alespon o jeden kvalt vice nez ta prevodovka skutecne ma).
Je to jediny neduh te prevodovky co mam - nekdy je to dost otravny.

Doba kdy to najdes je: 1.stupen -> prerazeni na 2. stupen -> sepnuti premosteni na 2. stupni (ted) -> odemceni premosteni a prerazeni na 3. stupen -> sepnuti premosteni na 3. stupni(ted) -> odemceni premosteni a prerazeni na 4.stupen -> sepnuti premosteni na 4. stupni.
(casovy odstup pri klidnem rozjezdu je mezi 1.st, prerazenim na 2.st a sepnutim premosteni 2.stupne priblizne stejny - odhadem tak 1-2sec mezi kazdym. Casovy odstup mezi prerazenim na 3.st a premostenim 3.stupne je o neco kratsi. U odstupu mezi prerazenim na 4.st a premostenim 4.stupne si nejsem jisty jestli neni prakticky okamzity)
Protoze od momentu prerazeni (napr.) 2.stupne az po sepnuti premosteni menice na 2.stupni to cele pro "manualistu" zni jako kdyby u manualu clovek dloouho a pomalu poustel spojku, tak to cele hodne lidi pocita dohromady jako prerazeni (cimz jim vychazi ze prerazeni trva priserne dlouho. Aby ne kdyz secetli dva ukony v jeden, prestoze kazdy si jede "sam za sebe".)

Napriklad u me prevodovky (DP0) je znatelne citit zapojeni premosteni na 2.stupni, hodne slabe na 3.stupni (na 4. stupni o premosteni uz prakticky nevim ze seplo). Delala to uz jako nova.
Po ohrati prevodovky (a tedy momentu kdy se do toho zapne zapojovat i premosteni) kdyz jedu pod plynem, tak zaskub od premosteni neni prakticky citit (preklouzne to), misto toho se to otackami plynule prehoupne. Kdyz jedu na minimalni plyn, stava se ze to skubne fakt razantne (az neprijemne - je uplne citit jak ta spojka od premosteni sepla bez prokluzu. Skoro jako kdyz u manualu necitelne pustis spojku).

Kdyz je prevodovka studena, nedela to vubec (je citit pouze klasicke prerazeni), protoze premosteni se zapina az kdyz ma prevodovka nejakou teplotu (do te doby jede ciste jen pres menic, bez pouziti premosteni, a vyuziva toho, ze se tak olej ohreje rychleji).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

DarkAngel
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: čtv bře 12, 2009 07:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DarkAngel » čtv bře 26, 2009 11:43

1) olej byl cerny, podle me nebyl nikdy menen. Ten clovicek rikal ze ma na male.

2) (auto mam z bazaru 3 tydny, dela to od zacatku) prevodovka je podle renault oznaceni SU1 (revize 017). Jedna se o prevodovku tusim AW55-50 (japonska), vyrabi se od 1975.

U me je to tak, ze pokud je to studene ej to citit mnohem vice. Po zahrati je to znatelne lepsi, ale az se zahreji oleje. Treba ja nevim 20min. Ovsem jak jsem psal pokud na to pred prerazenim vice slapnu je to sametrove, bez znatelneho skubnuti.

Resim to z toho duvodu, ze jeden znamy ma vel satise 3.5 litr a ma tam tu sabou (jina revize) a razeni je asmetove.

Me prave jen zajimalo jestli by toto skubnuti smer dopredu nemohlo zpusobovat neco jineho, nevim treba prasklej silentblok atd.. ale to je asi blbost, to jen tak hadam a snazim se vyhnout te situaci, kdy delam repas za 50 000...
Laguna 2 combi (privilege), 2.0T, 120kW, automat

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » čtv bře 26, 2009 13:03

DarkAngel píše:1) olej byl cerny, podle me nebyl nikdy menen. Ten clovicek rikal ze ma na male.
Tak to jedine souhlas :-(.
DarkAngel píše:prevodovka je podle renault oznaceni SU1 (revize 017). Jedna se o prevodovku tusim AW55-50 (japonska), vyrabi se od 1975.
V tom pripade jako bych nic nenapsal. Tahle by mela radit fakt jemne. vcetne premosteni (ma to nejak vyresene, ze ho nechava proklouzavat prave aby to nebyl takovej zaskub).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

DarkAngel
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: čtv bře 12, 2009 07:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DarkAngel » čtv bře 26, 2009 13:28

A tedy netusis co by to mohlo byt za problem? Jestli jsem zralej na repas :(
Laguna 2 combi (privilege), 2.0T, 120kW, automat

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » čtv bře 26, 2009 13:37

Netusim :-(.
Jedine co tak muzu, je hadat ze je na tu repasi fakt zrala.

Jestli mas srovnani s jinou (jakoze mas) a ta tvoje se chova podezrele, pak cim driv ta repase prijde, tim to bude levnejsi (resp. naopak - cim pozdeji bude repase, tim to bude akorat drazsi).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
ToJa
Grafoman
Příspěvky: 2232
Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
Bydliště: Lipov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ToJa » čtv bře 26, 2009 16:29

Dela mi to to same na I z 1 na dvojku znatelnejsi ze 2 na 3 mensi ze 3 na 4 nic.Slysel sem ze by to mohlo delat olejove cerpadlo,ze nedava takovy tlak oleje jak by melo
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od budlik » ned dub 24, 2011 17:54

Chtěl bych se zeptat DarkAngela jak to dopadlo? Mě se tato převodovka chová podobně jako jemu a rád bych předešel vetším problémům.

Díky za info
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

Uživatelský avatar
BAD
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: sob črc 17, 2010 13:15

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od BAD » úte dub 03, 2012 00:32

ahoj, mě se chová podobně. když zastavím v koloně tak jakoby vyřadí a pak po přidání plynu škubne. další řazení je ok jen na jedničku při rozjezdu mám problém. Pokud přepnu na manuální řazení a nechám tam jedničku ručně tak vše probíhá bez problému. díík za info.
ESPACE IV 3,5 V6 LPG

poncikm
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: stř led 13, 2010 10:37

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od poncikm » úte dub 03, 2012 07:13

Jestli mohu poradit, tak si zajdi na disgnostiku zjisti jestli nejsou nějaké chyby. Chce to zkontrolovat odpor na všech el.mag. ventilech a po případě špatné vyměnit. Jelikož jsi měl dost špinavý olej, tak vyndat hydraulický řadič a pořádně vyčistit. Já osobně dávám do automatu olej od Valvoline DIII. Pokud jsi zručný nebo máš známého automechanika, tak to uděláte sami. Já jsem osobně měnil hydraulický řadič a pokud dodržuješ čistotu, tak se to dá. Je možné, že máš napálené lamely, tam se musí udělat repase. Oprava je pěknej ranec. Přeji hodně úspěchu.

zlovan
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 05, 2012 16:01
Bydliště: Bratislava

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od zlovan » úte bře 12, 2013 14:15

Nazdar, cital som pokec k prevodovke DP0. V Lagune 07 mam rovnaku. Samotna prevodovka je 4kvalt co je same o sebe dost smutne.... Tym, ze to je 4kvalt preraduje na vysokych otackach co ma neskutocny vplyv na spotrebu. Napriklad do 3stupna mi preradi az ked moja rychlost presiahne 50km/h a cca 2200 otackach. To znamena, ze napriklad v rozmedzi 40km/h a 50km/h idem vo vysokych otackach 1800 - 2200ot. co je v meste katastrofa!!! Pri rucnom radeni mi nedovoli preradit do vyssieho prevodoveho stupna kvoli "ochrane" motora ako uvadzaju v prirucke. Avsak naopak podradit na vysokej rychlosti do nizkeho prevodu ide bez problemov. Mam zato, ze motoru viac skodi nizky prevodovy stupen na vysokej rychlosti ako vysoky prevodovy stupen pri nizkej rychlosti. Otazkou teda je, da sa to nejak nastavit, preprogramovat atd? Je toto normalne? Dakujem
Renault Laguna 2 r.v. 07, 1,9 96kW, automat DP0, vybava Privilege, navigacia, kozenne sedadla

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od kmarty » úte bře 12, 2013 14:55

zlovan píše:... v rozmedzi 40km/h a 50km/h idem vo vysokych otackach 1800 - 2200ot....
Jen otazecka - ty mas diesel?

Jinak odpoved na tvoji otazku neznam. Nevim jak a jestli se to da preprogramovat.
Ja mam spis pocit ze kdyz jedu cca 50km/h a spadne tam ctyrka, tak to hranici s podtacenim (cca 1200ot/min - vsak to taky hned podradi jakmile se nejedna o "udrzeni rychlosti na rovine"). Ty tvoje otacky mi prijdou na trojku akorat (na benzin).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

zlovan
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 05, 2012 16:01
Bydliště: Bratislava

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od zlovan » stř bře 13, 2013 11:00

Motor mam 1,9 96kW. Tak inak... Pokial chcem ist po meste povedzme 40km/h tak mozem ist JEDINE na 2 prevodovom stupni a to STALE na 2000 ot./min. Toto mi robi v celku problem na niekolko kilometrovom useku v meste kde je povolena max. 40km/h. Tak defakto prejdem cely usek s revajucim motorom s otackami na 2tisicoch ak chcem dodrzat max povolenu rychlost. Mozem si teda vybrat z dvoch moznosti a to ist v danom useku cca 25km/h na 2 prevodovom stupni v normal otackach hned po preradeni z jednotky ALEBO ist 51km/h na 3 prevodovom stupni v normal otackach hned po preradeni z dvojky. Nic ine sa robit neda.

Ciastocne riesenie by teda bolo mat aspon moznost manualne preradit uz pri 40km/h do 3 prevodoveho stupna co mi ale "ochrana" prevodovky automaticky zamietne. Nevie niekto poradit ci sa to da nejak "odrbat"?

Automat 4kvalt je dost nestastne riesenie hlavne do mesta. Presadol som z AUDI A4 r.v. 2003, 1,9 TDI 96kW kde bol 6kvaltovy automat (a moznost manualne preradit do vyssieho kvaltu) a spotreba v meste bola okolo 7l. Na Lagune sa pod 10l v meste nedostanem, ked je mensia zapcha tak 12l. Tie 2 prevodove stupne evidentne chybaju... Mimo mesta je ta spotreba okolo 6 - 6,5 co je ok. Pritom ten motor je na manual prevodovke schopny ist v meste na 6l s normalnym automatom 7l.
Renault Laguna 2 r.v. 07, 1,9 96kW, automat DP0, vybava Privilege, navigacia, kozenne sedadla

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od kmarty » stř bře 13, 2013 11:29

Ja se na ten motor ptal proto, ze mi ty otacky neprisly nijak vysoke. Na benzin. U nej naopak tech 2000ot/min beru jako pohodovy. Proto jsem se ptal.
Jak se ale ta prevodovka chova z ropakem, to fakt netusim.

Jinak u mne je to pri 50km/h na dvojku cca 3000ot/min, na trojku cca 2000ot/min a na ctyrku 1200ot/min.
Pod padesatku je prakticky nemozny tam flaknout ctyrku. I v pripade toho manualniho saltrovani (nechce povolit, aby otacky motoru byly pod cca 1000ot/min nebo tam nekde. To bude asi i ten tvuj pripad).
Pri 40km/h je to u trojky myslim nekde okolo 1400ot/min, mozna min. Ted nevim.
Spotrebou jsem zhruba okolo 10l/100km (8l kdyz moc nevisim v kolonach a neni to priskokama vpred. Ale uz jsem mel i 12l/100km), mimo mesto 6-7l/100km (minimum jsem dal 5.8l/100km pri ceste Praha-Plzen a zpet), dalnice 8.5l/100km a vejs (pro mne je to nestastny spis na tu dalnici. Ac se to nezda, tomu motoru by bodlo kdyby pri 130km/h tocil vic. Asi jako u manualu. Automat ma o cca 500ot mene a je pak seredne znat jakykoliv, i sebemensi, prevyseni).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

zlovan
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 05, 2012 16:01
Bydliště: Bratislava

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od zlovan » stř bře 13, 2013 12:16

Ja pod 50km/h trojku nezaradim ani keby co bolo. Tebe to zaradi pod 50km/h trojku??? Same alebo rucne ju tam zaradis? V meste mas minimalne rovnaku spotrebu (ak nie lepsiu) ako ja a to mam diesel (aj ked vacsi obsah). Ta moja prevodovka je sialena!

Musi to ist nejak preprogramovat :( Vynalezcu tej prevodovky by som nechal dozivotne jazdit 40km/h na 2000ot/min !!!
Renault Laguna 2 r.v. 07, 1,9 96kW, automat DP0, vybava Privilege, navigacia, kozenne sedadla

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od kmarty » stř bře 13, 2013 13:42

Mne to trojku pod 50km/h zaradi zcela urcite (leda ze bych mel plyn az na podlahu, to tam spadne az nekdy ve 110km/h). Jak automaticky, tak rucne. Pri rozjezdu tam pada nekdy v cca 40km/h, takze pri ustalene jizde se tam udrzi i niz.
Tady mam nejaky videa (stojej za prd, navic dneska mam pocit ze ty prevodovce umim dat pri klidne jizde svoji predstavu lepe, ale alespon hrubou predstavu by mohly dat):
http://www.youtube.com/watch?v=tFs9YonEG_o (dvojka ve 4sec, premosteni na dvojce v 7sec, trojka ve 14sec, ctyrka ve 26sec)
http://www.youtube.com/watch?v=lgPHjtIvH44 (dvojka ve 4sec, premosteni na dvojce v 6sec, trojka ve 10sec, ctyrka ve 22sec)
http://www.youtube.com/watch?v=IeaPO4Irnv0 (dvojka ve 4sec, premosteni na dvojce nekdy v 6-8sec, trojka ve 14sec)
(premostenim myslim premosteni hydrodynamickyho menice, ktery slouzi pro ... premosteni menice(:-) ) pro minimalizaci ztrat v nem tvorenych. Takova spojka co propoji menic. Na jednicce nespina, na dvojce je nejvic cejtit, skoro jak dalsi kvalt, na trojce jsem o nem vedel jen parkrat za celou dobu co to auto mam a na ctyrce asi spina rovnou s prerazenim, pac vubec nevim kdy sepne)

Myslim si ze to co resis, je ve zprevodovani. To nikde nepreprogramujes.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od Šamša » čtv bře 14, 2013 00:14

zlovan píše:Ja pod 50km/h trojku nezaradim ani keby co bolo. Tebe to zaradi pod 50km/h trojku??? Same alebo rucne ju tam zaradis? V meste mas minimalne rovnaku spotrebu (ak nie lepsiu) ako ja a to mam diesel (aj ked vacsi obsah). Ta moja prevodovka je sialena!

Musi to ist nejak preprogramovat :( Vynalezcu tej prevodovky by som nechal dozivotne jazdit 40km/h na 2000ot/min !!!
Můžeš mít zasviněný mozek převodovky, nejdříve bych nechal na zkoušku vyměnit olej. Jinak existuje i čistič, mám jednu flašku doma, někde jsem ji už ukazoval a aplikuje se 5-10minut před výměnou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od kmarty » čtv bře 14, 2013 00:43

Šamša píše:Můžeš mít zasviněný mozek převodovky...
Sice do toho nijak moc nevidim, ale mam za to ze tady (v DP0) je elektronicky "mozek".
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

zlovan
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 05, 2012 16:01
Bydliště: Bratislava

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od zlovan » čtv bře 14, 2013 09:23

K prevodovke a samotnemu autu. Auto mam od 8/2012 a vzdy to radilo prevodove stupne rovnako debilne... Malo najazdene 103tisic, je to dovoz z Belgicka, odkupene od firmy, servisovane vyhradne v autorizaku kde chronologicky sedia vsetky vymeny a udrzba. V 1/2013 pri 112tisic mi menili prevodovy olej. Vypusteny olej (to co slo vypustit) mal normalnu farbu, nijak nesmrdel. Po vymene oleja ju este cez pocitac akoby zresetoval (neviem ten spravny vyraz).

Nevyznam sa v automatoch ale ked sa nad tym tak zamyslim...

Kmarty pisal si, ze to je podla teba v sprevodovani a naprogramovat to nejde. Co vsak v tej prevodovke zabranuje manualnemu alebo automatickemu zaradeniu vyssieho prevodoveho stupna pri "nizsich" otackach a naopak co umoznuje manualne podradit do nizsieho prevodoveho stupna pri "vyssich" otackach? Myslim, ze to moze byt elektronika.

Inak podla info od mechanika co mi menil olej je prevodovka DP0 z koncernu PSA a bezne beha po svete v autach. Pytal som sa totiz na jeho skusenosti s tou prevodoukou kvoli porovnaniu kedze Lagun s tymto automatom po Ceskoslovensku moc nebeha...
Renault Laguna 2 r.v. 07, 1,9 96kW, automat DP0, vybava Privilege, navigacia, kozenne sedadla

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od kmarty » čtv bře 14, 2013 10:23

zlovan píše:Kmarty pisal si, ze to je podla teba v sprevodovani a naprogramovat to nejde. Co vsak v tej prevodovke zabranuje manualnemu alebo automatickemu zaradeniu vyssieho prevodoveho stupna pri "nizsich" otackach a naopak co umoznuje manualne podradit do nizsieho prevodoveho stupna pri "vyssich" otackach? Myslim, ze to moze byt elektronika.
Hadam, ze Samsa mel na mysli to co byvalo ve starsich HDM prevodovkach - "jemna" hydraulika, prave ta co byla tak seredne hakliva na kvalitu oleje:
Obrázek
O veskere razeni, vcetne rozhodovaci "logiky", se starala ciste jen hydraulika. To by ale v tehle prevodovce byt nemelo (ruku do ohne za to ale nedam - rozlousklou jsem ji nemel). Tady by se o razeni mela starat elektronika, ktera hybe elektromagnetickymi ventily.

Ja to psal proto, ze mne prevodovka taky nedovoli abych zaradil napr ctyrku ve 40km/h. Ani rucne, ani automaticky.
Ano, za tohle muze elektronika, nechce dovolit aby zarazenim takovyho kvaltu sly otacky motoru mimo povoleny rozsah.
To ze resis zprevodovani mi tak nejak vyplynulo. Nicmene i tak by mne zajimalo, kdyz mas zarazenou trojku (trebaze rucne) a budes zpomalovat (nesmi jit o brzdeni motorem, to podradi driv aby tomu brzdeni pomohla), v jaky rychlosti prevodovka sama preradi na dvojku* a jaky ma v tu chvili motor otacky? To by mela byt absolutne nejnizsi rychlost (resp. otacky motoru), ktery je ta prevodovka ochotna akceptovat a niz te nepusti ani kdyby ses rozkrajel.
Jo, neni dobry tohle zkouset pri studenym motoru/prevodovce (kdyz je teplota oleje v prevodovce pod asi 15°C, tak nepouziva premosteni a otacky motoru tak muzou pri tehle zkousce klesnout az na volnobeh coz celou tuhle zkousku zkresli tak, ze je zbytecny ji delat).


*) Ano, bohuzel, i pri manualnim razeni do toho ta prevodovka keca. U mne nedovoli pod cca 1000-1100ot/min a nad 6000ot/min a sama preradi. Bohuzel rikam proto, ze uz se mi parkrat stalo, ze kdyz jsem se pokousel o manualni razeni, tak pri rozjezdu a prerazeni z jednicky na dvojku jsme se potkali a zaradil jsem o stupen vys jak ja, tak prevodovka. Vysledek bylo prerazeni rovnou na trojku coz z ty 1.6 udelalo vyslovene mrtvolu. Na druhou stranu mne to vylecilo od dalsiho opakovani techto saskaren.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

zlovan
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 05, 2012 16:01
Bydliště: Bratislava

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od zlovan » čtv bře 14, 2013 11:03

Ono sprevodovanie je na xxxxxxxxx, to uz neporiesim. Proste to je 4kvalt, viac rychlosti to mat nebudem s tym sa musim zmierit. Jedine co chcem je aby mi ten kram aspon dovolil manualne preradit mimo povoleny rozsah nech nejazdim jak "kompot" rychlostou 40km/h na 2ruhom prevodovom stupni a 2000ot/min.

Avsak ako pises, mne sa nemoze stat to co uvadzas ty (ze zaradi automat aj ty naraz). Kedze viem skoro presne kedy ta moja prevodovka radi tak si to viem akoby odsledovat a zaradit. Lenze si dovolim tvrdit, ze radenie na tej prevodovke do vyssieho prevodoveho stupna je pri tejto "ochrane" zbytocna kedze si aj tak zaradi kedy ona chce. Napriklad idem rychlostou 49km/h a viem, ze pri 50km/h mi tam sama vrazi 3 prevodovy stupen. Chcem to zaradit manualne pri konstantej rychlosti a otackach ale nepreradi. Len mi zacne na par sekund blikat zobrazenie 3 prevodoveho stupna a potom svieti stale to, co tam je realne zaradene, teda dvojka. Samozrejme ze ked prekrocim 50km/h hned mi to preradi do 3 prevod. stupna ale to musim aspon jemne zrychlovat lebo inak ma to automaticky hned supne spet do 2 prevod. stupna. Pochopitelne vypozorovane pri normalnej, pozvolnej akceleracii. Cele je to nastavene podla otacok. Myslim, ze ked otacky klesnu pod 1800 tak ma prave hodi z trojky do dvojky. Ine samozrejme je ked prudko akcelerujem kedy logicky preraduje na daleko vyssich otackach a rychlosti.
Renault Laguna 2 r.v. 07, 1,9 96kW, automat DP0, vybava Privilege, navigacia, kozenne sedadla

zlovan
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 05, 2012 16:01
Bydliště: Bratislava

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od zlovan » čtv bře 14, 2013 11:09

Renault Laguna 2 r.v. 07, 1,9 96kW, automat DP0, vybava Privilege, navigacia, kozenne sedadla

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od kmarty » čtv bře 14, 2013 11:21

zlovan píše:Kedze viem skoro presne kedy ta moja prevodovka radi tak si to viem akoby odsledovat a zaradit. Lenze si dovolim tvrdit, ze radenie na tej prevodovke do vyssieho prevodoveho stupna je pri tejto "ochrane" zbytocna kedze si aj tak zaradi kedy ona chce.
Eh, priznavam se bez muceni ze jsem tomu co pises zase tak uplne nerozumnel. Moje chyba.
To o cem jsem psal ja, je pri razeni v manualnim rezimu pri pokusu o vytoceni jednicky. Vytocit jednicku, dloubnout do "+" na volici, do toho latence a vnitrni "ochranna" logika prevodovky a prerazeni o dva kvalty bylo na svete.
zlovan píše:Myslim, ze ked otacky klesnu pod 1800 tak ma prave hodi z trojky do dvojky. Ine samozrejme je ked prudko akcelerujem kedy logicky preraduje na daleko vyssich otackach a rychlosti.
Pokud to ma byt stejne jako u mne, tak bych rekl ze tohle je divny. V manualnim* rezimu by se mel zajimat o pripadne prerazeni na nizsi kvalt az kdyz temer hrozi zdechnuti motoru vlivem prilis nizkych otacek. Nemam diesel, ani je moc nemusim, ale i tak si myslim, ze otacky 1800ot/min jsou jeste zatacene vysoko nad povolenym minimem pro diesel.

*) To je fakt dulezity pro tu zkousku, kterou jsem mel na mysli. V automatickem rezimu do toho keca jeste sklon silnice a jizdni rezim. Jizdni rezim by se pry mel automaticky volit podle toho jak si jel poslednich cca 5 minut. Prevodovka pak voli mezi "eco", "normal" a "sport". U mne treba pri "sport" rezimu se prevodovka snazi aby otacky motoru neklesly pod 3500ot/min.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

zlovan
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 05, 2012 16:01
Bydliště: Bratislava

Re: Automaticka prevodovka - problem?

Příspěvek od zlovan » čtv bře 14, 2013 11:35

Ja som rozumel co si napisal. Skus znova ciatat moj odkaz. Alebo inak. K preradovaniu: "Trafit" sa manualnym preradenim za sucastneho preradenia ochrannou automatikou neni problem, nastalo to uz vela krat. Stale vsak zaradi len v rozmedzi 1 prevodoveho stupna a nie povedzme pri vytocenej jednotke automatickou achranou do 2 a v tom istom momente ja do 3 manualne.

K tomu co mam skusit: Myslim, ze ked otacky klesnu pod 1800 tak ma prave hodi z trojky do dvojky - to je pri automatickom rezime. Skusim to teda v manualnom.

Piseme si jak Madari :D
Renault Laguna 2 r.v. 07, 1,9 96kW, automat DP0, vybava Privilege, navigacia, kozenne sedadla

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 18 hostů