Automaticka prevodovka - problem?
Moderátor: Moderators General
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Automaticka prevodovka - problem?
To kmarty: jo to jsem měl na mysli, jen s tím, že ty meandry a pidiventilky jsou i na elektronických mozcích s elektroventily. Mám takovou na BMW, ZF4HP22, která má svůj počítač a solenoid na každý kvalt, přemostění měniče a regulátor tlaku na provozní režimy.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Zdravím,
mám automat teprve 3 týdny a získávám zkušenosti.Zajímalo by mě, jak se dostanu do manuálního režimu. V manuálu píšou,že přitáhnu páku k sobě.To mám zmáčknout tu pojistku na páce a při nastartovaném motoru přitáhnout páku k sobě a na přístrojovce se mi rozsvítí M jako manuál.režim? Můžu to udělat i za jízdy? Nějak jsem nedostal odvahu to udělat.
Jinak mám převodovku SU1 a řadí pěkně.Auto má najeto 112 t.km a chystám se na výměnu oleje v převovce.
Tak jsem zvědav jak bude vypadat.Ohledně oleje jsem oslovil firmu KAPS a nechal si poslat olej od nich.Za 8 litrů i s poštou 2500,-Kč.Dá se pořídit i levněji?
mám automat teprve 3 týdny a získávám zkušenosti.Zajímalo by mě, jak se dostanu do manuálního režimu. V manuálu píšou,že přitáhnu páku k sobě.To mám zmáčknout tu pojistku na páce a při nastartovaném motoru přitáhnout páku k sobě a na přístrojovce se mi rozsvítí M jako manuál.režim? Můžu to udělat i za jízdy? Nějak jsem nedostal odvahu to udělat.
Jinak mám převodovku SU1 a řadí pěkně.Auto má najeto 112 t.km a chystám se na výměnu oleje v převovce.
Tak jsem zvědav jak bude vypadat.Ohledně oleje jsem oslovil firmu KAPS a nechal si poslat olej od nich.Za 8 litrů i s poštou 2500,-Kč.Dá se pořídit i levněji?
Laguna 2.2dCi GrandTour, automat, r.v.4/2004. Výbava Privilege, černé kožené sedadla s alcantarou, xenony,atd.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Sám olej nevyměníš, měl si to nechat udělat přímo v Kaps, pouhým vypuštěním ti vytečou tak 2-3 litry, zbytek zůstane v měniči atd. V té firmě to napichují na mašinu, která to propláchne a zároveň vymění většinu náplně, není to stejné jako u manuálu.
Co se řazení týče, volba režimu jde i za jízdy.
Co se řazení týče, volba režimu jde i za jízdy.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Automaticka prevodovka - problem?
O automatu jsem toho teoreticky nastudoval dost,jak tady tak i na jiných forech se stejnými převodovkami.Vím o tom,že se odsaje zhruba 3 litry,stejné množství se zase nalije, zase se odsaje olej a zase napustí,atd.
Na volvu to dělají tak, že odpojí chladič a postupným vypuštěním a naléváním se olej vymění.
Sám to dělat nebudu, jde o servis,který se v automatech vyzná. V Kaps jsou určitě větší odborníci, ale do Kojetína je to téměř 400 km.
Na volvu to dělají tak, že odpojí chladič a postupným vypuštěním a naléváním se olej vymění.
Sám to dělat nebudu, jde o servis,který se v automatech vyzná. V Kaps jsou určitě větší odborníci, ale do Kojetína je to téměř 400 km.
Laguna 2.2dCi GrandTour, automat, r.v.4/2004. Výbava Privilege, černé kožené sedadla s alcantarou, xenony,atd.
-
- Starting member
- Příspěvky: 42
- Registrován: sob črc 31, 2010 23:25
- Bydliště: ZA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Zlovan, aj si to radenie 2-3 nejako poriešil?
Ja mám v Scenicu tiež DP0 a v pohode tam zaradí trojku aj pri rýchlostiach pod 50kmh
Ja mám v Scenicu tiež DP0 a v pohode tam zaradí trojku aj pri rýchlostiach pod 50kmh
Grand Scenic II, 1,9dci, 4st. automat
- ToJa
- Grafoman
- Příspěvky: 2232
- Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
- Bydliště: Lipov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Ahojte která čísla na převodovce musí byt shodné aby šla vyměnit kus za kus Já to tam mám takto:
Su1 01805av 3073
8200298435 DL 17810
Díky moc
Su1 01805av 3073
8200298435 DL 17810
Díky moc
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...
- ToJa
- Grafoman
- Příspěvky: 2232
- Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
- Bydliště: Lipov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Ahojte u mojí V6 už se asi loučí automat pokud jedu dálky atd tak je Ok ale pokud je převodovka pod tlakem častěji řadí město do kopce serpentiny atd tak převodovka ze 3 na 4 vyletí otáčky s kopancem dá se to regulovat plynem někdy ale čím teplejší převodovka tím je to horší dále při jízdě třeba z kopce s puštěným plynem tak otáčky kolísají a spotřeba neni 0.Premýšlím udělat výměnu solenoidů je to kit za cca 12000 ale jestli už není načatý i měnič.Co by jste poradili olej meněn auto má 278000 km
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Mi automat taky skube, kdyz jedu pilu, tak tam kvalty padaji jak z kulometu neznatelne. Ale pri klidne jizde to s autem vzdy dost zhoupne (2-3, 3-4). Nekdy kdyz prudce uberu plyn po vetsi akceleraci tak se ozve bouchnuti. Auto ma poctivych 130 000, tak me prekvapuje, ze je automat v takovem stavu. Olej jsem nechaval menit v lednu. Je to muj prvni automat vubec, takze teprve sbiram informace a zkusenosti. Nevim jak se muze projevovat opotrebeny menic a automat.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- ToJa
- Grafoman
- Příspěvky: 2232
- Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
- Bydliště: Lipov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka prevodovka - problem?
No Já měl jeden ten měl 90000 a už taky trošku škubal....
Jinak je to jak píšeš když jedu svižněji tak pohoda ale to přisuzuji tomu že převodovka je nejvíce opotřebena v těch městských převodech ze 2 na 3 a ze 3 na 4 nejvíc to kope když to jde ze 3 na 4 těsně nad 50 km/h když to pohlídám aby zařadila kolem 60 tak úplně hladce.Je to většinou solenoidy když za tepla je olej řidší a jsou na nich víc znát vůle...
Jinak je to jak píšeš když jedu svižněji tak pohoda ale to přisuzuji tomu že převodovka je nejvíce opotřebena v těch městských převodech ze 2 na 3 a ze 3 na 4 nejvíc to kope když to jde ze 3 na 4 těsně nad 50 km/h když to pohlídám aby zařadila kolem 60 tak úplně hladce.Je to většinou solenoidy když za tepla je olej řidší a jsou na nich víc znát vůle...
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Myslis, ze je to solenoidy? Ja to prisuzuju spise cerpadlu oleje, kdyz ma vetsi tocky sava vyssi tlak a kvalty zaradi snaze. V nizsich otackach pak nedokaze dat takovy tlak a skube. Nikde jsem se ale poradne nedozvedel, jak poznam opotrebeny menic. Co jsem hledal na YT videa, tak vsude to jenom dela hluk.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Test měniče je popsaný v Dialogysu, stojí se na brzdě, přidá se plyn a musí se stabilizovat otáčky na určité hodnotě. Test trvá pár vteřin, aby nedošlo k jeho poškození. Hledejte kluci.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Tohle vím, mi ani tak nešlo o test měniče. Jde mi spíše o to, jak se opotřebený měnič projevuje v praxi. Jestli se třeba měnič nemůže podílet na kopání převodovky, atd.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- ToJa
- Grafoman
- Příspěvky: 2232
- Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
- Bydliště: Lipov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka prevodovka - problem?
A co má přesně ten měnič dělat při tom testu?Já co jsem to řešil s pánem co dělá jen tyto automaty Su1 a Dp0 tak říkal že to dělají solenoidy dělá mi to i to že když stojím na semaforu a pustím brzdu a nepočkám až se převodovka dostane do záběru a hned Dám plyn tak to kopne to samé řazení z R na D když je auto teplé taky kope a všecky silentbloky motoru sou nové....
Udělám ty solenoidy auto si chci nechat a při pořizovací ceně Jaká byla na to má nárok
Udělám ty solenoidy auto si chci nechat a při pořizovací ceně Jaká byla na to má nárok
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...
- ToJa
- Grafoman
- Příspěvky: 2232
- Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
- Bydliště: Lipov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Jo a dělá mi to jen za tepla proto myslím ty solenoidy čerpadlu si myslím že je jedno jak je převodovka studená
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Na tom mozku solenoidů je i regulátor tlaku a ten nejspíš začíná haprovat, ale ten mechanik asi ví co tomu je.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Kde vůbec najdu toho borce na SU1? V Kapsu jsem byl spokojeny s výměnou oleje, ale jinak vypadali, že tento automat vidí poprvé.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- ToJa
- Grafoman
- Příspěvky: 2232
- Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
- Bydliště: Lipov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Právě mu věřím už mi dal dohromady Dp0 na 2l kdysi stalo to 7 ale od té doby úplně Ok a vždycky ví co s tím a aby to nestálo....
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Ahoj,
mám ve své Laguně II 1.9Dci 96kw převodovku DP0. Problém je v tom, že při přeřazení z 1 na 2 auto kopne, ale vyloženě rána, jak kdybych kolem vzal díru. Takto to ale kopne jen 1 z 5 přeřazení, dá se tomu vyhnout buďto - úplně plný plyn, kdy z 1 na 2 řadí někde kolem 3500 otáček. případně druhý, ve chvíli, kdy cítím, že by řadila povolím plyn aby to tam kopla tak nějak lehce - kdy se asi vyrovnají otáčky hřídelí, podobně jako při řazení bez spojky na manuálu.
Už se snažím to vychytat nohou sám, na druhou stranu tyhle rány u takhle těžkýho auta znamenají do budoucna problém - vysekaný zuby atd.. Proto bych to chtěl řešit hned.
Převodovka byla před rokem (11 tisíc km zpět) u firmy Kaps, mám od toho fakturu a všechno, měnili se oba solenoidy, filtr, olej, kompletní rozborka. Při předání auta to prý toto dělalo a technik majiteli tvrdil, že je to vlastnost převodovky, že to má jen 4 stupně a tak... Vím, že je to blbost, takhle by mi převodovka v novém autě kopla jen jednou a už bych letěl na garančku. Zrovna půdovní majitel autu dával veškerou péči (faktury za 4 roky jen z Renaultu, nasypal do toho auta tak 100k)
tzn, kde by mohl být problém? Hydroměnič neprokluzuje, řadí perfektně a jistě, žádná chyba, nevyskakují rychlosti, podobný "kopanec" mi tam klepne i při manuálním podřazení z 2 na 1... Všude jsem četl, že tato převodovka je vzor jednoduchosti a spolehlivosti - nemám důvod tomu nevěřit, proto jsem ji i tak vzal, chci ale auto co mi bude dlouho sloužit a dělat parádu.
Je možné, že tam jsou zničené volnoběžky/synchrony? Má to něco takového?
Už jsem koukal na spoustu videí a všeho, nerad bych to ale dal někam jako Kaps, aby vyměnili olej, dali 2 nové solenoidy (což všechno jde i bez demontáže samotné převodovky) a řekli si o 12 tisíc, přičemž zase u předání uslyším pohádku o 4 stupních a těžkým autu...
Děkuji moc
mám ve své Laguně II 1.9Dci 96kw převodovku DP0. Problém je v tom, že při přeřazení z 1 na 2 auto kopne, ale vyloženě rána, jak kdybych kolem vzal díru. Takto to ale kopne jen 1 z 5 přeřazení, dá se tomu vyhnout buďto - úplně plný plyn, kdy z 1 na 2 řadí někde kolem 3500 otáček. případně druhý, ve chvíli, kdy cítím, že by řadila povolím plyn aby to tam kopla tak nějak lehce - kdy se asi vyrovnají otáčky hřídelí, podobně jako při řazení bez spojky na manuálu.
Už se snažím to vychytat nohou sám, na druhou stranu tyhle rány u takhle těžkýho auta znamenají do budoucna problém - vysekaný zuby atd.. Proto bych to chtěl řešit hned.
Převodovka byla před rokem (11 tisíc km zpět) u firmy Kaps, mám od toho fakturu a všechno, měnili se oba solenoidy, filtr, olej, kompletní rozborka. Při předání auta to prý toto dělalo a technik majiteli tvrdil, že je to vlastnost převodovky, že to má jen 4 stupně a tak... Vím, že je to blbost, takhle by mi převodovka v novém autě kopla jen jednou a už bych letěl na garančku. Zrovna půdovní majitel autu dával veškerou péči (faktury za 4 roky jen z Renaultu, nasypal do toho auta tak 100k)
tzn, kde by mohl být problém? Hydroměnič neprokluzuje, řadí perfektně a jistě, žádná chyba, nevyskakují rychlosti, podobný "kopanec" mi tam klepne i při manuálním podřazení z 2 na 1... Všude jsem četl, že tato převodovka je vzor jednoduchosti a spolehlivosti - nemám důvod tomu nevěřit, proto jsem ji i tak vzal, chci ale auto co mi bude dlouho sloužit a dělat parádu.
Je možné, že tam jsou zničené volnoběžky/synchrony? Má to něco takového?
Už jsem koukal na spoustu videí a všeho, nerad bych to ale dal někam jako Kaps, aby vyměnili olej, dali 2 nové solenoidy (což všechno jde i bez demontáže samotné převodovky) a řekli si o 12 tisíc, přičemž zase u předání uslyším pohádku o 4 stupních a těžkým autu...
Děkuji moc
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Buď jsou na kleci vytlučený dolíky od lamel a může ti blbě vyřazovat 1. (zpoždění uvolnění lamel, kde některá visí v tom výtluku) nebo bývá na 2. kvaltu volnoběžka a ta může být unavená a sepne trochu později, kdy už jsou lamely semknuté a neposkytnou potřebný prokluz. Něco podobného jsem měl na BMW, měl sem pocit, že mi kardan podá ruku.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- ToJa
- Grafoman
- Příspěvky: 2232
- Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
- Bydliště: Lipov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka prevodovka - problem?
To je tak když se do normálního auta dá dětská převodovka,jako 4 kvalt v dieselu rok 2006??? Každopádně solenoid to není ten by ti hodil převodovku do nouzáku,je to jak píše Šamša převodovka ven a rozebrat...na tohle je výměna oleje krátká
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Takže stačí vyměnit lamely? Již mám doma 6 litrů oleje (co kdyby vyteklo více než jen 3 litry...), kompletní sadu všech těsnění a kroužků a koupím tedy ještě sadu lamel.
Mám nakoukaných takových videí - na Youtube je DP0 nebo AL4 tolikrát + jsem si vytáhnul vše z Drive2.ru... Jsem připravenej shodit dolů převodovku, sundat část bloku, která je k motoru, vyměnit filtr a všechny těsnění na která se dostanu a pak z druhé strany sundat víko, vysunout hřídel s košem lamel a vyměnit jen ty lamely + vyměnit o kroužky a teflonové těsnící kroužky na víku + rozebrat a vyčistit rozvaděč.
Na Drive2.RU pomohlo právě vyměnit ty teflonové kroužky z víka, původní mohou propouštět tlak a díky tomu způsobovat rány při přeřazení právě z 1 na 2 jak tam někdo psal a že mu toto pomohlo.
Jediné z čeho mám trochu strach je hydroměnič. Prozatím jsem dělal jen manuály, s hydroměničem jsem ještě neměl možnost se seznámit a někdo ze servisáků mi říkal, že pokud z něj vyteče olej, je po smrti...
Mám nakoukaných takových videí - na Youtube je DP0 nebo AL4 tolikrát + jsem si vytáhnul vše z Drive2.ru... Jsem připravenej shodit dolů převodovku, sundat část bloku, která je k motoru, vyměnit filtr a všechny těsnění na která se dostanu a pak z druhé strany sundat víko, vysunout hřídel s košem lamel a vyměnit jen ty lamely + vyměnit o kroužky a teflonové těsnící kroužky na víku + rozebrat a vyčistit rozvaděč.
Na Drive2.RU pomohlo právě vyměnit ty teflonové kroužky z víka, původní mohou propouštět tlak a díky tomu způsobovat rány při přeřazení právě z 1 na 2 jak tam někdo psal a že mu toto pomohlo.
Jediné z čeho mám trochu strach je hydroměnič. Prozatím jsem dělal jen manuály, s hydroměničem jsem ještě neměl možnost se seznámit a někdo ze servisáků mi říkal, že pokud z něj vyteče olej, je po smrti...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Nesmíš s ním ťuknout a převracet ho. Hydroměnič je dobré dát zrepasovaný, protože uvnitř je zámek hydroměniče, tudíž další lamela. Nasazovat opatrně, a mít namazané kroužky, aby zapadnul.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Tak jsem si konečně udělal čas.
převodovka dolů, rozborka a přetěsnění. Vyčištění rozvaděče a výměna filtru (je tam dementně, že se musí půlit převodovka...). U Audi A6 co sem dělal je hned zespod co se sundá vana.
Každopádně jsem neměl lamely, nechtěl jsem brát celou sadu za 3 tisíce a čekat jak dorazí (zahraničí), napřed sem se chtěl podívat na stav a objednat případně po kusech z čr - lamely se dají vyměnit i s převodovkou na autě.
Takže převodovka je jinak v dobrém stavu, nikde nic ulomeného nebo extrémně opotřebeného. Brzdící pás jsou trochu už ošoupaný, lamely jsou (co se týče matroše na nich) krásný, ještě jsem viděl i vytiskĺé číslo.
Co se mi ale vyloženě nelíbilo - lamely F1 s vnitřním ozubením. To vnitřní ozubení bylo u všech třech vymačkané. Když jsem je nasunul na koš, byla tam milimetrová vůle. Může být tady ten problém?
F1 vnější vypadaly dobře (i když bych na nich asi nic nepoznal, ty jsou napevno zaražený o karter).
lamely spojek E1 vypadaly dobře stejně jako E2 bez vymačkání.
Nic jako volnoběžku jsem neviděl.
Každopádně jsem vyměnil všechny těsnění a o-kroužky a teflonové kroužky, které jsem potkal a znovu seskládal. Nalil olej, seřídil hladinu když jsem ohřál převodovku na 60°a jel vyzkoušet.
Pocitově řadí plynuleji mezi 2-3 a 3-4. Stále je tam ale kopanec mezi 1-2 nově "vylepšený" o decentní prokliz, ale méně často - vyletí otáčky než tam ta dvojka padne, to nedělalo. Jakoby jí to trvalo déle zařadit.
Zároveň ale je "těžší" dostat převodovku do situace, aby kopla jako předtím. Jakoby jsem jí pomohl ale úplně nevyřešil.
Bohužel jsem až dneska zjistil, že místo oleje ELF D3, co sem chtěl dorazila "náhrada" Mobil ATF LT 71141 pro převodoky AL4. Ta se běžně používá do těchdle převodovek v Citroenech/Peugeotech. Pevně doufám, že tam bude fungovat. Bral jsem to tak, že stejně budu brzo sundavat boční víko a vypustím cca 5 litrů, furt je lepší novej než vyjetej.
Pokud ale dobře chápu schéma, měla by být nějaká chyba na E1 nebo E2, co tedy dále?
https://webshop.ganzeboom.net/media/cat ... 0-al4-.jpg
převodovka dolů, rozborka a přetěsnění. Vyčištění rozvaděče a výměna filtru (je tam dementně, že se musí půlit převodovka...). U Audi A6 co sem dělal je hned zespod co se sundá vana.
Každopádně jsem neměl lamely, nechtěl jsem brát celou sadu za 3 tisíce a čekat jak dorazí (zahraničí), napřed sem se chtěl podívat na stav a objednat případně po kusech z čr - lamely se dají vyměnit i s převodovkou na autě.
Takže převodovka je jinak v dobrém stavu, nikde nic ulomeného nebo extrémně opotřebeného. Brzdící pás jsou trochu už ošoupaný, lamely jsou (co se týče matroše na nich) krásný, ještě jsem viděl i vytiskĺé číslo.
Co se mi ale vyloženě nelíbilo - lamely F1 s vnitřním ozubením. To vnitřní ozubení bylo u všech třech vymačkané. Když jsem je nasunul na koš, byla tam milimetrová vůle. Může být tady ten problém?
F1 vnější vypadaly dobře (i když bych na nich asi nic nepoznal, ty jsou napevno zaražený o karter).
lamely spojek E1 vypadaly dobře stejně jako E2 bez vymačkání.
Nic jako volnoběžku jsem neviděl.
Každopádně jsem vyměnil všechny těsnění a o-kroužky a teflonové kroužky, které jsem potkal a znovu seskládal. Nalil olej, seřídil hladinu když jsem ohřál převodovku na 60°a jel vyzkoušet.
Pocitově řadí plynuleji mezi 2-3 a 3-4. Stále je tam ale kopanec mezi 1-2 nově "vylepšený" o decentní prokliz, ale méně často - vyletí otáčky než tam ta dvojka padne, to nedělalo. Jakoby jí to trvalo déle zařadit.
Zároveň ale je "těžší" dostat převodovku do situace, aby kopla jako předtím. Jakoby jsem jí pomohl ale úplně nevyřešil.
Bohužel jsem až dneska zjistil, že místo oleje ELF D3, co sem chtěl dorazila "náhrada" Mobil ATF LT 71141 pro převodoky AL4. Ta se běžně používá do těchdle převodovek v Citroenech/Peugeotech. Pevně doufám, že tam bude fungovat. Bral jsem to tak, že stejně budu brzo sundavat boční víko a vypustím cca 5 litrů, furt je lepší novej než vyjetej.
Pokud ale dobře chápu schéma, měla by být nějaká chyba na E1 nebo E2, co tedy dále?
https://webshop.ganzeboom.net/media/cat ... 0-al4-.jpg
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Ten kopanec může dělat ta vůle na vnitřním ozubení, ten hrk milimetr je na obvodu docela kus. A olej LT je to nejlepší co se teď dá do převodovky dát, je to plná syntetika s teplotní stabilitou, oproti klasickému ATF oleji, ale má i jednu nevýhodu, když se překročí limitní teplota(která je hodně vysoko), tak jde okamžitě do kelu. Ale hrozí to pouze u opotřebovaných lamel s velkým prokluzem.
Ten olej mám ve své ZF 4HP22 a řadí měkčeji a to je konstrukčně ještě na minerál DEXII.
Ten olej mám ve své ZF 4HP22 a řadí měkčeji a to je konstrukčně ještě na minerál DEXII.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Automaticka prevodovka - problem?
Právě že ty lamely F1 jsou pro brzdu (ale proč/jakou?) a skrz tohle ozubení zabrzdí ten koš, který zase roztáčí skrz hřídel a rozpojením/spojením E1 a E2 lamel. Dneska ale převodovka třeba nekopla ani jednou a to jsem jezdil po městě 20km.
Musím si pak někdy udělat čas a mrknout, jakou teplotu má olej v převodovce po delším provozu- hlavně ve městě
https://a.d-cd.net/1e7c041s-960.jpg fotka "životnosti oleje"
https://www.drive2.ru/l/466069785948455615/
tady si dodělávají chlazení. Řešení, kdy převodový olej chladí výměník tepla z okruhu motoru (kde má voda klidně 90°) se mi moc nelíbí. Myslím si, že olej má běžně přes 100° a s tímto chladičem oleje bude mít o dost méně + samozřejmě přispěje i víc oleje v okruhu.
EDIT:
Podle schématu je F1 brzda pro 4°.První/druhou rychlost brzdí brzdící pás F3 uvnitř (nejblíže hydroměniči). Spojka E1 má na svědomí jedničku a zpátečku, E2 pak zbytek...
čím déle koukám na schéma, tím mi to příjde jasnější. Spojka E1 drží jedničku, F1 to zastaví (jenže je tam vůle) a ve chvíli, kdy se chytne E2, tak koš se ještě točí protisměrem (kvůli planetovému soukolí).
Takže objednám ty tři spojky F1 s vnitřním ozubením a novej olej (alespoň udělám proplach), chlazení nebudu zatím řešit. Četl jsem, že zároveň ohřívá olej na provozní teplotu.
http://kit-group.ru/sections/AL4%20Transmission.pdf - návod/schéma/popis, na str 21 je vše z čeho vycházím
Musím si pak někdy udělat čas a mrknout, jakou teplotu má olej v převodovce po delším provozu- hlavně ve městě
https://a.d-cd.net/1e7c041s-960.jpg fotka "životnosti oleje"
https://www.drive2.ru/l/466069785948455615/
tady si dodělávají chlazení. Řešení, kdy převodový olej chladí výměník tepla z okruhu motoru (kde má voda klidně 90°) se mi moc nelíbí. Myslím si, že olej má běžně přes 100° a s tímto chladičem oleje bude mít o dost méně + samozřejmě přispěje i víc oleje v okruhu.
EDIT:
Podle schématu je F1 brzda pro 4°.První/druhou rychlost brzdí brzdící pás F3 uvnitř (nejblíže hydroměniči). Spojka E1 má na svědomí jedničku a zpátečku, E2 pak zbytek...
čím déle koukám na schéma, tím mi to příjde jasnější. Spojka E1 drží jedničku, F1 to zastaví (jenže je tam vůle) a ve chvíli, kdy se chytne E2, tak koš se ještě točí protisměrem (kvůli planetovému soukolí).
Takže objednám ty tři spojky F1 s vnitřním ozubením a novej olej (alespoň udělám proplach), chlazení nebudu zatím řešit. Četl jsem, že zároveň ohřívá olej na provozní teplotu.
http://kit-group.ru/sections/AL4%20Transmission.pdf - návod/schéma/popis, na str 21 je vše z čeho vycházím
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 44 hostů