myslím že by to mohly být vytlučené silentbloky na příčným stabilizátoru, taky mi to dělá, když přejedu nerovnosti tak takový tupý a nepříjemný rány. Mechanik ze zhora sáhl na příčný stabilizátor a zahýbal s ním a rány se ozvaly. Cena dílu je 900Kč za oba, musí se koupit dva, ale oprava bude pořádnej ranec, musí ven celá náprava, nebo jí alespoň pustit dolů. Je tam přístup jak k penězům.Aldamore píše:Tak ani nevím jak už to napsat, v Renaultu mě znají už jako inventář a díly přední nápravy jsme už měnili snad dvakrat dokola, ani nebudu popisovat co mě to stalo. Teď ale k tomu co to dělá, občas to klepne na malé díře či nerovnosti a to hlavně v zatáčce levé (není pravidlem), když do ní vjedu pod plynem tak to jokoby pravidelně bouchá-klepa, (poloosa má vyměněný HM kloub) ta to asi nebude, další co to dělá když projedu nevim jak to nazvat prostě houpakem (plynula prohluběň) tak jokoby na leve straně o něco dře kolo, ale v podběhu po tom nikde ani stopa žadné odřeniny nic. Jediné co mě napada, že je ještě něco s tyčí řízení (servo) ne tyčky tam je jedna možnost, že se vychodil vymezovací kroužek co drží hřeben a klepe to tam, ale to by zase klepalo pořád, mě to klepe jen nahodně. Poraďte kdo víte co tam ještě může klepat. Děkuji za Vaše názory.
Bouchání na přední nápravě
Moderátor: Moderators General
-
- Junior member
- Příspěvky: 222
- Registrován: pát lis 28, 2008 17:38
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak kdo poradite asi nikdo :-(
Re: Tak kdo poradite asi nikdo :-(
komi_85 píše:myslím že by to mohly být vytlučené silentbloky na příčným stabilizátoru, taky mi to dělá, když přejedu nerovnosti tak takový tupý a nepříjemný rány. Mechanik ze zhora sáhl na příčný stabilizátor a zahýbal s ním a rány se ozvaly. Cena dílu je 900Kč za oba, musí se koupit dva, ale oprava bude pořádnej ranec, musí ven celá náprava, nebo jí alespoň pustit dolů. Je tam přístup jak k penězům.Aldamore píše:Tak ani nevím jak už to napsat, v Renaultu mě znají už jako inventář a díly přední nápravy jsme už měnili snad dvakrat dokola, ani nebudu popisovat co mě to stalo. Teď ale k tomu co to dělá, občas to klepne na malé díře či nerovnosti a to hlavně v zatáčce levé (není pravidlem), když do ní vjedu pod plynem tak to jokoby pravidelně bouchá-klepa, (poloosa má vyměněný HM kloub) ta to asi nebude, další co to dělá když projedu nevim jak to nazvat prostě houpakem (plynula prohluběň) tak jokoby na leve straně o něco dře kolo, ale v podběhu po tom nikde ani stopa žadné odřeniny nic. Jediné co mě napada, že je ještě něco s tyčí řízení (servo) ne tyčky tam je jedna možnost, že se vychodil vymezovací kroužek co drží hřeben a klepe to tam, ale to by zase klepalo pořád, mě to klepe jen nahodně. Poraďte kdo víte co tam ještě může klepat. Děkuji za Vaše názory.
Kousek vpredu jsem psal ze je to cca 14 dni co mi je v renault servisu dali nove a ranec to nebyl, uz mam mnozstevni slevu za praci na predni naprave
Am
Re: Tak kdo poradite asi nikdo :-(
Lžou Ti, uložení stabil. jde vyměnit bez demontáže nápravy, trvá to šikovnému mechanikovi v neznačkovým servisu cca 1,5 hod práce. Stačilo mu sundat kolo. Lépe to jde se sundaným tlumičem...komi_85 píše:myslím že by to mohly být vytlučené silentbloky na příčným stabilizátoru, taky mi to dělá, když přejedu nerovnosti tak takový tupý a nepříjemný rány. Mechanik ze zhora sáhl na příčný stabilizátor a zahýbal s ním a rány se ozvaly. Cena dílu je 900Kč za oba, musí se koupit dva, ale oprava bude pořádnej ranec, musí ven celá náprava, nebo jí alespoň pustit dolů. Je tam přístup jak k penězům.Aldamore píše:Tak ani nevím jak už to napsat, v Renaultu mě znají už jako inventář a díly přední nápravy jsme už měnili snad dvakrat dokola, ani nebudu popisovat co mě to stalo. Teď ale k tomu co to dělá, občas to klepne na malé díře či nerovnosti a to hlavně v zatáčce levé (není pravidlem), když do ní vjedu pod plynem tak to jokoby pravidelně bouchá-klepa, (poloosa má vyměněný HM kloub) ta to asi nebude, další co to dělá když projedu nevim jak to nazvat prostě houpakem (plynula prohluběň) tak jokoby na leve straně o něco dře kolo, ale v podběhu po tom nikde ani stopa žadné odřeniny nic. Jediné co mě napada, že je ještě něco s tyčí řízení (servo) ne tyčky tam je jedna možnost, že se vychodil vymezovací kroužek co drží hřeben a klepe to tam, ale to by zase klepalo pořád, mě to klepe jen nahodně. Poraďte kdo víte co tam ještě může klepat. Děkuji za Vaše názory.
(Pokud tedy myslíme oba to samé)...
http://sklad.obrazku.cz/obr347632_DSC00088.JPG
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
zahada snad rozlustena
Tak jsem dneska o tom zacal dumat, jak to poresim, no a jednoduse jsem zajel na STK dal technikoj kilco at to zvedne na ty jejich hejbaci desky a zjisteni je pro mne docela sokujici, je to tycka stab. i kdyz pred 2 mesici nova no nevim nevim, tak cestou do kanclu volam do servisu a ze prej to neni mozny, inu stanese vada materialu, tak volam jeste mechanika a odpoved me dostala pri oznameni, ze je to ta tycka, je odpoved "proc bych to kontroloval kdyz je tam dva mesice" to me dostalo, nemam co k tomu rici, odpoledne , nebo zitra tam dam novou a uvidime. Zatim Dikes
Tak asi vyreseno :(
Tak uz je asi jasno co dela ty neprijemne zvuky pri prujezdu levou zatackou na pravem kole, troufam si rici ze je to rizeni na tyci rizeni je pri jejim uplnem vytazeni je vule a pri poklepu rukou je to ono (to bouchani). A ted to hlavni nemate nekdo zkusenost s moznou opravou, vymena je jednoducha v renaultu 22kKc to me tedy nejak netahne a na srotaku to muze byt 50/50 ze to bude taky vytlucene. Dikes Alda
V Elitu stojí celé řízení cca 15.000 Kč Na vrak.bych se moc neobracel, jak píšeš je šance že trefíš stejně vadný kus. Spíš bych eventuálně zkusil někoho kdo osobně rozprodává svoji Lagu na díly, očekával bych přece jen lehce solidnější jednání...
EDIT:oprava, stojí 16.300, ale nevím, zda v ceně není záloha na starý díl. Obj.č.0.051519 , výrobce Spidan. Ale, jelikož chtějí vrátit staré řízení, znamená to(selským rozumem), že ho někde někdo dokáže opravit. Teď už jen objevit kde a kdo...
EDIT:oprava, stojí 16.300, ale nevím, zda v ceně není záloha na starý díl. Obj.č.0.051519 , výrobce Spidan. Ale, jelikož chtějí vrátit staré řízení, znamená to(selským rozumem), že ho někde někdo dokáže opravit. Teď už jen objevit kde a kdo...
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
rizeni bouchani
Nicmene v renaultu maji i repase, takze to opravit pujde, jen hledam zda se nekdo do toho nepustil. Alda
Re: rizeni bouchani
A vymontovat Tvé řízení a dát ho opravit, se jim asi nechce, což???Aldamore píše:Nicmene v renaultu maji i repase, takze to opravit pujde, jen hledam zda se nekdo do toho nepustil. Alda
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Tak vcera som zmakol vymenu ramien napravy, gulovych capov riadenia a stabilizatorov a Laguna fici ako nova. Ziadne buchanie, klepanie ani ine zvuky.
Robil som to doma pred barakom na chodniku a auto na zdvihaku a s tatom sme to mali hotove za 9hodin. Tie ramena isli uplne zle von.
Cena dielov:
Rameno napravy: 50€
Gulovy cap riadenia: 19€
Stabilizator: 27€
Vsetko znacka FEBI
Keby niekto mal zaujem o popis ako na to tak dajte vediet a hodim sem nejaky popis.
Robil som to doma pred barakom na chodniku a auto na zdvihaku a s tatom sme to mali hotove za 9hodin. Tie ramena isli uplne zle von.
Cena dielov:
Rameno napravy: 50€
Gulovy cap riadenia: 19€
Stabilizator: 27€
Vsetko znacka FEBI
Keby niekto mal zaujem o popis ako na to tak dajte vediet a hodim sem nejaky popis.
-
- Junior member
- Příspěvky: 222
- Registrován: pát lis 28, 2008 17:38
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak kdo poradite asi nikdo :-(
Jj to sme zkoušeli, sundat jenom kolo, ale stejně se mechanik na ten šroub co je už jako by pod podlahou nedostal. Neměl na to ten tvůj mechanik nějaký speciální pazmekt. Já sem se na to v renaultu neptal, jen sem se díval do opravárenskýho manuálu a v něm je právě, že musí celá náprava ven. DíkyHrnecek píše: Lžou Ti, uložení stabil. jde vyměnit bez demontáže nápravy, trvá to šikovnému mechanikovi v neznačkovým servisu cca 1,5 hod práce. Stačilo mu sundat kolo. Lépe to jde se sundaným tlumičem...
(Pokud tedy myslíme oba to samé)...
http://sklad.obrazku.cz/obr347632_DSC00088.JPG
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Ten zadní šroub se jen povolí o několik závitů, ten třmen má výřez.Hrnecek píše:Neměl na to nic spešl, jen šikovný prsty kasaře a klíč(číslo nevím ) Fakt to jde, věř mi..Vztekal se u toho děsně, ale zmákl to... Šamša potvrdí, taky mu to ten klučina dělal...
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
caute chalani,
Tak som zistil po vymene capov riadenia, ze tam stale nieco bucha.
Po mojom patrani som zistil vybite tycky stabilizatora, tie som menil teraz cez vikend. Vysledok je lepsi,ale stale su tam tupe rany pri prejazde nerovnostami, majna pri "spadnuti kolesa smerom dole". No kazdopadne som maturoval a skumal a hladal a nasiel som este volu v tyci stabilizatora - ked nim zakyvem za spodny cap tycky stabilizatora smerom k motoru. Cize guma bude v haji, aj ked na pohlad sa nezda..
nemate nejaky navod ako na tie priecne stabilizatory - gumu?Je mi jasne, ze povolit koleso a dat ho dole, ale:
- staci mat auto na zdvihaku iba jednu stranu, ci lepsie obe?
- Nenapruzi to velmi, nie je treba tu tyc stabilizatora tlacit dole ako pri vymene a osadzani stabilizacnej tycky -kosticky?
- ako to najlepsie a najjednoduchsie povolit tie skrutky co drzia ten zelezny bazmek , ktory zviera priecny stab. - gumu?
skusil by som to rad doma,uz som co to vymenil aj na Lagune, aj na Meganikovi, ale nerad by som zostal s rozobratym autom pred barakom
dik moc
Tak som zistil po vymene capov riadenia, ze tam stale nieco bucha.
Po mojom patrani som zistil vybite tycky stabilizatora, tie som menil teraz cez vikend. Vysledok je lepsi,ale stale su tam tupe rany pri prejazde nerovnostami, majna pri "spadnuti kolesa smerom dole". No kazdopadne som maturoval a skumal a hladal a nasiel som este volu v tyci stabilizatora - ked nim zakyvem za spodny cap tycky stabilizatora smerom k motoru. Cize guma bude v haji, aj ked na pohlad sa nezda..
nemate nejaky navod ako na tie priecne stabilizatory - gumu?Je mi jasne, ze povolit koleso a dat ho dole, ale:
- staci mat auto na zdvihaku iba jednu stranu, ci lepsie obe?
- Nenapruzi to velmi, nie je treba tu tyc stabilizatora tlacit dole ako pri vymene a osadzani stabilizacnej tycky -kosticky?
- ako to najlepsie a najjednoduchsie povolit tie skrutky co drzia ten zelezny bazmek , ktory zviera priecny stab. - gumu?
skusil by som to rad doma,uz som co to vymenil aj na Lagune, aj na Meganikovi, ale nerad by som zostal s rozobratym autom pred barakom
dik moc
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Nejlépe je to na zvedáku a s odpojenými tyčkami stabilizátoru, přístup je tam nahouby, ale s malou golou se tam dostaneš. Jinak nad těmi třmeny jsou technologické záslepky, tak v nouzi nejvyšší poodhrnout(docela oříšek) koberec a je k tomu lepší přístup z vrchu. Nezapomenout před montáží namazat otvor gumového silentbloku vazelínou. Také dát pozor, aby kolíček plastové kostky pod siletbločkem, zapadl do svého otvoru v nápravnici(aretace).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 46
- Registrován: pát lis 23, 2007 15:31
Vidím, že se tu debatuje ještě na toto téma. Tento problém s boucháním na který nepřišel ani servis jsem nakonec přišel sám. Po výměně všeho možného jsem zjistil, že je prasklý konec pružiny a klepe do misky na tlumiči. A protože je uložený v nějakém gumovém pouzdře nemohl vypadnout a klepal a klepal...... Tak jestli má ještě někdo tento problém, než začnete s drahýma opravama koukněte nejdříve na pružinu. Respektive na konec pružiny, který se opírá o misku. Stačí vyheverovat auto u kola které to dělá a rukou to zkontrolovat.
-
- Junior member
- Příspěvky: 187
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mam nove cepy, tyce rizeni a nechal jsem si vymenit silentbloky ramen. Tupe rany se ozyvaji porad. Byl jsem dnes v jinem servisu nez mi to delali a rikali, ze je tam mozna napravnice nejak spatne. Je napravnice take ulozena v silentblocich? Je rameno k napravnici prichycene silentbloky?
Rany se na zvedaku ozyvaly pri hybani s prednimi koly (takova ta vychytavka jak macka tlacitko a kola se hybou sem tam.
Diky, uz jsem z toho bouchani fakt na....ej a chci jet do servisu s nevim konkretnim...
Rany se na zvedaku ozyvaly pri hybani s prednimi koly (takova ta vychytavka jak macka tlacitko a kola se hybou sem tam.
Diky, uz jsem z toho bouchani fakt na....ej a chci jet do servisu s nevim konkretnim...
laguna II, 2001, 1,9dci
Ked zdvihnes jedno predne koleso a zalomcujes nim (tocis ako volantom) tak urcite nie je nikde vola? Priamo na riadeni su axialne tiahla a na konci gulove klby ak si to vsetko vymenil (4 kusy) uz tam nemoze byt vola. Pises ze ze mas nove silentbloky na ramenach, zrejme aj nove gulove capy na ramenach (?) - ak su aj tie vymenene uz tam nemoze byt problem.petrskr píše:Mam nove cepy, tyce rizeni a nechal jsem si vymenit silentbloky ramen. Tupe rany se ozyvaji porad. Byl jsem dnes v jinem servisu nez mi to delali a rikali, ze je tam mozna napravnice nejak spatne. Je napravnice take ulozena v silentblocich? Je rameno k napravnici prichycene silentbloky?
Rany se na zvedaku ozyvaly pri hybani s prednimi koly (takova ta vychytavka jak macka tlacitko a kola se hybou sem tam.
Diky, uz jsem z toho bouchani fakt na....ej a chci jet do servisu s nevim konkretnim...
Za jazdy este moze klepat priecny stabilizator - bud niektory zo 4 klbov alebo v stabilizator v ulozeni (2ks). Ked na stabilizatore odskrutkujes niektory spoj lahko zistis v akom stave su klby aj ulozenia stabilizatora (vidis z boku na obidvoch stranach).
Problem moze byt aj v hornom ulozeni tlmicov (tupe klepanie myslim ze len za jazdy). Stav sa da skontrolovat az po odskrutkovani "podlozky" hore na tlmici ktora ulozenie prekryva (kolesa na zemi, uvolnis pruzinu), moze byt roztrhnuta guma ulozenia.
Odpoved na tvoje otazky: napravnica sice ma v predu pod vzperami silentbloky (myslim) ale v tom by som problem nehladal, vzadu je priskrutkovana pevne. Ramena su k napravnici pripevnene 2 silentblokmi ale tie pises ze mas vymenene.
-
- Junior member
- Příspěvky: 187
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já bohužel nemám možnost si auto pořádně zvednout a všechno vyzkoušet.
Jsem z toho trošku jelen a už nevím, kam s tím mám jet.
Příjde mi divný, že v servisu prostě vyměnili silentbloky a nevšimli si, že to mlátí dál. Nechápu. Zaměřím se na to co píšeš. Myslím, že uložení tlumičů to nebude, jak říkám, ty jsou nové (rok).
Co dál nechápu už vůbec, jsou zadní tlumiče. Ty tam byly také dávané spolu s předními před rokem. Nedávno jsem jel na měření. Přední 92 %, zadní 56 %.
Tak jsem je vyreklamoval, dali mi nové. Před týdnem.
Dnes jsem byl znovu na měření, a přední 92 %, zadní 48 %! Na měření (jinde než co mi je dávali) mi říkali, že by to neřešili, že ty nové tlumiče se nedají nebo nemají měřit hned po tom co se tam dají... Ale kdo ví, fakt to nechápu.
Je možné, že by se ty tlumiče nějak rozbily kvůli něčemu? Silentbloky zadní nápravy jsou OK.
Nechci s tím právě jet hned tam, co mi byla oprava prováděna, protože chci nejdřív zjistit příčinu, abych případně mohl reklamovat. Ale nikde mi prostě nikdo nic neřekne.
Nové jsou tedy: čepy řízení, tyčka stabilizátoru a silentbloky ramen.
Možnosti: Čepy ramen, axiální táhla, příčný stabilizátor, uložení stabilizátoru.
Děkuji za radu, snad najdu někoho, kdo na to příjde a udělá - už se mi chce zvracet z toho, jak jsou ve většině servisů neschopní přijít na to, kde je závada...
Jsem z toho trošku jelen a už nevím, kam s tím mám jet.
Příjde mi divný, že v servisu prostě vyměnili silentbloky a nevšimli si, že to mlátí dál. Nechápu. Zaměřím se na to co píšeš. Myslím, že uložení tlumičů to nebude, jak říkám, ty jsou nové (rok).
Co dál nechápu už vůbec, jsou zadní tlumiče. Ty tam byly také dávané spolu s předními před rokem. Nedávno jsem jel na měření. Přední 92 %, zadní 56 %.
Tak jsem je vyreklamoval, dali mi nové. Před týdnem.
Dnes jsem byl znovu na měření, a přední 92 %, zadní 48 %! Na měření (jinde než co mi je dávali) mi říkali, že by to neřešili, že ty nové tlumiče se nedají nebo nemají měřit hned po tom co se tam dají... Ale kdo ví, fakt to nechápu.
Je možné, že by se ty tlumiče nějak rozbily kvůli něčemu? Silentbloky zadní nápravy jsou OK.
Nechci s tím právě jet hned tam, co mi byla oprava prováděna, protože chci nejdřív zjistit příčinu, abych případně mohl reklamovat. Ale nikde mi prostě nikdo nic neřekne.
Nové jsou tedy: čepy řízení, tyčka stabilizátoru a silentbloky ramen.
Možnosti: Čepy ramen, axiální táhla, příčný stabilizátor, uložení stabilizátoru.
Děkuji za radu, snad najdu někoho, kdo na to příjde a udělá - už se mi chce zvracet z toho, jak jsou ve většině servisů neschopní přijít na to, kde je závada...
laguna II, 2001, 1,9dci
K kufri mas zdvihak, vies jedno koleso zdvihnut.petrskr píše:Já bohužel nemám možnost si auto pořádně zvednout a všechno vyzkoušet.
Jsem z toho trošku jelen a už nevím, kam s tím mám jet.
Příjde mi divný, že v servisu prostě vyměnili silentbloky a nevšimli si, že to mlátí dál. Nechápu. Zaměřím se na to co píšeš. Myslím, že uložení tlumičů to nebude, jak říkám, ty jsou nové (rok).
Co dál nechápu už vůbec, jsou zadní tlumiče. Ty tam byly také dávané spolu s předními před rokem. Nedávno jsem jel na měření. Přední 92 %, zadní 56 %.
Tak jsem je vyreklamoval, dali mi nové. Před týdnem.
Dnes jsem byl znovu na měření, a přední 92 %, zadní 48 %! Na měření (jinde než co mi je dávali) mi říkali, že by to neřešili, že ty nové tlumiče se nedají nebo nemají měřit hned po tom co se tam dají... Ale kdo ví, fakt to nechápu.
Je možné, že by se ty tlumiče nějak rozbily kvůli něčemu? Silentbloky zadní nápravy jsou OK.
Nechci s tím právě jet hned tam, co mi byla oprava prováděna, protože chci nejdřív zjistit příčinu, abych případně mohl reklamovat. Ale nikde mi prostě nikdo nic neřekne.
Nové jsou tedy: čepy řízení, tyčka stabilizátoru a silentbloky ramen.
Možnosti: Čepy ramen, axiální táhla, příčný stabilizátor, uložení stabilizátoru.
Děkuji za radu, snad najdu někoho, kdo na to příjde a udělá - už se mi chce zvracet z toho, jak jsou ve většině servisů neschopní přijít na to, kde je závada...
Naozaj zvlastna oprava, keby som vyberal ramena tak vymenim aj capy, nie len silentbloky. No asi boli OK ked to nechali tak.
Axialne tiahla sice odchadzaju ako prve ale pri vymene nie je mozne nevsimnut si ked su rozbite - asi su OK.
Ja mam v predu polrocne Kayaby a pri merani mali 58% .
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
Já jsem měl vždycky trochu pochybnosti o tom měření tlumičů. Provozovatel takového zařízení si pochopitelně má tendenci přát, aby to ukázalo "nutnost výměny"....
Myslím, že jak jsou na tom tlumiče, člověk docela dobře pozná i bez přístrojů - jestli auto sedí v zatáčkách, brzdí a jestli kola neskáčkou při hrabání (je samozřejmě potřeba vypnout esp).
Když už jsou úplně KO, projeví se to tak, že příslušná část skáče se zákmity jako na trampolíně.
Nebo je vyndat a skusit si ručně, jak jdou. Měly by klást rovnoměrný a znatelný odpor.
Myslím, že jak jsou na tom tlumiče, člověk docela dobře pozná i bez přístrojů - jestli auto sedí v zatáčkách, brzdí a jestli kola neskáčkou při hrabání (je samozřejmě potřeba vypnout esp).
Když už jsou úplně KO, projeví se to tak, že příslušná část skáče se zákmity jako na trampolíně.
Nebo je vyndat a skusit si ručně, jak jdou. Měly by klást rovnoměrný a znatelný odpor.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique
-
- Junior member
- Příspěvky: 187
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem byl v servisu, mechanik to prohlizel a take ma podezreni na ulozeni stabilizatoru. Lec to jeste na lagune nedelal a tak bych vas chtel pekne poprosit o nejaky blizsi popis opravy jak pise hrnecek. Moc prosim, predal bych to mechanikovi, at tim netravi celej den.
A kdyz to nezabere, tak si koupim spunty do usi
Nebo trabanta.
A kdyz to nezabere, tak si koupim spunty do usi
Nebo trabanta.
laguna II, 2001, 1,9dci
Jak píše Šamša.. http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 834#296834petrskr píše:Tak jsem byl v servisu, mechanik to prohlizel a take ma podezreni na ulozeni stabilizatoru. Lec to jeste na lagune nedelal a tak bych vas chtel pekne poprosit o nejaky blizsi popis opravy jak pise hrnecek. Moc prosim, predal bych to mechanikovi, at tim netravi celej den.
A kdyz to nezabere, tak si koupim spunty do usi
Nebo trabanta.
Je to práce opravdu naprd, ale dá se to i s nasazenými McPhersony na autě, jen sundat kola.. Ovšem, dopředu ho připrv na nutnost ulevit si nadáváním, aby Ti vzteky nebouchal kladivem do auta
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů