Bouchání na přední nápravě

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

komi_85
Junior member
Příspěvky: 222
Registrován: pát lis 28, 2008 17:38
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak kdo poradite asi nikdo :-(

Příspěvek od komi_85 » čtv bře 25, 2010 22:26

Aldamore píše:Tak ani nevím jak už to napsat, v Renaultu mě znají už jako inventář a díly přední nápravy jsme už měnili snad dvakrat dokola, ani nebudu popisovat co mě to stalo. Teď ale k tomu co to dělá, občas to klepne na malé díře či nerovnosti a to hlavně v zatáčce levé (není pravidlem), když do ní vjedu pod plynem tak to jokoby pravidelně bouchá-klepa, (poloosa má vyměněný HM kloub) ta to asi nebude, další co to dělá když projedu nevim jak to nazvat prostě houpakem (plynula prohluběň) tak jokoby na leve straně o něco dře kolo, ale v podběhu po tom nikde ani stopa žadné odřeniny nic. Jediné co mě napada, že je ještě něco s tyčí řízení (servo) ne tyčky tam je jedna možnost, že se vychodil vymezovací kroužek co drží hřeben a klepe to tam, ale to by zase klepalo pořád, mě to klepe jen nahodně. Poraďte kdo víte co tam ještě může klepat. Děkuji za Vaše názory.
myslím že by to mohly být vytlučené silentbloky na příčným stabilizátoru, taky mi to dělá, když přejedu nerovnosti tak takový tupý a nepříjemný rány. Mechanik ze zhora sáhl na příčný stabilizátor a zahýbal s ním a rány se ozvaly. Cena dílu je 900Kč za oba, musí se koupit dva, ale oprava bude pořádnej ranec, musí ven celá náprava, nebo jí alespoň pustit dolů. Je tam přístup jak k penězům.

Aldamore
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: stř zář 03, 2008 11:31
Bydliště: Liberec

Re: Tak kdo poradite asi nikdo :-(

Příspěvek od Aldamore » čtv bře 25, 2010 22:39

komi_85 píše:
Aldamore píše:Tak ani nevím jak už to napsat, v Renaultu mě znají už jako inventář a díly přední nápravy jsme už měnili snad dvakrat dokola, ani nebudu popisovat co mě to stalo. Teď ale k tomu co to dělá, občas to klepne na malé díře či nerovnosti a to hlavně v zatáčce levé (není pravidlem), když do ní vjedu pod plynem tak to jokoby pravidelně bouchá-klepa, (poloosa má vyměněný HM kloub) ta to asi nebude, další co to dělá když projedu nevim jak to nazvat prostě houpakem (plynula prohluběň) tak jokoby na leve straně o něco dře kolo, ale v podběhu po tom nikde ani stopa žadné odřeniny nic. Jediné co mě napada, že je ještě něco s tyčí řízení (servo) ne tyčky tam je jedna možnost, že se vychodil vymezovací kroužek co drží hřeben a klepe to tam, ale to by zase klepalo pořád, mě to klepe jen nahodně. Poraďte kdo víte co tam ještě může klepat. Děkuji za Vaše názory.
myslím že by to mohly být vytlučené silentbloky na příčným stabilizátoru, taky mi to dělá, když přejedu nerovnosti tak takový tupý a nepříjemný rány. Mechanik ze zhora sáhl na příčný stabilizátor a zahýbal s ním a rány se ozvaly. Cena dílu je 900Kč za oba, musí se koupit dva, ale oprava bude pořádnej ranec, musí ven celá náprava, nebo jí alespoň pustit dolů. Je tam přístup jak k penězům.

Kousek vpredu jsem psal ze je to cca 14 dni co mi je v renault servisu dali nove a ranec to nebyl, uz mam mnozstevni slevu za praci na predni naprave :)

Am

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Re: Tak kdo poradite asi nikdo :-(

Příspěvek od Hrnecek » čtv bře 25, 2010 22:46

komi_85 píše:
Aldamore píše:Tak ani nevím jak už to napsat, v Renaultu mě znají už jako inventář a díly přední nápravy jsme už měnili snad dvakrat dokola, ani nebudu popisovat co mě to stalo. Teď ale k tomu co to dělá, občas to klepne na malé díře či nerovnosti a to hlavně v zatáčce levé (není pravidlem), když do ní vjedu pod plynem tak to jokoby pravidelně bouchá-klepa, (poloosa má vyměněný HM kloub) ta to asi nebude, další co to dělá když projedu nevim jak to nazvat prostě houpakem (plynula prohluběň) tak jokoby na leve straně o něco dře kolo, ale v podběhu po tom nikde ani stopa žadné odřeniny nic. Jediné co mě napada, že je ještě něco s tyčí řízení (servo) ne tyčky tam je jedna možnost, že se vychodil vymezovací kroužek co drží hřeben a klepe to tam, ale to by zase klepalo pořád, mě to klepe jen nahodně. Poraďte kdo víte co tam ještě může klepat. Děkuji za Vaše názory.
myslím že by to mohly být vytlučené silentbloky na příčným stabilizátoru, taky mi to dělá, když přejedu nerovnosti tak takový tupý a nepříjemný rány. Mechanik ze zhora sáhl na příčný stabilizátor a zahýbal s ním a rány se ozvaly. Cena dílu je 900Kč za oba, musí se koupit dva, ale oprava bude pořádnej ranec, musí ven celá náprava, nebo jí alespoň pustit dolů. Je tam přístup jak k penězům.
Lžou Ti, uložení stabil. jde vyměnit bez demontáže nápravy, trvá to šikovnému mechanikovi v neznačkovým servisu cca 1,5 hod práce. Stačilo mu sundat kolo. Lépe to jde se sundaným tlumičem...
(Pokud tedy myslíme oba to samé)...
:arrow: http://sklad.obrazku.cz/obr347632_DSC00088.JPG
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Rosta
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 15, 2005 18:58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rosta » čtv bře 25, 2010 22:52

a není to ten tlumič ? Zet3 měl to samé jak tady čtu. A tlumič to může dělat.
Renault 25 2.0, Renault 25 r.v. 91 baccara 2.9 V6,R25 V6 Turbo phII,Renault laguna r.v. 94 2.2 D, Renault Laguna II, r.v. 2001, 1.8 16V LPG, výbava Expression

Aldamore
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: stř zář 03, 2008 11:31
Bydliště: Liberec

zahada snad rozlustena

Příspěvek od Aldamore » pát bře 26, 2010 14:15

Tak jsem dneska o tom zacal dumat, jak to poresim, no a jednoduse jsem zajel na STK dal technikoj kilco at to zvedne na ty jejich hejbaci desky a zjisteni je pro mne docela sokujici, je to tycka stab. i kdyz pred 2 mesici nova :( no nevim nevim, tak cestou do kanclu volam do servisu a ze prej to neni mozny, inu stanese vada materialu, tak volam jeste mechanika a odpoved me dostala pri oznameni, ze je to ta tycka, je odpoved "proc bych to kontroloval kdyz je tam dva mesice" to me dostalo, nemam co k tomu rici, odpoledne , nebo zitra tam dam novou a uvidime. Zatim Dikes

Aldamore
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: stř zář 03, 2008 11:31
Bydliště: Liberec

Tak asi vyreseno :(

Příspěvek od Aldamore » ned bře 28, 2010 11:36

Tak uz je asi jasno co dela ty neprijemne zvuky pri prujezdu levou zatackou na pravem kole, troufam si rici ze je to rizeni na tyci rizeni je pri jejim uplnem vytazeni je vule a pri poklepu rukou je to ono (to bouchani). A ted to hlavni nemate nekdo zkusenost s moznou opravou, vymena je jednoducha v renaultu 22kKc to me tedy nejak netahne a na srotaku to muze byt 50/50 ze to bude taky vytlucene. Dikes Alda

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » ned bře 28, 2010 11:41

V Elitu stojí celé řízení cca 15.000 Kč :( Na vrak.bych se moc neobracel, jak píšeš je šance že trefíš stejně vadný kus. Spíš bych eventuálně zkusil někoho kdo osobně rozprodává svoji Lagu na díly, očekával bych přece jen lehce solidnější jednání...
EDIT:oprava, stojí 16.300, ale nevím, zda v ceně není záloha na starý díl. Obj.č.0.051519 , výrobce Spidan. Ale, jelikož chtějí vrátit staré řízení, znamená to(selským rozumem), že ho někde někdo dokáže opravit. Teď už jen objevit kde a kdo...
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Aldamore
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: stř zář 03, 2008 11:31
Bydliště: Liberec

rizeni bouchani

Příspěvek od Aldamore » ned bře 28, 2010 11:45

Nicmene v renaultu maji i repase, takze to opravit pujde, jen hledam zda se nekdo do toho nepustil. Alda

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Re: rizeni bouchani

Příspěvek od Hrnecek » ned bře 28, 2010 11:51

Aldamore píše:Nicmene v renaultu maji i repase, takze to opravit pujde, jen hledam zda se nekdo do toho nepustil. Alda
A vymontovat Tvé řízení a dát ho opravit, se jim asi nechce, což???
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

IgorGSM
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: sob říj 03, 2009 20:34

Příspěvek od IgorGSM » pon bře 29, 2010 11:34

Tak vcera som zmakol vymenu ramien napravy, gulovych capov riadenia a stabilizatorov a Laguna fici ako nova. Ziadne buchanie, klepanie ani ine zvuky.
Robil som to doma pred barakom na chodniku a auto na zdvihaku a s tatom sme to mali hotove za 9hodin. Tie ramena isli uplne zle von.
Cena dielov:
Rameno napravy: 50€
Gulovy cap riadenia: 19€
Stabilizator: 27€
Vsetko znacka FEBI

Keby niekto mal zaujem o popis ako na to tak dajte vediet a hodim sem nejaky popis.

komi_85
Junior member
Příspěvky: 222
Registrován: pát lis 28, 2008 17:38
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak kdo poradite asi nikdo :-(

Příspěvek od komi_85 » pon bře 29, 2010 14:40

Hrnecek píše: Lžou Ti, uložení stabil. jde vyměnit bez demontáže nápravy, trvá to šikovnému mechanikovi v neznačkovým servisu cca 1,5 hod práce. Stačilo mu sundat kolo. Lépe to jde se sundaným tlumičem...
(Pokud tedy myslíme oba to samé)...
:arrow: http://sklad.obrazku.cz/obr347632_DSC00088.JPG
Jj to sme zkoušeli, sundat jenom kolo, ale stejně se mechanik na ten šroub co je už jako by pod podlahou nedostal. Neměl na to ten tvůj mechanik nějaký speciální pazmekt. Já sem se na to v renaultu neptal, jen sem se díval do opravárenskýho manuálu a v něm je právě, že musí celá náprava ven. Díky

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » pon bře 29, 2010 16:50

Neměl na to nic spešl, jen šikovný prsty kasaře a klíč(číslo nevím :oops: ) Fakt to jde, věř mi..Vztekal se u toho děsně, ale zmákl to... Šamša potvrdí, taky mu to ten klučina dělal...
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte bře 30, 2010 01:14

Hrnecek píše:Neměl na to nic spešl, jen šikovný prsty kasaře a klíč(číslo nevím :oops: ) Fakt to jde, věř mi..Vztekal se u toho děsně, ale zmákl to... Šamša potvrdí, taky mu to ten klučina dělal...
Ten zadní šroub se jen povolí o několik závitů, ten třmen má výřez.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

lloyd12
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: čtv dub 01, 2010 19:34

Příspěvek od lloyd12 » pon dub 05, 2010 21:27

caute chalani,

Tak som zistil po vymene capov riadenia, ze tam stale nieco bucha.
Po mojom patrani som zistil vybite tycky stabilizatora, tie som menil teraz cez vikend. Vysledok je lepsi,ale stale su tam tupe rany pri prejazde nerovnostami, majna pri "spadnuti kolesa smerom dole". No kazdopadne som maturoval a skumal a hladal a nasiel som este volu v tyci stabilizatora - ked nim zakyvem za spodny cap tycky stabilizatora smerom k motoru. Cize guma bude v haji, aj ked na pohlad sa nezda..

nemate nejaky navod ako na tie priecne stabilizatory - gumu?Je mi jasne, ze povolit koleso a dat ho dole, ale:

- staci mat auto na zdvihaku iba jednu stranu, ci lepsie obe?
- Nenapruzi to velmi, nie je treba tu tyc stabilizatora tlacit dole ako pri vymene a osadzani stabilizacnej tycky -kosticky?
- ako to najlepsie a najjednoduchsie povolit tie skrutky co drzia ten zelezny bazmek , ktory zviera priecny stab. - gumu?

skusil by som to rad doma,uz som co to vymenil aj na Lagune, aj na Meganikovi, ale nerad by som zostal s rozobratym autom pred barakom :-)

dik moc

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte dub 06, 2010 00:47

Nejlépe je to na zvedáku a s odpojenými tyčkami stabilizátoru, přístup je tam nahouby, ale s malou golou se tam dostaneš. Jinak nad těmi třmeny jsou technologické záslepky, tak v nouzi nejvyšší poodhrnout(docela oříšek) koberec a je k tomu lepší přístup z vrchu. Nezapomenout před montáží namazat otvor gumového silentbloku vazelínou. Také dát pozor, aby kolíček plastové kostky pod siletbločkem, zapadl do svého otvoru v nápravnici(aretace).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

lloyd12
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: čtv dub 01, 2010 19:34

Příspěvek od lloyd12 » stř dub 07, 2010 23:51

no jasne, ze na zdvihaku, ale ty asi myslis na zdvihaku kde je zdvihnute cele auto, ze? nie len jedno koleso... ci?
skusim na to pozriet cez vikend, gumy su uz objednane, tak to snad nejako pojde :-)

dik za odpoved!
Laguna II , 1.9dci,
79kW, 2001

Miroslav Beníšek
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát lis 23, 2007 15:31

Příspěvek od Miroslav Beníšek » sob dub 10, 2010 15:33

Vidím, že se tu debatuje ještě na toto téma. Tento problém s boucháním na který nepřišel ani servis jsem nakonec přišel sám. Po výměně všeho možného jsem zjistil, že je prasklý konec pružiny a klepe do misky na tlumiči. A protože je uložený v nějakém gumovém pouzdře nemohl vypadnout a klepal a klepal...... Tak jestli má ještě někdo tento problém, než začnete s drahýma opravama koukněte nejdříve na pružinu. Respektive na konec pružiny, který se opírá o misku. Stačí vyheverovat auto u kola které to dělá a rukou to zkontrolovat.

petrskr
Junior member
Příspěvky: 187
Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrskr » stř kvě 19, 2010 19:06

Mam nove cepy, tyce rizeni a nechal jsem si vymenit silentbloky ramen. Tupe rany se ozyvaji porad. Byl jsem dnes v jinem servisu nez mi to delali a rikali, ze je tam mozna napravnice nejak spatne. Je napravnice take ulozena v silentblocich? Je rameno k napravnici prichycene silentbloky?
Rany se na zvedaku ozyvaly pri hybani s prednimi koly (takova ta vychytavka jak macka tlacitko a kola se hybou sem tam.

Diky, uz jsem z toho bouchani fakt na....ej a chci jet do servisu s nevim konkretnim...
laguna II, 2001, 1,9dci

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř kvě 19, 2010 20:31

petrskr píše:Mam nove cepy, tyce rizeni a nechal jsem si vymenit silentbloky ramen. Tupe rany se ozyvaji porad. Byl jsem dnes v jinem servisu nez mi to delali a rikali, ze je tam mozna napravnice nejak spatne. Je napravnice take ulozena v silentblocich? Je rameno k napravnici prichycene silentbloky?
Rany se na zvedaku ozyvaly pri hybani s prednimi koly (takova ta vychytavka jak macka tlacitko a kola se hybou sem tam.

Diky, uz jsem z toho bouchani fakt na....ej a chci jet do servisu s nevim konkretnim...
Ked zdvihnes jedno predne koleso a zalomcujes nim (tocis ako volantom) tak urcite nie je nikde vola? Priamo na riadeni su axialne tiahla a na konci gulove klby ak si to vsetko vymenil (4 kusy) uz tam nemoze byt vola. Pises ze ze mas nove silentbloky na ramenach, zrejme aj nove gulove capy na ramenach (?) - ak su aj tie vymenene uz tam nemoze byt problem.
Za jazdy este moze klepat priecny stabilizator - bud niektory zo 4 klbov alebo v stabilizator v ulozeni (2ks). Ked na stabilizatore odskrutkujes niektory spoj lahko zistis v akom stave su klby aj ulozenia stabilizatora (vidis z boku na obidvoch stranach).
Problem moze byt aj v hornom ulozeni tlmicov (tupe klepanie myslim ze len za jazdy). Stav sa da skontrolovat az po odskrutkovani "podlozky" hore na tlmici ktora ulozenie prekryva (kolesa na zemi, uvolnis pruzinu), moze byt roztrhnuta guma ulozenia.
Odpoved na tvoje otazky: napravnica sice ma v predu pod vzperami silentbloky (myslim) ale v tom by som problem nehladal, vzadu je priskrutkovana pevne. Ramena su k napravnici pripevnene 2 silentblokmi ale tie pises ze mas vymenene.

petrskr
Junior member
Příspěvky: 187
Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrskr » stř kvě 19, 2010 23:56

Já bohužel nemám možnost si auto pořádně zvednout a všechno vyzkoušet.
Jsem z toho trošku jelen a už nevím, kam s tím mám jet.

Příjde mi divný, že v servisu prostě vyměnili silentbloky a nevšimli si, že to mlátí dál. Nechápu. Zaměřím se na to co píšeš. Myslím, že uložení tlumičů to nebude, jak říkám, ty jsou nové (rok).

Co dál nechápu už vůbec, jsou zadní tlumiče. Ty tam byly také dávané spolu s předními před rokem. Nedávno jsem jel na měření. Přední 92 %, zadní 56 %.
Tak jsem je vyreklamoval, dali mi nové. Před týdnem.

Dnes jsem byl znovu na měření, a přední 92 %, zadní 48 %! Na měření (jinde než co mi je dávali) mi říkali, že by to neřešili, že ty nové tlumiče se nedají nebo nemají měřit hned po tom co se tam dají... Ale kdo ví, fakt to nechápu.

Je možné, že by se ty tlumiče nějak rozbily kvůli něčemu? Silentbloky zadní nápravy jsou OK.

Nechci s tím právě jet hned tam, co mi byla oprava prováděna, protože chci nejdřív zjistit příčinu, abych případně mohl reklamovat. Ale nikde mi prostě nikdo nic neřekne.

Nové jsou tedy: čepy řízení, tyčka stabilizátoru a silentbloky ramen.
Možnosti: Čepy ramen, axiální táhla, příčný stabilizátor, uložení stabilizátoru.

Děkuji za radu, snad najdu někoho, kdo na to příjde a udělá - už se mi chce zvracet z toho, jak jsou ve většině servisů neschopní přijít na to, kde je závada... :cry:
laguna II, 2001, 1,9dci

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » čtv kvě 20, 2010 07:32

petrskr píše:Já bohužel nemám možnost si auto pořádně zvednout a všechno vyzkoušet.
Jsem z toho trošku jelen a už nevím, kam s tím mám jet.

Příjde mi divný, že v servisu prostě vyměnili silentbloky a nevšimli si, že to mlátí dál. Nechápu. Zaměřím se na to co píšeš. Myslím, že uložení tlumičů to nebude, jak říkám, ty jsou nové (rok).

Co dál nechápu už vůbec, jsou zadní tlumiče. Ty tam byly také dávané spolu s předními před rokem. Nedávno jsem jel na měření. Přední 92 %, zadní 56 %.
Tak jsem je vyreklamoval, dali mi nové. Před týdnem.

Dnes jsem byl znovu na měření, a přední 92 %, zadní 48 %! Na měření (jinde než co mi je dávali) mi říkali, že by to neřešili, že ty nové tlumiče se nedají nebo nemají měřit hned po tom co se tam dají... Ale kdo ví, fakt to nechápu.

Je možné, že by se ty tlumiče nějak rozbily kvůli něčemu? Silentbloky zadní nápravy jsou OK.

Nechci s tím právě jet hned tam, co mi byla oprava prováděna, protože chci nejdřív zjistit příčinu, abych případně mohl reklamovat. Ale nikde mi prostě nikdo nic neřekne.

Nové jsou tedy: čepy řízení, tyčka stabilizátoru a silentbloky ramen.
Možnosti: Čepy ramen, axiální táhla, příčný stabilizátor, uložení stabilizátoru.

Děkuji za radu, snad najdu někoho, kdo na to příjde a udělá - už se mi chce zvracet z toho, jak jsou ve většině servisů neschopní přijít na to, kde je závada... :cry:
K kufri mas zdvihak, vies jedno koleso zdvihnut.
Naozaj zvlastna oprava, keby som vyberal ramena tak vymenim aj capy, nie len silentbloky. No asi boli OK ked to nechali tak.
Axialne tiahla sice odchadzaju ako prve ale pri vymene nie je mozne nevsimnut si ked su rozbite - asi su OK.
Ja mam v predu polrocne Kayaby a pri merani mali 58% :wink: .

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » čtv kvě 20, 2010 12:13

Já jsem měl vždycky trochu pochybnosti o tom měření tlumičů. Provozovatel takového zařízení si pochopitelně má tendenci přát, aby to ukázalo "nutnost výměny"....

Myslím, že jak jsou na tom tlumiče, člověk docela dobře pozná i bez přístrojů - jestli auto sedí v zatáčkách, brzdí a jestli kola neskáčkou při hrabání (je samozřejmě potřeba vypnout esp).
Když už jsou úplně KO, projeví se to tak, že příslušná část skáče se zákmity jako na trampolíně.
Nebo je vyndat a skusit si ručně, jak jdou. Měly by klást rovnoměrný a znatelný odpor.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

petrskr
Junior member
Příspěvky: 187
Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrskr » pon kvě 24, 2010 20:29

Tak jsem byl v servisu, mechanik to prohlizel a take ma podezreni na ulozeni stabilizatoru. Lec to jeste na lagune nedelal a tak bych vas chtel pekne poprosit o nejaky blizsi popis opravy jak pise hrnecek. Moc prosim, predal bych to mechanikovi, at tim netravi celej den.

A kdyz to nezabere, tak si koupim spunty do usi :)

Nebo trabanta.
laguna II, 2001, 1,9dci

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » pon kvě 24, 2010 20:40

petrskr píše:Tak jsem byl v servisu, mechanik to prohlizel a take ma podezreni na ulozeni stabilizatoru. Lec to jeste na lagune nedelal a tak bych vas chtel pekne poprosit o nejaky blizsi popis opravy jak pise hrnecek. Moc prosim, predal bych to mechanikovi, at tim netravi celej den.

A kdyz to nezabere, tak si koupim spunty do usi :)

Nebo trabanta.
Jak píše Šamša.. http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 834#296834
Je to práce opravdu naprd, ale dá se to i s nasazenými McPhersony na autě, jen sundat kola.. Ovšem, dopředu ho připrv na nutnost ulevit si nadáváním, aby Ti vzteky nebouchal kladivem do auta :lol:
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

petrskr
Junior member
Příspěvky: 187
Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrskr » pon kvě 24, 2010 21:23

Tak jo :)
to asi bude nadavat, pan je trochu nerv. Myslim, ze nadava vzy kdyz mi neco spravuje :)
resp. Nadava na renaulty... Tak snad me neposle do haje, kdyz mu budu chtit dopredu poradit.

Diky moc za vsechny rady, dam vedet jak jsem dopadl.
laguna II, 2001, 1,9dci

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů