Bouchání na přední nápravě
Moderátor: Moderators General
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Nemyslím, že by se Laguna nějak vymykala co se týče přístupnosti a vyměnitelnosti komponentů. Jestli kouří, tak mu kup kuřivo a navař kafe.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Junior member
- Příspěvky: 187
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nekouří, je to sportovec
Dnes jsem byl znovu na testu zadních tlumičů, v Bestdrive, a ukázalo to úplně šílené hodnoty - cca 30 % na zadních tlumičích.
Ty jsou tedy asi 14 dní nové a zřejmě to tlumiči nebude, protože ty, co jsem původně reklamoval, jsou prý v pořádku.
Je možné, že by při měření tlumičů hrály roli unavené pružiny? Mám najeto 160 000 a zadní pružiny jsou původní...
Co jiného by ještě mohlo mít vliv?
Příjde mi, že jdou prostě zezadu rány a je to hrozně tvrdé a skáče. Silentbloky zadní náprvy jsou měněné.
POMOC
Dnes jsem byl znovu na testu zadních tlumičů, v Bestdrive, a ukázalo to úplně šílené hodnoty - cca 30 % na zadních tlumičích.
Ty jsou tedy asi 14 dní nové a zřejmě to tlumiči nebude, protože ty, co jsem původně reklamoval, jsou prý v pořádku.
Je možné, že by při měření tlumičů hrály roli unavené pružiny? Mám najeto 160 000 a zadní pružiny jsou původní...
Co jiného by ještě mohlo mít vliv?
Příjde mi, že jdou prostě zezadu rány a je to hrozně tvrdé a skáče. Silentbloky zadní náprvy jsou měněné.
POMOC
laguna II, 2001, 1,9dci
Jo mě pomohla až výměna pružin. Taky jsem to měl, jako kdybych jezdil žebřiňákem, dal jsem komplet tlumiče, nepomohlo a až po výměně komplet pružin je to ok. Dával jsem PRO-KIT od Eibachu. Snížený podvozek o cca 2,5 cm.
http://www.eibach.cz/vypis.php?par_id=1107&cat_id=1109
Auto je jistější, nenaklání se v zatáčkách při zachování jízdního komfortu standartních pružin. Za sebe můžu doporučit...
http://www.eibach.cz/vypis.php?par_id=1107&cat_id=1109
Auto je jistější, nenaklání se v zatáčkách při zachování jízdního komfortu standartních pružin. Za sebe můžu doporučit...
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
jenže díky tomu, že mají akci, koupíš komplet pružiny za 5500 i s dopravou... Pružiny např. Lesjofors stojí 3500 Kč 1ks přední...to jest 7000 Kč na předek a 2200/ks zadní... takže celkem pěkných 11.500 Kč.. Pokud koupíš levné polské šunty, pohodlí se nedočkáš, to tě ubezpečuju, mám to totiž díky bývalému mechanikovi za sebou... Skoro rok od výměn pružin u něho jsem k němu jezdil a stěžoval si na nestabilní auto, nepohodlnou jízdu, pokaždé to zvedl, okoukl, řekl ne vše je ok, to si musíš zvyknout... Až díky Šamšovi jsem našel nového frajera, který Lagunku tak dlouho obcházel,až našel jak jsou obě "měněné" pružiny vyosené tak, že každá drhla o plastový podběh a ještě měly o závit míň, než by mělo bejt.. Smutný je, že za ten rok jsem udělal komplet generálku přední nápravy-všechny tyče, čepy,silentbloky, ramena jsem postupně preventivně měnil, snažíce se odstranit cukání volantem...no dělaly to pružiny, měnil jsem už vzteky i tlumiče po půl roce a najetých 30.000 km.... Jo, chybama se člověk učí..teď už přední nápravu znám azpaměť, pánbůh zaplať za Mirečka, který je mechanik jenž svou práci dělá nejen pro peníze, ale že ho to baví..a na výsledku je to vždy znát.....
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
-
- Junior member
- Příspěvky: 187
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No já jsem myslel spíš pružiny jako třeba tyhle http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... uct=207647
Myslel jsem původně koupit jen zadní, ale dřív než se začne vyměnovat uložení stabilizátoru by možná bylo dobré zkusit ty pružiny...
Myslel jsem původně koupit jen zadní, ale dřív než se začne vyměnovat uložení stabilizátoru by možná bylo dobré zkusit ty pružiny...
laguna II, 2001, 1,9dci
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Abys nebyl tam kde seš teď.petrskr píše:Žebřiňák je to správné slovo
Zadek prostě skáče a mlátí. Sportovní pružiny asi kupovat nebudu, chci co nejlevnější. Nevím tedy, jestli i přední bouchání nemůže být od pružin...
Asi by to chtělo vyzkoušet.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Junior member
- Příspěvky: 187
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak uložení stabilizátoru vyměněno. Zatím jsem jel jen od pána do práce, asi 500 m a zdá se mi to OK. I s prací to stálo 1 500, ale samozřejmě je laguna to nejhorší auto a už to nikdy dělat nechce.
Díval se i na zadek a nenašel tam nic, co by mohlo dělat zvuky. Mě příjde, že to zvuky dělá, ale je pravda, že i když s tím autem fakt lomcuju, tak se neozývá nic. Možná mlátí něco uvnitř... Dekl kufru... ? Musím to vypozorovat.
Teď už to půjde, když nebude (doufám) mlátit předek.
Jinak mám radost z té ceny - 1 500 (1 000 2 ks uložení, 500 práce) je nádhera - až mi to bylo trapné.
Díval se i na zadek a nenašel tam nic, co by mohlo dělat zvuky. Mě příjde, že to zvuky dělá, ale je pravda, že i když s tím autem fakt lomcuju, tak se neozývá nic. Možná mlátí něco uvnitř... Dekl kufru... ? Musím to vypozorovat.
Teď už to půjde, když nebude (doufám) mlátit předek.
Jinak mám radost z té ceny - 1 500 (1 000 2 ks uložení, 500 práce) je nádhera - až mi to bylo trapné.
laguna II, 2001, 1,9dci
Vzadu mi taky cosi klepe, ale je to uvnitř a dodneška jsem nezjistil co...ale až to najdu, tak to poletí jak řízená střelapetrskr píše:Tak uložení stabilizátoru vyměněno. Zatím jsem jel jen od pána do práce, asi 500 m a zdá se mi to OK. I s prací to stálo 1 500, ale samozřejmě je laguna to nejhorší auto a už to nikdy dělat nechce.
Díval se i na zadek a nenašel tam nic, co by mohlo dělat zvuky. Mě příjde, že to zvuky dělá, ale je pravda, že i když s tím autem fakt lomcuju, tak se neozývá nic. Možná mlátí něco uvnitř... Dekl kufru... ? Musím to vypozorovat.
Teď už to půjde, když nebude (doufám) mlátit předek.
Jinak mám radost z té ceny - 1 500 (1 000 2 ks uložení, 500 práce) je nádhera - až mi to bylo trapné.
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
-
- Experienced member
- Příspěvky: 855
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
mě se taky ozývá bouchání zezadu a zjistil jsem, že to dělají tlumiče. když s autem hýbu já tak je ticho, jak se rozjedu začne to bouchat. poznal jsem to tak, že jsem jeden tlumič vyndal a zjistil, že při stlačení a puštění je tam malá vůle. no a to se při jízdě roznáší do kastle...
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
-
- Junior member
- Příspěvky: 187
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem pružiny neměnil. Popíšu zde mou anabázi:
1. Klepání na přední nápravě
Návštěva servisu ATU, test tlumičů, přední cca 90, zadní cca 50–60, dle automechanika "jalové"
2. Návštěva servisu kde mi tlumiče měnili asi před rokem
Reklamace, výměna za nové (vše zdarma), výměna silentbloků v ramenech
Přední náprava klepe dál, k tomu začla klepat i zadní. Opětovná návštěva servisu s informací, že vepředu asi klepe uložení stabilizátoru, zezadu že žádné klepání není slyšet.
3. Návštěva jiného servisu kde proběhla výměna uložení stabilizátoru – předek už neklepe
4. Návštěva ATU a BESTDRIVE měření tlumičů - zadní (nové) cca 28 % – samozřejmě bez jakékoliv rady nebo že by to nějak zkoumali...
5. Návštěva veletrhu Autotec – pán od stánku firmy CARTEC která vyrábí testery tlumičů a brzdy říká, že tlumiče jsou OK i při 30 % (pokud nevykazují žádné známky poškození), že se tlumič zajíždí 10 000 km. Jen se nesmí výrazně lišit levý a přední dané nápravy (myslím ale, že do 20 % je ještě odchylka v normě).
6. Nějaký čas smíření s tím, že se tlumiče zajedou
7. Už to nejde, rány ze zadu čím dál tím víc nanervyjdoucí.
8. Včera - Návštěva servisu kde jsem původně tlumiče reklamoval. Původní prý v pořádku (ty co ukazovaly 50 60 %)- budiž.
9. Dnes - Projížďka s mechanikem, uznal, že něco není v pořádku, výměna za původní, odeslání nových na reklamaci
10. Už je to OK
Teď se uvidí, jak to dopadne. Pokud na reklamaci ty nové tlumiče neuznají, asi po mě budou chtít peníze... Ale proč platit nové, když u těch původních vlastně nebyl důvod k reklamaci, protože naměřené hodnoty, což mi i potvrdili dnes v servisu, nejsou důvodem k reklamaci a tlumiče známky poškození nevykazovaly?
Ty nové tlumiče se projevovaly kromě bouchání i při úplně pomalé jízdě také raním vrzáním.
Nějak to dopadne, ale byl to tedy zase zážitek. Důležité je, že sám mechanik uznal, že to nejdřív bouchalo a po vrácení původních to bouchat přestalo.
Chci hlavně říct, že je to opravdu děs - nikde neporadí, nic neřeknou... A to jsem byl prosím v servisech jako ATU, BESTDRIVE, servis kde jsem tlumiče reklamoval je dokonce pneuservis roku. Zde jsem jindy spokojený, ale tohle se moc nepovedlo.
Potvrdil jsem si ale, že je lepší v servisu jen popsat příznaky závady a ne se jim snažit pomoct nebo navést, jako já na silentbloky ramen nebo jindy na silentbloky motoru... Opraví to, co jim řeknete, ale klidně vám předají auto s přetrvávající závadou. I když někdy naopak řeknete, co mají udělat a oni to stejně neudělají a zase odjedete i se závadou pryč. To bych se ale mohl rozepsat víc.
Každopádně často zde čtu doporučení, aby si někdo nechal měnit tlumiče když má 50 % atd. Podle mých zkušeností a informací lidí z oboru se kterými jsem se setkal, to opravdu nutné není.
1. Klepání na přední nápravě
Návštěva servisu ATU, test tlumičů, přední cca 90, zadní cca 50–60, dle automechanika "jalové"
2. Návštěva servisu kde mi tlumiče měnili asi před rokem
Reklamace, výměna za nové (vše zdarma), výměna silentbloků v ramenech
Přední náprava klepe dál, k tomu začla klepat i zadní. Opětovná návštěva servisu s informací, že vepředu asi klepe uložení stabilizátoru, zezadu že žádné klepání není slyšet.
3. Návštěva jiného servisu kde proběhla výměna uložení stabilizátoru – předek už neklepe
4. Návštěva ATU a BESTDRIVE měření tlumičů - zadní (nové) cca 28 % – samozřejmě bez jakékoliv rady nebo že by to nějak zkoumali...
5. Návštěva veletrhu Autotec – pán od stánku firmy CARTEC která vyrábí testery tlumičů a brzdy říká, že tlumiče jsou OK i při 30 % (pokud nevykazují žádné známky poškození), že se tlumič zajíždí 10 000 km. Jen se nesmí výrazně lišit levý a přední dané nápravy (myslím ale, že do 20 % je ještě odchylka v normě).
6. Nějaký čas smíření s tím, že se tlumiče zajedou
7. Už to nejde, rány ze zadu čím dál tím víc nanervyjdoucí.
8. Včera - Návštěva servisu kde jsem původně tlumiče reklamoval. Původní prý v pořádku (ty co ukazovaly 50 60 %)- budiž.
9. Dnes - Projížďka s mechanikem, uznal, že něco není v pořádku, výměna za původní, odeslání nových na reklamaci
10. Už je to OK
Teď se uvidí, jak to dopadne. Pokud na reklamaci ty nové tlumiče neuznají, asi po mě budou chtít peníze... Ale proč platit nové, když u těch původních vlastně nebyl důvod k reklamaci, protože naměřené hodnoty, což mi i potvrdili dnes v servisu, nejsou důvodem k reklamaci a tlumiče známky poškození nevykazovaly?
Ty nové tlumiče se projevovaly kromě bouchání i při úplně pomalé jízdě také raním vrzáním.
Nějak to dopadne, ale byl to tedy zase zážitek. Důležité je, že sám mechanik uznal, že to nejdřív bouchalo a po vrácení původních to bouchat přestalo.
Chci hlavně říct, že je to opravdu děs - nikde neporadí, nic neřeknou... A to jsem byl prosím v servisech jako ATU, BESTDRIVE, servis kde jsem tlumiče reklamoval je dokonce pneuservis roku. Zde jsem jindy spokojený, ale tohle se moc nepovedlo.
Potvrdil jsem si ale, že je lepší v servisu jen popsat příznaky závady a ne se jim snažit pomoct nebo navést, jako já na silentbloky ramen nebo jindy na silentbloky motoru... Opraví to, co jim řeknete, ale klidně vám předají auto s přetrvávající závadou. I když někdy naopak řeknete, co mají udělat a oni to stejně neudělají a zase odjedete i se závadou pryč. To bych se ale mohl rozepsat víc.
Každopádně často zde čtu doporučení, aby si někdo nechal měnit tlumiče když má 50 % atd. Podle mých zkušeností a informací lidí z oboru se kterými jsem se setkal, to opravdu nutné není.
laguna II, 2001, 1,9dci
Ja som menil povodne zadne tlmice pri cca 140t km a podla merania v BOSCH servise mali ucinnost 33/34% ale vymenu zadnych tlmicov som riadne citil. So starymi uz v zakrutach odskakoval zadok auta po vymene to bolo uplne ine auto. Ak su merania na roznych znackach testerov rovnake, tak si myslim ze 30% je naozaj malo.petrskr píše:...
5. Návštěva veletrhu Autotec – pán od stánku firmy CARTEC která vyrábí testery tlumičů a brzdy říká, že tlumiče jsou OK i při 30 % (pokud nevykazují žádné známky poškození), že se tlumič zajíždí 10 000 km. Jen se nesmí výrazně lišit levý a přední dané nápravy (myslím ale, že do 20 % je ještě odchylka v normě).
...
Pred nedavnom som dal zmerat tlmice pol roka po vymene prednych tlmicov (Kayaba) a mali 58%, tak neviem co si mam mysliet o merani (alebo o tlmicoch?).
No asi sa neoplati vyrabat kvalitne tlmice, brasko menil na takmer novej Mazde 5 (po necelych 60t km) zadne tlmice. Po roku uz mal jeden vyteceny a tvrdi ze platil Kayaby.
Co za znacku tlmicov pouzivas?
-
- Junior member
- Příspěvky: 187
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nee, já jí věřím, určitě už mi žádný naschvály nebude dělat.
To je totiž pořád něco, fiflena:
Tyhle tlumiče se mi nelíběj, zadní okno prostě stahovat nebudu, kryt od nádrže si zapínat nechci, ten starej klínovej řemen už se mi nelíbí, toho chlazení do turba si prostě nebudu tolik pouštět, dveře ti odemknu jen když budu chtít já nebo když poprosíš... To je život s ní, ještě že má lidská přítelkyně je přesný opak
To je totiž pořád něco, fiflena:
Tyhle tlumiče se mi nelíběj, zadní okno prostě stahovat nebudu, kryt od nádrže si zapínat nechci, ten starej klínovej řemen už se mi nelíbí, toho chlazení do turba si prostě nebudu tolik pouštět, dveře ti odemknu jen když budu chtít já nebo když poprosíš... To je život s ní, ještě že má lidská přítelkyně je přesný opak
laguna II, 2001, 1,9dci
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
Měl bych jednu hloupou otázku: proč se mění táhla řízení?
Myslel jsem, že je to jen tyčka se závity na koncích, takže dokud se neohne, nemá se na ní co pokazit, ne? Kulák, kterej je tyčce nasazenej, to je jasný, ten se vytluče a musí se vyměnit, ale tyčka sama?
Díky za vysvětlení.
Myslel jsem, že je to jen tyčka se závity na koncích, takže dokud se neohne, nemá se na ní co pokazit, ne? Kulák, kterej je tyčce nasazenej, to je jasný, ten se vytluče a musí se vyměnit, ale tyčka sama?
Díky za vysvětlení.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique
Pod manzetou kde nevidis je na axialnom tiahle gulovy klb, ten sa vytlcie a ma volu.Josef HORÁK píše:Měl bych jednu hloupou otázku: proč se mění táhla řízení?
Myslel jsem, že je to jen tyčka se závity na koncích, takže dokud se neohne, nemá se na ní co pokazit, ne? Kulák, kterej je tyčce nasazenej, to je jasný, ten se vytluče a musí se vyměnit, ale tyčka sama?
Díky za vysvětlení.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 hostů