Ventilátor topení
Moderátor: Moderators General
- mabrus
- Junior member
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte dub 01, 2008 09:50
- Bydliště: Vracov
- Kontaktovat uživatele:
Ventilátor topení
Zdravím pánové, zdá se, že laguši se zdálo že dva měsíce co sem zase nic neopravoval je dlouhá doba nebo co... Mám takový problém a vzhledem k tomu, že je to laguša, tak nevím kde mám začít hledat.. Ještě včera jsem při cestě z práce domů celou dobu až do garáže topil na hezkých 24° naplno.. Dneska ráno sednu do auta a po pěti kilometrech sem si všiml toho, že je v autě nějaký moc velký klid, tak jsem ztlumil rádio a bylo absolutní ticho, ventilátor se ani nehnul, přesto, že na display digi klimy ukazovalo že by měl být větrák zapnutý na maximum... ať jsem dal jakoukoliv teplotu, manuální nebo automatické nastavení rychlosti větráku, směr proudění vzduchu, vypnul, zapnul.. nic.. větráček nevětrá... teplota motoru byla v pořádku, dokonce byla hned po těch 5 km na oněch 90° a motor byl zahřátý (předpokládám, že je to tím, že sem netopil do kabiny) takže auto jako takové bych řekl že v pořádku topí, protože když jsem dal ruku těsně před výdech větrání, tak "náporem" šel teplý vzdoušek.. je možné že jeden den až do garáže ventilátor funguje a na druhý den ráno je mimo provoz z ničeho nic ? Auto stojí přes noc v přístřešku ze tří stran uzavřeném, ale je normálně na mrazu žejo... takže co s tím ? je to větrák? uhlíky či něco takového ? stalo se to někomu ? dá se to opravit ? popř. kolik stojí větrák ?
Díky pánové
Díky pánové
Renault Laguna II 2002 1,9dCi Privilége, 88kw/120k, ABS,EBV,ESP,ASR,8xAirbag, 17" Silverstone,xenony...bla bla bla.. no kde co no, prej všechno ..
- Roland2666
- Advanced member
- Příspěvky: 305
- Registrován: pát pro 19, 2008 18:42
- Bydliště: Martin
Niečo podobné som zažil, keď som bol na diagnostike. Všetko bolo O.K. odchádzam, vonku leje ako z krhly, okná zarosené, zapnem klímu, motor teplý a......nič. Myslel som si , že ma trafí ! Proste Ticho ani vánok. Skúšal som iné funkcie klímy, prídávať, meniť ofukovanie a proste nič. Ako tak som došiel do garáže, vypnem motor , odpojím baterku, zapojím, naštartujem, zapnem klímu a !zázrak! už všetko šlo a odvtedy cca1/2 roka mi to nikdy nespravilo. Skús to na chvíľu odpojiť- možno Ti to pomôže ako mne.
<> Renault Laguna 2.2 dCi Dynamique 110 kW/ 150 PS
<> Renault Trafic 2.0 dCi Generation 84 kW/ 115 PS
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 125kW/170PS
<> Renault Trafic 2.0 dCi Generation 84 kW/ 115 PS
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 125kW/170PS
-
- Starting member
- Příspěvky: 46
- Registrován: pát lis 23, 2007 15:31
Přesně jak popisuješ se stalo i mě. Jedu ráno do práce, auto zamlžený, studený......... Po nějaké době mi je divný, že neslyším větrák, tak se kouknu na display a tam ukazuje větrák plnej výkon. Kroutil jsem vším možným a nic nepomohlo. XXXXXX odcházím do práce, co s tím zase je, vždyť jsem ještě nestačil opravit poslední poruchu a už je tu zase něco nového. K mému překvapení po práci se vše srovnalo a fungovalo jak má. Doufám, že auto jen vtipkovalo a už se to opakovat nebude.
Laguna II, 1,9dci, 88kw, r.v. 12.01, xenon, 6-kvalt........
Laguna II, 1,9dci, 88kw, r.v. 12.01, xenon, 6-kvalt........
Naprosto stejná zkušenost z neděle 4. ledna 09... Já ujel pár kiláků, v autě kvičí děti a manželka, ale po 2 km když jsem sjížděl k sámošce se už potila okna... Tak jsem rodinu vyhnal na nákup, auto vypnul, vytáhl kartu, zamkl a odemkl, vrazil kartu zpátky a problém zmizel...Miroslav Beníšek píše:Přesně jak popisuješ se stalo i mě. Jedu ráno do práce, auto zamlžený, studený......... Po nějaké době mi je divný, že neslyším větrák, tak se kouknu na display a tam ukazuje větrák plnej výkon. Kroutil jsem vším možným a nic nepomohlo. XXXXXX odcházím do práce, co s tím zase je, vždyť jsem ještě nestačil opravit poslední poruchu a už je tu zase něco nového. K mému překvapení po práci se vše srovnalo a fungovalo jak má. Doufám, že auto jen vtipkovalo a už se to opakovat nebude.
Laguna II, 1,9dci, 88kw, r.v. 12.01, xenon, 6-kvalt........
Jo, a ještě jsem si v duchu říkal, že to sem psát nebudu, že takovou pakárnu určitě nikdo nezažil...
Od té doby se mi to už nestalo...
- mabrus
- Junior member
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte dub 01, 2008 09:50
- Bydliště: Vracov
- Kontaktovat uživatele:
Děkuju za odpovědi pánové ... zdá se, že jsem se stal členem tohoto malého "klubu".. ... Lagi si dělala zase jenom blbý ftípek, asi zkouší co vydržím ... Chtěl jsem zkusit tu baterku jak bylo řečeno, ale sednul jsem po práci do auta, nastartoval a pustil se mi na plno ofuk oken, takže naštěstí všechno funguje v zimě při těchto mrazech by to bylo kruté bez topení, sedačka to moc nezachrání... Takže další pomatení smyslů Lagi.. heh.. ale když vidím, že nejsem sám, tak mě to trochu uklidnilo ... zřejmě jim mráz moc nesedí
Renault Laguna II 2002 1,9dCi Privilége, 88kw/120k, ABS,EBV,ESP,ASR,8xAirbag, 17" Silverstone,xenony...bla bla bla.. no kde co no, prej všechno ..
Nič si z toho nerobte, ja mám 2007čku, a už sa mi to stalo asi 3 krát, že sa nespustil větrák. Keď som mu ale pomohol ovládačom, tak sa rozbehol. Po stačení ale automatiky, tak sa mi to zase vrátilo na nulu. Po vypnutí a znova naštarovaní ale bežalo všetko ako má.
R-Laguna Grandtour 2,0Dci Black Edition r.v. 2014, R-Mégane CC 2,0T Dynamique Lux, r.v. 2006
- Roland2666
- Advanced member
- Příspěvky: 305
- Registrován: pát pro 19, 2008 18:42
- Bydliště: Martin
- mojinmojin
- Starting member
- Příspěvky: 86
- Registrován: sob bře 01, 2008 13:44
- Bydliště: Ostrava
Většinou v mrazech a automatickém režimu se ventilátor nespouští na plný výkon a údajně to tak má být až do nahřátí asi na 40 C potom se to rozjede na plné pecky. Pomoct se tomu dá v manuálním režimu, ale efekt je téměř neznatelný. Mi se to rozjede z promrzlého auta asi po ujetí 1,5 km. Podle servisu je to prý v pořádku.
2,2DCi Grandtour - Privileg
- Roland2666
- Advanced member
- Příspěvky: 305
- Registrován: pát pro 19, 2008 18:42
- Bydliště: Martin
To čo popisuješ Ty je v pohode, to aj mne (určite aj všetkým ostatným)sa na plné pecky rozbehne pri automatike až po chvíli, ale tu sa riešilo, že sa Ti nespustí vetrák vôbec.
<> Renault Laguna 2.2 dCi Dynamique 110 kW/ 150 PS
<> Renault Trafic 2.0 dCi Generation 84 kW/ 115 PS
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 125kW/170PS
<> Renault Trafic 2.0 dCi Generation 84 kW/ 115 PS
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 125kW/170PS
Mimochodem - při garanční roční prohlídce mi zjistili vadný odporový regulátor ventilátoru (vyměněno v záruce). Ptali se mě, jestli se mi nestávalo, že se ventilátor vůbec nespustil (viz. podrobný popis závady nahoře ve vlákně) anebo jestli mi nepřišlo, že ta vrtule nějak málo točí... Což mi občas docela přišlo - měl jsem pocit, že se v autě nemůžu nadechnout, a ono to bylo proto, že jsem se v tom aute vlastně tak trochu dusil...
No, a teď je to co se týká obměny vzduchu o dost lepší...
Prý se ten vadný odporový regulátor projevuje těmito dvěma způsoby. Takže kdo máte podobné příznaky, mrkněte i na tenhle regulátor.
No, a teď je to co se týká obměny vzduchu o dost lepší...
Prý se ten vadný odporový regulátor projevuje těmito dvěma způsoby. Takže kdo máte podobné příznaky, mrkněte i na tenhle regulátor.
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
Kde je je ten regulator? A kolko to stoji?
Mne sa minule stalo tiez presne toto, ze som po chvili co som isiel zistil ze ventilator vobec nejde aj ked ukazuje ze ide. Ked som zaparkoval, odisiel do obchodu a vratil sa tak uz vsetko slo.
Ale odtedy to tiez funguje a uz sa to nestalo.
Mne sa minule stalo tiez presne toto, ze som po chvili co som isiel zistil ze ventilator vobec nejde aj ked ukazuje ze ide. Ked som zaparkoval, odisiel do obchodu a vratil sa tak uz vsetko slo.
Ale odtedy to tiez funguje a uz sa to nestalo.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
nefunkcny ventilator
ahojte, vcera mi prestal z nicoho nic fungovat ventilator udaje na panely sa mi zobrazuju, ale zial nefunguje, je uplne ticho. nepomohlo ani vypnutie a nastartovanie po noci - stale to nejde. co by ste mi plis poradili ? vdaka
Laguna 2002, 1.9dci, 88kw
Mam ten samy problem. Nejaka rada?
Pridano:
Pote, co sem toto napsal, tak sem se jal opravit to/podivat se na to. Dojdu k autu, zanadavam si, kopnu do kola, zastrcim kartu, zkusim vetrak a hle on jde. Nekolikrat sem to poskadlil a bezi porad. Jestli se to uz nestane, jako vam tady, tak ok. Ale co kolega tady nade mnou, cim to je?.. Se tesim na to, ze me to nekde v mrazu necha s upocenym sklem v zime..
Pridano 15.11.:
Tak mi to dela zas. Vcera uz nefoukal, dnes take ne
Pridano:
Pote, co sem toto napsal, tak sem se jal opravit to/podivat se na to. Dojdu k autu, zanadavam si, kopnu do kola, zastrcim kartu, zkusim vetrak a hle on jde. Nekolikrat sem to poskadlil a bezi porad. Jestli se to uz nestane, jako vam tady, tak ok. Ale co kolega tady nade mnou, cim to je?.. Se tesim na to, ze me to nekde v mrazu necha s upocenym sklem v zime..
Pridano 15.11.:
Tak mi to dela zas. Vcera uz nefoukal, dnes take ne
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003
Tak sem se do toho vrhnul. Vetrak mam primo pod palubovkou u spolujezdce. Staci sundat tapecirunk, co drzi na jednom ksindliku
Teleso vetraku je zajisteno 1 vrutem. Takze odsroubovat a pootocit telesem a krasne jde ven.
Merim odpor na svorkach, ukazalo mi to 0,8 Ohmu...tak si rikam, ze neco neni dobre, tak zkousim privest napeti z 12A zdroje. Vetrak slape. Aspon neco..
Sem to trochu promazal (na fotce jeste pred promazanim). Zdalo se mi, prestoze jde vetrak lehce, tak se hned zastavi, po promazani alespon chvilku dobiha setrvacnosti. On totiz i trosku piskal, pri malych otackach, a jak kdy..
Kouka na me nejaky uvolneny dratek..
Zkoumam krabicku, kam vedou taky naky draty Je to asi regulator, nejspis tam jdou ridici impulzy z kompjutru, jsou v ni nejaky vykonovy tranzistory, co jsou napojeny na ten ohromny chladic.
No, po sestaveni vseho zpet to slape, uvidim, na jak dlouho... snad to vydrzi.
Takze doporucuju, kdyz to nekomu nepujde, tak nejdriv zjistit, jestli jde vubec vetrak, pak se pidit dal.
Update
19.1.2011 - větrák pořád šlape bez jediného problému
Teleso vetraku je zajisteno 1 vrutem. Takze odsroubovat a pootocit telesem a krasne jde ven.
Merim odpor na svorkach, ukazalo mi to 0,8 Ohmu...tak si rikam, ze neco neni dobre, tak zkousim privest napeti z 12A zdroje. Vetrak slape. Aspon neco..
Sem to trochu promazal (na fotce jeste pred promazanim). Zdalo se mi, prestoze jde vetrak lehce, tak se hned zastavi, po promazani alespon chvilku dobiha setrvacnosti. On totiz i trosku piskal, pri malych otackach, a jak kdy..
Kouka na me nejaky uvolneny dratek..
Zkoumam krabicku, kam vedou taky naky draty Je to asi regulator, nejspis tam jdou ridici impulzy z kompjutru, jsou v ni nejaky vykonovy tranzistory, co jsou napojeny na ten ohromny chladic.
No, po sestaveni vseho zpet to slape, uvidim, na jak dlouho... snad to vydrzi.
Takze doporucuju, kdyz to nekomu nepujde, tak nejdriv zjistit, jestli jde vubec vetrak, pak se pidit dal.
Update
19.1.2011 - větrák pořád šlape bez jediného problému
Naposledy upravil(a) radekc dne sob říj 05, 2019 14:04, celkem upraveno 1 x.
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003
- _Martin_
- Junior member
- Příspěvky: 114
- Registrován: úte bře 02, 2010 22:58
- Bydliště: Strakonice / Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor topení
Tak už mám taky za sebou podobný zážitek jako vy všichni. Bohužel nepomohlo ani zasunutí/vysunutí karty, ani nadávání, ani kopání do kola jako u kolegy výše, prostě nic. Ventilátor jsem vyndal, zkusil jsem jestli do něj z auta jde napětí - to bylo v pohodě, toho jsem se bál nejvíc (uf), tak jsem se zaměřil na ventilátor samotný. Když jsem s ním zkusil zatočit rukou, tak to sotva šlo, takže se prostě nerozběhl, protože ten počáteční moment byl na ten elektromotor v něm asi moc vysoký, naštěstí se nic nespálilo. Sice se mi ho nepodařilo ho rozebrat úplně, ale v rámci možností jsem ho promazal a rozhýbal. Nejde úplně lehce, ale jde s ním točit celkem normálně. Je pravda, že poslední dobou mi sem tam povrzával na tu nejnižší rychlost, tak jsem to neřešil až to dopadlo takhle. Po zpětné motnáži šlape OK, bez vrzání a fouká to jako uragán a to jsem si před časem po výměně pylového filtru myslel, že mě to odnese...vida, jde to ještě víc
Laguna II ph2, 2,0T 125 kW, LPG, 07/2006
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát led 27, 2012 16:35
Re: Ventilátor topení
Mam momentalne na lagune ten stejny problem zitra se na to mrknu ... a dam vedet jak jsem dopadl
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát led 27, 2012 16:35
Re: Ventilátor topení
Rozebrano , slozeno ... akorat do vetraku na promazani se me nepovedlo dostat ... plechove uchytky jsem sundal ale ne a ne sundat vicko Kazdopadne vetrak se toci lehce , nijak nedrhne a porad klima nejede ... Rozjede se az kdyz necham chvilku zahrat motor a znovu nastartuji ... Divne je ze ale bezi s nenastartovanym motorem i za studena po noci -17 stupnu , ale jhak nastartuji tak ticho A jeste jedna vec !!! Vzdy kdyz startuji za studena a klima se nazapne (klima ukazuje plnykotel , ale vetrak nereaguje) tak auto divne staruje !!!!! Mate nekdo nejake napady cim to je a co stim????
Diky Rammy
Tak jsem dopadl tak ... ze jsem se v tom tak dlouho vrtal az jsem vybil baterku a dneska rano -19,5 stupne jsem skoncil na nabijecce Ve ctvrtek me ceka diagnostika ...
Diky Rammy
Tak jsem dopadl tak ... ze jsem se v tom tak dlouho vrtal az jsem vybil baterku a dneska rano -19,5 stupne jsem skoncil na nabijecce Ve ctvrtek me ceka diagnostika ...
-
- Junior member
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř led 06, 2010 06:53
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Regulace ventilátoru topení
Hojte všem, hledal jsem v již starších článcích o topeni/klimatizaci a nenašel jsem.
Mám problem s Lagunou s manuální klimou. Ventilátor mi jde jen na maximální otáčky tedy 4ty rychlostní stupeň. Předpokládám že se jedná o regulátor kde jsou nějaké odporové drátky a přes něj se to reguluje. Chci se zeptat kdde bych tuto součástku mohl hledat. Díky moc
Salta
Mám problem s Lagunou s manuální klimou. Ventilátor mi jde jen na maximální otáčky tedy 4ty rychlostní stupeň. Předpokládám že se jedná o regulátor kde jsou nějaké odporové drátky a přes něj se to reguluje. Chci se zeptat kdde bych tuto součástku mohl hledat. Díky moc
Salta
Takze jsme vlastníkem Laguna II Combi 79Kw, stříbrnomodrá metla,
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát led 27, 2012 16:35
Re: Ventilátor topení
Podobny problem jsem resil na starem aute a nakonec byl problem primo v ovladacim prvku ... tedy v tom kolecku kde jsem nastavoval rychlost Vic ti za sebe asi neporadim ...
Rammy
Rammy
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Regulace ventilátoru topení
Bude nejspíše v čudu tepelná pojistka nad regulačním odporem, vypadá jako malikatý kondenzátor(elektrolyt), problém je, že sice náhradu koupíš(cca 150°C), ale nepřípájíš ho zpět(z výroby nabodovaný), protože zahřátím na bod tání pájky zase vypne. Řeším to kamarádovi(automechanikovi) tak, že to vyskřípnu a překlenu v celé délce pájecím cínem o průměru 1mm, který je na koncích připájený. Pokud vznikne nadproud a teplota tak i ten cín ukápne a přeruší obvod.Salta píše:Hojte všem, hledal jsem v již starších článcích o topeni/klimatizaci a nenašel jsem.
Mám problem s Lagunou s manuální klimou. Ventilátor mi jde jen na maximální otáčky tedy 4ty rychlostní stupeň. Předpokládám že se jedná o regulátor kde jsou nějaké odporové drátky a přes něj se to reguluje. Chci se zeptat kdde bych tuto součástku mohl hledat. Díky moc
Salta
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Junior member
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř led 06, 2010 06:53
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor topení
takže proste pojistku zlikvidovat. Ahledat to mám přímo u ventilátoru tedy?
Takze jsme vlastníkem Laguna II Combi 79Kw, stříbrnomodrá metla,
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Ventilátor topení
Přibližně ve stejném místě jako ten elektronický regulátor na fotkách. Pojistku sice zlikviduješ, ale ta cínová propoj funguje obdobně, akorát s teplotou 230°C.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát led 27, 2012 16:35
Re:
Pro Laguňáky ...
Jak psal radekc toto je opravdu odporovy regulátor klimatizace a jeho vada se projevuje tím že větrák se po nastartování nezapne !
Jeho cena v Renaultu je 1280 ,- s DPH a např. u nás v Třinci je k dodání do následujícího dne !!! Snad vám to pomůže k odstranění zavady ... výměnu zvládne každý , je perfektně přístupný
rammy
Jak psal radekc toto je opravdu odporovy regulátor klimatizace a jeho vada se projevuje tím že větrák se po nastartování nezapne !
Jeho cena v Renaultu je 1280 ,- s DPH a např. u nás v Třinci je k dodání do následujícího dne !!! Snad vám to pomůže k odstranění zavady ... výměnu zvládne každý , je perfektně přístupný
rammy
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů