Hláška BATTERIE SCHWACHE
Moderátor: Moderators General
-
- Advanced member
- Příspěvky: 282
- Registrován: ned črc 06, 2008 10:24
- Bydliště: Blansko, Brno, Boskovice
Hláška BATTERIE SCHWACHE
Počítač mně občas zahlásí BATTERIE SCHWACHE (slabá baterie). Je to červená hláška - STOP. Je to vždy jen krátce po startu - vždy po chvíli zmizí. Stává se to jen občas. Baterie je good, dobíjení funguje. Je to předzvěst nějakého problému třeba s dobíjením, nebo se to občas stává? Nesetkal se s tím již někdo?
Laguna II Grandtour, 1,8 16V 88kW
Ahoj vsichni, predem vsechno nejlepsi v Novem roce,
i kdyz pro mne a moji Lagi moc dobre nezacal.
Dnes rano jsem ujel cca 120km a potom asi 2hod. Laguna stala. Zatim vse OK. Pak jsem nastartoval a okamzite vyskocila cervena baterka-hlaska ze nedobiji, ale kdyz jsem zmackl kecafon tak bylo vse OK. Pokracoval jsem tedy v jizde a asi po 30km zacala barevna hudba(nejdrive odpojilo ABS, Airbagy a ESP, nasledovala Klima, Navi, Radio a auto samo porad dokola zamykalo a odemykalo). Zastavil jsem a vypnul motor. Napadl me altik, ale klinak i mechanicka kontrola alternatoru OK. Tak jsem se snazil natocit motor, co se nakonec napopate povedlo a cca 2km vse OK. Po dalsich 5km se zacalo vsecho opet odpojovat a navic nesli ani Xenony(podle neustaleho blikani kolemjedoucich vozu) pak uz ani smerovky. Jelikoz bylo jeste svetlo, rozhodl jsem se dojet jeste cca 80km az domu. Cca za dalsich 20km prestal ukazovat i tachometr a blikali, nasledne uplne pohasli i displeje. Jel jsem porad dal a motor normalne tahl(diesel). Nakonec jsem dojel az domu a cirka 2km pred barakem najednou vsechno naskocilo, hlasky zmizeli a ted je vse OK??????? Meril jsem napeti na alternatoru pri nastartovani a ruzne spotrebice 14,3-14,6V. Myslel jsem ze to odnesla baerka - bez zateze 13,1-13,2V. Po dalsich 2,5 hod. stani normalne nastartovala a vsechno je v poradku??? Tak kde mohla byt chyba??? Napada me jeste nejake ukostreni (nevite kde je treba kostren altik atd?). Nebo poradte co by to mohlo byt?
PS: Doted jsem najezdil za 1,5 roku co ji mam 38 000km bez zavad(normalni bezna udrzba a sem tam nejaka prkotina). Vse mi doted fungovalo a byl jsem s ni 100% spokojen.
i kdyz pro mne a moji Lagi moc dobre nezacal.
Dnes rano jsem ujel cca 120km a potom asi 2hod. Laguna stala. Zatim vse OK. Pak jsem nastartoval a okamzite vyskocila cervena baterka-hlaska ze nedobiji, ale kdyz jsem zmackl kecafon tak bylo vse OK. Pokracoval jsem tedy v jizde a asi po 30km zacala barevna hudba(nejdrive odpojilo ABS, Airbagy a ESP, nasledovala Klima, Navi, Radio a auto samo porad dokola zamykalo a odemykalo). Zastavil jsem a vypnul motor. Napadl me altik, ale klinak i mechanicka kontrola alternatoru OK. Tak jsem se snazil natocit motor, co se nakonec napopate povedlo a cca 2km vse OK. Po dalsich 5km se zacalo vsecho opet odpojovat a navic nesli ani Xenony(podle neustaleho blikani kolemjedoucich vozu) pak uz ani smerovky. Jelikoz bylo jeste svetlo, rozhodl jsem se dojet jeste cca 80km az domu. Cca za dalsich 20km prestal ukazovat i tachometr a blikali, nasledne uplne pohasli i displeje. Jel jsem porad dal a motor normalne tahl(diesel). Nakonec jsem dojel az domu a cirka 2km pred barakem najednou vsechno naskocilo, hlasky zmizeli a ted je vse OK??????? Meril jsem napeti na alternatoru pri nastartovani a ruzne spotrebice 14,3-14,6V. Myslel jsem ze to odnesla baerka - bez zateze 13,1-13,2V. Po dalsich 2,5 hod. stani normalne nastartovala a vsechno je v poradku??? Tak kde mohla byt chyba??? Napada me jeste nejake ukostreni (nevite kde je treba kostren altik atd?). Nebo poradte co by to mohlo byt?
PS: Doted jsem najezdil za 1,5 roku co ji mam 38 000km bez zavad(normalni bezna udrzba a sem tam nejaka prkotina). Vse mi doted fungovalo a byl jsem s ni 100% spokojen.
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
Tak kolegove, nic podobneho jeste nikdo neresil???
Dnes rano vsechno OK, start pri -18°C napoprve po nazhaveni. Bojim se s tim ale jezdit delsi trasy, autoelektrikar mi po konzultaci zdelil, ze se mam ozvat az to tam bude opet, ze pak neco nameri. No asi mi nic jineho nezbude, nez zitra rano vyrazit do prace (asi 48km) a uvidime, jestli dojedu.
Dnes rano vsechno OK, start pri -18°C napoprve po nazhaveni. Bojim se s tim ale jezdit delsi trasy, autoelektrikar mi po konzultaci zdelil, ze se mam ozvat az to tam bude opet, ze pak neco nameri. No asi mi nic jineho nezbude, nez zitra rano vyrazit do prace (asi 48km) a uvidime, jestli dojedu.
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
Zvlastne na tvojej zavade je to, ze ti postupne prestava fungovat vsetko elektricke, akoby alternator nedobijal a siel by si len z akumulatora az do uplneho vybitia (uz nejdu ani smerovky, zdochne pristrojovka) ale po kratkej pauze z neho normalne nastartujes. To vyzera skor na nieco s kontaktami ako na problem s dobijanim.zet3 píše:Tak kolegove, nic podobneho jeste nikdo neresil???
Dnes rano vsechno OK, start pri -18°C napoprve po nazhaveni. Bojim se s tim ale jezdit delsi trasy, autoelektrikar mi po konzultaci zdelil, ze se mam ozvat az to tam bude opet, ze pak neco nameri. No asi mi nic jineho nezbude, nez zitra rano vyrazit do prace (asi 48km) a uvidime, jestli dojedu.
Urcite nezaskodi skontrolovat a vycistit kable okolo akumulatora, alternatora a spustaca. Pozri hlavne ukostrenie motora - kabel z "-" akumulatora na prevodovku a z "-" na karoseriu. Rozober, vycisti, namaz a poskladaj.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 282
- Registrován: ned črc 06, 2008 10:24
- Bydliště: Blansko, Brno, Boskovice
Mně se objeví uvedená červená hláška jednou za čas - po startu, jak jsem psal výše. Vždy po chvíli zmizí, dělá to cca posledních 15tis. km, auto pořád jezdí, baterka točí krásně.
Všiml jsem si ale, že na volnoběh hodně poblikává vnitřní osvětlení v kabině. Ale předpokládám, že na volnoběh dává altík malé napětí a regulátor z tohoto důvodu altík odpojuje, proto to blikání... Nebo se snad pletu?
Všiml jsem si ale, že na volnoběh hodně poblikává vnitřní osvětlení v kabině. Ale předpokládám, že na volnoběh dává altík malé napětí a regulátor z tohoto důvodu altík odpojuje, proto to blikání... Nebo se snad pletu?
Laguna II Grandtour, 1,8 16V 88kW
- Roland2666
- Advanced member
- Příspěvky: 305
- Registrován: pát pro 19, 2008 18:42
- Bydliště: Martin
Mám Lagunu 3 rok ale ešte sa mi nestalo, že by mi poblikávalo vnútorné osvetlenie, a keď Ti na voľnobehu preblikáva vnútorné, nepreblikávajú Ti aj stretávacie svetlá-tie majú určite väčší odber ako vnútorné osvetlenie.
<> Renault Laguna 2.2 dCi Dynamique 110 kW/ 150 PS
<> Renault Trafic 2.0 dCi Generation 84 kW/ 115 PS
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 125kW/170PS
<> Renault Trafic 2.0 dCi Generation 84 kW/ 115 PS
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 125kW/170PS
Ahoj,tak mne neproblikava na volnobehu nic (a bohuzel ani ted, kdyz po ujeti dalsich 100km mi hlaska vyskocila znovu a auto slo na baterku-zapnute xenony, radio, navi a klimatizace - napeti site 11,6V). Dnes jsem to hodil do autoelektro-servisu. Alternator je jak novy, uhliky, krouzky i loziska. Pri promereni vse OK. Ukostreni OK. Jedine co nemohl zvlast zmerit je vyndanej regulator. Nechal jsem ho to zlozit a zitra uvidime, kdyz tak vymena regulatoru (uz bez demontaze alternatoru - cca 1/2hod. prace).xlaguna píše:Mně se objeví uvedená červená hláška jednou za čas - po startu, jak jsem psal výše. Vždy po chvíli zmizí, dělá to cca posledních 15tis. km, auto pořád jezdí, baterka točí krásně.
Všiml jsem si ale, že na volnoběh hodně poblikává vnitřní osvětlení v kabině. Ale předpokládám, že na volnoběh dává altík malé napětí a regulátor z tohoto důvodu altík odpojuje, proto to blikání... Nebo se snad pletu?
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
- Roland2666
- Advanced member
- Příspěvky: 305
- Registrován: pát pro 19, 2008 18:42
- Bydliště: Martin
To o tom blikaní v interiéru bolo pre" xlaguna
Junior member " ktorý o tom písal, že mu preblikáva vnútorné osvetlenie, ale fajn, že si sa ozval- držím palce, aby to už bolo O.K, prinajhoršom v tom regulátore.
Junior member " ktorý o tom písal, že mu preblikáva vnútorné osvetlenie, ale fajn, že si sa ozval- držím palce, aby to už bolo O.K, prinajhoršom v tom regulátore.
<> Renault Laguna 2.2 dCi Dynamique 110 kW/ 150 PS
<> Renault Trafic 2.0 dCi Generation 84 kW/ 115 PS
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 125kW/170PS
<> Renault Trafic 2.0 dCi Generation 84 kW/ 115 PS
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 125kW/170PS
-
- Advanced member
- Příspěvky: 282
- Registrován: ned črc 06, 2008 10:24
- Bydliště: Blansko, Brno, Boskovice
no, to bude asi tím, že máš dieselaRoland2666 píše:Mám Lagunu 3 rok ale ešte sa mi nestalo, že by mi poblikávalo vnútorné osvetlenie, a keď Ti na voľnobehu preblikáva vnútorné, nepreblikávajú Ti aj stretávacie svetlá-tie majú určite väčší odber ako vnútorné osvetlenie.
snad ti je jasný, že otáčky alternátoru jsou u diesela velikostí řemenice nastaveny jinak, než u benzinu. Diesel pracuje v nižších otáčkách, proto altík dobíjí i při volnoběhu. Benzin točíš třeba do 6 tis. otáček, kdyby měl mít altík optimální otáčky už při volnoběhu, pak by se při 6 tis. asi roztrhl
TDi mně taky krásně dobíjí na volnoběh, myslím že u benzíne je to normální - jak jsem uvedl.
STARTING MEMBERe
Laguna II Grandtour, 1,8 16V 88kW
Ahoj, tak zavada nalezena a odstranena. Po vymene regulatora porad nedobijela. Nakonec to byla vadna volnobezka alternatoru - porad prokluzovala a tak mel altik nizsi otacky. Takze kdyz vam bude blikat kontrolka dobijeni bez rozsviceni STOP a bez hlaseni helmuta, tak je to volnobezkou altiku. Doufam, ze to nekomu pomuze a nebude muset laborovat nekolik dnu, jako ja.
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
Myslel som, ze vadnu volnobezku vedia v elektroservise zistit, ked to mali na stole...zet3 píše:Ahoj, tak zavada nalezena a odstranena. Po vymene regulatora porad nedobijela. Nakonec to byla vadna volnobezka alternatoru - porad prokluzovala a tak mel altik nizsi otacky. Takze kdyz vam bude blikat kontrolka dobijeni bez rozsviceni STOP a bez hlaseni helmuta, tak je to volnobezkou altiku. Doufam, ze to nekomu pomuze a nebude muset laborovat nekolik dnu, jako ja.
Ale asi to nie je take lahke, kedysi som mal Trabanta s volnobezkou na 4. rychlostnom stupni. Stale nezaberala, parkrat som to mal rozobrate ale vobec nic na nej nebolo vidiet...
Take iste priznaky ma aj poskodena odpruzena remenica, servo v zaciatkoch poruchy este ide.
No na stole to prave roztaceli pres hridel stredem, proto bylo vse ok, roztocit to pres remenici, tak je to jasne hned. No a na volnobezce neni nic videt, je jak nova(ta vadna-puvodni) akorat me zarazilo, ze na altiku Valeo je volnobezka Made in Germany.Laco19 píše:Myslel som, ze vadnu volnobezku vedia v elektroservise zistit, ked to mali na stole...zet3 píše:Ahoj, tak zavada nalezena a odstranena. Po vymene regulatora porad nedobijela. Nakonec to byla vadna volnobezka alternatoru - porad prokluzovala a tak mel altik nizsi otacky. Takze kdyz vam bude blikat kontrolka dobijeni bez rozsviceni STOP a bez hlaseni helmuta, tak je to volnobezkou altiku. Doufam, ze to nekomu pomuze a nebude muset laborovat nekolik dnu, jako ja.
Ale asi to nie je take lahke, kedysi som mal Trabanta s volnobezkou na 4. rychlostnom stupni. Stale nezaberala, parkrat som to mal rozobrate ale vobec nic na nej nebolo vidiet...
Take iste priznaky ma aj poskodena odpruzena remenica, servo v zaciatkoch poruchy este ide.
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
- comix13
- Junior member
- Příspěvky: 132
- Registrován: ned úno 08, 2009 14:43
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
mam stejny problem jako xlaguna
mam novou baterii pri normalnim pouzvani a nastartovanem motoru mam 14,2V pri vyhrivani sedaku predniho zadniho okna, zrcatek a vseho naplno mam na baterce 14,1, jinak baterku mam novou jinak jak psal xlaguna startuje normalne , ale dost se te hlasky bojim
Re: mam stejny problem jako xlaguna
ak je ta bateria dobra tak sa nemas coho bat,aj ja sa bojim ze zomriem ale raz zdochnut musim,nie som LENINcomix13 píše:mam novou baterii pri normalnim pouzvani a nastartovanem motoru mam 14,2V pri vyhrivani sedaku predniho zadniho okna, zrcatek a vseho naplno mam na baterce 14,1, jinak baterku mam novou jinak jak psal xlaguna startuje normalne , ale dost se te hlasky bojim
Renault Laguna II 10/2001 1,9dCi Initiale, 88kw/120k, ;Vyhřívané sedačky; ABS; Tempomat; Přední mlhovky; 8 airbagů; Metalíza; Zrcátka v elektrice; Vyhřívané přední sklo; Palubní PC; Kožený interiér; Dálkové ovládání; Centrální zamykání; Venkovní teploměr; Všechna okna v elektrice; Navigace-Carminat CNI I; 17"ALU kola
- comix13
- Junior member
- Příspěvky: 132
- Registrován: ned úno 08, 2009 14:43
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
zjisteno ze kdyz odpojim baterku , a merim proud tak dokud neotevru nebo nezavru dvere nebo jakkoliv jinak nesahnu na jedno s tri tlacitek na karte tak mam spotrebu cca 50mA ale jak mile otevru nebo neco podobneho tak mmam zas 150mA, dost me vadi hlaska porad dokala ze mam baterry charge fault
laguna II privilege , 2001 230tis jiz 130t 1.9 DCI 6kvalt dodelavany tempomat
7,5 l/100km
7,5 l/100km
-
- Advanced member
- Příspěvky: 282
- Registrován: ned črc 06, 2008 10:24
- Bydliště: Blansko, Brno, Boskovice
Neví někdo, jestli hláška v němčině: BATTERIE SCHWACHE je ekvivalentem hlášky v angličtině: BATTERY CHARGE FAULT?
Ta německá je totiž "slabá baterie" a ta anglická "nefunkční dobíjení". Jde o to, abych vyloučil problém s dobíjením.
Hláška BATTERIE SCHWACHE se mně objevuje už při každém startu (nebo spíše chvilku po startu) a nejpozději po minutě zhasne a už se neobjeví. Baterku jsem dal novou, auto hned po startu i na volnoběh dobíjí (palubní napětí cca 14,2V). Napětí nekolísá.
Poradí mně někdo?
Ta německá je totiž "slabá baterie" a ta anglická "nefunkční dobíjení". Jde o to, abych vyloučil problém s dobíjením.
Hláška BATTERIE SCHWACHE se mně objevuje už při každém startu (nebo spíše chvilku po startu) a nejpozději po minutě zhasne a už se neobjeví. Baterku jsem dal novou, auto hned po startu i na volnoběh dobíjí (palubní napětí cca 14,2V). Napětí nekolísá.
Poradí mně někdo?
Laguna II Grandtour, 1,8 16V 88kW
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 479
- Registrován: úte dub 07, 2009 18:49
Laguna 2-dobijení
. Ahoj německy je to slabá baterie a anglicky nefunkční dobijení. Řekl bych že budeš mít asi na alternátoru něco s diodovým můstkem. Milanxlaguna píše:Neví někdo, jestli hláška v němčině: BATTERIE SCHWACHE je ekvivalentem hlášky v angličtině: BATTERY CHARGE FAULT?
Ta německá je totiž "slabá baterie" a ta anglická "nefunkční dobíjení". Jde o to, abych vyloučil problém s dobíjením.
Hláška BATTERIE SCHWACHE se mně objevuje už při každém startu (nebo spíše chvilku po startu) a nejpozději po minutě zhasne a už se neobjeví. Baterku jsem dal novou, auto hned po startu i na volnoběh dobíjí (palubní napětí cca 14,2V). Napětí nekolísá.
Poradí mně někdo?
-
- Advanced member
- Příspěvky: 282
- Registrován: ned črc 06, 2008 10:24
- Bydliště: Blansko, Brno, Boskovice
Re: Laguna 2-dobijení
Jde mně o to, zda tyto hlášky jsou identické (zda není v němčině jiná pro nefunkční dobíjení a opačně)Milan Havlát píše:. Ahoj německy je to slabá baterie a anglicky nefunkční dobijení. Řekl bych že budeš mít asi na alternátoru něco s diodovým můstkem. Milanxlaguna píše:Neví někdo, jestli hláška v němčině: BATTERIE SCHWACHE je ekvivalentem hlášky v angličtině: BATTERY CHARGE FAULT?
Ta německá je totiž "slabá baterie" a ta anglická "nefunkční dobíjení". Jde o to, abych vyloučil problém s dobíjením.
Hláška BATTERIE SCHWACHE se mně objevuje už při každém startu (nebo spíše chvilku po startu) a nejpozději po minutě zhasne a už se neobjeví. Baterku jsem dal novou, auto hned po startu i na volnoběh dobíjí (palubní napětí cca 14,2V). Napětí nekolísá.
Poradí mně někdo?
Můžeš trochu rozebrat ten problém s diodama? Je to na výměnu regulátoru, nebo celého alternátoru? Dělá to minimálně rok a minimálně 30.000 km. Je fakt že v poslední době častěji.
Laguna II Grandtour, 1,8 16V 88kW
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 479
- Registrován: úte dub 07, 2009 18:49
Re: Laguna 2-dobijení
. Ahoj když to volně přeložíš,tak je to dobijení, regulátor nabíjení tím to asi nebude,spíš bych to přikládal tomu altíku. Asi takhle: Přes uhlíky a sběrné kroužky teče do budícího vinutí budící proud a přitom vzniká magnetické pole. Poloha magnetického pole se podle otáček rotoru vzhledem k vinutí statoru stále mění a v důsledku těchto změn vzniká ve vinutí statoru střídavý proud. Baterie však může být dobíjena pouze stejnosměrným proudem,a proto se střídavý proud v diodovém usměrňovači mění na stejnosměrný. Napěťový regulátor podle stavu nabití baterie mění zapínání a vypínání budícího a nabíjecího proudu. Současně udržuje napěťový regulátor nezávisle na otáčkách motoru konstantní provozní napětí na na hodnotě asi 14V. A ještě jeden problém. Můžeš mít volný klínový řemen,opotřebované uhlíky. A pak někde přerušené vedení mezi altíkem a regulátorem napětí. Toto vše zkontroluj. Nebo jestli máš možnost jiný alternátor na zkoušku,aby si vyloučil regulátor napětí. Milanxlaguna píše:Jde mně o to, zda tyto hlášky jsou identické (zda není v němčině jiná pro nefunkční dobíjení a opačně)Milan Havlát píše:. Ahoj německy je to slabá baterie a anglicky nefunkční dobijení. Řekl bych že budeš mít asi na alternátoru něco s diodovým můstkem. Milanxlaguna píše:Neví někdo, jestli hláška v němčině: BATTERIE SCHWACHE je ekvivalentem hlášky v angličtině: BATTERY CHARGE FAULT?
Ta německá je totiž "slabá baterie" a ta anglická "nefunkční dobíjení". Jde o to, abych vyloučil problém s dobíjením.
Hláška BATTERIE SCHWACHE se mně objevuje už při každém startu (nebo spíše chvilku po startu) a nejpozději po minutě zhasne a už se neobjeví. Baterku jsem dal novou, auto hned po startu i na volnoběh dobíjí (palubní napětí cca 14,2V). Napětí nekolísá.
Poradí mně někdo?
Můžeš trochu rozebrat ten problém s diodama? Je to na výměnu regulátoru, nebo celého alternátoru? Dělá to minimálně rok a minimálně 30.000 km. Je fakt že v poslední době častěji.
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 479
- Registrován: úte dub 07, 2009 18:49
Laguna2
. Altík snad stejný je ale určitě to fakt nevím. Jsou tu zkušenější. A výměna by neměla být náročná akorát záleží jaký je k tomu přístup a jestli to půjde povolit. Milanxlaguna píše:Díky za radu. Nejraději bych rovnou vyměnil alternátor - má vše v sobě a je docela levnej. Tedy našel jsem jen na motor 1,8 16V 85kW a 89kW. Předpokládám že je na 88kW stejný..????
Cenovka 4.000,-
Jak je obtížné vyměnit alternátor?
-
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: ned bře 09, 2008 11:19
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů