Vstřikovače v Laguně dCi
Moderátor: Moderators General
Vstřikovače v Laguně dCi
Asi to bude pravda co sa pise o CR vstrekovacoch, okolo 150t km uz asi maju najlepsie casy davno za sebou .
Auto aj s takym velkym prepadom jazdi takmer bezproblemovo, nevyskytuju sa ziadne chybove hlasenia. Motor sice nestartuje okamzite, start trva cca 2-3s. Pri ustalenej rychlosti motor jemne vibruje o frekvencii zodpovedajucej 1/2 otacok motora (problem s jednym valcom).
Pozrel som sa diagnostikou na priebeh tlaku v rampe pri startovani (pomaly narast tlaku) a dnes som si konecne vyrobil aj pripravok na meranie prepadov. Takto to vyzera:
Vstrekovac na 1. valci (uplne vpravo) je takmer novy, ma najazdene len 25t km. Vyzera to tak, ze coskoro budem musiet vymenit vstrekovac nielen na 3. valci ale aj na 2. valci (+67%). Neviem ako by sa pomer zmenil pri tlaku 500bar, koli prepadu na 3. valci som to stihol iba pri volnobehu.
Mate niekto skusenosti s repasovanim Bosch vstrekovacov? Dnes som volal do miestneho Bosch servisu a vraj sa vstrekovace 0445110084 neopravuju, su len nove za 14.900,-SK .
Auto aj s takym velkym prepadom jazdi takmer bezproblemovo, nevyskytuju sa ziadne chybove hlasenia. Motor sice nestartuje okamzite, start trva cca 2-3s. Pri ustalenej rychlosti motor jemne vibruje o frekvencii zodpovedajucej 1/2 otacok motora (problem s jednym valcom).
Pozrel som sa diagnostikou na priebeh tlaku v rampe pri startovani (pomaly narast tlaku) a dnes som si konecne vyrobil aj pripravok na meranie prepadov. Takto to vyzera:
Vstrekovac na 1. valci (uplne vpravo) je takmer novy, ma najazdene len 25t km. Vyzera to tak, ze coskoro budem musiet vymenit vstrekovac nielen na 3. valci ale aj na 2. valci (+67%). Neviem ako by sa pomer zmenil pri tlaku 500bar, koli prepadu na 3. valci som to stihol iba pri volnobehu.
Mate niekto skusenosti s repasovanim Bosch vstrekovacov? Dnes som volal do miestneho Bosch servisu a vraj sa vstrekovace 0445110084 neopravuju, su len nove za 14.900,-SK .
parada, to asi caka aj mna (160k), uz startujem len za studena a tazko (ale vramci prveho ciklu), ale este chce mechanik pozriet regulator tlaku a vycistit to (ma to vyznam ?)...
ja som priblizne zistoval co to ohladne origos diagnostiky na stolici a aj diagnostiku bez cerpadla a cena bola 6k (bosch - odhadom bez videnia konkretnej situacie, s cerpadlom tusim 12k Czk), co sa tyka vstrekovacov tak mne tvrdili ze sa repasuju (cenu neviem), cena novych bola nizsia ako povedali tebe, dokonca ak si dobre pamatam tak minimum 8k (origos v boschy - ak sa teda nepozrela o riadok mimo ) iny mi povedal 10-12k - asi zalezi na marzi...
zaujimalo by ma ako nebezpecne a pracne je to testovanie ? idu hadice z prepadou dobre dole (vyzera ze su dost natesno) ? ako to bolo s ich navratom spat? nemas viac foto ? kolko bolo nafty pomimo a tak podobne
ja som priblizne zistoval co to ohladne origos diagnostiky na stolici a aj diagnostiku bez cerpadla a cena bola 6k (bosch - odhadom bez videnia konkretnej situacie, s cerpadlom tusim 12k Czk), co sa tyka vstrekovacov tak mne tvrdili ze sa repasuju (cenu neviem), cena novych bola nizsia ako povedali tebe, dokonca ak si dobre pamatam tak minimum 8k (origos v boschy - ak sa teda nepozrela o riadok mimo ) iny mi povedal 10-12k - asi zalezi na marzi...
zaujimalo by ma ako nebezpecne a pracne je to testovanie ? idu hadice z prepadou dobre dole (vyzera ze su dost natesno) ? ako to bolo s ich navratom spat? nemas viac foto ? kolko bolo nafty pomimo a tak podobne
Laguna 2 2.2dCi 2003
Tyjo, Laco, to su bohovské stříkačky !!!!
Ja je cu !!!! Kde jsi je sehnal?
Mám chuť to udělat taky, ale bojim se, že bych něco našel, takže až někdy příště
Prej vstřiky docela dobře opravuje nějaký frajer v Polsku, sem tady kdesi četl.
Nezkoušel jsi nějaká aditiva nebo ultrazvuk, jestli si nedá říct?
Sám tomu ale moc nevěřím..
wecka
Ja je cu !!!! Kde jsi je sehnal?
Mám chuť to udělat taky, ale bojim se, že bych něco našel, takže až někdy příště
Prej vstřiky docela dobře opravuje nějaký frajer v Polsku, sem tady kdesi četl.
Nezkoušel jsi nějaká aditiva nebo ultrazvuk, jestli si nedá říct?
Sám tomu ale moc nevěřím..
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Ak chces dat testovat vstrekovace do servisu pri BA co ma v nazve nazov stromu ( ), neodporucam a po skusenostiach s testom u nich uz nemam odvahu dat testovat vstrekovace nikde.rama píše:parada, to asi caka aj mna (160k), uz startujem len za studena a tazko (ale vramci prveho ciklu), ale este chce mechanik pozriet regulator tlaku a vycistit to (ma to vyznam ?)...
ja som priblizne zistoval co to ohladne origos diagnostiky na stolici a aj diagnostiku bez cerpadla a cena bola 6k (bosch - odhadom bez videnia konkretnej situacie, s cerpadlom tusim 12k Czk), co sa tyka vstrekovacov tak mne tvrdili ze sa repasuju (cenu neviem), cena novych bola nizsia ako povedali tebe, dokonca ak si dobre pamatam tak minimum 8k (origos v boschy - ak sa teda nepozrela o riadok mimo ) iny mi povedal 10-12k - asi zalezi na marzi...
zaujimalo by ma ako nebezpecne a pracne je to testovanie ? idu hadice z prepadou dobre dole (vyzera ze su dost natesno) ? ako to bolo s ich navratom spat? nemas viac foto ? kolko bolo nafty pomimo a tak podobne
Iny typ vstrekovaca ma inu cenu, 1.9dci ma urcite ine vstrekovace.
Neodpajal som hadice ale cele koncovky, diera vo vstrekovaci ma priemer cca 5,5mm, da sa tam strcit hadica s vonkajsim priemerom 6mm (cierna, plastova, tvrda) a tesni to velmi dobre.
Bezpecnost testovania - v hadiciach nie je tlak, ked by si aj naftou polial motor nevzblkne to ako benzin (ale neodporucam skusat ).
Ked odpojis hadice, nejaka kvapka nafty z hadic vytecie. Po nastartovani tecie nafta z odpojenych hadic (nie vela) - teraz som tam dal velku savu handru ale vyrobim si na koncovky 4 tesniace klobuciky. Mojou nepozornostou na motor vytiekla cca 1 lyzica nafty.
Kupil som ich v predajni medicinskych potrieb - na druhy pokus, prvykrat ich nemali.wc píše:Tyjo, Laco, to su bohovské stříkačky !!!!
Ja je cu !!!! Kde jsi je sehnal?
Mám chuť to udělat taky, ale bojim se, že bych něco našel, takže až někdy příště
Prej vstřiky docela dobře opravuje nějaký frajer v Polsku, sem tady kdesi četl.
Nezkoušel jsi nějaká aditiva nebo ultrazvuk, jestli si nedá říct?
Sám tomu ale moc nevěřím..
wecka
Aditivum skusim, mam tu nieco na zimu ale neverim ze tym ventil opravim. No budem s tym musiet este nejaku dobu jazdit, tak aspon otestujem ucinok - zajtra ho tam hned nalejem a pred vymenou si este raz prepady otestujem. Ultrazvuk je asi len na trysky a s ventilom nepohne, trysky netusim v akom su stave.
V polsku sa daju kupit repasovane za cca 500-600 zlotych ale neviem ci sa da takej oprave verit, ked sa vraj do oprav tychto vstrekovacov nepusta ani Bosch.
ak sa odhodlam pre profikov tak pojdem do autorizovaneho servisu boschu vo frydku mistku - sobek diesel, zatial som pocul dobre ohlasy a cenovo su podla mna normal, teda oproti autorizovanym fuserom priam lacny
inak k tomu cerpadlu, ak je uz na konci karieri tak ti bude likvidovat aj dalsie vstrekovace ale to asi nebude tvoj pripad, predpokladam ze by zobralo vsetky naraz...
inak k tomu cerpadlu, ak je uz na konci karieri tak ti bude likvidovat aj dalsie vstrekovace ale to asi nebude tvoj pripad, predpokladam ze by zobralo vsetky naraz...
Laguna 2 2.2dCi 2003
O VT cerpadlo sa nebojim, je urcite v perfektnom stave ked stiha tlacit aj do prepadu bez poklesu tlaku v rampe. Jedine pri starte mu nejaku sekundu az dve trva kym to natlakuje.rama píše:ak sa odhodlam pre profikov tak pojdem do autorizovaneho servisu boschu vo frydku mistku - sobek diesel, zatial som pocul dobre ohlasy a cenovo su podla mna normal, teda oproti autorizovanym fuserom priam lacny
inak k tomu cerpadlu, ak je uz na konci karieri tak ti bude likvidovat aj dalsie vstrekovace ale to asi nebude tvoj pripad, predpokladam ze by zobralo vsetky naraz...
Skor mam obavy co so vstrekovacom urobi pokles tlaku, neviem ci nasledkom poklesu tlaku nie je pootvoreny a ci netecie nafta na piest. Ale nemalo by to byt lebo pri beznej zatazi kym je este prebytok vzduchu to nedymi nejako extremne a aj spotreba je primerana.
Viac si vsimam chod motora, on naozaj ide na 3,5 valca. Pri volnobehu je chod OK (mozno to zrovna zotrvacnik) ale pri zabere to vibruje frekvenciou odpovadajucou jednemu valcu (neviem ktoremu ale predpokladam ze to bude ten s velkym prepadom).
Uz mi je jasne aj obcasne buchnutie po vypnuti motora spojene s okamzitym zastavenim motora ("kovovy" zvukovy efekt zabezpeci zotrvacnik ) - ten vstrekovac tam asi pri poklese tlaku po vypnuti cvrkne trosku nafty v nevhodny okamih.
Nie je mi jasne co robi RJ vstrekovania, ze sa nesnazi chod motora zrovnat korekciami (vlavo dolu):
To su podla Renaultu ale aj podla Bosch (ti su ovela prisnejsi) este prijatelne hodnoty ale ja to uz na chode motora citim - prave preto som sa zacal vstrekovacmi zaoberat.
Uz mi je jasne aj obcasne buchnutie po vypnuti motora spojene s okamzitym zastavenim motora ("kovovy" zvukovy efekt zabezpeci zotrvacnik ) - ten vstrekovac tam asi pri poklese tlaku po vypnuti cvrkne trosku nafty v nevhodny okamih.
Nie je mi jasne co robi RJ vstrekovania, ze sa nesnazi chod motora zrovnat korekciami (vlavo dolu):
To su podla Renaultu ale aj podla Bosch (ti su ovela prisnejsi) este prijatelne hodnoty ale ja to uz na chode motora citim - prave preto som sa zacal vstrekovacmi zaoberat.
Do toho servisu co pises by som uz nerad este niekedy siel. Tam som si pred 2 rokmi objednal a zaplatil test vstrekovacov na stolici. Kedze pred testom nasli zapisanu chybu "vysoky tlak v rampe" vymenili regulator tlaku (z vrakoviska za 1500SK) a podla mna uz dalej nic netestovali (test samzrejme nauctovali) alebo na to nemaju patricne vybavenie resp. to s nim nevedia. Prepady vstrekovov som si potom zdiagnostikoval sam aj bez vybavenia. Tento zbytocny (a mozno ani nevykonany) servisny ukon ma stal 7.500,- SK. Ak by toto bola jedina moznost opravy, radsej kupim novy vstrekovac, nebudem riskovat stratu 1/2 ceny noveho vstrekovaca.ricko1 píše:brat robi v renault truck servise a hovoril ze davaju tie vsrekovace niekam do pezinka opravovat a ze to vyjde celkom lacno.. mozem sa ho opytat.. ja mam na lagune 272tis km a startuje celkom jak za mlada.. uvidime dokedy jej to vydrzi a ci na silvestra na taloch pri -27 nebude strajkovat..
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
A ake su tie prijatelne hodnoty, kde sa daju najst? Ze by som si to aj ja skontrolovalLaco19 píše: To su podla Renaultu ale aj podla Bosch (ti su ovela prisnejsi) este prijatelne hodnoty ale ja to uz na chode motora citim - prave preto som sa zacal vstrekovacmi zaoberat.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
Podla Renaultu do +/- 5mm3 a Bosch uvadza korekcie do +/- 2mm3.Dehumanizer píše:A ake su tie prijatelne hodnoty, kde sa daju najst? Ze by som si to aj ja skontrolovalLaco19 píše: To su podla Renaultu ale aj podla Bosch (ti su ovela prisnejsi) este prijatelne hodnoty ale ja to uz na chode motora citim - prave preto som sa zacal vstrekovacmi zaoberat.
Najdes to v diagnostike vstrekovanie u Renaultu a u Bosch v niektorom starom rocniku Formuly (formule_2002_01.pdf ???).
ako tak citam tak som cim dalej viac zdeseny - teoreticky to znamena ze staci pri chode motora pozriet korekcie a da sa usudit vadny vstrekovac ?!? Ak ano tak doteraz som sa stretol s este vacsimi fusermi a lamami mechanikmi ako som sa v najhorsom obaval ((
to buchnutie motora pri zastaveni som zaznamenal aj ja (obcas) - ale nemam cit na to zistit ten zhorseny chod podla vibracii - akurat asi uz neslape tak dobre, pretoze mam pocit ze to uz nejde tak lahko cez 200kmh
to buchnutie motora pri zastaveni som zaznamenal aj ja (obcas) - ale nemam cit na to zistit ten zhorseny chod podla vibracii - akurat asi uz neslape tak dobre, pretoze mam pocit ze to uz nejde tak lahko cez 200kmh
Laguna 2 2.2dCi 2003
Tazko sa dostat k informaciam o strategii riadenia hociakej RJ v aute, servisne manualy k hocicomu nie su urcene na to aby niekto cinnost zariadenia pochopil ale na to, aby to aj bez rozmyslania dokazal opravit.rama píše:ako tak citam tak som cim dalej viac zdeseny - teoreticky to znamena ze staci pri chode motora pozriet korekcie a da sa usudit vadny vstrekovac ?!? Ak ano tak doteraz som sa stretol s este vacsimi fusermi a lamami mechanikmi ako som sa v najhorsom obaval ((
to buchnutie motora pri zastaveni som zaznamenal aj ja (obcas) - ale nemam cit na to zistit ten zhorseny chod podla vibracii - akurat asi uz neslape tak dobre, pretoze mam pocit ze to uz nejde tak lahko cez 200kmh
Tie korekcie, adaptivne hodnoty by mali nejako fungovat ale bud si ich zle vysvetlujem, mozno u mna celkom nefunguju alebo taketo vibracie povazuju za "este v norme" - pri +5 by to uz bol trojvalec...
Podla informacii (Bosch, Renault) by ale mali byt umerne stavu motora, teda ak sa z nejakeho dovodu znizi vykon (strata kompresie, vstrekovac) napr. 1. valca mala by to RJ korigovat zvacsenim davky paliva (ale mozno az na nasledujucom, 3. valci ). Nanestastie sa informacie na zaklade ktorych sa asi upravuju korekcie (uhlove zrychlenie, prispevky od jednotlivych valcov) nedaju z RJ vytiahnut (aspon nie z EDC15, v EDC16 to uz vraj je). Rozmyslal som nad niecim externym, jednoduchym ktore by som pripojil na snimac otacok aj polohy a potom nasledne nazberane data spracoval v PC ale robit to nebudem.
K buchaniu po vypnuti, je to len moja teoria ale logiku to podla mna ma - vstrekovac je ovladany tlakom v rampe cez pomocny ventil riadeny elektromagnetom (a ten tecie ale neviem ci nezatvara prechod rampa/riadiaci priestor alebo riadiaci/prepad). V dobrom systeme je v case dobehu (a aj chvilu po vypnuti) este v rampe tlak ktory drzi vstrekovace uzatvorene ale u mna klesne tlak uz pocas dobehu pri nizsich otackach a nafta co tam kvapne sa asi zapali este pred HU - preto sa dobiehajuci motor v zlomku sekundy zastavi a je to spojene s ostrym kovovym buchnutim zotrvacnika. Vacsinou (19 z 20 vypnuti) je zastavenie motora OK, myslim ze nikdy to neurobi studeny motor.
Hmm a od koho si to počul? ja jsem tak dobre reference ještě neslyšelrama píše:ak sa odhodlam pre profikov tak pojdem do autorizovaneho servisu boschu vo frydku mistku - sobek diesel, zatial som pocul dobre ohlasy a cenovo su podla mna normal, teda oproti autorizovanym fuserom priam lacny
inak k tomu cerpadlu, ak je uz na konci karieri tak ti bude likvidovat aj dalsie vstrekovace ale to asi nebude tvoj pripad, predpokladam ze by zobralo vsetky naraz...
Volvo S80 2.4i 20v
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi
Soudruzi pokud vám to jede tak na to se... nebo skončite jak já. Tak dlouho jsem koumal že nemám vstrikovače o.k. až po diagnostice ve dvou servisech jsem koupil 4ks nových se toho zas tak moc nezměnilo akorát jsem byl chudší o dost peněz. A doma mi leží 4ks vstřiků pokud by někdo chtěl levně přenechám na bádání
Volvo S80 2.4i 20v
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi
To by sme sa mohli dohodnut ak su to 0445110084, snad by sa medzi nimi nasiel jeden pouzitelny.epic píše:Soudruzi pokud vám to jede tak na to se... nebo skončite jak já. Tak dlouho jsem koumal že nemám vstrikovače o.k. až po diagnostice ve dvou servisech jsem koupil 4ks nových se toho zas tak moc nezměnilo akorát jsem byl chudší o dost peněz. A doma mi leží 4ks vstřiků pokud by někdo chtěl levně přenechám na bádání
Ja si robim diagnostiku sam, vymena dobrych dielov nehrozi lebo to platim ja .
ja by som na to kaslal ale startujem len za studena a aj to tazko takze nemam na vyber...epic píše:Soudruzi pokud vám to jede tak na to se... nebo skončite jak já. Tak dlouho jsem koumal že nemám vstrikovače o.k. až po diagnostice ve dvou servisech jsem koupil 4ks nových se toho zas tak moc nezměnilo akorát jsem byl chudší o dost peněz. A doma mi leží 4ks vstřiků pokud by někdo chtěl levně přenechám na bádání
mas na sobeka nieco real zle ? nieco konkretnejsie...
este som sa pital aj na bosch diesel servis v hricove (SK) mam dve referencie - 1. v pohode co sa tyka roboty, az na tu casovu preciznost a 2. ze je nic moc (ale to povedal mechanik co si to vzapeti u mna riadne xxxxx) ... takze si nenavyberam
budem muset vyskusat a uvidim
Laguna 2 2.2dCi 2003
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
no a ktore hodnoty si treba vsimat a ktore co znamenaju?Laco19 píše:Podla Renaultu do +/- 5mm3 a Bosch uvadza korekcie do +/- 2mm3.Dehumanizer píše:A ake su tie prijatelne hodnoty, kde sa daju najst? Ze by som si to aj ja skontrolovalLaco19 píše: To su podla Renaultu ale aj podla Bosch (ti su ovela prisnejsi) este prijatelne hodnoty ale ja to uz na chode motora citim - prave preto som sa zacal vstrekovacmi zaoberat.
Najdes to v diagnostike vstrekovanie u Renaultu a u Bosch v niektorom starom rocniku Formuly (formule_2002_01.pdf ???).
lebo tam dole v tom tvojom obrazku su EM, LL, VL a VE
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
Pozri novy obrazok, tam som uz dal vsetko pre kontrolu korekcii:Dehumanizer píše:no a ktore hodnoty si treba vsimat a ktore co znamenaju?
lebo tam dole v tom tvojom obrazku su EM, LL, VL a VE
Co sa tyka IMA, su to korekcie zavisle na mechanickych parametroch vstrekovaca. Po zmontovani sa vstrekovac otestuje, zistia sa odchylky od nejakeho standardu vo viacerych prevadzkovych rezimoch (podla toho co je v DDT asi v 4 rezimoch) a nasledne sa tato odchylka vyjadri kodom, ktory sa vypali do telesa vstrekovaca. Po montazi do motora a zadani IMA kodu potom RJ vie ako ho ma riadit (teda kedy pridat alebo ubrat) aby sa do valca vstreklo skutocne tolko paliva kolko je ziadane. Tieto IMA korekcie su pevne, nemali by sa s casom menit - chcel som skusit ci sa naozaj vynuluju po zafajknuti "nepouzit IMA" ale nic take som tam nenasiel.
Malo by ist o korekcie "mroXXXMRO" (uz ziadne dalsie v DDT niesu ).
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
Ved aj moje su este v norme, na zaklade diagnostiky by som povedal ze mam motor v dobrom stave .Dehumanizer píše:dik za objasnenie, zda sa ze u mna su tie korekcie v norme (najazdene cca 160 tisic)
Neviem ci je to spravne posudenie stavu vstrekovacov, tie korekcie dost kolisu, na obrazovke to nevidno ale ked si das zaznam hodnot na grafe to vidno ale aj tak mam tie korekcie pri zohriatom motore a pri volnobehu do +/-2mm3.
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
Ja dam len mensi update, nemal som dnes co robit tak som zas pozrel tie korekcie v diagnostike (nemam vobec ziadny problem, len ze sa tu o tom niekde diskutovalo zas a mna napadlo ze sa na to mozem pozriet lebo naposledy som to nedal nahravat), tak som to teraz dal ukladat chvilu na volnobeh pri zahriatom motore a vsetky korekcie tam mam do +-1 maximalne, takze snad mi to vydrzi este dlho aj ked uz maju tie vstrekovace asi 170 tisic
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů