Vstřikovače v Laguně dCi

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od amat » úte dub 22, 2014 21:14

Jestli nemáš botu v kabeláži. Zkusil bych se zaměřit na dráty.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Ocko
Junior member
Příspěvky: 114
Registrován: stř črc 27, 2011 21:07
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od Ocko » stř dub 23, 2014 13:46

No tak kdyz jsi zavadil o kabely a prestalo to. Tak asi zkus zavadit znovu a mozna prijdes na ten problem :)

LagunaFighter
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pát pro 13, 2013 16:19

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od LagunaFighter » úte dub 29, 2014 19:54

myslíte že by se takhle dali vstřiky vyčistit ? zkoušel jste to někdo ?


https://www.youtube.com/watch?v=C_LLIXMMKS0
nyní: Laguna II GRANDTOUR facelift rv. 2006 2.0 Dci 110kw
předchozí: Laguna I B56 rv. 1995 2.O RT 83 kw

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od EfineSS » úte dub 29, 2014 20:23

Jo, jde to. Nedávno jsem to dělal. Jen jsem to neměl tak úhledně provedené :) Mrkni na video. Použil jsem tento přípravek http://www.tec-2000.eu/naftove-motory/t ... eaner.html dá se koupit třeba v Autokelly. Po čištění auto přestalo při razantnější akceleraci kouřit. Jinak jsem si ničeho nevšiml.

https://www.youtube.com/watch?v=ycYOkCJ0uDA
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

djkure
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: pát led 08, 2010 01:27
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od djkure » čtv čer 12, 2014 11:21

Já jsem dal nedávno do 20 litrů nafty (OMV) 2 litry 2 taktního oleje a 250ml přípravku VIF ... a budete se divit, auto od té doby výrazně méně hulí, jede příjemně, neklepe. Teď tankuji opět obyčejnou naftu, jen tam cmrndnu trochu VIFu a je vše OK :-) najeto 196 tisíc.
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 131kW GT 4Control, rv. 12/2009, tmavě modrá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá

Uživatelský avatar
Marsiano
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: pon dub 05, 2010 09:30
Bydliště: West Home
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od Marsiano » ned čer 22, 2014 20:25

Marsiano píše:když to nahodím tak na volnoběh mi to připadá jak kdyby to šlo jen na 3 hrnce, když přidám je vše ok. když jsem sundal kryt a koukal na motor tak jsem zavadil o kabely co jsou tam a najednou to přestalo se klepat tak jsem to zakrytoval hmm a zase když jsem přijel na křižovatku znovu klepačka, fakt nevím. žhavičky nevím to asi nebudou.


posuďte sami !!!http://youtu.be/C9EjPrbrHpU

tak to byl špatnej vstřik , už vše oki
Renault Clio Privilege 1,5 48 [kW] dCi 2002 5P 201102 km Červená základní 7U9 6545

pepos82
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: ned črc 21, 2013 08:06

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od pepos82 » sob srp 16, 2014 12:16

z tech videi to jde blbě vidět takže když koupím jednu plechovku hadičky bodou jak?
z jedné hadičky co jde jda na čerpadlo bude sát řeknem s pet flašky do ktere jsem nalil přípravek a z přepadové hadice se to bude vracet zas do pet flašky a tak furt dokola 15minut? je tak
Laguna grandtour II 2001 88 kw
230tis km komplet el.

fanuš
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: sob led 30, 2010 11:00

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od fanuš » čtv říj 30, 2014 15:20

Mate nekdo zkusenost s temito vstriky? http://auto.bazos.cz/inzerat/40599771/R ... i-2004.php
Borec nabizi na vsechny renaulty. Ceka me vymena a cena je lakava..

fanuš
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: sob led 30, 2010 11:00

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od fanuš » úte lis 11, 2014 19:21

Tak jsem tam volal a prej vetsinou nemeni trysku, ze byva v poradku. Na stolici udelaji zkousku, jestli je vse ok. Je to bezny postup?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od Zefek » úte lis 11, 2014 20:20

Za mě, jediný správný repas vstřiku je ten, když se vymění všecko, bez ohledu na opotřebení. Jen tak ti může někdo zaručit, že ten vstřik pak bude v pohodě fungovat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Shimmy
Junior member
Příspěvky: 130
Registrován: čtv led 12, 2012 02:06
Bydliště: Bratislava

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od Shimmy » sob lis 29, 2014 18:45

Len pre ilustraciu, vstreky maju 225 000, korekcie na valcoch 1,3,4 do 0,7 na valci 2 do 1,6 a verim ze este dlho potiahnu :)
Obrázek
Renault Laguna II 2003, 1.9 dCi 88 kW, Privilege, 360 000 km
Renault Talisman 2019, 2.0 dCi 147 kW, Intens 4Control, 100 000 km
Diagnostika (CLIP) a drobne opravy Bratislava a okolie clenom fora ;)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od amat » sob lis 29, 2014 19:53

Vstřiky nejsou u 1.9dCi problém. Pokud se tankuje aspoň trochu kvalitní nafta, vydrží 300 000km naprosto v pohodě.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od Šamša » pon pro 08, 2014 23:56

Tak mi nastal další problém, po nastartování za studena mi crčí nafta z pod auta a za chvíli půl metrová louže, pak to najednou přestane. Protéká to prsama od čerpadla dolů okolo altíku a není konkrétně vidět odkud. Po průzkumu zjištěno, že se zřejmě unavilo těsnění pod víčky hlav vstřikovacího čerpadla, samozřejmě aby to stálo za to, tak z toho nepřístupného zadního. Někde na fóru proběhl odkaz na firmu, co distribuuje sady těsnění na čerpadla, nevíte o něm někdo? Mám sice rozkres na moje CP čerpadlo, ale údajně jdou objednat jednotlivá těsnítka, ale nikdy jsem to neměl rozdělané a nevím odkud čert na mě vystrčí pr...zadek, tedy co se vysype a zakutálí někde pod ponk. Tak zda jen ty pod víčka, nebo i další o kroužky z ventilů.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od Šamša » stř pro 10, 2014 09:27

Našel jsem distribuci dílů do VT čerpadel a sadičku na přetěsnění, jinak tam mají vše na repase. Např. https://www.motointegrator.cz/produkty/ ... 1m-101-454
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od Šamša » sob led 10, 2015 11:48

Tak jsem se předevčírem dostal k repasi VT čerpadla (CP1), kde byl největší problém, jak ho vyndat ven, aniž bych musel rozebírat rozvody. U mého mechanika, naštěstí jedno leželo v regálu, sice na Peugeota, ale konstrukčně stejné. Vyheverovali jsme motor, odmontovali horní táhlo a držák motoru, palivový filtr ven včetně hadiček k VT čerpadlu, elektriku k regulátoru tlaku a čidla tlaku na rampě, kryty rozvodu jsme odšroubovali pouze horní šroubky a jen odtáhli, označili bílou popisovačkou řemen a kola, povolili matici kola VT čerpadla a velkým šroubovákem jistili proti pootočení, lehce povolenou matici jsme zatím ještě nechali na místě, stahovákem odtrhli kolo od hřídele, odmontili trubičku k VT rampě a odmontili pomocný držák pod VT rampou a čerpadlem. Pak jsem držel kolo VT čerpadla v napnutém stavu a kolega mezitím odšrouboval samotné VT čerpadlo, pak jsem druhou rukou sundal matku kola a kolega vytáhl VT čerpadlo a zandal druhé, které chytil matkami a já zase zajistil kolo matkou na něm.
Samotné čerpadlo jsme zazátkovali přiloženými zátkami ze sady těsnění a důkladně očistili a připravili chirurgické zázemí, postupovali jsme po jednotlivých víčcích, aby se nám to nerozsypalo a nepomíchali náhodou komponenty, protože jsem nevěděli co nás čeká(vystřelená pérka atd...), povolili jsme už tak volné šrouby víčka a za stálého přidržování víčka šrouby vyndali, poté opatrně víčko sundávali čemuž pomáhala i pružina vnitřního pístku, která tlačí samotný válec a víčko ven, tak jsem raději ještě válec prsty přidržoval ve víčku, a udělal jsem dobře, protože ten jistí ještě takovou rampičku s ventilky. Víčko je ještě s vlastním tělem VT čerpadla propojeno kanálkem s trubičkou těsněnou o kroužky a tam byl kamen úrazu, ty o kroužky byly pěkně ohlodané a tudy nafta fičela ven. Problém je dodržet chirurgické prostředí, protože i pod těmi víčky v mezírce 00nic byl bordýlek, který se musel papírovou utěrkou odstranit, aniž by se dostal do pracovní části VT čerpadla. Vyměnili jsme o kroužky a teflonové jistící kroužky, zatlačili dovnitř stonkem vrtáku a promazali tekutou vazelínou, nasadili nové brejličkové těsnění víčka, vložili nový kovový těsnící kroužeček a rampičku ventilků, vložili válec a za přidržování válce ve víčku nasadili na pístek, dokud ho nepřidržela pružina, pak navedli na trubičku a sesadili víčko s tělem, kolega zašrouboval očištěné šrouby a dotáhli momentem 20Nm. Víčko jsem si označili popisovačem, abychom ho "náhodou" nerozdělávali ještě jednou. Takto jsme postupovali i u zbývajících víček. obráceným postupem osadili VT čerpadlo zpět na místo, vše smontovali a zapojili, odvzdušnili spuštěným čerpadlem zasunutou kartou a raději několikrát(u verze 88kw se musí ručním balonkem). Zkusili jsme start a vše maká jak má, a mám i subjektivní pocit, že to i lépe jede. Doufám, že mi už nebude mizet nafta před očima, kdy jsem odhadoval skutečnou spotřebu i se ztrátou okolo 10-11l. Zbyli nám pouze dva zelené velké okroužky přírubu klikové hřídele, to jsme nerozebírali.
Tímto způsobem by šlo zrepasovat celé VT čerpadlo, do kterého jdou zakoupit potřebné komponenty, je to jednoduchý jak facka a cenově super, než kompletní repas z obchodu, jen by byl asi problém dostat pilina z přidřeného čerpadla, určitě rozebráním na prvočinitele, vypráním a vyfoukáním tlakovým vzduchem, kde by se vyndali i zaslepovací červíci. Určitě by to šlo, v repasirovacích dílnách to nedělají žádní docenti.
Pokud by případný montér neměl další VT čerpadlo k zajištění kola, šlo by to i nějakým silným gumicukem zajistit k čelu sahary.
How
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

dzordzi
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: úte čer 16, 2015 14:17

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od dzordzi » čtv črc 02, 2015 19:03

Už opravené!! nedymí! bol vadný jeden vstrikovač... :D
Naposledy upravil(a) dzordzi dne sob zář 19, 2015 08:16, celkem upraveno 1 x.
MeganeII 1,9dci88kw 2005
Clio2. 1,6 automat

maco-lv
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: čtv zář 04, 2014 18:47
Bydliště: Brhlovce okres Levice Slovensko

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od maco-lv » pát zář 18, 2015 16:56

Zdravim cistil uz niekto spodky vstrekovacov? Sused mal podobny problem na xare ll zdochinala pocas akceleracii vycistil a ide
Renault Laguna ll 1,9DCi 88kw Rv:2001 strieborná metalíza pastelova, výbava Dynamique
17ky elektróny

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od EfineSS » sob zář 19, 2015 11:08

Jak bys ty vstřiky chtěl čistit?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

maco-lv
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: čtv zář 04, 2014 18:47
Bydliště: Brhlovce okres Levice Slovensko

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od maco-lv » sob zář 19, 2015 13:35

špička by sa mala dat rozobrať tam je ihla a pružinna a tam zvykne byt bordel
Renault Laguna ll 1,9DCi 88kw Rv:2001 strieborná metalíza pastelova, výbava Dynamique
17ky elektróny

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od amat » ned zář 20, 2015 04:11

Ja bych vstrikovace v domacich podminkach urcite nerozebiral. Na vycisteni hrotu by mela stacit nekolika denni lazen v roztoku na cisteni motoru (ten samozrejme pravidelne menit). Pouzivam spickovy roztok od Wesca a kdyz jsem v nem machal vstrikovace posledne tak vycistil hroty velmi spolehlive.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od Zefek » ned zář 20, 2015 08:20

Spíš bych napřímo zapojil nějaké čistící aditivum jako třeba TEC2000, než to přímo vytahovat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

maco-lv
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: čtv zář 04, 2014 18:47
Bydliště: Brhlovce okres Levice Slovensko

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od maco-lv » ned zář 20, 2015 09:12

ako myslis napriamo? vies mi to viac popisat? mam možnosť objednat za jedneho autobazaru trisky po 18€/ks + postovne zo 14dennou zarukov asi zoberiem tie
Renault Laguna ll 1,9DCi 88kw Rv:2001 strieborná metalíza pastelova, výbava Dynamique
17ky elektróny

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od Zefek » ned zář 20, 2015 09:17

Koupíš si dvě asi metrovou hadici, tu rozstřihneš na půl. Pak si koupíš nějaký univerzální filtr za 2€ a dáš ho na jednu hadici. Odpojíš přívod nádrže do palivového filtru a připojíš na filtr místo nádrže tu hadici s filtrem za 2€. Pak odpojíš, buď z čerpadla, nebo z filtru (záleží na konstrukci) zpátečku do nádrže. Na zpátečku z motoru připojíš druhou hadici. Vezmeš flašku/konzervu s aditivem a ponoříš do ni obě hadice až na dno. Nastartuješ a necháš běžet, dokud motor aditivum nesežere. Pak vyměníš palivový filtr a připojíš zpět nádrž.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

maco-lv
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: čtv zář 04, 2014 18:47
Bydliště: Brhlovce okres Levice Slovensko

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od maco-lv » ned zář 20, 2015 09:31

to na tu 1 konzervu by to malo vycistit?
Renault Laguna ll 1,9DCi 88kw Rv:2001 strieborná metalíza pastelova, výbava Dynamique
17ky elektróny

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Vstřikovače v Laguně dCi

Příspěvek od EfineSS » ned zář 20, 2015 13:35

Ano, stačí jedna plechovka. Tady se to rozebíralo, dával jsem tam i video: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=32&t=79903
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů