Uložení motoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Marek Sládek
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: pát led 18, 2008 08:24
Bydliště: Krásná Lípa u Rumburka

Uložení motoru

Příspěvek od Marek Sládek » ned zář 21, 2008 19:33

Zdravím!
Dají se vyměnit silenbloky uložení motoru a převodovky bez jeho vyndání z Laguny? Na kolik ta sranda asi přijde? Máte zkušenosti?
Renault LagunaII 1.9 Dci/79kW, r.v.10.2003, ABS, ESP, ASR, 6-ti kvalt, 8 x airbag, dig. dvouz. klima, 16" kola, roletky na zadních oknech včetně zadního, od 08.06.2009 originální Tempomat s omezovačem a s ovládáním na volantu, 25.04.2014 doplňen CD měnič (6 CD) v palubní desce, držák Brodit na TomTom a konzole Kuda (šedivá) na mobilní telefon. Komplet vyčištěný sací trakt, zaslepený EGR na přívodu výfukových plynů (harmonice). Olej pouze Castrol EDGE Turbo Diesel, max 13tKm, filtr z HDI.

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Re: Uložení motoru

Příspěvek od Laco19 » ned zář 21, 2008 20:22

Marek Sládek píše:Zdravím!
Dají se vyměnit silenbloky uložení motoru a převodovky bez jeho vyndání z Laguny? Na kolik ta sranda asi přijde? Máte zkušenosti?
Koli vymene netreba vyberat motor a prevodovku.
Su tam 4 "silentbloky". Na dvoch je zhora zaveseny motor a prevodovka. Dalej su tam 2 obmedzovace momentu, jeden na hornom zavese motora a druhy dolu pod motorom. Zatial sa tu vacsinou riesila vymena "dolneho silentbloku". Ten som menil aj ja (stal cca 1500SK) ale vymena velmi nepomohla. Dalsie silentbloky su podstatne drahsie. Ked som mal svoje silentbloky v ruke, dost poskodeny bol spodny (vymeneny) a horny obmedzovac momentu - ten sa dodava ako komplet aj s hlinikovym odliatkom, je len original - cena je vyssia :cry: . Aj silentblok na prevodovke bol dost opotrebovany ale asi je OK a odieral sa len koli vadnemu obmedzovacu momentu.
Co ti to robi?

Marek Sládek
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: pát led 18, 2008 08:24
Bydliště: Krásná Lípa u Rumburka

Příspěvek od Marek Sládek » pon zář 22, 2008 09:25

Při startování a hlavně při stopování mi to pěkně škube s celým autem, někdy méně, někdy ale až moooc, jako by měl vyskočit motor z auta.
Renault LagunaII 1.9 Dci/79kW, r.v.10.2003, ABS, ESP, ASR, 6-ti kvalt, 8 x airbag, dig. dvouz. klima, 16" kola, roletky na zadních oknech včetně zadního, od 08.06.2009 originální Tempomat s omezovačem a s ovládáním na volantu, 25.04.2014 doplňen CD měnič (6 CD) v palubní desce, držák Brodit na TomTom a konzole Kuda (šedivá) na mobilní telefon. Komplet vyčištěný sací trakt, zaslepený EGR na přívodu výfukových plynů (harmonice). Olej pouze Castrol EDGE Turbo Diesel, max 13tKm, filtr z HDI.

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pon zář 22, 2008 10:35

Marek Sládek píše:Při startování a hlavně při stopování mi to pěkně škube s celým autem, někdy méně, někdy ale až moooc, jako by měl vyskočit motor z auta.
To robi aj mne a uz dost dlho. Pri startovani zvuky ako by sa motor o nieco klepal, zvuk motora je taky "necisty", klepavy a pri vypnuti sa otrasie a niekedy sa ozve v momente zastavenia kovove buchnutie akoby som ho zastavil vlozenim skrutkovaca medzi ozubenie.
Mohol by to byt aj zotrvacnik ale mal som ho v ruke a nevidno na nom ziadne priznaky poskodenia, vola na obvode je cca 7mm co by malo byt OK.

MST
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: stř zář 05, 2007 15:59

Příspěvek od MST » stř zář 24, 2008 15:51

Silenbloky se dají kontrolovat nadzvednutím motoru panenkou v místě u silentbloku - pouhým pohledem nemusí být vada vidět... Já jsem tady před rokem řešil problém - pískání (drhnutí) při brždění motorem a zatočením doprava, jinak se závada nijak neprojevovala. V Renaultu maturovali a kontrolovali ložiska, pak výměna ložisek v převodovce a GO (prý drhla hřídel o skříň) problém zůstal, pak po dlouhých diskuzích a hledání zkusili panenkou nadzvednout motor a po výměně silentbloku pískání zmizelo...
Ale je fakt, že to samé může dělat setrvák, ale s tím nemám zkušenosti...
LAGUNA Grandtour II 2,2dci, Initiale

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř zář 24, 2008 16:56

MST píše:Silenbloky se dají kontrolovat nadzvednutím motoru panenkou v místě u silentbloku - pouhým pohledem nemusí být vada vidět... Já jsem tady před rokem řešil problém - pískání (drhnutí) při brždění motorem a zatočením doprava, jinak se závada nijak neprojevovala. V Renaultu maturovali a kontrolovali ložiska, pak výměna ložisek v převodovce a GO (prý drhla hřídel o skříň) problém zůstal, pak po dlouhých diskuzích a hledání zkusili panenkou nadzvednout motor a po výměně silentbloku pískání zmizelo...
Ale je fakt, že to samé může dělat setrvák, ale s tím nemám zkušenosti...
Ktory silentblok si menil?

MST
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: stř zář 05, 2007 15:59

Příspěvek od MST » čtv zář 25, 2008 08:20

Pravý zadní z pohledu řidiče - při brždění a zatočení vpravo se motor nadzvedával a drhnul rozvoďák o kryt - takže pak i s výměnou rozvodů.
Aspoň mám jistotu, že jsou rozvody nové ... koupil jsem to se 135tis., ale věřte italům, že to někdo před prodejem auta nechal vyměnit - i když v servise říkali že rozvody jsou vyměněné (nebyl to prý originál)
LAGUNA Grandtour II 2,2dci, Initiale

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » čtv zář 25, 2008 08:54

MST píše:Pravý zadní z pohledu řidiče - při brždění a zatočení vpravo se motor nadzvedával a drhnul rozvoďák o kryt - takže pak i s výměnou rozvodů.
Aspoň mám jistotu, že jsou rozvody nové ... koupil jsem to se 135tis., ale věřte italům, že to někdo před prodejem auta nechal vyměnit - i když v servise říkali že rozvody jsou vyměněné (nebyl to prý originál)
Ten som menil aj ja, je najlacnejsi a da sa kupit aj neoriginal.

PilotF1
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: čtv říj 16, 2008 21:28

Silentbloky

Příspěvek od PilotF1 » ned říj 26, 2008 17:54

Zdravim. Tak nejak takhle jsem hledal spatny dil i ja. Pri startovani to klepalo, pri rozjezdu a brzdeni taky. Vzdy, kdyz byl motor v tahu, nebo brzdil. Uz jsem mel podezreni na poloosy, ale mechanik rikal, ze je to blbost. Pak jsem prisel na to, ze je opravdu vychozena guma v drzaku u praveho podbehu nad rozvodovym remenem. Ale nejde to nikde sehnat samotne a za original v Renaultu budou chtit majlant. Takze premyslim co s tim. Kdyby nekdo mel typ, jak a kde se da sehnat jen ta gumova vlozka do toho hlinikovyho odlitku, byl bych rad, kdyby mi (a nejen me) to mohl sdelit. Ten samy problem je na stejne strane ale vespod. Taky je ta guma vymackana a pak to vsechno klepe a cuka. Diky moc za tip, kde to sehnat. Predem velice dekuji.

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Re: Silentbloky

Příspěvek od Laco19 » ned říj 26, 2008 19:01

PilotF1 píše:Zdravim. Tak nejak takhle jsem hledal spatny dil i ja. Pri startovani to klepalo, pri rozjezdu a brzdeni taky. Vzdy, kdyz byl motor v tahu, nebo brzdil. Uz jsem mel podezreni na poloosy, ale mechanik rikal, ze je to blbost. Pak jsem prisel na to, ze je opravdu vychozena guma v drzaku u praveho podbehu nad rozvodovym remenem. Ale nejde to nikde sehnat samotne a za original v Renaultu budou chtit majlant. Takze premyslim co s tim. Kdyby nekdo mel typ, jak a kde se da sehnat jen ta gumova vlozka do toho hlinikovyho odlitku, byl bych rad, kdyby mi (a nejen me) to mohl sdelit. Ten samy problem je na stejne strane ale vespod. Taky je ta guma vymackana a pak to vsechno klepe a cuka. Diky moc za tip, kde to sehnat. Predem velice dekuji.
Teraz vibracie neriesim, myslim ze ked vyriesim problem so vstrekovacom a naslednym nepravidelnym chodom (len pri zabere, pri volnobehu to nie je badatelne) podstatna cast vibracii sa strati.
Samostatny silentblok predava nejaky poliak ale ked som pozeral na obrazok je to celistva guma - nema stred ulozeny na zavese ako original. Nemam voci tomu doveru lebo som uz nieco podobne skusil, obmedzil pohyb v pozdlznom smere vlozenim gumy ale do karoserie sa potom prenasali velke vibracie.
Mozno by sa nieco pouzitelne a lacne dalo najst ako nahradny diel na ine auto...

PilotF1
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: čtv říj 16, 2008 21:28

Re: Silentbloky

Příspěvek od PilotF1 » ned říj 26, 2008 19:13

Laco19 píše:
PilotF1 píše:Zdravim. Tak nejak takhle jsem hledal spatny dil i ja. Pri startovani to klepalo, pri rozjezdu a brzdeni taky. Vzdy, kdyz byl motor v tahu, nebo brzdil. Uz jsem mel podezreni na poloosy, ale mechanik rikal, ze je to blbost. Pak jsem prisel na to, ze je opravdu vychozena guma v drzaku u praveho podbehu nad rozvodovym remenem. Ale nejde to nikde sehnat samotne a za original v Renaultu budou chtit majlant. Takze premyslim co s tim. Kdyby nekdo mel typ, jak a kde se da sehnat jen ta gumova vlozka do toho hlinikovyho odlitku, byl bych rad, kdyby mi (a nejen me) to mohl sdelit. Ten samy problem je na stejne strane ale vespod. Taky je ta guma vymackana a pak to vsechno klepe a cuka. Diky moc za tip, kde to sehnat. Predem velice dekuji.
Teraz vibracie neriesim, myslim ze ked vyriesim problem so vstrekovacom a naslednym nepravidelnym chodom (len pri zabere, pri volnobehu to nie je badatelne) podstatna cast vibracii sa strati.
Samostatny silentblok predava nejaky poliak ale ked som pozeral na obrazok je to celistva guma - nema stred ulozeny na zavese ako original. Nemam voci tomu doveru lebo som uz nieco podobne skusil, obmedzil pohyb v pozdlznom smere vlozenim gumy ale do karoserie sa potom prenasali velke vibracie.
Mozno by sa nieco pouzitelne a lacne dalo najst ako nahradny diel na ine auto...
Jenze na jake auto a jaky?? Navic ho nemuzu najit v zadne nabidce jinych prodejcu, takze ani nevim, jakou alternativu pouzit. proto jsem se ptal, jestli nekdo vi kde to sehnat a hlavne jak se to oficialne jmenuje. Pod cim to vubec hledat....

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Re: Silentbloky

Příspěvek od Laco19 » ned říj 26, 2008 19:37

PilotF1 píše:Jenze na jake auto a jaky?? Navic ho nemuzu najit v zadne nabidce jinych prodejcu, takze ani nevim, jakou alternativu pouzit. proto jsem se ptal, jestli nekdo vi kde to sehnat a hlavne jak se to oficialne jmenuje. Pod cim to vubec hledat....
Renault: DRZIAK 8200300616
Inde je to oznacovane ako silentblok motora, drziak (ulozenie, zavesenie) motora, len vzdy musis najst ten spravny diel podla umiestnenia v karoserii alebo podla PN originalneho dielu (8200300616).

PilotF1
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: čtv říj 16, 2008 21:28

Příspěvek od PilotF1 » ned říj 26, 2008 19:43

No tam jde prave o to, ze na tom gumovem silentbloku je napsane cislo 8200125534 a takovy dil v zadne nabidce neni. A na tom hlinikovym odlitku pro jistotu neni zadne cislo. Takze vlastne nevim, ani co hledat. jedine cislo je na celem tom profilovanem plechu, ktery je spojeny pres tu gumu s tim hlinikem. A to samotne koupit jde. Ale bez te gumy. Takze zase nic. Diky moc za to cislo, podivam se na to a pripadne se mrknu i nekde v "zahranici". Pokud by to slo objednat, tak bych to objednal, protoze cely ten nesmysl bude asi pekne drahy. Jo a jeste jsem se chtel zeptat, kde to hledas?? Mas nejaky katalog?? Ja jsem prolezl kde co, ale v priruckach, co jsem tady nasel a stahl nic takoveho neni. Diky.

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » ned říj 26, 2008 19:50

PilotF1 píše:No tam jde prave o to, ze na tom gumovem silentbloku je napsane cislo 8200125534 a takovy dil v zadne nabidce neni. A na tom hlinikovym odlitku pro jistotu neni zadne cislo. Takze vlastne nevim, ani co hledat. jedine cislo je na celem tom profilovanem plechu, ktery je spojeny pres tu gumu s tim hlinikem. A to samotne koupit jde. Ale bez te gumy. Takze zase nic. Diky moc za to cislo, podivam se na to a pripadne se mrknu i nekde v "zahranici". Pokud by to slo objednat, tak bych to objednal, protoze cely ten nesmysl bude asi pekne drahy. Jo a jeste jsem se chtel zeptat, kde to hledas?? Mas nejaky katalog?? Ja jsem prolezl kde co, ale v priruckach, co jsem tady nasel a stahl nic takoveho neni. Diky.
Dialogys je katalog nahradnych dielov s obrazkami a cenami. Podla neho ale aj podla informacii z webu sa da silentblok kupit jedine ako celok s hlinikovym odliatkom.

PilotF1
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: čtv říj 16, 2008 21:28

Příspěvek od PilotF1 » ned říj 26, 2008 19:52

Hm... Dialogys je ten sw, co mi prave nefunguje. Tak diky moc za tip. Jdu hledat....

Tokah
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: čtv bře 13, 2008 11:11
Bydliště: Náchod

Příspěvek od Tokah » ned říj 26, 2008 21:38

Pozoruji, že se mně auto chvíli chvěje u studeného startu. Není to pravidelně, stačí prošlápnout plynový pedál a je to lepší. To znamená, že můžu čekat výměnu nějakého silembloku. Nebo by mohla být příčina i jinde, napadl mě i nekvalitní benzín. Mám 18 ,16V a ty prý na to jsou háklivé, dík
18, 16V, 2001

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon říj 27, 2008 07:35

Už to tu bylo:

www.autobenex.cz

http://www.autobenex.cz/katalog/index.html

Silentbloky SASIC

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pon říj 27, 2008 09:06

wc píše:Už to tu bylo:

www.autobenex.cz

http://www.autobenex.cz/katalog/index.html

Silentbloky SASIC

wecka :D
Prave ten jeden silentblok (do hlinikoveho odliatku) o ktorom sme sa bavili nemaju, ostatne 4 diely zavesenia motora su.

Rosta
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 15, 2005 18:58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rosta » sob čer 20, 2009 21:26

já měnil taky jeden spodní silentblok, který byl dost utržený ale pořád se mi zdá, že mi řadící páká sem tam v autě zalítá. myslíte si, že to může být ještě jiným silentblokem ? Taky mi auto při řazení jakoby škube.
Renault 25 2.0, Renault 25 r.v. 91 baccara 2.9 V6,R25 V6 Turbo phII,Renault laguna r.v. 94 2.2 D, Renault Laguna II, r.v. 2001, 1.8 16V LPG, výbava Expression

lloyd12
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: čtv dub 01, 2010 19:34

Příspěvek od lloyd12 » pát říj 08, 2010 19:07

Caute chalani,

takze moj problem bol v traseni palubovky na neutral na krizovatke, inak som mal este problem so spiatockou, dost triaslo autom, ked som skusal ist dozadu len na spojke.

co pomohlo?

1. na trasenie na neutral pomohla vymena hydro silentbloku, na ktorom je motor zaveseny v pravo z pohladu sofera. (100€ - velkoobchodna cena)
2. na trasenie na spiatocku som zistil, ze bol z jednej strany odtrhnuty siletblok (momentovy) v tom takom hlinikovom odliatku, hned vedla /nad) tym hydrosilentom.
Cize vymena aj tohoto. (61€ - najlacnejsia varianta,aku sa podarilo servisu zohnat) Skoda je, ze samostatne, len gumu nikde nemaju, treba to kupovat ako celok = hlinikovy kryt + silent. Strasna somarina a strata penazi, ale co uz..

Takze po tejto vymene (musim povedat, ze nie lacnej) auto nepoznavam, tichucke, lachucko reaguje na otacky, pripada mi to ako benzin :lol: , super, uz som neni jak traktor :-)

moje zhrnutie ako pomocka:
- ak Vam trasie auto pri zabere, pridani plynu, ma to na svedomi jeden z momentovych silentblokov (su dva, jeden hore, druhy dole)
- ak Vam auto klepe na neutral , najpravdepodobnejsie to bude v tom hlavnom silente, na ktorom je motor zaveseny.

vela zdaru

:wink:


Laguna II, 1.9dci, 2001
Laguna II , 1.9dci,
79kW, 2001

Uživatelský avatar
TACOSI
Advanced member
Příspěvky: 277
Registrován: ned lis 15, 2009 17:48
Bydliště: Košice - okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TACOSI » pát říj 08, 2010 19:56

Tiez sa pridam k diskusii :)

1: Pri starte a hlavne zastaveni motora,citit trhnutie celym autom.

2: pri pridani a ubrati plynu za jazdy citim,ze kvaltpaka beha malicko dopredu a dozadu.

3: v aute uz v poslednom case pocut motor ovela viac,ako kedysi,teda dost ho pocut.

Ktore silenty by bolo dobre najskor vymenit ? okrem odpovede,ze vsetky :lol:
Laguna 2 GT. Expression 2002, 1.9 dci 74Kw ->96 kW
Audi A6 3.0 TDI 220 kW quattro S-Line :-)

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » pát říj 08, 2010 20:07

Normálně je zkontroluj pohledem... Jeden člověk přidá plyn a Ty (nebo mechanik, kamarád, prostě osoba č.2), kouká, kterej silentblok je utrženej... Nezapomeň dole zkontrolovat tzv. "kost". Ale to musíš dát auto na zvedák....
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dj.pepino » sob říj 09, 2010 00:56

TACOSI píše:Tiez sa pridam k diskusii :)

1: Pri starte a hlavne zastaveni motora,citit trhnutie celym autom.

2: pri pridani a ubrati plynu za jazdy citim,ze kvaltpaka beha malicko dopredu a dozadu.

3: v aute uz v poslednom case pocut motor ovela viac,ako kedysi,teda dost ho pocut.

Ktore silenty by bolo dobre najskor vymenit ? okrem odpovede,ze vsetky :lol:
Řešili jsme to samé na Meganu - byl to vadný spodní silentblok - tzv kost. Po výměně OK :wink:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

xDaniel123
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: úte zář 10, 2013 09:06

Re: Uložení motoru

Příspěvek od xDaniel123 » čtv dub 25, 2019 05:58

Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli se někdo setkal s různou tloušťkou spodní kosti? Na lugunu II 3.0 jsem si koupil Lemforder (náhrada za 8200371093), ale mechanik mi řekl, že nepasuje a dal tam Sasic. Po nějaké době jsem se rozhodl zase pro výměnu, tak jsem zakoupil Corteco. Lemforder jsem měl stále doma. Po vyndání Sasic držáku jsem zjistil, že on má v té užší části tloušťku 48 mm a Corteco a Lemforder mají 43mm. Zkusil jsem to tam přeci jen dát, a ten půl centimetr stáhnout, to sice šlo, ale při jízdě se strašně přenášely vibrace do kabiny, dal jsem tedy zpět ten sasic. Mám doma tedka Corteco a Lemforder, které jsou k ničemu? Nikde v popiskách a v notách jsem nenarazil na tyto odlišnosti.
Renault Laguna Grandtour rv.2001, 3.0, V6, 24V

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Uložení motoru

Příspěvek od Šamša » čtv dub 25, 2019 09:15

Já jsem teď měnil na 1.9dCi (čip), kde mi spodní kost vydrží max. 60 tis., tak jsem měnil za hliníkovou, která je mnohem bytelnější.
https://eshop.autorozvody.cz/code/SASIC ... 6-84787710
Tenhle hliníkový mám i na dovezené 2.0T, kde jsem se inspiroval a sháněl podle tohoto.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů