MOzes aspon poradit temu, kam si to daval. Skusal som to hladat, ale kedze neviem podla coho, tak som to nenasiel.Šamša píše:Když vyndáš kabinový filtr, tak to nastříkáš akorát do ventilátoru, ale je tam "husí krk" kterej vede do kastlíku, ten odpojíš od jednotky a tam strčíš tu hadičku spreje a celej tam nafučíš. Už jsem to tady i včetně foto umisťoval, tak zkus hledat.
Čištění klimatizace homemade
Moderátor: Moderators General
- VanJ
- Advanced member
- Příspěvky: 379
- Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
- Bydliště: Zilina
- Kontaktovat uživatele:
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony
Taky sem to nenašel ale husí krk jó. Ten sprej bude mít hadičku a tu potom nastrkej do všech větracích otvorů co najdeš . Vzal jsem si na pomoc uživatelský manuál abych nějaký nevynechal. Narval jsem jí tam nadoraz a potom stříkal a pomalu to vytahoval. Fakt to lezlo všude až sem se bál. Návod na použití spreje bude určitě napsanej na něm.VanJ píše:MOzes aspon poradit temu, kam si to daval. Skusal som to hladat, ale kedze neviem podla coho, tak som to nenasiel.Šamša píše:Když vyndáš kabinový filtr, tak to nastříkáš akorát do ventilátoru, ale je tam "husí krk" kterej vede do kastlíku, ten odpojíš od jednotky a tam strčíš tu hadičku spreje a celej tam nafučíš. Už jsem to tady i včetně foto umisťoval, tak zkus hledat.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Jó když sem to hledal tak sem pročetl 55 stránek Šamšových příspěvků potom sem to vzdal
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
- VanJ
- Advanced member
- Příspěvky: 379
- Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
- Bydliště: Zilina
- Kontaktovat uživatele:
Ked som videl ze ich ma skoro 3000, tak som to ani nesksl hladat podla autora...Davidak79 píše:Jó když sem to hledal tak sem pročetl 55 stránek Šamšových příspěvků potom sem to vzdal
Skusal som hladat cez "husi krk", ale naslo len tuto temu
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony
Manual hovori, ze treba cistiaci prostriedok nastriekat do otvoru po "husom krku", spustit hadicku uplne dolu a naplnit penou. Do ziadnych inych otvorov striekat penu netreba, staci tam. Do ventilatora by som penu nedaval.Davidak79 píše:Taky sem to nenašel ale husí krk jó. Ten sprej bude mít hadičku a tu potom nastrkej do všech větracích otvorů co najdeš . Vzal jsem si na pomoc uživatelský manuál abych nějaký nevynechal. Narval jsem jí tam nadoraz a potom stříkal a pomalu to vytahoval. Fakt to lezlo všude až sem se bál. Návod na použití spreje bude určitě napsanej na něm.VanJ píše:MOzes aspon poradit temu, kam si to daval. Skusal som to hladat, ale kedze neviem podla coho, tak som to nenasiel.Šamša píše:Když vyndáš kabinový filtr, tak to nastříkáš akorát do ventilátoru, ale je tam "husí krk" kterej vede do kastlíku, ten odpojíš od jednotky a tam strčíš tu hadičku spreje a celej tam nafučíš. Už jsem to tady i včetně foto umisťoval, tak zkus hledat.
Však jóó sice sem měl divnej pocit jestli jsem vyndal správnej husí krk (jinej tam stejně nebyl) ale na návodu spreje psalo nastříkat do všech výdechů. Tak jsem to udělal myslím že tím nic nepokazíš když to dáš i do těch výdechů. akorát škoda benzínu při půlhodinovém vrčení po dezinfekciLaco19 píše: Manual hovori, ze treba cistiaci prostriedok nastriekat do otvoru po "husom krku", spustit hadicku uplne dolu a naplnit penou. Do ziadnych inych otvorov striekat penu netreba, staci tam. Do ventilatora by som penu nedaval.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Taky k tomu dojde, prej to doma stejně neuděláš tak jak bys mělVendous píše:Kluci není jednoduší s tím zajet do servisu
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Ja si čítal, že smrad v klíme spôsobujú baktérie na výparníku (radiátor, ale chladenia). Pri používaní klimatizácie sa kondenzuje voda na výparníku a tá zatuchne (zaplesní) pri nepoužívaní klinatizácie. Niečo ako v chladničke na zadnej strane čiže výparníku. Ku výparníku sa dá dostať najlepšie po demontáži prístrojovej dosky, ale dá sa použiť aj hadička priložená k spreji pri kúpe. Najideálnejšie by bolo nastriekať airosolový sprej na výparník. Ja som to robil tak, že som nastriekal sprej cez otvoru na pelový filter a ventilátor do potrubia a pustil som ventilátor na plný výkon. Postup som zopakoval.
Renault Laguna 1.9 dci, 81 kw, r.v. 2005
Nevymyslaj uz vymyslene. V manuali je na cistenie postup, otvorom po "papierovej hadici" sa dostanes rovno k vyparniku - strcis tam hadicku aplikatora, nastriekas penu a nechas posobit.marekli píše:Ja si čítal, že smrad v klíme spôsobujú baktérie na výparníku (radiátor, ale chladenia). Pri používaní klimatizácie sa kondenzuje voda na výparníku a tá zatuchne (zaplesní) pri nepoužívaní klinatizácie. Niečo ako v chladničke na zadnej strane čiže výparníku. Ku výparníku sa dá dostať najlepšie po demontáži prístrojovej dosky, ale dá sa použiť aj hadička priložená k spreji pri kúpe. Najideálnejšie by bolo nastriekať airosolový sprej na výparník. Ja som to robil tak, že som nastriekal sprej cez otvoru na pelový filter a ventilátor do potrubia a pustil som ventilátor na plný výkon. Postup som zopakoval.
-
- Junior member
- Příspěvky: 187
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak si raději zajedu na dezinfekci klimatizace do servisu. Dali mi na výběr mezi uhlíkovým a papírovým filtrem. Nevím jaký je v tom rozdíl, ale vzal jsem uhlíkový, byť asi o 200 kč dražší. Ale asi to bude v něčem lepší. V mé značce cigaret je také uhlíkový filtr...
bufan1 píše:Jakýkoliv new filtr je lepší než starý
Já koupil nějaký no name za 300,-
laguna II, 2001, 1,9dci
Prepáč, ale ja si nechcem vymýšlať, len poradiť.Laco19 píše:Nevymyslaj uz vymyslene. V manuali je na cistenie postup, otvorom po "papierovej hadici" sa dostanes rovno k vyparniku - strcis tam hadicku aplikatora, nastriekas penu a nechas posobit.marekli píše:Ja si čítal, že smrad v klíme spôsobujú baktérie na výparníku (radiátor, ale chladenia). Pri používaní klimatizácie sa kondenzuje voda na výparníku a tá zatuchne (zaplesní) pri nepoužívaní klinatizácie. Niečo ako v chladničke na zadnej strane čiže výparníku. Ku výparníku sa dá dostať najlepšie po demontáži prístrojovej dosky, ale dá sa použiť aj hadička priložená k spreji pri kúpe. Najideálnejšie by bolo nastriekať airosolový sprej na výparník. Ja som to robil tak, že som nastriekal sprej cez otvoru na pelový filter a ventilátor do potrubia a pustil som ventilátor na plný výkon. Postup som zopakoval.
Renault Laguna 1.9 dci, 81 kw, r.v. 2005
Prepac ak som sa ta tym dotkol - to som naozaj nechcel. Ja som tiez prvykrat cistil klimu cez ventilator, no to som este nemal servisne manualy.marekli píše:Prepáč, ale ja si nechcem vymýšlať, len poradiť.Laco19 píše:Nevymyslaj uz vymyslene. V manuali je na cistenie postup, otvorom po "papierovej hadici" sa dostanes rovno k vyparniku - strcis tam hadicku aplikatora, nastriekas penu a nechas posobit.marekli píše:Ja si čítal, že smrad v klíme spôsobujú baktérie na výparníku (radiátor, ale chladenia). Pri používaní klimatizácie sa kondenzuje voda na výparníku a tá zatuchne (zaplesní) pri nepoužívaní klinatizácie. Niečo ako v chladničke na zadnej strane čiže výparníku. Ku výparníku sa dá dostať najlepšie po demontáži prístrojovej dosky, ale dá sa použiť aj hadička priložená k spreji pri kúpe. Najideálnejšie by bolo nastriekať airosolový sprej na výparník. Ja som to robil tak, že som nastriekal sprej cez otvoru na pelový filter a ventilátor do potrubia a pustil som ventilátor na plný výkon. Postup som zopakoval.
petrskr píše:Tak si raději zajedu na dezinfekci klimatizace do servisu. Dali mi na výběr mezi uhlíkovým a papírovým filtrem. Nevím jaký je v tom rozdíl, ale vzal jsem uhlíkový, by» asi o 200 kč draľąí. Ale asi to bude v něčem lepąí. V mé značce cigaret je také uhlíkový filtr...
bufan1 píše:Jakýkoliv new filtr je lepąí neľ starý
Já koupil nějaký no name za 300,-
Malo by sa to rozdelovať na autá s manuálnou klímou a s automatickou
automatická si vyžaduje karbon / CUK/
logicky z toho vyplýva, že v manuálnej stačí obyčajný.
Z vlastnej skúsenosti, hned po kúpe som menil filter, bol tam síce valeo ale obyčajný,
takže boh vie , možno by to chcelo trošku rozviesť, strašia ma tie alergie.
favorit 135 l_ Octavia 1,6i_Laguna II Privileg_2.0 iDE[img]http://www.spotreby.cz/sigs/ico_2_1507.gif[/img]
Nemyslim zeby bol pri automatickej klime nutny uhlikovy filter a nie je to uvedene ani v ziadnom manuali. Ten uhlik je tam len na to, aby neutralizoval pachy.palo_68 píše:petrskr píše:Tak si raději zajedu na dezinfekci klimatizace do servisu. Dali mi na výběr mezi uhlíkovým a papírovým filtrem. Nevím jaký je v tom rozdíl, ale vzal jsem uhlíkový, byť asi o 200 kč dražší. Ale asi to bude v něčem lepší. V mé značce cigaret je také uhlíkový filtr...
bufan1 píše:Jakýkoliv new filtr je lepší než starý
Já koupil nějaký no name za 300,-
Malo by sa to rozdelova� na autá s manuálnou klímou a s automatickou
automatická si vy�aduje karbon / CUK/
logicky z toho vyplýva, �e v manuálnej stačí obyčajný.
Z vlastnej skúsenosti, hned po kúpe som menil filter, bol tam síce valeo ale obyčajný,
tak�e boh vie , mo�no by to chcelo tro�ku rozvies�, stra�ia ma tie alergie.
Neviem ako dlho tam ten uhlik vydrzi, podla fotiek to vyzera len ako zafarbeny klasicky papierovy filter, tzn. asi ho tam vela nebude - myslim si, ze prvy nakladak a 500,-Sk navyse za uhlik je v tahu.
4au, čítal som to v príbale, kde je uvedené filter pre autá s automatickou klimatizáciou,Laco19 píše:Nemyslim zeby bol pri automatickej klime nutny uhlikovy filter a nie je to uvedene ani v ziadnom manuali. Ten uhlik je tam len na to, aby neutralizoval pachy.palo_68 píše:petrskr píše:Tak si raději zajedu na dezinfekci klimatizace do servisu. Dali mi na výběr mezi uhlíkovým a papírovým filtrem. Nevím jaký je v tom rozdíl, ale vzal jsem uhlíkový, by» asi o 200 kč draľąí. Ale asi to bude v něčem lepąí. V mé značce cigaret je také uhlíkový filtr...
bufan1 píše:Jakýkoliv new filtr je lepąí neľ starý
Já koupil nějaký no name za 300,-
Malo by sa to rozdelova� na autá s manuálnou klímou a s automatickou
automatická si vy�aduje karbon / CUK/
logicky z toho vyplýva, �e v manuálnej stačí obyčajný.
Z vlastnej skúsenosti, hned po kúpe som menil filter, bol tam síce valeo ale obyčajný,
tak�e boh vie , mo�no by to chcelo tro�ku rozvies�, stra�ia ma tie alergie.
Neviem ako dlho tam ten uhlik vydrzi, podla fotiek to vyzera len ako zafarbeny klasicky papierovy filter, tzn. asi ho tam vela nebude - myslim si, ze prvy nakladak a 500,-Sk navyse za uhlik je v tahu.
porovnať možem len v tom že toho kamena je tam dosť, je ťažký ako prasa/ v pomere k papieraku/ cena niekde na nete je do 500 sk
favorit 135 l_ Octavia 1,6i_Laguna II Privileg_2.0 iDE[img]http://www.spotreby.cz/sigs/ico_2_1507.gif[/img]
Včera jsem si nechal taky čistit smradlavou klimatizaci a můj mechanik mě překvapil (je totiž docela hračička... ).
Pořídil si totiž ionizační OZONOVOU čističku. Funguje to trochu podobně jako spreje, které se při spuštěné klimatizaci a vnitřním okruhu vzduchu odjistí v kabině a nechá se unikat náplń, která poté vnikne na výměník a desinfekčním účinkem vyvraždí plísně a bakterie.
V tomto případě to jede na bázi vysoké koncentrace ozonu. Postup podobný, ionizátor se strčí do autozapalování, pustí se, nastaví se klimatizace ON, a vnitřní cirkulace. Nechá se to cca 15-30minut běžet a mašinka sama pomocí svítící kontrolky oznámí že je vše hotovo. Vypucuje to (vydezinfikuje) tedy nejen vzduchové vedení a výměník klimatizace ale i koberečky, tkaniny sedadel a všechny tapecírungy.
Dle jeho slov to vydrží DALEKO déle než když se to čistí sprejem. Těmito fázemi vývoje prošel taky ale nebyl spokojen s výdrží toho čištění až zkusil ozonový čistič. Ten ozon tam jemně jde cítit ještě den až dva. Zatím to funguje jako nové - ani náznak zápachu. Uvidím jestli se potvrdí trvanlivost tohoto řešení, pokud nezapomenu, dám vědět.
P.S. nečekejte od toho dokonalé řešení - takové není. Resp. je, ale kýbl horké vody s kartáčem asi sotva kdo z nás dokáže použít přímo na ten usazený nepořádek na výměníku...
Pořídil si totiž ionizační OZONOVOU čističku. Funguje to trochu podobně jako spreje, které se při spuštěné klimatizaci a vnitřním okruhu vzduchu odjistí v kabině a nechá se unikat náplń, která poté vnikne na výměník a desinfekčním účinkem vyvraždí plísně a bakterie.
V tomto případě to jede na bázi vysoké koncentrace ozonu. Postup podobný, ionizátor se strčí do autozapalování, pustí se, nastaví se klimatizace ON, a vnitřní cirkulace. Nechá se to cca 15-30minut běžet a mašinka sama pomocí svítící kontrolky oznámí že je vše hotovo. Vypucuje to (vydezinfikuje) tedy nejen vzduchové vedení a výměník klimatizace ale i koberečky, tkaniny sedadel a všechny tapecírungy.
Dle jeho slov to vydrží DALEKO déle než když se to čistí sprejem. Těmito fázemi vývoje prošel taky ale nebyl spokojen s výdrží toho čištění až zkusil ozonový čistič. Ten ozon tam jemně jde cítit ještě den až dva. Zatím to funguje jako nové - ani náznak zápachu. Uvidím jestli se potvrdí trvanlivost tohoto řešení, pokud nezapomenu, dám vědět.
P.S. nečekejte od toho dokonalé řešení - takové není. Resp. je, ale kýbl horké vody s kartáčem asi sotva kdo z nás dokáže použít přímo na ten usazený nepořádek na výměníku...
Kolko ma cca moze stat vycistenie klimy s novym filtrom + doplnenie klimy v renaulte pripadne inom neautorizovanom servise? Myslite ze mi bude stacit na to 70e?
Renault Laguna II, 1.9 dCi 79kw, PK6, r.v 2001 (dňa 06.08.2016 pri 299 985 KM ukončila svoju púť)
Renault Laguna II Grandtour, 1.9 dCi 74kw, r.v. 2004
Renault Fluence 1.6 16V 115 Limited, 84kw, r.v. 2016 (nevlastním od 10/2021)
Renault Megane IV Grandtour Blue dCi 115 Limited Plus 85kW, 6st. manual
Renault Laguna II Grandtour, 1.9 dCi 74kw, r.v. 2004
Renault Fluence 1.6 16V 115 Limited, 84kw, r.v. 2016 (nevlastním od 10/2021)
Renault Megane IV Grandtour Blue dCi 115 Limited Plus 85kW, 6st. manual
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
Vymena chladiva cca 30-40 eur, filter 10-20 (podla toho ci obycajny alebo uhlikovy) a na to cistenie si mozes kupit daky sprej a urobit si to sam a este zopar eur usetris do tej 70kymattovic píše:Kolko ma cca moze stat vycistenie klimy s novym filtrom + doplnenie klimy v renaulte pripadne inom neautorizovanom servise? Myslite ze mi bude stacit na to 70e?
To ozonove cistenie co pise Makak znie zaujimavo... Ale ja som to este nikde nevidel ze by take robili.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
Hledal jsem to na netu a našel jediné stránky - kdesi na Vysočině je jedna firma která o sobě prohlašuje že jsou první a jediní.
Pak ještě tuto činnost zmiňovala nějaká jiná firma a chtěla za to 999 peněz - což mi přijde tedy dóóóóóst velice moc hodně úplně nejvíc .
Jinak nic, takže se to asi zatím nijak masově nerozšířilo...
Edit:
Byla to tahle mašinka http://www.apm.cz/link_files/lovairclima_akce_09.pdf
A na Peugeot fóru kdosi zmiňoval ještě nějaké ultrazvukové čištění ale o tom zhola nic nevím. Každopádně krátkou trvanlivost účinku sprejů tam taky zmiňovali a po ultrazvukové terapii prý rok klid a beze smrádku.
Edit2:
Jinak další typ mašinky plus nějaká propaganda k tomu zde: http://www.autopress.cz/?page=175.likvi ... automobilu
Pak ještě tuto činnost zmiňovala nějaká jiná firma a chtěla za to 999 peněz - což mi přijde tedy dóóóóóst velice moc hodně úplně nejvíc .
Jinak nic, takže se to asi zatím nijak masově nerozšířilo...
Edit:
Byla to tahle mašinka http://www.apm.cz/link_files/lovairclima_akce_09.pdf
A na Peugeot fóru kdosi zmiňoval ještě nějaké ultrazvukové čištění ale o tom zhola nic nevím. Každopádně krátkou trvanlivost účinku sprejů tam taky zmiňovali a po ultrazvukové terapii prý rok klid a beze smrádku.
Edit2:
Jinak další typ mašinky plus nějaká propaganda k tomu zde: http://www.autopress.cz/?page=175.likvi ... automobilu
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
Hm, to teda nechapem co na tom stoji 18 tisic, preboha.Makak007 píše:Hledal jsem to na netu a našel jediné stránky - kdesi na Vysočině je jedna firma která o sobě prohlašuje že jsou první a jediní.
Pak ještě tuto činnost zmiňovala nějaká jiná firma a chtěla za to 999 peněz - což mi přijde tedy dóóóóóst velice moc hodně úplně nejvíc .
Jinak nic, takže se to asi zatím nijak masově nerozšířilo...
Edit:
Byla to tahle mašinka http://www.apm.cz/link_files/lovairclima_akce_09.pdf
A na Peugeot fóru kdosi zmiňoval ještě nějaké ultrazvukové čištění ale o tom zhola nic nevím. Každopádně krátkou trvanlivost účinku sprejů tam taky zmiňovali a po ultrazvukové terapii prý rok klid a beze smrádku.
Edit2:
Jinak další typ mašinky plus nějaká propaganda k tomu zde: http://www.autopress.cz/?page=175.likvi ... automobilu
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů