Výměna kotoučů a destiček

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Vlado63
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pát led 25, 2008 09:46
Bydliště: Poprad

Příspěvek od Vlado63 » čtv říj 30, 2008 13:31

Giggo píše:Pánové na kolik cca vyjde výměna všech brzd (předek, zadek). V sobotu sem přezouval kola, tak sem nakoukl a budu muset pomalu připravit peněženku.
Bohužel nemám garáž a vybavení, takže samo výměna nehrozí. Tudíž servis + materiál máte někdo cca odhad ?

Dík
Ak nebudes menit kotuce tak okolo 3500,- az 4500,- Sk podla druhu obloženia a podla toho kde ho kupis (na internete sa da zohnat pomerne lacno). V servise chcú za to 7000,- Sk. (bez kotucov).

sanjasin
Advanced member
Příspěvky: 278
Registrován: úte bře 11, 2008 11:51

Příspěvek od sanjasin » stř zář 02, 2009 08:07

Taky se chystám na výměnu předních kotoučů a destiček a budu muset odvzdušnit ABS a jak se to přes diagnostiku dělá?
Někde jsem vyčet, že zapnutím čerpadla ABS a každý kolo zvlášť, problém je, že mi DDT2000 nenačte ABS, ale na druhou stranu si říkám, že když zamáčknu pístek, tak by zase tolik kapaliny z hadičky nemuselo utéct, aby se zavzdušnilo i ABS.

Díky
Laguna II 2.2 Dci 110Kw 2002

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » stř zář 02, 2009 13:36

sanjasin píše:Taky se chystám na výměnu předních kotoučů a destiček a budu muset odvzdušnit ABS a jak se to přes diagnostiku dělá?
Někde jsem vyčet, že zapnutím čerpadla ABS a každý kolo zvlášť, problém je, že mi DDT2000 nenačte ABS, ale na druhou stranu si říkám, že když zamáčknu pístek, tak by zase tolik kapaliny z hadičky nemuselo utéct, aby se zavzdušnilo i ABS.

Tam jde spíše o to, že nějaká ta bublinka se Ti zatoulá hlouběj a díky puštěnýmu čerpadlu ABS ji vyženeš a pístíkem vypustíš :)

Díky
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř zář 02, 2009 18:42

sanjasin píše:Taky se chystám na výměnu předních kotoučů a destiček a budu muset odvzdušnit ABS a jak se to přes diagnostiku dělá?
Někde jsem vyčet, že zapnutím čerpadla ABS a každý kolo zvlášť, problém je, že mi DDT2000 nenačte ABS, ale na druhou stranu si říkám, že když zamáčknu pístek, tak by zase tolik kapaliny z hadičky nemuselo utéct, aby se zavzdušnilo i ABS.

Díky
Mam taku istu Lagunu (vyrobenu v 09/2002) a ABS/ESP mi v DDT funguje perfektne (cez seriovy port na doske, bez prevodnikov). Skusal som to v Lagune r.v. 2001 a funguje tiez. Modul je ABS_ESP_MK60_v18.xml.

sanjasin
Advanced member
Příspěvky: 278
Registrován: úte bře 11, 2008 11:51

Příspěvek od sanjasin » čtv zář 03, 2009 07:22

[/quote]
Mam taku istu Lagunu (vyrobenu v 09/2002) a ABS/ESP mi v DDT funguje perfektne (cez seriovy port na doske, bez prevodnikov). Skusal som to v Lagune r.v. 2001 a funguje tiez. Modul je ABS_ESP_MK60_v18.xml.[/quote]

Když dám skenovat řídící jednotky, tak mi to ABS/ESP nenačte, taky mám na noteboku potr COM1 bez převodníku, Laguna 3/2002.

Laco a nemoh bys mi ten soubor ABS...xml poslat mejlem (pavel.burina@seznam.cz). Dík
Laguna II 2.2 Dci 110Kw 2002

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » čtv zář 03, 2009 10:47

sanjasin píše:Když dám skenovat řídící jednotky, tak mi to ABS/ESP nenačte, taky mám na noteboku potr COM1 bez převodníku, Laguna 3/2002.

Laco a nemoh bys mi ten soubor ABS...xml poslat mejlem (pavel.burina@seznam.cz). Dík
Dam to tu a neskor aj do sekcie diagnostika. Toto je subor ktory funguje a je prelozeny do slovenciny:
http://rapidshare.com/files/275029099/A ... 60_v18.xml

Uživatelský avatar
drak
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: ned led 04, 2009 13:18
Bydliště: Znojmo

postup výměny zadních desek

Příspěvek od drak » úte kvě 11, 2010 09:03

výměna zadních brzd. destiček na LII po face elektronická ruční brzda. Povolit uchycení ruční brzdy na pístu. Nimbus klíč 7, povolit třmeny a vyšroubovat je ven ( pohybuje se na nich třmen, když se opotřebovávájí destičky). vyndat celé soustrojí a odppojit ruční brzdu. Přišroubovat do horního třmenu tak, aby byl přístup k pístu. Píst kleštěmi na segrovky zatlačit za otáčenení do prava a tlačení na pístek. (nebo špičatými "kombinačkami"). Odšroubovat- očistit šrouby po kterých se pohybuje třmen - lehký posun při opotřebení desek. Vnitřní desku přichytit na pístek do drážek -POZOR důležité - pokud to nenasadíte dobře,bude asi problém s ruční brzdou !!!! Pak dát vnější dedtičku, nasadit třmen a přišroubovat šoubem po které se třmšn pohybuje. Připojuji pár fotek
http://drak1.rajce.idnes.cz/Vymena_zadn ... I_po_face/
R. Laguna II, 2005, 2,0 T, 125 kW

Uživatelský avatar
drak
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: ned led 04, 2009 13:18
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od drak » úte kvě 11, 2010 09:04

R. Laguna II, 2005, 2,0 T, 125 kW

Uživatelský avatar
usuri32
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pon dub 20, 2009 16:29
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od usuri32 » úte kvě 11, 2010 12:03

Loni v létě jsem měnil destičky vpředu i vzadu. Dával jsem tam ATE a stály kolem 4.000,-Kč. Kotouče jsem potřeboval jenom dozadu. Novej stojí jeden asi 3.000,-Kč protože je i s ložiskem. Koupil jsem za trojku na vrakáči oba (chce to vybrat pěkný a zatočit si s nima), takže to není zas tak cenově hrozný. :)
Laguna II, 1.6 16V (Expression), 2002, 79kW

Uživatelský avatar
jing-jang
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: sob kvě 08, 2010 22:42
Bydliště: UK

Příspěvek od jing-jang » úte kvě 11, 2010 23:53

18tku orech,racnu, zopar imbusov, jednu hviezdicku(ale uz nepamatam ake cislo), nieco s cim stlacis kaliper, a to je v podstate vsetko :)
nedavno som menil aj ja:

Obrázek
2003 Renault Laguna II 1.9dCI, dynamic performance tuning box na common rail senzore(143koni), drazkovane a dierkovane predne brzdove disky, NKTuning predny grill, odpojeny EGR, original nasavanie s poupravenym pristupom vzduchu do krabice filtra.

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř kvě 12, 2010 19:15

jing-jang píše:18tku orech,racnu, zopar imbusov, jednu hviezdicku(ale uz nepamatam ake cislo), nieco s cim stlacis kaliper, a to je v podstate vsetko :) ...
2 skrutky na kotuci maju hlavu myslim s T40.

Uživatelský avatar
hanzelkaorigi
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: pát úno 19, 2010 22:45
Bydliště: karlovarsky kraj

Příspěvek od hanzelkaorigi » čtv čer 03, 2010 01:45

jing-jang píše:18tku orech,racnu, zopar imbusov, jednu hviezdicku(ale uz nepamatam ake cislo), nieco s cim stlacis kaliper, a to je v podstate vsetko :)
nedavno som menil aj ja:

Obrázek
Není to levé přední kolo???
Pokud ano tak to máš namontované asi obráceně :kc: nebo se pletu :roll: :roll:
Škoda 120L, BMW320 V6 karburátor
Nissan Primera 1.6 16V, R Scenic 1.6 16V
Nissan P 1.6 16V, R LII 2.2dci,110kW combi expression r.v.2004

Uživatelský avatar
TACOSI
Advanced member
Příspěvky: 277
Registrován: ned lis 15, 2009 17:48
Bydliště: Košice - okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TACOSI » čtv čer 03, 2010 07:42

Je to prave predne,,,, vidno tam napravo odvzdusnovak :wink:
Laguna 2 GT. Expression 2002, 1.9 dci 74Kw ->96 kW
Audi A6 3.0 TDI 220 kW quattro S-Line :-)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv čer 03, 2010 08:58

Nechci se nijak hádat, ale také vidím, že nějaký trouba prohodil Phersony a třmeny má vzadu. Ne má jen třmeny hozené za kotouč, ale pěkný chyták có. :lol: Ale kotouče měl mít určitě prohozené, kde se vývrty i drážky musí pohybovat odstředivě.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
TACOSI
Advanced member
Příspěvky: 277
Registrován: ned lis 15, 2009 17:48
Bydliště: Košice - okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TACOSI » čtv čer 03, 2010 09:33

Samsa,,,faaakt :lol: vobec ma to nenapadlo,ze strmen je iba prehodeny :lol: ach jaj :lol:
takze jj,je to lava strana,a kotuce ma opacne nahodene
Laguna 2 GT. Expression 2002, 1.9 dci 74Kw ->96 kW
Audi A6 3.0 TDI 220 kW quattro S-Line :-)

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » čtv črc 22, 2010 21:33

Tak dnes jsem Lagunce pořídil komplet nové brzdy.
Přední kotouče ATM vrtané, sada s destičkami cena 3900 Kč, zadní Brembo s ložisky a kroužkem ABS, sada s deskama 4200 Kč, celkem s poštou 8.300 Kč. Případným zájemcům kontakt do SZ. Spokojenost prozatím maximální, budu referovat, jak se chovají ATMka, sám jsem je nikdy neměl.... Zadní Bremba jsou klasické, protože vrtané se dodávají bez ložisek a nechtěl jsem riskovat přelisovávání starých(mají za sebou minimálně 80 tisíc km).

Obrázek

Oproti standardním kotoučům mají tyto vnitřní chladící mezeru min dvojnásobnou..
Obrázek

Obrázek
Obrázek
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » čtv črc 22, 2010 21:57

Hrnecek píše:.... Zadní Bremba jsou klasické, protože vrtané se dodávají bez ložisek a nechtěl jsem riskovat přelisovávání starých(mají za sebou minimálně 80 tisíc km)...
Pri takom malom najazde by som sa montaze starych lozisk nebal. Nalisovanie lozisk do novych kotucov nie je problem ale loziska sa vylisovat zo starych kotucov bez poskodenia nedaju, no po napileni sa da kotuc rozlomit na dve casti a lozisko prstami vybrat (kdesi som daval aj foto).

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » čtv črc 22, 2010 22:08

Jo to vím, že po naříznutí se vyndají snadno...ale, já, při mém štěstí........
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Uživatelský avatar
ToJa
Grafoman
Příspěvky: 2232
Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
Bydliště: Lipov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ToJa » pát črc 23, 2010 15:08

Takze se delaji i zadni vrtane,hledal jsem je kdysi a nemohl najit,na jaro do nich pujdu plus to lozisko teda.Vypada to pekneji nez klasika
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...

Uživatelský avatar
ToJa
Grafoman
Příspěvky: 2232
Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
Bydliště: Lipov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ToJa » úte srp 17, 2010 19:04

Takze do zadnich kotoucu bud nalisovat stare nebo koupit nove loziska,je to tak ze??
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » úte srp 17, 2010 19:25

Jest to přesně tak :wink:
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Uživatelský avatar
Krejča
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pát pro 31, 2004 10:02
Bydliště: Hranice na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krejča » čtv zář 02, 2010 13:09

ToJa píše:Takze se delaji i zadni vrtane,hledal jsem je kdysi a nemohl najit,na jaro do nich pujdu plus to lozisko teda.Vypada to pekneji nez klasika
Mám na Laguně kotouče ATE s tou vlnovkou (přední) a nedoporučuju. Vypadají pěkněji, ale toť vše. Při brzdění jde cítět mírné chvění vozu, což předtím nedělávalo. Brzdný účinek lepší rozhodně není.
Laguna III Grandtour GT 2,0dCi 131kW 2010, Eibach -35mm, 18" RSW RACING 242 GREY
Obrázek
VW Caravele 1,9TDI chip 130k 2006
Laguna II Grandtour 2,2dCi Dynamique 110kW 2002 213000km, Eibach -35mm, 17"origo Alu - taky už minulost
Clio II 1,2 8v 12/98 - minulost

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát zář 03, 2010 00:11

Krejča píše:
ToJa píše:Takze se delaji i zadni vrtane,hledal jsem je kdysi a nemohl najit,na jaro do nich pujdu plus to lozisko teda.Vypada to pekneji nez klasika
Mám na Laguně kotouče ATE s tou vlnovkou (přední) a nedoporučuju. Vypadají pěkněji, ale toť vše. Při brzdění jde cítět mírné chvění vozu, což předtím nedělávalo. Brzdný účinek lepší rozhodně není.
To není těmi drážkami, ale kotouče ti zřejmě nesedí(nečistota) a mají házivost na náboji.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Krejča
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pát pro 31, 2004 10:02
Bydliště: Hranice na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krejča » pát zář 03, 2010 07:37

Šamša píše:To není těmi drážkami, ale kotouče ti zřejmě nesedí(nečistota) a mají házivost na náboji.
To nevím, měnili je v servisu. Když sundáš starý kotouč, tak přeci dosedací plocha musí být čistá :? Původní jsem měl sundané, když jsem je při 90000km čistil, a zpátky sedly jak prdel na hrnec a nebyl problém. Ve 180000km jsem dal nové a je problém. Že jsem je zase neočistil od rzi - mohly tam být dodnes.
Navíc ty ATE s vlnovkou nebyly broušené, měla na sobě drážky od soustružení - jako by je dělali někde tady na vesnici ve stodole :evil:
Laguna III Grandtour GT 2,0dCi 131kW 2010, Eibach -35mm, 18" RSW RACING 242 GREY
Obrázek
VW Caravele 1,9TDI chip 130k 2006
Laguna II Grandtour 2,2dCi Dynamique 110kW 2002 213000km, Eibach -35mm, 17"origo Alu - taky už minulost
Clio II 1,2 8v 12/98 - minulost

Robino2009
Junior member
Příspěvky: 216
Registrován: úte črc 07, 2009 10:38
Bydliště: SK, Martin

Příspěvek od Robino2009 » pát říj 01, 2010 13:11

Máte niekto v aute indikáciu opotrebovania brzdových doštičiek?
Dá sa to dodatočne urobiť, keď sa tam dajú doštičky s kontaktami? Mám dojem, že mi tam trčia nejaké kábliky, zrejme to treba
aj aktivovať v PC... Prosím rady a skúsenosti.
Laguna II Grandtour 1,9dCI, F9Q 758 FAP, 2/2006

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů