Regulační ventil turba

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
lada136
Advanced member
Příspěvky: 295
Registrován: stř lis 27, 2013 19:56
Bydliště: Veselí Nad Moravou

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od lada136 » pon dub 01, 2019 18:18

Nenča píše:
sob bře 24, 2018 09:29
VICTOR REINZ
Tak ve čtvrtek me menili olej ,rano jedu 30km a 3x nouzak , jak sem dojel dom ,otevru kapotu a vstriky zalite olejem ,zitra po praci jedu k mechovi tak uvydime , snad to bude capina , tesneni ,hlavne nee to viko
Renault laguna grantour 2.2 Dci 2002 185460km manuál 6ti kvalt http://lada136.rajce.idnes.cz/

lada136
Advanced member
Příspěvky: 295
Registrován: stř lis 27, 2013 19:56
Bydliště: Veselí Nad Moravou

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od lada136 » sob dub 13, 2019 10:44

Tak bylo foukle tesneni , 1150 tesneni 800 praca
Renault laguna grantour 2.2 Dci 2002 185460km manuál 6ti kvalt http://lada136.rajce.idnes.cz/

Fon66
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte úno 26, 2019 17:37
Bydliště: Žilina

Re: Regulační ventil túžba chyba DF 199

Příspěvek od Fon66 » pát srp 02, 2019 19:19

Zdravím ľudia mam taky problém. Laguna 2 1,9dti 88kw rok 2002.davalo mi auto do nudzaku tak som ho dal na PC a písalo snímač tlaku - vymenený auto už nedáva do núdzového režimu ale nad 3000otacok zasvieti zhavenie a keď uberie zhasne a zase pridám svieti - u beriem zhasne píše chybu DF 199 skrat na kostru +30 Neviete mi poradiť čo stým? Za každú radu vopred ďakujem

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od budlik » stř srp 14, 2019 17:37

Ahoj,
rád bych se rozepsal o svém problému s elektromagnetickým ventilem přeplňování. Mám Lagunu 2.0 Turbo benzín. Elektromagnetický ventil mám trošku odlišný od dieselů, ale funkce by měla být stejná. Nemám naklápěcí lopatky, ale wastegate.
Problém je v tom, že při zapnutém zapalování (ani při nastartovaném motoru) se ventil neuzavře. Prostě necvakne. Když jsem jej zkoušel spojit naprudko s baterií, tak krásně cvaká, ale pokud na něj napojím konektor, tak nikoliv. Ventil je řízen pomocí kostry z řídící jednotky. 12V je stálých. Po proměření na plusovém vodiči 12 V je, na záporném vodiči je cca 75kΩ.
Rozpojil jsem tedy konektor řídící jednotky, abych vyloučil popř potvdil přerušený drát, bohužel ale vodič je v pořádku. Znamená to tedy, že řídící jednotka nedává ventilu impulz, aby se při zapnutí zapalování uzavřel. Tedy mi stále přepouští tlak ze sání za turbem do wastegate. Ohmycká hodnota el. ventilu je přesně dle technických not, tedy cca 30Ω.
Auto jede, v pohodě jej mohu vytáčet, při prudkém sešlápnutí plynu, mi někde kolem 4000 otáček zareaguje wastegate. Jednou za čas však vyskočí chyba, jež se hlásí v DDT jako "Commande waste gate" tedy vidlácky přeloženo "příkaz wastegate".
Pokud tedy již z jednotky nejde info o uzavření či otevření el. ventilu, tak by mělo být špatné to, co jednotce tyto povely radí. tedy snímač tlaku přeplňování. Moje Laguna má výhodu, že obě čidla, tedy v sání a před klapkou jsou stejného OE čísla, takže jsem je prohodil(na zkoušku) a chyba se za dva dny objevila znovu.

A teď babo raď, kde mám hledat? Myslel, že by to mohl být v tlaku turba, ale to by přece nemělo mít vliv na to, že se ventil neuzavře hned při zapnutí zapalování.

Budu mnohokrát vděčný za jakýkoliv nápad, který mě navede.

Díky
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11419
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Šamša » čtv srp 15, 2019 20:34

U motoru 2.0T to funguje naprosto obráceně, westgate je v klidu uzavřené a ventil bez napětí též uzavřený, jakmile se nastartuje a za běhu motoru se splní plnící tlak, přejde regulace ventilu na PWM signál, střídavě zapíná a vypíná v určité frekvenci a reguluje westgate přetlakem. U tohoto motoru je médium přetlak. U naftových je podtlak (vakuum). Blow-off ventil je uvedený v činnost rozdílem tlaků před a za klapkou, aby se odlehčilo turbu a nezničilo se.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 412000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 216000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od budlik » pát srp 16, 2019 12:39

Šamša píše:
čtv srp 15, 2019 20:34
U motoru 2.0T to funguje naprosto obráceně, westgate je v klidu uzavřené a ventil bez napětí též uzavřený, jakmile se nastartuje a za běhu motoru se splní plnící tlak, přejde regulace ventilu na PWM signál, střídavě zapíná a vypíná v určité frekvenci a reguluje westgate přetlakem. U tohoto motoru je médium přetlak. U naftových je podtlak (vakuum). Blow-off ventil je uvedený v činnost rozdílem tlaků před a za klapkou, aby se odlehčilo turbu a nezničilo se.
Děkuji za reakci.
Chápu to tedy správně, že westage je ovládán podtlakem? Pokud ano, tak zde je vše pravděpodobně v pořádku. Samotnému se mi bohužel blbě odpozorovává (zvlaštní slovo :D ), zda ovládaní westgate při vytočení motoru zajíždí či vyjíždí.
Hm....takže tudy cesta nevede.

Na co se tedy teď zaměřit? Čidla tlaku? Na to bych potřeboval znát hodnoty tlaku, které jsou ještě OK a které už ne. V DDT to jde přečíst, ale když nevím jaké hodoty jsou správné, tak m je to k ničemu. V technických nótach jsem to nikde nenašel.
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11419
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Šamša » sob srp 17, 2019 10:34

Tak ještě jednou :-D motor 2.0T má v klidu westgate uzavřený (vizuálně ověřeno na záložním turbu), regulační ventil (elektromagnet) uzavřen. Protože tento motor nemá vývěvu, tak je ovládání založeno na přetlaku a začne pracovat až od okamžiku vytvoření přetlaku kompresorem turba před škrtící klapkou. V bambuli westgate působí přetlak ovládaný regulačním ventilem a ten teprve pohne táhlem na turbu a otevírá obtok. Tyčka z bambule vyjíždí.
Westgate se týká pouze výfukových plynů, nic jiného. Další klapka na turbu je tzv. blow-off ventil a je čistě mechanický a funguje na rozdílu tlaku před škrtící klapkou a za ní, je z důvodu ochrany oběžného kola turba při řazení, kdy na chvíli sundáš nohu z plynu, škrtící klapka zavře, ale turbo je roztočený a dále stlačuje vzduch, který nemá kam proudit, westgate toto neureguluje, tak je tam ta přepouštěcí klapka, která se otevře v definovaném rozdílu tlaků a přepustí stlačený vzduch zpět do sání turba. někdy je to za jízdy slyšet, jak pšouká, zvlášť když využíváš potenciálu motoru.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 412000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 216000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od budlik » sob srp 17, 2019 14:11

Šamša píše:
sob srp 17, 2019 10:34
Tak ještě jednou :-D motor 2.0T má v klidu westgate uzavřený (vizuálně ověřeno na záložním turbu), regulační ventil (elektromagnet) uzavřen. Protože tento motor nemá vývěvu, tak je ovládání založeno na přetlaku a začne pracovat až od okamžiku vytvoření přetlaku kompresorem turba před škrtící klapkou. V bambuli westgate působí přetlak ovládaný regulačním ventilem a ten teprve pohne táhlem na turbu a otevírá obtok. Tyčka z bambule vyjíždí.
Westgate se týká pouze výfukových plynů, nic jiného. Další klapka na turbu je tzv. blow-off ventil a je čistě mechanický a funguje na rozdílu tlaku před škrtící klapkou a za ní, je z důvodu ochrany oběžného kola turba při řazení, kdy na chvíli sundáš nohu z plynu, škrtící klapka zavře, ale turbo je roztočený a dále stlačuje vzduch, který nemá kam proudit, westgate toto neureguluje, tak je tam ta přepouštěcí klapka, která se otevře v definovaném rozdílu tlaků a přepustí stlačený vzduch zpět do sání turba. někdy je to za jízdy slyšet, jak pšouká, zvlášť když využíváš potenciálu motoru.
Chytrému napověz, hloupého trkni. :D
Znovu jsem si přečetl Tvou prvotní odpověď a vůbec nechápu, co mě vedlo napsat předchozí příspěvek. :shock: :shock:
Mám toho teď v hlavě moc (nejen auto) a měl bych si raději pořádně rozmyslet na co se chci zeptat, než někoho začnu otravovat.
Děkuji za trpělivost !!!!

Možná mě k tomu vedla má neinformovanost o tom, že westagate a blow-off jsou dvě rozdílné věci. Takže jsem opět o něco chytřejší :)

Každopádně chyba se jednou za čas pořád objevuje. Prozatím jsem vypozoroval dvě jízdní situace, když na mě vyskočí. Při deceleraci a při delší jízdě dlouhou dědinou na tempomat. Zkontroluju tedy aspoň průchodnost vodičů od tlakových čidel do ŘJ. Nic více asi s těmi čidly nenadělám, že?

Děkuji
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11419
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Šamša » sob srp 17, 2019 21:25

Může být "unavený" regulační ventil, čidla budou dobrá. Zkontroluj hadičky, jestli nejsou někde zlomený, nebo prasklý.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 412000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 216000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od budlik » ned srp 25, 2019 09:07

Takže nakonec byl opravdu vadný elektromagnetický ventil. Byly okamžiky kdy fungoval...třeba když jsem jej demontoval a zkoušel jeho funkčnost skrz baterii, ale taky byly okamžiky kdy nefungoval.A to byla příčina poruchy. Zjistil jsem to tak, že jsem jej po x-té demontoval z auta a najednou nereagoval. Stačilo jemné klepnut šroubovákem a na chvíli se rozhýbal. Nakonec jsem koupil starší za 600Kč a problém vyřešen.
Šamšo děkuji mnohokrát za pomoc !!!!!!
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů